Решение по дело №415/2022 на Административен съд - Перник

Номер на акта: 27
Дата: 15 февруари 2023 г.
Съдия: Слава Димитрова Георгиева
Дело: 20227160700415
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 26 октомври 2022 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е 

№ 27

гр. Перник, 15.02.2023 година.

 

В   И М Е Т О   Н А   Н А Р О Д А

 

Административен съд-Перник, в публично съдебно заседание проведено на двадесет и седми януари през две хиляди двадесет и трета година, в състав:

Съдия: Слава Георгиева

при съдебния секретар Е. В.**, като разгледа докладваното от съдия Слава Георгиева административно дело № 415 по описа за 2022 година на Административен съд – Перник,за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и следващите от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/, във връзка с чл. 118, ал.1 от Кодекса за социално осигуряване /КСО/.

Образувано е по жалба на А.Д.Д., с адрес *** против Решение № ** от 30.09.2022г. на Директор на ТП-П.** на НОИ. С решението е отхвърлена жалба на А.Д.Д. против  разпореждане № **  по пр. № 1267 от 25.07.2022г. на длъжностно лице по пенсионно осигуряване. С разпореждането длъжностно лице по пенсионно осигуряване е отпуснало пенсия за осигурителен стаж и възраст пожизнено по чл. 68, ал. 1 от КСО при зачетен общ осигурителен стаж  в размер на 39 години, 10 месеца и 7 дни.

 В жалбата се изразява несъгласие с постановеното решение на директора на ТП на НОИ-Перник като се излагат  аргументи за това, че неправилно не е зачетен трудов стаж в периодите от 14.09.1979 година до 31.12.1979 година, от 01.06.1980 година до 02.02.1981 година и от 01.01.1983 година до 28.03.1983 година отбелязан в трудовата й книжка като положен такъв в АС1“**“. При това положение счита, че размера на пенсията й е неправилно определен, защото с прибавянето и на този стаж към общият й осигурителен стаж размерът на пенсията ще се увеличи. Иска се отмяна на решението, в тази му част и връщане на делото като преписка на длъжностното лице за постановяване на нов акт.

В проведеното съдебно заседание на 27.01.2023 година жалбоподателят, редовно призован не се явява, представлява се от адвокат В. А.,***. Пледира жалбата да се уважи по доводите изложени в нея. Претендира присъждане на направени по делото съдебни разноски, за което прилага и списък на разноските по чл. 80 от ГПК.

Ответникът по жалбата – Директор на ТП-П.** към НОИ за представител изпраща главен юрисконсулт С.***. Пледира жалбата да се отхвърли като неоснователна. Изразява доводи, че атакуваното решение, с което е потвърдено разпореждането за отпускане на пенсия е правилно  и законосъобразно. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

Административен съд-Перник, в настоящия съдебен състав, след като обсъди доводите на страните и прецени по реда на чл. 235, ал. 2 от ГПК, във вр. с чл. 144 от АПК приетите по делото писмени доказателства, приема за установено от фактическа страна следното:

По допустимостта на жалбата:

Жалбата е процесуално допустима, като подадена в срок, от страна, която има право и интерес от обжалването, срещу акт, който подлежи на съдебен контрол. Атакува се акт, който е преминал през изискуемия се административен ред на оспорване, като предпоставка за съдебен контрол, поради което подадената жалба е процесуално допустима и се дължи нейното разглеждане по същество.

Производството пред административния орган е започнало по Заявление с вх. № 2113-13-262 от 14.04.2022 година, подадено от А.Д.Д., с което същата е поискала да й бъде отпусната лична пенсия за осигурителен стаж и възраст. Към заявлението били приложени документи, които удостоверяват осигурителният й стаж, в това число трудова книжка № **, издадена на 14.09.1979 година; трудова книжка № 3, серия И, № ***; № **, серия К, № ***, издадена на 11.02.2014 година; № 7, серия К, № ***, издадена на 07.04.2017 година; осигурителна книжка № ***, издадена на 20.12.1996 година, както и УП-3 № 95 от 05.10.2010 година, издадено от „**“АД/ДЦЗ“В. **“-**.

При извършена проверка на приложените документи към заявлението е констатирано дублиране на осигурителен стаж за периода от 28.01.1985 година до 04.04.1985 година при осигурители АС1“**“ и „**“АД/ДЦЗ“В. **“-**, както и неприключена книжка по съответния ред при последния осигурител. Поискана е проверка за потвърждаване на осигурителния стаж на заявителката за периода от 14.09.1979 година до 04.04.1985 година на длъжността „счетоводител“ в Автокомбинат Дирекция Перник/АС1“**“, както и потвърждаване на УП-3 № 95 от 05.10.2010 година, издадено от „**“АД/ДЦЗ“В. **“-**.

Въз основа на проверката на разплащателните ведомости са издадени УП-13, с изх. № 5526-13-190 от 16.06.2022г., съгласно което е потвърден осигурителен стаж за периода от 01.01.1980 година до 31.05.1980 година, т.е. 5 месеца на длъжност „счетоводител“ и УП-13, с изх. № 5526-13-191 от 16.06.2022г., съгласно което е потвърден осигурителен стаж за периодите  от 01.01.1982 година до 31.12.1982 година и от 01.01.1984 година до 31.12.1984 година на длъжност „счетоводител“, т.е. 2 години и 5 месеца.

От архивохранилище гр. К.** е издадено УП-13, с изх. № 5531-09-1800-1 от 06.07.2022г., в което е отразено, че за А.Д. в изплащателните ведомости на „**“ за периодите от м. 09.1979 година до м.12.1979 година, за м.06.1980 година  до м. 12.1981 година, и от м. 01.1983 година до м. 12.1983 година липсва информация и няма такова име, както и няма записи за отработени дни и начислени суми.

От своя страна „**“АД е издал УП-3, от 20.06.2022г., с което изцяло е потвърдил издаденото УП-3 № 95 от 05.10.2010 година, съгласно което е потвърден осигурителен стаж за периодите от 28.01.1985 година до 17.03.1986 година, т.е. 1 година, 1 месец и 19 дни, на длъжност помпиер-КТЦ, с предложение за зачитането му като труд от втора категория попадащ в т. 25 от отм. ПКТП и за периода от 17.03.1986 година до 31.12.1987 година, т.е. 1 година, 9 месеца и 14, на длъжност „счетоводител“.

 Въз основа на събраните в хода на пенсионното производство документи и след приложена служебна инициатива, пенсионния орган  за периода от 01.01.1980 година до 08.04.2022 година е зачел осигурителен стаж от втора категория 01 година, 01 месец и 19 дни и осигурителен стаж от трета категория 38 години 05 месеца и 06 дни или общ осигурителен стаж, превърнат на основание чл. 104 от КСО към трета категория е 39 години, 10 месеца и 07 дни. Не е зачел като стаж периодите от 14.09.1979 година до 31.12.1979 година, от 01.06.1980 година до 02.02.1981 година и от 01.01.1983 година до 28.03.1983 година в Автокомбинат Дирекция П./АС1“**“, тъй като лицето не фигурира във изплащателните ведомости. Общата продължителност на незачетения стаж е 1 година, 2 месеца и 15 дни. Констатирал е, че към дата на подаване на заявлението Д. е с навършена възраст 61 години и 10 месеца, съгласно чл. 68, ал. 1 от КСО.

С Разпореждане № **  по пр. № 1267 от 25.07.2022г. на длъжностно лице по пенсионно осигуряване, считано от датата на подаване на заявлението  е отпуснало лична пенсия за осигурителен стаж и възраст пожизнено по чл. 68, ал. 1, ал. 2 от КСО при зачетен общ осигурителен стаж  в размер на 39 години, 10 месеца и 7 дни. С разпореждането пенсията е изчислена по реда на чл. 70, ал. 1 от КСО и  е преизчислена на основание пар. 7ж от ПЗР на КСО и е опредена в размер от 700.82 лева.

С жалба с вх. № 1012-13-126 при ТП на НОИ-Перник от 02.09.2022 година, Д. оспорва разпореждането само в частта по отношение на незачетен стаж в АС1“**“ за периода от 14.09.1979 година до 04.04.1985 година и иска същият да се преразгледа.

С Решение № ** от 30.09.2022 година, Директорът на ТП-Перник към НОИ отхвърлил жалбата срещу разпореждане № № **  по пр. № 1267 от 25.07.2022г. на длъжностно лице по пенсионно осигуряване като неоснователно.

Срещу решението е подадена жалба и е образувано АД  № 415/2022 година по описа на Административен съд-Перник.

В хода на съдебното производство е прието и неоспорено от страните заключение по допуснатата съдебно-счетоводна експертиза, изготвена от вещото лице В.П.. От същото се установява, че осигурителния трудов стаж на Д. към дата на подаване на заявлението за пенсиониране превърнат в ІІІ-та категория труд е 39 години, 10 месеца и 7 дни и същият е правилно зачетен в този размер от пенсионния орган. Този извод го подкрепя от записите в трудовата книжка, от дублирани периоди припокриващи трудов стаж в АС1“**“ и ДЦЗ“В. **“, както и от това, че  за процесните периоди не фигурира в разплащателните ведомости на Автотранспорт АС1“**“, съхранявани в обединен осигурителен архив с. Невестино към ТП на НОИ-К.**. Настоящият съдебен състав кредитира и цени заключението на вещото лице в тази му част, като обективно, обосновано, безпристрастно и кореспондиращо с приетите по делото писмени доказателства. Заключението в частта, с която е посочило незачетен стаж по трудова книжка № 21/14.09.1979 година за периода от 14.09.1979 година до 04.04.1985 година 2 години, 10 месеца и 17 дни не се кредитира. Първо защото зачетения от вещото лице стаж  за този период е 4 години, 4 месеца и 20 дни и сумиран с незачетения от него такъв от 2 години, 10 месеца и 17 дни излиза сумарно значително извън отбелязаната заверка в трудовата книжка с продължителност от 5 години и 6 месеца. На второ място органът за процесния период не е зачел продължителност от 1 година, 2 месеца и 15 дни, т.е.  само за периодите от 14.09.1979 година до 31.12.1979 година, от 01.06.1980 година до 02.02.1981 година и от 01.01.1983 година до 28.03.1983 година, а не посочените от вещото лице пълни периоди 01.08.1980 година от 31.12.1981 година и от 01.01.1983 година до 31.12.1983 година.

При така установените факти, настоящият съдебен състав на Административен съд- Перник, като извърши по реда на чл. 168, ал. 1 от АПК цялостна проверка за законосъобразност на оспорения индивидуален административен акт на всички основания по чл. 146 от АПК достигна до следните правни изводи:

Разгледана по същество жалбата е неоснователна.

Разпоредбата на чл. 117, ал. 3 от КСО задължава ръководителя на териториалното поделение на Националния осигурителен институт да се произнася по жалбите по ал. 1, т. 2, б.“а“ с мотивирано решение в едномесечен срок от получаването им. Изчерпването на административния ред за обжалване е абсолютна процесуална предпоставка за допустимостта на съдебното обжалване. Съгласно чл. 118, ал. 1 от КСО на обжалване пред административния съд подлежи решението на ръководителя на териториалното поделение на НОИ по чл. 117, ал. 3 от КСО. В случая законоустановения ред на оспорването е спазен.

Предмет на съдебния контрол е Решение № № ** от 30.09.2022 година, което е издадено от директора на ТП към НОИ-П.**, т.е. в случая оспорваният индивидуален административен акт е издаден от компетентен орган. От своя страна разпореждането, с което е отпусната пенсия е издадено от ръководител на пенсионно осигуряване, който съгласно чл. 98, ал. 1, т. 1 от КСО е компетентния орган, който може да отпусне, измени и осъвремени пенсия. С оглед на това не са налице отменителни основания по смисъла на чл. 146, т. 1 от АПК.

Оспорваният акт е издаден в предписаната от закона форма, като нито един от неговите съществени елементи, посочени в чл. 59, ал. 2 от АПК и съставляващи съвкупността от изисквания за външното оформяне не е нарушен по начин, който да води до липса на волеизявление. Същият е мотивиран, като в него са посочени както правните, така и фактическите основания за издаването му, има ясно изразена разпоредителна част, както и е датиран и подписан. Същото е напълно относимо и за разпореждането на длъжностното лице по чл. 98, ал. 1, т. 1 от КСО. Въз основа на изложеното, съдът приема, че не е налице хипотезата на чл. 146, т. 2 от АПК.

Административнопроизводствените правила при издаването на оспорвания административен акт са изцяло спазени и не е налице отменително основание по чл. 146, т. 3 от АПК.

По отношение на материалноправните разпоредби и с целта на закона, съдът намира следното:

Между страните не е налице спор, че жалбоподателката е  придобила право на пенсия в условията на чл. 68, ал. 1 и ал. 2 от КСО. Същата има изискумата  се за 2022г., по силата на чл. 68, ал. 1, т. 1 от КСО възраст-61 години и 10 месеца и повече от изискуемият се в чл. 68, ал. 1 от КСО осигурителен стаж.

Поради това с разпореждането от 25.07.2022г. правилно й е признато право на пенсия и й е отпусната лична пенсия за осигурителен стаж и възраст при условията на чл. 68, ал. 1 и ал. 2 от КСО.  Доколкото доводите в жалбата са за неправилно незачитане на осигурителен стаж за периодите от 14.09.1979 година до 31.12.1979 година, от 01.06.1980 година до 02.02.1981 година и от 01.01.1983 година до 28.03.1983 година,  които имат значение за изчисляването на общия осигурителен стаж и от там пряко участват в изчисленията на размера на пенсията, съгласно чл. 70, ал. 1 от КСО, то жалбата се  приема за допустима /в тази връзка Решение № 1963 от 24.02.2015 г. на ВАС по адм. д. № 11914/2014 г./. В случая претенцията е именно за неправилно определяне продължителността  на общия осигурителен стаж по чл. 104 от КСО, който оказва влияние върху размера на отпусната пенсия поради което й жалбата се явява допустима за разглеждане.

При това положение и изхождайки от волята на Д., заявена още с оспорването по административен ред и поддържана с настоящата жалба и в хода на съдебното производство се следва, че предмет на настоящият спор е единствено дали за периодите от 14.09.1979 година до 31.12.1979 година, от 01.06.1980 година до 02.02.1981 година и от 01.01.1983 година до 28.03.1983 година следва да бъде зачетен осигурителен стаж, натрупан от жалбоподателката на длъжността „счетоводител“ в Автокомбинат/АС1“**“.  Съставът дължи произнасяне само по отношение на така посочените  периоди.

Съгласно нормата на чл. 40, ал. 1 НПОС осигурителният стаж се установява с данните по чл. 5, ал. 4, т. 1 КСО, с трудови, служебни, осигурителни книжки и с документ по утвърден образец, а в ал. 3 е предвидено, че документите по ал. 1 и 2 се издават въз основа на изплащателните ведомости, други разходооправдателни документи и договори за възлагане на труд. Анализът на тази разпоредба налага извода, че изплащателните ведомости са първичните документи, доказващи наличието на осигурителен стаж, а трудовите, служебните и осигурителните книжки, както и удостоверенията обр. УП – 3 (документи по утвърден образец по смисъла на чл. 40, ал. 1 от НПОС) са вторични документи, които отразяват данните, съдържащи се в изплащателните ведомости. При несъответствие между записванията в изплащателните ведомости, от една страна, и трудовата книжка и удостоверенията обр. УП – 3, от друга страна, от значение е направеното отразяване в изплащателните ведомости, а не обратното, което недвусмислено се налага от съдържанието на чл. 40, ал. 1 и ал. 3 НПОС.

В случая се приема, че е безспорно установено по делото, че съдържанието на трудовата книжка № 21 от 14.09.1979 година на стр. 10 и 11 не съответства на данните в разплащателните ведомости на осигурителя Автокомбинат АС1“**“, от една страна, а от друга влиза в пълно противоречие с последващия запис направен в нея от следващ работодател циментов завод ДЦЗ“В. **“-**, с правоприемник „**“АД-Б.**, за чийто стаж е издадено и удостоверение обр. УП-3 № 95 от 05.10.2010 година, потвърдено изцяло в хода на административната проверка с образец УП-З с изх. № ЧР-102 от 20.06.2022 година, издадено от „**“АД.  Дублираните периоди от 28.01.1985 година до 04.04.1985 година /през което време жалбоподателката следва да е работила при посочените по-горе двама работодатели/ са дали достатъчно основание пенсионния орган да направи пълна проверка и да установи достоверността на положения труд в посочения период. На следващо място записите в трудовата книжка направени от ДЦЗ“В. **“-** за периода от 28.01.1985 година до 17.03.1986 година, на длъжност „помпиер“ стр. 10 и 11 и за периода от 17.08.1986 година до 31.12.1987 година стр. 12 и 13 не съответстват с отразеното всичко прослужено време от 1 година, 9 месеца и 14 дни.  Поради това се приема, че с основание  административния орган не се е съобразил със записванията в трудовата книжка на стр. 10, 11, 12 и 13 касателно тези двама работодатели, въпреки, че същите записи формално отговарят на чл. 5 и чл. 6 от Инструкция № 2492 за реда и начина на издаване на документи за трудов стаж, издадена  на основания § 101, ал. 3, изречение второ от ППЗП, тъй като фигурира  вписването за напускане работа с цифри и думи и е подписана и подпечатана с печат на  учреждението, засягащо двете страници.

По разбиране на състава, в конкретния случай, не може да се приеме, че трудовата книжка е единствено и достатъчно доказателство за удостоверяване на осигурителния й стаж. Няма спор, че разпоредбата на чл. 347 от КТ определя трудовата книжка като официален удостоверителен документ за вписаните в нея обстоятелства, свързани с трудовата дейност на работника, но нейната материална доказателствена сила е оборима в случаите на оспорване от страната, на която тя се противопоставя. Реално е налице такова оспорване още в хода на пенсионното производство с факта на незачитане на стажа за посочените по-горе периоди, за които няма записвания във ведомостите за заплати. Обстоятелството, че жалбоподателката не фигурира в разплащателните ведомости, компрометира обвързващата доказателствена сила на трудовата книжка като официален удостоверителен документ. Съмнение в нейната достоверност поражда и несъответствието й с последващ запис от друг работодател  подкрепен с удостоверение обр. УП-3 изх. № 95 от от 05.10.2010 година. Именно поради тези противоречия е извършена проверка на достоверността на данните, отправяйки искане до сектор "Осигурителен архив" за издаване на удостоверение УП - 13 относно наличния осигурителен стаж на жалбоподателката по предадените за съхранение разплащателни документи на прекратен осигурител Автокомбинат Дирекция П./АС1“**“ за потвърждаване на осигурителния й стаж на длъжност „счетоводител“ за периода от 14.09.1979 година до 04.04.1985 година. Този подход е в съответствие с правомощията на решаващия административен орган, който съгласно чл. 35 и чл. 36 от АПК е длъжен да изясни всички факти и обстоятелства от значение за случая, както и да събере, провери и прецени всички относими и необходими доказателства за това. Именно въз основа на това е признат на жалбоподателката дублирания период от време от 28.01.1985 до 04.04.1985 година, като труд положен в условията на втора категория на заеманата от нея длъжност „помпиер“ в ДЦЗ“Васил **“-**, което е по-благоприятна хипотеза за нея, вместо да се зачете като труд от трета категория на длъжност „счетоводител“ в автокомбината. Въпреки, че за периода от 01.08.1980 година до 31.12.1981 година и за периода от 01.01.1983 година до 31.12.1983 година липсва информация и записи за жалбоподателката в изплащателните ведомости, от административния орган са съобразени представени от жалбоподателкта удостоверения за раждане на две деца, приложени са  разпоредбите на чл. 9, ал. 4 и ал. 5 от ПМС № 61 от 1967г. и Указа за насърчаване на раждаемостта и съответно тези отпуски правилно са зачетени  за трудов стаж. Гореизложеното се подкрепя изцяло и от заключението на съдебната експертиза, от което се приема, че общият осигурителен стаж превърнат към ІІІ-та категория е правилно определен, тъй като същият се подкрепя от записванията в изплащателните ведомости за процесните периоди и е съобразен и с представените удостоверения за раждания, и с удостоверенията издадени от последващ осигурител.

Въз основа на събрания доказателствен материал по делото се приема, че длъжностното лице по пенсионно осигуряване  правилно е зачело общ трудов стаж на жалбоподателката за периода от 01.01.1980 година до 08.04.2022 година превърнат в трета категория - 39 години, 10 месеца и 7 дни, от които зачетен стаж от втора категория 1 година, 1 месец и 19 дни, превърнат към трета категория-1 година, 5 месеца и 1 ден и зачетен трудов стаж от трета категория 38 години, 5 месеца и 6 дни.  Правилно при наличието на труд положен в различни категории е извършено превръщане на стажа, по условието на чл. 104, ал. 2 от КСО към трета категория труд и съответно правилно с този му размер е включен в общия осигурителен стаж. Индивидуалния коефициент е пресметнат по реда на чл. 70, ал. 9 от КСО и са приложени процентите по чл. 70, ал. 1 от КСО - 1,35 за всяка година,  и съответната пропорционална част от този процент за месеците осигурителен стаж без превръщане и 1,2 за всяка година осигурителен стаж, по правилото на чл. 70, ал. 1, т. 1 и т. 2 от КСО. Съобразено от длъжностното лице по пенсионното производство е и  действието на пар. 7ж, ал. 4 от ПЗР на КСО, като към пенсията е добавена и сумата по ПМС № 479 от 31.12.2021г. Следователно длъжностното лице по пенсионно осигуряване е постановило разпореждането за отпускане на пенсия и за размера й  след изясняване на всички факти и обстоятелства от значение за случая и в съответствие с действащата нормативна уредба. Като е потвърдил това разпореждане на длъжностното лице Директорът на ТП-Перник при НОИ е постановил материално законосъобразен акт. 

Незачетения осигурителен стаж за периодите: от 14.09.1979 година до 31.12.1979 година е 3 месеца и 17 дни; от 01.06.1980 година до 02.02.1981 година е 8 месеца и 1 ден и от 01.01.1983 година до 28.03.1983 година е 2 месеца и 27 дни. Следователно незачетения стаж от 14.09.1979 година до 04.04.1985 година в Автокомбината е общо 1 година, 2 месеца и 15 дни и в съдебното производство не се ангажираха доказателства, които да оборят констатациите на органа. Настоящия състав застъпва позиция, че при липсата на данни в разплащателните ведомости осигурителният стаж за посочените спорни периоди не може да се установи само въз основа на данните в трудовата книжка. Този извод би могъл да бъде възприет само ако липсваха изплащателни ведомости на осигурителя за спорните периоди, което в случая не е така. Вярно е, че в трудовата книжка № 21 на жалбоподателката няма прекъсване на трудовия стаж за периода от 14.09.1979 година до 04.04.1985 година, но само това не е достатъчно да се преодолее празнината в разплащателните ведомости от една страна, а от друга по безспорен начин се установи, че именно в този период от време е налице дублиран трудов стаж при друг осигурител. Следователно при положение, че записите в трудовата книжка не съответстват на изплащателните ведомости, то се приема, че те не отговарят на изискването по чл. 40, ал. 2 от НПОС и меродавни са само данните в изплащателните ведомости. Поради това, като е дал приоритет на отразеното в изплащателните ведомости и издаденото въз основа на тях удостоверения УП-13 и не е зачел спорните периоди за осигурителен стаж, административният орган е приложил правилно материалния закон и не е налице незаконосъобразност на оспорените актове на това основание. За жалбоподателката е налице правната възможност да установи спорния осигурителен стаж по исков ред съгласно Закона за установяване на трудов и осигурителен стаж по съдебен ред.

Въз основа на изложеното настоящия състав приема, че процесното решение, е валиден административен акт, издаден от компетентен орган, в предвидената форма за действителност, при спазване на административно производствените правила и при точно прилагане на материалния закон. Жалбата е неоснователна и ще се отхвърли.

Относно разноските:

Предвид изхода на спора ответникът по делото има право на разноски. Същите са своевременно заявени и представляват искане за присъждане на юрисконсулско възнаграждение. На основание чл. 143, ал. 3 от АПК във вр. с чл. 24 от Наредбата за правна помощ жалбоподателят ще бъде осъден да заплати на ответната страна 100.00 лева, съдебни разноски под формата на юрисконсултско възнаграждение.

Мотивиран от гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, съдът

Р   Е   Ш   И:

ОТХВЪРЛЯ жалба на А.Д.Д., с адрес *** против Решение № ** от 30.09.2022г. на Директор на Териториално поделение-Перник към Национален осигурителен институт.

ОСЪЖДА А.Д.Д., с ЕГН **********, с адрес *** да заплати на  Териториално поделение-П. към Национален осигурителен институт, със седалище гр. П., ул. „***“ № ** съдебни разноски по делото в размер на 100.00 /сто/ лева.

РЕШЕНИЕТО може да се обжалва от страните пред Върховен административен съд на Република България в 14-дневен срок от съобщаването му.

 

 

Съдия: /П/