Решение по дело №6839/2020 на Районен съд - Варна

Номер на акта: 261505
Дата: 29 април 2021 г. (в сила от 14 януари 2022 г.)
Съдия: Насуф Исмал
Дело: 20203110106839
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 24 юни 2020 г.

Съдържание на акта

 

 

 

Р Е Ш Е Н И Е

 

№......................../........................2021 г.

 

гр. Варна

 

 

В  И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

 

 

            РАЙОНЕН СЪД – ВАРНА, ГРАЖДАНСКО ОТДЕЛЕНИЕ, 9-ти съдебен състав, в открито съдебно заседание, проведено на пети април през две хиляди двадесет и първа година, в състав: 

 

   РАЙОНЕН СЪДИЯ: НАСУФ ИСМАЛ

 

            при участието на секретаря Илияна Илиева,

            като разгледа докладваното от съдията

            гр. д. № 6839 по описа на РС-Варна за 2020 г.,

            за да се произнесе, взе предвид следното:

 

            Производството е образувано по предявени отД. ЕООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:***, офис * представлявано от управителя Д. Д., действащ чрез адв. К. Н., срещу „В.И.Х.“ ЕООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:*** дол, УПИ ***, представлявано от управителя Б. Я., действащ чрез адв. Т.Б., обективно кумулативно съединени осъдителни искове с правно основание чл. 79, ал. 1 от ЗЗД и чл. 86, ал. 1 от ЗЗД за осъждане на ответника да заплати на ищеца сумите както следва: 1./ 5 850.00 лева, представляваща главница по рамков договор № 1348/01.04.2019 г. за покупко-продажба, доставка, монтаж, поддръжка и обновление, включваща сбора от дължимите и незаплатени месечни абонаментни такси за въведените в системата за наблюдение на подвижни обекти общо 15 бр. GPS устройства, ведно със законната лихва върху главницата, считано от датата на подаване на исковата молба в съда – 23.06.2020 г. до окончателното погасяване на задължението и сумата от 2./ 408.53 лева, представляваща мораторна лихва, начислена върху горепосочената главница за периода от 22.04.2019 г. до 22.06.2020 г., включваща сбора от обезщетенията за забава на плащане по всички издадени фактури.

            Твърди се в исковата молба, че между ищеца и ответника е учредено облигационно правоотношение въз основа на рамков договор № 1348/01.04.2019 г., сключен за срок от две години. Поддържа се, че ищецът, в качеството си на изпълнител по договора е осъществил в полза на ответника-възложител услуги по изграждането на система за наблюдение на подвижни обекти, посочени от ответника и предоставяне на специализиран софтуер за управление и достъп. В замяна на това се твърди, че ответникът е поел задължението да заплаща на ищеца  месечни абонаментни такси за пренос на данни в размер на 30.00 лева с ДДС за всяко въведено в системата GPS/GPRS устройство за наблюдение на подвижен обект, чийто общ брой е 15. Регистрираните в системата 15 броя подвижни обекти на ответника представляват МПС – камиони и тежка строителна механизация, с идентификации и регистрационни номера, като всяко едно от МПС-та е разполагало с предходно инсталирано GPS устройство, съвместимо с работата на системата за наблюдение, поради което инсталация на нови устройства не е била необходима и такава не е извършвана от ищеца, а за целите на договора са използвани съществуващите в МПС на ответника устройства. Поддържа се, че начинът, по който МПС се наблюдават чрез системата и специализирания софтуер се базира на данните, дистанционно предавани от инсталирано върху всеки такъв обект GPS устройство.

            Твърди се, че месечният размер на дължимото възнаграждение е 450.00 лева с ДДС общо за петнадесетте подвижни обекта – по 30.00 лева с ДДС за всеки един. Сочи се, че договорът е действал от 01.04.2019 г. до 30.04.2020 г., т.е. общо 13 месеца, доколкото същият е прекратен на 01.05.2020 г. във връзка с отправено от възложителя-ответник изявление в този смисъл. За периода на действие на договора са издадени общо 13 бр. фактури всяка една на стойност от по 450.00 лева с ДДС. Поддържа се, че дължимите от ответника абонаментни такси се фактурират до 05-то число на текущия отчетен месечен период и следва да бъдат заплатени по банков път до 15-то число на същия месец. Твърди се, че в рамките на действие на договора ответното дружество се е ползвало от поддържаната от ищеца система за наблюдение на МПС и специализирания софтуер за управление на регистрираните в тази система обекти на ответника, като към настоящия момент не е заплатена нито една от фактурираните суми по договора, чийто общ размер за тринадесетте месеца възлиза на 5850.00 лева, поради което се счита, че ответникът е изпаднал в забава и дължи наред с главницата и обезщетение за забавено изпълнение в размер на законната лихва.

            По същество се моли съдът да уважи предявените граждански притезания.

            Претендират се сторените съдебно-деловодни разноски.

            В срока по чл. 131 от ГПК е депозиран писмен отговор от ответника, в който се излагат съображения за допустимост, но неоснователност на предявените искове. Ответникът оспорва исковете както по основание, така и по размер. Не оспорва, че между него и ищцовото дружество на 01.04.2019 г. е сключен рамков договор № 1348. Оспорва обаче обстоятелството, че за процесния период, а именно от 01.04.2019 г. до 30.04.2020 г. ищецът да е изпълнявал собствените си договорни задължения.  Твърди, че ищецът не е привел в действие системата за наблюдение на подвижни обекти в реално време, не е предоставил и специализиран софтуер за управление на системата, поради което на същия не му се дължат претендираните суми. Сочи се, че фактурите са издавани, без да е престирана насрещна услуга по договора. На 28.04.2020 г. ответникът е отправил писмено уведомление до ищеца, за това че считано от датата на получаване на уведомлението разваля договора. Излага, че това изявление е прието без възражения от ищцовото дружество. Ответникът е инвокирал и възражение за нищожност на договора поради противоречието на същия със закона и добрите нрави.

            По същество се моли предявените искове да бъдат отхвърлени като неоснователни.       

            В проведеното открито съдебно заседание, ищецът редовно призован, чрез адв. К. Н. поддържа предявените искове.

            Ответникът, редовно призован за същото съдебно заседание, чрез адв, Т.Б. поддържа отговора на исковата молба и допълва, че договорът е частично нищожен, доколкото клаузата на чл. VI.1 от договора противоречи на добрите нрави.

            Настоящият съдебен състав, като съобрази предметните предели на исковото производство, очертани в исковата молба и отговора и като взе предвид, събрания и приобщен по дело доказателствен материал – в съвкупност и поотделно, на основание чл. 12 и чл. 235, ал. 2 от ГПК, приема за установени следните фактически положения:

            Не се спори по делото, а и от ангажираните писмени доказателства на л. 7 и л. 51 по делото се установява по несъмнен начин, че между страните на 01.04.2019 г. е сключен рамков договор с предмет привеждане в действие на система за наблюдение на подвижни обекти и предоставяне на специализиран софтуер за управление на системата; че към настоящия момент е преустановена договорната връзка между страните.

            Видно от съдържанието на договора по възлагане на ответника ищецът е поел задължението срещу възнаграждение да изгради, надгражда, поддържа и обновява „Система за наблюдение на подвижни обекти в реално време“, като доставя и монтира GPS/GSM/GPRS устройства и допълнително оборудване от датчици, релета, идентификационни, видео и други компоненти на обекти, посочени от ответника, както и да предостави на последния правото да ползва за срока на действие на договора специализиран софтуер „Т. П.“ за управление и достъп до системата. Функционалните възможности на системата са подробно описани в чл. II.1 от договора. Договорът е сключен за срок от две години, считано от подписването му. Страните се договорили за правото на ползване на специализирания софтуер „Т. П.“, ответникът да заплаща на ищеца месечна абонаментна такса за пренос на данни за всяко въведено в експлоатация GPS/GSM/GPRS устройство с пренос на данни в страната в размер на 25.00 лева без ДДС. Уговорено е месечните абонаментни такси да се начисляват и отчитат за всеки месечен календарен период, обхващащ времето от първо число на текущ месец до първо число на следващ месец, за времето на действие на договора, като месечните абонаментни такси се фактурират от ищеца до 5-то число на същия отчетен период и се зплащат от ответника до 15-то число на същия отчетен период. За случаите, в които устройството е въведено в експлоатация след 1-во число на текущ отчетен период, дължимата абонаментна такса за текущия период се изчислява пропорционално на база предвидента в чл. IV.1 цена, същата се фактурира и начислява заедно с дължимата абонаментна такса за устройството за следващия отчетен период.

            Страните се договорили още, че при незаплащане от страна на възложителя на издадена фактура за месечна абонаментна такса при настъпване на падеж на такава, служебно да се визуализира съобщение за наличието на просрочено задължение и да се укаже неговия размер при всяко влизане в платформата на „Т. П.“ и достъпване на функционалностите на системата. Констатира се от представения договор, че при забава за плащане на уговорената абонаментна такса с повече от 15 дни от датата на падежа платформата „Т. П.“ автоматично преустановява или ограничава достъпа на ответника и възможността му да ползва функционалностите на системата до момента на пълното погасяване на задължението. Отделно, между страните е договорено, че при забава на ищеца за осъществяване на негово задължение за отстраняване на възникнал дефект/повреда в доставено и монтирано по договора „устройство“ в уговорения срок, същият дължи на ответника неустойка в размер на 5% от фактурната стойност на конкретното „устройство“ за всеки просрочен ден, но не повече от 100% от тази стойност. Констатира се още от договора, че при забава на ищеца за осъществяване на негово задължение за отстраняване на възникнал проблем в работата на специализирания софтуер „Т.-П.“, в резултат на който се препятства достъпа до „системата“ или се засяга нейните функционалности по чл. II.1, която забава е продължила повече от 48 часа, ищецът дължи на ответника неустойка в размер на 50% от дължимите от последния месечни абонаментни такси за текущия отчетен период.

            По делото са ангажирани 13 бр. фактури за периода от 22.04.2019 г. до 06.04.2020 г. всяка на стойност 450.00 лева с ДДС с издадел „Д. С.“ ЕООД и получател „В.И.Х.“ ЕООД и с правно основание „месечен абонамент lite”.

            Ангажирана е и справка за регистрираните в системата за наблюдение превозни средства на „В.И.Х.“ ЕООД, от която е видно, че броят на ППС е 15.

            По делото са събрани и гласни доказателства чрез разпита на свид. Мария Я., която е работила в търговско дружество „З .С. Г.“, което дружество е наемало от ответното „В.И.Х.“ ЕООД камиони. Сочи, че по наетите от ответника камиони е имало GPS система за следене, по която свид. Я. била обучавана. Обучението е останало недовършено, тъй като системата била неизправна, много от нещата не работели като опции, като например при движещ се камион GPS системата е подавала сигнал за това, че същият е спрял. Свидетелката сочи, че впоследтсвие е бил спрян и достъпът до системата. Констатира се от показанията на свид. Я., че системата е инсталирана от дружество „Д.“, което е в унисон и с уведомлението за разваляне на договора до ищцовото дружество на л. 51, от чието съдържание се установява, че устройствата са били монтирани от името на ищцовото дружество чрез „Д.“ ООД.

            От заключението по назначената и изготвена ССчЕ се установява по несъмнен начин, че процесните фактури са осчетоводени в счетоводството на ищцовото дружество, като общата сума възлиза на 5 850.00 лева. Осчетоводените от ответното дружество фактури са за периода от 22.04.2019 г. до 02.10.2019 г., чийто общ размер възлиза на 3150.00 лева. Фактурите са декларирани в дневниците за покупки и справки-декларации по ЗДДС на „В.И.Х.“ ЕООД. За същите ответното дружество е ползвал данъчен кредит, като за неосчетоводените фактури за периода от 01.11.2019 г. до 06.04.2020 г. не е ползвал данъчен кредит. Констатирно е още, че счетоводната отчетност на „В.И.Х.“ ЕООД се извършва, спазвайки изискванията на ЗСч при прилагане на националните стандарти за финансови отчети за малки и средни предприятия. Изпълнени са задълженията за водене и предаване на регистри по ЗДДС и ППЗДДС. Установено е още, че по процесните фактури няма плащания от ответника.

            При така установената фактическа обстановка, съдът достига до следните правни изводи:

            За успешното провеждане на предявените искове, ищецът следва да установи в процеса по несъмнен начин в условията на пълно и главно доказване кумулативното наличие на следните елементи от фактическия състав на договорната отговорност на ответника: 1./ учреденото между страните облигационно правоотношение по рамков договор 01.04.2019 г.; 2./ своята изправност по договора, т.е. че е изпълнил собствените си задължения, а именно че е изградил система за наблюдение на подвижни обекти и че е предоставил специализиран софтуер за управление и достъп; 3./ изискуемостта на главното вземане и изпадането на длъжника в забава, както и 4./ размера на предявените граждански притезания.  

            В тежест на ответника е да проведе насрещно доказване по тези факти, а при установяване на горноточе е погасил задълженията си по договора. В тежест на ответника е и да докаже всички свои правоизключващи, правоотлагащи и правопогасяващи възражения, включително за частична нищожност на договора поради накърняване на добрите нрави.

            Не е спорно по делото, а и от приобщения договор /л. 7/ се установява по несъмнен начин, че между ищеца и ответника е учредено облигационно правоотношение с предмет изграждане на система за наблюдение на подвижни обекти – ППС и предоставяне на специализиран софтуер за управление и достъп. Не е спорно и обстоятелството, че към настоящия момент договорната връзка между страните е преустановена, считано от 28.04.2020 г.

            В преклузивния срок по чл. 131 от ГПК ответникът е инвокирал възражение за нищожност на договора, което е доуточнено по реда на чл. 143 от ГПК и е сведено до частична нищожност, а именно на чл. VI. Т. 1 от договора поради накърняване на добрите нрави. Възражението безспорно е относимо и спрямо търговските договоричл. 288 ТЗ

 във вр. с чл. 26, ал. 1 ЗЗД. Съдът обаче счита, че оспорената клауза не накърнява добрите нрави. В рамките на свободата на договаряне /чл. 9 ЗЗД
/ и по волята на страните същите са я формулирали по начин, който да гарантира срочното изпълнение на задълженията на възложителя за заплащане на месечните абонаментни такси. Към момента на сключване на договора не би могло да се приеме, че се накърняват добрите нрави и принципа на справедливостта чрез уговаряне на преустановяване на достъпа до платформа „Т. П.“ и до функционалностите на системата при забавено плащане на дължимите такси, тъй като сключването на договора предполага намерение на страните да го изпълнят точно, което от своя страна изключва преустановяването на достъпа по собствено усмотрение на изпълнителя, а последното е обусловено и е резултат от продължително виновно неизпълнение от страна на самия възложител-ответник, а не от начина по който е уговорена самата клауза. Следователно, процесната клауза не е нищожна на това основание.

            Основният спор, който е поставен за разрешаване пред настоящия съдебен състав е за това дали ищецът-изпълнител е изправна страна по договора, т.е. дали е изпълнил поетото задължение да изгради система за наблюдение на подвижни обекти и дали е предоставил специализиран софтуер за управление и достъп.

            Ответникът възразява за това, че изпълнението не е удостоверено от ищеца по надлежен начин, поради което и за него не е възникнало задължение за насрещно изпълнениеплащане. Съдът не споделя доводите на ответното дружество. От ангажираните гласни доказателства чрез разпита на свид. Я., които съдът кредитира като обективни, последователни, пълни, вътрешно непротиворечиви и във връзка с останалите доказателства по делото, по несъмнен начин се установи, че наетите камиони - собственост на ответното дружество - са били включени в GPS система за наблюдение, която обаче била с недостатъци, доколкото някои от опциите не са работили, но свидетелката категорично посочва, че дори е било проведено обучение за работа със системата. Сочи, че е разполагала с данни за регистрация в изградената от ищеца платформа, до която впоследствие е бил ограничен достъпът.

            Не се прави по делото възражение за неточно изпълнеине на задължението на ищеца в качествено отношение и съответно ответникът не навежда възражения или претенции за свои вземания породени на това основание по силата на чл. VI.3 и VI.4 от договора. С оглед на това съдът следва да приеме, че по делото не е въведено спорно обстоятелство за точно изпълнение на договорното задължение на ищеца в качествен аспект.

            Показанията на свид. Я. са в унисон и с експертното заключение по ССчЕ, което съдът кредитира, като пълно, ясно, обективно, компетентно изготвено и неопсорено от страните. Видно от заключението ответникът е осчетоводил 7 броя от издадените фактурите, а именно за периода от 22.04.2019 г. до 02.10.2019 г. Същите са били включени в неговите дневници за покупки и в изготвените от него справки декларации. С осчетоводяването на фактурите съдът приема, че възложителят – ответник е узнал за изпълнението по договора и неговото приемане, тъй като е търговец. Чрез вписването на фактурата в дневниците си и упражняване на правото на приспадане на данъчен кредит доказва приемане и пораждането на неговото задължение за заплащане на насрещната цена. Към момента на узнаване на изпълнението и пораждането на неговото задължение за заплащане търговецът-ответник не е оспорил изпълнението предложено от ищеца. В издадените 7 бр. фактури като основание е посочено „месечен абонамент lite“ и по този начин той е бил наявсно какво му е предложил като изпълнение ищецът. Не се установява така предложеното изпълнение да е оспорено от ответника, с което той е приел изпълнението и е потвърдил приемането на специализираната софтуерна система за проследяване на подвижните 15 броя обекти.  В този смисъл е и каузалната съдебна практика на ВКС, обективирана в множество решения /Решение № 46/27.03.2009 г. по т. д. № 454/2008 г.; Решение № 42/19.04.2010 г. по т.д. № 593/2009 г. на ВКС; Решение № 30/2011 г. по т. д. № 416/2010 г.; Решение № 46/06.04.2017 г. по гр. д. № 60140/2016 г. на ВКС; Решение № 252/03.01.2013 г. по т. д. № 1067/2011 г. на ВКС/.

            В обощение съдът счита, че включването на седемте фактури в дневника за покупко-продажби на ответника, както и фактът, че същият е ползвал данъчен кредит по тях, представлява недвусмислено признание както за съществуването на облигационното правоотношение по договора, така и за изпълнение и приемане на насрещното задължение по него за периода от 22.04.2019 г. до 02.10.2019 г., поради което претенцията касателно общия сбор на фактурите, издавани за този период, следва да бъде уважена.

            Наред с това обаче последните 6 броя фактури за периода от 01.11.2019 г. до 06.04.2020 г. не са осчетоводени от ответника и за тях не е ползван данъчен кредит, поради което същите не могат да послужат като доказателство за изпълнението на договорното задължение на ищеца-изпълнител по договора за този релевиран период и приемане на същото. Още повече, че посредством гласните доказателства се констатира, че достъпът до системата след известно време бил ограничен и преустановен. Ищецът не е ангажирал други доказателства, касателно своята изправност за този период, поради което искът в тази част следва да се отхвърли като недоказан.

            Предвид изложеното и при съвкупния анализ на доказателствата по делото съдът приема, че по делото е установено, че ищецът е изпълнил своето задължение поето по рамковия договор от 01.04.2019 г. и неговото изпълнеине е прието от ответника за периода от 22.04.2019 г. до 02.10.2019 г., като искът следва да бъде уважен до размера от 3150.00 лева с ДДС, а за разликата до предявения размер от 5850.00 лева, представляваща възнаграждение за периода от 01.11.2019 г. до 06.04.2020 г. следва да бъде отхвърлен.

            По делото няма спор относно изискуемостта на вземанията и забавата на длъжника, а същите се констатират и от съда с оглед на клаузата на чл. IV.3. от договора и експертното заключение по ССчЕ, поради което основателността на главното вземане до сумата от 3150.00 лева обуславя дължимостта и на произтичащите от него акцесорни вземания за обезщетение за забава в размер на законната лихва, считано от датата на подаване на исковата молба в съда до окончателното погасяване на задължението и мораторна лихва в размер от 299.76 лева, начислена за периода от периода от 22.04.2019 г. до 22.06.2020 г., представляваща сбор от мораторните лихви начислени върху вземанията по отделните фактури, издадени за периода от 22.04.2019 г. до 02.10.2019 г.      

            Относно съдебно-деловодните разноски:

            При този изход на спора в полза на ищеца следва да се присъдят сторените съдебно-деловодни разноски на основание чл. 78, ал. 1 от ГПК съразмерно с уважената част от исковете, чийто общ размер възлиза на 569.95 лева, от която: 156.54 лева – държавна такса; 82.68 лева – депозит за вещо лице по ССчЕ и 330.73 лева – адвокатско възнаграждение.

            В полза на ответника следва да се присъдят сторените съдебно-деловодни разноски съразмерно с отхвърлената част от исковете, на основание чл. 78, ал. 3 от ГПК, чийто общ размер възлиза на 336.59 лева, от която 314.15 лева – адвокатско възнаграждение и 22.44 лева – депозит за вещо лице по ССчЕ.

            Водим от горните мотиви, СЪДЪТ

 

Р Е Ш И:

 

ОСЪЖДА, на основание чл. 79, ал. 1 от ЗЗД и чл. 86, ал. 1 от ЗЗД, „В.И.Х.“ ЕООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:*** дол, УПИ ***, представлявано от управителя Б. Я., ДА ЗАПЛАТИ на Д.ЕООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:***, офис *, представлявано от управителя Д. Д., сумите, както следва: 1./ 3 150.00 лева /три хиляди сто и петдесет лева/, представляваща главница по рамков договор № 1348/01.04.2019 г. за покупко-продажба, доставка, монтаж, поддръжка и обновление, включваща сбора от дължимите и незаплатени месечни абонаментни такси за въведените в системата за наблюдение на подвижни обекти общо 15 бр. GPS устройства по фактури за периода от 22.04.2019 г. до 02.10.2019 г., ведно със законната лихва върху главницата, считано от датата на подаване на исковата молба в съда – 23.06.2020 г. до окончателното погасяване на задължението и сумата от 2./ 299.76 лева /двеста деветдесет и девет лева и седемдесет и шест стотинки/, представляваща мораторна лихва, начислена върху горепосочената главница за периода от 22.04.2019 г. до 22.06.2020 г., включваща сбора от обезщетенията за забава на плащане по фактури, издадени за периода от 22.04.2019 г. до 02.10.2019 г., КАТО

 

ОТХВЪРЛЯ предявените от Д.ЕООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:***, офис * представлявано от управителя Д. Д. против „В.И.Х.“ ЕООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:*** дол, УПИ ***, представлявано от управителя Б. Я. обективно кумулативно съединени осъдителни искове с правно основание по чл. 79, ал. 1 от ЗЗД и чл. 86, ал. 1 от ЗЗД за осъждане на ответника да заплати на ищеца следните суми: 1./ 2 700.00 лева /две хиляди и седемстотин лева/, представляваща разликата над уважения размер от 3 150.00 лева до предявения от 5 850.00 лева - главница по рамков договор № 1348/01.04.2019 г. за покупко-продажба, доставка, монтаж, поддръжка и обновление, включваща сбора от дължимите и незаплатени месечни абонаментни такси за въведените в системата за наблюдение на подвижни обекти общо 15 бр. GPS устройства по фактури за периода от 01.11.2019 г. до 06.04.2020 г., ведно със законната лихва върху главницата, считано от датата на подаване на исковата молба в съда – 23.06.2020 г. до окончателното погасяване на задължението и 2./ 108.77 лева /сто и осем лева и седемдесет и седем стотинки/, представляваща разликата над уважения размер от 299.76 лева до предявения размер от 408.53 лева - мораторна лихва, начислена върху горепосочената главница за периода от 22.04.2019 г. до 22.06.2020 г., включваща сбора от обезщетенията за забава на плащане по фактури, издадени за периода от 01.11.2019 г. до 06.04.2020 г.

 

ОСЪЖДА, на основание чл. 78, ал. 1 от ГПК, „В.И.Х.“ ЕООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:*** дол, УПИ ***, представлявано от управителя Б. Я. ДА ЗАПЛАТИ на Д.ЕООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:***, офис 6 представлявано от управителя Д. Д. сумата в общ размер на 569.95 лева /петстотин шестдесет и девет лева деветдесет и пет стотинки/, представляваща сторени по делото съдебно-деловодни разноски, от която: 156.54 лева – държавна такса; 82.68 лева – депозит за вещо лице по ССчЕ и 330.73 лева – адвокатско възнаграждение.

 

ОСЪЖДА, на основание чл. 78, ал. 3 от ГПК, Д.ЕООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:***, офис * представлявано от управителя Д. Д. ДА ЗАПЛАТИ на „В.И.Х.“ ЕООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление:*** дол, УПИ ***, представлявано от управителя Б. Я. сумата в общ размер от 336.59 лева /триста тридесет и шест лева и петдесет и девет стотинки/, представляваща сторени по делото съдебно-деловодни разноски, от която 314.15 лева – адвокатско възнаграждение и 22.44 лева – депозит за вещо лице по ССчЕ.

 

            РЕШЕНИЕТО подлежи на въззивно обжалване пред Окръжен съд – Варна в двуседмичен срок от съобщението.

 

            Препис от решението да се връчи на страните.

 

РАЙОНЕН СЪДИЯ: