Решение по дело №13882/2025 на Софийски районен съд

Номер на акта: 11991
Дата: 20 юни 2025 г.
Съдия: Светослав Тихомиров Спасенов
Дело: 20251110113882
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 11 март 2025 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 11991
гр. София, 20.06.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 160 СЪСТАВ, в публично заседание на
девети юни през две хиляди двадесет и пета година в следния състав:
Председател:СВЕТОСЛАВ Т. СПАСЕНОВ
при участието на секретаря СИМОНА Г. НИКОЛОВА
като разгледа докладваното от СВЕТОСЛАВ Т. СПАСЕНОВ Гражданско
дело № 20251110113882 по описа за 2025 година
Производството е образувано по искова молба, предявена от името на Л. И.
И., ЕГН **********, чрез адвокат Д. П., с която срещу р, рег. № ***, с адрес
Република и, д, с, е предявен осъдителен иск с правно основание чл. 7, параграф 1,
б. „а“ от Регламент (ЕО) 261/2004 г. относно създаване на общи правила за
обезщетяване и помощ на пътниците при отказан достъп на борда и отмяна или
голямо закъснение на полети за осъждането на р, рег. № ***, с адрес Република и,
д, с да заплати в полза на Л. И. И., ЕГН ********** сумата от сумата от 488,96
лева, представляваща обезщетение по по чл. 7, параграф 1, буква „а“ от Регламент
(ЕО) № 261/2004 на Европейския Парламент и на Съвета от 11 февруари 2004
година относно създаване на общи правила за обезщетяване и помощ на пътниците
при отказан достъп на Приложение № 1 към чл.3 борда и отмяна или голямо
закъснение на полети, за закъснение на полет ** по дестинация Рим - София от
дата 15.07.2024 г., което е довело до пристигане в крайната точка на дестинацията
със закъснение от повече от три часа, ведно със законна лихва върху
горепосочената сума, считано от 20.08.2024 г. до окончателното изплащане на
вземането, за която сума е издадена европейска заповед за плащане в
производството по ч. гр. д. № 9601/2024 г., Софийски градски съд, I-13 състав.
Ищецът Л. И. И., ЕГН **********, твърди, че между него от една страна, в
качеството му на пътник, и р, рег. № ***, с адрес Република и, д, с, от друга страна,
в качеството му на превозвач, бил сключен договор за въздушен превоз чрез
1
закупуването на един брой самолетен билети за полет № **, планиран за излитане
на 15.07.2024 г. в 13:45 ч., който е следвало да бъде изпълнен от ответника по
дестинация Рим - София. Твърди се, че полетът е бил изпълнен със закъснение,
което е довело до пристигане в крайната точка на дестинацията със закъснение от
повече от три часа, поради което за пътника възникнало право на обезщетение в
размер от по 250 евро, съгласно чл. 7, параграф 1, б. „а“ от Регламент (ЕО)
261/2004 г. относно създаване на общи правила за обезщетяване и помощ на
пътниците при отказан достъп на борда и отмяна или голяма закъснение на полети,
във връзка със задължителната практика на Съда на Европейския съюз.
Моли се за постановяване на решение, с което р, рег. № ***, с адрес
Република и, д, с да бъде осъдено да заплати на Л. И. И., ЕГН ********** сумата
от 488,96 лева, представляваща обезщетение по по чл. 7, параграф 1, буква „а“ от
Регламент (ЕО) № 261/2004 на Европейския Парламент и на Съвета от 11 февруари
2004 година относно създаване на общи правила за обезщетяване и помощ на
пътниците при отказан достъп на Приложение № 1 към чл.3 борда и отмяна или
голямо закъснение на полети, за закъснение на полет ** по дестинация Рим -
София от дата 15.07.2024 г., което е довело до пристигане в крайната точка на
дестинацията със закъснение от повече от три часа, ведно със законна лихва върху
горепосочената сума, считано от 20.08.2024 г. до окончателното изплащане на
вземането, за която сума е издадена европейска заповед за плащане в
производството по ч. гр. д. № 9601/2024 г., Софийски градски съд, I-13 състав.
Претендират се разноски.
В предоставения срок е постъпил отговор на исковия формуляр от страна
на ответното дружество, като е взето становище по предявените за разглеждане в
настоящото производство искове. В отговора се поддържа, че действително
процесният полет е отменен, но се излагат съображения, че това е станало по
обективни причини, стоящи извън поведението и вината на ответното дружество.
Поддържа се, че причината за закъснението на процесния полет е извън
контрола на ответника - авиопревозвач. Същото било свързано с извънредни
обстоятелства и се дължало на няколко обстоятелства, сред които са силни ветрове
в района на въздушното пространство на летището по кацане на процесния полет,
отклонение на предходен полет до алтернативно (резервно) летище, наложени
слотове за контрол на въздушното движение, както и превишаване на
максималната допустима продължителност на работното време на екипажа
вследствие на тези слотове.
2
Излагат се подробни съображения в горния смисъл.
Моли се за отхвърляне на предявения иск. Претендират се разноски.
Съдът, като съобрази доводите на страните и обсъди събраните по
делото доказателства поотделно и в тяхната съвкупност, намира за
установено от фактическа и правна страна следното:
Предявен е осъдителен иск с правно основание чл. 7, параграф 1, б. „б“ от
Регламент (ЕО) 261/2004 г. относно създаване на общи правила за обезщетяване и
помощ на пътниците при отказан достъп на борда и отмяна или голямо закъснение
на полети за осъждането на р, рег. № ***, с адрес Република и, д, с да заплати в
полза на Л. И. И., ЕГН ********** сумата от 488,96 лева, представляваща
обезщетение по по чл. 7, параграф 1, буква „а“ от Регламент (ЕО) № 261/2004 на
Европейския Парламент и на Съвета от 11 февруари 2004 година относно
създаване на общи правила за обезщетяване и помощ на пътниците при отказан
достъп на Приложение № 1 към чл.3 борда и отмяна или голямо закъснение на
полети, за закъснение на полет ** по дестинация Рим - София от дата 15.07.2024 г.,
което е довело до пристигане в крайната точка на дестинацията със закъснение от
повече от три часа, ведно със законна лихва върху горепосочената сума, считано от
20.08.2024 г. до окончателното изплащане на вземането, за която сума е издадена
европейска заповед за плащане в производството по ч. гр. д. № 9601/2024 г.,
Софийски градски съд, I-13 състав.
По отношение на иска с правно основание чл. 7, параграф 1, б. „а“ от
Регламент (ЕО) 261/2004 г. относно създаване на общи правила за
обезщетяване и помощ на пътниците при отказан достъп на борда и отмяна
или голямо закъснение на полет):
В тежест на ищеца е да докаже, че Л. И. И., ЕГН ********** е сключил
договор за въздушен превоз с ответника, като е закупил самолетен билет за полет
№ **, планиран за излитане на 15.07.2024 г. в 13:45 ч., който е следвало да бъде
изпълнен от ответника по дестинация Рим – София; че ищецът се е явил на гишето
за регистрация не по-късно от 45 минути преди обявения час за излитане, както и
че полетът е изпълнен от ответника със закъснения от повече от три часа.
При установяване на тези обстоятелства в тежест на ответника е да докаже,
че е погасил дълга, за което не сочи доказателства.
В тежест на ответното дружество да докаже възраженията си срещу
предявения иск, включително и за наличие на извънредни обстоятелства, довели
до изпълнение на процесния полет, със закъснение повече от три часа.
3
С оглед изявленията и твърденията на страните и на основание чл. 146, ал.
1, т. 3 и т. 4 ГПК, съдът е отделил за безспорно и ненуждаещо се от доказване в
производството: че ищецът е с потвърдена резервация и бордна карта за процесния
полет, представени по делото, като се е явил на гишето за регистрация не по-късно
от 45 минути преди обявения час за излитане на полета, респективно, че между
него и ответното дружество е бил сключен валиден договор за въздушен превоз,
както и че закъснението на полета е довело до пристигане в крайната точка на
дестинацията със закъснение от повече от 3 часа.
Спорното по делото обстоятелство е това, дали закъснението на процесния
полет е извън контрола на ответника – авиопревозвач, тоест, дали същото е било
свързано с извънредни обстоятелства и се дължало на няколко обстоятелства, сред
които са силни ветрове в района на въздушното пространство на летището по
кацане на процесния полет, отклонение на предходен полет до алтернативно
(резервно) летище, наложени слотове за контрол на въздушното движение, както и
превишаване на максималната допустима продължителност на работното време на
екипажа вследствие на тези слотове.
По делото е допуснато, изготвено и прието заключение на вещо лице по
съдебно-техническа експертиза, което съдът цени, като ясно, обосновано и
обективно изготвено. Същото не е оспорено от страните, като същевременно не
възникват съмнения относно правилността на изводите, обективирани от вещото
лице в заключението.
От заключението на вещото лице по допуснатата, изготвена и приета в
производството съдебно-техническа експертиза се установи в производството, че:
Анализирайки оперативната хронология на полетната дейност, извършена на 15
юли 2024 г., въздухоплавателното средство с идентификационни данни SP-RKQ,
сериен номер, съгласно спецификацията на производителя Boeing 737-800,
регистрирано под означение RKE и базирано на летище София (SOF), е изпълнило
серия от последователни полетни задачи.
Конкретно, са били проведени следните полетни сегменти:
1. Два ротационни полета по маршрута София (SOF) - Пафос (PFO) -
София
(SOF), съгласно полетни номера *** и **.
2. Два ротационни полета по маршрута София (SOF) - Чампино (CIA) -
София
(SOF), съгласно полетни номера ** и ***.
4
3. Два ротационни полета по маршрута София (SOF) - Айндховен (EIN)
- София (SOF), съгласно полетни номера ** и **.
По отношение на планирания полет *** с дестинация от летище София
(SOF) до летище Чампино (CIA), първоначалното разчетно време за начало на
излитане (Estimated Off-Block Time - ЕОВТ) е било определено на 09:35 UTC
(координирано универсално време), еквивалентно на 12:35 EEST
(източноевропейско лятно време).
В 08:40 UTC (11:40 EEST) е получено съобщение от мрежовия мениджър
(Network Manager - NM) за разпределен слотов интервал, указващ изчислено време
за излитане (Calculated Take-Off Time - СТОТ) в 09:50 UTC (12:50 EEST).
Причината за тази времева рестрикция е дефинирана, като недостатъчен или
редуциран капацитет на звената за обслужване на въздушното движение (Air
Traffic Control - АТС) по предвидения маршрут на полета.
В 09:46 UTC (12:46 EEST), автоматизираната система за управление на
въздушното движение (Air Traffic Management - ATM) на летище София е
генерирала съобщение за първа активация (First System Activation - FSA),
индикиращо момента на отлепяне на въздухоплавателното средство от земната
повърхност и преминаването му във фаза на полет.
Съгласно, доклада на командира на въздухоплавателното средство, по
време на изпълнение на процедурата за визуален заход към RWY 33 на летище
Чампино (CIA/LIRA), самолетът е навлязъл в зона, характеризираща се с термално
индуцирана възходяща конвекция и внезапна верификация на вектора на
атмосферния вятър. Това метеорологично явление е довело до аеродинамична
нестабилност в процеса на захода, възпрепятствайки поддържането на номиналния
вертикален профил по време на финалната фаза на снижение.
Анализът на предоставените аеронавигационни метеорологични доклади
(METAR) и прогнози (TAF) за летище Рим/Чампино показва следната
метеорологична обстановка: в 11:00 UTC е регистриран вятър със скорост 12
възела и магнитна посока 270 градуса. В 12:50 UTC, данните индикират скорост на
вятъра от 10 възела, с преобладаваща посока 270 градуса, варираща между 230 и
310 градуса, при отчетена температура на въздуха от 37 градуса по Целзий.
Термодинамичните параметри на атмосферния въздух, в частност
температурата и векторът на вятъра, са критични фактори, влияещи върху
аеродинамичната устойчивост на въздухоплавателното средство по време на
фазата на заход. Внезапните изменения в посоката на вятъра в ниския ешелон на
5
полета (например, под 500 фута AGL - Above Ground Level) генерират турбулентни
вихри и водят до моментни флуктуации в пространственото положение на
самолета, което представлява потенциална заплаха за безопасността на полета.
Диурналните температурни амплитуди, вариращи между 29 и 37 градуса по
Целзий, са предпоставка за интензивна термална активност, характеризираща се с
възходящи въздушни потоци. Тези термално индуцирани възходящи течения могат
да предизвикат локални и внезапни барични градиенти, нарушаващи установеното
аеродинамично равновесие на летателния апарат.
Наличието на термални възходящи течения значително затруднява
способността на пилотиращия екипаж да поддържа стабилизиран профил на заход,
особено при тяхното неочаквано възникване. Това може да доведе до нежелани
вариации в индикаторната въздушна скорост (IAS) и надморската височина,
класифицирайки захода като нестабилизиран. По време на финалния заход към
RWY 33, бордовата система за предупреждение е генерирала аларма за
нестабилизиран заход, което сигнализира, че пространствената конфигурация на
самолета не е в съответствие с критериите за безопасно кацане. Въз основа на тази
информация, командирът на полета е предприел адекватно решение за прекъсване
на кацането (Go-Around).
Предвид констатираната трудност за осъществяване на стабилизиран заход
към RWY 33, обусловена от наличието на променлив страничен вятър (crosswind
component) и интензивна термална активност, както и от нестабилното
пространствено положение на въздухоплавателното средство, капитанът на полета
е инициирал процедура за прекъснато кацане в близост до прага на пистата (at the
threshold).
Службата за контрол на въздушното движение (Air Traffic Control - АТС) на
летище Чампино е предложила изпълнение на втори заход към RWY 15,
характеризираща се със западен попътен вятър (tailwind component). След детайлна
оценка на оперативните рискове и преизчисляване на параметрите за кацане от
страна на полетния екипаж, е установено, че изпълнението на кацане при тези
условия би било на границата на допустимите експлоатационни ограничения за
безопасност.
Наличието на значителен попътен вятър крие потенциален риск от
увеличаване на потребната дистанция за спиране (Landing Distance Required -
LDR) и намаляване на ефективността на органите за управление, което може да
компрометира безопасното намаляване на скоростта и спиране на
6
въздухоплавателното средство в рамките на наличната дължина на пистата
(Available Landing Distance - ALD).
Въз основа на гореизложения анализ на оперативната обстановка и
съобразявайки се с императивните изисквания за безопасност на полета,
безопасността на пътниците и полетния екипаж, командирът на
въздухоплавателното средство е взел решение за пренасочване на полет ** към
алтернативно летище.
Дестинацията на отклонение е летище Фиумичино, Рим (FCO/LIRF), където
въздухоплавателното средство е осъществило успешно кацане. В резултат на
наложените времеви слотове за излитане (CTOTs), издадени от Евроконтрол, е
била достигната максимално допустимата продължителност на полетната смяна
(Flight Duty Period - FDP) на екипажа, съгласно действащите нормативни
разпоредби. Следователно, същият екипаж не е имал правна възможност да
изпълни последващия планиран полет *** по маршрута Рим (CIA/FCO) - София
(SOF/LBSF) на 15 юли 2024 г.
Началото на полетната смяна на екипажа е било поставено с изпълнението
на полет *** по маршрута София (SOF/LBSF) - Пафос (PFO/LCPH), с планирано
време за излитане (Estimated Off-Block Time - ЕОВТ) в 06:30 UTC. Прогнозната
продължителност на полетната смяна, включваща изпълнението на четири полетни
сегмента през същия ден, би възлязла на приблизително 11 часа и 45 минути.
Съгласно, Регламент (ЕС) № 83/2014 за изменение на Регламент (ЕС) №
965/2012, определящ техническите изисквания и административни процедури във
връзка с въздушните операции, най-късният момент, до който екипажът може
легално да оперира, без да надвиши максимално допустимата продължителност на
полетната смяна, е 14:30 UTC, което означава, че кацането на въздухоплавателното
средство следва да бъде осъществено не по-късно от този час. Следователно,
предвид назначения от Евроконтрол СТОТ за полет *** в 14:29 UTC, същият
екипаж не е имал правна възможност да изпълни полетната задача в рамките на
регламентираното работно време.
В резултат на тази оперативна необходимост, е взето решение за
ангажиране на резервен екипаж за изпълнението на полет ***. Резервният екипаж е
транспортиран от оперативната база в Прага (PRG/LKPR) с полет FR 8330 по
маршрута Прага (PRG/LKPR) - летище Фиумичино, Рим (FCO/LIRF), който е
кацнал на летище Фиумичино, Рим (FCO/LIRF) в 16:52 UTC.
Вследствие на оперативните промени, полет *** по маршрута Рим
7
(CIA/FCO) - София (SOF/LBSF) е получил нов разпределен времеви слот за
излитане (Calculated Take-Off Time - СТОТ) от Евроконтрол в 19:35 UTC.
Назначеният СТОТ е обусловен от констатиран недостатъчен капацитет на звената
за обслужване на въздушното движение (Air Traffic Control - АТС) по протежение
на предвидения маршрут на полета.
От заключението на вещото лице по допуснатата, изготвена и приета в
производството съдебно-техническа експертиза се установи в производството, че:
1. Предписанията, рестрикциите и слотовете, въвеждани, налагани
и/или представяни от страна на Евроконтрол по отношение на опериращите
полети над Европа, притежават задължителен статут и се основават на неговите
функции като Мрежов мениджър (Network Manager) на европейското въздушно
пространство. Предписанията и слотовете, издавани от Евроконтрол, не са
препоръчителни, а императивни по своя характер и са неделима част от правната
рамка, регулираща въздушния трафик над Европа.
2. В контекста на планираната полетна операция *** на авиокомпания
Ryanair Designated Activity Company, изпълняваща полет по маршрута летище
Чампино/Фиумичино, Рим (CIA/FCO) - летище София (SOF) на 15 юли 2024 г., е
получен разпределен времеви слот за излитане (Calculated Take-Off Time - СТОТ)
от Евроконтрол в 14:29 и 19:35 UTC (координирано универсално време).
3. Детайлната етиология на възникналата необходимост от промяна,
отмяна или анулиране на разпределени полетни слотове за конкретни
въздухоплавателни средства, включително хронологичната спецификация на
засегнатите времеви интервали, е експлицитно документирана в Раздел IV
“Технически анализ” на настоящия документ.
а) Причините поради, което се е наложило промяна/отмяна/анулиране
на слотове за конкретните полети, както съответните слотове по часове са
подробно описани в Раздел IV “Технически анализ”.
б) АТМ слотовете (понякога наричани регулации на въздушния поток
(Air Traffic Flow Management - ATFM)) се инициират от ЕВРОКОНТРОЛ в
качеството му на Мрежов мениджър (Network Manager) на европейското въздушно
пространство. Тези слотове се назначават оперативно, въз основа на прогнози за
трафика и наличния капацитет с цел регулиране на въздушния поток и
предотвратяване на претоварване.
в) Етиологията на първопричинния фактор, наложил процеса на
алокация на полетни слотове за полет ***, е пространствено детерминирана в
8
границите на засегнатите аеронавигационни обекти, а именно летище
Чампино/Фиумичино, Рим (CIA/FCO) и летище София (SOF), или в прилежащата
структура на контролираното въздушно пространство, администрирано от
съответните звена за управление на въздушното движение (Air Traffic Control -
АТС) в тези локации. Прецизната идентификация на първоизточника, която може
да варира от специфичен аеродрумен елемент (например, писта за
излитане/кацане, рульожка, Стоянка), до определен сектор от въздушното
пространство или съответния контролен център (Area Control Centre - ACC,
Approach Control Office - APP), изисква задълбочен анализ на първичните
оперативни данни, включително валидните аеронавигационни бюлетини (Notices
to Airmen - NOTAMs), плановете
за въздушно движение (Air Traffic Flow and Capacity Management - ATFCM
plans) и комуникационните протоколи между съответните аеронавигационни
доставчици на услуги (Air Navigation Service Providers - ANSPs). В контекста на
макро-нивото на управление на въздушния поток, първопричините за слотовите
ограничения могат да еманират и от регулаторни мерки, имплементирани от
Мрежовия мениджър (Network Manager) на европейското въздушно пространство,
опериращ под егидата на ЕВРОКОНТРОЛ. Тези мерки, често са следствие от
динамични ограничения, свързани с моментния или прогнозиран капацитет на
ключови въздушни маршрути, въздушни зони с висока плътност на трафика или
стратегически точки на въздушната мрежа.
г) Експертният анализ на събраните по делото доказателства
недвусмислено верифицира наличието на външни, непредвидими обстоятелства,
намиращи се извън сферата на контрол и влияние на въздушния превозвач. Тези
обстоятелства са пряко обусловили необходимостта от извършване на промяна,
отмяна или анулиране на разпределени полетни слотове, отнасящи се до полет ***
по маршрута летище Чампино/Фиумичино, Рим (CIA/FCO) - летище София (SOF),
първоначално планиран за изпълнение на 15 юли 2024 година.
4. Налице е бил потенциален риск, компрометиращ безопасното
приземяване на летище Чампино (CIA/LIRA) на въздухоплавателното средство,
изпълняващо полет ** по маршрута летище София (SOF/LBSF) - летище Чампино
(CIA/LIRA), планиран за 15.07.2024 г., което е отклонено към летище Фиумичино
(FCO/LIRF).
5. В контекста на стриктно регламентираните стандарти и правила за
авиационна безопасност, имплементирани от Европейската агенция за авиационна
безопасност (EASA) посредством своите задължителни нормативни актове, както
9
и в съответствие с други приложими разпоредби и утвърдени оперативни
протоколи, решението на екипажа, за пренасочване на полет към предварително
определено или ad hoc избрано алтернативно летище, следва да бъде
квалифицирано, като абсолютно легитимно и напълно съобразено с
първостепенния императив за гарантиране на безопасността на въздушния
транспорт. В съответствие с чл. 138 от Регламент (ЕС) № 965/2012, командирът на
въздухоплавателното средство, носейки пълна отговорност за безопасността на
всички на борда и целостта на въздухоплавателното средство, разполага с
безусловното право и произтичащото от него задължение да предприеме всички
необходими мерки за елиминиране или минимизиране на потенциални рискове.
От гореизложеното и събраните в производството доказателстра се
установява по делото, че закъснението на процесния полет действително е
реализирано поради обстоятелства, които могат да се характеризират като
извънредни, т.е. такива, които са извън контрола на ответника – авиопревозвач.
От друга страна, авиопревозвачът е предприел необходимите мерки за да
избегне закъснението, като е осигурил пристигане на процесното летище на
резервен екипаж, но поради допълнително наложените слотове за контрол на
въздушното движение /които безспорно са извън контрола и компетенциите на
ответника – авиопревозвач/, полетът е нямало как да бъде осъществен в рамките на
първоначалното му разписание. В случая е налице поредица от извънредни
обстоятелства, които дори поотделно да е могло да бъдат преодолени от
авиопревозвача, проявлението им в осъществената в процесния случай
последователност е довело до невъзможност процесния полет да бъде изпълнен по
разписание, независимо от посочените по-горе мерки, предприети от
авиопревозвача, да се избегне закъснението на полета.
Горните изводи се подкрепят и от събрания по делото доказателствен
материал – писмени доказателства, заключението на вещото лице по приетата
експертиза и изложеното от вещото лице в проведеното по делото открито съдебно
заседание.
Предвид изложените по-горе съображения, съдът намира, че предявеният
иск се явява неоснователен и следва да бъде отхвърлен.
По отношение разпределението на отговорността за разноски в
настоящото производство:
При този изход на спора право на разноски в производството има
ответникът.
10
Ответникът е представил доказателства за извършени разноски, както
следва: 1/ за заплатен депозит за вещо лице по съдебно-техническа експертиза в
размер на 600,00 лева; 2/ за заплатена държавна такса за издаване на съдебно
удостоверение в размер на 10,00 лева; 3/ за заплатено адвокатско възнагражение в
исковото производство по гр. д. № 13882/2025 г. по описа на СРС, ГО, 160 състав в
размер на 123,67 лева.
Предвид горното и на основание чл. 78, ал. 3 ГПК ищецът Л. И. И., ЕГН
**********, със съдебен адрес: гр. София, ул. п **, следва да бъде осъден да
заплати в полза на р, рег. № ***, с адрес Република и, д, с, сумата от общо 733,67
лева, представляваща разноски в исковото производство по гр.д. № 13882/2025 г.
по описа на СРС, II ГО, 160 състав.
Така мотивиран, Софийски районен съд, II ГО, 160 състав
РЕШИ:
ОТХВЪРЛЯ предявения от Л. И. И., ЕГН **********, със съдебен адрес:
гр. София, ул. п ** срещу р, рег. № ***, с адрес Република и, д, с, иск с правно
основание чл. 7, параграф 1, б. „а“ от Регламент (ЕО) 261/2004 г. относно създаване
на общи правила за обезщетяване и помощ на пътниците при отказан достъп на
борда и отмяна или голямо закъснение на полети за осъждането на р, рег. № ***, с
адрес Република и, д, с да заплати в полза на Л. И. И., ЕГН ********** сумата от
сумата от 488,96 лева, представляваща обезщетение по чл. 7, параграф 1, буква „а“
от Регламент (ЕО) № 261/2004 на Европейския Парламент и на Съвета от 11
февруари 2004 година относно създаване на общи правила за обезщетяване и
помощ на пътниците при отказан достъп на Приложение № 1 към чл.3 борда и
отмяна или голямо закъснение на полети, за закъснение на полет ** по дестинация
Рим - София от дата 15.07.2024 г., което е довело до пристигане в крайната точка
на дестинацията със закъснение от повече от три часа, ведно със законна лихва
върху горепосочената сума, считано от 20.08.2024 г. до окончателното изплащане
на вземането, за която сума е издадена европейска заповед за плащане в
производството по ч. гр. д. № 9601/2024 г., Софийски градски съд, I-13 състав.
ОСЪЖДА Л. И. И., ЕГН **********, със съдебен адрес: гр. София, ул. п **
да заплати в полза на р, рег. № ***, с адрес Република и, д, с, на основание чл. 78,
ал. 3 ГПК, сумата от общо 733,67 лева, представляваща разноски в исковото
производство по гр.д. № 13882/2025 г. по описа на СРС, II ГО, 160 състав.
Решението подлежи на обжалване пред Софийски градски съд в
11
двуседмичен срок от връчване на препис на страните.
Препис от решението да се връчи на страните!

Съдия при Софийски районен съд: _______________________
12