АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВИДИН |
||||||||||
РЕШЕНИЕ № 78 |
||||||||||
Гр. Видин,
13.10.2021 г. |
||||||||||
В ИМЕТО НА НАРОДА |
||||||||||
Административен
съд – Видин, |
Шести административен състав |
|||||||||
в публично заседание на |
тринадесети септември |
|||||||||
през две хиляди двадесет и първа година в състав: |
||||||||||
Председател: |
Борис Борисов |
|||||||||
при секретаря |
Валерия Шутилова |
и в присъствието |
||||||||
на прокурора |
|
като разгледа докладваното |
||||||||
от съдия |
Борис Борисов |
|
||||||||
Административно дело № |
142 |
по описа за |
2021 |
година |
||||||
и за да се произнесе, съобрази
следното: |
||||||||||
Производството е по чл. 145 и сл. от АПК. Образувано е по жалба на „Денилестинвест 2020” ЕООД ЕИК206312261
от Видин, представлявано от управителя си Д.Х.М., против заповед № 202/15.06.2021г.
на кмета на община Макреш. Излагат се съображения за незаконосъобразност на заповедта,
поради нарушение на закона и съществено нарушение на процесуалните правила. Ответната по жалбата страна – кмет на община Макреш,
чрез процесуалния си представител оспорва жалбата и моли същата да бъде отхвърлена,
като неоснователна. Претендира разноски. Заинтересованата страна „Вегас“ ЕООД Белоградчик не взема
становище. Съдът, като взе
предвид обжалвания административен акт, събраните по делото доказателства и доводите
на страните, намира за установено следното от фактическа страна: Предявената жалба е допустима.
Същата е подадена в законоустановения четиринадесет дневен срок от лице, за което
е налице правен интерес да оспорва издадената заповед, като участник в административното
производство. Разгледана по същество, жалбата е неоснователна. С оспореният индивидуален
административен акт заповед № 202/15.06.2021г. на кмета на община Макреш е разпоредено
отстраняване на „Денилестивест 2020” ЕООД ЕИК206312261 от Видин от процедурата
по пряко договаряне с предмет „Почистване на само залесилите
се земеделски земи с дървета и храсти на територията на общината по обособени
позиции: Обособена позиция № 3 за село Цар Шишманово. Със заповед
№ 167/14.05.2021г. кмета на община Макреш е наредил провеждане на процедури по
договаряне. Със заповед № 196/11.06.2021г. на кмета на община Макреш е назначена
комисия за провеждане на процедурите. С протокол от 11.06.2021г. е проведено заседание
на комисията по провеждане на процедура като са разгледани документите. В това
заседание е установено, че дружеството жалбоподател е представило трудов договор
№ 003/31.05.2021г. с лицето Д.П.Нза изпълнение на длъжността лесовъд. В същото
време Николова е член на комисията по провеждане на процедурата. По този начин
е счетено, че е налице конфликт на интереси и това са мотивите за издаване на
оспорената заповед. Тази фактическа обстановка не е спорна по делото. Въз основа
на нея съдът прави следните изводи : Актът е издаден
от компетентен орган, в предписаната от закона форма, при наличие мотиви и на
посочените материално правните предпоставки за издаването й. От събраните и приети по делото доказателства безспорно
е установено, че жалбоподателят
участва за обявената Обособена позиция № 3. В поканата за участие до потенциалните
участници кмета на общината ясно е разписал правилата и изискванията за участие.
Жалбоподателят е представил договор с лицензиран лесовъд което е изискването посочено
към кандидатите по Закона за горите, изискване в т.4 от заповедта за обявяване
на процедурата по договаряне сД.П.Н., която е член на комисията по провеждането
на процедурата по договарянето и от Съдът счита, че е налице такъв конфликт на интереси. Конфликтът на интереси
представлява конфликт между обществените задължения и частните интереси на длъжностни
лица, при който частните интереси могат да повлияят по неподходящ начин върху
изпълнението на техните служебни задължения и отговорности. Конфликт на интереси
възниква, когато дадено лице може да има възможност да постави лични интереси
над своите професионални задължения. Конфликт на интереси в процедура оказва въздействие
върху законността на процедурата. Той води до нарушаване на принципите на прозрачност,
равно третиране и/или недискриминация, които трябва да се спазват в публичните
договори, както е заложено в член 102 от Финансовия регламент, приложим по отношение
на общия бюджет на Европейския съюз Регламент № 966/2012. На основание изложеното съдът приема, че жалбата е неоснователна
и следва да бъде отхвърлена. При този изход на делото и на основание чл.143, ал.1
АПК, оспорващата страна следва да бъде осъдена да заплати на община Макреш направените
разноски в размер на 500.00 лева, представляващи адвокатско възнаграждение. Воден от горните
мотиви и на основание чл.172, ал.2 от АПК, Административен съд Видин, трети състав
Р Е Ш
И: ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Денилестинвест 2020” ЕООД ЕИК206312261
от Видин, представлявано от управителя си Д.Х.М., против заповед № 202/15.06.2021г.
на кмета на община Макреш, като неоснователна. ОСЪЖДА „Денилестинвест 2020” ЕООД ЕИК206312261 от Видин
да заплати в полза на община Макреш направените разноски в настоящето производство,
в размер на 500.00 (петстотин) лева. Решението е окончателно. Съдия: |
||||||||||
Решение по дело №142/2021 на Административен съд - Видин
Номер на акта: | 78 |
Дата: | 13 октомври 2021 г. (в сила от 13 октомври 2021 г.) |
Съдия: | Борис Огнянов Борисов |
Дело: | 20217070700142 |
Тип на делото: | Административно дело |
Дата на образуване: | 30 юни 2021 г. |