Решение по дело №413/2019 на Районен съд - Дупница

Номер на акта: 40
Дата: 28 януари 2020 г. (в сила от 18 юни 2020 г.)
Съдия: Мая Василева Гиздова
Дело: 20191510200413
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 15 април 2019 г.

Съдържание на акта

                                                 Р Е Ш Е Н И Е

28.01.2020

 

 

 

Дупница

 
 


Номер                                                  Година                                     Град

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

IV Н.О.

 
 


Районен съд – Дупница                                                                                                        състав

18 декември

 

2019

 
 


на                                                                                                           Година

Мая Гиздова

 
В публично съдебно заседание в следния състав:

Председател

Членове

Съдебни заседатели:

 

 
        1.

 

 

Райна Боянова

 
         2.

 

 
Секретар:

Председателя на състава

 
Прокурор:

Сложи за разглеждане докладваното от

Н А Х

 

413

 

2019

 
 


                                      дело №                                     по описа за                                   

 

Производството е по чл.59 и сл. от ЗАНН.

            Постъпила е жалба от „Кюстендилска вода”ЕООД, ЕИК:*********,със седалище и адрес на управление гр.Кюстендил,община Кюстендил,област Кюстендил,ул.”Цар Освободител”№15,представлявано от инж.Г.С.Г., срещу наказателно постановление №СИ-83 от 19.03.3019г., издадено от Началник на Регионален отдел „МН Западна България”, на Главна Дирекция “Метрологичен надзор“, с което за извършено  административно нарушение по чл.44, т.4, във вр. с чл.43, ал.1 от Закона за измерванията,на основание чл.85, ал.2 от Закон за измерванията /ЗИ/, е наложено административно наказание-  „Имуществена санкция”, в размер на 200.00 лв.

Жалбоподателят е редовно призован, изпраща упълномощен представител – адв.Пешева, която поддържа жалбата и иска от съда да отмени НП поради незаконосъобразност.

            Въззиваемата страна реводно призована не изпраща представител.

                            Съдът, след преценка на събраните доказателства, приема за установени следните фактически обстоятелства:

            

На 18.09.2018г., около 11.00 часа, е Била извършена надзорна проверка от служител на въззиваемата страна в обект-водопроводно отклонение към жилищна сграда,находяща се в гр.Бобошево,ул.”Николай Бибин”№3,партиден №7551411.Дружеството което осъществява водоснабдяване на територията на гр.Бобошево е именно жалбоподателя „Кюстендилска вода”ЕООД, следователно водомерът в посоченото водопроводно отклонение се използва от същото дружество за измерване на доставената вода за питейно-битови нужди, с цел осъществяването на търговски плащания,т.е.средството за измерване-водомер,попада в приложното поле на чл.5 от Закона за измерванията.При направената проверка било установено, че за измерване на вода за питейно-битови нужди,с цел осъществяване на търговски плащания жалбоподателя на описания обект използва водомер за студена вода/40гр.С/,тип ВКЕСВ 5 СРБ,с идентифакационен №12057,произведен от „Беласица” АД гр.Петрич,с технически и метрологични характеристики: Qn=2,5 m3/h,който в момента на проверката се намира в употреба,тъй като е монтиран на водопроводното отклонение към водопроводната инсталация на жилищна сграда и осигурява снабдяването й с вода за питейно-битови нужди.Описания водомер е без знак за последваща проверка по чл.846, т.5 от Наредбата за средствата за измерване,които подлежат на метрологичен контрол/ДВ бр.98/2003г., изм. И доп./,удостоверяващ извършен контрол на средствата за измерване пи чл.43,ал.1 от ЗИ,защото вместо знак за последваща проверка има поставена пломба с отпечатък от едната страна”88”, а от другата не се чете.При извършената на 18.09.2018г., проверка върху описания водомер няма поставен друг знак за последваща проверка освен описания по-горе.

 

Актосъставителят констатирал, че описаната  констатация относно посочения по – горе водомер, който е средство за измерване по смисъла на §1, т. 27 от ДР на ЗИ, представлява нарушение по чл. 44, т. 4, във връзка с чл. 43, ал. 1 от Закона за измерванията. Този извод свидетелят Д.Д., извел от това, че по време на проверката просеяният  водомер е без знак за последваща проверка на средства за измерване, тъй като е монтиран на водопроводното отклонение към водопроводната инсталация на жилищна сграда и осигурява снабдяването й с вода за питейно-битови нужди,и попада в приложното поле на чл.5 от Закона за измерванията

 

С оглед горните констатации, против ю.л.-жалбоподател е съставен АУАН №2БЛ-181 от 22.10.2018., а в последствие е издадено и обжалваното НП.

Посочените по- горе фактически обстоятелства, Съдът приема за установени от приложените по делото гласни и писмени доказателства.

Анализа на доказателствата налага следните правни изводи:

Жалбата е допустима, подадена е в законоустановения срок.

Разгледана по същество, е неоснователна.

Актът и НП са съставени при съобразяване на разпоредбите на чл.42 и чл.57 от ЗАНН и съдържат всички предвидени в закона реквизити. Съставени са от компетентно длъжностно лице.

В АУАН актосъставителят е описал изчерпателно елементите на административно- наказателния състав на нарушенията по чл. 44, т. 4, във връзка с чл. 43, ал. 1 от ЗИ. Фактите на горепосочените нарушения са описани достатъчно подробно. Посочени са точно нарушените разпоредби. НП съдържа всички необходими реквизити по чл. 57 от ЗАНН. При издаването му е съобразено изискването на чл.52, ал. 4 от ЗАНН - преценени са законосъобразността и обосноваността на АУАН и са обсъдени и преценени всички събрани по преписката доказателства, обуславящи определянето на размера на наложените наказания. Съдът намира за безспорно доказано по делото, че законосъобразно е констатирано от АНО съставомерно извършено деяние по чл. 44, т.4, във връзка с чл. 43, ал.1 от ЗИ.

Както АУАН, така и процесното НП са издадени в сроковете по чл. 34 от ЗАНН от компетентни длъжности лица в кръга на правомощията им и съдържат всички задължителни реквизити, посочени в ЗАНН, основават се на събраните в хода на производството доказателства и са съобразени с целта на закона, затова тези документи са законосъобразни, правилни и обосновани. Няма допуснати съществени процесуални нарушения, нарушаващи правото на защита на жалбоподателя и водещи до отмяна на атакувания акт. Обстоятелствата, релевантни за започнатото административнонаказателно производство, са правилно установени, както и събраните в пълнота доказателства, подкрепящи установеността на нарушенията. Фактически описаните деяния кореспондират със съответно приложената към тях санкционна норма. Въз основа на всички събрани към преписката доказателства АНО е достигнал и обосновал извода, че процесният състав на административното нарушение по чл. 44, т. 4, във връзка с чл. 43, ал. 1 от ЗИ е несъмнено осъществен, че са налице всички законови основания за налагане на имуществена санкция на ЮЛ – нарушител.

Нормата на чл. 44, т. 4 от ЗИ във връзка с чл. 43, ал. 1 от ЗИ, изисква от лицата, които използват средства за измерване, изобщо да не ги използват без знаците по чл. 35, чл. 39, ал. 1 и чл. 43, ал. 1 от ЗИ. В процесния случай категорично е установено, че посоченото средство за измерване - бидейки в работен режим по време на проверката - е било в режим на „използване“ в проверения обект без да имат предвидените в закона знаци по чл. 43, ал. 1 от ЗИ. Анализът на разпоредбата на чл. 44, т. 4 от ЗИ, във връзка с чл. 43, ал. 1 от ЗИ показва, че изпълнителните деяния са „използване“ на средствата за измерване без знаците по чл. 35, чл. 39, ал. 1 и чл. 43, ал. 1 от ЗИ - в конкретния случай: без знаците по чл. 43, ал. 1 от ЗИ - и такива по производството безспорно са доказани от АНО по отношение на знаците по чл. 43, ал. 1 от ЗИ. АНО безспорно е доказал по отношение на наказаното ЮЛ и качеството на лице, което използва „средства за измерване“ по смисъла на §1, г. 27 от ДР на ЗИ. При това положение гореописано деяние, изразяващо се в активно поведение, в действие („използване“ на средствата за измерване без знаци за последваща проверка), дружеството от обективна страна е осъществило фактическия състав на административно нарушение по чл. 44, т. 4 от ЗИ, във връзка с чл. 43, ал. 1 от ЗИ.

               При установените факти и обстоятелства, съдът счита, че правилно и законосъобразно е индивидуализирано и наложено от АНО  административно наказание- „имуществена санкция” в минимален размер от 200.00лева,на основание чл.85, ал.2 от ЗИ, като санкцията е съответна на тежестта на нарушението, тъй като се касае за извършено за първи път нарушение от този вид.

                   Мотивиран така и на основание чл.63 от ЗАНН, Съдът

 

 

                                                               Р  Е  Ш  И  :

 

 

ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № СИ-83 от 19.03.3019г., издадено от Началник на Регионален отдел „МН Западна България”, на Главна Дирекция “Метрологичен надзор“, с което на „Кюстендилска вода”ЕООД, ЕИК:*********,със седалище и адрес на управление гр.Кюстендил,община Кюстендил,област Кюстендил,ул.”Цар Освободител”№15,представлявано от инж.Г.С.Г.,  за извършено  административно нарушение по чл.44, т.4, във вр. с чл.43, ал.1 от Закона за измерванията,на основание чл.85, ал.2 от Закон за измерванията /ЗИ/, е наложено административно наказание-  „Имуществена санкция”, в размер на 200.00 лева,като законосъобразно.

Решението подлежи на касационно обжалване, пред Кюстендилския административен съд, на основанията, предвидени в НПК и по реда на глава ХІІ АПК.

 

 

 

 

                                                     

                                                                          РАЙОНЕН СЪДИЯ: