Решение по дело №397/2019 на Окръжен съд - Пловдив

Номер на акта: 135
Дата: 31 януари 2020 г.
Съдия: Бранимир Веселинов Василев
Дело: 20195300500397
Тип на делото: Въззивно гражданско дело
Дата на образуване: 20 февруари 2019 г.

Съдържание на акта

           Р Е Ш Е Н И Е

гр.Пловдив, 31.01.2020 г.

№ 135

В ИМЕТО НА НАРОДА

         

ПЛОВДИВСКИЯТ ОКРЪЖЕН СЪД, гражданско отделение, Х-ти състав, в публично заседание на петнадесети януари две хиляди и двадесета година, в състав

 

                                                ПРЕДСЕДАТЕЛ: РУМЯНА АНДРЕЕВА

                                                             ЧЛЕНОВЕ: ПЛАМЕН ЧАКАЛОВ

БРАНИМИР ВАСИЛЕВ                                                                                                                    

 

при секретаря Бояна Гълъбова, като разгледа докладваното от съдия Василев гр.дело № 397/2019 г., за да се произнесе, взе предвид следното:

           Производството е по реда на чл.258-273 от ГПК.

                Образувано е по въззивна жалба на „АИТ Интернешънъл Транспорт“ ЕООД срещу решение № 3992/22.11.2018г. по гр. дело № 6533/2017 г. на Районен съд - Пловдив, с което „АИТ Интернешънъл Транспорт” ЕООД гр.Пловдив е осъдено да заплати на В.Б.Т. и на Б.Б.Т., действаща лично и със съгласието на законния си представител В.Б.Т. сумата от по 30 000лв., на всяка една от тях по отделно като обезщетение за неимуществени вреди, изразяващи се в болки и страдания поради смъртта при трудова злополука, настъпила на 25.02.2015 г. в Шарай, департамент Йор-е-Лоар, Франция, на техния съпруг и баща Б.Б.Т., ведно със законната лихва върху тази сума, считано от 25.02.2015 г. до окончателното й изплащане, като за разликата над уважения до пълния претендиран размер от 150 000лв. исковете са отхвърлени като неоснователни.

          Решението се обжалва само в осъдителната му част, като необосновано, постановено в противоречие с материалния закон и допуснати съществени процесуални нарушения. Сочи се, че решението е неправилно, тъй като починалото лице е проявило умисъл при настъпването на трудовата злополука. Сочи се, че същият е представил медицински документи, че не страда от епилепсия, която е възпрепятствала възможността му да работи като шофьор. Сочи се, че жалбоподателят е оспорил изготвената съдебно-медицинска експертиза и съдът неправилно е отказал да допусне повторна такава с отговор на същите въпроси. Сочи се, че лицето умишлено е поставило в риск безопасността си, поради което на основание чл. 201, ал. 1 от КТ работодателят следва да бъде освободен от отговорност за обезщетение за неимуществени вреди. Сочи се, че неправилно съдът е отказал да спре производството по направеното искане от жалбоподателя. Разглежда се вината и съпричиняването на водача на МПС при ПТП-то, като в резултат на неприлагането на чл. 201, ал. 1 от КТ решението се намира за неправилно. Сочи се, че работникът е проявил груба небрежност по чл.201 ал.2 от КТ, поради което делът на съпричиняване на вредоносните последици трябва да е 90 процента. Иска се отмяна на съдебния акт и постановяване на друг, с който да се отхвърлят исковите претенции. При условията на евентуалност, ако се приеме, че е налице груба небрежност, да се промени процента на съпричиняване. Претендира разноските по делото.

          В срок е постъпил отговор на въззивната жалба от въззиваемите В.Т. и Б.Т.. Същите намират жалбата за неоснователна, а решението за правилно и законосъобразно. Искат потвърждаване на същото. Претендират разноските по делото за настоящата инстанция.

          Третото лице – помагач на ответника „ЗАД АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ“ АД, вземат отношение по делото, като намират въззивната жалба за основателна. Искат същата да бъде уважена.  

Пловдивският окръжен съд, Х-ти граждански състав, след като прецени данните по делото въз основа на доводите на страните и при дължимата служебна проверка, намира следното: 

Въззивната жалба е допустима, като подадена в законния срок от легитимирани страни, внесена е дължимата държавна такса за въззивно обжалване и е изпълнена процедурата за отговор. Жалбата отговаря на изискванията на закона по форма, съдържание и приложения.

Обжалваното решение не е недопустимо или нищожно при постановяването му не е нарушена императивна материалноправна норма.

Предявени са обективно и субективно съединени искове с правно основание чл.200 ал.1 КТ и чл.86 ал.1 ЗЗД.

РС Пловдив е установил следната безпорна фактическа обстановка. Трудов договор № 543 от 01.09.2010г., сключен между работодателя и работника Б.Т., се установява, че последният е работил при ответното дружество по трудово правоотношение от 01.09.2010 г. на длъжност „***”. Със Заповед № 69/ 03.01.2015 г. Т. бил командирован безксрочно, считано от същата дата, за извършване на междунарден превоз на товари по маршрут България – ЕО. С известие за смъртен случай № 742/ 25.02.2015 г. на Бригадно обединение Шатодюн било установено, че на 25.02.2015 г. в 13,15ч. на шосе № 1, при движение на товарен автомобил с ремарке МАН, с рег. № *** и полуремарке с рег. № ***, управлявани от Б.Т., при ул.“Насионал“ № 18, на територията на община Шаре, при десен завой автомобилът се удря в къща. Кабината на камиона се врязала в къщата, като шофьорът е загинал. Съставен е акт за смърт № 0328/24.03.2015г. Ищцата В.Т. е преживяла съпруга на починалия, а Б.Т. – негова дъщеря.

От заключението на САТЕ се установява, че причината за настьпилото произшествие от техническа гледна точка е, че водачът на т.а. „MAN TGX" рег.№ *** влекач с полуремарке Б.Б.Т. се е движел съе скорост около 85 km/h, която е била неразрешена и технически несъобразеиа с радиуса на десния завой на пътя в конкретната пътно-климатична обстановка. Товарът няма отношение към настьпилото ПТП, тъй като наличието му увеличава дължината на пълния спирачен път (опасна зона), но при наличие на прав участък от пътя с дължина около 6 km преди произшествието, водачът е имал техническа възможност да намали скоростта си преди завоя. Скоростта на движение 85 km/h е била неразрешена и технически несъобразена с радиуса на десния завой на пътя в конкретната пътно-климатична обстановка. С тази скорост е невъзможно да се премине през този завой. Максималната скорост в конкретната пътно-климатична обстановка, с която е възможно да бъде преодолян завоя при запазване на траекторията на масовия център т.н. критична скорост на странично плъзгане в завоя, е била 56 km/h. На 25.02.2015 г. около 1324 часа, водачът Б.Б.Т. е управлявал т.а. „MAN TGX" рег.№ *** влекач с полуремарке по платното за движение на ул. „Национал" пред №18 в гр. Шарей 28220, Р. Франция. При преминаване през десен завой на пътя, поради движение със скорост над критичната за радиуса на завоя, товарният автомобил под действие на центробежните сили е продължил направо, като така е напуснал платното за движение отляво, след което се е ударил в къща.

От приета на първата инстанция СМЕ се установява, че Б.Б.Т. през 2000г. е претърпял тежка черепномозъчна травма и е опериран за вътремозъчен хематом. Седем години по-късно при него се диагностицират късни последствия от черепномозъчната травма с травматична епилепсия - големи припадъци и малки с неопределен характер. Епилептичните му припадъци са преустановени в кратък период след проведеното му болнично лечение, след което останал в продължителна медикаментозна ремисия до 7 години след това - 24.02.2014г., когато е последният му регистриран диспансерен преглед, а лекарствената му терапия е преустановена след 22.04.2013г. от д-р Т.М. - ***, (т. 3.14Амб. лист № 465/22.04.2018). Експертната оценка на вещото лице по отношение на проведеното антиконвулсивно лечение при освидетелствания Б.Т. е че с приложените два медикамента Депакин хроно и Трилептал, големите припадъци от тонично-клонични гърчове и загуба на съзнание са преустановени почти още в началото на лечението през м. май 2007г.,  след което постепенно са подтиснати и т.н. малки припадъци, състоящи се от промяна в поведението, изключване в активното внимание на страдащия - абсанс с втренчване на погледа, загуба на активното внимание - прекъсване на контакта с околните, промяна в двигателната активност в насока на възбуда и т.н. По време на медикаментозната ремисия на заболяването си, освидетелстваният Б.Т. е встъпил в трудови договорни отношения на 01.09.2010г. с работодателя си АИТ „ИНТЕРНЕШЪНЪЛ ТРАНСПОРТ"   ЕООД.   През   по-голямата   част   от   работата си освидетелстваният се е явявал на редовни диспансерни прегледи от невролог и му е изписвана терапия от личния лекар до 22.04.2013 г. Функционалното нервнопсихично и физическо състояние на освидетелствания при процесното ПТП на 25.02.2015г. - дали е бил повлиян от външни химически /медикаментозни/ агенти или изпаднал в нов епилептичен припадък. В тази насока може да се ползва информация от неустановяването на алкохол, амфетамини, канабис и производни на кокаин и опиати в кръвта на Б.Т.. Следователно, няма употреба на антиепилептични средства, чието наличие би щяло да се установи в кръвните изследавния. За версията, наличие на нов епилептичен припадък -рецидив е трудно допустимо след продължителната 4 годишна медикаментозна ремисия и 3 години без терапия (общо 7 години без епилетични пристъпи) да се възстанови пристьп на травмена епилепсия. Експертното мнение е отрицателно.

На въпроса влияят ли симптомите на всяко от заболяванията на способността на човек да управлява безопасно МПС и ако да - по какъв начин, експертът е посочил, че влияят, защото всички прояви на епилепсията се съпътстват с промяна или загуба на съзнанието, което възпрепятства безопасността при управление на МПС. Прилаганите лекарствени препарати при болните от Епилепсия имат двойно въздействие: Първото е въздействие върху болестните процеси в организма, в случая на мозъчните структури и второто на поддържаща терапия. Прилаганите лекарствени препарати въздействат на метаболитните процеси в главния мозък и на неврофункционалните реакции на индивида в насока потискане. Забраната за шофиране произтича на първо място от опасността за водача да получи епилептичен пристъп, а не от това, че употребява невротропни вещества. Не трябва да се допуска страничните ефекти на предписаните лекарства да влияят негативно при шофиране. Получилият ги, трябва да преустанови употребата на лекарството и да потърси лекарска помощ. Основно правило при подбора на предписваните лекарства от лекаря е да се предпочита прякото им действие върху пациента, а не страничният ефект

Дали е възможно това произшествие да е настъпило поради това, че е получил пристъп Б.Т., е евентуален въпрос. Всичко е възможно, но не е допустимо, защото много дълъг е периодът на безпристъпното протичане. Той е работил, той е спирал за почивки и е спазвал тези пътните контроли. Недостатък е, че аутопсия нито французите са правили, нито у нас е поискана, но кръвните изследвания, които са направени за наркотици, алкохол и други средства са отрицателни.

Видно от приетата КОМИСИОННА ТРОЙНА СМЕ пред въззивната инстанция на Б.Т. са поставени две основни диагнози – Епилепсия с МКБ G 40.6 и последици от вътречерепна травма с МКБ Т 90.5. Двете диагнози са свързани, а избора за вграждане в системата за класификациите на МКБ в тези случаи е мотивирно изцяло от административно социалната дейност на избраната диагноза с цел получаване на лекарства реимбурсирани от НЗОК. В този ред на мисли избраната диагноза под код G 40.6 е универсална и не носи точния медицински смисъл в конкретния случай. Реално лицето е страдало от Симптоматична епилепсия със структурна етиология, проявена с немоторни пристъпи с нарушаване на съзнанието с фокално начало с или без еволюция към моторни и генерализирани епилептични пристъпи с нарушаване на съзнанието. Характерна особеност в тези случаи е своеобразна „нестабилност“ или нерегулярност в епилептичните пристъпи – дълги периоди без такива и при минимална провокация от обичайни събития или с възрастта изява на такива до епизоди на много чести или сгрупирани пристъпи. Тази особеност е налице като такава и в конкретния случай – травмата е през 2000 година, след което е пил за кратко фенобарбитал, по вероятно като профилактика на евентуални пристъпи и постоперативно, след което е изявил епилептични пристъпи след около 7 г., което е станало повод и за започването на комбинираната АЕТ. В казуса тъй като увредата на мозъчната тъкан е дефинитивна и необратима в тези случаи потенциялния риск от епилептични пристъпи остава дефинитивно в пъти по-висок отколкото на индивидите без такива увреди.

По въпроса за излекуването на пациента от това болестно състояние експертите заключават, че от практическа и рационална гледна точка на медицината на доказателствата за такова „излекуване“ и по-специално в конкретния случай на симптоматична епилепсия в следствие на дефинитивна мозъчна увреда не може да бъде обсъждано и реално постигнато. В тези случаи чисто медицински е по-уместен термина „ремисия“, което се свързва с липсата на нужда от лечебни мерки за контрол над определени симптоми. От експертна гледна точка и особено в контекста на дееспособност /трудова или друга/ развитието на заболяването при лицето в конкретния случай не може да се коментира еднозначно и въобще като липса на заболяване, в смисъла на пълно излекуване.

Заключението на експертите е категорично, че лицето не е било медицински допустимо да шофира каквото и да е превозно средство в обсъжданите периоди от травмата му през 2000г. и след това. Формалното документиране и вменяване на тази забрана в случая е несъвършенство, което не касае конкретни лекари в частност, тъй като от доказателствата е допустимо различните лекари да не са били информирани за различните услуги в здравната система и съответно касаещите ги събития. Вещите лица дават извод, че в конкретното ПТП, при който лицето е загинало, не може еднозначно да се коментират евентуални болестни прояви като причина за събитието. Такъв сценарий е възможен, но при наличните факти-недоказуем.

При тези факти РС Пловдив е приел, че са налични предпоставките за ангажиране отговорността на работодателя по чл.200 от Кодекса на труда. Присъдени са по 150 000 лева обезщетения за неимуществени вреди на ищците – съпруга и дъщеря на починалия работник. Отхвърлено е възражение на ответника за умишлено причиняване на вредоносния резултат от страна на пострадалия по чл.201 ал.1 от КТ. Прието е възражение на ответника за проявена груба небрежност по чл.201 ал.2 от КТ, като са установени нарушения на работника на задълженията му, вменени съгласно длъжностната му характеристика и правилата за движение по пътищата. Обезщетенията са редууцирани с 80 % като на всеки от ищците е присъдена сумата от по 30 000лв.

Предмет на въззивното обжалване в казуса, съобразно чл.269 от ГПК, е само въпроса дали на основание чл.201 ал.1 от КТ в резултат на евентуален умисъл следва изобщо да отпадне отговорността на работодателя за вреди или на основание чл.201 ал.2 от КТ в резултат на проявена груба небрежност процента на съпричиняване трябва да се увеличи от 80% на 90%.

По първото възражение за наличие на умисъл на работника /макар и евентуален/ за причиняване на увреждането, по делото не са налични никакви доказателства. Съдебната практика в България по наказателни дела безспорно приема, че колкото и да са тежки и многобройни нарушенията на правилата за движение по ЗДвП и подзаконовите му актове, то само това не е доказателство за проявен от дееца умисъл за настъпване на вредоносния резултат. За наличието на умисъл следва да са налице и други доказателства, които да сочат на ясно осъзнаване от дееца какво може да се причини с поведението му по управление на МПС и желание или примиряване /съгласие, допускане настъпването/ с тези вредоносни последици. Подобни доказателства по настоящото дело не се сочат и не са събрани. Ето защо извода на РС Пловдив за липса на хипотезата на чл.201 ал.1 от КТ е напълно правилен.

По второто възражение за наличие на груба небрежност по чл.201 ал.2 от КТ и увеличаване на процента на съпричиняване от 80% на 90%, съдът намира същото за основателно. С отговора на исковата молба /л.31-л.38/ такова възражение е направено и съдът дължи произнасяне по него. Вярно е че към този момент във фактическия обем на грубата небрежност не е включено и здравословното състояние на пострадалия. Това обаче като фактология е допуснато от РС Пловдив да се включи към предмета на доказване с оглед на горното възражение, като е допусната и изготвена медицинска експертиза по този въпрос. Това е било правилно решение на РС Пловдив съобразно чл.147 т.1 от ГПК, защото болестното състояние на пострадалия е било скрито от него при постъпване на работа при неговия работодател. Едва след като работодателят е събрал информация за това е поискал изследване на този факт. Неправилно обаче РС Пловдив е изследвал въпроса за здравословното състояние на пострадалия само при обсъждане на въпроса за наличието на умисъл по чл.201 ал.1 от КТ. Тези факти не сочат на умисъл, а на проявена груба небрежност от работника по смисъла на чл.201 ал.2 от КТ. Видно от практиката на ВКС / Решение № 291 от 11.07.2012 г. на ВКС по гр. д. № 951/2011 г., IV г. о. и Решение № 60 от 5.03.2014 г. на ВКС по гр. д. № 5074/2013 г., IV г. о./ грубата небрежност е неполагане на грижа, според абстрактен модел - грижата, която би положил и най-небрежният човек, зает със съответната дейност при подобни условия. Намаляване на отговорността на работодателя може да има само при съпричиняване при допусната груба небрежност - липса на елементарно старание и внимание и пренебрегване на основни технологични правила и правила за безопасност.

В казуса е доказано, видно от приетата тройна СМЕ, че пострадалия още преди постъпване на работа като шофьор на товарен камион е страдал от Симптоматична епилепсия със структурна етиология, проявена с немоторни пристъпи с нарушаване на съзнанието с фокално начало с или без еволюция към моторни и генерализирани епилептични пристъпи с нарушаване на съзнанието. Това заболяване с или без приемане на медикаменти е било неизлечимо, а настъпването на нови пристъпи дори след години на липса на такива е било очаквано и нормално при тази диагноза. При това положение пострадалия работник не е било медицински допустимо да шофира каквото и да е превозно средство от травмата му през 2000г. и след това. Този факт при постъпването си на работа работникът е скрил от работодателя си и през цялото време на действието на трудовия договор е работил като шофьор без да има право на това по медицински причини. Тъй като работникът е длъжен да спазва ЗДвП, както по длъжностна характеристика, така и по силата на самия ЗДвП и по силата чл.126 т.2 от КТ, то това се явява проява на груба небрежност - липса на елементарно старание и внимание и пренебрегване на основни правила за безопасност при работата като шофьор, управляващ камион по общодостъпните пътища в или извън България. Това обстоятелство не е взето предвид от РС Пловдив, като основание за груба небрежност, ето защо то се взема като такова от въззивния съд. В тази насока е и Решение № 18 от 8.02.2012 г. на ВКС по гр. д. № 434/2011 г., III г. о. - Тежките нарушения на правилата за движение по пътищата, станали причина за пътнотранспортно произшествие при което е пострадал работникът или служителят, съставляват груба небрежност по смисъла на  чл.201 ал. 2 КТ

Според практиката на ВКС / Решение № 252 от 4.06.2009г. на ВКС по гр. д. № 447/2008г., II г. о и Решение № 14 от 1.03.2010г. на ВКС по гр. д. № 3456/2008г., II г.о./ приетата груба небрежност е предпоставка за компенсации на вините, но не е критерий за определяне на съотношението на тази компенсация, какъвто е единствено обективното съотношение в приносите, респ. този на пострадалия. В казуса обективното съотношение на приносите на работника и работодателя е равен. Това е така, защото ако работодателя знаеше за заболяването на работника и за невъзможността му да управлява МПС, нямаше да го назначи на работа и така би се избегнало настъпването на вредите. От друга страна обаче работодателят също следва да носи своята обективна отговорност, защото същият е търговец, който се занимава с международен транспорт и при това си търговско и професионално качество следва да полага грижата на добрия работодател, като не се доверява на декларациите и медицинските документи представяни пред него от желаещите да бъдат назначени на работа като шофьори лица, а сам да проверява тяхното здравословно състояние. Видно от казуса при полагане на необходимата грижа работодателя е разбрал сам в хода на делото за здравословните проблеми на своя бивш работник. Същото това той е могъл да стори и преди да назначи работника със негово съгласие, но не го е сторил. При условие, че управлението на камиони по общодостъпните пътища е изключително рискова дейност, не само за работниците-шофьори, но и за живота, здравето и имуществото на множество други трети лица, то работодателя е бил длъжен и сам да проверява здравословното състояние на бъдещите си професионални шофьори.

Ето защо останалите 20 % до пълния размер на присъденото обезщетение за неимуществени вреди следва да се редуцира на половина с 10% и на ищците да се присъдят само 90% от определените обезщетения за неимуществени вреди. Тоест сумата от по 30 000 лева безщетение и за двете ищци за неимуществени вреди, следва да се редуцира на по 15 000 лева за всяка една ищца. В тази насока следва да се измени обжалваното решение, като исковете над горните суми следва да се отхвърлят като недоказани.

          Предвид изхода на делото право на разноски се поражда в полза на страната взела участие в него, съразмерно на уважената, респективно отхвърлената част от предявената претенция. Исковата претенция на въззиваемите В.Т. и Б.Т. се отхвърля частично ето защо присъденото на адв.М. адвокатско възнагражедние по чл.38 от ЗА от 3000 лв. за адвокатски хонорар, следва да се редуцира на 2 330 лева, определен съобразно чл.7 ал.2 т.4 и ал.8 от Наредба №1 за минималните размери на адвокатските възнаграждения. Исковата претенция на въззиваемите В.Т. и Б.Т. се отхвърля с 10 % ето защо разноските присъдени на жалбоподателя „АИТ Интернешънъл Транспорт” ЕООД следва да се увеличат с 10% и да му се присъдят над 8059,84лв. до 8865,82 лв. Държавната такса в полза бюджета на съдебната власт по сметка на ПРС, която е осъден да плати работодателят „АИТ Интернешънъл Транспорт” ЕООД следва да се намали от 2 400 лева на 1 200 лева, съобразно намаления размер на обезщетението.

          Претенцията на жалбоподателя направена с въззивната жалба е изцяло уважена, ето защо му се длъжат изцяло разноските за тази инстанция. За възивната инстанция „АИТ Интернешънъл Транспорт” ЕООД е направила разноски в размер на 1 200 лв. за държавна такса /л.16/, 1 800 лева за експертизата /л.58/,  7530 лева за адвокатски хонорар /л.155/. Съдът намира направеното възражение на пълномощника на въззиваемите за прекомерност на адвокатския хонорар на адв.П. на основание чл.78 ал.5 от ГПК за основателно. В първата инстанция е платено адвокатско възнаграждение на минимума на предвиденото по Наредба №1 за минималните размери на адвокатските възнаграждения и към настоящия момент няма основание съдът да се отклони от това виждане, ето защо следва размера на адвокатския хонорар да се редуцира до минимума по Наредбата №1. За обжалвания правен интерес от 30 000 лева по чл.7 ал.2 т.4 и ал.8 от Наредба №1 за минималните размери на адвокатските възнаграждения се дължат 1 930 лв., до която сума се намалява и претендирания адвокатски хонорар. Или общо ще се присъдят на жалбоподателя 4 930 лв. за разноски пред въззивната инстанция.

Мотивиран така съдът

 

Р   Е   Ш   И :

 

          ОТМЕНЯ решение № 3992/22.11.2018г. по гр. дело № 6533/2017 г. на Районен съд – Пловдив ХV граждански състав, в частта с която се осъжда „АИТ Интернешънъл Транспорт” ЕООД, с ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление гр.Пловдив, ул.”Нестор Абаджиев” № 28а, да заплати на В.Б.Т., ЕГН: **********,*** обезщетение за неимуществени вреди, изразяващи се в болки и страдания поради смъртта при трудова злополука, настъпила на 25.02.2015 г. в Шарай, департамент Йор-е-Лоар, Франция, на съпруга й Б.Б.Т. над размера от 15 000 лева до 30 000 лева и в частта с която се осъжда „АИТ Интернешънъл Транспорт” ЕООД, с ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление гр.Пловдив, ул.”Нестор Абаджиев” № 28а, да заплати на Б.Б.Т., ЕГН **********, действаща лично и със съгласието на законния си представител В.Б.Т., обезщетение за неимуществени вреди, изразяващи се в болки и страдания поради смъртта при трудова злополука, настъпила на 25.02.2015 г. в Шарай, департамент Йор-е-Лоар, Франция, на баща й Б.Б.Т. над размера от 15 000 лева до 30 000 лева, както и в частта относно разноските, в частта с която е осъдено „АИТ Интернешънъл Транспорт” ЕООД, с ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление гр.Пловдив, ул.”Нестор Абаджиев” № 28а, да заплати над размера от 3000лв. до 2 330 лева за адвокатски хонорар на основание чл.38 от Закона за адвокатурата на адв.Р.М. и в частта за дължима държавна такса от АИТ Интернешънъл Транспорт” ЕООД, с ЕИК: ********* в полза бюджета на съдебната власт по сметка на РС Пловдив над сумата от 1 200 лева до 2 400 лева, като вместо това постанови:

ОТХВЪРЛЯ иска предявен от В.Б.Т., ЕГН: **********,*** срещу „АИТ Интернешънъл Транспорт” ЕООД, с ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление гр.Пловдив, ул.”Нестор Абаджиев” № 28а за заплащане на обезщетение за неимуществени вреди изразяващи се в болки и страдания поради смъртта при трудова злополука, настъпила на 25.02.2015 г. в Шарай, департамент Йор-е-Лоар, Франция, на съпруга й Б.Б.Т. над размера от 15 000 лева до 30 000 лева.

ОТХВЪРЛЯ иска предявен от Б.Б.Т., ЕГН **********, действаща лично и със съгласието на законния си представител В.Б.Т. срещу „АИТ Интернешънъл Транспорт” ЕООД, с ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление гр.Пловдив, ул.”Нестор Абаджиев” № 28а за заплащане на обезщетение за неимуществени вреди изразяващи се в болки и страдания поради смъртта при трудова злополука, настъпила на 25.02.2015 г. в Шарай, департамент Йор-е-Лоар, Франция, на баща й Б.Б.Т. над размера от 15 000 лева до 30 000 лева.

ОСЪЖДА В.Б.Т., ЕГН: **********,*** и Б.Б.Т., ЕГН ********** *** да заплатят на „АИТ Интернешънъл Транспорт” ЕООД, с ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление гр.Пловдив, ул.”Нестор Абаджиев” № 28а сумата от още 805,98 лева за разноски пред първата инстанция и сумата от 4 930 лева за разноски във въззивната инстанция.

          ПОТВЪРЖДАВА решението в останалата му част

Решението е постановено с участието на третото лице помагач на ответника - ЗАД «Алианц България», ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.София, бул. «Княз Дондуков» № 59

          Решението може да се обжалва при условията на чл. 280, ал.1 ГПК, в едномесечен срок от връчването му на страните пред ВКС на РБ.

 

                                                                ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

                                                                   ЧЛЕНОВЕ   1.

 

                                                                                      2.