Решение по дело №152/2024 на Административен съд - Ямбол

Номер на акта: 873
Дата: 11 юли 2024 г.
Съдия:
Дело: 20247280700152
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 15 април 2024 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

№ 873

Ямбол, 11.07.2024 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

Административният съд - Ямбол - II състав, в съдебно заседание на двадесет и осми юни две хиляди двадесет и четвърта година в състав:

Съдия: ВАНЯ СТОЯНОВА
   

При секретар ВЕЛИНА МИТЕВА като разгледа докладваното от съдия ВАНЯ СТОЯНОВА административно дело № 20247280700152 / 2024 г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/ във вр. с чл. 32 от Постановление на МС № 114/8.06.2022 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на средства на крайни получатели от Механизма за възстановяване и устойчивост / ПМС № 114/2022 г. /.

Образувано е по жалба на „ТВ ГАЗ“ ООД, [ЕИК], със седалище и адрес на управление: [населено място], [пощенски код], [жк], [адрес], представлявано от Ю. П. В.- управител, чрез адв. И. П. П., вписана в САК, със съдебен адрес: [населено място], [улица], [адрес], срещу: Решение № РД-02-14-348 от 25.03.2024 г. на Заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството и ръководител на /структура за наблюдение и докладване/СНД/ в частта на т. 8 за отказ от предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по подадено от „ТВ ГАЗ“ ООД, предложение за изпълнение на инвестиция с регистрационен номер № BG-RRP-4.021-0155 по процедура BG-RRP-4.021 „ПОДКРЕПА ЗА ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА СГРАДИ В СФЕРАТА НА ПРОИЗВОДСТВОТО, ТЪРГОВИЯТА И УСЛУГИТЕ“ от Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България. В жалбата се сочи, че след обявяване на резултатите от оценката на проектни предложения, получили информация чрез системата ИСУН, че предложението е получило максималните 100 точки за техническа и финансова оценка, е отхвърлено като недопустимо. Непосредствено след това получили решение за отказ от предоставяне на БФП, без да им бъде осигурена възможност да представяне на възражение по административен ред до Ръководителя на СНД. Както в първоначалната, изпратена информация с резултатите от оценката, така и в самото решение, е посочено следното основание за отказ от предоставяне на БФП по отношение на подаденото предложение от ТВ ГАЗ ООД: „На база получена справка от Монитор Стат за код на икономическа дейност на кандидата е видно, че за 2022 г. кандидатът има допълнителен код на икономическа дейност 35.11: 0,2% от нетните приходи от продажби за 2022г. С оглед гореизложеното, кандидатът не отговаря на условията за допустимост на Насоките за кандидатстване, посочени в т. 4 на раздел 8.2 "Критерии за недопустимост на кандидатите" и същият е недопустим за финансиране. “

В жалбата се акцентува, че основният КИД на дружеството за референтната за процедурата 2022, подаден в Националния статистически институт е 25.29 - Производство на цистерни, резервоари и контейнери от метал. „ТВ ГАЗ“ ООД не оспорва факта, че има и допълнителен КИД в сектор 35.11 в размер на 0,2 % от нетните приходи от продажби за 2022 г. Този факт е обективно проверим чрез справка от Монитор Стат, както комисията за оценка е установила. Оспорва се тълкуването и прилагането от комисията за оценка на условията за кандидатстване в частта по т. 4 на раздел 8.2 "Критерии за недопустимост на кандидатите" спрямо дружеството- жалбоподател.

Посочено е още, че „ТВ ГАЗ” ООД е един от основните производители на цистерни, резервоари за газови уредби, контейнери от метал, топла и студена обработка на всякакви видове метали. Газовите бутилки, които произвежда фирмата са изключително за италианските газови уредби LANDIRENZO и LANDI, като тези газови уредби са основно системи на пропан-бутан (LPG SYSTEM). Производствената дейност на дружеството се осъществява в собствена сграда находяща се в [населено място], [улица] в промишлената зона на [населено място], като именно за тази сграда е извършено енергийно обследване и са препоръчани мерки за енергийна ефективност, за финансирането на които дружеството е кандидатствало за подкрепа.

В съдебно заседание, оспорващия, не изпраща представител. Депозирани са писмени бележки от адвокат И. П., с които изразява становище по същество на спора. Представя списък с разноски и претендира присъждането им.

Ответникът – Зам. Министър и Ръководител на структура за наблюдение и докладване в МРРБ, в представени писмени бележки по делото на 21.02.2024 г. от процесуалния му представител юрисконсулт С. Д. оспорва жалбата, като неоснователна и недоказана. Излагат се съображения за законосъобразност на отказа. Претендира се юрисконсултско възнаграждение и се прави възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение на оспорващия.

Съдът, като прецени жалбата и изложеното в нея, становищата на страните във връзка с приложената преписка, приема следното:

Жалбата на „ТВ ГАЗ“ ООД, с [ЕИК] е против Решение за отказ от предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № РД-02-14-348/25.03.24 г. на заместник-министъра на регионалното развитие и благоустройството и ръководител на структура за наблюдение и докладване (СНД), с което е отказано предоставянето на безвъзмездна финансова помощ на предложение за изпълнение на инвестиция (ПИИ), подадено по процедура BG-RRP-4.021 „Подкрепа за енергийно обновяване на сгради в сферата на производството, търговията и услугите”, с финансиране по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост. Изрично в съдебно заседание от 07.06.2024г. процесуалния представител на оспорващата страна заяви, че обжалват решението в частта на т. 1 № 8 на таблица в решението, касаеща „ТВ ГАЗ“ ООД, ПИИ на „ТВ ГАЗ“ ООД, за което е отказано предоставянето на безвъзмездна финансова помощ, е с номер BG-RRP-4.021-0155 и наименование „Енергийно обновяване на производствената сграда на "ТВ ГАЗ“ ООД.

Решение № РД-02-14-348/25.03.24 г. е издадено от А. Т.-Б. - заместник - министър на регионалното развитие и благоустройството и ръководител на структура за наблюдение и докладване, като е подписано от нея с валиден електронен подпис.

Съгласно Заповед № РД-02-14-641/15.06.2023 г. г-жа А. Т.-Б. - заместник - министър на регионалното развитие и благоустройството е определена за ръководител на СНД, като й се възлагат всички правомощия по Постановление № 157 на Министерски съвет от 7 юли 2022 г. за определяне на органите и структурите, отговорни за изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост на Република България, и на техните основни функции (Обн. ДВ. бр. 54 от 12 юли 2022 г.) и Постановление № 114 от 8 юни 2022 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на средства на крайни получатели от механизма за възстановяване и устойчивост (Обн. ДВ. бр. 43 от 10 юни 2022 г.).

Също така й се възлага да организира чрез Главна дирекция „Стратегическо планиране и програми за регионално развитие“ изпълнението на инвестиция „Подкрепа за обновяване на сградния фонд“, програма „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на нежилищния сграден фонд“.

Със Заповед № КВ-114/15.04.2024 г. на министър-председателя на Република България, г-жа А. Б. е освободена от поста заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството, считано от 15.04.2024 г. Към момента на провеждане на заседанието по делото, министърът на регионалното развитие и благоустройството не е делегирал законовите си правомощия на ръководител на структура за наблюдение и докладване, поради което именно той изпълнява функциите.

Предложението е подадено по електронен път, ведно с приложения към него, приложени по преписката.

Със Заповед №РД-02-14-641/15.06.2023 г. Министъра на регионалното развитие и благоустройство е наредил и определил Зам. министър на регионалното развитие и благоустройство за Ръководител на структурата за наблюдение и докладване, като са възложени всички правомощия по Постановление № 114/2022 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на средства на крайни получатели от механизма за възстановяване и устойчивост. Във вр. с тази заповед със Заповед №РД-36-1087/27.09.2023 г. на Зам. министър и Ръководител на СНД е определен в т. I поименния състав на оценителната комисия, която да извърши оценяване и класиране на предложенията по процедура BG-RRP-4. 021 „Подкрепа за енергийно обновяване на сгради в сферата на производството, търговията и услугите”, с финансиране по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост. Определен е срок за приключване на работата на комисията и изготвяне на оценителния доклад до три месеца от издаване на заповедта /т. II/.

Във връзка с процедурата са утвърдени и Насоки за кандидатстване за предоставяне на средства чрез подбор на предложения за изпълнение на инвестиция по процедура BG-RRP-4. 021 „Подкрепа за енергийно обновяване на сгради в сферата на производството, търговията и услугите”, с финансиране по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост, в които подробно са посочени условията за получаване на средства по процедурата, чрез подбор на предложения за изпълнение на инвестиции от крайни получатели/приложени по преписката/.

При първоначалния преглед и оценка на ПИИ BG-RRP-4. 021-0155 на ТВ“ГАЗ“ и наименование н“Енергийно обновяване на производствено сграда на „ТВ ГАЗ“ ООД, оценителите са установили, че в приложената справка за код на икономическа дейност (КИД) от Монитор Стат (Национален статистически институт), с изискана служебно информация за целите на оценката на ПИИ BG-RRP-4.021- 0155, е отбелязано, че дружеството - кандидат „ТВ ГАЗ ООД“ ([ЕИК]) притежава допълнителен КИД-2008 за допълнителната икономическа дейност с код по КИД- 35.11 „Производство на електрическа енергия“ с 0,2 % от нетните приходи от продажби за дейност с КИД 35.11. С оглед тази информация, комисията за оценка е заключила, че кандидатът не отговаря на условията за допустимост от Насоките за кандидатстване, посочени в т. 4 на раздел 8.2 „Критерии за недопустимост на кандидатите“ и същият е недопустим за финансиране.

Недопустимостта на кандидати с код на икономическа дейност (КИД 2008) 35 „Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива“.

Изготвен е Оценителен доклад от работата на Оценителна комисия и подписан от назначената комисия, който е одобрен от органа

В насоките за кандидатстване в раздел 8.2 „Критерий за недопустимост на кандидатите“ Недопустими за подкрепа по настоящата процедура са предприятия, които съгласно КИД-2008 на НСИ попадат в обхвата на код 35 Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива.

С Решение № РД-02-36-1308/06.12.2023 г. на Заместник министър и Ръководител на структура за наблюдение и докладване в МРРБ издадено на основание чл. 21 от Постановление № 114 на Министерския съвет от 8 юни 2022 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на средства на крайни получатели от Механизма за възстановяване и устойчивост/ПМС № 114/2022 г. / и във вр. със Заповед № РД-02-36-1087 от 27.09.2023г. на Министъра на регионалното развитие и благоустройство, и във вр. с одобрен доклад на оценителната комисия от проведена процедура за предоставяне на средства, чрез подбор на предложения за изпълнение на инвестиция по процедура BG-RRP-4. 021 „Подкрепа за енергийно обновяване на сгради в сферата на производството, търговията и услугите”, е отказано предоставянето на безвъзмездна финансова помощ на посочените в решението проектни предложения, като под номер 8 фигурира проектното предложение на ТВ ГАЗ ООД BG-RRP-4. 021-0155 "Енергийно обновяване на производствената сграда на „ТВ ГАЗ“ ООД. В решението, като основния за отхвърляне на проектното предложение е посочено, че „ На база получена справка от МониторСтат за код на икономическа дейност на кандидата е видно, че за 2022 г. кандидатът има допълнителен код на икономическа дейност 35.11: 0,2% от нетните приходи от продажби за 2022г. С оглед гореизложеното, кандидатът не отговаря на условията за допустимост на Насоките за кандидатстване, посочени в т. 4 на раздел 8.2 "Критерии за недопустимост на кандидатите" и същият е недопустим за финансиране. “

Решението е оспорено в тази му част и е предмет на делото.

Приложени са по преписката: Разяснения по постъпили въпроси от кандидати в процедура BG-RRP-4.021 „Подкрепа за енергийно обновяване на сгради в сферата на производството, търговията и услугите”, с финансиране по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост.

По делото е приета административната преписка на електронен и хартиен носител.

При така установена фактическа обстановка, която не се оспорва от страните, съдът приема от правна страна следното:

Жалбата е подадена в срок и от лице с правен интерес, адресат на оспореното решение, чиито права и законни интереси са засегнати неблагоприятно от него, поради което същата е процесуално допустима и следва да бъде разгледана относно нейната основателност.

Съгласно разпоредбата на чл. 21, т. 1 от ПМС № 114/2022 г., ръководителят на СНД издава мотивирано решение за отказ на кандидат, който не отговаря на изискванията за краен получател по Механизма. Видно от Заповед № РД-02-14-641/15.06.2023 г. се възлагат всички правомощия по Постановление № 157 на Министерски съвет от 7 юли 2022 г. за определяне на органите и структурите, отговорни за изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост на Република България, и на техните основни функции и Постановление № 114 от 8 юни 2022 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на средства на крайни получатели от механизма за възстановяване и устойчивост. Също така се възлага да организира чрез Главна дирекция "Стратегическо планиране и програми за регионално развитие" изпълнението на инвестиция "Подкрепа за обновяване на сградния фонд", програма "Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на нежилищния сграден фонд". С оглед на горното и решението е издадено от компетентен орган.

Оспорваният акт е издаден в изисканата от закона писмена форма, като от формална страна съдържа както фактически (колона "Основание за отхвърляне" от таблицата), така и правни основания в съответствие с чл. 59, ал. 2, т. 4 АПК, като е посочено подробно, защо ПИИ се отхвърля, с оглед на което възражението на оспорващия, че липсват мотиви е неоснователно.

Фактическите основания за постановения отказ, изложени в мотивите на обжалваното решение са, че кандидатът не е допустим за финансиране по т. 8.2 от Насоките за кандидатстване. Съгласно чл. 5, ал. 1, т. 1 ПМС № 114/2022 г., ръководителят на СНД утвърждава за всяка процедура насоки и/или друг документ, определящи условията за кандидатстване и условията за изпълнение на одобрените проекти, като процедурата по разработването и приемането им е уредена в разпоредбите на чл. 5, ал. 1 - 6 от ПМС № 114/2022 г. В случая от ответника са утвърдени насоки за кандидатстване по процедурата, чрез подбор на предложения за изпълнение на инвестиции BG-RRP-4.021, определящи условията за кандидатстване и условия за изпълнение, заедно с приложенията към тях и които имат характер на задължителни правила по конкретна процедура, спрямо които се извършва допускане и оценка на подадените по процедурата проектни предложения. Съгласно чл. 8, ал. 1 от ПМС № 114/2022 г. при процедура чрез подбор на предложения за изпълнение на инвестиции се извършва оценяване на всяко предложение, подадено в определения срок, което включва оценка на административното съответствие и допустимостта, и техническа и финансова оценка. Съгласно чл. 17 от ПМС № 114/2022 г., без да се нарушават принципите на свободна конкуренция, равно третиране, публичност и недопускане на дискриминация и в случай, че е предвидено в документите по чл. 5, оценката може да се извърши в един етап по критерии за административна допустимост и оценка на качеството.

Видно от данните по преписката при проведената процедура, Удостоверяването на кода на основна икономическа дейност на кандидата, който се посочва в т. 2 „Данни на кандидата“, поле „Код на организацията по КИД-2008“ от Формуляра за кандидатстване се извършва спрямо данните за 2022г. Ако съгласно данните от НСИ, кодът на основна и допълнителна икономическа дейност на кандидата за 2022 г. е недопустим, съгласно описаното в т.8.2, предложението се отхвърля.

Недопустими за подкрепа по настоящата процедура са предприятия, които съгласно КИД-2008 на НСИ попадат в обхвата на код 35 „Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива. В тази връзка сгради (в т.ч. и административни сгради), използвани от предприятия, които съгласно КИД-2008 на НСИ, попадат в обхвата на код 35 “Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива“, не са допустими за финансиране по процедурата.

С оглед изложеното оценителите на проектното предложение правилно са отхвърлили ПИИ BG-RRP-4.021-0155 „Енергийно обновяване на производствената сграда на "ТВ ГАЗ“ ООД поради несъответствие с Насоките за кандидатстване по процедурата и наличие на код по КИД 2008 35.11 „Производство на електрическа енергия“ за допълнителна дейност на кандидата за 2022 г.

Установените нередовности, са свързани не с липса на основни документи и други нередовности по ПИИ, а с недопустимост за финансиране поради несъответствие с насоките за кандидатстване.

Оценяването е извършено и в съответствие с чл. 18 ПМС № 114/2022 г. Изготвен е от комисията оценителен доклад, с приложен списък на предложените за отхвърляне предложения за изпълнение на инвестиции и основанието за отхвърлянето им, който е одобрен от ответника на 27.11.2023 г., като е спазен срока по чл. 14 от ПМС № 114/2022 г., доколкото ответника с последваща заповед №РД-02-36-1260/17.11.2023 г. е изменил срока определен със Заповед №РД-36-656/15.06.2023 г., като е определил срок до 21.12.2023 г. Спазен е и 10-дневния срок за издаване на решението, с което отказва предоставянето на средства на кандидатите, включени в Списъка на предложените за отхвърляне предложения и основанията за отхвърлянето им, който срок според чл. 21, т. 1 от ПМС № 114/2022 г. тече от одобряване на оценителния доклад. Оспореното решение е издадено на 06.12.2023 г., а оценителния доклад е одобрен на 27.11.2023 г.

Този административен акт е обоснован с резултата от оценъчна дейност на нарочен помощен орган, като за законосъобразността му е важно да се провери спазени ли са правилата за оценъчната дейност, но не и да се проверява и още повече да се замества оценъчната дейност, обективирана в мотивите на акта, с преценката на съда. Въпросът за това кои проектни предложения каква оценка трябва да получат не е предоставен на преценката на административния орган (чрез помощния орган), а следва пряко от приложимостта на правно (нормативното и/или административно) предписание. Именно това правно предписание ще е регламентирало всички релевантни юридически факти за определянето на проектните предложения, които следва да получат безвъзмездна финансова помощ и кои следва да бъдат отхвърлени. Административният орган има правомощието единствено да одобри предложението на оценителната комисия или тогава, когато прецени, че в процедурата са допуснати съществени нарушения да я върне или да я прекрати. С оглед на това, самият административен орган не може да замества експертно - оценителната дейност, а може само да прецени спазени ли са правните изисквания при нейното осъществяване.

Правилно в решението е прието, че ПИИ не отговаря на критерии 8.2 от Насоките за кандидатстване. Кандидата изрично е попълнил декларация, с която е декларирал, че е запознат с условията за кандидатстване, Не е нарушен и чл. 35 от АПК, тъй като при издаване на оспорения акт са изяснени всички факти и обстоятелства във вр. ПИИ, видно от данните по преписката.

Ако следва да се обобщи Кодът на основна икономическа дейност на кандидата следва да бъде посочен в т. 2 „Данни на кандидата “, поле „ Код на организацията по КИД- 2008“ формуляра за кандидатстване., Оценителната комисия извършва служебна проверка относно кода на основна и допълнителна икономическа дейност на кандидатите въз основа на данни, предоставени от НСИ, за 2022 г., като сравнява тези данни с информацията, посочена от кандидатите в т. 2 „Данни на кандидата “, поле „ Код на организацията по КИД-2008 “ от Формуляра за кандидатстване. В тази връзка, кандидатите следва да попълнят и представят на етап кандидатстване Декларация при кандидатстване. В случай, че след проверката се установи, че съгласно съгласно данните от НСИ, кодът на основна и допълнителна икономическа дейност на кандидата за 2022 г. е недопустим, съгласно описаното в т.8.2., предложението за изпълнение на инвестиция се отхвърля. 3. Условието „Когато кандидатът упражнява едновременно дейност в допустими и недопустими сектори по настоящата процедура“ се определя спрямо код на основната и на допълнителната дейност. Ако кодът на основна и допълнителна икономическа дейност на кандидата за 2022 г. е недопустим, съгласно описаното в т.8.2, предложението за изпълнение на инвестиция се отхвърля. В случай, че след проверката се установи, че съгласно данните от НСИ за 2022 г., кодът на основна икономическа дейност на кандидата е допустим, но е попълнен погрешно във Формуляра за кандидатстване, Оценителната комисия ще извършва служебна корекция в т. 2 „Данни на кандидата“, поле „Код на организацията по КИД-2008“ от Формуляра за кандидатстване.

С оглед на изложеното ПИИ BG-RRP-4.021-0155 и наименование „Енергийно обновяване на производствената сграда на "ТВ ГАЗ“ ООД е оценено в съответствие с реда и правилата, определени в насоките з акандидатстване и ПМС № 114/2022 г. Правилно оценителите на база изискванията на насоките оценили ПИИ,

Обжалваният административен акт е постановен и в съответствие с целта на закона – предоставяне на безвъзмездни средства по Механизма за възстановяване и устойчивост единствено на кандидати, които са доказали по съответния ред и в предвидените срокове, че отговарят на изискванията за крайни получатели. Оспорващият не е включен в списъка на предложените за финансиране предложения, тъй като не отговаря на изискванията за краен получател на средства, предоставяне на безвъзмездни средства по Механизма за възстановяване и устойчивост при стриктно спазване на предварително обявените условия, поради което оспореният акт е постановен съобразно целта на закона и в съответствие с чл. 6 АПК. В тази насока и възражението на оспорващия е неоснователно.

Кандидата изрично е попълнил декларация, с която е декларирал, че е запознат с условията за кандидатстване. Не е нарушен и чл. 35 от АПК, тъй като при издаване на оспорения акт са изяснени всички факти и обстоятелства във вр. ПИИ, видно от данните по преписката.

Отделно от това следва да се посочи, че кандидатите могат да задават допълнителни въпроси и да искат разяснения във вр. с условията за кандидатстване, като такава възможност е предвидена и в чл. 5, ал. 7 от ПМС № 114/2022 г. и оспорващия е могъл да задава въпроси и иска разяснения във вр. с условията за кандидатстване.

ЯАС не споделя изложените в жалбата и писмените бележки възражения от оспорващата страна. Видно от формуляра за кандидатстване е посочено в начин на изпълнение и стр. 35 от делото, „предвижда се доставка и монтаж на ФВЦ за собствено потребление и т.н.“ В този смисъл адм. орган е изиска л и съгласие, изразено в декларация Националния статистически институт да предостави на СНД на ПИТ код на основната и допълнителна икономическа дейност за 2022г. При безспорната установеност в насоките, че предприятия, които съгласно КИД-2008 на НСИ попадат в обхвата на код 35 „Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива, не са допустими за финансиране по процедурата, единствената възможност пред оценителите, е да не допусне кандидата, обстоятелство послужило и за мотивиране на процесното решение.

В заключение на изложеното съдът намира, че от приложените по делото доказателства оценителите на база изискванията на насоките за кандидатстване правилно са оценили ПИИ, като са го отхвърлили, тъй като не отговаря на критериите в насоките за кандидатстване и така както е описано в тях, което е посочено както в оценителните листове, така и в доклада на комисията и в оспореното решение, поради което и правилно е отхвърлено. Отказът за финансиране на ПИИ на процесното предложение е мотивиран и обоснован, като в обжалваното Решение са посочени фактически и правни основания за издаването му, същия е материално законосъобразен и съобразен с целта на закона, а жалбата като неоснователна следва да се отхвърли.

Изходът от оспорването обуславя възлагането на разноските по делото върху жалбоподателя. От страна на ответника своевременно е поискано присъждане на разноски за юрисконсултско възнаграждение и такова се дължи. „ТВ ГАЗ“ ООД, [ЕИК], със седалище и адрес на управление: [населено място], [пощенски код], [жк], [адрес], представлявано от Ю. П. В. следва да заплати на на основание чл. 24е от НЗПП на Министерство на регионалното развитие и благоустройство (учреждението – разпределител на бюджетни средства, в чиято структура е органа - ответник) разноски - 100 ( сто) лева, юрисконсултско възнаграждение, съответно на фактическата и правна сложност на делото. Следва да се посочи, че са проведени две съдебни заседания, адм. орган е представил писмено становище чрез процесуалния си представител. Водим от горното и на основание чл. 172, ал. 2 АПК, Съдът

Р Е Ш И:

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „ТВ ГАЗ“ ООД, [ЕИК], със седалище и адрес на управление: [населено място], [пощенски код], [жк], [адрес], представлявано от Ю. П. В.- управител, чрез адв. И. П. П., вписана в САК, със съдебен адрес: [населено място], [улица], [адрес] против Решение № РД-02-14-348 от 25.03.2024 г. на Заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството и ръководител на структура за наблюдение и докладване/СНД/ в частта на т. 1 № 8 за отказ от предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по подадено от „ТВ ГАЗ“ ООД, предложение за изпълнение на инвестиция с регистрационен номер № BG-RRP-4.021-0155 по процедура BG-RRP-4.021 „Подкрепа за енергийно обновяване на сгради в сферата на производството, търговията и услугите“.

ОСЪЖДА „ТВ ГАЗ“ ООД, [ЕИК], със седалище и адрес на управление: [населено място], [пощенски код], [жк], [адрес],  представлявано от Ю. П. В. да заплати на Министерство на регионалното развитие и благоустройство сумата от 100 /сто/ лева юрисконсултско възнаграждение.

Решението може да се обжалва с касационна жалба, чрез Административен съд Ямбол, пред Върховен административен съд София, в 14 /четиринадесет/ дневен срок от съобщението му на страните.

 

 

 

 

Съдия: