ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 2853
Варна, 17.10.2023 *
Административният съд – Варна – VІІІ състав, в закрито заседание на седемнадесети октомври две хиляди и двадесет и трета година в състав:
Съдия: |
ИСКРЕНА
Д. |
като разгледа докладваното от съдията административно дело № 87 / 2023 * на Административен съд - Варна, за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.145 от Административнопроцесуалния
кодекс /АПК/, във връзка с чл.215, ал.1 от Закона за устройство на територията
/ЗУТ/.
Образувано е по жалба на Министъра на земеделието - представляващ
Държавата по реда на чл.27, ал.6 от Закона за горите, и на Дирекция на Природен
парк „***“, против виза за проучване и проектиране по чл.140, ал.3 ЗУТ,
издадена от главния архитект на Община-Варна от 07.12.2022* с ре*№
АУ118607ВНІ001ВН/20.12.2022*, за обект „Основен ремонт и възстановяване на
част от погинали сгради /с ид. 10135.***.**.1, 10135.***.**.2 и 10135.***.**.3/
- възстановяване на бар „К.“, находящ се в УПИ ІІІ-**, „за ресторант“, кв.8 по
плана на к.к. ***, Община-Варна.
В проведеното на 12 октомври 2023* открито съдебно заседание,
съдът е приел заключение по СТЕ със С.д. ****03/25.09.2023*, изготвено от вещо
лице - архитект.
След приемане на заключението, процесуалните представители на
жалбоподателите - юрк.В. и адв.Ф., са изразили становище, че предвид отговорите
на вещото лице - архитект при изслушване на заключението, относно
конструктивните елементи на сградите, съответно кои от тях подлежат на „основен
ремонт“, кои на „реконструкция“ и кои на „възстановяване“, за изясняване на
спора е необходимо да се назначи СТЕ с вещо лице - инженер-конструктор. В тази
връзка процесуалните представители на жалбоподателите са направили искане за назначаване
на СТЕ, заключението по която да се изготви от такъв специалист.
С протоколно определение от с.з. на 12.10.2023* съдът е приел, че
с оглед приетото по делото заключение по СТЕ, предметът на оспорената виза и
предвижданията на Плана за управление на Природен парк „***“, за изясняване на
спора от фактическа страна - а именно за да се разграничи в кои конкретни
понятия ще попадат дейностите, които е необходимо да бъдат извършени по
съответните сгради - действително е необходимо извършването на СТЕ с вещо лице
инженер-конструктор, което да установи фактическото, функционалното и
конструктивно съС.ие на сградите. В тази връзка е предоставена възможност на
жалбоподателите да формулират въпроси към вещото лице, в 3-дневен срок от
заседанието.
Със С.д. **4589/16.10.2023* процесуалният представител на
Министъра на земеделието формулира въпроси за СТЕ. Същите следва да бъдат
допуснати и поставени като задачи на вещото лице, след преформулиране от страна
на съда на основание чл.171, ал.2 АПК. Доколкото възнаграждението за вещото
лице по приетата СТЕ е поето от жалбоподателя - Министър на земеделието и
предвид изрично заявеното искане от адв.Ф. за назначаване на СТЕ с вещо лице -
инженер-конструктор, депозитът за вещо лице по новата СТЕ следва да се възложи
на жалбоподателя Дирекция на Природен парк „***“.
Водим от горното, Варненският
административен съд, VІІІ-ми състав
ОПРЕДЕЛИ:
ДОПУСКА извършването
на Съдебно-техническа експертиза с вещо лице - строителен инженер -
конструктор, по която вещото лице след като се запознае с материалите по делото
и извърши оглед на място на ПИ с ид. 10135.***.**, и
на сградите с ид. 10135.***.**.1, 10135.***.**.2 и 10135.***.**.3, да отговори
на следните въпроси:
1/ В ПИ с ид. 10135.***.** по КККР на гр.Варна, к.к. ***, налични ли
са сгради с ид. 10135.***.**.1, 10135.***.**.2 и 10135.***.**.3, в коя част на
имота са ситуирани и с какво функционално предназначение са били същите според
приложената по делото проектна документация?
2/ В случай че са налице сгради с ид. 10135.***.**.1, 10135.***.**.2
и 10135.***.**.3, да се даде подробно описание на същите, според установеното
на място - за всяка сграда поотделно, в т.ч. да се посочи, в какво техническо,
функционално и конструктивно съС.ие е всяка една от тях към момента на огледа?
3/ Кои от установените на място сгради могат да се квалифицират като
опасни и подлежащи на премахване?
4/ Съобразно установеното конструктивно съС.ие на всяка една от
сградите, кои от тях подлежат на „основен ремонт“ по смисъла на § 5, т.42 от ДР
на ЗУТ, кои на „реконструкция“ по смисъла на § 5, т.44 от ДР на ЗУТ и кои на
възстановяване, за да могат да се ползват по предназначение?
За целите на заключението и отговора на
въпрос № 4, вещото лице изрично да посочи - в конструктивно отношение, в какво
се състои разликата между „основен ремонт“ и „реконструкция“ по смисъла на ЗУТ.
5/ Какво биха включвали строителните дейности по възстановяване, и
според установеното на място - по отношение на кои от процесните сгради са
необходими и възможни такива строителни дейности?
6/ Какво биха включвали строителните дейности по основен ремонт и/или
реконструкция по смисъла на § 5, т.42 и т.44 от ДР на ЗУТ, и според
установеното на място - по отношение на кои от процесните сгради са необходими
и възможни такива строителни дейности?
7/ Инвестиционното
намерение на заявителя попада ли в строителни забрани, наложени с Плана за
управление на Природен парк „***“, в какъв обем и по отношение на кои от
процесните сгради е допустимо спрямо предвижданията на този план?
ОПРЕДЕЛЯ
първоначален депозит за вещо лице в размер на 500,00лв., вносими от
жалбоподателя Дирекция на Природен парк „***“, в 7-дневен срок от
получаване на съобщението.
НАЗНАЧАВА
за вещо лице * Т.Г., инженерно – технически експертизи – строителен
инженер – проектант инженер конструктор, вписана под № 586 в списъка с вещите
лица.
Вещото лице да се уведоми за изпълнение на задачите след
представяне на доказателства за внесения депозит!
Съдия: |
||