Решение по дело №286/2023 на Административен съд - Враца

Номер на акта: 313
Дата: 30 август 2023 г.
Съдия: Миглена Раденкова
Дело: 20237080700286
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 19 май 2023 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

313

 

гр. Враца, 30.08.2023 г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ВРАЦА, V състав, в публично заседание на 12.07.2023 г. /дванадесети юли две хиляди двадесет и трета/ година в състав:

 

АДМ. СЪДИЯ: МИГЛЕНА РАДЕНКОВА

 

при секретаря Маргаритка Алипиева, като разгледа докладваното от съдия РАДЕНКОВА адм. дело № 286 по описа на АдмС – Враца за 2023 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административно процесуалния кодекс (АПК), във връзка със Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП).

Образувано е по жалба на И.П.К. *** против Уведомително писмо с изх. № 02-060-6500/4966#8/06.04.2023 г. на Зам. Изпълнителен директор на ДФ „Земеделие“ за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019 г.

Твърди се, че УП е незаконосъобразно и немотивирано, като при издаването му са допуснати съществени нарушения на административно производствените правила и е нарушен материалния закон. Иска се отмяната му.

Ответникът - Заместник изпълнителен директор на ДФЗ, чрез процесуалния си представител **. Л.Х. в представено по делото писмено становище оспорва жалбата, като неоснователна. Счита оспорения акт за законосъобразен, като издаден от компетентен орган, в рамките на делегираните му правомощия, без съществени нарушения на административнопроизводствените правила и в съответствие с целта на закона. Претендира юрисконсултско възнаграждение и ангажира възражение за прекомерност на заплатеното от жалбоподателя адвокатско възнаграждение.

По делото са събрани писмени доказателства, като е приложено копие от образуваната пред административния орган преписка.

Административен съд – Враца, след съвкупна преценка на събраните по делото доказателства, доводите и съображенията на страните и след служебна проверка, съобразно разпоредбата на  чл. 168 от АПК, приема за установено следното:

Предмет на оспорване в настоящото производство е Уведомително писмо с изх. № 02-060-6500/4966#8/06.04.2023 г. на Зам. Изпълнителен директор на ДФ „Земеделие“ за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019 г.

Писмото засяга пряко и непосредствено правата и законните интереси на адресата, поради което носи белезите на индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21, ал. 1 от АПК и подлежи на съдебен контрол за законосъобразност. Видно от известието за доставяне, актът е връчен на адресата на 10.04.2023 г. – л. 27. Жалбата е депозирана чрез ДФ „Земеделие“ на 18.04.2023 г., при спазване на предвидения в чл. 149, ал. 1 от АПК, 14-дневен срок за обжалване, поради което се явява процесуално допустима.

 Съгласно разпоредбата на чл. 168, ал. 1 от АПК, съдът следва да се произнесе по законосъобразността на обжалвания административен акт към момента на издаването му, като проверява дали е издаден от компетентен орган и в съответната форма, спазени ли са процесуално-правните и материалноправните разпоредби по издаването му и съобразен ли е с целта, която преследва законът.

Преценявайки фактическите обстоятелства, релевантни за правния спор, както и след проверка на административния акт, съобразно критериите, визирани в разпоредбата на чл. 146 от АПК, административният съд приема жалбата за основателна по следните съображения:

Жалбоподателят е регистриран с Уникален регистрационен номер (УРН) 413535 в Интегрираната система за администриране и контрол. За кампания 2019 г. е подал общо Заявление за подпомагане с Уникален идентификационен номер (УИН) 06/040619/76465 на 25.04.2019 г., ведно с карти на използваните парцели и карти на блоковете на земеделското стопанство, като е заявил за подпомагане по схемите и мерките за директни плащания: Схема за единно плащане на площ (СЕПП), Схема за преразпределително плащане (СПП), Схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда- зелени директни плащания (ЗДП), Компенсаторни плащания по Натура 2000  и Рамкова директива за водите (Мярка 12), Компенсаторни плащания в планинските райони (Подмярка 13.1), Компенсаторни плащания за други райони, засегнати от значителни природни ограничения (Подмярка 13.2), с данни за идентификация на отделните парцели.

Към заявлението е попълнено и Приложение за кандидатстване по мярка 12 „Плащания по Натура 2000 и Рамковата директива за водите“ с посочени идентификационни номера и площ в ха на заявените за участие парцели. Приложена е таблица на използваните парцели през 2018 г.

С Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019 г., с изх. № 02-060-6500/4966 от 05.08.2021 г. на Зам. ИД на ДФЗ-РА, при поискана от земеделския производител И.П.К. сума по подмярка 13.1/НР1 в размер на 18164.3 лв. е оторизирана сума в размер на 1626.94 лв.; по поисканата от ЗП сума по подмярка 13.2/НР2 в размер на 1124.78 лв. е оторизирана сума в размер на 1124.78 лв.; по поисканата от ЗП сума по СЕПП в размер на 21468.01 лв. е оторизирана сума в размер на 5527.88 лв.; по поисканата от ЗП сума по Мярка 12/Натура 2000 в размер на 1900.26 лв., е оторизирана сума в размер на 343.44 лв.; по поисканата от ЗП сума по СПП в размер на 4116.6лв., е оторизирана сума в размер на 4057.62лв.; при поискана от ЗП сума по Схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда-зелени директни плащания(ЗДП) в размер на 13534.18 лв., е оторизирана сума в размер на 9384.03 лв. По възстановяване от ФД е оторизирана поисканата сума от 215.84 лв.

След оспорване, цитираното УП е отменено като незаконосъобразно с Решение № 141 от 12.04.2022 г., постановено по адм. дело № 605/2021 г. по описа на АдмС – Враца и преписката е върната на административния орган за ново произнасяне съобразно дадени от съда указания по тълкуването и прилагането на закона. Решението е обжалвано  и оставено в сила с Решение № 104/05.01.2023 г. по адм. дело № 5711/2022 г. на ВАС.

Видно от мотивите на касационната инстанция, в оспорения акт липсват конкретни съображения/мотиви/, обосноваващи възприетите от АО намаления по подмярка 13.1/НР1, СЕПП, Мярка 12/Натура 2000, СПП и Схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда-зелени директни плащания(ЗДП), както по принцип така и свързани с прилагане на чл. 17 от Наредба № 5 от 27.02.2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания и налагане на санкции по чл.19, чл.19а и чл.28 от Делегиран Регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията от 11 март 2014 година за допълнение на Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на интегрираната система за администриране и контрол и условията за отказ или оттегляне на плащанията и административните санкции, приложими към директните плащания, подпомагането на развитието на селските райони и кръстосаното съответствие, вр. чл.41, ал.4 и ал.5 ЗПЗП. Не се обосновава и прилагането на ставка на корекция (финансова дисциплина), определена съгласно чл. 26 Регламент (ЕС) №1306/2013 и чл. 8, §1 Регламент (ЕС) №1307/2013. или на линейно намаление съгласно чл. 65, § 2, б. “в“ Регламент (ЕС) №1307/2013, налагано съгласно чл.6, §2, б.“е“, т.iii Регламент за изпълнение (ЕС) 809/2014, като единственият документ от преписката, който би обосновал отказ или редукция на заявеното финансово подпомагане за 2019 г., е „Резултати от автоматични проверки на въведени данни в заявление за подпомагане по директни плащания за кампания 2019 г.“ за УРН 413535.

При новото произнасяне с оспореното в настоящото производство УП изх. № 02-060-6500/4966#8/06.04.2023 г. на Зам. Изпълнителен директор на ДФ „Земеделие“ за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019 г., е представена информация, в табличен вид по заявените схеми/мерки за подпомагане, базирани на площ, съгласно подаденото заявление. В Таблица 1 са посочени площите, за които са констатирани несъответствия с изискванията за подпомагане. За тези площи Разплащателна агенция намалява или отказва финансово подпомагане на основание чл. 43, ал. 4 от ЗПЗП, както и разпоредбите на чл. 13 на Наредба № 6 от 24.02.2015 г. за прилагане на мярка 13 „Плащания за райони с природни или други специфични ограничения “ от райони за периода 2014 - 2020 г. Под таблицата е описано по отношение на всяка една от деветте колони какво включва, като в колона 10  са посочени причините за наддеклариране, като в случая е прието за установено, че са налице недопустими площи, поради наличие на такива, за които кандидатът няма регистрирани правни основания съгласно писмо с № 07-0400/1412#7 от 21.10.2019 г. Зам.-министъра на земеделието, храните и горите.

В Таблица 13 се съдържа размера на финансово  подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, като в 22 реда са представени декларирана, установена, наддекларирана площ по съответната схема/мярка, процецентът на наддеклариране, сума на намаление за финансова дисциплина, общо редукции и намаления и оторизирана сума. След таблицата освен информация за съдържанието на всеки ред, са посочени и ставките за съответните схеми, които  за кампания 2019 г. са:

СЕПП- 194,58

ЗДП -122,67

СПП- 137,22

Мярка 13.1 (от 0-50 ха) - 254,254

Мярка 13.1 (от 50-100 ха) - 136,906

Мярка 13.1 (над 100 ха) - 58,674

Средна стойност на субсидията за Мярка 13.1 - 202.22998

Мярка 13.2 - 58.674, с пояснение, че Ставката за тази мярка е определена съгласно § 4 от преходни и заключителни разпоредби на Наредба № 6 от 24.02.2015 г.

В таблица 14 в шест колони е посочена съответна схема/мярка, исканата сума, намаления, редукции, намаления поради достигане на таван на субсидията и оторизирана сума, с пояснение какво включва всяка една от колоните, като цифровите показатели са абсолютно идентични с тези по Таблица 1 от отмененото УП изх. № 02-060-6500/4966 от 05.08.2021 г. на Зам. ИД на ДФЗ-РА.

В Таблица 15 са представени извършените плащания по съответните схеми, с посочени дата на плащане, оторизирана, прихваната и изплатена сума, които напълно съвпадат с данните от Таблица 2 от отмененото УП.

Посочено е още в оспорения в настоящото производство акт, че общата оторизирана сума е изчислена чрез Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК), като в конкретния случай по подаденото заявление не е извършвана проверка на място от ДФЗ-РА по смисъла на чл. 37 от ЗПЗП, а данните са сравнени със съответната налична информация, съдържаща се във външните регистри на ИСАК, поддържани на основание чл. 30 от ЗПЗП.

Представени по делото са и автоматични справки за земеделските парцели по реда на Наредба № 5/27.02.2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания /л. 135-156/, по отношение на кампании 2017, 2018, 2019 и 2020 и бенефициент, настоящият жалбоподател.

От интегрираната информационна система на БАБХ е представена справка за животните към 01.02.2018 г., собственост на К., в която в табличен вид са посочени животновъдният обект с номер и населено място.

Във връзка с изпълнение на протоколно Определение от 21.06.2023 г. от Община Враца е представен Договор за отдаване под наем на пасища, мери и ливади от общински поземлен фонд от 05.09.2018 г., с допълнително споразумение по него от 03.09.2021 г., Протокол от 09.03.2020 г. на основание чл. 37м от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи /ЗСПЗЗ/, справки за животни в ОЕЗ.

С придружително писмо рег. № РД-12-02-751-1/29.06.2023 г., от Общинска служба по земеделие – Враца е изпратена Справка за имотите, собственост на жалбоподателя, Справка от регистъра на действащи договори, в които наемател е той и Заповеди № 339 и № 345 и двете от 18.12.2019 г., издадени от Директора на ОД „Земеделие“ – Враца на основание чл. 37ж, ал. 11 от ЗСПЗЗ, като изрично е посочено, че жалбоподателят има регистрирано правно основание за стопанската 2019/2020 г. за посочените собствени, наети/арендувани имоти в договори и имоти включени в цитираните заповеди.

Във  връзка с  компетентността на органа е приложена по делото Заповед № 03-РД/3088 от 22.08.2022 г. на Изпълнителния директор на ДФЗ, с която са делегирани правомощия на Зам. Изпълнителен директор, да издава актове от вида на оспорения /т.1/,  както и Решение от заседанието на УС на ДФЗ, съгласно Протокол № 197 от 19.08.2022 г.

При така установената фактическа обстановка, която не се оспорва от страните по делото, съдът приема от правна страна следното:

При извършения контрол за валидност на оспореното уведомително писмо съдът констатира, че същото е издадено от Зам. Изпълнителния директор на ДФЗ. Съгласно чл. 20а от ЗПЗП, изпълнителният директор организира, ръководи дейността и представлява Разплащателната агенция, която по дефиницията на § 1, т. 13 от ДР на ЗПЗП е специализирана акредитирана структура за приемане на заявления, проверка на условията и извършване на плащания от Европейските земеделски фондове. В чл. 20а, ал. 4 от същия закон е предвидена възможността Изпълнителният директор на фонда да делегира със заповед правомощията си, произтичащи от правото на ЕС или от националното законодателство, включително вземане на решения, произнасяне по подадени заявления и/или сключване на договори за финансово подпомагане на зам.-изпълнителните директори и на директорите на областните дирекции на фонда съобразно териториалната им компетентност. От приложените по делото доказателства е видно, че изпълнителният директор на ДФЗ, със своя Заповед № 03-РД/3088 от 22.08.2022 г., е делегирал на Зам. Изпълнителния директор да издава и подписва уведомителни писма от вида на оспореното. С оглед изложеното съдът намира, че оспореното уведомително писмо е издадено от компетентен орган, в кръга на предоставените му правомощия, в необходимата писмена форма, но в противоречие със съдебното решение, с което е отменен предходният отказ за финансиране на заместник изпълнителния директор на ДФЗ – РА.

От съдържанието на двете уведомителни писма се установява, че основанието за отказ за финансово подпомагане и в двата случая е, че намаленията на субсидията са в един и същ размер и на едно и също основание, а именно:

- намаления на субсидията след извършени административни проверки, при които са установени всички недопустими за подпомагане площи в съответното заявление - проверки за площи, заявени от повече от един кандидат, проверки на място или автоматизирани проверки спрямо данните в слоя с допустими площи от СИЗП и предоставени данни от МЗХГ и МОСВ;
- намаление на субсидията в случаите, когато не са спазени сроковете за подаване и/или редакция на заявлението, съгласно чл. 12 от Наредба № 5 от 27.02.2009г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания;

- наложена ставка на корекция (финансова дисциплина), определена съгласно чл. 26 от Регламент (ЕС) №1306/2013 и чл. 8, §1 от Регламент (ЕС) №1307/2013 на Комисията;

- линейно намаление, съгласно чл. 51, § 2 от Регламент (ЕС) №1307/2013, налагано съгласно чл. 6, § 2, б. „е“, т. i от Регламент за изпълнение (ЕС) №809/2014 на Комисията.

- линейно намаление, съгласно чл. 65, § 2, б. „в“ от Регламент (ЕС) №1307/2013, налагано съгласно чл. 6, § 2, б. „е“, т. iii от Регламент за изпълнение (ЕС) №809/2014 на Комисията.

Съпоставяйки данните по двете съдебни производства (приключилото и настоящото) и мотивите към двете уведомителни писма (първоначалното и повторното) настоящият състав на съда приема, че оспореното в настоящото производство уведомително писмо не е съобразено с влезлите в сила решения по адм. дело № 605/2021 г. по описа на АдмС – Враца и по адм. дело № 5711/2022 г. по описа на ВАС, с които е прието, че първоначалният административен акт е незаконосъобразен като постановен при неизяснени факти и обстоятелства и непълни мотиви.

Изрично в мотивите към първоинстанционното решение е посочено, че не са изяснени фактите и обстоятелствата и не са събрани служебно доказателства относно това спазени ли са конкретните общи и специални изисквания за подпомагане, при което административният орган е бил длъжен да назначи допълнителни проверки, с които да установи обективно, всестранно и пълно относимите за случая факти, като съобрази и представените по делото три броя Заповеди, издадени на основание чл. 37ж, ал. 11 от ЗСПЗЗ на Директора на ОД „Земеделие“ – Враца, с които е одобрено разпределението на масиви за ползване на пасища, мери и ливади, в съответните землища.

Актуализираният специализиран слой е основният, но не и единственият факт за вземане на решенията за отказ или плащане на площ, което следва и от целта на самия слой, а именно да отразява реалното състояние и ползване на площите въз основа на методическите указания по чл. 12а от Наредба № 105 от 22.08.2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол. Обстоятелството, че ДФЗ действа в условията на обвързана компетентност, след като получи влязлата в сила заповед на министъра на земеделието и храните, с която е одобрен специализираният слой за съответната година, не лишава земеделския производител от възможността в производството по обжалване на УП да оспори фактическите основания за издаването на акта и да установи различни от приетите от административния орган, както е направено при оспорването на първото УП. Следователно при наличието на факти и обстоятелства, опровергаващи верността/коректността на данните в одобрения специализиран слой, не е имало пречка те да бъдат съобразени и проверени от административния орган. Неизследването на тези факти е установено и в мотивите към решението на ВАС, където изрично е подчертано, че в административната преписка единственият документ, който би обосновал отказ или редукция на заявеното финансово подпомагане за 2019 г., е „Резултати от автоматични проверки на въведени данни в заявление за подпомагане по директни плащания за кампания 2019 г.“ за УРН 413535.

В оспорения акт са посочени правните основания за издаването му и разпоредбите, които са нарушени, а именно: чл. 43, ал. 4 от ЗПЗП, вр. чл. 13 от Наредба № 6 от 24.02.2015 г. за прилагане на мярка 13 „Плащания за райони с природни или други специфични ограничения“ от Програмата за развитие на селските райони за период 2014-2020 г.

Според  чл. 43, ал. 4 от ЗПЗП, Разплащателната агенция (ДФ"З") намалява размера на плащането или отказва плащане по ал. 3 съгласно критериите, установени в законодателството на Европейския съюз (ЕС).

Разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Наредба № 6 от 24.02.2015 г. за прилагане на мярка 13 „Плащания за райони с природни или други специфични ограничения“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. (обн., ДВ, бр. 16 от 27.02.2015 г.) предвижда, че Държавен фонд „Земеделие“ – Разплащателна агенция, може да откаже изплащането на финансова помощ частично или изцяло, когато: 1. кандидатът за подпомагане е заявил по-големи площи в сравнение с реално ползваните от него; 2. кандидатът за подпомагане не е спазил срока за подаване на заявлението за подпомагане по Наредба № 5 от 2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания; 3. кандидатът за подпомагане не отговаря на условията за предоставяне на финансова помощ или не е спазил ангажимент, свързан с условие за предоставяне на помощта; 4. кандидатът за подпомагане не е декларирал всички стопанисвани от него площи в стопанството; 5. кандидатът за подпомагане не спазва изискването по чл. 5, ал. 1, т. 1; 6. за заявените за подпомагане площи не е спазено изискването на чл. 3, ал. 2; 7. кандидатът за подпомагане или негов представител възпрепятства извършването на проверка на място; 8. са установени изкуствено създадени условия.

В случая административният орган е извършил опит да мотивира оспореното УП, като е постановил последното въз основа на административната преписка, относима за издаване на първото уведомително писмо. Няма представени други доказателства, не са съобразени и доказателствата, събрани по адм. дело № 605/2021 г. по описа на АдмС – Враца.

На следващо място съдът счита за нужно да разгледа оспорваното УП в контекста на чл. 177, ал. 2 от АПК, чиято разпоредба установява специфично основание, което може да доведе до прогласяване нищожността на административен акт. Предпоставките за прилагане й са две - наличие на влязло в сила съдебно решение и противоречие на издадения от администрацията акт с това решение.

С оглед на гореизложеното съдът приема, че са налице и двете предпоставки за приложение на чл. 177, ал. 2 от АПК, а именно: наличие на влязло в сила съдебно решение и противоречие на издадения акт с влезлия в сила съдебен акт при пълна субективна и обективна тъждественост. На основание чл. 177, ал. 2 от АПК обжалваният административен акт следва да бъде обявен за нищожен, а преписката върната на компетентния орган за ново произнасяне по подаденото от жалбоподателя общо Заявление за подпомагане с Уникален идентификационен номер (УИН) 06/040619/76465 на 25.04.2019 г. и Приложение за кандидатстване по мярка 12 „Плащания по Натура 2000 и Рамковата директива за водите“, при спазване на дадените от съда в Решение, постановено по адм. дело № 605/2021 г. по описа на АдмС – Враца, потвърдено с Решение по адм. дело № 5711/2022 г. по описа на ВАС задължителни указания по тълкуването и прилагането на закона, съобразно изложените в настоящето решение мотиви и представените в развилите се съдебни производства доказателства, вкл.  три броя Заповеди, издадени на основание чл. 37ж, ал. 11 от ЗСПЗЗ на Директора на ОД „Земеделие“ – Враца, с които е одобрено разпределението на масиви за ползване на пасища, мери и ливади, в съответните землища; Договор за отдаване под наем на пасища, мери и ливади от общински поземлен фонд от 05.09.2018 г., с допълнително споразумение по него от 03.09.2021 г., Протокол от 09.03.2020 г. на основание чл. 37м от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи /ЗСПЗЗ/, справки за животни в ОЕЗ; писмо рег. № РД-12-02-751-1/29.06.2023 г., от Общинска служба по земеделие – Враца, в което изрично е посочено, че жалбоподателят има регистрирано правно основание за стопанската 2019/2020 г. за посочените собствени, наети/арендувани имоти в договори и имоти включени в цитираните заповеди и т. н.

Без правно значение е обстоятелството, че жалбоподателят не е претендирал нищожност на оспорения акт, защото съгласно чл. 168, ал. 1 от АПК съдът е длъжен въз основа на представените от страните доказателства да провери законосъобразността на оспорения административен акт на всички основания по чл. 146, като по силата на чл. 168, ал. 2 от АПК обявява нищожността на акта, дори да липсва искане за това.

Съобразно решенията на двете съдебни инстанции и мотивите на настоящето, административния орган следва не само да допълни мотивите си, излагайки конкретните причини за попадане на спорните площи извън допустимия слой и за неспазване на базовите изисквания, но да вземе предвид и конкретни доказателства, вкл. и да събере служебно такива, с които да ги обоснове, както с оглед на липсата на доказателства в какво точно се изразява недопустимостта на процесните парцели или части от парцели, така и с оглед липсата на извършени проверки на място.

При този изход на делото и на основание чл. 143, ал. 1 от АПК, в полза на жалбоподателя следва да бъдат присъдени разноски по делото, в размер на 1010,00 лева, представляващи заплатена държавна такса в размер на 10,00 лева и 1000,00 лева адвокатско възнаграждение съгласно ДПЗС № 10/16.05.2023 г. – л. 171 от делото. Неоснователно е възражението на ответника за прекомерност на адвокатското възнаграждение, тъй като договореното възнаграждение е под минималния размер, предвиден в  чл. 7, ал. 2, т. 4, вр. с чл. 8, ал. 1 от Наредба № 1/2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения.

Водим от гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2, предложение първо във връзка с чл. 177, ал. 2 от АПК и чл. 173, ал. 2 от АПК съдът

 

Р Е Ш И :

 

ОБЯВЯВА ЗА НИЩОЖНО Уведомително писмо с изх. № 02-060-6500/4966#8/06.04.2023 г. на Зам. Изпълнителен директор на ДФ „Земеделие“ за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019 г.

 

ВРЪЩА ПРЕПИСКАТА на административния орган за ново произнасяне, съобразно указанията по тълкуването и прилагането на закона, дадени в мотивите на решението.

 

ОПРЕДЕЛЯ, на основание чл. 174 от АПК, месечен срок за издаване на административния акт, считано от влизане в сила на решението.

 

ОСЪЖДА Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателна агенция ДА ЗАПЛАТИ на И.П.К. *** сторените по делото разноски в размер на 1010 /хиляда и десет/ лева.

 

   РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред ВАС в 14-дневен срок от уведомяване на страните, на които на основание чл. 138 от АПК да се изпрати препис от същото.

 

 

Административен съдия: