Решение по дело №190/2020 на Административен съд - Габрово

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 28 юли 2020 г. (в сила от 27 януари 2021 г.)
Съдия: Даниела Иванчева Гишина
Дело: 20207090700190
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 12 юни 2020 г.

Съдържание на акта

 

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

133

 

гр. Габрово, 28.07.2020 година

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДГАБРОВО в публично заседание на тринадесети юли две хиляди и двадесета година в състав:

                                                                            ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДАНИЕЛА ГИШИНА

при секретаря РАДОСЛАВА КЪНЕВА и с участието на прокурора ……………… като разгледа докладваното от съдия Д. Гишина адм. дело 190 по описа за 2020 година и за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/ във връзка с чл. 59б, ал. 3 от Закона за здравното осигуряване /ЗЗО/.

Оспорващата страна МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово  оспорва т. 3 от Заповед № 07/РД-09-67 от 18.05.2020 година на Директора на Районна здравноосигурителна каса /РЗОК/ – Габрово. В жалбата се твърди, че в оспорената част заповедта е незаконосъобразна поради съществено нарушение на административно-производствените правила, противоречие с материалния закон и несъответствие с целта на закона. Развиват се подробни доводи относно това, че в оспорената част заповедта не е мотивирана, не съдържа фактически и правни основания за издаването ѝ, твърдението на издателя, че не разполага с правомощия да включи изброените в т. 3 на заповедта клинични пътеки и амбулаторни процедури в предмета на договора не представлява мотивиране на постановения отказ по същество, а и не отговаря на действителното положение, липсата на правомощия не е предвидена в закона хипотеза на отказ. Според оспоращата страна непопадането на определени клинични пътеки и амбулаторни процедури в обхвата на Решение № РД-НС-04-47 от 13.05.2020 година на Надзорния съвет на Националната здравноосигурителна каса /НЗОК/ не освобождава директора на РЗОК да се произнесе и по отношение на тях – било то и с отказ, както е процедирано в т. 1 и 2 от заповедта, като в тази връзка оспорващата страна твърди, че по отношение на клиничните пътеки и амбулаторни процедури, визирани в оспорената т. 3 от заповедта, отговаря на изискуемите от закона условия и критерии, т.е. по отношение на тях не е налице законово основание за отказ за сключване на договор. Ако съдът приеме, че Директорът на РЗОК – Габрово е действал в условията на обвързана компетентност, оспорващата страна прави искане за осъществяване на косвен съдебен контрол по отношение на горепосоченото решение на НС на НЗОК. Оспорващата страна развива и доводи за осъществяване на хипотезата на л. 59, ал. 1а от ЗЗО. Прави се искане за отмяна на оспорената част от заповедта. Претендира се присъждане на направените по делото съдебни разноски.

В открито съдебно заседание оспорващата страна се представлява от надлежно упълномощен процесуален представител - адвокат, който поддържа жалбата, както и искането по същество, съображения за което са развити в депозирано по делото писмено становище /л. 106-107/.

Ответната страна се представлява в открито съдебно заседание от надлежно упълномощен процесуален представител – юрисконсулт, оспорва се жалбата, по същество се прави искане за отхвърляне на оспорването, съображения за което са развити в придружаващото преписката писмо /л. 1-2/ и в хода по същество.

Съдът намира жалбата за допустима, като подадена от надлежна страна, срещу административен акт, подлежащ на съдебен контрол. Липсват данни за връчване на заповедта на болничното заведение – адресат, но предвид датата на издаване на заповедта и тази на депозиране на жалбата е видно, че към момента на депозиране на жалбата законоустановеният 14-дневен срок по чл. 59б, ал. 3 от ЗЗО във връзка с чл. 149, ал. 1 от АПК не е изтекъл, а и в придружаващото преписката писмо ответната страна признава срочността на оспорването.

След съвкупна преценка на събраните по делото доказателства, на доводите и възраженията на страните, и като извърши служебна проверка за законосъобразност по реда чл. 168, ал. 1 във връзка с чл. 146 от АПК, съдът приема за установено следното от фактическа и правна страна:

МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово е депозирала пред Директора на РЗОК – Габрово Заявление за сключване на договор за оказване на болнична помощ по клинични пътеки с НЗОК и извършване на амбулаторни процедури с НЗОК с вх. № 07/11-01-30 от 28.01.2020 година, към което заявление са приложени описани в заявлението документи /л. 14-15/.

МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово притежава Разрешение за осъществяване на лечебна дейност № МБ-424 от 03.12.2019 година, издадено от министъра на здравеопазването /л. 16/.

По делото е представен Доклад относно съответствието на специалните изисквания за сключване на договор с лечебно заведение за болнична помощ – МБАЛ, за работа по КП и АПР, съгласно клаузите на НРД 2020-2022 и декларираните данни, подадени с процесното заявление № 07/11-01-30 от 28.01.2020 година, подадено от представляващия лечебното заведение, който доклад е подписан от проверяващ екип, състоящ се от 6 служители на РЗОК – Габрово. Според доклада,          в резултат на констатациите от извършената проверка и установено съответствие с общите и специални изисквания за сключване на договор с ЛЗБП от НРД 2020-2022 за медицинските дейности и клаузите на чл. 59в от ЗЗО, МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово може да сключи договор по заявените КП/АПр от Приложения № 17 и 18 от НРДМД 2020-2022, включващ дейности по следните медицински специалности: „Вътрешни болести”, „Кардиология”, „Пневмология и фтизиатрия”, „Нефрология”, „Физикална и рехабилитационна медицина” и „Образна диагностика” /л. 17-18/.

По повод на писмо с изх. № 07/23-02-7 от 30.01.2020 година за становище за съответствие на болнични структури по нива на компетентност, подписано от Директор на РЗОК - Габрово /л. 19/, от Регионална здравна инспекция – Габрово е отговорено с писмо с изх. № 09-3-1 от 19.02.2020 година, подписано от Директора на РЗИ – Габрово, в което е посочено, че наличната структура, апаратура и специалисти позволяват извършване на диагностично-лечебни дейности по медицинските специалности „Кардиология” и „Пневмология и фтизиатрия” в Отделение по Вътрешни болести /л. 26-27/, за които специалности в издаденото от министъра на здравеопазването разрешение за осъществяване на лечебна дейност № МБ-424 от 03.12.2019 година не е отразено ниво на компетентност поради отменен медицински стандарт.

С писмо изх. № 20-00-121 от 03.02.2020 година Директорът на РЗОК – Габрово е поискал от Управителя на НЗОК становище относно финансирането на новия договорен партньор - МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово, тъй като липсата на финансови средства не е основание за отказ за сключване на индивидуален договор с изпълнителя на болнична медицинска помощ /л. 20-21/.

С писмо изх. № 20-07-44 от 14.02.2020 година, подписано от Управителя на НЗОК, Директорът на РЗОК – Габрово е уведомен за Решение № РД-НС-04-26 от 14.02.2020 година на НС на НЗОК, с което са утвърдени стойности на РЗОК – Габрово за дейностите в болнична медицинска помощ за 2020 година, както следва: МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово – 900 000 /деветстотин хиляди/ лева /л. 23-24/.

С писмо изх. № 07/20-00-156 от 10.02.2020 година Директорът на РЗОК – Габрово е поискал информация дали НЗОК е давала становище относно финансирането на МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово в рамките на процедурата по чл. 37а от ЗЛЗ /л. 22/, а с писмо изх. № 07/20-00-194 от 18.02.2020 година, също подписано от Директора на РЗОК – Габрово, е поискан отговор дали съществуват нормативни пречки за подписване на индивидуален договор с МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово, ако лечебното заведение отговаря на общите и специалните изисквания на НРД 2020-2022 и критериите за достъпност и качество, заложени в ЗЗО.

От НЗОК е отговорено с писмо из. № 20-07-40 от 25.02.2020 година, подипсано от Управителя на НЗОК, според което в рамкти на процедурата по чл. 37а от ЗЗО е дадено отрицателно становище относно възможността за финансиране на заявените за изпълнение медицински дейности от посоченото лечебно заведение, копие от което становище е приложено към писмото /л. 28, 29/.

С писмо изх. № 20-07-31 от 25.02.2020 година, подписано от Управителя на НЗОК, адресирано до Директора на РЗОК – Габрово, е посочено, че съгласно ЗЗО директорът на РЗОК представлява НЗОК на териториално равнище, като същият сключва, изменя и прекратява договорите с изпълнителите на медицинска помощ на територията, обслужвана от РЗОК, съгласно закона, НРД и Правилника за устройството и дейността на НЗОК, поради което и в съответствие с чл. 59 от ЗЗО договарянето на оказване на медицинска помощ е възложено на директора на съответната РЗОК.

С писмо изх. № 11-01-81 от 26.02.2020 година Директорът на РЗОК – Габрово е уведомил управителя на МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово за непълноти в представените документи към заявление с вх. № 07/11-01-30 от 28.01.2020 година, описани в писмото, като е даден срок за уточняване и отстраняване на пропуските до 14 дни от получаване на писмото /л. 31/.

Управителят на МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово е изпратил до НС на НЗОК заявление, входирано с № НС-07-00-59 от 05.03.2020 година, в което се развива фактология относно създаването на лечебното заведение, кандидатстването му за сключване на индивидуален договор, относимите към финансирането му решения на НС, и се прави искане да бъде взето решение за сключване на договор с РЗОК – Габрово в рамките на одобрения с Решение № РД-НС-04-26 от 14.02.2020 година на НС на НЗОК годишен лимит /л. 32-33/.

Директорът на РЗОК – Габрово е изпратил до Управителя на НЗОК докладна записка с изх. № 07/20-00-376 от 31.03.2020 година, в която се сочи, че непълнотите в документацията на МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово са отстранени в предоставения срок, от което следва или сключване на договор или издаване на мотивиран отказ, като в докладната записка са посочени аргументи както за отказ, основани на разпоредбата на чл. 59, ал. 1а от ЗЗО, регламентираща забрана за сключване на договор, така и аргументи за изчакване на нарочно решение на НС, като съображенията са за медицинска и финансова целесъобразност /л. 34-35/.

С писмо изх. № 20-07-42 от 21.05.2020 година, подписано от Управителя на НЗОК, Директорът на РЗОК – Габрово е уведомен, че с Решение № РД-НС-04-47 от 13.05.2020 година на НС на НЗОК се разрешава сключването на договор с МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово по изброени клинични пътеки. В писмото е посочено, че се възлага сключването на договор с посочената по-горе МБАЛ, по медицинска целесъобразност с оглед необходимостта от осигуряване на достъпна и своевременна болнична медицинска помощ за населението /л. 36/. Към писмото е приложено Решение № РД-НС-04-47 от 13.05.2020 година на НС на НЗОК, с което се разрешава сключването на договор с НЗОК за болнична медицинска помощ с МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово по изброени в решението КП /л. 37/.

Между НЗОК и МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово е сключен Договор № 070623 от 18.05.2020 година за оказване на болнична помощ по клинични пътеки /л. 38-58/.

С оспорената в настоящото производство т. 3 на Заповед № 07/РД-09-67 от 18.05.2020 година на Директора на РЗОК – Габрово е отказано сключването на договор с оспорващата МБАЛ по КП №№ 16, 27, 29, 33, 88.1 и 999, както и амбулаторни процедури с №№ 11, 29 и 99 с мотив, че същите не попадат в цитираното Решение № РД-НС-04-47 от 13.05.2020 година на НС на НЗОК, поради което Директорът на РЗОК – Габрово не разполага с правомощието да ги включи в предмета на договора /л. 8/. Като правно основание за издаване на заповедта е посочен чл. 20, ал. 1, т. 4 и чл. 59б, ал. 2 от Закона за здравното осигуряване /ЗЗО/ във връзка с чл. 26, ал. 1 от НРДМД 2020-2022 и цитираното Решение № РД-НС-04-47 от 13.05.2020 година на НС на НЗОК.

Сключването на договор между НЗОК и изпълнител на медицинска помощ е уредено в ЗЗО – Глава втора, Раздел VІІ, чл. 58-62. Съгласно чл. 59, ал. 1 от ЗЗО, договорът за оказване на медицинска помощ по този закон се сключват между директора на РЗОК и изпълнителите на медицинска помощ в съответствие с НРД с анексите към тях, с решението по чл. 54, ал. 9 и с този закон, а според чл. 59а, ал. 1 и 2 от ЗЗО лечебните заведения подават заявления в РЗОК за сключване на договор в 30-дневен срок от влизането в сила на НРД, съответно на анекса по чл. 53, ал. 3 към НРД,  като документите, които се представят към заявлението за сключване на договор, се определят с НРД.

В процесния случай към датата на подаване на заявлението от МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово – 28.01.2020 година – е в сила Национален рамков договор № РД-НС-01-3 от 23.12.2019 година за денталните дейности между Националната здравноосигурителна каса и Българския зъболекарски съюз за 2020 – 2022 година /обн., ДВ, бр. 4 от 14.01.2020 г., в сила от 1.01.2020 г./.

Според чл. 59б от ЗЗО в срок от 30 дни от подаване на заявлението директорът на РЗОК трябва или да сключи договор с изпълнителя, ако последният отговаря на условията по чл. 55, ал. 2, т. 1 и на критериите за осигуряване на достъпност и качество на медицинската помощ по чл. 59в, или да издаде заповед, с която да направи мотивиран отказ за сключване на договор, когато лечебното заведение не отговаря на визираните по-горе условия и критерии.

Разпоредбата на чл. 59, ал. 1а от ЗЗО в относимата към процесния случай редакция, обнародвана в ДВ, бр. 102 от 2018 година, в сила от 01.01.2019 година, урежда още едно основание да бъде отказано сключването на договор за оказване на медицинска помощ, а именно: Договори по ал. 1 не могат да се сключват с нови лечебни заведения за болнична помощ или за нови медицински дейности, осъществявани от лечебни заведения за болнична помощ, ако в процедурата по чл. 37а или 37б от Закона за лечебните заведения лечебното заведение е предоставило информация, че няма да ползва средства на НЗОК като източник на финансиране на дейността си или НЗОК е дала становище за невъзможност за финансиране на съответните дейности. Забраната не се прилага при нововъзникнали обстоятелства, които налагат осигуряване на съответната медицинска помощ съобразно потребностите на населението към момента на подаване на заявление за сключване на договор по чл. 59а, ал. 1.

В процесния случай липсват данни в процедурата по чл. 37а или 37б от ЗЛЗ лечебното заведение да е предоставило информация, че няма да ползва средства на НЗОК като източник на финансиране на дейността си. Заявяване в точно в обратния смисъл – ползване на средства на НЗОК – се извлича от текста на становището на НЗОК до министъра на здравеопазването /писмо изх. № 04-04-315 от 01.08.2019 година – л. 29 от делото/, в което е посочено, че МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово планира да финансира дейността като лечебно заведение за болнична помощ именно със средства от бюджета на НЗОК по КП в областта на медицинските специалности, които са изброени. Не се установява да е налице и другата визирана в закона пречка за сключване на договор с т. нар. ново лечебно заведение, а именно становище от НЗОК за невъзможност за финансиране на съответните дейности, тъй като с Решение № РД-НС-04-26 от 14.02.2020 година на НС на НЗОК са утвърдени стойности на РЗОК – Габрово за дейностите в болнична медицинска помощ за 2020 година, като за МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово е утвърдена сумата от  900 000 /деветстотин хиляди/ лева /л. 24/, т.е. финансирането е осигурено. Утвърждаването на посочената по-горе сума за оспорващото лечебно заведение е било извършено при яснота относно това за сключване на договор по кои КП и АПр заведението е подало заявление.

Както бе споменато по-горе, основанията за отказ за сключване на договор с изпълнител на медицинска помощ, уредени в чл. 59б, ал. 2 от ЗЗО, са изпълнителят да не отговаря на условията по чл. 55, ал. 2, т. 1 и/или на критериите за осигуряване на достъпност и качество на медицинската помощ по чл. 59в от закона. Наличието на такова основание за отказ не е посочено в процесната заповед по отношение на оспорената ѝ част, нито се установява от представените по делото доказателства. Относно посочените условия и критерии е налице констатация от страна на РЗОК – Габрово, че оспорващата МБАЛ отговаря на тези условия и критерии, която констатация е закрепена в Доклад относно специалните изисквания за сключване на договор с лечебно заведение за болнична помощ /л. 17-18/, в резултат на която констатация е дадено становище, че МБАЛ може да сключи договор по заявените КП и АПр, както и констатация в същия смисъл на административния орган в лицето на Директора на РЗОК – Габрово, видно от писмо до Управителя на НЗОК с изх. № 07/20-00-121 от 03.02.2020 година /л. 20-21/. В подкрепа на факта, че лечебното заведение отговаря на условията и критериите, са и представените пред настоящата инстанция трудови договори и документи относно квалификацията на медицинските специалисти, назначени на основен трудов договор /л. 64-105/.

Посоченото в т. 3 от процесната заповед обстоятелство, че КП №№ 16, 27, 29, 33, 88.1 и 999, и амбулаторни процедури с №№ 11, 29 и 99 не попадат в Решение № РД-НС-04-47 от 13.05.2020 година на НС на НЗОК, поради което Директорът на РЗОК – Габрово не разполага с правомощието да ги включи в предмета на договора, не представлява уредено в закона основание за отказ за сключване на договор. От анализа на приложимите правни норми не може да се изведе извод, че елемент от фактическия състав за сключване на договор с изпълнител на болнична помощ е и решение на НС на НЗОК, в което да се посочва за кои от заявените КП и/или АПр да се сключи договор с изпълнителя.

При произнасяне по заявленията за сключване на договор с изпълнител на болнична помощ директорът на РЗОК действа в условията на обвързана компетентност, тъй като законосъобразното решение е само едно и органът не разполага с избор измежду юридически равностойни варианти – органът може да сключи договор с изпълнителя, ако последният отговаря на условията по чл. 55, ал. 2, т. 1 и на критериите за осигуряване на достъпност и качество на медицинската помощ по чл. 59в от ЗЗО, или да издаде заповед, с която да направи мотивиран отказ за сключване на договор, когато лечебното заведение не отговаря на визираните по-горе условия и критерии. Директорът на РЗОК не е обвързан от издаването, респ. от съдържанието на решение на НС, в което да се посочва по кои КП и/или АПр да бъде сключен договор – наличието и съдържанието на такова решение е правно ирелевантен факт, а е обвързан от преценката относно условията по чл. 55, ал. 2, т. 1 и на критериите за осигуряване на достъпност и качество на медицинската помощ по чл. 59в от ЗЗО, чието изпълнение от изпълнителя на болнична помощ е поставено като нормативно изискване и условие за сключване на договор. Че директорът на РЗОК не е обвързан от решението на НС на НЗОК, а има право и извършва самостоятелна преценка за изпълнение на условията за сключване на договора, се потвърждава и от обстоятелството, че с процесната заповед е отказано сключването на договор за КП №№ 43, 254, 255 и 257, които са посочени в Решение № РД-НС-04-47 от 13.05.2020 година на НС на НЗОК, като за тях е разрешено сключването на договор.

Правомощията на НС на НЗОК са посочени в чл. 15, ал. 1 от ЗЗО и  сред тях фигурира утвърждаването на годишна обща стойност на разходите за здравноосигурителни плащания за всяка РЗОК в съответствие с бюджета на НЗОК за съответната година /т. 5а/ и утвърждаването на стойности на разходите по т. 5а, разпределена по месеци и по изпълнители на болнична медицинска помощ, по предложение на директорите на РЗОК в съответствие с бюджета на НЗОК за съответната година /т. 5б/.

Единствената хипотеза, при която НС на НЗОК приема решение за сключване на договори е посочената т. 13 на чл. 15, ал. 1 от ЗЗО, но тя се отнася за договори по чл. 59, ал. 12а от ЗЗО – по изключение лечебните заведения за болнична помощ, които не отговарят на изискването по ал. 10, може да сключат договор по ал. 1 по решение на Надзорния съвет на НЗОК след отправяне на мотивирано предложение от директора на съответната РЗОК в случаите, когато достъпът до медицинска помощ на територията на съответната РЗОК е затруднен поради недостиг на съответни медицински специалисти, съобразно потребностите на населението към момента на подаване на заявлението за сключване на договора по ал. 1, а настоящият случай не е такъв. В оспорената част на процесната заповед, както и в цялата административна преписка липсва твърдение, че МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово не отговаря на изискването на чл. 59, ал. 10 от ЗЗО, според кото всяко лечебно заведение за болнична помощ може да сключи договор за оказване на медицинска помощ само за тази дейност за оказване на болнична медицинска помощ по чл. 45, за която има специалист/и, работещ/и на основен трудов договор. Наличието на специалисти, назначени на основен трудов договор, се установява и от представените от оспорващата страна документи /л. 64-105/, а в хода на административното производство наличието им е установено и от РЗИ – Габрово при извършената проверка и даденото след нея становище, материализирано в писмо изх. № 09-3-1 от 19.02.2020 година /л. 26-27/.

За пълнота на изложението и във връзка с искането на оспорващата страна по отношение на Решение № РД-НС-04-47 от 13.05.2020 година на НС на НЗОК следва да се посочи, че косвен съдебен контрол върху друг административен акт, различен от обжалвания, е недопустим в административно производство, поради което настоящият съдебен състав не дължи произнасяне относно характера и следващата от това законосъобразност или не на посоченото решение на НС на НЗОК.

По изложените по-горе съображения съдът намира, че Заповед № 07/РД-09-67 от 18.05.2020 година на Директора на РЗОК – Габрово в частта на т. 3 е издадена от компетентен орган, в предвидената от закона писмена форма, но в противоречие с материалния закон, при съществено нарушение на административнопроизводствените правила поради липса на относими мотиви за отказ за сключване на договор за изброените в т. 3 от заповедта КП и АПр, както и в противоречие с целта на закона – сключването на договор с изпълнител, който отговаря на условията по чл. 55, ал. 2, т. 1 и на критериите за осигуряване на достъпност и качество на медицинската помощ по чл. 59в от ЗЗО, или мотивиран отказ за сключване на договор, когато лечебното заведение не отговаря на визираните по-горе условия и критерии. Горепосоченото налага отмяна на процесната заповед в оспорената ѝ част и връщане на преписката на административния орган за ново произнасяне, в съответствие със задължителните указания по тълкуването и прилагането на закона, дадени в мотивите на настоящото решение, в 30-дневен срок от влизане в сила на настоящото решение.

Искането на оспорващата страна за присъждане на направените по делото разноски  е своевременно направено и основателно с оглед крайния изход на спора, поради което следва да бъде уважено. Ответната страна следва да бъде осъдена да заплати в полза на оспорващата страна  50 /петдесет/ лева дължима и платена държавна такса /л. 7/ и 500 /петстотин/ лева договорено и заплатено в брой адвокатско възнаграждение съгласно представен договор за правна защита и съдействие /л. 63/.

 

Водим от горното и на основание чл. 172, ал. 2 от Административнопроцесуалния кодекс,  съдът

 

Р Е Ш И :

 

ОТМЕНЯ Заповед № 07/РД-09-67 от 18.05.2020 година на Директора на Районна здравноосигурителна каса – Габрово в частта ѝ на т. 3, с която е отказано сключването на договор с МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово за КП с №№ 16, 27, 29, 33, 88.1 и 999, и АПр с №№ 11, 29 и 99.

ВРЪЩА преписката на Директора на Районна здравноосигурителна каса – Габрово за ново произнасяне относно посочените в т. 3 на заповедта КП и АПр, в съответствие със задължителните указания по тълкуването и прилагането на закона, дадени в мотивите на настоящото решение, в 30-дневен срок от влизане в сила на настоящото решение.

ОСЪЖДА Районна здравноосигурителна каса - Габрово да заплати на МБАЛ „*******” ЕООД – гр. Габрово с ЕИК ******* сумата от 550 /петстотин и петдесет/ лева разноски по делото.

 

Решението подлежи на оспорване с касационна жалба пред Върховен административен съд на Република България в четиринадесетдневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

 

                                                                 

                                                                     АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: