Р Е Ш
Е Н И Е 253/8.11.2019г.
гр. Ямбол
В ИМЕТО НА НАРОДА
Ямболският административен съд, пети състав, в публично заседание на
29
октомври две хиляди и деветнадесета година в състав:
Председател: В.Бянова-Нейкова
Секретар:
Ст.Панайотова
Прокурор:
разгледа докладваното от съдията адм.д № 127 по описа за 2019 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството
е образувано по жалба на Н.И. ***, представляващ собственици на етажна собственост в
гр.Ямбол, ж.к.***, в качеството на
управител, срещу Разрешение за строеж № РС-003/14.01.2019г. на Главния архитект
на Община Ямбол, с което на Ж.Й.К. и М.Д.К.,
двамата с адрес ***, е разрешен строеж
“Преустройство и промяна предназначение на гараж с идентификатор № * и мазе №7
в търговски обект(магазин)“ - четвърта категория със ЗП=РЗП=24.7 м2.
Твърди се, че съсобствениците Ж.Й.К. и М.Д.К. са включили в проекта за
преустройство и промяна предназначението на строежа общи части на сградата, за
което не са получили съгласие от съсобствениците на етажната собственост.
Жалбата, ведно с административната преписка, е постъпила в съда служебно от
РДНСК-Югоизточен район с писмо вх.№807/09.04.2019г., на основание настъпила
промяна в Закона за устройство на територията(ДВ,бр.25/2019г.).
В съдебно заседание Н.И.Н.
се явява лично и с адв. В. от АК-Ямбол и като
представляващ оспорващите собственици на етажната собственост в гр.Ямбол, ж.к.***
- С.И.М., П.Й.Б., З.М.С., Д.С.Ч., Р.А.С., С.П.С.,
които са редовно призовани и не се
явяват. Жалбата се поддържа с искане за отмяна на издаденото разрешение за строеж и одобрените
инвестиционни проекти. От изслушаната повторна СТЕ, безспорно на място е установено, че съществуващото
положение е различно от предложения
проект за одобряване и издаденото разрешение за строеж. В този смисъл се моли
да се постанови съдебен акт, като съдът зачете експертизата и приеме същата за
обективна, като се присъдят и направените по делото разноски.
Ответната страна,
главен архитект на Община Ямбол, редовно призован, не се явява и не изпраща
процесуален представител.
Заинтересованите лица Ж.Й.К.
и М.Д.К., редовно призовани, се явяват
лично. М.Д.К. изразява становище, че правилно му е издадено разрешението
за строеж, мокрото помещение, което е отредено по проекта да се ползва,
независимо че е обща част за всички, следва да бъде ползвана от него и няма
пречка за това. Моли да се отхвърли жалбата.
Като взе предвид
становищата на страните и събраните по делото доказателства, съдът намира за
установено следното:
Главния архитект на
Община Ямбол е издал Разрешение за строеж № РС-003/14.01.2019г., с което
на Ж.Й.К. и М.Д.К., двамата с адрес ***, е разрешен строеж
“Преустройство и промяна предназначение на гараж с идентификатор № * и мазе №7
в търговски обект(магазин)“ - четвърта категория със ЗП=РЗП=24.7 м2.Като
елемент от разрешението за строеж в т.VІІІ е включен
Технически проект със заявление рег.№ УТС-01294/12.07.2018г.,
вх.№2801-14152/16.08.2018г. и вх.№2801-21790/18.12.2018г., одобрен от главния
архитект по част:“Архитектурна“ и конструктивно становище.
Със съобщение №
2801-00894/17.01.2019г. Н.И.Н.-управител на етажната собственост, и заявителите
Ж.Й.К. и М.Д.К. са уведомени от главния архитект на Община Ямбол за издаденото
разрешение за строеж. На Н.И.Н. същото е връчено с ИД на 21.01.2019г. Жалба в
качеството му на представляващ етажната собственост в гр.Ямбол,
ж.к.***, Н.И. *** чрез главния архитект на община Ямбол, регистрирана с
вх.№2801-01326/24.01.2019г. в Община Ямбол. С писмо вх.№807/09.04.2019г.
жалбата е постъпила в Административен съд Ямбол, на осн.
§44 от ПЗР към ЗИДЗУТ(обн.ДВ, бр.25 от 2019г.),
според който подадените по реда на отменения чл.216 жалби и протести, по които
до влизането в сила на този закон няма произнасяне от органа по чл.216, ал.2,
се изпращат служебно по компетентност на съответния административен съд.
Ж.Й.К. и М.Д.К. се
легитимират като собственици на
апартамент с идентификатор №* по КК на гр.Ямбол(апартамент №5, вх.А, етаж ІІІ в
жилищна сграда-ЖСК „Ч.“-бл.3, в ЖСК „*) с площ 97.15 кв.м., 8.156% ид.ч. от общите
части на сградата, таван №5 със застроена площ 24.983кв.м с 1.525% ид.ч. от общите части на сградата и мазе №7 с площ 6.62
кв.м..(Допълнителна заповед № І-А-805 от 21.07.2006г. на кмета на Община Ямбол,
вписана в СВ-Ямбол с вх.рег.№8224/28.09.2015г.) и с Нотариален акт №*, том ІІІ,
рег.№*, дело №* от 2015г. за собственост на гараж №5 с идентификатор по КК *,
вписан в СВ-Ямбол с вх.рег.№10024/16.11.2015г.. Жалбоподателите Н.И.Н., С.И.М.,
П.Й.Б., З.М.С., Д.С.Ч., Р.А.С., С.П.С., в качеството
си на собственици на жилищна сграда в режим на етажната собственост се
легитимират с представен препис от Книгата на собствениците(Приложение №1 по
чл.7, ал.7 от ЗУЕС) и с Протокол от 10.02.1991г. за окончателно разпределение на
апартаментите, таванските стаи, гаражите и мазетата между членовете-кооператори
на ЖСК“Ч.“А-гр.Ямбол, кв.“*“, Н.И.Н. е представил и Нотариален акт за
собственост върху жилище, построено от ЖСК №*, томІ,
рег.№*, дело №* от 2004г, вписан в СВ-Ямбол с вх.рег.№525/11.02.2004г.. С
Протокол от проведено Общо събрание на 16.04.2019г., на което са присъствали
собственици, които притежават 86.143% ид.ч. от общите
части на етажната собственост, с мнозинство 75.023% от ид.ч.
собствениците са упълномощили управителя Н.И.Н. да ги представлява пред съда.
Жалбата е допустима за
разглеждане като подадена в 14-дневен срок от връчване на Разрешение за строеж
№ РС-003/14.01.2019г. на главния архитект на Община Ямбол, от лица с правен
интерес - собственици на етажна собственост в
гр.Ямбол, ж.к.***.
По същество
спорът се свежда до това разрешеното строителство на Ж.Й.К. и М.Д.К. засяга ли
общи части на сградата, за което
няма съгласие от останалите собственици в етажната собственост. В тази връзка
по делото са допуснати и изслушани две съдебно-технически експертизи. Първата
експертиза е допусната с Определение №331 от 06.06.2019г.
със задачи:
1. В какво се състои
преустройството и промяна предназначението на гараж с идентификатор № * и мазе
№7 в търговски обект (магазин) – четвърта категория със ЗП=РЗП=24.7 м2.
Засегнати ли са общи части на сградата в режим на етажна собственост? Ако има
засягане, да го опише.
2. Според техническия
проект за преустройство и промяна предназначението на обекта, одобрен по част
„Архитектурна“ и Конструктивно становище на 21.12.2018г. от Главния архитект на
Община Ямбол, с проектираното преустройство приобщават ли се съществуващи на
място санитарни помещения, които са общи за етажната собственост и се намират
извън площта на гараж с идентификатор № * и мазе №7?
Заключение
по поставените задачи е дало вещото лице арх. К.Я., което е установило
следното: Главният архитект на Община Ямбол е издал скица №74/28.03.2017г. с виза за проектиране за изготвяне на
инвестиционен проект за обект: „Преустройство и промяна на предназначението на
гараж с идентификатор * и мазе№7 в търговски обект (магазин). В съответствие с
издадената виза, проектът е направен по части „Архитектурна“ от арх.Д.С. и Конструктивно
становище от инж.А.Д.. На 12.07.2018г. със Заявление рег.№ УТС-01294 М.Д.К. е
внесъл в общината проект за одобряване.На 26.07.2018г. с Протокол №9, т.6 ОЕСУТ
е обсъдил техническия проект и е решил процедурата да продължи след като: се
представи отстъпено право на строеж за мазе №7 и WC; се отстрани непълнотата и
грешката в КК по отношение на мазето и тоалетната; се представи Разрешение за
ползване /Акт 16/ за секция, вход „А“; се представи Предварителен договор с
„Електроразпределение Юг“ ЕАД.На 21.12.2018г.. Главният архитект на Община
Ямбол е одобрил проекта по част „Архитектурна“ и Конструктивно становище на
21.12.2018г.. На 07.01.2019г. е подадено Заявление рег.№ УТС-00028 от М.Д.К. за
издаване на Разрешение на строеж.На 14.01.2019г. Главният архитект на Община
Ямбол е издал Разрешение за строеж № РС-003 за обект: „Преустройство и промяна
предназначение на гараж с идентификатор № * и мазе №7 в търговски обект
/магазин/. Констатациите са направени въз основа на приложените по делото
документи, като след проверка на други архивни документи и посещение на място
за установяване на фактическото застрояване вещото лице арх.Я. е дал заключение
по поставените въпроси както следва:
1.Преустройство се състои в следното:
По част: „Архитектурна“ - Проектът представлява
преустройство на съществуващите гараж и мазе в търговски обект: магазин, тип „минимаркет“. Преустройството предвижда основно преоборудване на технологичното обзавеждане с минимум
строително-монтажни работи. Площта почти изцяло е заета от търговската функция,
като в задната част, чрез лека преместваема преграда
е отделено складовото пространство. Като за вход за клиенти ще се ползва
съществуващия такъв към мазе №7, а гаражната врата ще бъде затворена и
неизползваема за магазина. Съществуващата дограма на мазе №7 (на южната фасада),
ще се замени с двойна витрина с отваряема част.
По част: „Конструктивно становище“ – В проекта за
преустройство не се предвижда изграждане на нови зидове и премахване на носещи
конструктивни елементи, а само преместване и доизграждане на лека преграда, както
и текущи ремонтни довършителни работи. Преустройството на обекта в магазин –
тип „минимаркет“ не засяга конструкцията и
конструктивните елементи и не води до увеличаване на натоварванията им.
Относно: „Общи части на сградата“ – Проектът предвижда
за санитарните нужди на магазина да се използва съществуващия санитарен възел,
който се явява обща част на сградата. Приложен е чертеж: „Технологично
обзавеждане“, на който общите части на сградата са маркирани в жълто.
2.Според одобрения на Главния архитект на Община Ямбол
технически проект за преустройство и промяна предназначението на обекта, с
проектираното преустройство не се приобщават съществуващите на място санитарни
помещения, които са общи за етажната собственост и се намират извън площта на гараж
с идентификатор № * и мазе №7.
Жалбоподателят Н.И.Н. е оспорил заключението, по негово искане съдът
е допуснал повторно заключение със същите въпроси и допълнителни, поставени от
жалбоподателя с молба вх.№1681/15.07.2019г.. Заключение по
поставените задачи е дало вещото лице арх.В.А.-Д. след запознаване с
приложените по делото документи, справка в техническата служба в община Ямбол и
оглед и измервания на място. Констатациите на вещото лице са следните:
1.Предмет на преустройство и промяна на
предназначението са гараж, находящ се на партерен етаж в многофамилна
жилищна сграда в режим на етажна собственост с идентификатор по КККР * и
непосредствено съседна до него площ(от югоизток) с предназначение „мазе“.От
същите с проекта се обособява СОС с предназначение магазин.
За сградата, в която се намират помещенията, е налична
първоначална проектна документация(част архитектурна за ЖСК“Ч.“, секция А),
одобрена на 07.11.1990г., съгласно която гараж №5, с площ 19.08 кв.м. е с
граници:гараж №6(от запад), коридор(от север), мазе №7, мазе №2 и мокро
помещение(от изток),улица(от юг); мазе №7, с площ 6.62 кв.м. е с граници:гараж
№5(от запад), мазе №2(от север), гараж №4(от изток) и улица(от юг).Не е налична
документация, отразяваща реално изпълнените по време на строителството промени
от първоначално одобрената документация.
2.Според одобрената проектна документация по части
архитектурна и конструктивно становище, въз основа на което е издадено Разрешение
за строеж №РС-003/14.01.2019г., на чертеж“Съществуващо положение“, в дъното на
гаража е изобразена ниша с умивалник(„вградена мивка с нагревател“), в
съседство от североизток до гаража е отразен“санитарен възел“ с достъп от
коридора, който като местоположение е съпоставим с отразеното в проектната
документация от 1990г.“мокро помещение“.Съгласно обяснителната записка към част
архитектурна от проекта, обектът ще се реализира „с минимум строително-монтажни
работи“, същият е „изцяло обезпечен инсталационно – Ел и ВиК“,
и „съществуващите обособена мивка и санитарен възел са достатъчни за обслужване
на магазина“.Общата площ за помещенията, предмет на проекта за преустройство и
промяна на предназначението е 24.70кв.м. като сбор от площта на
гараж№5(18.06кв.м.) и мазе№7(6.62 кв.м.).
3.При извършен оглед на място е установено, че
действителното положение се различава от отразеното в проектната документация
от 1990г., извършено е ново измерване на помещенията, предмет на преустройство,
и на непосредствено съседните от север и изток коридор и мазе №2.Изработени са
три схеми: Схема №1 – разпределение на партерен етаж по проект от 1990г.; Схема
№2 разпределение на партерен етаж по
направените измервания на място; Схема №3 – комбинирана с разпределение по
проекта от 1990г. и разпределението при измерванията на място. Въз основа на
тези схеми е установено, че сградата на
ЖСК“Ч.“, секция А е изпълнена с по-голяма широчина с 1.00м, в сравнение с
проекта от 1990г., с което реално е увеличена площта на сградата и на самостоятелните
обекти в нея и складови помещения в партерния етаж.Помещенията в южната част на
партерния етаж не са изпълнени както е предвидено по проекта от 1990г., а
същите са отнели част от площта на коридора(обща част).Вместо предвиденото по
проекта от 1990г. „мокро помещение“ в южната средна част на партерния етаж е
изпълнено помещение, оборудвано със санитарен възел-тоалетна, достъпът до което
е през гараж№5, като за същото не е възможен достъп от коридора, тъй като в
тази част на преградния зид е монтиран главния водомерен възел за
сградата.Предвиденото по проекта от 1990г.“мокро помещение“ е обща част, с
достъп от коридора(също обща част).Площите на помещенията, изпълнени на място
не съответстват на проекта от 1990г.Предвид плановото разпределение на
конструктивните елементи и местоположението на нишата с главния водомерен
възел, за ползване на санитарния възел освен съществуващия достъп от гараж №5
понастоящем е възможно да се обособи достъп(врата) и от мазе№2, но е невъзможно
да се обособи достъп от коридора, без да се измести главния водомерен възел за
сградата и да преработи част от общата водопроводна инсталация, т.е.
практически понастоящем не е възможно санитарният възел да се ползва като обща
част в сградата.
Съобразно направените констатации вещото лице е дало
заключение, както следва:
1.Съгласно проектната документация, одобрена на
21.12.2018г., преустройството и промяна на предназначението на гараж с
идентификатор * и мазе №7 в търговски обект(магазин) се състои в „основно преоборудване на технологичното обзавеждане с минимум
строително-монтажни работи“, като за целта чрез „лека преграда“ в дъното на
съществуващия гараж ще се обособи складова площ, а предната част от гаража и
площта на съществуващото мазе ще обособят новата търговска зала, с достъп за
клиенти от съществуващия вход на мазето,
а съществуващата гаражна врата ще бъде затворена и неизползваема за
магазина.Отразената в одобрената проектна документация ниша с „вградена мивка с
нагревател“ попада извън размерите на и площта
на отразения в първоначалната проектна документация гараж №5, като по този
начин е отнета площ от коридора около 0.70кв.м.(обща част).Реално от коридора
са отнети площи и същите са придадени към съседните му помещения(гаражи и
мазета), за помещенията южно от коридора придадените площи са съответно: към
гараж №5- около 1.50 кв.м., към мазе №2 – около 1.40 кв.м., към гараж №4 –
около 0.94 кв.м., към санитарен възел-тоалетна – около 0.86 кв.м.
2.В одобрения проект от 21.12.2018г. е отразен
санитарен възел, който ще се ползва за нуждите на персонала на магазина, с
достъп от коридора.
3.От изработените схеми към експертизата е видна
разлика между отразеното като съществуващо положение за обекта на
инвестиционния проект за преустройство към издаденото разрешение за строеж и
съществуващото положение от одобрения на 07.11.1990г. архитектурен проект за
ЖСК „Ч.“ Секция А.
4.По одобрения проект от 07.11.1990г. гараж №5 е с
площ 19.08кв.м., мазе №7 е с площ 6.62 кв.м., по документи за собственост:
гараж №5 е с площ 18.06кв.м., мазе №7 е с площ 6.62 кв.м. При измерване на
място гараж №5 е със застроена площ 20.08кв.м., мазе №7 е със застроена площ
8.08 кв.м.
5.В приложения по делото чертеж „Технологично
обзавеждане“ под №17 е обозначена мивка с нагревател, попадаща в складовото
помещение, обособено по проекта в западната част на съществуващия гараж №5.В
одобрената на 07.11.1990г. проектна документация не е предвидена ниша с
умивалник към гараж №5, по проекта от 1990г. попада изцяло в площта на
коридора.
6.Санитарен възел, означен под №4 в чертеж
„Технологично обзавеждане“ е със застроена площ
2.45 кв.м.По одобрения проект на 07.11.1990г. е предвидено мокро
помещение с умивалник, с достъп от коридора със застроена площ 1.61 кв.м.При
извършения оглед на място е установено, че вместо предвиденото по проекта мокро
помещение е обособено помещение като санитарен възел, достъпа до което е през
гараж №5, за същото понастоящем не е възможен достъп от коридора, без да се
измести главния водомерен възел на сградата и без да се преработи част от общата водопроводна
инсталация, т.е. практически не е възможно санитарният възел да се ползва като
обща част на сградата.
Предвид установеното от фактическа страна, съдът счита
жалбата за основателна. Разрешение за строеж № РС-003/14.01.2019г. и одобреният
технически проект като част от същото са издадени от компетентен орган по
чл.148, ал.2 и ал.8 от ЗУТ - Главния архитект на Община Ямбол, но при допуснати
съществени процесуални нарушения и неправилно изяснени факти и обстоятелства.
Представеният за
одобрение техническия проект за преустройство следва да съответства на
нормативно закрепените санитарно-хигиенните изисквания, предвид
обстоятелството, че преустроеният обект, според обяснителната записка включва и
обособяване на зона за хранителни стоки. Хигиенните изисквания са предвидени в
НАРЕДБА № 1 от 26.01.2016 г. за хигиената на храните , изд. от МЗ и МЗХ.
Разпоредбата на чл.2 от наредбата препраща към изискванията на Регламент (ЕО) № 852/2004 на Европейския
парламент и на Съвета от 29 април 2004 г. относно хигиената на храните. Относими са правилата на Приложение ІІ от регламента, Глава
І ОБЩИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПОМЕЩЕНИЯТА ЗА ХРАНИ,
т.1-10. В тази връзка за търговският обект е предвидено да ползва
санитарен възел и съществуваща мивка с топла вода, с което проектантът е счел,
че преустройството е съобразено със санитарно-хигиенните изисквания.
С документите си за собственост Ж.Й.К. и М.Д.К. се легитимират
като собственици на гараж с площ 18.06.кв.м. и мазе с площ 6.62 кв.м.В
одобрения проект от 21.12.2018г., част Архитектурна на чертеж „Съществуващо
положение“ е отразен санитарен възел(обща част на сградата), с достъп от
коридора, каквото е било предвиждането за мокро помещение по проектната
документация за сградата от 1990г..С писмо №2801-14647/23.08.2018г. главният
архитект на Община Ямбол е уведомил М.Д.К. за това, че мокрото помещение е обща
част на сградата, която не е била предмет на разпределение в ЖСК Ч., поради
което следва да представи решение на общото събрание по чл.11, ал.1, т.10,
буква „б“ от ЗУЕС за ползване на този обект. За взето такова решение няма
представени доказателства като част от административната преписка, но
разрешението за строеж е издадено.И двете съдебно-технически експертизи сочат,
че мокрото помещение (понастоящем санитарен възел) е обща част, която не е
собственост на заявителите, следователно за ползването й за нуждите на
преустроения обект е необходимо решение на Общото събрание на етажната
собственост. Повторната СТЕ е установила, че представеният за одобрение
технически проект в част Архитектурна на чертеж „Съществуващо положение“ не
отразява реалното състояние, като санитарният възел е с достъп през гараж
№5(собственост на заявителите), за същото помещение понастоящем не е възможен
достъп от коридора, без да се измести главния водомерен възел на сградата и без
да се преработи част от общата
водопроводна инсталация, т.е. практически не е възможно санитарният възел да се
ползва като обща част на сградата. С оглед на това, следва изводът, че този
санитарен възел, представляващ обща част на етажната собственост, по начина на
изграждането си обслужва единствено гаража, собственост на заявителите, без да
се предхожда от взето решение от собствениците в етажната собственост за
ползването му.
Разрешение за строеж № РС-003/14.01.2019г. е издадено
при хипотезата на чл.38, ал.5 от ЗУТ, според която самостоятелни обекти за
нежилищни нужди, изградени в заварена сграда, могат да се преустройват и да
променят предназначението си по общия ред, без да се изисква съгласието на
собствениците в етажната собственост, при условие че се спазват изискванията на
чл. 185, ал.
1, т. 2 – 4 и не се допуска
наднормено шумово и друго замърсяване. Ако не са налице тези условия, се
спазват изискванията на чл. 185, ал.
2 и 3.
Съгласно чл. 185, ал.
1, т. 2-4 ЗУТ, не се иска съгласието
на останалите собственици на етажната собственост при преустройства на
собствени обекти, помещения или части от тях, когато не се отнемат общи
помещения и площи или части от тях и не се променя предназначението им, не се
изменят съществено общите части на сградата и се свързват вътрешни инсталации с
общи мрежи, преминаващи през или до делителната стена
или през обслужващи помещения по една вертикална ос.
В случая санитарният възел(обща част) по начина си на
изграждане с достъп единствено откъм гараж №5(собственост на заявителите)
представлява преустройство с отнемане на обща част от сградата. Това
преустройство не е отразено като съществуващо положение в представения за
одобрение проект, вместо това
санитарният възел е означен с достъп откъм коридора като обща част, за
което повторната СТЕ е дала заключение не само, че не отговаря на действителното
положение, но и че ползването на санитарния възел като обща част е невъзможно
без да се измести главния водомерен възел на сградата и без да се преработи част от общата водопроводна
инсталация. Разпоредбата на чл.185, ал.3 от ЗУТ предвижда, когато с проекта за
преустройство се предвижда присъединяване на обща част в сграда - етажна
собственост, към самостоятелен обект в етажната собственост или създаване на
самостоятелен обект от обща част на сграда - етажна собственост, се сключва
договор за прехвърляне на собственост в нотариална форма с останалите
собственици в етажната собственост. Въз основа на одобрения проект и на
договора се издава разрешение за строеж. Представеният технически проект в част
Архитектурна с невярното си отразяване на съществуващото положение е обусловил
неспазване от страна на главния архитект на общината на правилото на чл.185,
ал.3 от ЗУТ.
По изложените съображения съдът счита, че издаденото Разрешение
за строеж № РС-003/14.01.2019г. за строеж“Преустройство и промяна
предназначение на гараж с идентификатор № * и мазе №7 в търговски
обект(магазин)“ - четвърта категория със ЗП=РЗП=24.7 м2 , ведно с одобрения на
21.12.2018г. Технически проект по част Архитектурна от главния архитект на
Община Ямбол следва да се отмени.
При този изход на спора, в полза на жалбоподателите се
следват направените разноски по делото.Жалбоподателите Н.И.Н., С.И.М., П.Й.Б., З.М.С., Д.С.Ч., Р.А.С., С.П.С. са заплати държавна такса всеки по 10 лв., общо в
размер на 70 лв.Жалбоподателят Н.И.Н. е направил разноски за адвокатско
възнаграждение в размер на 300 лв. и експертиза в размер на 780лв.
Водим от горното и на осн.
чл.213 от ЗУТ и чл.172, ал.2 от АПК, съдът
Р Е Ш И :
ОТМЕНЯ Разрешение за строеж № РС-003/14.01.2019г. за
строеж“Преустройство и промяна предназначение на гараж с идентификатор № * и
мазе №7 в търговски обект(магазин)“ - четвърта категория със ЗП=РЗП=24.7 м2 ,
ведно с одобрения на 21.12.2018г. Технически проект по част „Архитектурна“ от
главния архитект на Община Ямбол.
ОСЪЖДА Община Ямбол, *, ул.*“ №7, ДА ЗАПЛАТИ
направените разноски по делото за заплатена държавна такса общо в размер на 70(седемдесет)
лева, на Н.И.Н., С.И.М., П.Й.Б., З.М.С.,
Д.С.Ч., Р.А.С., С.П.С., всички представлявани от управителя на етажната собственост в гр.Ямбол,
ж.к.*** - Н.И.Н. със съдебен
адрес: ***.*“ №7, ДА ЗАПЛАТИ направените разноски за адвокатско възнаграждение
в размер на 300(триста) лева и
експертиза в размер на 780(седемстотин и осемдесет) лева на Н.И.Н. със съдебен
адрес: ***.
Решението подлежи на обжалване в 14-дневен срок пред
Върховния административен съд.
СЪДИЯ:/п/не се чете