Решение по дело №240/2020 на Административен съд - Шумен

Номер на акта: 35
Дата: 25 февруари 2021 г.
Съдия: Маргарита Йорданова Стергиовска
Дело: 20207270700240
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 5 юни 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е   

№..............

 

град Шумен, 25.02.2021г.

 

В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

Административен съд – град Шумен, в публичното заседание на двадесет и шести януари две хиляди двадесет и първа година в състав:

 

                                  Административен съдия: Маргарита Стергиовска

 

при участието на секретаря Ив. Велчева, като разгледа докладваното от административния съдия АД № 240 по описа за 2020 година на Административен съд – гр.Шумен, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 156 и сл. от Данъчноосигурителния процесуален кодекс (ДОПК).

Съдебното производство е образувано въз основа на жалба от „Мила-63“ ООД с. Царев брод, обл. Шумен, ЕИК *********, представлявано от управителя Х.Д.Х., против Ревизионен акт № Р-03002719005361-091-001/25.02.2020г., издаден от С.С.А.на длъжност началник сектор „Ревизии“ в дирекция „Контрол“ при ТД на НАП Варна, възложила ревизията и Р.Д.Ж. на длъжност главен инспектор по приходите в същата дирекция, ръководител на ревизията, с който на дружеството са определени задължения, произтичащи от корпоративен данък по ЗКПО за 2017г. и 2018г. в размер на 665.68 лв. главница, лихва 98.30 лв.,  данък върху добавената стойност по ЗДДС за данъчни периоди м.12.2017г. и м.12.2018г., представляващи главница 22 752.80 лв. и лихва 3 812.44 лв.

В жалбата са изложени подробни съображения досежно   незаконосъобразност на ревизионния акт, като оспорващото дружество твърди, че в процесните периоди е имало търговски отношения с доставчиците „Айва“ ЕООД, „Табако трейд Варна“ ООД и „Експрес логистика и дистрибуция“ ООД, но по отношение на процесните доставки заявява, че същите не са получени от дружеството жалбоподател, издадените фактури не съдържат подпис, както и липсват каквито и да било документи, доказващи получените доставки. Счита, че в тежест на органа е доказването на предпоставките за извършването на ревизия по особен ред, съобразно чл.122 и следващите от ДОПК, като органът не е изпълнил това свое задължение.

С оглед подробно изложените съображения е отправено искане до съда за отмяна изцяло на  Ревизионен акт № Р-03002719005361-091-001/25.02.2020г., издаден от С.С.А.- началник сектор, възложил ревизията и Р.Д.Ж. - главен инспектор по приходите  -  ръководител на ревизията при ТД на НАП - Варна, потвърден с Решение № 94/08.05.2020г. на директора на Дирекция ОДОП - Варна.

В съдебно заседание оспорващото дружество се представлява лично от управителя М. Ц. Х. и от процесуален представител Адв. Ч., ВАК, които в хода на устните състезания излагат подробни аргументи за незаконосъобразност на РА. Претендират присъждане на сторените деловодни разноски, съобразно приложен списък.

Ответната страна – Директор на Дирекция „Обжалване и данъчноосигурителна практика“ ("ОДОП"), гр.Варна към Централно управление на Националната агенция по приходите (ЦУ на НАП), редовно призован, не се явява и не изпраща представител. В писмено становище, обективирано в молба рег. № ДА-01-1531 от 22.06.2020 г., отправя искане за отхвърляне на жалбата като неоснователна и присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

Съдът, след анализ и оценка на събраните в хода на производството доказателства, прие за установена следната фактическа обстановка: Със Заповед за възлагане на ревизия (ЗВР) № Р-03002719005361-020-001 / 14.08.2019 г. на Началник сектор "Ревизии" при ТД на НАП-гр.Варна (л.431) на основание чл.112 и 113 от ДОПК било възложено извършването на ревизия на „Мила-63“ ООД с. Царев брод, обл. Шумен, ЕИК *********, представлявано от управителя М. Ц. Х., която да обхване следните задължения – Корпоративен данък за периода 01.01.2017г.-31.12.2018г. и Данък върху добавената стойност за периода 01.01.2017г.-31.12.2018г. Със същата заповед бил определен съставът на ревизиращия екип, както и, че ревизията следва да приключи в тримесечен срок от връчването на ЗВР. Цитираната ЗВР била съобщена на ревизираното дружество по електронен път на 19.08.2019г.

Със Заповед за изменение на ЗВР № Р-03002719005361-020-002 /18.11.2019г. на Началник сектор "Ревизии" при ТД на НАП-гр.Варна (л.428) срокът на ревизията бил удължен до 17.01.2020г. Цитираната заповед била съобщена на ревизираното дружество по електронен път на 19.11.2019г.

След приключване на ревизията ревизиращият екип изготвил Ревизионен доклад № Р-03002719005361-092-001/31.01.2020 г. (л.50), с който било предложено да бъдат установени задължения за плащане на корпоративен данък по ЗКПО за 2017г. и 2018г. в размер на 665.68 лв. главница, лихва 88.13 лв.,  данък върху добавената стойност по ЗДДС за данъчни периоди м.12.2017г. и м.12.2018г., представляващи главница 22 812.80 лв. и лихва 3 666.87 лв. Цитираният ревизионен доклад бил съобщен на оспорващото дружество на 03.02.2020г. по електронен път (л.70 – на гърба).

Несъгласно с констатациите в РД, дружеството депозирало Възражение вх.№ 16438-6/17.02.2020г.(л.43).

На 25.02.2020г. по реда на чл.122 от ДОПК, с оглед установени обстоятелства по чл.122, ал.1, т.2 от с.к. (данни за укрити приходи или доходи), бил издаден РА № Р-03002719005361-091-001/25.02.2020г. от С.С.А.на длъжност началник сектор „Ревизии“ в дирекция „Контрол“ при ТД на НАП Варна, възложила ревизията и Р.Д.Ж. на длъжност главен инспектор по приходите в същата дирекция, ръководител на ревизията, с който на дружеството са определени задължения, произтичащи от корпоративен данък по ЗКПО за 2017г. и 2018г. в размер на 665.68 лв. главница, лихва 98.30 лв.,  данък върху добавената стойност по ЗДДС за данъчни периоди м.12.2017г. и м.12.2018г., представляващи главница 22 752.80 лв. и лихва 3 812.44 лв.

РА бил съобщен на дружеството по електронен път на 27.02.2020г., видно от удостоверение за извършено връчване по електронен път в ИС «Контрол» (л.40, на гърба).

Несъгласно с констатациите в РА „Мила-63“ ООД с. Царев брод ги оспорило с жалба, заведена в ТД на НАП-гр.Варна с вх.№ 7460-1/05.03.2020 г.(л.18).

С Решение по жалба срещу ревизионен акт № 94/08.05.2020г., издадено от Директора на Дирекция «ОДОП», гр.Варна при ЦУ на НАП (л.12), решаващият орган потвърдил РА № Р-03002719005361-091-001/25.02.2020г., с който на дружеството са установени задължения за корпоративен данък по ЗКПО за 2017г. и 2018г. в размер на 665.68 лв. главница, лихва 98.30 лв.,  данък върху добавената стойност по ЗДДС за данъчни периоди м.12.2017г. и м.12.2018г., представляващи главница 22 752.80 лв. и лихва 3 812.44 лв.

Решение № 94/08.05.2020г., било съобщено на „Мила-63“ ООД с. Царев брод по електронен път на15.05.2020г., видно от приложеното удостоверение за връчване по електронен път (л.11).

Несъгласно със същото, с жалба вх.№ 226-3/26.05.2020г. по описа на НАП-ЦУ, „Мила-63“ ООД с. Царев брод оспорило изцяло РА пред Административен съд – град Шумен.

         Въз основа на цитираната жалба е образувано настоящото съдебно производство пред Административен съд-гр.Шумен.

В хода на съдебното производство ответната страна е представила административната преписка по издаване на оспорения РА.

По искане на оспорващия по делото е изслушана и приобщена към доказателствения материал съдебно-счетоводна експертиза (ССчЕ), която съдът кредитира напълно като обективна и компетентно дадена. Действително, същата е частично оспорена от ответната страна, видно от приложената по делото молба рег.№ ДА-01-2659/28.10.2020г. (л.866), но последната не е заявила, че не желае да ангажира нови доказателства във връзка с направеното оспорване на експертизата.

По искане на дружеството-жалбоподател е допусната и назначена съдебно-графическа експертиза и е изслушан един свидетел  - счетоводителя на дружеството, М.Я.. Заключението съдът кредитира с доверие, както и събраните гласни доказателства, доколкото последните потвърждават констатациите на вещото лице, обективирани в заключението му.

Въз основа на събраните по делото доказателства, съдът намира от правна страна следното:

Жалбата е процесуално допустима, като подадена в срока по чл.156, ал.1 от ДОПК, от ревизираното лице, до компетентния съд, след изчерпване на процедурата по административното оспорване на РА.

Разгледана по същество, жалбата е частично основателна,  поради следните съображения:

В настоящото производство и съгласно чл.160, ал.2 от ДОПК съдът преценява законосъобразността и обосноваността на ревизионния акт, като проверява дали е издаден от компетентен орган и в съответната форма, спазени ли са процесуалните и материалноправните разпоредби по издаването му.

Ревизионното производство е образувано и проведено, съответно РД и издаденият въз основа на същия РА са постановени от компетентни органи в рамките на определените им правомощия. Съгласно представената и приета като доказателство по делото Заповед № Д-2273/20.12.2018 г. на Директора на ТД на НАП - Варна, на основание чл.11, ал.3 от ЗНАП и чл.112, ал.2, т.1 от ДОПК, като органи, компетентни да издават заповеди за възлагане на ревизии съгласно чл.112 от ДОПК, са определени началниците на сектори в отдел „Ревизии“ в ТД на НАП-гр.Варна. В случая издателят на заповедта за възлагане на ревизия – Соня Стоянова Андонова, с оглед на заеманата длъжност /Началник сектор в отдел „Ревизии“ в ТД на НАП – Варна/, е сред органите, посочени в Заповед № Д-2273/20.12.2018 г. на Директора на ТД на НАП - Варна, определени като компетентни да издават ЗВР и ЗИЗВР. Според правилото чл.119, ал.2 от ДОПК, РА се издава от органа, възложил ревизията и ръководителя на същата. В конкретния случай автори на РА са С.С.А.- Началник сектор в отдел „Ревизии“ и възложител на ревизията и Р.Д.Ж. – Главен инспектор по приходите и ръководител на ревизията, с оглед на което посоченото нормативно изискване е спазено. Издателите на оспорения акт са разполагали с материална компетентност и такава по степен, налице е и териториална компетентност на същите, тъй като са част от териториалната дирекция на НАП в гр.Варна, която е компетентна териториална дирекция по критериите на чл.8, ал.1, т.1 от ДОПК. РА е подписан от лицата, които са ги издали, с валидни квалифицирани електронни подписи.

При извършената служебна проверка съдът не констатира допуснати нарушения на изискванията за форма и на административнопроизводствените правила в хода на проведеното ревизионно производство. Ревизията е приключила в срока по чл.114, ал.2 от ДОПК, а РД е съставен от ревизиращите органи в срока по чл.117, ал.1 от ДОПК, като съдържа предвидените в чл.117, ал.2 от ДОПК реквизити, при прилагане на събраните в хода на ревизионното производство доказателства. Спазен е и срокът по чл.119, ал.2 от ДОПК за издаването на ревизионния акт. Задълженото лице е уведомено и за установените обстоятелства по чл. 122, ал. 1 от ДОПК с писмено уведомление по реда на чл. 124, ал. 1 от ДОПК.

РА е постановен в изискуемата писмена форма и при съблюдаване изискванията на чл.120, ал.1 от ДОПК.

Настоящият съдебен състав намира за обосновани изводите на ответната страна за наличие на предпоставките на чл.122, ал.1, т.2 от ДОПК за провеждане на ревизията по предвидения в чл.122 от ДОПК особен ред, тъй като, видно от ССчЕ, в хода на същата са установени фактури, които не са намерили отражение в счетоводството на дружеството-жалбоподател.

В този смисъл, доводите на оспорващия за липса на визираните в чл.122, ал.1, т.2 от ДОПК обстоятелства, явяващи се условие за провеждане на ревизията по особения ред, предвиден в посочената правна норма, са неоснователни. Наличието на предпоставката по чл.122, ал.1, т.2 от ДОПК обаче е достатъчна, за да обуслови провеждане на ревизията по особения ред, предвиден в чл.122-124 от ДОПК, при която направените от органите по приходите фактически констатации се считат за верни до доказване на противното.

Досежно приложението на материалния закон съдът установи следното: „Мила - 63" ЕООД е юридическо лице с регистрация в ТР на 26.04.2010 г., със седалище и адрес на управление *** и капитал 2,00 лева. Едноличен собственик на капитала и управител на дружеството е М. Ц. Х. с ЕГН **********. Съгласно Протокол на общото събрание на „Мила – 63" ООД от 27.12.2019г., се прехвърлят 50% от капитала на „Мила – 63" ООД на обща стойност от 1 лев от М. Ц. Х. на Х.Д.Х.и вписването му като нов съдружник. Х.Д.Х.се вписва като втори управител на „Мила – 63" ООД. Съгласно Дружествен договор от 27.12.2019г. „Мила – 63" ЕООД преминава от еднолично в многочленно дружество, поради вписване на нов съдружник и промяна на обстоятелствата и в бъдеще ще се изписва така „Мила – 63" ООД с Булстат: *********.

Извършвана дейност през ревизираният период – основната дейност на дружеството е търговия на дребно с тютюневи изделия. Дружеството стопанисва обект приспособен като щанд в магазин и извършва търговия на дребно с цигари, находящ се на адрес – с. Царев Брод, Община Шумен, ул. „Кирил и Методий" № 7. За извършване на дейността е издадено Разрешение за търговия с тютюневи изделия № BG002000001224г. издадено от Агенция „Митници", ТМУ – гр. Варна.

Дружеството е с регистрация по ЗДДС, считано от 10.05.2010 г. по инициатива на задълженото лице – регистрация по избор, независимо от облагаемия оборот. В счетоводната му политика е заложено да води счетоводство и да изготвя финансовите си отчети в съответствие с изискванията на българското търговско и счетоводно законодателство, в т.ч. Националните стандарти за финансови отчети за малки и средни предприятия. ГФО са изготвени при спазване на финансовата концепция за поддържане на капитала и принципа за вярно и честно представяне на имущественото и финансово състояние на предприятието.

Съгласно представените годишни счетоводни отчети от дружеството счетоводната политика на фирмата е разработена на база принципите, установени в Закона за счетоводството и националните счетоводни стандарти. Счетоводният баланс и отчета за приходите и разходите са изготвени в двустранна форма.   

Счетоводството представлява система от първични и вторични счетоводни документи и счетоводни регистри, които съдържат взаимосвързана информация за осъществените счетоводни записвания за стопанските операции. 

В хода на ревизията, на основание чл. 37, ал. 2 и ал. 3 от ДОПК до дружеството са изготвени и връчени следните Искания за представяне на документи и писмени обяснения от задълженото лице: ИПДПОЗЛ № Р-03002719005361-040-001/15.08.2019 г. за предоставяне на всички документи - счетоводна и търговска документация, свързана с определянето на данъчните задължения за периода от 01.01.2017г. до 31.12.2018г. по ЗДДС и за периода от 01.01.2017г. до 31.12.2018г. по ЗКПО. Искането е връчено на 19.08.2019 г. на декларирания електронен адрес. Указан е 14- дневен срок за представяне на документите. От задълженото лице са представени изисканите документи входирани с № 16438/03.09.2019г.; ИПДПОЗЛ № Р-03002719005361-040-002/22.10.2019 г. за предоставяне на документи, във връзка с издадени фактури от ООД „Експрес Логистика и дистрибуция" с Булстат: ********* за извършени покупки от РЛ и неотразени в дневника за покупки.  Получен е отговор от с вх. №16438-3/08.11.2019г. с представени писмени обяснения, относно неосчетоводените фактури; ИПДПОЗЛ №Р-03002719005361-040-003/14.11.2019г. за предоставяне на декларации по чл. 124, ал. 3 от ДОПК за имуществото, вида и размер на направените разходи, източници на доходи и участия в управителни и надзорни органи на юридически лица за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2018 г., за всяка година поотделно. С искането е изискана справка за търговските надценки по групи стоки, с които работи фирмата през ревизирания период по години. Искането е връчено на електронния адрес на дружеството на 19.11.2019 г. Получен е отговор с вх. № 16438-5/03.12.2019г. с предоставени писмени обяснения и декларации по чл.124, ал.3 от ДОПК за 2017г. и 2018г.

При извършена съпоставка между дневниците за продажби на регистрирани по ЗДДС доставчици на „Мила 63" ЕООД и дневниците за покупки и счетоводните регистри на ревизираното дружество е установено, че за ревизирания период „Мила 63" ЕООД не е отразило в счетоводството си покупки на стоки. Установеното обстоятелство е предпоставка за незаприходени стоки от фирмата и неотчитане на приходи от продажби. Във връзка с това са предприети процесуални действия за уведомяване на „Мила 63" ЕООД за това, че основата за облагане за ревизираните периоди ще бъде определена по реда на чл. 122 от ДОПК.

На основание чл. 124, ал.1 от ДОПК е изготвено и връчено Уведомление изх. № Р03002719005361-113-001/14.11.2019 г., че основата за облагане за ревизираните данъчни периоди ще бъде определена по реда на чл. 122 от ДОПК, предвид установените обстоятелства, регламентирани в посочения член 122, ал. 1, т. 2 от ДОПК - а именно данни за укрити приходи и чл.122, ал.1, т.4 - липсва или не е представена счетоводна отчетност съгласно Закона за счетоводството или воденето счетоводство не дава възможност за установяване на основата за данъчно облагане, както и когато документите, необходими за установяване на основата за облагане с данъци или за определяне на ЗОВ, са унищожени не по установения ред. Уведомлението е връчено на 19.11.2019 г. на декларирания електронен адрес. Указан е 14- дневен срок за представяне на доказателства и вземане на писмено становище. Получен е отговор с вх. № 16438-5/03.12.2019г.

На основание чл. 17, ал.1, т.2 от ДОПК е изготвено Уведомление №Р-030002719005361-039-001/14.11.2019г , което е връчено на 19.11.2019 г.             

На основание чл. 37, ал. 5 от ДОПК са изготвени следните искания до трети лица: ИПДСПОТЛ №Р-03002719005361-041-001/16.10.2019г. до «Айва» ЕООД с Булстат: ********* във връзка с издадени фактури и съпътстващи документи за  извършени покупки на стоки от «Мила 63» ЕООД, липсващи в дневника за покупки на ревизираното лице. Искането е връчено по електронен път на 21.10.2019г.; Получен е отговор с вх. № 16438-2/01.11.2019г. с предоставена изисканата информация и документи; ИПДСПОТЛ №Р-03002719005361-041-002/16.10.2019г. до «Табако Трейд Варна» ООД с Булстат: *********, във връзка с издадени фактури и съпътстващи документи за  извършени покупки на стоки от «Мила 63» ЕООД, липсващи в дневника за покупки на ревизираното лице. Искането е връчено по електронен път на 16.10.2019г. Получен е отговор с вх. № 16438-1/17.10.2019г. с изисканата информация и документи. ИПДСПОТЛ №Р-03002719005361-041-003/15.11.2019г. до „Експрес Логистика и Дисктибуция" с Булстат: *********, във връзка с издадени фактури и съпътстващи документи за извършени покупки на стоки от «Мила 63» ЕООД, липсващи в дневника за покупки на ревизираното лице. Искането е връчено на декларирания електронен адрес на 19.11.2019г. Получен е отговор с вх. №16438-4/28.11.2019г. с изисканата информация и документи.

Във връзка с установяване на всички факти и обстоятелства по отношение на констатираните различия и с цел събиране на допълнителна информация, относно невключените фактури са изготвени Искания до трети лица.

По ИПДСПОТЛ изх. № Р-03002719005361-041-001/16.10.2019 г. до „Айва“ ЕООД с Булстат: ********* за предоставяне на информация, относно посочените фактури, както следва:

 

Фактура №

Дата

Дан. основа

ДДС

**********

01.03.2017

19,00

3,80

**********

18.02.2017

98,95

19,79

**********

03.05.2017

182,87

36,57

**********

17.05.2017

164,28

32,86

**********

28.07.2018

213,70

42,74

**********

22.08.2018

382,02

76,40

**********

09.10.2018

262,65

52,53

**********

06.10.2018

131,34

26,27

**********

06.10.2018

295,27

59,05

**********

20.10.2018

17,51

3,50

**********

03.10.2018

83,57

16,71

 

  От дружеството са изискани копия на посочените фактури и всички други налични документи, свързани с посочените доставки - договори, заявки или друга кореспонденция, копия от хронологичен регистър на счетоводна сметка 411 - Клиенти, аналитична партида „Мила 63" ЕООД за периода, когато са осчетоводени посочените фактури от 01.03.2017 г. до 31.10.2018 г. и на гр. 70 за същият период, транспортни документи във връзка с издадените фактури, платежни документи.

Получени са изисканите документи и информация: Копия на цитираните фактури по горе издадени от фискално устройство собственост на „Айва" ЕООД с ИН на фискалното устройство DT561745 и ИН на фискална памет №02561745, с посочен предмет на доставките различни видове цигари. От приложената счетоводна справка – хронологична ведомост по партидата на „Мила 63" ЕООД сметка 411 е видно, че всички фактури са отразени като платени. Приходът от продажбата на цигари е отразен по сметка 702, съответно начислен дължимият ДДС по сметка 4532, като плащането е отразено по сметка 501. Писмени обяснения – основният предмет на дейността на „Айва" ЕООД е търговия с тютюн и тютюневи изделия, съгласно приложено разрешение за търговия с тютюневи изделия № BG002000V4851/30.12.2014г. „Айва" ЕООД обслужва един търговски обект на фирма „Мила 63" ЕООД с адрес с. Царев Борд, ул. „Кирил Методий" №7. Стоките се товарят от склада на фирмата, находящ се в гр. Шумен, бул. „Ришки Проход" №195 и се транспортират до обекта на клиента със собствен транспорт. Там те се получават от собственика на фирмата или от служителите в обекта и съответно се заплащат обичайно веднага в момента на доставката в брой. За извършената доставка се издава фактура. При извършено плащане се издава и фискален бон. Служител на дружеството, който е зареждал обекта на „Мила 63" ЕООД е лицето Л.Т.Б.и сключен договор №29/09.02.2015г. Стоката е транспортирана със Ситроен Джемпър с рег. №В 1964 ВВ, В 1967 ВВ и В 1968 ВВ, съгласно приложени копия на пътни листи и свидетелство за регистрация на упоменатите автомобили. Разходите за горива се документират с фактури за заредено гориво, което се води по автомобили и с пътни листи за неговото изразходване. Във връзка с осъществените доставки не се издават други първични документи, освен изискуемите по закон фактура и фискален бон, включително стокови разписки, приемо-предавателни протоколи и други. Вторите екземпляри на фактурите за продажба се отпечатват върху ролка за хартия и автоматично при отпечатването им се навиват на ролка и прибират в самото устройство, което ги отпечатва.

Извършена е проверка в ИМ на НАП, относно автомобилите на „Айва" ЕООД при която е установено, че декларираните Ситроен Джемпър с рег. №В 1964 ВВ, В 1967 ВВ и В 1968 ВВ, превозвали стоката са собственост на дружеството. Установено е, че посочените фактурите са издадени от „Айва" ЕООД с Булстат: ********* на „Мила 63" ЕООД. След справка в информационната система на НАП е установено, че посочените фактури за покупки с предмет на доставките тютюневи изделия са включени в дневниците за продажби на „Айва" ЕООД с Булстат: *********, но не са намерили отражение в дневниците за покупки на „Мила 63" ЕООД, не са заприходени в счетоводството на ревизираното дружество.

По ИПДСПОТЛ изх. № Р-03002719005361-041-002/16.10.2019 г. /Приложение № 3/ до „Табако Трейд Варна" ООД с Булстат: ********* за предоставяне на информация, относно посочените фактури, както следва:

 

Фактура №

Дата

Дан. основа

ДДС

**********

26.08.2017

647,89

129,58

**********

12.08.2017

683,78

136,76

**********

05.08.2017

799,99

160,00

**********

19.08.2017

1047,82

209,56

**********

30.09.2017

575,88

115,18

**********

16.09.2017

748,96

149,79

**********

23.09.2017

639,96

127,99

**********

07.10.2017

685,37

137,07

**********

14.10.2017

710,90

142,18

**********

28.10.2017

641,34

128,27

**********

04.11.2017

862,03

172,41

**********

16.02.2018

70,96

14,19

**********

07.04.2018

1111,54

222,31

 

От дружеството са изискани копия на посочените фактури и всички други налични документи, свързани с посочените доставки - договори, заявки или друга кореспонденция, копия от хронологичен регистър на счетоводна сметка 411 - Клиенти, аналитична партида „Мила 63" ЕООД за периода, когато са осчетоводени посочените фактури от 01.01.2017 г. до 31.12.2018 г. и на гр. 70 за същият период, транспортни документи във връзка с издадените фактури, платежни документи. Получен е отговор изпратен по електронната поща входиран с № 16438-1/17.10.2019 г., с който дружеството е предоставило копия на посочените фактури по горе, издадени от мобилно устройство PDA и фискален принтер свързан към него. Видно от представените заверени копия на фактурите, е че същите са подписани от получател на стоката М.Х.и предал стоката В.Г., с посочен предмет на доставка различни видове цигари. Представена е главна книга на сметка 411 – клиенти за „Мила 63" ЕООД от която е видно, осчетоводените фактури, начисленият ДДС, отразяването в приходната сметка и тяхното плащане в брой при доставка на стоката. В писмени обяснения „Табако Трейд Варна" ООД посочва, че е част от група предприятия, дистрибутор за „Бритиш Американ Табако Трейдинг" ЕООД, „Джапан Табако Интернешънъл България" ЕООД, Импириъл Табако Трейдинг" ЕООД и „Кингс Табако Интернешънъл" ЕАД и на техните марки тютюневи изделия за област Варна, Шумен и Добрич. Реализацията на тютюневите изделия се осъществява от мобилно устройство – PDA и фискален принтери, свързан с него. Продажбите са извършени от микробус, оборудван с мобилно устройство. Предаването на стоките се осъществява в търговския обект на клиента, като стоката е придружена от документа за доставка. Фактурата се издава на място и стока се предава на материалноотговорното лице срещу подпис. Дружеството посочва, че има техническа и кадрова обезпеченост за извършване на дейността. Установено е, че посочените фактурите са издадени от „Табако Трейд Варна" ООД с Булстат: ********* на „Мила 63" ЕООД . След справка в информационната система на НАП е установено, че посочените фактури за покупки с предмет тютюневи изделия са включени в дневниците за продажби на „Табако Трейд Варна" ООД с Булстат: *********, но не са намерили отражение в дневниците за покупки на „Мила 63" ЕООД и не са заприходени в счетоводството на ревизираното дружество.

По ИПДСПОТЛ изх. № Р-03002719005361-041-003/15.11.2019 г. до „Експрес Логистика и дистрибуция" ЕООД с Булстат: ********* за предоставяне на информация, относно  посочени фактури, както следва:

 

Фактура №

Дата

Дан. основа

ДДС

**********

16.08.2017

758,18

151,64

**********

18.08.2017

1336,35

267,27

**********

07.08.2017

1349,45

269,89

 

**********

23.08.2017

808,80

161,76

**********

25.08.2017

1222,49

244,50

**********

30.08.2017

725,86

145,17

**********

28.08.2017

1111,59

222,32

**********

11.08.2017

1549,87

309,97

**********

09.08.2017

1048,17

209,63

**********

08.09.2017

1461,50

292,30

**********

18.09.2017

1042,49

208,50

**********

22.09.2017

892,95

178,59

**********

11.09.2017

873,81

174,76

**********

26.09.2017

19,40

3,88

**********

06.09.2017

667,54

133,51

**********

25.09.2017

1015,61

203,12

**********

27.09.2017

868,51

173,70

**********

13.09.2017

729,43

145,89

**********

05.09.2017

1032,70

206,54

**********

01.09.2017

1326,64

265,33

**********

15.09.2017

1002,84

200,57

**********

29.09.2017

1153,36

230,67

**********

20.09.2017

1008,59

201,72

**********

20.10.2017

897,09

179,42

**********

25.10.2017

805,72

161,14

**********

27.10.2017

856,55

171,31

**********

13.10.2017

1077,00

215,40

**********

06.10.2017

1213,97

242,79

**********

09.10.2017

896,51

179,30

**********

23.10.2017

1141,04

228,21

**********

18.10.2017

790,50

158,10

**********

30.10.2017

797,99

159,60

**********

04.10.2017

872,50

174,50

 

**********

16.10.2017

1208,94

241,79

**********

02.10.2017

1043,89

208,78

**********

11.10.2017

872,42

174,48

**********

17.11.2017

1111,00

222,20

**********

10.11.2017

1022,52

204,50

**********

24.11.2017

689,84

137,97

**********

13.11.2017

902,50

180,50

**********

08.11.2017

632,05

126,41

**********

06.11.2017

818,98

163,80

**********

03.11.2017

1048,17

209,63

**********

27.11.2017

722,34

144,47

**********

01.11.2017

829,58

165,92

**********

29.11.2017

723,90

144,78

**********

20.11.2017

841,95

168,39

**********

18.12.2017

591,11

118,22

**********

11.12.2017

862,35

172,47

**********

13.12.2017

427,28

85,46

**********

06.12.2017

                  588.90                        

117,78

**********

19.12.2017

1077,06

215,41

**********

08.12.2017

537,94

107,53

**********

27.12.2017

760,01

152,00

**********

15.12.2017

545,49

109,10

**********

01.12.2017

917,70

183,54

**********

22.12.2017

864,88

172,98

 

 

 

 

**********

28.02.2018

806,86

161,37

**********

26.02.2018

761,78

152,36

**********

23.02.2018

711,43

142,29

**********

16.02.2018

591,76

118,35

**********

09.02.2018

673,23

134,65

 

**********

14.02.2018

636,21

127,24

**********

12.02.2018

760,91

152,18

**********

19.02.2018

625,64

125,13

**********

05.02.2018

785,48

157,10

**********

23.03.2018

726,89

145,38

**********

14.03.2018

592,77

118,55

**********

16.03.2018

816,96

163,39

**********

12.03.2018

841,58

168,32

**********

26.03.2018

629,98

126,00

**********

19.03.2018

890,78

178,16

**********

13.04.2018

973,20

194,64

**********

18.04.2018

946,27

189,25

**********

27.04.2018

1087,16

217,43

**********

06.04.2018

1369,60

273,92

**********

09.04.2018

863,35

172,67

**********

30.04.2018

931,08

186,22

**********

02.04.2018

889,40

177,88

**********

25.04.2018

704,62

140,92

**********

11.04.2018

633,94

126,79

**********

16.04.2018

998,91

199,78

**********

23.04.2018

1012,96

202,59

**********

20.04.2018

892,25

178,45

**********

11.05.2018

1007,01

201,40

**********

16.05.2018

625,04

125,01

**********

18.05.2018

705,98

141,20

**********

07.05.2018

1140,23

228,05

**********

04.05.2018

1126,09

225,22

**********

25.05.2018

654,32

130,86

**********

21.05.2018

787,33

157,47

**********

28.05.2018

1165,58

233,12

**********

30.05.2018

606,04

121,21

**********

14.05.2018

896,97

179,39

**********

20.06.2018

561,13

112,23

**********

22.06.2018

992,99

198,60

**********

29.06.2018

871,30

174,26

**********

06.06.2018

665,41

133,08

**********

26.06.2018

954,36

190,87

**********

18.06.2018

803,72

160,74

**********

04.06.2018

628,79

125,76

**********

13.06.2018

761,67

152,33

**********

01.06.2018

909,04

181,81

**********

20.07.2018

994,02

198,80

**********

13.07.2018

959,89

191,98

**********

11.07.2018

850,40

170,08

**********

27.07.2018

771,34

154,27

**********

30.07.2018

596,20

119,24

**********

23.07.2018

786,42

157,28

**********

29.10.2018

143,07

28,61

**********

17.10.2018

422,65

84,53

**********

26.10.2018

443,64

88,73

**********

05.10.2018

186,50

37,30

**********

19.10.2018

511,06

102,21

**********

10.10.2018

428,97

85,79

**********

08.10.2018

663,88

132,78

**********

24.10.2018

570,55

114,11

**********

10.12.2018

346,22

69,24

 

С Искането са изискани копия на посочените фактури и всички други налични документи, свързани с посочените доставки - договори, заявки или друга кореспонденция, копия от хронологичен регистър на счетоводна сметка 411 - Клиенти, аналитична партида „Мила 63" ЕООД за периода, когато са осчетоводени посочените фактури от 01.01.2017 г. до 31.12.2018 г. и на гр. 70 за същият период, транспортни документи във връзка с издадените фактури, платежни документи. Получен е отговор изпратен по електронната поща входиран с № 16438-4/28.11.2019 г., с който дружеството е предоставило копия на посочените фактури по горе, издадени от мобилно устройство и фискален принтер свързан към него, с посочен предмет на доставките различни видове цигари. Представена е главна книга на сметка 411 – клиенти за „Мила 63" ЕООД от която е видно, осчетоводените фактури и тяхното плащане, в брой, справка за продажбите на „Мила 63" ЕООД сметка 702 – приходи от продажби по количество и стойност. Приложени са копия на пътни листи и свидетелство за регистрация на МПС. В писмени обяснения „Експрес Логистика и дистрибуция" ЕООД посочва, че основният предмет на дейност на дружеството е търговия на едро с тютюневи изделия. Дружеството не разполага с недвижимо имущество, има 13 наети складови помещения с офисна част. Всички доставки по изискуемите документи са извършена с наети МПС – та за сметка на „Експрес Логистика и дистрибуция" ЕООД. Превозните средства се управляват от служители на дружеството, заемащи длъжността „снабдител, доставчик – търговски представител", видимо от приложените GPS разпечатки с имената на служителите. Стоковите разписки са за зареждане на бусовете, преди да тръгнат по маршрут. Всички описани доставки са платени в брой на търговските представители. За плащанията към фактурите са издадени фискални бонове. Служителите на дружеството за съставителите на фактурите. Те се съставят на място при клиента, чрез мобилно устройство за продажба, където е и приемо-предаването на стоката. Фактурите издадени от съответно ЕКАФП се съхраняват в електронен вариант във вида, в който са предоставени съгласно чл.42, ал.3 от ЗЧ. Всички стоки по цитираните доставки дружеството е придобило от „Бритиш Американ Табако Трейдинг" ЕООД и „Емдием Табако" ЕООД. Установено е, че посочените фактурите са издадени от „Експрес Логистика и дистрибуция" ЕООДс Булстат: ********* на „Мила 63" ЕООД. След справка в информационната система на НАП се установи, че посочените фактури за покупки с предмет тютюневи изделия са включени в дневниците за продажби на „Експрес Логистика и дистрибуция" ЕООДс Булстат: *********, но не са намерили отражение в дневниците за покупки на „Мила 63" ЕООД и не са заприходени в счетоводството на ревизираното дружество.

Предвид установеното в хода на ревизията за не включени фактури в дневниците за покупки  на ревизираното дружество е изготвено ИПДПОЗЛ № Р-03002719005361-040-002/22.10.2019г. до ревизираното лице за предоставяне на издадени фактури от „Експрес Логистика и дистрибуция" ЕООД с Булстат: ********* и тяхното счетоводно отразяване. Получен е отговор с вх. №16438-3/08.11.2019г., съдържащ обяснение, че същите фактури са получени от „Мила 63" ЕООД, но при доставката са смесени с документи – стокови разписки, които не са обект на осчетоводяване и по този начин не са стигнали до счетоводството. Поради тази причина не са били осчетоводени. Не е упражнено правото за ползване на данъчен кредит.

Ревизиращите органи след извършения анализ на представените първични документи от ревизираното лице и получената информация и предоставените доказателства от третите лица „Айва" ЕООД, „ТАБАКО ТРЕЙД ВАРНА" ООД и „ЕКСПРЕС ЛОГИСТИКА И ДИСТРИБУЦИЯ" ЕООД, събрани в хода на ревизията са приели, че през периода 01.01.2017г. – 31.12.2018г. „Мила 63" ЕООД е било получател на тютюневи изделия по фактури издадени от доставчиците „АЙВА" ЕООД, „ТАБАКО ТРЕЙД ВАРНА" ООД и „ЕКСПРЕС ЛОГИСТИКА И ДИСТРИБУЦИЯ" ЕООД от които не са намерили отражение в счетоводството на „Мила 63" ЕООД. Прието е наличие на обстоятелства на чл. 122 от ДОПК, предвид установените обстоятелства, регламентирани в посочения член 122, ал. 1, т. 2 от ДОПК - данни за укрити приходи и чл.122, ал.1, т.4 - липсва или не е представена счетоводна отчетност съгласно Закона за счетоводството или воденето счетоводство не дава възможност за установяване на основата за данъчно облагане, както и когато документите, необходими за установяване на основата за облагане с данъци или за определяне на ЗОВ, са унищожени не по установения ред, поради което основата за облагане по ЗДДС за периодите 01.01.2017 г. – 31.12.2018 г. и корпоративен данък за периода 01.01.2017 г.- 31.12.2018 г.,  ще бъде определена по реда на чл.122 от ДОПК.

 За определяне на основата за облагане с данъци органът по приходите взел предвид всяко едно от относимите към ревизираното лице обстоятелства изброени в чл.122. ал 2. от т. 1 до т. 16 от ДОПК и анализирани конкретно /стр.14-30 от РД/. Формирана е общо данъчна основа по реда на чл.122, ал.4 от ДОПК за облагане с ДДС за неотразените  фактури в счетоводствотоза 2017г.  в размер на 61 140,91 лв. и общо данъчна основа по реда на чл.122, ал.4 от ДОПК за облагане с ДДС за неотразените  фактури в счетоводството за 2018г. е в размер на 52 623,13 лв.

Установен е данъчен финансов резултат и корпоративен данък за 2017 г.,  

Показатели

Декларирано

Установено

Счетоводен финансов резултат- печалба деклариран от РЛ

932,17

932,17

Формирана ДО определена по чл.122 от ДОПК

0,00

4589,60

ВСИЧКО УВЕЛИЧЕНИЯ:

0,00

4589,60

Намаления на финансовия резултат:

0,00

0,00

ВСИЧКО НАМАЛЕНИЯ

0,00

0,00

Данъчен финансов резултат

932,17

4589,60

- данъчна печалба

932,17

4589,60

- данъчна загуба

0,00

0,00

Полагащ се корпоративен данък:

93,22

458,96

Преотстъпен корпоративен данък

0,00

0,00

Годишен корпоративен данък

93,22

458,96

Внесен данък

93,22

93,22

Разлика за внасяне

0,00

365,74

 Както и данъчен финансов резултат и корпоративен данък за 2018 г. : 

Показатели

Декларирано

Установено

Счетоводен финансов резултат- печалба

810,10

810,10

Формирана ДО определена по чл.122 от ДОПК

0,00

3 809,55

ВСИЧКО УВЕЛИЧЕНИЯ:

0,00

3 809,55

Намаления на финансовия резултат:

0,00

0,00

ВСИЧКО НАМАЛЕНИЯ

0,00

0,00

Данъчен финансов резултат

810,10

3 809,55

- данъчна печалба

810,10

3 809,55

- данъчна загуба

0,00

0,00

Годишен корпоративен данък

81,01

380,95

Надвнесен данък от минали години

0,00

0,00

Авансови вноски

0,00

0,00

Внесен данък

81,01

81,01

Разлика за внасяне

0,00

299,94

 

След анализ, за данъчен период от 01.12.2017 г. до 31.12.2017 г.,в резултат на констатираното в раздел ІV в настоящия РД, на основание чл. 82 от ЗДДС, във връзка с чл. 6 ал.1 от ЗДДС, върху  формираната по реда на чл. 122 от ДОПК основа в размер на 61 140,91 лв. е определено задължение на „Мила - 63" ООД - ДДС в размер на 12 228,18 лв. и лихва в размер на 2550,00 лв., съответно за данъчен период от 01.12.2018 г. до 31.12.2018 г., върху  формираната по реда на чл. 122 от ДОПК основа в размер на 52 623,13 лв., „Мила - 63" ООД дължи ДДС в размер на 10 524,62 лв. и лихва в размер на 1116,87лв.

В обобщение, с издадения РА, потвърден с решение №94/08.05.2020 г., на ревизираното дружество допълнително е начислен ДДС и е извършено преобразуване на счетоводния финансов резултат за 2017г. и 2018г., предвид установени несъответствия между фактурите за покупка на тютюневи изделия, отразени в дневниците за покупки на „Мила-63“ ООД, и фактурите отразени в дневниците за продажби на доставчиците „Айва“ ЕООД. „Табако трейд Варна" ООД и „Експрес логистика и дистрибуция" ЕООД. т.е. от посочените дружества са декларирани повече продажби, отколкото са покупките отразени в дневниците на ревизираното лице. Стоките по тези фактури не са отразени количествено и стойностно в материалните сметки на ревизираното лице. Органите по приходите са установили, че към 31 декември на всяка от ревизираните години по счетоводни данни не са осчетоводени излишъци или липси на стоки, в т.ч. на стоки по неотразените фактури. В резултат на това са достигнали до логичният извод, че процесиите стоки (от неосчетоводените и неописаните фактури) са реализирани, за тяхната продажба не е издаден документ, не е начислен данък, съответно не са отчетени приходи от тяхната последваща реализация, коего е довело до намаляване на задълженията по ЗКПО и по ЗДДС.

В частта за ЗДДС е прието, че реализацията на процесиите стоки представлява доставка по смисъла на чл. 6 от с.з., която е облагаема, съгласно чл. 12 от ЗДДС, и върху определена по реда на чл. 122 и сл. от ДОПК данъчна основа е начислен допълнително ДДС общо в размер на 22 752.80 лв.

В частта по ЗКПО е извършено увеличение на счетоводния финансов резултат за 2017г. и 2018г. със сумите определени като разлика на неотчетените приходи от реализацията на неотразените стоки и отчетната стойност на същите.

По отношение на фактурите от „Експрес логистика и дистрибуция" ЕООД, органите по приходите са се позовали на представени от доставчика доказателства, на извършената проверка по данни от информационните масиви на НАП, както и, че процесиите фактури за покупки не са отразявани в отчетните регистри по ЗДДС, което е потвърдено и от представените от представляващия на дружеството писмени обяснения. Според съдържанието на писменото изявление, дадено от М.Х., в качеството й на управител и представляващ , стоките по фактурите издадени от „Експрес логистика и дистрибуция“ ЕООД са получени, но фактурите са смесени с документи - стокови разписки, които не са обект на осчетоводяване, поради което не са стигнали до счетоводството и съответно не са осчетоводени. Прието е, че писмените обяснения, представени в хода на производството, са частни документи и могат да се използват за установяване на всички факти и обстоятелства от значение за производството, предвид нормата на чл. 49 от ДОПК. Частния свидетелстващ документ се ползва с доказателствена сила само когато удостоверява неизгодни за издателя факти и съдържанието му не може да се опровергава със свидетелски показания. Прието е, че дадените обяснения се ползват с доказателствена сила, тъй като жалбоподателят сам е удостоверил факти за нередовната счетоводна отчетност на търговската дейност извършвана от дружеството. Поради това дадените обяснения имат сила на извънсъдебно признание и важат срещу своя декларатор. Отделно от това, дадените от ревизираното лице писмени обяснения са потвърдени и от представените от доставчика доказателства, стокови разписки, както и пътни листи /GPS разпечатки/.

По отношение на фактурите издадени от „Айва" ЕООД и „Табако трейд Варна“ ООД е съобразено, че от доставчиците са представени хронологични регистри, от които е видно осчетоводяването на процесиите фактури. Доставчиците са представили доказателства за наличие на материално-техническа и кадрова обезпеченост за извършване на доставките и са потвърдили извършването на доставките именно към жалбоподателя. В съвкупността от доказателства, които са съобразени, за да се направи извод, че стоките по фактурите са получени от дружеството-жалбоподател са съобразени констатираните факти при неговите доставчици, които са осчетоводили в счетоводствата си издадените на ревизирания субект фактури, изписали са процесиите стоки от съответната материална сметка и са отчетели приход от реализирана продажба, като заедно с това са потвърдили, осъществените към него доставки. Съобразено е също, че за посочения период „Мила-63“ ООД осъществява търговия на дребно с тютюневи изделия и фактурираните стоки са свързани с неговата основна дейност.

Видно от мотивите в РА, за да приемат, че стоките по процесните фактури са получени и съответно реализирани, но обороти и приходи от тях не са отчетени, органите по приходите са съобразили: трайните търговски взаимоотношения с издателите на фактурите; липсата на доказателства търговецът да се е противопоставил на получаване на стоките; обстоятелството, че процесните фактури са включени в СД и ДПр на доставчиците и в счетоводните им регистри; доказателствата за извършени плащания в брой;  Прието е, че в хода на ревизията и на насрещните проверки са събрани доказателства, от които се установява механизма на доставките и предаване на стоките на получателя като в тази връзка е съобразено и че вписванията в търговските книги на доставчика са редовни по смисъла на чл.51 от ДОПК. Относно липсата на подпис за „получил“ на част от фактурите е съобразена разпоредбата на чл.7, ал.2 от ЗСч/отм./, според която подписът на получателя не е съществен елемент на счетоводния документ, удостоверяващ извършването на стопанската операция. По тези съображения е прието, че процесните стоки са получени и реализирани от дружеството, като фактурите по доставките не са отразени в неговото счетоводство и приходи от продажби не са отчетени. При определяне на размера на неотчетените приходи от продажби е съобразено, че дружеството е ползвало отстъпка 4.5%, 5%.

Освен това, независимо от обстоятелството, че подписа на получателя не е задължителен реквизит по чл. 6, ад. I от ЗСч, в конкретния случай е установено, че издадените фактури, представени от „Айва" ЕООД и „Табако трейд Варна" ООД, съдържат подпис на получател, като на част от тях е вписано саморъчно и името на М.Х.- управител и представляващ на ,.Мила-63" ООД.

Настоящият съдебен състав преценява, че по делото не са събрани безспорни доказателства за това, че „Мила-63“ ЕООД е получило всички фактури, издадени от „Табако Трейд Варна“ ООД, „Айва“ ЕООД и „Експрес Логистика и Дистрибуция“ ЕООД, както и стоките по тях, така, както е прието в РА. Не е доказана и констатацията в РА, че стоките по процесните фактури са станали предмет на последващи продажби, приходите и оборотите от които не са отчетени.

На първо място следва да се посочи, че по всички процесни фактури липсва подпис за „получил“. Неправилно ответната страна поддържа, че фактът на неподписване на фактурите е ирелевантен, тъй като подписът за получател не е задължителен реквизит по чл.7 от ЗСч. Действително липсата на подпис за получател само по себе си не е обстоятелство, изключващо осъществяването на сделките, т.к. в чл.7, ал.1 от ЗСч /отм./ не съществува такова изискване. Фактурата обаче като първичен счетоводен документ е носител на информация за регистрираната с нея стопанска операция, поради което реквизитите на фактурите не следва да се възприемат изолирано. При преценката за съдържащите се в фактурата реквизити, следва да се изхожда от обстоятелството дали има достатъчно данни за осъществена стопанска операция. След като в случая жалбоподателят оспорва факта на получаване на фактурите и на стоките по тях, наличието или липсата на подпис за „получател“ се явява от съществено значение за установяването именно на факта, дали в случая „стопанската операция“ е реално осъществена.

От събраните в хода на съдебното производство доказателства и в частност – показанията на разпитания свидетел М.Я., счетоводител на дружеството се установи, че подписът върху писмени обяснения от 11.11.2019 г. е неин. Това обстоятелство се потвърди и от заключението по съдебно-графическата експертиза, от което е видно, че положеният подпис не принадлежи на М.Х., а на М.Я.. Заключението не е оспорено от страните и е прието от съда като обективно и компетентно дадено, кореспондиращо с доказателствения материал по делото, поради което се кредитира от съда с доверие.

Следователно, приетите за установени факти на база писмените обяснения от ревизиращите органи се опровергават посредством събрани безспорни доказателства в съдебната фаза, а оттук и направените изводи остават недоказани твърдения, обективирани в РА.

Във връзка с проследяване на счетоводното отразяване на процесните фактури до делото е допусната и назначена ССчЕ. Вещото лице е приело, че по фактурите издадени от „Айва“ ЕООД, „Табако Трейд Варна“ ООД и „Експрес Логистика и дистрибуция“ ООД, /описани на стр.15-19 на ревизионния доклад/, отразени като неотчетени от ревизираното лице, са отразени разплащания в отчетите от ЕКАФП за съответния период в тези дружества. Фактурите са осчетоводени при издателите им, осчетоводени са продажбите на фактурираните стоки (цигари), осчетоводен е като задължение за ДДС начисления във всяка фактура ДДС. Разплащанията по всички процесни фактури са направени в брой и са осчетоводени по дебита на сметка 501„Каса” при доставчиците. Не са налице изрично съставени и подписани приемно-предавателни протоколи. Транспортирането на процесните стоки до обекта на  жалбоподателя е извършвано с транспорт на доставчиците и за тяхна сметка.

За фактурите, издадени от "АЙВА" ЕООД са дадени писмени обяснения от Управителя на дружеството - (т.1, л.353 от делото) - "За извършената доставка се издава фактура. При извършване на плащането се издава и фискален бон. Не се издават други първични документи /освен изискуемите по закон фактура и касов бон/". Представени са счетоводни документи, от които е видно, че процесните фактури са осчетоводени в "АЙВА"ЕООД, отчетен е приход от продажби на цигари, начислен е ДДС за продажбите, осчетоводени са постъпили плащания в брой по всяка фактура. Стоката се транспортира до обекта на клиента с транспорт на "АЙВА" ЕООД. За две от датите на издадените фактури са  представени пътни листи от "АЙВА"ЕООД, от които  се установи, че посоченото в пътния лист МПС не е пътувало до адреса на търговския обект на "МИЛА-63" ЕООД - с.Царев брод, ул."Кирил и Методий" №7. Останалите представени по делото пътни листи не кореспондират с датите на издадените фактури и не съдържат в маршрута адреса на обекта на "МИЛА-63" ЕООД.    На шест броя от фактурите има подпис или име изписано на ръка за приел стоката. Горните фактури са представени по делото и с писмо до Административен съд Шумен рег.№ ДА01-1938/27,07,2020г. Към процесните фактури, издадени от "АЙВА" ЕООД за "МИЛА-63"ЕООД, по които няма положени подписи за "Стоката получена от ........ " липсват други доказателства, за извършенае доставка на цигари именно на "МИЛА-63" ЕООД.

Всички процесни  фактури, издадени от "ТАБАКО ТРЕЙД ВАРНА" ООД и приложени по делото имат положен подпис за "Стоката получена от М.Х.". Според дадено обяснение в Придружително писмо до НАП от 17.10.2019г. от "ТАБАКО ТРЕЙД ВАРНА" ООД (т.1, л.336 от делото), "Продажбите са извършени от микробус, оборудван с мобилно устройство. Предаването на стоките се осъществява в търговския обект на клиента. Фактурата се издава на място и стоката се предава на материалноотговорното лице срещу подпис". Представени са счетоводни документи от "ТАБАКО ТРЕЙД ВАРНА" ООД, според които горецитираните фактури са осчетоводени в дружеството, начислен е ДДС за продажбите, отчетен е приход от продажбите, осчетоводена е получена в брой сума по всяка от процесните фактури. Други документи не са представени.

Всички процесни  фактури, издадени от "ЕКСПРЕС ЛОТИСТИКА И ДИСТРИБУЦИЯ" ЕООД и приложени по делото нямат положен подпис за "Получател" под текста "Този документ потвърждава доставката и получаването на посочените продукти и количества, описани в настоящата фактура". Според дадено обяснение в Обяснителна записка до НАП от 28,11,2019г. (т.1, л.86 от делото), "Всички доставки са извършени с наети МПС-та за сметка на "ЕКСПРЕС ЛОТИСТИКА И ДИСТРИБУЦИЯ" ЕООД. Превозните средства се управляват от служители на дружеството.Техните имена се виждат от приложените GPS разпечатки. Всички описани доставки са платени в брой на търговските ни представители. За плащанията към фактурите са издадени фискални бонове. Нашите служители са съставители на фактурите.Те се съставят на място при клиента, чрез мобилно устройство за продажба, където е и приемо-предаването на стоката.Удостоверяването на предаването на стоките, е чрез тяхното заплащане от клиента." Представени са счетоводни документи от "ЕКСПРЕС ЛОТИСТИКА И ДИСТРИБУЦИЯ" ЕООД, според които горецитираните фактури са осчетоводени в дружеството, начислен е ДДС за продажбите, отчетен е приход от продажбите, осчетоводена е получена в брой сума по всяка от процесните фактури. Други документи не са представени. След анализ на приложените GPS разпечатки по дни и маршрути се установи, че на датите на извършените продажби (съответно и плащания в брой) съвпадащи с датата на всяка фактура, само в 22 дни от всички 118 дни, през които са издадени процесните фактури за продажби на цигари на "МИЛА-63"ООД, GPS системата е регистрирала спиране на МПС на доставчика в обекта на "МИЛА-63"ООД в с.Царев брод ул."Кирил и Методий" № 7, като в 2 от тези 22 дни престоят е бил съответно 2 и 1 минути, което е физически невъзможно време за извършване на продажба на цигари на жалбоподателя, включваща слизане от колата, изброяване и предаване на стоката, фактуриране, получаване и изброяване на парите, издаване на касов бон, качване на водача в МПС и потегляне.

Вещото лице е изготвило заключението си в три варианта, като съдът кредитира с доверие третият вариант, като обоснован и кореспондиращ с доказателствата по делото, доколкото за обективираните в него доставки са издадени фактури, подписани от страна на дружеството – жалбоподател, а относно фактурите, в които липсва положен подпис са налице данни от GPS-разпечатки, които кореспондират с датата и мястото на съставянето на фактурите, както следва:

Вещото лице е включило издадените от „Айва“ ЕООД и „Табако трейд Варна“ ООД фактури, съдържащи подпис на получател и част от фактури, издадени от доставчика „Експрес логистика и дистрибуция“ ЕООД, които нямат подпис за получател, но за които има данни от GPS разпечатките за спиране на МПС на доставчика в търговския обект на „МИЛА-63”ООД. Въз основа на всички тези фактури се определи данъчната основа по ЗДДС и ЗКПО и съответните данъчни задължения ведно с лихвите. 

Доставките, обективирани в подписаните от получателя фактури издадените от „Айва“ ЕООД и „Табако трейд Варна“ ООД и част от фактури, издадени от доставчика „Експрес логистика и дистрибуция“ ЕООД, които нямат подпис за получател, но за които има данни от GPS разпечатките за спиране на МПС на доставчика в търговския обект на „МИЛА-63”ООД, са описани в Приложение №4, неразделна част от ССЕ.

ССЕ е включила при изчисленията определените по гореописания начин фактури и приела (аналогично на констатациите в Ревизионния доклад), че доставените стоки („цигари”) са реализирани от „МИЛА-63”ООД в годината на доставката – към 31 декември на съответната година, с установената надценка – 5% за цигари доставяни от „Табако трейд Варна” ООД и„Експрес логистика и дистрибуция“ ЕООД през 2017г. и 2018г. и с установената надценка – 4,5% за цигари доставяни от „АЙВА”ЕООД през 2018г.

 Реализирания и деклариран общ облагаем оборот от „МИЛА-63”ООД от продажби на цигари към 31.12.2017г. е увеличен от ССЕ с 19369,26лв. от продажбата на всички закупени през 2017г. цигари по неосчетоводените, но подписани, издадени през 2017г. процесни фактури, ведно с част от фактури, издадени от доставчика „Експрес логистика и дистрибуция“ ЕООД, които нямат подпис за получател, но за които има данни от GPS разпечатките за спиране на МПС на доставчика в търговския обект на „МИЛА-63”ООД.

Дължимият, но неначислен ДДС за м.12.2017г.възлиза на 3228,21лева (изчислен: 19369,26* 20/120). Лихва за забава от 15.01.2018г. до 25.02.2020г. – 364,97 лв.

Според подадената от „МИЛА-63”ООД ГДД по чл.92 от ЗКПО за финансовата 2017г. – вх.№ 2700И0106347/22.03.2018г., търговецът декларира счетоводен финансов резултат печалба в размер на 932,17 лв.

Деклариран корпоративен данък  -  93,22 лв.

Преотстъпен корпоративен данък  -  0,00 лв.

Годишен корпоративен данък  -  93,22 лв.

Внесен авансов корпоративен данък  -  0,00 лв.

Корпоративен данък за внасяне -  93,22 лв. – внесен на 26.03.2018г.

Предвид доставките, обективирани в подписаните от получателя фактури, описани в Приложение №4, в този вариант ССЕ приема, че стоките са получени от ответника и не е отчетен приход от продажбата им, при което установи следната данъчна основа за облагане с корпоративен данък:

  81 151,64 лв. – декларирани приходи от дейността, съгласно ГФО за 2017г.

  16 141,05 лв.– неотчетени приходи от продажба на цигари

  97 292,69 лв. – общо приходи

 80 219,47 лв. – разходи за дейността, съгласно ГФО за 2017г.

15 372,43 лв.– отчетна стойност на недекларираните приходи

95 591,90 лв. – общо разходи

Финансов резултат – 1 700,79 лв.

Показатели 2017г.

Декларирано

Установено от ревизия

Установено от ССЕ -III вариант

Счетоводен финансов резултат - печалба

932,17

932,17

932,17

Формирана ДО по реда на чл.122 от ДОПК

0,00

4589,60

1700,79

Всичко увеличения

0,00

0,00

0,00

Всичко намаления

0,00

0,00

0,00

Данъчен финансов резултат

932,17

4589,60

1700,79

данъчна печалба

932,17

4589,60

1700,79

данъчна загуба

0,00

0,00

0,00

Полагащ се Корпоративен данък

93,22

458,96

170,08

Преотстъпен Корпоративен данък

0,00

0,00

0,00

Годишен Корпоративен данък

93,22

458,96

170,08

Внесен данък

93,22

93,22

93,22

Разлика за внасяне

0,00

365,74

76,86

Лихва (от 01.04.2018 до 25.02.2020г.)

0

70,72

14,86

 

Реализирания и деклариран общ облагаем оборот от „МИЛА-63”ООД от продажби на цигари към 31.12.2018г. е увеличен от ССЕ с 16035,23лв. от продажбата на всички закупени през 2018г. цигари по неосчетоводените, но подписани, издадени през 2018г. процесни фактури, ведно с част от фактури, издадени от доставчика „Експрес логистика и дистрибуция“ ЕООД, които нямат подпис за получател, но за които има данни от GPS разпечатките за спиране на МПС на доставчика в търговския обект на „МИЛА-63”ООД.

 Дължимият, но неначислен ДДС за м.12.2018г.възлиза на 2672,54 лева (изчислен: 16035,23* 20/120). Лихва за забава от 15.01.2019г. до 25.02.2020г. – 302,15 лв.

Според подадената от „МИЛА-63”ООД ГДД по чл.92 от ЗКПО за финансовата 2018г. – вх.№ 2700И0133656/03.03.2019г., търговецът декларира счетоводен финансов резултат печалба в размер на 810,10 лв.

Деклариран корпоративен данък  -  81,01 лв.

Преотстъпен корпоративен данък  -  0,00 лв.

Годишен корпоративен данък  -  81,01 лв.

Внесен авансов корпоративен данък  -  0,00 лв.

Корпоративен данък за внасяне -  81,01 лв. – внесен на 25.03.2019г.

Предвид доставките, обективирани в подписаните от получателя фактури, описани в Приложение №4, в този вариант ССЕ приема, че стоките са получени от ответника и не е отчетен приход от продажбата им, при което установи следната данъчна основа за облагане с корпоративен данък:

  77 386,01 лв. – декларирани приходи от дейността, съгласно ГФО за 2018г.

  13 362,69 лв.– неотчетени приходи от продажба на цигари

  90 748,70 лв. – общо приходи

 

  76 575,91 лв. – разходи за дейността, съгласно ГФО за 2018г.

  12 732,06 лв.– отчетна стойност на недекларираните приходи

  89 307,97 лв. – общо разходи

Финансов резултат – 1440,73 лв.

Показатели 2018г.

Декларирано

Установено от ревизия

Установено от ССЕ - III вариант

Счетоводен финансов резултат - печалба

810,10

810,10

810,10

Формирана ДО по реда на чл.122 от ДОПК

0,00

3809,56

1440,73

Всичко увеличения

0,00

0,00

0,00

Всичко намаления

0,00

0,00

0,00

Данъчен финансов резултат

810,10

3809,56

1440,73

данъчна печалба

810,10

3809,56

1440,73

данъчна загуба

0,00

0,00

0,00

Полагащ се Корпоративен данък

81,01

380,96

144,07

Преотстъпен Корпоративен данък

0,00

0,00

0,00

Годишен Корпоративен данък

81,01

380,96

144,07

Внесен данък

81,01

81,01

81,01

Разлика за внасяне

0,00

299,95

63,06

Лихва (от 01.04.2019 до 25.02.2020г.)

0

27,58

5,80

 

От страна на органите по приходите не са установени никакви обективни данни, нито дори индиции, които да сочат на вероятен извод, че фактурите и стоките, извън обективираните в Приложение №4 към заключението по ССчЕ по тях са получени. Изводът за извършени и получени доставки е изведен единствено по данни на издателите на фактурите, които обаче не са представили доказателства, от които да се установява по категоричен начин, че фактурите и стоките в действителност са получени от жалбоподателя. 

Изложеното обосновава извода, че предвид установеното в хода на съдебното производство, размерът на задълженията на дружеството следва да бъдат изчислени при съобразяване на описаните по-горе обстоятелства, така, както е предложено в третият вариант на ССчЕ, а именно – при съобразяване представените в хода на съдебното производство доказателства.

Изложените аргументи определят като частично основателна жалбата на „Мила-63“ ООД с. Царев брод, обл. Шумен, ЕИК *********, представлявано от управителя Х.Д.Х., против Ревизионен акт № Р-03002719005361-091-001/25.02.2020г., издаден от С.С.А.на длъжност началник сектор „Ревизии“ в дирекция „Контрол“ при ТД на НАП Варна, възложила ревизията и Р.Д.Ж. на длъжност главен инспектор по приходите в същата дирекция, ръководител на ревизията, в частта му, с която на дружеството са определени задължения, произтичащи от корпоративен данък по ЗКПО за 2017г. и 2018г. в размер над 139.92 лв. главница, лихва над 20.66 лв.,  данък върху добавената стойност по ЗДДС за данъчни периоди м.12.2017г. и м.12.2018г., представляващи главница над 5900.75 лв. и лихва 667.12 лв.

В останалата обжалвана част, с която са установени задължения до горепосочените размери по  ЗКПО за 2017 г. и 2018 г. и за ДДС за данъчни периоди м.12.2017г. и м.12.2018г., РА се явява правилен, обоснован и законосъобразен, поради което жалбата срещу ревизионния акт в тази му част следва да се отхвърли като неоснователна.

С оглед изхода на спора и предвид изричната претенция на процесуалните представители и на двете страни, по искането за разноски, съдът приема следното:

Материалният интерес по делото е в размер на 27329.22 лева, от които уважената част е в размер на 20600.77лв.

Оспорващият претендира разноски в размер на 2218.29 лева, в това число 1350 лева заплатено адвокатско възнаграждение (уговорени и заплатени съгласно Договор за правна защита и съдействие № 354908/03.07.2020г.), внесена държавна такса в размер на 50 лева и депозит за ССчЕ в размер на 750 лева и депозит за съдебно-графическа експертиза в размер на 68.29 лв., доколкото с молба от 26.01.2021 г. оспорващият е поискал възстановяването на надвнесената сума, до размера на определения окончателен от съда в с. з. на 26.01.2021 г. Съдът като съобрази материалния интерес по делото и уважената част от оспорването, намира, че на жалбоподателя се дължат разноски в размер на 1672.15 лева.

Ответната страна заявява претенция за присъждане на разноски, които съгласно чл.8 т.4 от Наредба №1 от 09.07.2004г. за  минималните размери на адвокатските възнаграждения възлизат на 1349.88 лв.

С оглед отхвърлителната част от жалбата, в полза на ответната страна следва да се присъдят разноски в размер на 332.34 лв. 

След прихващане на двете суми, в полза на оспорващия следва да се присъдят разноски в размер на 1017.54 лева. 

Воден от горното, Шуменският административен съд

 

 

Р     Е     Ш     И   :

 

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р-03002719005361-091-001/25.02.2020г., издаден от С.С.А.на длъжност началник сектор „Ревизии“ в дирекция „Контрол“ при ТД на НАП Варна, възложила ревизията и Р.Д.Ж. на длъжност главен инспектор по приходите в същата дирекция, ръководител на ревизията, в частта, с която на  „Мила-63“ ООД с. Царев брод, обл. Шумен, ЕИК *********, представлявано от управителя Х.Д.Х.са установени задължения за Данък върху добавената стойност по Закона за данъка върху добавената стойност и за корпоративен данък по Закона за корпоративното подоходно облагане, както следва:

I. За ДДС по ЗДДС:

- за данъчен период м.12.2017г. - за сумата над 3228.21 лева главница и над 364.97 лева лихви;

-  за данъчен период м.12.2018г. - за сумата над 2672.54 лева главница и над 302.15 лева лихви;

II. За КД по ЗКПО:

- за данъчен период 01.01.2017г. – 31.12.2017г. – за сумата в размер над  76.86 лева главница и над 14.86 лева лихви.

- за данъчен период 01.01.2018г. – 31.12.2018г. – за сумата в размер над  63.06 лева главница и над 5.80 лева лихви.

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Мила-63“ ООД с. Царев брод, обл. Шумен, ЕИК *********, представлявано от управителя Х.Д.Х.,  срещу Ревизионен акт № Р-03002719005361-091-001/25.02.2020г., издаден от началник сектор „Ревизии“ в дирекция „Контрол“ при ТД на НАП Варна, възложила ревизията и главен инспектор по приходите в същата дирекция, в останалата ѝ част.

ОСЪЖДА Дирекция “Обжалване и данъчно-осигурителна практика” гр.Варна при Централно управление на Националната агенция за приходите да заплати на „Мила-63“ ООД с. Царев брод, обл. Шумен, ЕИК *********, представлявано от управителя Х.Д.Х., сумата от 1017.54 лева  лева (хиляда и седемнадесет лева петдесет и четири стотинки), представляваща юрисконсултско възнаграждение съобразно отхвърлената част от жалбата.

Решението подлежи на касационно обжалване пред Върховния административен съд на Република България – гр.София в 14-дневен срок от съобщаването му чрез изпращане на препис по реда на чл.138, ал.3, във вр.с чл.137 от АПК, във вр. с § 2 от ДР на ДОПК. Касационната жалба се подава чрез Административен съд – град Шумен.

           

                           

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: