Определение по дело №930/2020 на Административен съд - Бургас

Номер на акта: 1317
Дата: 17 юли 2020 г. (в сила от 30 юли 2020 г.)
Съдия: Димитър Христов Гальов
Дело: 20207040700930
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 26 май 2020 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

 

Номер  1317                        17.07.2020 година                    град  Бургас

 

БУРГАСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, първи състав, в закрито заседание на седемнадесети юли, две хиляди и двадесета година, в състав:

                                           

                                                  Съдия: Димитър Гальов

 

като разгледа  докладваното от съдията адм. дело № 930 по описа за 2020г.,   за да се произнесе, взе предвид следното:

        Производството е по реда на чл.63 от Закона за изпълнение на наказанията и задържането под стража /ЗИНЗС/.

Образувано е по жалба от Т.Ю.М., изтърпяващ наказание в ЗО „Дебелт“ към Затвора- Бургас, като от съдържанието не може еднозначно да се установи волята на подателя какъв административен акт обжалва. Става ясно само, че подателят изразява несъгласие с „отказа“ на началника да бъде преместен от ЗО“Дебелт“ в Затвора –Бургас.

Съгласно чл.150, ал.1 от АПК, жалбата следва да съдържа означение освен от кого е подадена, със съответните пълни имена или наименование на подателя, означение на оспорвания административен акт, указание в какво се състои неговата незаконосъобразност и какво искане се прави до съда, по отношение на този административен акт.

Към жалбата се прилага документ за внесена държавна такса по сметка на съда, тъй като в случаят такава се дължи в размер на 10 /десет/ лева, ако подателят е физическо лице, съгласно указаното в чл.151, т.3 от АПК. В настоящият случай такъв не е приложен.

     С Разпореждане № 1953 на съдията-докладчик от 26.05.2020г., е указано в 7-дневен срок от съобщението, подателят да представи по делото документ за внесена държавна такса по сметка на съда в размер на 10 лева, както и да уточни какво обжалва, с посочване номер на адм.акт, дата на издаване и от кой орган е постановен. Също така, жалбоподателят следва да уточни в какво се състои незаконосъобразността, а не на последно място и какво искане се прави пред съда, във връзка с обжалване на конкретния адм.акт.

       В текста на съобщението са указани и последиците от неизпълнение на дадените указания, а именно, че подадената жалба ще бъде оставена без разглеждане, а образуваното дело- прекратено.

     Съобщението е връчено редовно /лично/ на адресата на 01.06.2020г.

      В определеният срок за изпълнение на указанията, който изтекъл на 08.06.2020г. /присъствен ден- понеделник/, указанията не са изпълнени.

       Въпреки  предоставения  толеранс от време, нито едно от указанията не бе изпълнено и до датата 26.06.2020г.

       С Определение № 1132 в з.з на 26.06.2020г., жалбата е оставена ПОВТОРНО без движение, като отново е указано на подателя да уточни какъв акт оспорва- изричен или мълчалив отказ, на коя дата е постановен акта и от кой орган /началник/. Отново е указано, че следва да се представи документ за внесена държавна такса по сметка на съда в посочения размер.

        Повторно дадените указания също не са изпълнени  в определения 7-дневен срок, който започнал да тече с връчването на определението на 03.07.2020г., с което повторно е оставена на жалбата без движение.

        Срокът за изпълнение на повторно дадените указания изтекъл на 10.07.2020г. /присъствен ден- петък/, но и до настоящият момент- 17.07.2020г., още седем дни след това, нито едно от указанията не е изпълнено.

        Съгласно чл.150, ал.1, т.5-7 от АПК, жалбата следва да съдържа означение на оспорения административен акт, указание в какво се състои незаконосъобразността на акта, както и искането, което се отправя до съда.

         На първо място, в текста на жалбата не се съдържа точно означение на оспорения административен акт, поради което не може да се индивидуализира предмета на оспорване по делото, т.е. какъв акт се обжалва, кога е издаден и от кой орган, а също така и какво искане се отправя до съда, поради което и настоящият съд не би могъл да прецени пределите на оспорването и съществуването конкретен адм. акт, който да подлежи на съдебен контрол и да се произнесе по така подадената жалба. Единствено жалбоподателято може да направи такова уточнение, защото с подаване на жалбата именно оспорващият определя предмета на делото.

         На следващо място, не става ясно в какво се състои незаконо-съобразността на акта, ако се приеме, че е налице  «административен акт» и какво искане се отправя до съда по отношение на този акт.

         Не е внесена и дължимата държавна такса за образуване на дело.

        Предвид факта, че констатираните нередовности не са отстранени с и към настоящият момент, а жалбоподателят е предупреден за последиците от неизпълнението им, жалбата следва да се остави без разглеждане, респективно образуваното производство пред съда да бъде прекратено.

            Мотивиран от изложеното, на основание чл.158, ал.3 от АПК Административен  съд – гр.Бургас, първи състав,    

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

      ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Т.Ю.М., изтърпяващ наказание в ЗО„Дебелт“ към Затвора- Бургас, с вх.№ 3683 от 26.05.2020г., поради неотстраняване на констатираните нередовности.

      ПРЕКРАТЯВА  производството  по адм. дело № 930 по описа за 2020 г. на Административен съд – гр.Бургас.

     ОПРЕДЕЛЕНИЕТО  може да се обжалва с частна жалба, в седмодневен срок от съобщението за изготвянето му, пред Върховния административен съд на Република България.

 

                                            СЪДИЯ: