Решение по дело №317/2018 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 1625
Дата: 23 юли 2019 г. (в сила от 14 януари 2020 г.)
Съдия: Явор Иванов Колев
Дело: 20187180700317
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 29 януари 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р     Е     Ш     Е     Н     И     Е

 

Номер     1625    Година  2019, 23.07.  Град  ПЛОВДИВ

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

ПЛОВДИВСКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ІІ отд., VІІ състав

 

   на 10.07.2019 година

 

в публичното заседание в следния състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЯВОР КОЛЕВ

 

Секретар: СЪБИНА СТОЙКОВА

                                     

като разгледа докладваното от СЪДИЯ ЯВОР КОЛЕВ адм. дело номер 317 по описа за 2018 година и като обсъди:  

 

                                        Производство пред първа инстанция.

Производството е образувано по жалба на Медицински център “Х.“ООД със седалище и адрес на управление гр.Пловдив, ул. „Васил Ихчиев“ №56/понастоящем гр.Пловдив, бул.“Константин Величков“№2, ет.5, офис 1/ против отказ на Директора на РЗОК Пловдив, обективиран в писмо изх.№ 29-04-55-111/22.12.2017г. за увеличаване на брой специализирани медицински дейности/СМД/ по бл. МЗ НЗОК № 3 с 351 броя; високоспециализирани медицински дейности/ВСМД/ по бл. МЗ НЗОК №3А с 220 броя и медико-диагностични дейности/МДД/ по бл. МЗ НЗОК №4 в размер на 3 510 лв. по заявление с вх. №29-04-55-111/12.12.2017г. за четвърто тримесечие на 2017г.

В жалбата се твърди, че оспореният отказ е незаконосъобразен и се иска неговата отмяна. Претендират се разноски по делото.

Ответният Директор на РЗОК – Пловдив е на становище, че жалбата е неоснователна и като такава следва да бъде отхвърлена. Поддържа се, че оспореният административен акт е правилен и законосъобразен. Съображения в тази насока се излагат в писмена защита, приложена по делото. Претендира се съответното юрисконсултско възнаграждение и сторените в производството разноски.

Пловдивският административен съд – Второ отделение, седми състав, след като прецени поотделно и в съвкупност събраните в настоящото производство доказателства, намира за установено следното.

Жалбата е подадена в рамките на предвидения за това процесуален срок, доколкото по делото няма данни кога отказът е бил връчен на МЦ, и от лице, имащо правен интерес от оспорването, което налага извод за нейната ДОПУСТИМОСТ. Разгледана по същество същата е НЕОСНОВАТЕЛНА, поради следните съображения.

Оспорващият е изпълнител на специализирана извънболнична медицинска помощ по смисъла на чл.58 ЗЗО. Между него, от една страна, като изпълнител, и НЗОК гр.София, представлявана от Директора на РЗОК – Пловдив, от друга страна, като възложител, е сключен договор за оказване на първична извънболнична медицинска помощ №162318 от 17.05.2017 г. на основание чл.59 ал.1 ЗЗО и в съответствие с НРД за медицински дейности за 2017г.

Със Заповед №РД-09-193/02.06.2017г. са определени комисии, които да разглеждат молби от ПИМП и СИМП за отпускане на допълнителен брой дейности по създадените вътрешни правила, утвърдени на 18.11.2014г. от Директора на РЗОК – Пловдив.

С писмо изх.№ 20-00-285/09.10.2017г. на управителя на НЗОК до директорите на РЗОК са изпратени утвърдените за четвърто тримесечие на 2017г. регионални параметри за броя на назначаваните СМД и стойността на назначаваните МДД за РЗОК.

Към договора е подписан двустранен Протокол № 4/09.10.2017г. за определяне на броя на назначаваните СМД, стойността на МДД и броя на медицинско направление за ВСМД на изпълнителя на СИМП за четвърто тримесечие на 2017г. С този протокол са определени 560 броя за СМД, 276 броя направления за ВСМД и 24 359,51 лева за МДД.

Със заявление вх.№ 29-04-55-100/13.11.2017г. до директора на РЗОК – Пловдив, е поискано отпускането на допълнителни направления, както следва: бланка № 3 – 471 бр., от които 371 бр. за настоящи лекари и 100 бр. за новопостъпили; бланка № 3А – 220 бр., от които 200 бр. за настоящи лекари и 20 бр. за новопостъпили и МДД – 8 610 лв., от които 7810 лв. за настоящи лекари и 800 лв. за новопостъпили.

На 08.12.2017г. управителят на оспорващото дружество е подписал допълнителен двустранен протокол от 06.12.2017г., съгласно който, на база извършеното преразпределение на резерва, са му отпуснати допълнително 130 броя за СМД и 76 броя за ВСМД.

На съда служебно е известно, че по жалба на „МЦ Х.“ООД срещу мълчалив отказ на Директора на РЗОК - Пловдив да увеличи определените бройки и стойности в целия поискан размер, е образувано адм. дело № 3662/2017г., което към настоящия момент не е приключило с влязло в сила решение.

Със заявление вх.№ 29-04-55-111/12.12.2017г. до директора на РЗОК – Пловдив, „МЦ Х.“ООД, чрез управителя д-р Т., моли да му бъдат отпуснати допълнителни направления, като сочи, че за нормалното функциониране на медицинския център за четвъртото тримесечие на 2017г. са необходими стандарти за назначаване на СМД, ВСМД и МДД, както следва: бланка № 3 – 1600 бр.; бланка № 3А – 900 бр. и МДД – 40 000 лв. Заявено е също така и отпускането на дейности за лекари – специалисти, които са постъпили на работа в МЦ в началото на тримесечието и за тях с Протокол № 4 от 09.10.2017г. и допълнителен протокол от 06.12.2017г. не са определени СМД, ВСМД и МДД. В тази връзка се иска промяна в бройките СМД и ВСМД и стойностите на МДД за остри случаи за четвърто тримесечие със завишение, както следва: бланка № 3 – 351 бр., от които 291 бр. за настоящи лекари и 60 бр. за новопостъпили; бланка № 3А – 220 бр., от които 200 бр. за настоящи лекари и 20 бр. за новопостъпили и МДД – 3510 лв., от които 2810 лв. за настоящи лекари и 700 лв. за новопостъпили, като липсват конкретни мотиви за исканото увеличение, а е направена препратка към приложени към заявлението рапорти на лекарите – специалисти Д-р И.Г.– ревматолог и Д-рС.Г. – детска кардиология, детска ревматология и детски болести.

С жалба вх.№ 29-00-10/19.01.2018г. дружеството е оспорило отказа на Директора на РЗОК – Пловдив да увеличи определените регулативни стандарти в поискания размер, който е предмет на настоящото дело.

За изясняване на фактите по делото, за които са необходими специални знания, по делото е назначена съдебно-счетоводна експертиза, изготвена от вещото лице Т.Р., чието основно и допълнително заключение са приети без заявени възражения от страните.

След запознаване с наличните по делото доказателства и извършена проверка в РЗОК Пловдив, експертът е констатирал, че броят на назначаваните от МЦ СМД за четвърто тримесечие на 2017г. по бл. МЗ-НЗОК №3 са определени с Протокол №4/09.10.2017г. към Договор №162318/17.05.2017г. и Допълнителен протокол от 06.12.2017г. към цитирания протокол №4. Съгласно цитираните протоколи, броят на назначаваните от жалбоподателя СМД за четвърто тримесечие на 2017г. за бл. МЗ-НЗОК №3 е определен общо на 690 броя, както следва: с Протокол №4/09.10.2017г. възложени 560 броя и с Допълнителен протокол от 06.12.2017г. възложени 130 броя, или общо 690 броя. Съгласно данните в РЗОК, допустимото съгласно правилата превишение на определения брой СМД за четвърто тримесечие на 2017г. е 10 %, т.е. 69 броя, остатъкът от компенсиране от предходното тримесечие е 100 броя, издадените направления бл.МЗ-НЗОК №3 са 742 броя, като се формира превишение за четвърто тримесечие за 2017г. с 83 броя (=690+69/погрешно посочени от вещото лице като 690/-100-742).

От приложеното по делото писмо изх.№20-00-285/09.10.2017г., съдържащо данни за утвърдените за четвърто тримесечие на 2017г. параметри за броя на СМД и стойността на МДД за РЗОК-Пловдив, е установено, че същите са както следва: брой медицински направления за СМД по бл.МЗ-НЗОК №3 – 158 178 броя; брой медицински направления за ВСМД по бл.МЗ-НЗОК №3А – 32 622 броя; обща стойност на МДД по бл.МЗ-НЗОК №4 – 2 088 873 лв. Първоначално са разпределени следните направления със Заповед №РД-09-422/09.10.2017г.: брой медицински направления за СМД по бл.МЗ-НЗОК №3 – 150 597 броя (оставен резерв 7581 броя); брой медицински направления за ВСМД по бл.МЗ-НЗОК №3А – 31 083 броя (оставен резерв 1584 броя); обща стойност на МДД по бл.МЗ-НЗОК №4 – 2 014 531 лева (оставен резерв 74 342 лева). Допълнително са преразпределени направления както следва: брой медицински направления за СМД по бл.МЗ-НЗОК №3 - 7581 броя; брой медицински направления за ВСМД по бл.МЗ-НЗОК №3А – 1584 броя; обща стойност на МДД по бл.МЗ-НЗОК №4- 74 342 лева. Или, според вещото лице, общо за четвъртото тримесечие на 2017г. са разпределени и преразпределени следните направления: брой медицински направления за СМД по бл.МЗ-НЗОК №3 – 158 178 броя (=150 597+7581), т.е. всички направления за четвърто тримесечие на 2017г., определени от НЗОК, са разпределени и преразпределени от РЗОК Пловдив; брой медицински направления за ВСМД по бл.МЗ-НЗОК №3А – 32 622 броя (=31 038+1584), т.е. всички направления за четвърто тримесечие на 2017г., определени от НЗОК, са разпределени и преразпределени от РЗОК Пловдив; обща стойност на МДД по бл.МЗ-НЗОК №4 – 2 088 873 лева (=2 014 531+74 342), т.е. всички стойности за четвърто тримесечие на 2017г., определени от НЗОК, са разпределени и преразпределени от РЗОК Пловдив.

На следващо място, от отчетните данни в РЗОК за четвъртото тримесечие на 2017г., вещото лице е констатирало, че МЦ има превишение само на възложения брой СМД по бл.МЗ-НЗОК №3 в размер на 83 броя за 1660,00 лв. Не са налице превишения за ВСМД по бл.МЗ-НЗОК №3А и МДД по бл.МЗ-НЗОК №4. В изпълнение на задачата експертът се е запознал с представените от РЗОК Пловдив документи, информационни масиви, фактури, спецификации и нареждания за плащане. В тях са описани всички изпълнени и заплатени на изпълнителите СМД по бл.МЗ-НЗОК №3, ВСМД по бл.МЗ-НЗОК №3А и МДД по бл.МЗ-НЗОК №4 по направления, издадени от МЦ през четвъртото тримесечие на 2017г. Дейностите са изпълнени през месеците от октомври 2017г. до януари 2018г., отчетени и заплатени съответно през месеците от ноември 2017г. до февруари 2018г. В РЗОК са налични фактурите, издадени от лечебните заведения – изпълнители, въз основа на които РЗОК Пловдив е извършила плащанията за съответните месеци. Плащанията са извършвани всеки месец до 25 число на месеца на фактурата. Малка част от СМД, ВСМД и МДД са извършени и заплатени от други РЗОК. От изложеното експертът дава заключение, че всички назначени от жалбоподателя СМД по бл.МЗ-НЗОК №3 за четвъртото тримесечие на 2017г., отчетени в РЗОК от изпълнителите на ПИМП и СИМП като изпълнени, в т.ч. и направленията в превишение, са заплатени на изпълнителите, които са ги извършили.

По данни от справките на НЗОК, за второто и третото тримесечие на 2017г. вещото лице е установило наличие на неусвоени направления по видове както следва: за второто тримесечие – СМД по бл.МЗ-НЗОК №3 - остатъци от направления (като разлика между възложен и изпълнен размер СМД бл.МЗ-НЗОК №3) 8293 броя, ВСМД по бл.МЗ-НЗОК №3А – остатъци от направления (като разлика между възложен и изпълнен размер ВСМД бл.МЗ-НЗОК №3А) 10 142 броя и МДД по бл.МЗ-НЗОК №4 – остатъци от направления (като разлика между възложена и изпълнена стойност МДД бл.МЗ-НЗОК №4) 151 455 лв.; за третото тримесечие - СМД по бл.МЗ-НЗОК №3 - остатъци от направления (като разлика между възложен и изпълнен размер СМД бл.МЗ-НЗОК №3) 11 009 броя, ВСМД по бл.МЗ-НЗОК №3А – остатъци от направления (като разлика между възложен и изпълнен размер ВСМД бл.МЗ-НЗОК №3А) 11 924 броя и МДД по бл.МЗ-НЗОК №4 – остатъци от направления (като разлика между възложена и изпълнена стойност МДД бл.МЗ-НЗОК №4) 196 361 лв.

От предоставената от РЗОК информация, неусвоените направления от второ и трето тримесечие на 2017г. за СМД бл.МЗ-НЗОК №3, ВСМД по бл.МЗ-НЗОК №3А и МДД бл.МЗ-НЗОК №4, вещото лице е констатирало, че не са допълнително преразпределени от РЗОК – Пловдив, тъй като неусвоените направления са вече разпределени и преразпределени на изпълнители на ПИМП и СИМП и се прехвърлят за следващото тримесечие на основание чл.15 от Правилата за условията и реда за утвърждаване от НЗОК за всяка РЗОК и за всяко тримесечие към договорите с изпълнителите на извънболнична първична и на извънболнична специализирана медицинска помощ на броя на назначаваните специализирани медицински дейности и стойността на назначаваните МДД.

И не на последно място се посочва в допълнителното заключение, че от предоставената от РЗОК информация се установява, че през четвъртото тримесечие на 2017г. не е извършено разпределение и преразпределение на определените от НЗОК на РЗОК – Пловдив средства за здравноосигурителни плащания за СИМП и МДД след разрешение на Надзорния съвет на НЗОК на изпълнителите на ПИМП и СИМП, подали мотивирано искане преди изтичане на процесното четвърто тримесечие на 2017г.

Допълнително в съдебно заседание вещото лице уточнява, че е изчерпано количеството направления, което означава, че са разпределени и преразпределени от РЗОК всички представени направления, но не всички разпределени и преразпределени такива, са усвоени. Там, където е посочил, че не са допълнително преразпределени, е имал предвид, че не ги преразпределят. За да отговори на въпроса заплатени ли са от страна на РЗОК Пловдив на изпълнителите, които са ги извършили, назначените от жалбоподателя медицински направления, с които са превишени възложените за четвъртото тримесечие на 2017г. регулативни стандарти, вещото лице е извършило проверка в масивите и документите, обяснил е какъв е механизмът за заплащане и е отговорил, че са налице фактури, които са издавани и които са заплатени, фактурите са налице, всяка фактура е придружена с класификация – това касае фактурите на изпълнителите и може да се направи връзка, но конкретно фактурите не ги е изследвал. Фактурите са налице и ги е гледал, може да се засече какви дейности са извършвани и какви суми са формирани.

При така установеното от фактическа страна съдът формира следните правни изводи.

Оспореният административен акт е постановен от материално компетентен орган, в изискуемата от закона форма и при спазване на административнопроизводствените правила. Действително, следва да се констатира, че Писмо изх.№ 29-04-55-111/22.12.2017г. е подписано със запетая не от органа, сочен като негов издател, но това обстоятелство не променя крайния извод, че същото е издадено от материално компетентен орган. В тази насока по делото са ангажирани доказателства, че оспореният административен акт е издаден от името на Директор РЗОК - Пловдив и е подписан от Д.Н.-К. – Зам.-директор в РЗОК - Пловдив, поради обстоятелството, че титулярът – М.П.на 22.12.2017г. е бил в платен годишен отпуск, поради което П. е била замествана при осъществяване на възложените и от закона функции от по-долустоящ орган, изрично определен от закона да изпълнява временно компетентността, която има по-горестоящия нему орган, на когото по служба той е заместник, в негово отсъствие. Налице е и Заповед на Управителя на НЗОК от 05.12.2017г., с която е определено именно К. да замества титуляра/л.10 от делото/.

На следващо място, съдът констатира, че отказът е постановен и в съответствие с относимите материалноправни разпоредби, като съображенията за това са следните:

Съгласно чл.3 ал.1, т.1 и 2 от Закона за бюджета на Националната здравноосигурителна каса за 2017г./отм./ РЗОК определя за всяко тримесечие към договорите с изпълнителите на СИМП броя на назначаваните специализирани медицински дейности/СМД/ и стойността на назначаваните медико-диагностични дейности/МДД/. Броят на СМД и стойността на МДД са в съответствие с разходите и трансферите по чл.1 ал.2, съответно ред 1.1.3.2 и ред 1.1.3.4. Предвиденият резерв по ред 1.3. е предназначен за непредвидени и неотложни разходи.

През 2017г. определянето на броя на СМД и стойността на МДД по договорите с изпълнителите на СИМП, се извършва съобразно Правилата на НЗОК. Съгласно чл.9 ал.3 от тези правила, директорът на съответната РЗОК се разпорежда със заделения резерв, включващ неразпределените брой/стойности от назначаваните СМД и МДД, като: 1. определя броя на СМД и стойност на МДД през тримесечието на нови договорни партньори; 2. коригира определените брой на СМД и стойност на МДД - при мотивирано искане от страна на изпълнител на извънболнична медицинска помощ.

Регулацията на броя на СМД и стойността на МДД, назначавани от изпълнителите на СИМП, се извършва при съобразяване с факторите, регламентирани в Глава Втора от Правилата на НЗОК. За всички изпълнители се определят еднакви коефициенти, като се отчитат показателите относно броя на здравноосигурените лица (ЗОЛ), включени в програма „Майчино здравеопазване” и „Детско здравеопазване”, регистрираните ЗОЛ на диспансерно наблюдение, отчетените средномесечен брой първични прегледи и посещения и пр.

Искането по чл.9 ал.3 т.2 от Правилата на НЗОК за корекция на определените брой на СМД и стойност на МДД, което изпълнителят на СИМП отправя до Директора на РЗОК, следва да бъде обосновано от изменение на параметрите, релевантни за регулацията на броя на СМД и стойността на МДД.

Съгласно установената практика на ВАС на РБ отказът на РЗОК да увеличи отпуснатите брой СМД и стойност МДД, при положение, че преди изтичане на съответното тримесечие е поискано такова увеличение, подлежи на обжалване по съдебен ред, като в това производство следва да се преценява основателността на искането. Пак в съответствие с практиката на ВАС следва да се посочи, че самите протоколи за първоначално определяне на брой СМД и стойност на МДД не подлежат на съдебен контрол, тъй като същите представляват неразделна част от индивидуалните договори с изпълнителите на медицинска помощ. Това е регламентирано изрично в чл.25 ал.4 т.1 от Национален рамков договор за медицинските дейности между Националната здравноосигурителна каса и Българския лекарски съюз за 2017г. В чл.9 ал.1 от Правилата за реда за определяне на броя на СМД и стойността на МДД за назначаване от изпълнители на първична и специализиран медицинска помощ, приети с решение № РД-НС-04-159/19.12.2016г. на НС на НЗОК, на основание чл.3 ал.3 от Закона за бюджета на НЗОК за 2017г./Правилата на НЗОК/ е предвидено, че преди определяне на индивидуалните брой/стойности, РЗОК заделя резерв не по-малко от 5 на сто от общия брой/стойност определени от ЦУ на НЗОК. В ал.3 т.2 от същия член е регламентирана възможност за коригиране на определените брой на СМД и стойност на МДД при мотивирано искане от страна на изпълнител на извънболнична медицинска помощ.

От съдържанието на тази разпоредба следва, че РЗОК има правомощието да измени /да коригира/ определените индивидуален брой на СМД и стойност на МДД за тримесечие въз основа на мотивирано искане от изпълнителя на медицинска помощ и в рамките на заделения резерв по ал.1. Регламентираното в чл.9 ал.3 т.2 от Правилата на НЗОК правомощие на Директора на РЗОК за коригиране, е свързано със задължението на същия орган да се произнесе по направеното мотивирано искане за коригиране на определените брой на СМД и стойност на МДД, като уважи това искане (частично или напълно) или го отхвърли. При всички случаи обаче, административният орган дължи произнасяне, независимо от това, че издаването на акт с исканото съдържание /за коригиране на бройки и стойности/ е предоставено на неговата преценка. Горното се подкрепя и от съдържанието на Заповед № РД-09-193/02.06.2017г. на Директора на РЗОК – Пловдив, в която се сочи, че комисията следва да изготвя уведомителни писма до изпълнителите на ПИМП и СИМП в случаите, в които депозираните от тях молби не са удовлетворени.

Не е спорно между страните, че производството пред директора на РЗОК - Пловдив е започнало по заявление от 12.12.2017г., подадено от „МЦ Х.“ООД за увеличение дейностите с 351 броя за СМД, с 220 броя за ВСМД и стойностите с 3 510 лева за МДД за четвърто тримесечие на 2017г. и е приключило в срок с оспорения в настоящото производство отказ, обективиран в писмо изх.№29-04-55-111/22.12.2017г. Като мотиви за неговото постановяване органът е посочил изчерпването на резерва в РЗОК Пловдив за допълнителен брой СМД и стойност на МДД, определен на основание чл.9 от Правилата за условията и реда за утвърждаване от НЗОК за всяка РЗОК и за всяко тримесечие към договорите с изпълнителите на извънболнична първична и на извънболнична специализирана медицинска помощ на броя на назначаваните СМД и стойността на назначаваните МДД, приети с Решение №РД-НС-04-159/19.12. 2016г. на НС на НЗОК и Правила за изменение и допълнение към Решение на Надзорния съвет на НЗОК №РД-НС-04-30/27.03.2017г.

Съдът намира този отказ за законосъобразен, доколкото е установено, че не са били налични остатъци за разпределение на СИМП на брой СМД, респ. ВСМД и стойност МДД, както и че не е било възможно да се удовлетвори молбата на лечебното заведение и да се отпусне брой СМД, респ. ВСМД и стойност МДД в поискания размер.

Отделно от това, от подаденото заявление от управителя на МЦ за отпускане на допълнителни бройки и стойности се установява, че в същото липсват основателни доводи за отпускането на такъв голям брой направления и средства в голям размер.

В този смисъл, жалбоподателят, чиято е доказателствената тежест, не успя да докаже от една страна наличието на остатъци по резерва на РЗОК – Пловдив, а от друга страна необходимост от предоставяне на поисканите брой СМД, респ. ВСМД и стойност МДД /над вече допълнително отпуснатите такива/. А доказателствената тежест е негова, тъй като той твърди необходимост от такива параметри в един силно завишен размер, което налага обосноваването им с обективни данни, а не само с твърдения. Поради това, и с оглед липсата на такива/данни и твърдения/ и ответният административен орган няма какво повече да посочи, за да обори тези на практика голословни твърдения.

До извод в обратната насока не водят цитираните като приложени към заявлението рапорти, доколкото обосновано и мотивирано искане е това, в което ясно и точно са индивидуализирани всички факти и обстоятелства, които предполагат извод, че в настоящия случай е необходимо завишаване на отпуснатите дейности с конкретните размери, като то естествено следва да е придружено със съответните данни и доказателства относно твърдяните в него обстоятелства и относно действителната необходимост от тяхното завишаване. Така например по делото не са представени данни за регистрирани по програми и диспансерни наблюдения пациенти при отделните специалисти (акушерство и гинекология и гастроентеролог), провеждани профилактики и съответно допълнително назначавани СМД, които не са могли да бъдат предвидени при изготвяне и подписване на протокола за четвърто тримесечие на 2017г., както и допълнителния такъв от 06.12.2017г.

От представените по делото доказателства се установява, че действията на директора на РЗОК – Пловдив са съобразени, както с чл.9 и чл.10 от Правилата на НЗОК, така и с указанията, дадени в писмо изх.№ 20-00-285/09.10. 2017г. на управителя на НЗОК, според които при изчисленията на броя на назначаваните СМД и стойността на назначаваните МДД, следва да се има предвид отчетената дейност за месеците – юни, юли и август 2017г., а при определяне на коригиращия коефициент за диспансерните дейности и изследвания при изпълнителите на ПИМП и СИМП, да се има предвид изпълнението на посещенията на диспансерните лица за второ тримесечие на 2017г.

Съгласно приложимите правни норми, правилно директорът на РЗОК - Пловдив не е отпуснал СМД, ВСМД и МДД в исканите от МЦ стойности. Обратното е било възможно само, ако не се удовлетворят молбите на другите изпълнители на специализирана медицинска помощ, заявили също искане за увеличение на дейностите, както и ако е имало достатъчно основания това да бъде сторено.

Заключението на вещото лице, което съдът възприема като компетентно и обективно изготвено, въвеждащо в процеса с необходимата пълнота релевантните за разрешаване на настоящия административноправен въпрос факти и обстоятелства, и кореспондиращо с останалия доказателствен материал по делото, е категорично в тази насока и обосновава несъмнения извод, че към 22.12.2017г. не са били налични остатъци за разпределение на СИМП на брой СМД, респ. ВСМД и стойност МДД. Впрочем, такива не са били налични още към 06.12.2017г., когато е постановен първият отказ по повод подадено заявление вх.№29-04-55-100/13.11.2017г. за отпускане на брой СМД, ВСМД и стойност МДД за същото това четвърто тримесечие на 2017г.

Същественото тук е да се отбележи, че ответният Директор не дължи във всички случаи коригиране в полза на изпълнителя на определените му първоначално стандарти, дори и да има възможност за това, дори и при липса на искания от другите изпълнители, а съобразява това с конкретно доказаните нужди на същия, каквито в случая не се установиха по делото/така решение №5953 от 09.05.2018г. по адм. дело №14183/2017г. и решение №6069 от 10.05. 2018г. по адм. дело №11524/2017г. и двете на ВАС на РБ, VI-то отд./.

При това положение на нещата, атакуваният акт е валиден, постановен при правилно прилагане на материалния закон и при липса на допуснати съществени нарушения на производствените правила, като не страда от сочените пороци в хипотезата, в която е постановен, поради което жалбата на изпълнителя подлежи на отхвърляне като неоснователна.

При посочения изход на спора на РЗОК – Пловдив се дължат разноски по делото в размер на общо 300 лева(150 лева – депозит за вещо лице и 150 лева – юрисконсултско възнаграждение, на основание чл.143 ал.4 АПК, във връзка с чл.78 ал.8 ГПК в съответствие с чл.37 от Закона за правната помощ и чл.24 от Наредбата за заплащане на правната помощ).

Ето защо и поради мотивите, изложени по-горе ПЛОВДИВСКИЯТ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД –  ІІ отд., VІІ състав:

 

Р      Е      Ш      И

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на Медицински център “Х.“ООД със седалище и адрес на управление гр.Пловдив, ул. „Васил Ихчиев“ №56 /понастоящем гр.Пловдив, бул.“Константин Величков“№2, ет.5, офис 1/ против отказ на Директора на РЗОК Пловдив, обективиран в писмо изх.№ 29-04-55-111/22.12. 2017г. за увеличаване на брой специализирани медицински дейности по бл. МЗ НЗОК №3 с 351 броя; високоспециализирани медицински дейности по бл. МЗ НЗОК № 3А с 220 броя и медико-диагностични дейности по бл. МЗ НЗОК № 4 в размер на 3 510 лева по заявление с вх. №29-04-55-111/12.12.2017г. за четвърто тримесечие на 2017г., като НЕОСНОВАТЕЛНА.   

ОСЪЖДА „Медицински център Х.”ООД с адрес на управление гр.Пловдив, бул.“Константин Величков“№2, ет.5, офис 1 да заплати на РЗОК – Пловдив с адрес на призоваване гр.Пловдив, ул.„Христо Чернопеев” № 14 сумата от общо 300/триста/ лева разноски по делото.

  

РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред ВАС на РБ в 14-дневен срок от съобщението до страните за постановяването му.

 

 

 

                                       АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ :