РЕШЕНИЕ № 101
гр. Ямбол, 24. 08. 2016 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Ямболският окръжен съд,
Фирмено отделение в закрито заседание
на двадасет и
четвърти август ......................... през две хиляди и шестнадесета година, като разгледа докладваното ф.д. № 22 по описа за
2016 г. от
ОКРЪЖЕН СЪДИЯ: Н. ИВАНОВ
за да се произнесе
взе предвид следното:
В ЯОС е постъпило заявление от Председателя на УС на
учредено Сдружение с нестопанска цел, определено като организация за извършване
на дейност в частна полза, с наименование "ЯМБОЛСКА ФОТОГРАФСКА ОБЩНОСТ”, сед. гр. Ямбол, с което се иска вписването му в регистъра за
юридическите лица с нестопанска цел.
Към заявлението са приложени следните документи: протокол
от Учредителното събрание, проведено на 06.06.2016г.; Устав на сдружението; уведомително
писмо за уникалност на наименованието от "ИО"-АД; протокол от
заседание на УС за избор на Председател; нотариално заверен образец от подписа
на Председателя на УС; свидетелства за съдимост и декларации на членовете на
УС; вносна бележка за платена ДТ.
Искането е основателно, поради което и на основание чл. 18,
ал. 1 ЗЮЛНЦ, чл. 595 и сл. ГПК, ЯОС
РЕШИ:
ВПИСВА в регистъра за юридическите
лица с нестопанска цел при ЯОС, Сдружение с нестопанска цел за извършване на
дейност в частна полза с наименование „ЯМБОЛСКА
ФОТОГРАФСКА ОБЩНОСТ”.
Седалище и адрес на управление: гр. Ямбол, ул. Бузлуджа № 3.
Сдружението
се учредява без срок.
Основните цели на Сдружение „Ямболска фотографска общност", са:
създаване, съхраняване, развитие,
усъвършенстване и постигане на качествено по-високо ниво на теорията и
практиката в областта на фотографията, както и популяризиране на фотографското
изкуство в региона, страната и чужбина;
обединяване на усилията на фотографите за
издигане на авторитета на фотографията като важна част от Изкуството;
защита на авторските права и интереси на
своите членове;
популяризиране на ямболските фототворци и
творбите им в България и чужбина;
издигане на културния живот и
туристическата посещаемост в региона.
Предмет на дейност. За
постигане на целите, сдружението ще осъществява следните дейности:
информиране на членовете за новости в
бранша чрез съдействие за повишаване на квалификационното им ниво;
информиране и подпомагане на членовете за
участие в предстоящи изложби и конкурси в страната и чужбина;
създаване, поддържане и съхраняване на
специализирана фото библиотека и други информационни масиви;
отразяване на актуалните събития в
региона;организиране и провеждане на пленери, изложби, срещи, семинари;
организиране и провеждане на обучения,
лекции, консултации, форуми и срещи с български и чуждестранни фотографи;
провеждане
на периодични прегледи на постиженията в различни области на фотографското
творчество, чрез номиниране и отличаване на най-добрите фотографи;
установяване
и поддържане на контакти с български и чуждестранни фотографски сдружения,
агенции, организации, галерии, клубове, списания;
организиране
на посещения и участия в международни панаири и изложби, фото екскурзии и
други;
обединяване
на усилията си с тези на сродни организации в страната и чужбина;
издаване
и подпомагане на издаването на фотографски издания.
На основание чл. 2 от ЗЮЛНЦ, сдружението се
самоопределя като организация за осъществяване на дейност в частна полза, а
именно в полза на доброволно обединение на лица, развиващи дейност в областта
на фотографското изкуство, което се основава на общност на интересите на
учредителите си и готовността им за обединяване на усилията им в насоките,
начертани в Устава.
За
осъществяване на дейността си и за постигане на целите си сдружението ще набира
средства от първоначалните учредителни дарения, дарения и завещания, членски
внос, субсидии и други постъпления по законен ред, както и прехвърлени авторски
права и други права на интелектуална собственост. Български и чуждестранни
физически и юридически лица могат да правят дарения и завещания в полза на
Сдружението, в съответствие с неговите цели. Когато дарителят или завещателят
желае с дарението /завещанието/ да бъде учредена награда или стипендия, той
може да поиска наградата или стипендията да носи неговото или друго определено
от него име.
Предметът на
допълнителна стопанска дейност на Сдружението, свързана с основната дейност е:
Информационна, консултантска, издателска и рекламна дейности; организиране и
провеждане на курсове за обучение; организиране на културно-масови мероприятия,
подпомагащи осъществяването на целите на сдружението; разпространение на
печатни издания, както и всяка дейност, незабранена от закона, като приходите
от допълнителната стопанска дейност ще се използват за постигането на
определените в устава цели.
Член на сдружението може да бъде всяко
българско и чуждестранно юридическо и дееспособно физическо лице, с интереси и
дейност в областта на фотографията, имащо отношение към целите, които
сдружението си поставя и дейностите, включени в предмета му на дейност.
Членуването в сдружение „Ямболска фотографска общност е доброволно.
Приемането на нови
членове се извършва с решение на Общото събрание, по предложение на
Управителния съвет, въз основа на подадено от кандидата писмено Заявление, с
което приема Устава на Сдружението, признава ръководните му органи и плаща
редовно членския си внос.
Членовете на Сдружението дължат встъпителна вноска при
възникване на членственото им правоотношение в размер на 25 /Двадесет и пет/
лева, равняваща се на годишния членски внос.
Прекратяване на членственото правоотношение
Всеки
член може едностранно да прекрати правоотношението си със сдружението след
предварително писмено уведомяване на Управителния съвет под формата на писмено
едномесечно предизвестие.
Членство се прекратява
и: за физическите лица - със смъртта на лицето или поставянето му под пълно
запрещение, а за юридическите лица - с прекратяването им или обявяването им в
несъстоятелност.
Всеки член може да бъде изключен от сдружението с решение на
Общото събрание при грубо нарушаване на разпоредбите на устава, решенията на
върховния и управителен орган, както и на други вътрешни актове с обвързващо
действие.
Отпадането се оформя с решение на Управителния съвет, ако
лицето системно не участва в дейността на Сдружението, не е плащало членски
внос повече от една година и което се констатира с наличните документи.
По реда на чл. 11, ал. 3, ал. 4, ал. 5 и ал. 6 от Устава не могат да бъдат изключвани и освобождавани
членовете-учредители.
Органи на сдружението са
Общото събрание /ОС/ и Управителния съвет/УС/.
Общото събрание е върховен орган, в който с
право на глас участват всички членове на сдружението.
Общото събрание се свиква
с покана, отправена в едномесечен срок преди провеждането му, която съдържа
датата, часа, мястото на провеждането на заседанието и дневния му ред и данни
по чия инициатива е свикано то. Поканата се поставя на мястото за обявления в
сградата, в която се намира управлението на сдружението най-малко един месец
преди насрочения ден. Поканата се отправя по електронна поща за всички посочили
такава и писмо, за непосочилите електронен адрес - на актуален пощенски адрес
най-малко един месец преди насрочения ден.
Общото събрание е законно и може да взема
валидни решения ако на заседанието присъстват повече от половината от всички
членове.
Общото
събрание взема решения с явно гласуване по следните въпроси: изменяне и допълване на устава; приемане на
други вътрешни актове; избиране и освобождаване на членовете на управителния
съвет; приемане и изключване на членове, с изключение на оправомощените
пълномощия на Управителния съвет по чл. 11, ал. 5; вземане на решение за
откриване и закриване на клонове; вземане на решение за участие в други
организации; вземане на решение за преобразуване или прекратяване на
сдружението; приемане на бюджета на сдружението; вземане на решения относно
дължимостта и размера на членския внос или на имуществените вноски; вземане на
решения относно дължимостта и размера на членския внос или на имуществените
вноски; приемане на отчета за дейността на УС; отмяна на решенията на другите
органи на сдружението, които противоречат на закона, устава или на други
вътрешни актове, регламентиращи дейността на сдружението.
Общото събрание се свиква от Управителния съвет - по негова
инициатива или по искане на 1/3 от членовете на сдружението.
Управителен
орган на сдружението е Управителния съвет/УС/.
Управителният съвет на сдружението е в състав от Председател и
четири члена, които се избират от Общото събрание за срок от 24 месеца.
Членовете на УС
единодушно излъчват от своя състав Председател.
Управителният съвет има следните правомощия: представлява
сдружението и определя обема на представителната власт на отделните негови
членове; осигурява изпълнението на решенията на Общото събрание; разпорежда се
с имуществото на сдружението при спазване изискванията на устава; подготвя и
внася в Общото събрание проект на бюджета; подготвя и внася в Общото събрание
отчет за дейността на сдружението; определя реда и организира извършването на
дейността на сдружението; определя адреса на сдружението; взема решения по
всички въпроси, които по закон или съгласно устава не спадат в правата на друг
орган; изпълнява задълженията, предвидени в устава.
Управителният съвет
взема решения с обикновено мнозинство - повече от половината от присъстващите.
Решението по чл. 23, ал. 3 от устава, както и решенията по чл.18,ал.
1, т. 3 и 6 се вземат с абсолютно мнозинство.
Председателят на Управителния
съвет има следните правомощия: представлява Сдружението пред трети лица и го
задължава с подписа си; свиква заседанията на Управителния съвет; ръководи и
координира цялостната оперативна дейност на сдружението; привежда в изпълнение
решенията на Общото събрание на сдружението; изготвя годишен баланс и отчет на
сдружението и го внася за утвърждаване от УС съвет; определя
заместник-председател от състава на УС, създава помощни органи за подпомагане на
своята дейност чрез делегиране на определени права.
Имуществото на сдружението се формира от:
пари, права върху вещи и недвижими имоти, включително първоначалните
учредителни дарения, дарения и завещания, субсидии и други постъпления по
законен ред, както и прехвърлени авторски права и други права на интелектуална
собственост.
Сдружението може да бъде прекратено в следните
случаи.
при невъзможност за постигане на
определените с устава цели;
с решение на Общото събрание - по взаимно
съгласие на всички членове;
в предвидените от закона случаи;
когато е обявено в несъстоятелност.
Въз основа на решението за прекратяване, Управителният съвет
взема решение за обявяване на сдружението в ликвидация.
С
решението си Управителният съвет определя начина на извършването на
ликвидацията, нейният срок, начина на разпределяне на останалото след
удовлетворяването на кредиторите имущество и назначава ликвидатори.
По
отношение на реда за извършване на ликвидацията и правомощията на ликвидатора
се прилагат разпоредбите на Търговския закон.
След като
приключи с разпределянето на имуществото, ликвидаторът е длжен да поиска
заличаване на вписването на сдружението от регистъра на юридическите лица с
нестопанска цел.
ВПИСВА УПРАВИТЕЛЕН СЪВЕТ на "ЯМБОЛСКА ФОТОГРАФСКА
ОБЩНОСТ" гр. Ямбол в състав:
С.Г.С., ЕГН ********** - Председател
К.Д.М., ЕГН ********** - Член на УС
К.Г.З. , ЕГН ********** - Член на
УС
М.С.Д., ЕГН **********
- Член на УС
П.В.Т., ЕГН **********
- Член на УС
Сдружение "ЯМБОЛСКА
ФОТОГРАФСКА ОБЩНОСТ", гр. Ямбол се
представлява от Председателя на УС - С.Г.С., ЕГН **********.
Решението не подлежи на обжалване.
ОКРЪЖЕН СЪДИЯ: