О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№ 408
гр.
Пловдив, 27 февруари 2020 год.
В ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ,
Първо отделение, ХVІІІ състав в закрито заседание на двадесет и седми февруари през две хиляди и двадесета
година в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: ЙОРДАН РУСЕВ
разгледа докладваното от съдия Й.Русев адм. дело № 549 по описа за 2020 г. и взе предвид следното:
Производството е образувано по жалба, подадена от Д.А.Я.,
ЕГН **********, против Решение № 271, прието с протокол № 09 от 03.09.2019г. на
Общински съвет (ОбС)- Родопи, област Пловдив.
Настоящият състав, след като прецени въпросите,
касаещи допустимостта на жалба, намира за установено следното.
Съгласно чл. 45ж, ал.1-3 от
ППЗСПЗЗ общинската служба по земеделие представя мотивирано искане до кмета на
общината в случаите по § 27, ал. 2, т. 1, 2 и 3 от ПЗР на ЗИДЗСПЗЗ (ДВ, бр. 62
от 2010 г.). Към искането за имот с признато право на възстановяване в стари
реални съществуващи или възстановими граници с решение по чл. 18ж, ал. 1 на
общинската служба по земеделие или със съдебно решение се прилага скица-проект
на имота, издадена от общинската служба по земеделие или от службата по
геодезия, картография и кадастър. Общинският съвет се произнася на първото си
заседание след постъпване на искането по ал. 1 с решение за предоставяне на имотите
в изпълнение на задължението си по § 27, ал. 2 от ПЗР на ЗИДЗСПЗЗ (ДВ, бр. 62
от 2010 г.). Решението се връчва по реда на Административнопроцесуалния
кодекс на лицето по чл. 45д, ал. 2 и служебно - на общинската служба по
земеделие. Общинската служба по земеделие в 14-дневен срок от влизане в сила на
решението по ал. 2 постановява решение за възстановяване правото на
собственост, придружено със скица на имота. В решението се вписва решението по
ал. 2. За имоти, които са разположени в землища с одобрени кадастрална карта и
кадастрални регистри, в решението се посочва идентификаторът на имота,
определен от службата по геодезия, картография и кадастър. Границите, съседите
и ограниченията на ползването на имота се описват в решението съгласно данните,
съдържащи се в скицата-проект по чл. 45е, ал. 3.
Анализът на приложимата правна
уредба сочи, че оспореното решение № 271 по Протокол № 09 от 03.09.2019г. на
общински съвет-Родопи не представлява индивидуален административен акт,
доколкото такъв не представлява и решението на общинския съвет с описаното в
правната норма съдържание. Решението на общинския съвет е елемент и съставна
част от процедурата по чл. 45ж от ППЗСПЗЗ. В тази процедура след решението на
общинския съвет по ал.2 на чл. 45ж от правилника, Общинската служба по
земеделие постановява решение по ал.3 за възстановяване правото на собственост,
което финализира процедурата и има конститутивен характер, поради което то има белезите на
индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21, ал.1 от АПК. Предхождащото
го решение по ал.2 на чл. 45ж от ППЗСПЗЗ на общинския съвет не е крайният акт,
а е част от производството по издаване на акта на ОСЗ, поради което попада в
приложното поле на чл. 21, ал.5 от АПК и не е индивидуален административен акт.
При това положение на нещата и
във връзка с чл.159 т.1 АПК постъпилата жалба следва да се остави без
разглеждане, а производството по делото бъде прекратено, като недопустимо.
По изложените съображения, Съдът
О П
Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Д.А.Я., ЕГН **********,
против Решение № 271, прието с протокол № 09 от 03.09.2019г. на Общински съвет -
Родопи, област Пловдив.
ПРЕКРАТЯВА производството по адм.
дело № 549/2020г. по описа на Административен съд, гр.
Пловдив.
Определението подлежи на обжалване с частна жалба в 7-дневен срок от съобщаването му пред Върховния административен съд.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ:
Top of Form