Решение по дело №235/2018 на Административен съд - Габрово

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 10 октомври 2018 г. (в сила от 31 май 2019 г.)
Съдия: Галин Николов Косев
Дело: 20187090700235
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 17 август 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е №151

Габрово, 10.10.2018 година

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

ГАБРОВСКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ............... колегия в открито съдебно заседание на двадесет и седми септември ................. през две хиляди и осемнадесета година  в състав :

                                                  ПРЕДСЕДАТЕЛ : ГАЛИН КОСЕВ         

при секретаря  …..…ЕЛКА СТАНЧЕВА............... и в присъствието на прокурора ....... като разгледа докладваното от съдията КОСЕВ Адм.Д№ 235 по описа за 2018 година, за да се произнесе, взе предвид следното :

           

            Производството по делото е на осн. чл.145 от АПК вр. с чл.215 от ЗУТ.

            Жалбоподателят *********** гр. Габрово е обжалвал Заповед №1096/21.06.2018г. на Кмет на Община Габрово.

            В жалбата си представляващия ************ гр. Габрово твърди, че изложеното в Заповедта за осъществено незаконно строителство не отговаряло на истината. Посоченото като постройка за склад към заварен временен павилион било прието като съставна част от павилиона, отдаден му под наем с Приемо- предавателен протокол, където бил посочен с точни граници.

Претендира въз основа на изложените в жалбата съображения отмяна на Заповед №1096/21.06.2018г. на Кмет на Община Габрово.

 За ответника Кмет на Община Габрово, редовно призован се явява процесуален представител- юр. Д., която оспорва депозираната жалба и моли същата да бъде отхвърлена по подробно изложени съображения в съдебно заседание.

Административният съд като извърши цялостна служебна проверка на обжалвания административен акт и прецени изложените в съдебно заседание пред настоящата инстанция доводи, както и тези в жалбата, намира същата за допустима, а разгледана по същество за неоснователна.

 Въз основа на сключен Договор за наем №480-ОССД-10/03.06.2010г. и Договор за наем №481-ОССД-1-/03.06.2010г. ************ гр. Габрово осъществява търговска дейност в обект, предмет на договора за наем представляващ временен павилион, находящ се в УПИ IХ- за жилищно строителство и обществено обслужване от кв. 58 по плана на гр. Габрово- I етап, V част с административен адрес гр. Габрово ул. ********

При извършена проверка в посочения по- горе имот, собственост на Община Габрово съгласно АОС№1312/13.01.2003г.,, обективирана в Протокол №6/08.06.2018г. служители на Община Габрово са установили осъществен незаконен строеж, представляващ пристройка за склад към заварен временен павилион, находящ се в УПИ IХ- за жилищно строителство и обществено обслужване от кв. 58 по плана на гр. Габрово- I етап, V част с административен адрес гр. Габрово ул. ************. Така констатирания строеж според проверяващите е изпълнен без издадено „Разрешение за строеж“.

Като извършител на строежа е посочен ************* гр. Габрово. Представляващият Дружеството е поканен в Община Габрово с писмо изх. №УТ-02-01-333#7/21.05.2018г., при което същият не е представил в Общината строителни книжа за изградения строеж. Представляващият СД не е и представил възражения по така установените констатации на служителите на Община Габрово.

 Така установеното в хода на образуваното административно производство е дало основание на общинската администрация да приеме, че в случая се касае за незаконен строеж по смисъла на чл. 225, ал. 2, т. 2 от ЗУТ във вр. с чл. 154, ал. 5 и ал. 6 от ЗУТ.

С оспорената Заповед №1096/21.06.2018г. е наредено на извършителя на незаконния строеж същият да бъде премахнат.

Съгласно разпоредбата на чл. 225, ал. 2, т. 2 от ЗУТ строеж или част от него е незаконен, когато се извършва без одобрени инвестиционни проекти и/или без разрешение за строеж.

В случая безспорно е установен изграден строеж, представляващ пристройка за склад към заварен временен павилион, находящ се в УПИ IХ- за жилищно строителство и обществено обслужване от кв. 58 по плана на гр. Габрово- I етап, V част с административен адрес гр. Габрово ул. ***********. За така изградения строеж не са представени от ползвателя на същия инвестиционни проекти и разрешение за строеж. Същият не твърди обратното, а именно че притежава изискуемите в чл. 225, ал. 2, т. 2 от ЗУТ за реализиране на строежа документи, като не са и представени доказателства в тази насока. Твърди, че така констатирания строеж съществувал към датата на сключване на договора за наем и бил посочен в Приемо предавателен протокол от 03.06.2010г., неразделна част от сключения Договор за наем на обекта с Община Габрово.

Така изложените твърдения на жалбоподателя не опровергават крайния извод, залегнал в оспорената Заповед, а именно че процесния строеж е изграден без необходимите строителни книжа- без одобрен инвестиционен проект и без разрешение за строеж. В цитирания Приемо- предавателен протокол е записано, че отдавания под наем обект „временен павилион“ се състои от търговска зала, кухненски блок, тоалетна клетка и слънцезащитно устройство. Описвайки въпросното слънцезащитно устройство в Протокола е отразено, че пространството между изграденото барбекю и северната стена се използва за склад, където има 1 бр. двоен контакт. Така описаното в Протокола не води до извода че е налице изграден склад,  каквито са констатациите на административния орган, издател на процесната Заповед, а единствено свидетелства че пространството се използва за склад. Дори и да се приеме евентуално че не наемателят е изградил въпросния обект, то това не променя изводите за незаконон строеж в наетия обект.   

От събраните по делото писмени и гласни доказателства се установява по безспорен начин, че оспорената Заповед №1096/21.06.2018г. на Кмет на Община Габрово е правилна и законосъобразна. Същата не противоречи на материалния закон и е постановена в съответствие с процесуалноправните разпоредби. Безспорно установен е незаконон строеж, описан подробно в обжалваната Заповед, изграден в разрез с разпоредбите на чл. 225, ал. 2, т. 2 от ЗУТ във вр. с чл. 154, ал. 5 и ал. 6 от ЗУТ.

Неоснователни са твърденията на жалбоподателите, че в случая е налице нарушение на материалния закон. От мотивите на оспорения административен акт се установява, че същият е постановен в съответствие с разпоредбите на ЗУТ.

Настоящият съдебен състав не споделя и останалите изложени от жалбоподателите доводи по изложените по- горе съображения. 

Предвид изложеното по- горе настоящият съдебен състав на АС Габрово счита, че Заповед №1096/21.06.2018г. на Кмет на Община Габрово се явява правилна и законосъобразна. Същата е постановено от компетентен административен орган, в кръга на правомощията му и в предписаната от закона форма. Освен това оспорената Заповед на Кмет на Община Габрово е и правилна, обоснована и мотивирана.

Съдът не споделя изложените от жалбоподателите доводи за отмяна на постановения административен акт. Същите са несъстоятелни и не намират опора в събраните по делото писмени и гласни доказателства.

В случая не са налице процесуални нарушения при постановяване на оспорения административен акт, които да налагат неговата отмяна. При тези данни и предвид обстоятелството, че не се представени доказателства, които да водят до изводи за незаконосъобразност и неправилност на постановения  и оспорен административен акт искането на ************* гр. Габрово се явява неоснователно и поради което оспорването следва да бъде отхвърлено като неоснователно и недоказано.

В съдебно заседание от 27.09.2018 г. процесуалният представител на ответника поддържа искане за присъждане на разноски по делото за юрисконсултско възнаграждение.

Въпросът за реда за присъждане на разноски не е уреден в чл. 143 АПК, поради което и на основание чл. 144 от същия кодекс следва да бъдат приложени разпоредбите на ГПК, а конкретният случай попада в хипотезата на чл. 71 и сл. от ГПК, а именно когато делото е решено в полза на държавно учреждение или община, осъденото лице е длъжно да заплати всички задължителни за отделните граждани такси и разноски, включително адвокатско възнаграждение, ако държавното учреждение или общината са били защитавани от юрисконсулт.

Молителят не е посочил конкретен размер на възнаграждението, предвид на което същото следва да се присъди в размер определен по правилата на чл. чл. 8, ал. 2, т. 2 от Наредба № 1/09.07.2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения. В настоящия случай - при процесуално представителство, защита и съдействие по дело по реда на ЗУТ размерът на възнаграждението е 500.00 лева.

По тези съображения и на основание чл. 144 АПК молбата за присъждане на разноски, в полза на Община Габрово - ответник по делото, следва да се уважи в посочения по-горе размер.

Предвид изхода на делото ********* гр. Габрово следва да заплатят на Община Габрово направените разноски, представляващи юрисконсултско възнаграждение по Адм. дело №235/2018г. по описа на Административен съд Габрово в размер на 600.00 (шестотин) лева.

            Воден от горното, съдът

 

Р  Е  Ш  И  :

           

ОТХВЪРЛЯ ОСПОРВАНЕ на ********** гр. Габрово против Заповед №1096/21.06.2018г. на Кмет на Община Габрово, като неоснователно и недоказано.

ОСЪЖДА *********** гр. Габрово да заплатят на Община Габрово направените разноски, представляващи юрисконсултско възнаграждение по Адм. дело №235/2018 г. по описа на Административен съд Габрово в размер на 600.00 (шестотин) лева.

            РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред ВАС по реда на чл. 211 от АПК в 14- дневен срок от съобщението до страните, че същото е изготвено.

 

 

 

 

 

                                                            ПРЕДСЕДАТЕЛ :