Решение по дело №308/2021 на Административен съд - Хасково

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 5 октомври 2021 г. (в сила от 5 май 2022 г.)
Съдия: Антоанета Вълчева Митрушева
Дело: 20217260700308
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 24 март 2021 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

№501

 

гр. Хасково., 05.10.2021 г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Административен съд - Х.

в открито съдебно заседание на седми септември две хиляди двадесет и първа година, в състав:

 

                                               СЪДИЯ: АНТОАНЕТА МИТРУШЕВА

 

при участието на секретаря Ангелина Латунова

като постави за разглеждане докладваното от съдия А.Митрушева

адм.д. № 308/2021 г. по описа на Административен съд - Х.

за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 33а, ал. 6 от Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП).

 

Образувано е по жалба, депозирана от „БИО-ЛИДЕР 8“ ЕООД със седалище и адрес на управление: с. С., обл. Х., подадена чрез адв. М.К.Д., срещу Заповед № РД-09-155/23.02.2021 г. на Министъра на земеделието, храните и горите в частта, касаеща жалбоподателя „Био Лидер 8“ ЕООД - земеделски производител с УРН : 658955, относно следните площи по УИН 26/020620/02959, останали извън допустимия за подпомагане слой, представляващи парцели, находящи се в землището на с. П., общ. С., обл. Х. с номера на идентификатори, както следва: 57618-240-5-1 с недопустима за подпомагане площ от 0,2 ха; 57618-240-5-2 с недопустима за подпомагане площ от 1,95 ха; 57618-240-6-2 с недопустима за подпомагане площ от 0,07 ха.

 

Заповедта се оспорва като нищожна, поради издаването й от некомпетентен орган, при нарушена форма - поради липса на мотиви, както и с оглед допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, нарушаване целите на закона и на земеделското подпомагане, както и нарушаване на материалния закон, в това число и Регламент (ЕС) № 1307/2013 г.

Посочва се, че с оспорваната Заповед № РД-09-155 от 23.02.2021 г., Министърът на земеделието, храните и горите одобрил на основание чл. 25, ал. 4 от Закона за администрацията, чл. 33а, ал. 2 от Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП) и чл. 16г, ал. 4 от Наредба № 105 от 22 август 2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол (ДВ, бр. 82 от 2006 г.), окончателните специализирани слоеве „Физически блокове“ и „Площи, допустими за подпомагане“ за Кампания 2020 като част от Системата за идентификация на земеделските парцели, актуализирани за 2020 г. чрез дешифрация на нова цифрова ортофотокарта на страната по самолетно и сателитно заснемане от 2020 г., отразяване на резултатите от теренни проверки от областните и общинските структури на Министерството на земеделието, храните и горите (МЗХГ) и проверки на място по чл. 37, ал. 3 и 4 от Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП), както и чрез проверка на получени възражения срещу обхвата на проекта на специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“, одобрен със Заповед № РД-09-1023 от 15.12.2020 г. на министъра на земеделието, храните и горите.

Тази заповед била незаконосъобразна, издадена при нарушаване принципите на прозрачност, обективност и законност, при нарушаване целите на закона и нарушаване целите на политиката за земеделско подпомагане.

Съгласно константната съдебна практика, и по-специално Тълкувателно решение № 8 от 11.12.2015 г. на ОСС на I и II колегии при Върховния административен съд, заповедта на МЗХГ в частите, отнасящи се за конкретния земеделски производител, била с характер на индивидуален административен акт, респективно представлявала съвкупност от множество индивидуални административни актове и можела да се обжалва от всеки земеделски стопанин, защото засягала негови права и законни интереси. Всеки земеделски стопанин, заявил площи за подпомагане, имал правен интерес да установи дали неговите заявени площи попадат в слоя „Площи, допустими за подпомагане”, защото това установяване било пряко свързано с възможността да получи субсидия за подпомагането, за което кандидатства.

Посочва се още, че специализираният слой "Площи, допустими за подпомагане" се създавал от Министерството на земеделието и храните в системата за идентификация на земеделските парцели, с приемането на нов чл. 16а, ал. 1 от Наредба № 105 от 22.08.2006 г. (в приложимата редакция ) за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол, и се използвала от Разплащателната агенция за административни проверки на подадените заявления за подпомагане съгласно чл. 37, ал. 2 от ЗПЗП, който слой се обновявал ежегодно съобразно чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП и въз основа на методическите указания по чл. 12а.

Нормата на чл. 33а, ал. 1 от ЗПЗП регламентирала правомощието на Министерството на земеделието и храните да създава в СИЗП специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане", като се позовава на критериите, предвидени в издадената наредба по чл. 40 от ЗПЗП. (Решение № 12370 от 07.10.2020 г. по адм. д. № 6407/2020 на ВАС).

Специализираният слой се състоял от площите, за които се счита, че отговарят на изискванията за подпомагане. Този слой се актуализирал основно с използването на сателитни или самолетни изображения, от които е изготвена цифровата ортофото карта, а също така и чрез отразяване на резултати от теренни проверки на характеристики на физическите блокове. (Тълкувателно решение № 8 от 11.12.2015 г. по тълк. д. № 1/2015 г. на ВАС).

Процесната заповед се счита от оспорващия за нищожна, поради липса на форма. Не били установени в пълнота фактите, респективно липсвали фактическите основания за издаването й. Нямала мотиви и заповедта, предхождаща оспорваната заповед, формулирала проекта на недопустимите за подпомагане площи, срещу която било подадено съответното възражение, респективно след което, на база сателитни снимки, но без да са посочени конкретни данни от същите сателитни снимки, както и при липса на каквато и да било идентификация на същите като факти, били извършени корекции върху първоначално некоректните и немотивирано посочени като недопустими площи.

Съобразно чл. 19, § 2 от Регламент /ЕО/ № 73/2009 от 19.01.2009 г., административният орган бил задължен да представи графичен материал, посочващ местоположението на заявените за подпомагане площи, като формулярите за кандидатстване се базирали на площите, определени през предходната година. В този смисъл била и нормата на чл. 10, ал. 2, вр. чл. 3, ал. 1, т. 3 от Наредба № 5 от 27.02.2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания. (Решение № 6987 от 10.06.2016 г. по адм. д. № 12542/2015 на ВАС).

Съдебно решение 14608/25.11.2020 г. по адм.д. № 8613/2020 г. посочвало, че с оглед защита на правата и законните интереси на земеделските производители, които нямат достъп до тази информация по отношение начина на изчисляване на допустимия слой съобразно точките от измерването, е предвидена процедура по проверка на възражението и изрично уведомяване на жалбоподателя за това.

В настоящия случай, както и по принцип с ежегодната процедура по заповедта на Министъра на земеделието, храните и горите, с която се одобрявал окончателният допустим слой, не било осигурено редовното уведомяване на заинтересования земеделски производител.

Освен това, административният орган при издаване на заповедта в оспорената й част допуснал съществено нарушение на административнопроизводствените правила съобразно разпоредбата на чл. 35 от АПК, като не събрал и обсъдил всички относими към спора доказателства, нито осигурил информация за земеделския производител относно сателитното заснемане, което посочил като мотив за нанасяне на коригиращите данни по депозираното от земеделския производител възражение. Последното представлявало отменително основание по чл. 146, т. 3 от АПК.

С оглед на гореизложеното, жалбоподателят моли съдът да постанови решение, с което да прогласи нищожността, евентуално да отмени като незаконосъобразна оспорваната заповед на Министъра на земеделието, храните и горите. Моли за присъждане на сторените по делото разноски.

 

Ответникът – Министър на земеделието, храните и горите, чрез пълномощника си в съдебно заседание, изразява становище за неоснователност на жалбата и моли същата да бъде отхвърлена. Излага подробни съображения за законосъобразност и правилност на оспорената  заповед. Претендира присъждане на разноски. 

 

Административен съд – Х., като прецени събраните по делото доказателства поотделно и в тяхната съвкупност, прие за установено от фактическа страна следното:

 

От доказателствата по делото се установява, че жалбоподателят – „Био Лидер 8“ ЕООД с. С., обл. Х. е регистриран като земеделски производител с Уникален регистрационен номер (УРН) : ****** и в това си качество е подал Заявление за подпомагане по директни плащания, в това число и Схема за единно плащане на площ (СЕПП) за кампания 2020 г.

Със Заповед № РД 09-1023/15.12.2020 г. Министърът на земеделието, храните и горите, съобразно нормата на чл. 16б от Наредба № 105/22.08.2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрирана система за административен контрол, е одобрил проект за специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2020 г., като част от Система за идентификация на земеделските парцели, обновен за 2020 г. чрез дешифрация (разчитане) на нова цифрова ортофотокарта (ЦОФК) на страната по самолетно и сателитно заснемане от 2020 г. и чрез отразяване на резултатите от теренни проверки, проведени през годината от областните и общинските структури на Министерството на земеделието, храните и горите, съгласно чл. 15 от Наредба № 105/2006 г. Разпоредено е заповедта да се публикува на 17.12.2020 г. на интернет страниците на МЗХГ и на Държавен фонд "Земеделие", както да се публикува съобщение за уведомяване на кандидатите за подпомагане по схемите и мерките за плащания на площ през 2020 г. за възможността да се запознаят с актуализирания специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2020 г. и да подадат възражение срещу конкретни части от тях. Възложено е да се създаде организация заинтересованите земеделски стопани да се запознаят с обхвата на специализираните слоеве. В заповедта изрично е отразено, че до 08.01.2021 г. включително, земеделските стопани могат да подадат възражение по образец относно непопадането на конкретни заявени за подпомагане земеделски парцели или части от тях в проекта за специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2020.

            Възползвайки се от така предоставената възможност, жалбоподателят „Био-Лидер 8“ ЕООД е подал Възражение с вх. № AP-12-15/21.12.2020 г. по описа на ОД "Земеделие" – Х. срещу одобрения проект за специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2020, в частта, с която са приети за недопустими за подпомагане определени площи от заявените от него парцели. В същото жалбоподателят е посочил четири парцела с идентификатори: 57618-240-5-1, 57618-240-5-2, 57618-240-6-1 и 57618-240-6-2, за които е установил несъответствие между декларираната и определената като допустима за подпомагане площ, като е поискал преразглеждане на приетите за недопустими части от така заявените за подпомагане парцели.

            Със Заповед № РД 09-155/23.02.2021 г., издадена от Министъра на земеделието, храните и горите, на основание чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП и чл. 16г, ал. 4 от Наредба № 105/2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол, са одобрени окончателни специализирани слоеве "Физически блокове" и "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2020 като част от Система за идентификация на земеделските парцели, актуализирани за 2020 г. чрез дешифрация на нова цифрова ортофотокарта на страната по самолетно и сателитно заснемане от 2020 г., отразяване на резултатите от теренни проверки от областните и общинските структури на Министерството на земеделието, храните и горите и проверки на място по чл. 37, ал. 3 и ал. 4 от ЗПЗП, както и чрез проверки на получени възражения срещу обхвата на проекта на специализирания слой "ПДП". Заповедта е обнародвана в „Държавен вестник“ бр. 20 от 09.03.2021 г.

            Предмет на настоящото производство е посочената заповед на Министъра на земеделието, храните и горите в частта ѝ относно заявените от жалбоподателя площи с определени за недопустими за подпомагане части, а именно: парцел с идентификатор от ИСАК: 57618-240-5-1 с недопустима за подпомагане площ от 0,2 ха; парцел с идентификатор от ИСАК: 57618-240-5-2 с недопустима за подпомагане площ от 1,95 ха; парцел с идентификатор от ИСАК: 57618-240-6-2 с недопустима за подпомагане площ от 0,07 ха. Жалбата по отношение на тези площи е подадена по електронен път в деловодството на Административен съд – Х. на 23.03.2021 г.

 

При така установената фактическа обстановка, съдът намира, че процесната жалба е подадена в срока по чл. 149, ал. 3 от АПК, приложим на основание чл. 33а, ал. 6 от ЗПЗП, от надлежна страна, адресат на акта, и при наличен правен интерес, в предвидената от закона писмена форма, срещу административен акт, който подлежи на оспорване и съдебен контрол за законосъобразност, поради което се явява процесуално допустима.

            Съгласно разпоредбата на чл. 168, ал. 1 от АПК, съдът не се ограничава само с обсъждане на основанията, посочени от оспорващия, а проверява законосъобразността на оспорения административен акт на всички основания по чл. 146 от АПК.

            В случая оспореният акт е издаден от компетентен по място, материя и степен орган в предписаната от чл. 59, ал. 2 от АПК писмена форма. Не са налице твърдените в жалбата пороци във формата на акта. С оглед спецификата на административния акт, а именно с него да бъде одобрен окончателният специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане" за територията на цялата страна обективно не е възможно в самата заповед да бъдат излагани детайлни аргументи по отношение на всеки отделен парцел. Също така следва да се обърне внимание, че по своята същност със заповедта се одобрява "допустимия слой" и то не по искане на заинтересовано лице, а по силата на закона, поради което невключването на определен парцел в слоя "Площи, допустими за подпомагане" не съставлява отказ на органа, който отказ следва да бъде изрично мотивиран. Достатъчно е административната преписка да съдържа данни и доказателства за начина, по който е определен специализираният слой "Площи, допустими за подпомагане", включително чрез посочване на изключените от слоя площи, като от тези доказателства да може да се направи извод за причините, поради които дадени площи не са попаднали в одобрения слой. В този смисъл е и установената съдебна практика на Върховния административен съд, изразена в Решение № 8396 от 5.06.2019 г. на ВАС по адм. д. № 5391/2017 г., IV о., Решение № 8511 от 6.06.2019 г. на ВАС по адм. д. № 5870/2018 г. и др. В конкретния случай административната преписка съдържа такива доказателства, при анализа на които съдът намира, че по отношение на процесните три парцела заповедта е съответна и на материалния закон и на неговата цел.

            Съгласно чл. 30, ал. 1 и ал. 2 от ЗПЗП, за изпълнение на функциите на Разплащателна агенция се създава Интегрирана система за администриране и контрол (ИСАК), състояща се от отделни системи, една от които е Системата за идентификация на земеделските парцели (СИЗП) по чл. 30, ал. 2, т. 2 от ЗПЗП, която, по силата на чл. 30, ал. 4, т. 2 от ЗПЗП, се създава и поддържа от Министерството на земеделието, храните и горите. Въз основа на законовата делегация по чл. 30, ал. 6 от ЗПЗП, Министърът на земеделието, храните и горите е издал и Наредба № 105 от 22.08.2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол.

            В разпоредбата на чл. 33а, ал. 1 от ЗПЗП е регламентирано правомощието на Министерството на земеделието, храните и горите да създава в СИЗП специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане", който включва площите, допустими за подпомагане във всеки физически блок, въз основа на критериите, определени в наредбата по чл. 40 от ЗПЗП – Наредба № 2 от 26.03.2018 г. за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за заплащане на площ. Съгласно чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП, данните в Системата за идентификация на земеделските парцели, които се отнасят до физическите блокове и обхвата на специализирания слой "Площи, допустими за подпомагане", се одобряват със заповед на Министъра на земеделието, храните и горите по ред, определен в наредбата по чл. 30, ал. 6 от ЗПЗП. В този смисъл заповедта е издадена от компетентен административен орган – Министър на земеделието, храните и горите, в съответствие с разпоредбата на чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП.

            При постановяване на оспорената заповед не са допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, регламентирани в разпоредбите на чл. 16б, чл. 16в и чл. 16г от Наредба № 105 от 22.08.2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол. В случая предвидените административнопроизводствени правила са спазени, като видно от приложената административна преписка, производството е открито със заповед, издадена на правно основание чл. 16б, ал. 1 от Наредбата № 105 от 22.08.2006 г., която е оповестена по предвидения ред и е предоставена възможност на земеделските производители да се запознаят с одобрения обновен специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане".

            Неоснователно е оплакването на жалбоподателя, че не е надлежно уведомен за възможността да подаде възражение срещу проекта на специализирания слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2020 г. С оглед спецификата на  акта, с който се одобрява този проект, е немислимо да се изисква от административния орган да изпраща отделни съобщения до всеки земеделски стопанин. Заповедта, с която е одобрен проектът на специализирания слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2020 г., е обявена на интернет страницата на МЗХГ, както и на тази на ДФЗ, с което е обезпечена възможността на кандидатите за подпомагане да се запознаят с актуализирания специализиран слой и да подадат възражения срещу конкретни негови части. Още повече, че в случая жалбоподателят се  е възползвал от тази възможност и е подал възражение срещу обхвата на актуализирания специализиран слой.

Неоснователно е и възражението за допуснати съществени нарушения в процедурата по издаване на заповедта, поради неизвършването на теренни проверки или проверки на място, евентуално за извършването на такива без уведомяване и присъствие на жалбоподателя. Съгласно чл. 15, ал. 2 от Наредба № 105 от 22.08.2006 г., цифровите географски и атрибутивни данни за референтни парцели – физически блокове, слой „Площи, допустими за подпомагане“ и екологично насочени площи, се обновяват ежегодно с цел отразяване на реалното състояние и ползване на площите чрез: 1. дешифриране на актуална ЦОФК, изготвена чрез самолетно или сателитно заснемане; 2. отразяване на резултати и констатации от специализирани теренни проверки на референтни парцели по чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП; 3. отразяване, след анализ и при съществуваща техническа възможност за това, на резултатите от проверките на място по чл. 37, ал. 3 от ЗПЗП, които предоставят допълнителна, различна и непротиворечива информация спрямо съществуващите към момента данни в СИЗП.

От анализа на цитираната разпоредба следва, че административният орган може алтернативно да избере един от посочените в Наредбата способи, като извършването на специализирани теренни проверки и проверки на място не е задължително.

Съгласно ал. 3 на чл. 15 от Наредба № 105 министърът на земеделието, храните и горите със заповед възлага извършването на специализирани теренни проверки, като ежегодно утвърждава методика за избор на референтни парцели за теренни проверки и методически указания за тяхното провеждане.

Съгласно чл. 37 от ЗПЗП проверките на място са част от интегрираната система за контрол и включва административни проверки и проверки на място, като съгласно ал. 3 проверките на място се осъществяват по отношение на контролна извадка от подадените заявления за подпомагане.

Съгласно разпоредбата на чл. 16б, ал. 1 от Наредба № 105 след приключване на обновяването по чл. 15, ал. 2, т. 1 и т. 2, министърът със заповед одобрява проекта на специализирания слой ПДП.

От цитираните нормативни разпоредби следва, че проверките на място и теренните проверки, съставляват задължителен  способ за обновяване на цифровите географски и атрибутивни данни в СИЗП, включително за специализирания слой ПДП, но само по отношение на парцелите, за които са възложени, съответно извършени, тъй като теренните проверки се извършват въз основа на методика за избор на референтни парцели, а проверките на място се осъществяват по отношение на контролна извадка от подадените заявления за подпомагане. Това е така и по отношение издаването на заповед за одобряване на проект на специализирания слой ПДП, която е основание за издаването и на заповед за одобряване на окончателния специализиран слой ПДП, като тук издаването на акта е обусловено само от приключване обновяването на СИЗП чрез дешифриране на актуална ЦОФК, изготвена чрез самолетно или сателитно заснемане и чрез отразяване на резултатите и констатациите от специализирани теренни проверки на референтни парцели по чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП, избрани въз основа на методиката за избор, утвърдена от министъра. 

От доказателствата по делото не се установява парцелите на жалбоподателя да са били предмет нито на теренни, нито на проверки на място, без това да води на извод за неактуални данни в СИЗП за реалното състояние и ползване на площите. В процесния случай площите, декларирани от жалбоподателя, допустими, съответно недопустими за подпомагане, предвид невключването им в обхвата на теренни проверки, са определени единствено въз основа на цифровите географски и атрибутивни данни в СИЗП за специализирания слой ПДП, основани в дешифриране (компютърно разчитане) на актуална ЦОФК, изготвена чрез сателитно заснемане, осъществено на 02.07.2020 г., тоест след 1 юни на календарната година, съгласно нормата на чл. 11 от Наредба № 105. Резултатите от извършените проверки са публикувани чрез създадената за целта система за електронни услуги, в който смисъл е чл. 16г, ал. 3 от същата Наредба. Въз основа на извършената повторна проверка по коректността на специализирания слой е издадена оспорената заповед, с която е одобрен окончателният такъв, а заповедта е публикувана по надлежния за това ред. При тази нормативна уредба, настоящият състав не установява да са допуснати процесуални нарушения на административно-производствените правила, в това число и съществени такива, които самостоятелно да обуславят незаконосъобразност на оспорената заповед, респективно нищожност.

След преценка на доказателствата по делото, съдът намира, че оспорената заповед е издадена и в съответствие с материалния закон. Както вече бе посочено, недопустимите за подпомагане площи в случая са определени след дешифриране на актуална ЦОФК, изготвена чрез сателитно заснемане. От тези заснемания, конкретно за дата 02.07.2020 г., когато са заснети процесните парцели, се установява следното: по отношение на парцел с идентификатор 57618-240-5-2 - парцелът почти изцяло не попада в обхвата на специализиран слой ПДП на основание чл. 9, ал. 1 и чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2 от 26 март 2018 г. - площи, върху които няма култура/трайно насаждение, съответно няма междуредия и поддръжка, без земеделска дейност. По отношение на парцел с идентификатор 57618-240-5-1 - парцелът почти изцяло не попада в обхвата на специализиран слой ПДП на основание чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2 от 26 март 2018 г. - неподдържани площи без следи от земеделска дейност (площта представлява синор/граница между масиви с трайни насаждения и гора, без земеделска култура). По отношение на парцел с идентификатор 57618-240-6-2 - погранични части от площта на парцела не попадат в обхвата на специализиран слой ПДП на основание чл. 3, ал. 1, т. 1, чл. 9, ал. 1 и чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2 от 26 март 2018 г. - площи, върху които няма култура/трайно насаждение, без земеделска дейност, наличие на нежелана храстовидна растителност по периферията на парцела. Така отразените в таблицата данни на практика не се оспорват от жалбоподателя, който не навежда твърдения в противовес на изложеното, нито ангажира доказателства, опровергаващи същите.

С оглед на това по отношение на процесните парцели не е допуснато нарушение на материалния закон. Недопустимата площ е законосъобразно определена. От анализа на посочените норми, съпоставени с описаните писмени доказателства, не се установи обжалваната заповед в тази част да е постановена в нарушение на материалния закон. Констатациите, получени след дешифриране на ЦОФК относно състоянието на заявените парцели в процесната част, не се обориха по надлежния ред в производството пред съда по оспорване на заповедта за одобряване на окончателния специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2020 г., поради което и законосъобразно са останали извън допустимия за подпомагане слой, тоест няма основание да се приеме, че оспорената заповед не е съобразена с приложимия материален закон.

Относно общо формулираното твърдение на оспорващия за несъответствие с целта на закона, съдът намира, че в случая обжалваният акт е съобразен с целите, посочени в чл. 2 от ЗПЗП.

По изложените съображения, съдът намира, че Заповед № РД-09-228/28.02.2020 г. на Министъра на земеделието, храните и горите в оспорената ѝ част относно парцели с номера на идентификатори, както следва: 57618-240-5-1 с недопустима за подпомагане площ от 0,2 ха; 57618-240-5-2 с недопустима за подпомагане площ от 1,95 ха; 57618-240-6-2 с недопустима за подпомагане площ от 0,07,  заявени  за подпомагане за кампания 2020 г., е законосъобразна, а подадената срещу нея жалба е неоснователна и следва да бъде отхвърлена.

С оглед изхода на делото, основателно е искането на ответника за присъждане в негова полза на  разноски - възнаграждение за юрисконсулт. На основание чл. 143, ал. 4 от АПК, вр. чл. 78, ал. 8 от ГПК, във вр. чл. 37 от ЗПП и чл. 24 от НЗПП, съдът определя същото в размер на 100 лева.

 

Водим от горното и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, съдът

 

 

Р    Е    Ш    И    :

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „БИО-ЛИДЕР 8“ ЕООД, ЕИК : *********, със седалище и адрес на управление: с. С., обл. Х., представлявано от управителя В. Г. А., срещу Заповед № РД-09-155/23.02.2021 г. на Министъра на земеделието, храните и горите в частта, относно следните площи, останали извън допустимия за подпомагане слой – парцели с номера на идентификатори 57618-240-5-1 с недопустима за подпомагане площ от 0,2 ха; 57618- 240-5-2 с недопустима за подпомагане площ от 1,95 ха; 57618-240-6-2 с недопустима за подпомагане площ от 0,07 ха, находящи се в землището на с. П., общ. С., обл. Х..

 

ОСЪЖДА „БИО-ЛИДЕР 8“ ЕООД, ЕИК : *********, със седалище и адрес на управление: с.С., обл.Х., представлявано от управителя В. Г. А., да заплати на Министерство на земеделието, храните и горите - гр.София юрисконсултско възнаграждение  в размер на 100.00 (сто) лв.

 

Решението може да бъде обжалвано с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

 

                    СЪДИЯ: