РЕШЕНИЕ
№ 1538
гр. Пловдив, 17.08.2020 год.
В ИМЕТО НА
НАРОДА
Административен съд - Пловдив, ХХVIII състав, в публично съдебно заседание на двадесет и трети юни през две хиляди и двадесета година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ВЛАДИМИР
ВЪЛЧЕВ
при секретаря Таня К.ова, като разгледа
административно дело № 3348 по описа
на съда за
2020 г.,
докладвано от председателя, за да
се произнесе взе предвид следното:
Производство на осн. чл.145 и
сл. от АПК
Жалбоподателят „Фантастика 2002“ ЕООД ЕИК115761916 със седалище
в гр.Пловдив, ул.“Васил Левски“ №174, представлявано от управителя Г- Ц. е
оспорил Решение №277, взето с
Протокол №15 от 17.09.2019г./02.09.2019 г. на Общински съвет
–Пловдив, с което „Торонто 579“ ЕООД ЕИК203121888, седалище в с.Белащица ул.Възраждане
№18 е обявен за спечелил конкурс за отдаване под наем на недвижим имот-
публична общинска собственост, разположен в корпус „А“ на СОУ
„Св.Седмочисленици“-Пловдив с предназначение училищен павилион – бюфет, с площ
от 50 кв.м и с предназначение за ученическо хранене – продажба на закуски,
хранителни продукти и напитки.
Недоволен от така издадения административен акт
жалбоподателят счита същия за нищожен, незаконосъобразен, в която връзка излага
конкретни доводи и водещи до неговата отмяна. Твърди, че са налице и петте
основания за оспорване по смисъла на чл.146 АПК, а именно: липса на
компетентност, неспазване на установената форма, съществено нарушение на администативнопроизводствените правила, противоречие с материалноправни разпоредби и несъответствие с целта на
закона, като излага и подробни съображения. Претендира разноски.
Ответникът – Общински съвет - Пловдив, чрез
процесуалния си представител адв. Б., счита жалбата
за неоснователна и настоява за нейното отхвърляне. Подробни съображения излага
в депозирана по делото писмена защита. Претендира разноски.
Заинтересованата страна – „Торонто 579“ ЕООД, редовно
призована, встъпва в процеса и се представлява от пълномощника адв.Н., който оспорва жалбата като неоснователна. По
същество на спора излага мнение, че конкурсната процедура е законосъобразно
проведена, не са налице нито нищожност поради некомпетентност на органа, нито
нарушение на административно- производствените правила, поради което моли
жалбата да бъде отхвърлена. Претендира разноски съгласно представен списък с
разноски.
Съдът, като
обсъди становищата на страните и прецени поотделно и в съвкупност събраните в
настоящото производство доказателства, намира за установено следното:
Жалбата е подадена в срок и от надлежна страна, имаща
право и интерес от обжалването, поради което e ДОПУСТИМА.
Разгледана по същество, същата е НЕОСНОВАТЕЛНА по
следните съображения.
Начало на административното производство е сложено с
Писмо изх. № УР-21-517/15.07.2019г. на директора на СУ „Св.Седмочисленици“-Пловдив
до дирекция „Общинска собственост, устройство на територията, строителство и
инвестиции“ при Община Пловдив, с което е изразено желание за откриване на
процедура по провеждане на публично оповестен конкурс на основание чл.8, чл.12
и чл.14 от Закона за общинската собственост ЗОС/, във връзка с чл.13 ал.1 от
Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество
на Община Пловдив /съкр. НРПУРОИ/ за отдаване под
наем на недвижими имоти, част от имоти публична общинска собственост,
предоставени за управление на образователното заведение /л.202 т.1 делото/. В своя
отговор изх.№19УЧ-398/18.07.2019г. Директор на дирекция „Общинска собственост“
при Община Пловдив е уведомила ръководството на СУ „Св.Седмочисленици“, че
съгласно чл.93 НРПУРОИ няма възражения относно целесъобразността на
процедурата за отдаване под наем на части от имот – публична общинска
собственост и на основание чл.94 ал.5 НРПУРОИ е посочил П.П.,
заемащ длъжността главен експерт в отдел „управление и разпореждане“ за лице,
което да бъде включено в комисията/л.199 т.1/. Процедурата е продължила с писмо
изх. №КВ-05-527/18.07.2019г. на директора до Председателя на Общински съвет -
Пловдив, с което съгласно разпоредбите на чл.94 НРПУРОИ е поискал определянето
по един общински съветник от ППГОС, посочен от ръководствата им и нечленуващ в
група съветник за включване в състава на комисията. С отговор, изложен в писмо
изх.№19Х-127-1/19.07.2019г. Председателят на Общински съвет - Пловдив е посочил,
че като участници в комисията следва да бъдат вкл. следните съветници:
И. П./ППГОС от БСП/, В.Т./ППГОС от ГЕРБ/, А.М./ППГОС от Реформаторски блок/, Е.П./ППГОС
от Съюз за Пловдив/, К. Г-ев/ППГОС от Кауза Пловдив/,
К. Г./ППГОС от Патриотичен фронт/, Б.М./ППГОС от ЗС Александър Стамболийски/ и
К.Х./нечленуващ в група//л.198/.Това си решение потвърдил и с писмо изх.№ .№19Х-127-2/24.07.2019г..
Със Заповед №КВ-03-801/23.07.2019г. на Директора на СОУ„Св.Седмочисленици“-Пловдив
е открил процедура по провеждане на конкурса за отдаване под наем на части от
имоти публична общинска собственост –павилион разположен в корпус А на СУ
„Св.Седмочисленици“ с подробно посочен кадастрален номер и административен
адрес. В заповедта са описани обектите, определен е видът на конкурса, срокът
на договорите за наем, определена е начална конкурсна цена за всяка позиция,
определен е депозит за участие, цената на конкурсните книжа, дата и място на
провеждане на конкурса, като е определен съставът на комисията за провеждане на
конкурса. Посочено е, че следва на
конкретна дата и място комисията следва да подготви конкурсната документация,
която подлежи на утвърждаване, като се проведе след това разглеждане на предложенията и класиране на
участниците съгласно разпоредбите на чл.95 НРПУРОИ, със срок за представяне на
окончателен доклад за проведения конкурс е до 10.09.2019г..В състава на
комисията са включени всички посочени от Председателя на Общински съвет -
Пловдив общински съветници, в т.ч. и такъв,
нечленуващ в група, както и други длъжности лица и юрист. На първото си
заседание назначената с посочената заповед комисия приела Решение
№1/30.07.2019г. за приемане на конкурсни условия и документи за провеждане на
конкурса, съгласувани с Община Пловдив и с директора на СУ „Св.Седмочисленици“.
Конкурсната документация била съгласувана и съ зам.
Кмет „СМДСП“ на Община Пловдив. Конкурсът бил оповестен в един национален /л.146
т.1/ и в един местен ежедневник /л.147 т.1/, като била публикувана обявата и на
електронната страница на училището и на общината и на таблото за обяви на
Община Пловдив на 15.08.2019г. /л.142 и сл./.
Видно от представеното извлечение от входящ Регистър /л.203-206
т.1/, била са подадени конкурсни документи /заявления/, ведно с документи за
допустимост от дружествата „Торонто 597“ЕООД , „Фууд деливъри експрес“ ЕООД и „Фантастика 2002“ЕООД. На 03.09.2019г.
на посоченото в конкурсните условия място е проведено заседание на Комисията по
провеждане на конкурса, която е била в състав от Председател,
заместник-председател, както и повече от половината нейни членове, със
задължителното присъствието на член на комисията – правоспособен юрист, като е
било налице необходимото мнозинство за взимане на решения. Всеки един от
членовете на комисията е подписал и декларации по чл.97 ал.8 НРПУРОИ. На
заседанието са присъствали упълномощени представители на заявилите участие
кандидати. След отваряне на пликовете с документи, предоставени от участниците
и извършена проверка за съдържанието на документите за допустимост, е взето
решение за тяхното допускане до по-нататъшно участие в конкурса. След това
Комисията е продължила работата си в закрито заседание, като отворила,
разгледала, оценила и класирала ценовите предложения, съгласно определените критерии
за комплексна оценка, посочени в т.53 от Конкурсните условия. Така след
направената оценка било констатирано, че за кандидата „Торонто 597“ ЕООД следва
да се определят 97,07 точки за участника „Фууд Деливъри експрес“ЕООД са определени 92.87 точки и за
участника „Фантастика 2002“ЕООД се определят 95 точки. На база направената
оценка е проведено класиране на кандидатите, поради което и на първо място е
класиран участникът „Торонто 597“ ЕООД, на второ място – „Фантастика 2002“ЕООД
и на трето място участника „Фууд Деливъри
експрес“ ЕООД. Цялата конкурсна процедура била описана в съставеният Протокол
№2/03.09.2002г, който бил подписан от всички участвали членове на конкурсната
комисия/л.132 и сл./. Изготвен е Доклад на Председателя на комисията относно проведения
конкурс и взетите с него решения. Въз основа на този доклад, Директорът на СУ “Св.Седмочисленици“
с писмо изх.№КВ-05-595/04.09.2019г., към което са приложени копия на протокола
от 03.09.2019г. и Акта за публична общинска собственост, е поискал от заместник-Кмета
на Община Пловдив на основание чл.130 ал.1 НРПУРОИ внасяне в Общински съвет –
Пловдив предложение за вземане на решение за определяне на спечелил конкурса
участник /л.128/. На основание това уведомление е изготвено и предложение изх.№19ПО5С-322/12.09.2019г. на заместник –
кмет при Община Пловдив до Общински съвет-Пловдив за определяне на участника
„Торонто 597“ ЕООД за спечелил конкурса за отдаване под наем на процесния
обект. Предложението е било обсъдено на постоянните комисия на Общински съвет:
Правна комисия, ПК по Общинска собственост и стопански дейности, ПК по Бюджет и
финанси, ПК по Образование, наука, вероизповедания и етнически въпроси и
внесено на заседание. На заседанието на 17.09.2019г., оформено с Протокол №15
предложението било докладвано и разгледано, като било взето процесното
решение №277 за определяне на „Торонто 597% ЕООД за спечелил конкурса участник,
като за него единодушно гласували всички присъствали 34 общински съветници и е възложено изпълнението на решението на
Директора на СУ „Св.Седмочисленици“. Като правни основания за вземане на
решението са посочени чл.21 ал.1 т.8 и ал.2 ЗМСМА, във връзка с чл.11 ал.1,
чл.14, ал.7 ЗОС и във връзка с чл.10 ал.1, чл.12, ал.1, ал.2, чл.13 и чл.130
ал.1 НРПУРОИ във връзка с чл.69 ал.1 от Правилника за организацията и дейността
на Общински съвет - Пловдив. В мотивите към решението е описана и подробно
процедурата по обявяването и провеждането на конкурса, както и фактът, че с
Решение №171, взето с Протокол №15/27.05.2010г. на Общински съвет – Пловдив е
предоставил за управление на общинските училища на територията на гр.Пловдив
материалната база, която ползват и е делегирал права на директорите на
училищата да реализират собствени приходи. С обратна разписка е било връчено
взетото решение на всички участници в конкурса.
Спор по така установената фактическа обстановка не се
формира между страните и в хода на съдебното производството не са ангажирани
нови доказателства извън представената и приета административна преписка по
атакувания административен акт.
При така установеното от фактическа страна, на база
преценка на събраните по делото доказателства, съдът формира следните правни
изводи:
Разпоредбата на чл.21 ал.1, т.8 от Закона за местното
самоуправление и местната администрация/ЗМСМА/ определя Общинския съвет като
орган, управляващ, предоставящ за управление, и разпореждащ се с общинско имущество,
като той определя и конкретните правомощия на кмета на общината и кметовете на
райони и кметства. В тази връзка чл.8 ал.1 ЗОС предвижда, че придобиването,
управлението и разпореждането с имоти и вещи - общинска собственост, се
извършват под общото ръководство и контрол на общинския съвет. По силата на
чл.12 ЗОС е предвидена възможност имотите и вещите – общинска собственост да
се предоставят безвъзмездно за управление на юридически лица и звена на
бюджетна издръжка. Съгласно чл.8 ал.2 и чл.12 ал.4 ЗОС, редът за предоставяне
за безвъзмездно управление на имоти и вещи – общинска собственост, се
определя от Общинския съвет с наредба. Следователно органът, в чиято
компетентност е управлението и разпореждането с общинската собственост, е
общинският съвет. Предвидена е възможност по волята и съобразно установени от
органа ред и условия, същият да определи други органи, компетентни да осъществяват
управлението на отделни имоти - общинска собственост. Начинът, по който
общинският съвет осъществява тези си правомощия се определя от него с наредба,
израз на нормотворческата му дейност относно
регулирането на въпроси с местно значение. Такава наредба в случая се явява
Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско
имущество/приета с решение №172, взето с Протокол №15 от 27.05.2010г., последно
изм. и доп. с Решение № 450, взето с Протокол №22 от 18.12.2017г. на Общински
съвет Пловдив/.
Съгласно чл.6 ал.8 НРПУРОИ, имотите и вещите –
публична общинска собственост, предоставени за управление на училища, детски
градини и обслужващи звена, с въведена система на делегирани бюджети, се
управляват от директора на съответното училище или детска градина, респ.
ръководителя на съответното обслужващо звено, като същите осъществяват
управлението от тяхно име, за тяхна сметка и на тяхна отговорност в рамките на
действащата нормативна уредба. Разпоредбата на чл.13 ал.1 НРПУРОИ предвижда, че
отдаването под наем на части от имоти – публична общинска собственост,
предоставени безвъзмездно за управление на училища, детски градини и
обслужващи звена, се извършва от директорите на съответните заведения, след
провеждане на публичен търг или публично оповестен конкурс по реда на
настоящата наредба. Процедурата по провеждане на публичен търг или публично
оповестен конкурс се открива с решение на директора на съответното заведение.
Както е посочено и в процесното
решение, с решение №171, взето с Протокол №15 от 27.05.2010г. на Общински
съвет - Пловдив е решено предоставяне за управление на общинските
училища/юридически лица/ материалната база, която ползват, като им се разрешава
отдаването под наем на имоти – публична общинска собственост. Предвидено е, в
съответствие с чл.13 ал.1 от НРПУРОИ, процедурата по
отдаване под наем на същите да се извършва от Директора на училището, като са
въведени определени условия във връзка с начина и реда на провеждането на
публичен търг или конкурс. Или иначе казано, Общински съвет - Пловдив в
съответствие с приложимите нормативни актове, материалната и териториалната си
компетентност е взел решение за безвъзмездно предоставяне за управление от
общинските училища на материалната им база, като е определил директорите на
училищата за компетентни органи при извършване на действия на управление.
Предоставил е правомощие за отдаване под наем на същите, с което е възникнала
възможност за реализиране на собствени приходи. Ето защо наведените в тази
връзка възраженията в жалбата са неоснователни. Следва да се посочи, че ЗОС
предвижда изрична компетентност на Кмета на общината да управлява и отдава под
наем определени имоти - общинска собственост /като чл.12 ал.2, чл.14 ал.4 ЗОС
и др./ само на тези имоти, които не са предоставени за управление на други лица
/така чл.12 ал.5 ЗОС/, т.е. Кметът има правомощия да управлява само
непредоставените от общинския съвет за управление на други органи, имоти. В този
смисъл са разпоредбите на чл.14 ал.7 изр. второ, във връзка с чл.12 ал.4 и чл.8
ал.3 ЗОС.
В настоящия случай конкретният имот - материалната
база на ЕГ“Пловдив“, както вече се посочи, е предоставен за управление на
училището по силата на решение №171 от 27.05.2010г. на Общински съвет -
Пловдив и Приложение №1 към него. Ето защо и настоящият съдебен състав приема,
че Директорът на СУ „Св.Седмочисленици“ е бил компетентен орган за откриване
на процедурата по провеждане на публично оповестен конкурс, като по силата на
чл.13 ал.4 НРПУРОИ е компетентен и да сключи договор за наем, да я приключи.
Или, възраженията на жалбоподателя в тази насока, касаещи нищожност на взетото
решение, се явяват неоснователни.
С оглед на всичко изложено до тук, съдът констатира,
че процесното Решение №277, взето с Протокол №15 от 17.09.2019г.,
като издадено от Общински съвет-Пловдив е издадено от компетентен орган и е
валиден административен акт. Същото е постановено в изискуемата от закона форма
и при спазване на изискванията на чл.59 ал.2, т.4 АПК за неговото съдържание.
Упражненото от административния орган правомощие за обявяване на спечелилия
участник в проведения публичен търг с тайно наддаване за отдаване под наем на
описания по-горе част от имот – публична общинска собственост, е надлежно
обосновано в необходимата степен и от фактическа, и от правна страна. Оспореният
административен акт е мотивиран в достатъчна степен. Необходимо е да се посочи
в тази връзка, че мотивите могат да се съдържат в друг, предшестващ и издаден
във връзка с процесния административен акт документ, който компетентният орган
е възприел, съгласно Тълкувателно решение №16/31.03.1975г. на ОСГК на ВС на
НРБ.
При извършената проверка съдът не констатира допуснати
съществени нарушения на относимите и приложими административнопроизводствени правила, водещи до
опорочаването на обжалваната заповед и съставляващи отменително
основание по чл.146 т.3 АПК.
Съобразно нормата на чл.13 ал.1 НРПУРОИ, отдаването
под наем на части от имоти – публична общинска собственост, предоставени безвъзмездно
за управление на училища, детски градини и обслужващи звена, се извършва от
директорите на съответните заведения, след провеждане на публичен търг или
публично оповестен конкурс. Процедурата по провеждане на публичен търг или
публично оповестен конкурс се открива с решение на директора на съответното
заведение. Редът за тяхното провеждане и по-конкретно за провеждане на публично
оповестен конкурс, е уреден в Глава девета, Раздел І, ІІ и ІV от НРПУРОИ/арг. чл.91 ал.2 НРПУРОИ/. Процедурата по конкурса
представлява сложен фактически състав и съвкупност от обусловени един от друг
елементи. За провеждане на конкурс от вида на процесния, е необходимо да са
налице: решение на директора на съответното заведение по цитирания вече чл.13
ал.1 НРПУРОИ за провеждане публично оповестен конкурс; заповед на директора за
откриване на процедурата по провеждането на конкурса, с която се назначава и
конкурсната комисия за подготовката, организацията и провеждането на публично
оповестен конкурс, състояща се от председател, заместник-председател и
членове, като в състава на комисията се включват по един общински съветник от
ППГОС, посочен от ръководствата им и един нечленуващ в група съветник/чл.121
ал.2, чл.94 ал.1 във връзка с чл.91 ал.2 вр. с чл.13
ал.1 НРПУРОИ и Решение №171, взето с Протокол №15 от 27.05.2010г. на Общински
съвет – Пловдив/; подписване на декларация по чл.94 ал.8 НРПУРОИ от членовете
на комисията; изготвяне на конкурсна документация от комисията/чл.96 ал.1 НРПУРОИ/;
съгласуване на конкурсната документация с ръководителя на звеното по
правно-нормативно обслужване на съответния район, и утвърждаване от директора
на съответното заведение/чл.97 във връзка с чл.91 ал.2 и чл.13 ал.1 НРПУРОИ/;
обявяване от комисията на конкурса в електронната страница на община Пловдив,
в един национален и един местен ежедневник, както и на таблото за обяви на
дирекцията по общинска собственост в сградата на общината и в сградата на
съответната районна администрация/чл.98 ал.1 НРПУРОИ/; провеждане на конкурса;
оценяване и класиране на представените оферти комисията/чл.127 ал.1 НРПУРОИ/;
решение на директора на съответното заведение за определяне спечелилия
конкурса участник/чл.130 ал.1 вр. чл.91 ал.2
НРПУРОИ/. Или, за да бъде законосъобразен крайният акт е необходимо да бъдат
спазени императивните норми на цитираната наредба, както и оценяването и
класирането на кандидатите да бъде съобразно с предварително обявените
критерии.
В конкретния случай процедурата е започнала въз основа
на заповед-решение на съответния компетентен орган, в която се съдържат
предвидените в разпоредбата на чл.121 ал.2 НРПУРОИ реквизити. Назначената с последващо издадената заповед на Директора на СУ
„Св.Седмочисленици“ комисия за провеждане на конкурса, е определена при
съобразяване на изискванията по чл.94 НРПУРОИ и съответно след поименно
посочване на общински съветници за участие в комисията,
съгласно писмото на Председателя на Общински съвет - Пловдив, като в нея е
включен и правоспособен юрист. Преди издаването на заповедта за откриване на
процедурата е било осъществено и изискуемото съгласно чл.93 НРПУРОИ съгласуване
със заместник-кмета по общинска собственост, което е видно от приложените по
делото Писмо изх.№ УР-21-517/15.07.2019г./л.202/ и Отговор с изх.№19УЧ-398/18.07.2019г.
директор дирекция „Общинска собственост“ при Община Пловдив/л.199 и 202/.
Последвалите две заседания на назначената комисия от 30.07.2019г. и 03.09.2019г.
са протекли по предвидения в чл.95 НРПУРОИ ред при наличие на задължителния
кворум, като решенията са взети с предвиденото мнозинство. Приетите от
комисията конкурсни условия, ведно с конкурсна документация са били
съгласувани, съгласно изричното изискване на чл.97 НРПУРОИ с директора на
дирекцията по правно-нормативно обслужване в Община Пловдив. При провеждане
заседанието от 03.09.2019г. са съобразени напълно изискванията по чл.123
НРПУРОИ. Спазена е и разпоредбата на чл.94 ал.6 НРПУРОИ. Относно оповестяването
на конкурса, предвидено в разпоредбата на чл.98 НРПУРОИ, е налице изпълнение на
предвидените в същата разпоредба начини за обявяване на конкурса, като в тази
връзка надлежно и своевременно е било осъществено обявяването му както в местен
и в национален ежедневник, така и на интернет страницата на Община Пловдив и на
таблото за обяви в сградата на общината, със съдържание на обявата, съобразено
с изискването по чл.98 ал.2 НРПУРОИ В конкретния случай, както се посочи и
по-горе, докладът на Комисията, заедно с протоколите от проведените заседания,
са били предоставени на Директора на СУ „Св.Седмочисленици“, който в случая,
съобразно делегираните му правомощия по отношение управление на имот публична
общинска собственост по чл.6 ал.8 НРПУРОИ, на практика изпълнява възложените
със същата наредба функции на кмета във връзка с провеждане на конкурса. На
следващо място, в съответствие с разпоредбата на чл.130 ал.1 НРПУРОИ в
тридесетдневен срок след приключване на конкурса, Кметът на общината /респ.
заместник – кмет/, въз основа на изготвен доклад от конкурсната комисия, е
внесъл в общинския съвет предложение за решение за определяне на спечелилия
конкурса участник.
С оглед изложените възражения в жалбата следва да се
посочи, че доколкото, съгласно чл.69 ал.1 от Правилника за организацията и
дейността на Общински съвет - Пловдив, право да внасят в Общинския съвет
проекти за правилници, наредби, решения, инструкции и други актове е
предоставено на председателите на постоянни и
временни комисии, общинските съветници, кметът
на Община Пловдив, заместник-кметовете, секретарят на общината, главният
архитект и кметовете на райони, то правилно Директорът на ЕГ“Пловдив е отправил
заявление до Кмета на Община Пловдив, с оглед изпълнение на процедурата по
чл.130 ал.1 НРПУРОИ по определяне на спечелилия конкурса участник с решение.
Въз основа на внесено от заместник -Кмета на Община Пловдив предложение до
Общински съвет - Пловдив, последният орган е взел и обжалваното по настоящото
дело решение за определяне спечелилия конкурса участник. Изпълнено е било и
изискването на чл.130 ал.2 НРПУРОИ, като решението е било изпратено с писмо с
обратна разписка и на двамата участника в конкурса.
С оглед на така изложеното, и предвид задължението на
съда по чл.168 ал.1 АПК да провери законосъобразността на обжалвания акт на
всички, а не само на възведените от оспорващата страна основания по чл.146 АПК,
съдът намира, че при издаването на обжалваното решение на Общински съвет – Пловдив
е била спазена последователността при изпълнение на процедурата по
осъществяване на конкурса за отдаване под наем на част от имот – публична
общинска собственост, като са били съобразени и изпълнени и всички изисквания
от НРПУРОИ, които са конкретно насочени към гарантиране на принципите на
публичност и прозрачност, безпристрастност и равнопоставеност при провеждане на
административната процедура. Следва в тази връзка да се посочи, че съдът, след
като извърши преценка на съдържащите се в административната преписка по оспорения
акт документи, приложени към заявлението на участвалите дружества и в частност
на класирания за спечелил участник, намира, че същото е окомплектовано с
изискуемите документи за участие в процесния конкурс, съгласно утвърдената
конкурсна документация и конкурсни условия.
При прилагане на правилата за разпределение на
доказателствената тежест в процеса по смисъла на чл.170 ал.1 АПК ответната
страна в случая установи съществуването на фактическите основания, посочени в
решението и изпълнението на законовите изисквания при постановяването му,
поради което са настъпили разпоредените с него неблагоприятни
правни последици за оспорващата страна. В настоящият случай оспорващият, който
носи доказателствената тежест, с оглед общото правило на чл.154 ал.1 ГПК,
приложим във връзка с чл.144 АПК, не успя да докаже фактите и обстоятелствата,
на които основава твърденията си за незаконосъобразност на оспорения
административен акт и претендира настъпването на благоприятни правни последици.
С оглед гореизложеното, съдът приема, че обжалваното решение на Общински съвет
- Пловдив, като издадено от компетентен орган, в предвидената от закона форма,
в съответствие с материалния закон и при спазване на приложимите административнопроизводствени правила, е законосъобразно, а
подадената срещу него жалба е неоснователна и като такава, следва да бъде
отхвърлена.
С оглед изхода на спора и направените претенции от
страна на страните за присъждане на разноски, такива се дължат на ответника и
участвалата заинтересована страна съгласно изискванията на чл.143 ал.3 АПК.
Съгласно представените списък с разноски се констатираха такива с полза на
ответника в размер на 720.00 /седемстотин и двадесет/ лева за изплатено
адвокатско възнаграждение и в размер на 300.00/триста/ лева в полза на „Торонто
597“ЕООД за изплатено адвокатско възнаграждение.
Ето защо
и на основание чл.172 ал.2 АПК Съдът:
РЕШИ:
ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Фантастика 2002“
ЕООД ЕИК115761916 със седалище в гр.Пловдив, ул.“Васил Левски“ №174,
представлявано от управителя Г- Ц. е оспорил Решение №277, взето с Протокол №15 от 17.09.2019г./02.09.2019 г. на Общински съвет –Пловдив, с което „Торонто
579“ ЕООД ЕИК203121888, седалище в с.Белащица ул.Възраждане №18 е обявен за
спечелил конкурс за отдаване под наем на недвижим имот- публична общинска
собственост, разположен в корпус „А“ на СОУ „Св.Седмочисленици“-Пловдив с
предназначение училищен павилион – бюфет, с площ от 50 кв.м и с предназначение
за ученическо хранене – продажба на закуски, хранителни продукти и напитки, като НЕОСНОВАТЕЛНА.
ОСЪЖДА „Фантастика 2002“ ЕООД ЕИК115761916 със
седалище в гр.Пловдив, ул.“Васил Левски“ №174, ДА ЗАПЛАТИ на Общински съвет
–Пловдив сумата от 720.00 лева направени разноски за адвокатско възнаграждение
ОСЪЖДА „Фантастика 2002“
ЕООД ЕИК115761916 със седалище в гр.Пловдив, ул.“Васил Левски“ №174, ДА ЗАПЛАТИ на „Торонто 579“ ЕООД ЕИК203121888,
седалище в с.Белащица ул.Възраждане №18 сумата от 300.00/триста/ лева за
направени разноски за адвокатско възнаграждение.
РЕШЕНИЕТО
подлежи на обжалване пред ВАС на РБ в 14 – дневен срок от съобщението до
страните за постановяването му по реда на глава XII АПК.
СЪДИЯ :/п/