Решение по дело №342/2021 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 7 декември 2021 г. (в сила от 19 януари 2022 г.)
Съдия: Светлана Костадинова Драгоманска
Дело: 20217220700342
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 29 септември 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е  № 244

 

гр. Сливен 07.12.2021 г.

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪД  СЛИВЕН, в публично заседание на двадесет и четвърти ноември през две хиляди двадесет и първа година,  в  състав:

                   

                                АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ:  СВЕТЛАНА ДРАГОМАНСКА

 

при секретаря Галя Георгиева, като разгледа докладваното от административния съдия адм. дело № 342/2021 г. по описа на Административен съд Сливен, за да се произнесе, съобрази следното :

 

Производството е по реда на чл. 145 и следващите от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 27, ал. 1 във връзка с  чл. 38, т. 3, предл. първо от Закон за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ).

Образувано е по жалба на „Д. 97“ ЕООД, ЕИК *******, със седалище и адрес на управление гр.Сливен, бул.“Хаджи Димитър“ № 30, ет. 4 офис 11, представлявано от у.Г.П.В., подадена чрез адв. Ж.Д. от САК против Решение № РД-11-1149/07.09.2021 г. на Заместник-министър на икономиката и ръководител на управляващия орган на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" (ОПИК) 2014 – 2020 година.

С оспореното решение, на основание чл. 38, т. 3 (хипотеза първа), във връзка с чл. 36, ал. 2 от ЗУСЕСИФ е отказано предоставянето на безвъзмездна финансова помощ на кандидата „Д. 97“ ЕООД, по подадено от последния проектно предложение с референтен номер BG16RFOP002-2.089-0985 и с наименование: „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19" по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.089 „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19".

С жалбата се оспорва решението, като се твърди, че така постановеното решение е неправилно и незаконосъобразно. Изложени са съображения относно неправилността на така постановения отказ, с твърдение че оспорващото дружество отговаря на критериите за малко предприятие, съответстващо на даденото определение в Закона за малки и средни предприятия.

В с.з. оспорващият, редовно и своевременно призован, се представлява от надлежно упълномощен адв. Ж.Д. от САК, която поддържа жалбата по изложените в същата отменителни основания и моли съда да я уважи, като отмени атакувания акт. Претендира разноски.

В с.з. административният орган Заместник-министър на икономиката и Ръководител на УО на ОПИК 2014 – 2020, редовно и своевременно призован, не се явява и не се представлява. В писмено становище заявява неоснователност на жалбата и моли съда да я отхвърли. Претендира юрисконсултско възнаграждение, с възражение за прекомерност на адвокатския хонорар.

Въз основа на всички събрани по делото доказателства, съдът прие за установена следната фактическа обстановка:

Със Заповед № РД-16-270/19.02.2021 година (л. 161 от делото) (изменена със заповед № РД-16-1091/16.07.2021 година (л. 131 от делото) на ръководителя на УО на ОПИК 2014 – 2020 година е утвърден пакетът от документи за провеждане на процедура BG16RFOP002-2.089, в който са включени Условия за кандидатстване, Условия за изпълнение и приложенията към тях и обява за открита процедура BG16RFOP002-2.089 "Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията Covid-19" по Приоритетна ос 2 „Предприемачество и капацитет за растеж на МСП“, Инвестиционен приоритет 2.2 „Капацитет за растеж на МСП“ на ОПИК.

Жалбоподателят „Д. 97“ ЕООД, гр. Сливен е кандидатствал в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ в размер на 50 000 лева с проектно предложение с референтен номер BG16RFOP002-2.089-0985 (л. 96 от делото), с наименование: „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19" по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.089 „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19", ведно с приложените към него документи изисквани, съгласно Условията за кандидатстване.

Със Заповед № РД-16-1103 от 20.07.2021 година на ръководителя на УО (л. 40 и сл. от делото) изменена със Заповед № РД-16-1320/15.09.2021 г. е определен състав на екипа по договаряне за извършване на проверка на документална допустимост и сключване на административни договори в така обявената процедура за подбор, като на екипа са възложени и конкретни функции и задачи. За ръководител е определена Х.А.В.– с.е.в отдел "П. и д." в ГД „ЕФК“ в Министерство на икономиката.

С уведомление (л. 62 и придружително писмо на л. 63 от делото), дружеството е уведомено, че след проведена оценка и одобрение на оценителен доклад от ръководителя на УО на ОПИК 2014 – 2020, проектното предложение на жалбоподателя е получило 22 точки и е включено в списъка на проектните предложения, одобрени за финансиране по процедурата, с максимален размер на финансовата помощ 50 000 лева. Указано е, че след представяне от страна на кандидата на документи, удостоверяващи документална допустимост на кандидата, в случай че не са налице основания за издаване на решение за отказ, ще бъде изпратен за подписване административен договор за предоставяне на помощта. С това уведомление от кандидата са изискани допълнителни документи, включително, декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП. Указано е на кандидата, че изисканите документи следва да бъдат представени чрез модул "Комуникация с УО" в ИСУН 2020 в отговор на изпратеното от УО искане в срок до 30 календарни дни, считано от деня, следващ отварянето на комуникацията. Уведомлението е изпратено на кандидата на 29.07.2021 година и отворено от последния на 30.07.2021 г. (извадка от осъществена комуникация между страните в ИСУН 2020 на л. 61 от делото).

На 10.08.2021 година (по данни от извадка от комуникация между страните в ИСУН 2020 на л. 52 от делото), в отговор на искането на ръководителя на УО, от страна на кандидата, чрез ИСУН 2020 са предоставени изисканите документи за „Д. 97“ ЕООД, гр. Сливен (л. 54-61 от делото). В представената декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП (л. 57 от делото), е посочено, че дружеството е независимо предприятие по смисъла на чл. 4 от ЗМСП, както и декларирано, че предприятието за 2020 финансова година е с годишен оборот и със стойност на активите под 3 900 лв., съответно със статут на малко предприятие съгласно чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП. Декларирана е вярност на така отразените данни.

След представяне на изисканите документи и предоставени служебно за нуждите на оценката Баланс, Отчет за приходите и разходите и Отчет за заетите лица средствата за работна заплата и други разходи за труд, през системата МОНИТОРСТАТ, от член на екипа по договаряне е извършена проверка по същество за документална допустимост на „Д. 97“ ЕООД. Изготвен е контролен лист 4. II. 1. 20 (л. 75 от делото), в който са отразени резултатите от извършената въз основа на представените и приобщени документи проверка. В контролния лист е посочено, относимо към процесния спор, че кандидатът декларира в т. 3 от декларацията по ЗМСП категория „малко“; Извършената проверка установява следното:

-           За 2017  г. – персонал от 6 лица ( по код 1001 – 5 лица, по код 1600 – 1 лице, годишен оборот 681 хил. лв. и стойност на активи 269 хил. лв.);

-           За 2018 г. – персонал от 9 лица  (по код 1001 – 8 лица и по код 1600 – 1 лице), годишен оборот 999 хил. лв. и стойност на активи 314 хил. лв.;

-           За 2019 г. – персонал от 12 лица (по код 1001  - 11 лица и по код 1600 – 1 лице), годишен оборот 952 хил. лв. и стойност на активи 467 хил. лв.;

-           За 2020 г. – персонал от 8 лица (по код 1001), годишен оборот 757 хил. лв. и стойност на активи 588 хил. лв.

При определяне на категорията на кандидата Д. 97 ЕООД към момента на сключване на договор в съответствие с чл. 4б, ал. 2 от ЗМСП следва да бъдат взети предвид данните за две предходни и последователни години, в които предприятието отговаря на изискванията за съответна категория. Видно от гореописаното за 2018 г. кандидатът е с данни за „микро“ предприятие (персонал от 9 лица, годишен оборот 999 хил. лв. и стойност на активи 314 хил. лв.). За 2017 г. (персонал от 6 лица, годишен оборот 681 хил. лв. и стойност на активи 269 хил. лв.) данните на кандидата отговорят също на изискванията за категория „микро предприятие“, установена в чл. 3, ал. 3 от ЗМСП. Така, съобразно правилото на чл. 4б, ал. 2 вр. чл. 3, ал. 3 от ЗМСП (пресъздадено и в Условията за кандидатстване т.27.1. по буква а/ към подточка I) за две последователни предходни финансови години – 2018 и 2017 г. – кандидатът отговаря на изискванията за категория „микро предприятие“. ( л. 93 от делото).

В заключение е посочено, че в рамките на проверката, извършвана от управляващия орган на основание чл. 36, ал. 2 от ЗУСЕСИФ се установява, че кандидатът Д. 97 ЕООД не отговаря на изискването за бенефициент, посочено в подточка 3) на т. 11.1. „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията за кандидатстване по процедурата, а именно: „Допустими по настоящата процедура за подбор на проекти са само кандидати, които отговарят на изискванията за малко предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро -, малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36)“. В тази връзка е дадено становище, че следва да бъде издадено решение за отказ на основание чл. 38, ал. 1, т. 2-4 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (л. 95 от делото).

Въз основа на това заключение на екипа по договаряне е издадено и обжалваното Решение № РД-11-1149/07.09.2021 г. на Заместник-министър на икономиката и ръководител на управляващия орган на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" (ОПИК) 2014 – 2020 година, с което на жалбоподателя: „Д. 97“ ЕООД, е отказано предоставянето на безвъзмездна финансова помощ по подаденото от последния проектно предложение с референтен номер BG16RFOP002-2.089-0985 и с наименование: „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19" по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.089 „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19".

Фактически отказът е обоснован в данните за „Д. 97“ ЕООД, относно категорията на предприятието на кандидата. Въз основа на служебно събраните данни и на доказателствата, представени от кандидата, УО е счел, че към момента на сключване на договор в съответствие с чл. 4б, ал. 2 от ЗМСП следва да бъдат взети предвид данните за две предходни и последователни години, в които предприятието отговаря на изискванията за съответна категория. Видно от данните за 2018 г. кандидатът е с данни за „микро" предприятие (персонал от 9 лица, годишен оборот 999 хил. лв. и стойност на активи 314 хил. лв.). За 2017 г. (персонал от 6 лица, годишен оборот 681 хил. лв. и стойност на активи 269 хил. лв.) данните на кандидата отговарят също на изискванията за категория „микро предприятие", установена в чл. 3, ал. 3 от ЗМСП. Така, съобразно правилото на чл. 4б, ал. 2, вр. чл. 3, ал. 3 от ЗМСП (пресъздадено и в Условията за кандидатстване т. 27.1. по буква а/ към подточка I) за две последователни предходни финансови години - 2018 и 2017 г. ръководителят на УО е приел, че кандидатът отговаря на изискванията за категория „микро предприятие". Ръководителят на УО е приел, че кандидатът не отговаря на изискванията за бенефициент, посочено в подточка 3) на т. 11.1. „Критерии за допустимост на кандидатите" от Условията за кандидатстване по процедурата, а именно: „Допустими по настоящата процедура за подбор на проекти са само кандидати, които отговарят на изискванията за малко предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия.

От правна страна отказът е обоснован в чл. 38, т. 3 (хипотеза първа), във връзка с чл. 36, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т. 27.1 от Условията за кандидатстване по процедура BG16RFОP002-2.089 „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19" и т. 11.1. „Критерии за допустимост на кандидатите".

Решението е съобщено на жалбоподателя на 10.09.2021 година (извадка от осъществена комуникация между страните в ИСУН 2020 на л. 47 от делото).

Жалбата срещу решението е изпратена по пощата на 20.09.2021 г., получена в МИ с вх. № 26.Д.304/21.09.2021 г. Към жалбата са приложени и приобщени по делото Отчет за наетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за 2019 година, надлежно подаден в Национален статистически институт; Платежни ведомости за периода от 01.01.2019 г. до 31.12.2019 г.; Отчет за наетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за 2020 година, надлежно подаден в Национален статистически институт; Платежни ведомости за периода от 01.01.2020 г. до 31.12.2020 г. и Справка за отработените дни и болничните на служителите на „Д. 97" ЕООД от ТРЗ програмата на дружеството за 2020 г.

Въз основа на така установените факти настоящият съдебен състав, като извърши по реда на чл. 168, ал. 1 от АПК във вр. с чл. 27, ал. 1 от ЗУСЕСИФ цялостна проверка за законосъобразност на оспорения административен акт на всички основания по чл. 146 от АПК, достигна до следните правни изводи:

По допустимостта на жалбата:

Съдът намира, че е сезиран с процесуално допустима жалба – подадена е в срока по чл. 149, ал. 1 от АПК, във връзка с 27, ал. 1 и чл. 38, т. 3 от ЗУСЕСИФ, от лице, което има правен интерес от оспорването – актът пряко и неблагоприятно засяга негови права и законни интереси, срещу акт подлежащ на съдебен контрол съгласно чл. 27, ал. 1, във връзка с чл. 38, т. 3 от ЗУСЕСИФ, поради което се дължи разглеждането й по същество:

По основателността на жалбата:

Разгледана по същество жалбата е неоснователна.

Оспореното решение е издадено от компетентен орган.

Съгласно чл. 38, т. 3 от ЗУСЕСИФ ръководителят на УО издава мотивирано решение, с което отказва предоставянето на безвъзмездна финансова помощ на кандидат, който не отговаря на изискванията за бенефициент.

Съгласно чл. 7, ал. 1, т. 1, във връзка с чл. 7, ал. 2, т. 3 от ЗУСЕСИФ Министерски съвет – орган на изпълнителната власт, отговорен за управлението на средствата от ЕСИФ, определя структурите, отговорни за разработването на програмите по чл. 3, ал. 2 и за управлението на средствата от ЕСИФ. С решение на министерския съвет № 574/13.07.2016 година (по данни от заповед на л. 72 от делото ) за управляващ и сертифициращ орган по ОПИК 2014-2020 е определена Главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност“ на Министерство на икономиката.

Със Заповед № РД-16-685/17.05.2021 година на министъра на икономиката (л. 72 от делото), за лице, изпълняващо функциите на ръководител на УО по приоритетни оси 1, 2, 3 и 4 на ОПИК 2014 – 2020 година е определена И. М.– з. м. на и., което длъжностно лице е и издател на оспорваното в настоящото производство решение, издадено в процедура по приоритетна ос 2 на ОПИК 2014 – 2020 година, поради което не е налице отменително основание по чл. 146, т. 1 от АПК.

Спазена е установената от закона форма – актът е писмен и подробно мотивиран, посочени са фактическите и правни основания за издаването му. В административното производство, приключило с издаване на оспореното решение, съдът не констатира допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила.

По отношение съответствие на решението с материалноправните разпоредби:

Приложимият закон в производството по издаване на процесното решение, е глава трета, Раздел II „Предоставяне на безвъзмездна финансова помощ чрез подбор“ от ЗУСЕСИФ, както и Постановление № 162 на Министерски съвет за определяне на детайлните правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014 – 2020 г. (ПМС № 162).

Утвърдените по реда на чл. 26, ал. 1 ЗУСЕСИФ от Управляващият орган, Условия за кандидатстване с проектни предложения за предоставяне на БФП по оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 2014 – 2020“, по процедура на подбор на проекти BG16RFOP002-2.089 „ Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19" представляват по своята същност влязъл в сила общ административен акт и са задължителни за всички участници в процедурата, включително и за управляващият орган.

В случая общите правила от АПК се прилагат по изключение, само за въпроси, неуредени с посочените по-горе нормативни и административни актове и конкретно оповестените Условия за кандидатстване по съответната оперативна програма, като последните не допускат допълнително даване на указания и събиране на доказателства в етапа на документална проверка, преди сключването на договора. 

В приетите условията за кандидатстване по процедурата е разписано, че оценката на проектните предложения включва: етап 1: оценка на административно съответствие и допустимост и етап 2: техническа и финансова оценка (т. 21 „Ред за оценяване на проектните предложения"). Само проектни предложения, преминали успешно оценка на административно съответствие и допустимостта, подлежат на по-нататъшно разглеждане и оценка.  Оценката е извършена по опростени процедурни правила съгласно Заповед № РД-16-417/16.03.2021 г. за определяне на оценителна комисия за разглеждане, оценка и класиране на подадените проектни предложения по процедура № BG16RFOP002-2.089 „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19". В т. 6 „Цели на предоставяната безвъзмездна финансова помощ по процедурата и очаквани резултати" от Условията за кандидатстване е оповестено, че процедура BG16RFOP002-2.089 е изцяло фокусирана към предоставянето на безвъзмездна финансова помощ за осигуряване на оперативен капитал в полза на българските малки предприятия, реализирали оборот над 500 000 лв. за 2019 г., за справяне с последиците от пандемията COVID-19.

В Условията за кандидатстване по процедурата в т. 11.1. „Критерии за допустимост на кандидатите" е поставено ограничение за финансиране единствено на кандидати, които отговарят на изискванията за категория малко предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (OB L 124, 20.5.2003 г., стр. 36). Допълнително е пояснено, че кандидатите са длъжни да удостоверят, че попадат в категорията малко предприятие като попълнят и представят Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП (Приложение 10) преди сключване на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, когато Управляващият орган ще извършва проверка по същество относно категорията предприятие на одобрените кандидати.

В предоставената на 10.08.2021 г. за проверка Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия /ЗМСП/ оспорващият „Д. 97“ ЕООД декларира в т. 3 от декларацията категория „малко" и в т. 2 посочва като последна приключена финансова година 2020 г., както и че кандидатът е със статут на „независимо предприятие".

Съгласно чл. 4б, ал. 2 от Закона за малките и средните предприятия категорията (микро, малко и средно предприятие) се определя на базата на две последователни години, в които предприятието превиши или слезе под границите по чл. 3. В случай че данните за последните две приключени финансови години не потвърждават статуса на малко предприятие, се вземат предвид тези за предходните две последователни финансови години, в които предприятието запазва своите параметри по член 3 от ЗМСП без промяна (както е посочено и в т. 27.1. по буква а/ към подточка I от Условията ).

Съгласно утвърдените условия задължение за кандидата да докаже по същество, че изпълнява изискванията за декларираната от него категория предприятие възниква едва след оповестяване на класирането и при проверката преди сключване на административен договор. Съгласно  т. 27.1. по буква а/ към подточка I управляващият орган извършва служебна проверка през системата МОНИТОРСТАТ на служебно представените му Баланс, Отчет за приходите и разходите и Отчет за заетите лица средствата за работна заплата и други разходи за труд, както и доказателствата, представени от кандидата през модул „Комуникация" на ИСУН 2020 от 10 август.

Безспорно кандидатът е декларирал запознаването с Условията за кандидатстване, в които е заложено, че именно на посочения етап от процедурата – преди сключване на административния договор за предоставяне на БФП, че обследването за наличието на критериите за допустимост ще се извършват по утвърдените правила, а именно чрез служебна проверка през системата МОНИТОРСТАТ.

При извършената проверка, съгласно гореописаните правила е установено, че за кандидата данните са : за 2017 г. - персонал от 6 лица (по код 1001 - 5 лица, по код 1600 - 1 лице), годишен оборот 681 хил. лв. и стойност на активи 269 хил. лв.;за 2018 г. - персонал от 9 лица (по код 1001 - 8 лица и по код 1600 - 1 лице), годишен оборот 999 хил. лв. и стойност на активи 314 хил. лв.; за 2019 г. - персонал от 12 лица (по код 1001 - 11 лица и по код 1600 - 1 лице), годишен оборот 952 хил. лв. и стойност на активи 467 хил. лв.; за 2020 г. - персонал от 8 лица (по код 1001), годишен оборот 757 хил. лв. и стойност на активи 588 хил. лв.

Съгласно чл. 4б, ал. 2 от ЗМСП за оспорващото дружество следва да бъдат взети предвид данните за две предходни и последователни години, в които предприятието отговаря на изискванията за съответна категория. Правилно УО е установил, че за 2018 г. кандидатът е с данни за „микро" предприятие (персонал от 9 лица, годишен оборот 999 хил. лв. и стойност на активи 314 хил. лв.). За 2017 г. (персонал от 6 лица, годишен оборот 681 хил. лв. и стойност на активи 269 хил. лв.) данните на кандидата отговарят също на изискванията за категория „микро предприятие", установена в чл. 3, ал. 3 от ЗМСП. Следователно кандидатът „Д. 97“ ЕООД не отговаря на изискването за бенефициент, посочено в подточка 3) на т. 11.1. „Критерии за допустимост на кандидатите" от Условията за кандидатстване по процедурата, а именно: „Допустими по настоящата процедура за подбор на проекти са само кандидати, които отговарят на изискванията за малко предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (OB L 124, 20.5.2003 г., стр. 36)".

 От наличните по административната преписка документи, както и от събраните по делото доказателства несъмнено се доказват посочените от УО основания за издаването на оспорения отказ. Безспорно по делото се установява несъответствие между декларираното от кандидата и данните за средносписъчния персонал в подадените от дружеството отчети и справки за 2020 г., в информационната система за мониторинг на европейски и национални стратегии и регионална политика – МониторСтарт /поддържана и управлявана от НСИ/ и тези представени с жалбата.

В случая дружеството е декларирало още с проектното си предложение данни, несъответстващи с данните, отразени в системата МОНИТОРСТАТ и следователно не е редно да се отстранява счетоводна, техническа и/или друг вид грешка, допусната от самия кандидат, доколкото това би довело до осигуряване изискуемото съответствие с Условията на един по-късен етап от процедурата, в сравнение с останалите кандидати, както и до нарушаване на принципите по чл. 29, ал. 1, т. 1 и 2 ЗУСЕСИФ - свободна и лоялна конкуренция и равнопоставеност.

В заключение, съдът намира, че оспореният административен акт е издаден от компетентен орган, в исканата от закона форма, без допуснати нарушение на административнопроизводствените правила и в съответствие с материалния закон. Подадената от Д. 97“ ЕООД жалба е неоснователна и като такава следва да бъде отхвърлена.

С оглед изхода на спора и своевременно заявената претенция, на ответника следва да бъдат присъдени направените по делото разноски. Следва да бъде присъдено юрисконсултско възнаграждение в размер на 100.00 лева, определено в съответствие с чл.143 от АПК и чл.78, ал.8 от ГПК във вр. с чл. 144 от АПК, чл.37 от Закона за правната помощ и чл.24 от Наредбата за заплащането на правната помощ.

Воден от гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2, предл. последно от АПК, Административен съд – Сливен

 

Р          Е          Ш          И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Д. 97“ ЕООД, ЕИК *******, със седалище и адрес на управление гр.Сливен, бул.“Хаджи Димитър“ № 30, ет. 4 офис 11, представлявано от у. Г.П.В., подадена против Решение № РД-11-1149/07.09.2021 г. на Заместник-министър на икономиката и ръководител на управляващия орган на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014 – 2020 година, с което на основание чл. 38, т. 3 (хипотеза първа), във връзка с чл. 36, ал. 2 от ЗУСЕСИФ е отказано предоставянето на безвъзмездна финансова помощ на кандидата „Д. 97“ ЕООД, по подадено от последния проектно предложение с референтен номер BG16RFOP002-2.089-0985 и с наименование: „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19" по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.089 „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19".

ОСЪЖДА „Д. 97“ ЕООД, ЕИК *******, със седалище и адрес на управление гр.Сливен, бул.“Хаджи Димитър“ № 30, ет. 4 офис 11, представлявано от у.Г.П.В., да заплати на Министерство на икономиката сумата в размер на 100.00 (сто) лева за юрисконсултско възнаграждение.

Решението може да се обжалва с касационна жалба пред Върховен административен съд на Република България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

             

                                          

 

                                   АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: