Решение по дело №137/2024 на Административен съд - Добрич

Номер на акта: 1060
Дата: 20 май 2024 г.
Съдия:
Дело: 20247100700137
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 12 март 2024 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

№ 1060

Добрич, 20.05.2024 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

Административният съд - Добрич - II състав, в съдебно заседание на осми май две хиляди двадесет и четвърта година в състав:

Съдия: ИВЕЛИНА ВЕЛЧЕВА

При секретар ИРЕНА ДИМИТРОВА като разгледа докладваното от съдия ИВЕЛИНА ВЕЛЧЕВА административно дело № 20247100700137 / 2024 г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството по делото е по чл. 145 и сл. от АПК.

Образувано е по жалба на „Титан експрес“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление : с. Спасово, община Генерал Тошево, представлявано от управителя К. А. И., подадена чрез адвокат Е. Х. против Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схемите и мерките за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2019 г. с изх. № 02-080-2600/8698#9 от 09.02.2024 г. на заместник - изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие” относно извършените намаления и отказано финансово подпомагане по схема за единно плащане на площ (СЕПП) в размер на 32 752,29 лв., по схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда - зелени директни плащания в размер на 15 736,38 лв., по схема СПП в размер на 58,98 лв.

С атакувания акт Държавен фонд „Земеделие” уведомява оспорващия за оторизирана и изплатена субсидия по заявление за подпомагане с УИН 08/160519/11439 за кампания 2019 г. Посочва, че оторизираната сума по схема СЕПП е в размер на 5 893,24 лева, намалена е с 28,80 лв., представляващи общо редукции и намаления и 32,723,49 лв., представляваща сума на санкция за наддеклариране; по схема СПП оторизираната сума е 4 057, 62 лв., намалена с 58,98 лева, представляващи общо редукции и намаления, по схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда - зелени директни плащания /ЗДП/оторизираната сума е 8 627,11 лв, намалена с 15 610,99 лв., представляваща сума на санкция за наддеклариране и с сумата в размер на 125,39 лв., представляваща общо редукции и намаления.

В жалбата се излагат съображения за нищожност, в условие на евентуалност за незаконосъобразност на оспорения административен акт поради съществено нарушение на административнопроизводствените правила и противоречие с материалноправните разпоредби.

Заявява се, че оспореното уведомително писмо не съответства на съдебно решение по адм.д. № 439/2021 г . по описа на Административен съд-Добрич, потвърдено с решение на Върховен административен съд по к.адм.д. № 2434/2023 г. Релевира се, че е извършена неправилна преценка от административния орган на правнорелевантните факти за конкретния казус.

Навежда се, че при новото произнасяне от заместник - изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“ не са съобразени установените доказателственорелевантни факти от административния съд по преписката относно липсата на опожаряване на заявените площи. Излага се, че административният акт е издаден при посочване на множество нормативни текстове, без да се обосновава приложимостта им, както и че не е налице конкретно мотивирана воля на автора на акта. Добавя се, че не е посочен начинът, алгоритъмът или формулата, по които са определени размерите на санкцията, редукцията и намалението.

При тези аргументи се настоява за отмяна на атакувания акт и присъждане на сторените по делото разноски.

Ответникът – Зам. - изпълнителният директор на ДФ „Земеделие”-Разплащателна агенция, чрез процесуалния си представител оспорва основателността на жалбата. Твърди, че административният акт е издаден при спазване на указанията на Върховния административен съд. В този смисъл уведомителното писмо е постановено при изпълнение на изискванията на чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК, тъй като в него са посочени правните и фактическите основания за издаването му. Акцентира, че в доклада от извършената проверка на място № 377663 е отразено собственоръчно от кандидата, че парцелите с царевица са опалени. Релевира, че в относимата нормативна уредба е записано, че всички площи, за които се установи, че са опожарени за стопанската година, се считат за неподходящи за подпомагане. Иска отхвърляне на жалбата и присъждане на сторените разноски по делото. Прави възражение за прекомерност на претендираното от другата страна адвокатско възнаграждение.

Административен съд – Добрич, като взе предвид представените по делото доказателства, направените доводи и възражения от страните и съобразно чл. 168 от АПК, прие за установено от правна и фактическа страна следното:

Жалбата е допустима. Подадена е от лице с правен интерес, при неизгоден за него административен акт и в изискуемия по закон преклузивен срок.

Жалбоподателят „Титан експрес“ ООД е регистриран като земеделски производител с Уникален регистрационен номер (УНР) 184518 в Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК).

Процесният административен акт е издаден в изпълнение на влязло в сила Решение по к.адм.д. №2434/2023 г. на Върховен административен съд, с което е оставено в сила Решение № 368/10.11.2022 г. на Административен съд – Добрич, постановено по адм. дело № 439/2021 г., в частта, в която е отменено Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2019 г., изх. № 02-080-2600/8698 от 04.08.2021 г. на заместник изпълнителния директор на Държавен фонд “Земеделие”, в частта относно извършените намаления и отказано финансово подпомагане по Схема за единно плащане на площ (СЕПП) в размер на 32 752,29 лв. и Схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда - зелени директни плащания (ЗДП) в размер на 15 736,38 лв.

С решението на Административен съд-Добрич е оставена без разглеждане жалбата на „Титан експрес“ ООД против Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схемите и мерките за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2019 г. с изх. № 02-080-2600/8698 от 04.08.2021 г. на заместник - изпълнителния директор на Държавен фонд “Земеделие” в частта относно оторизираните с него суми по СЕПП, СПП и ЗДП в размер съответно на 5893, 24 лв., 4057, 62 лв. и 8627,11 лв. и производството по делото е прекратено; отменено е Уведомително писмо в частта относно извършените намаления и отказаното финансово подпомагане по СЕПП и ЗДП в размер съответно на 32 752, 29 лева и 15 736, 38 лв. и преписката е изпратена на административния орган за ново произнасяне по заявление за подпомагане с УИН 08/160519/11439 за кампания 2019 г. в частта относно плащанията по СЕПП и ЗДП при спазване на указанията по тълкуването и прилагането на закона; отхвърлена е жалбата на „Титан експрес“ ООД против Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схемите и мерките за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2019 г. с изх. № 02-080-2600/8698 от 04.08.2021 г. на заместник - изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие” в частта относно намалението на плащането по СПП в размер на 58, 98 лв.

Касационната инстанция намира, че решението на първоинстанционния съд е правилно, а оспореният административен акт е незаконосъобразен, тъй като е постановен при липса на мотиви.

При тези съображения процесното уведомително писмо в частта относно намалението на плащането по СПП в размер на 58, 98 лв. е влязло в сила. В тази част атакуванато уведомително писмо е нищожно, като резултат по отношение на това намаление съдът следва да прогласи нищожността на акта в тази му част.

Оспореното уведомително писмо е издадено от компетентен орган, при условията на делегиране на правомощия съгласно заповед № 03-РД/2891≠2/16.06.2021 г. на изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“, в законоустановената писмена форма и при спазване целта на закона.

По отношение на съответствие на оспорения акт с материалноправните разпоредби на закона и административнопроизводствените правила:

С общо заявление за подпомагане с УИН 08/160519/11439 дружеството е заявило за подпомагане за кампания 2019 г. площи по схема за единно плащане площ (СЕПП), по схема за преразпределително плащане (СПП) и по схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда – зелени директни плащания (ЗДП), схема по предходна национална помощ за земеделска земя на хектар (ПНДП), Агроекология и климат (мярка 10) и Биологично земеделие (мярка 11) в размер на общо 198, 61 ха. Заявените за подпомагане парцели са 23, индивидуализирани по номер, местоположение и площ в таблица на използваните парцели през 2019 г.

На 25.09.2019 г. е извършена проверка по метода на дистанционния контрол на заявените за подпомагане площи по мярка 10 и мярка 11 по заявка номер 384100, при която е установено несъответствие между декларирана площ (145, 85 ха) и установена площ (128, 28 ха) по СЕПП в размер на 17, 57 ха. В доклада за проверка на площи на РТИ – Разград (л. 22-л. 29 от адм.д. 439/2021 г. на Административен съд-Добрич) е определено, че два от проверяваните парцели подлежат на бърза проверка на място.

Въз основа на Заповед № 396139 от 03.10.2019 г. на началник - отдел на РТИ – Варна на 07.10.2019 г. е извършена бърза проверка на място на процесните два парцела, на която е присъствал и управителят на дружеството - жалбоподател. За резултатите от проверката е съставен доклад за проверка на площи на РТИ – Варна, който е връчен на кандидата на 11.10.2019 г. В обобщените резултати от доклада е посочено, че несъответствието между декларираната площ и установената площ по СЕПП е в размер на 0, 34 ха.

На 21.11.2019 г. е извършена трета проверка по заявка номер 397158. Проверката е извършена от експерти при РТИ – Варна чрез дистанционен метод на контрол. Направени са констатации, че е налице недопустима култура в четири парцела с композитни номера 03157-25-8-1; 03157-262-8-2; 70634-5-5-1; 70634-5-6-1. Прието е, че БЗС са недопустими за подпомагане с цялата си площ. Съставен е доклад за проверка на площи. От обобщените резултати към контролния лист се вижда, че е констатирано несъответствие между декларираната площ (145, 85 ха) и установената площ (106, 51 ха) в размер на 39, 34 ха. В графата „забележки на експерта“ е отразено, че „при ПнМ присъства бенефициерът, а под таблицата с обобщените резултати, че по време на проверката на място са направени цветни снимки на парцелите, отразяващи състоянието им към проверката, без да е уточнено за коя проверка на място става дума.

На 04.12.2019 г. е извършена четвърта проверка на място по заявка номер 397297. Проверката е разпоредена със заповед № 397297 от 04.12.2019 г. на началник отдел на РТИ – Варна. Съставен е доклад за проверка на площи на РТИ – Варна, в който е посочено, че бенефициерът не е информиран за предстоящата проверка. Отразено е, че проверката е частична. Предмет на проверката са били пет земеделски парцела с композитни номера 03157-13-2-1; 03157-14-2-1; 10422-19-12-1; 66620-2-11-1 и 70634-271-32-1. В графата „забележки на експерта“ е записано, че при ПнМ по мярка 10 АК 2019 е установено изгаряне на растителни остатъци от царевица върху цялата площ на съответните парцели. Цитирана е разпоредбата на чл. 10, ал. 2, т. 3 от Наредба № 2 от 26.03.2018 г. за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ, която определя като временно неподходящи за подпомагане опожарените площи. Прието е, че цялата площ на декларираните БЗС в размер на общо 27, 93 ха е недопустима за подпомагане. Отбелязано е, че констатациите са направени въз основа на GPS система за проследяване и контрол, като по време на проверката на място са изготвени цветни снимки на парцелите, отразяващи състоянието им.

От допълнителните обяснения на ответника, обективирани в писмени отговори от 12.11.2021 г. и 13.01.2022 г., както и от приложените към тях писмени и веществени доказателства се установява, че третата и четвъртата проверки са извършени на базата на по-ранна проверка на място по мярка 10, възложена със заповед № 377663/11.09.2019 г. на началник отдел на РТИ – Варна. В тази заповед за проверка е разпоредено да бъде прегледано цялото стопанство на кандидата. Обследването е извършено в периода 07.10. – 11.10.2019 г. в присъствието на управителя на дружеството – бенефициер. Съставен е доклад за проверка на място, в който са отразени резултатите само по отношение на парцелите, с които земеделският производител е кандидатствал по мярка 10. Според констатациите в доклада при огледа на място е установено изгаряне на растителни остатъци от декларираната култура (царевица за зърно) върху цялата площ на 4 от заявените за подпомагане парцели с композитни номера 03157-25-8-1; 03157-262-8-2; 70634-5-6-1 и 70634-5-5-1 с обща площ от 39, 34 ха, предмет на проверката на място от 21.11.2019 г. В доклада е посочено, че по време на проверката са направени цветни скици на парцелите, отразяващи състоянието им към момента на проверката. Управителят на дружеството – жалбоподател е подписал доклада на 16.10.2019 г. Написал е обяснения на ръка, че сам е открил, че парцелите са опалени, като е заявил, че не са палени от него.

С докладна записка с изх. № 05-2-032/295 от 09.10.2019 г. на началник отдел РТИ – Варна е изпратен сигнал до директора на дирекция „ТИ“, че при извършване на проверка на място № 377663 е установено изгаряне на растителни отпадъци от царевица върху цялата площ на общо девет заявени за подпомагане площи. Контролният орган е описал четирите парцела от проверката на място от 21.11.2019 г. и петте парцела от проверката на място от 04.12.2019 г., като се е позовал на нормата на чл. 10, ал. 2, т. 3 от Наредба № 2 от 26.03.2018 г.

На 23.10.2019 г. е изготвен контролен лист за процедурна проверка по заявка 377663, в който е посочено, че при ПнМ са установени опожарени парцели. Изпратено е Уведомително писмо с изх.№ 01-032-2600/351 от 23.10.2019 г. до „Титан експрес“ ООД. По делото липсват данни за връчването му на жалбоподателя.

В оспореният акт са изброени девет парцела, които са приети за недопустими с цялата си площ. Посочено е, че декларираната площ по СЕПП е в размер на 198, 61 ха, а недопустимата/наддекларираната площ е в размер на 67, 27 ха. Определеният процент на наддеклариране е 51, 22 %, представляващ процентното съотношение на наддекларираната площ към установената площ съгласно чл. 19 и чл. 19а от Делегиран Регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията, като оторизираната площ е в размер на 30, 435 ха. По отношение на СПП е посочено, че земеделският производител има право на подпомагане по нея за първите 30 хектара, за които има право на подпомагане по СЕПП, съгласно чл. 13, чл. 16, чл. 19а и дял ІV от Делегиран Регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията, както и разпоредбите на чл. 43б, ал. 1 от ЗПЗП. По СПП са декларирани площи в размер на 30 ха. Няма наддеклариране, поради което оторизираната площ възлиза на 30 ха. По отношение на ЗДП е посочено, че е наложено допълнително намаление на установените по СЕПП площ след извършване на проверка за спазване на изискванията по ЗДП съгласно чл. 2 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г. Общо установените площи по СЕПП/ЗДП са 131, 34 ха ; обща наказателна площ поради неспазване на изисквания за ЗДП – 36, 2 ха; административнонаказателна площ поради неспазване на изискванията за ЗДП – 59, 99 ха; площ за оторизация – 71, 35 ха.

Неодобрени за оторизация са 9 броя парцели с обща площ 67, 27 ха, подробно описани по номера и площ. Изключването на тези парцели е на основание установено изгаряне на растителни остатъци от царевица.

При извършени проверки на кандидата не са установени парцели или части от тях да попадат извън определения специализиран слой и съответно няма предвидени санкции за неизпълнение на това изискване.

Проверка по дистанционни методи чрез интегрираната система за административен контрол е извършена на 25.09.2019 г. по заявка номер 384100. При проверката не са установени площи извън специализирания слой „Екологично насочени площи“ за 2019 г. При последваща проверка на място на 07.10.2019 г. по заявка № 377663 са установени общо 9 опожарени парцела. Тези факти са описани в доклада по заявка номер 397158 от 21.11.2019 г. и в доклада по заявка номер 397297 от 04.12.2019 г. Площите на жалбоподателя са коректно приложени спрямо специализирания слой, но са установени като опожарени при проверката на място.

По делото пред Административен съд-Добрич е представен доклад по номер на заявка 397297 от 04.12.2019 г., който се базира на извършен оглед и проверка на място от 07.10.2019 г. В него се съдържат констатации само за парцели 03157-13-2; 03157-14-2-1; 10422-19-12-1; 66620-2-11-1 и 70634-271-32-1. За този доклад не е извършвана допълнителна проверка на място, нито са правени допълнителни измервания. За всеки от парцелите е представена снимка от дисплея на GPS устройството, с което е извършена идентификация на парцела, и цветни снимки с изглед към парцела и опожарените култури. Липсват данни за цялостно измерване на парцелите.

При проверката на място на 07.10.2019 г. са подготвени по две – три цветни фотоснимки на парцелите с координати на точките, от които са направени. На парцел 70634-271-32-1 са направени четири броя фотоснимки. Налице са и снимки от дисплея на GPS устройството с координати от точките на заснемане.

Парцели с композитни номера 03157-25-8-1 в землището на с. Бежаново, 03157-25-8-2 в землището на с. Бежаново, 70634-5-5-1 в землището на с. Сърнино и 70634-5-6-1 в землището на с. Сърнино са били предмет на 3 броя проверки за кампания 2019 г. – проверка чрез дистанционни методи от 25.09.2019 г. по номер на заявка 384100; проверка на място от 07.10.2019 г. по номер на заявка 377663 и проверка чрез дистанционни методи от 21.11.2019 г. по номер на заявка 397158. Конкретната недопустимост на парцелите е обоснована с констатацията, че са опожарени. Констатацията е направена при извършената проверка на място на 07.10.2019 г. с номер на заявка 377663 и е документирана с представения снимков материал. Парцелите са обявени за недопустими за подпомагане в доклада от 21.11.2019 г. по заявка 397158.

По отношение на парцели с номера 03157-25-8-1; 03157-262-8-2; 70634-5-5-1 и 70634-5-6-1 е направена констатация, че те са опожарени върху цялата си площ.

Причините за отказ от финансово подпомагане се основават на представените към делото доклади за извършени проверки (на място и дистанционни) и снимковия материал - към делото. Отказ за финансово подпомагане е направен за цялата площ на процесните 9 парцела. Причината за отказа е опожаряване на целите парцели.

Към делото няма приложени документи за регистриране на пожари в процесните землища, както и актове за наложени санкции на физически и юридически лица.

При така изложената фактическа обстановка съдът прави следните правни изводи:

Неоснователно е възражението на жалбоподателя за немотивираност на акта от фактическа страна. В оспореното уведомително писмо са налице конкретни фактически основания за намаление на плащанията по двете схеми по СЕПП и ЗДП и да се откаже частично субсидиране по тях.

От съдържанието на административната преписка става ясно, че се касае за изключването на 9 броя парцели от общо заявените за подпомагане 23 броя парцели за кампания 2019 по съображения, че не отговарят на условията за допустимост по чл. 10, ал. 2, т. 3 от Наредба № 2 от 26.03.2018 г. за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ, тъй като са опожарени.

В хода на административното производство са допуснати съществени процесуални нарушения, довели до нарушение на материалния закон в частта относно отказаното финансово подпомагане по СЕПП и ЗДП в резултат на намалението на исканите суми. Оспореното уведомително писмо в тази му част е издадено при непълнота на доказателствата и неизяснена фактическа обстановка. Административният орган не е изпълнил задълженията си по чл. 35 и чл. 36 от АПК да установи действителното състояние на целите площи, които е оценил като недопустими.

От материалите по административната преписка е видно, че намалението на декларираните площи е в резултат на неодобрението на 9 парцела на основание чл. 10, ал. 2, т. 3 от Наредба № 2 от 26.03.2018 г. за критеритии за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ. Съгласно тази разпоредба временно неподходящи за подпомагане са земеделските площи или части от тях, за които в календарната година се установи, че са опожарени, а съгласно ал. 3 на същия текст площите по ал. 2 не се включват в слой „Площи, допустими за подпомагане“, когато заедно или поотделно заемат повече от 100 кв.м. С оглед на това и на основание чл. 170, ал. 1 от АПК в тежест на ответника е при условията на пълно и главно доказване да установи наличието на опожарени площи, обосноваващо приложението на цитираната норма, както и отсъствието на предпоставките, установени в ал. 3, на чл. 55 от Наредба № 3 от 10 март 2023 г. за условията и реда за прилагане на интервенциите под формата на директни плащания, включени в Стратегическия план, за проверките, намаления на плащанията и реда за налагане на административни санкции, а именно, че опожаряването е доказано от орган за пожарната и аварийната безопасност, че източникът на пожара е извън заявения за подпомагане парцел или пожарът е възникнал от действието на природно явление (мълния или топлинно самозапалване) или когато в административно или съдебно производство е установен извършител на палежа – трето лице. По този начин и съобразно разпоредбата на на чл. 59 от Регламент (ЕС) 2021/2116 на Европейския парламент и на Съвета от 2 декември 2021 година относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика и за отмяна на Регламент (ЕС) № 1306/2013, административният орган следва да направи обоснована преценка, че прилаганите санкции са пропорционални и са съобразени със сериозността, обхвата, продължителността на констатираното неспазване, и извърши критично изследване на отговорността на земеделския производител за неизпълнението на задълженията му, както и дали той носи вина.

От данните по делото е видно, че изключването на процесните девет парцела като недопустими е на основание констатирано изгаряне на растителни остатъци от царевица, а не на констатиран пожар. Само опалените растителни остатъци не са достатъчно основание да се приеме, че спорните площи са опожарени и то изцяло. По делото не са приложени документи за регистрирани пожари в процесните землища. Липсва снимков материал от вътрешността на парцелите. Не е изследван въпроса за източника на евентуален палеж и неговия извършител.

Изложените съображения водят до заключение, че по преписката липсват безспорни и категорични доказателства за опожаряването на процесните девет парцела, които заедно или поотделно заемат повече от 100 кв.м., за да се приеме, че те не отговарят на критериите за допустимост по чл. 10, ал. 2, т. 3 и ал. 3 от Наредба № 2 от 26.03.2018 г. и са временно неподходящи за подпомагане. Затова, като ги е изключил от допустимата за подпомагане площ и е намалил размера на плащанията по схемите, административният орган е приложил неправилно материалния закон. Незаконосъобразното намаление на плащанията поради неспазване на специфичните изисквания по тези схеми води и до незаконосъобразното определяне на сумите за финансова дисциплина по чл. 26 от Регламент (EС) № 1306/2013, във вр. чл. 8 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 за кампания 2019 с оглед на тяхната акцесорност.

По изложените съображения съдът намира, че обжалваното писмо се явява незаконосъобразно в частта относно наложените намаления и отказаното финансово подпомагане в размер на 32 752, 29 лв. по СЕПП и в размер на 15 736, 38 лв. по ЗДП и следва да бъде отменено в тези му части, а преписката бъде върната на административния орган за ново произнасяне по заявлението съобразно мотивите на съда по прилагането и тълкуването на закона.

При този изход на спора, както и на основание чл. 143, ал. 1 от АПК жалбоподателят има право на разноски по делото. Направените от страната разноски включват държавна такса по жалбата в размер на 50 лева и платено адвокатско възнаграждение в размер на 4 530 лева.

Основателно е възражението на ответника за прекомерност на заплатеното от жалбоподателя адвокатско възнаграждение с оглед на материалния интерес по спора, поради което съдът го определя в минималния размер от 3 850 лв. като се съобрази с правната и фактическа сложност на делото.

Водим от горното и на основание чл. 172, ал. 2, чл. 173, ал. 2 и чл. 174 от АПК, съдът

РЕШИ:

ОБЯВЯВА ЗА НИЩОЖНО Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схемите и мерките за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2019 г. с изх. № 02-080-2600/8698#9 от 09.02.2024 г. на заместник - изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие” В ЧАСТТА относно извършено намаление и отказано плащане по схема СПП в размер на 58,98 лв. (петдесет и осем лева и деветдесет и осем ст.)

ОТМЕНЯ Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схемите и мерките за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2019 г. с изх. № 02-080-2600/8698#9 от 09.02.2024 г. на заместник - изпълнителния директор на Държавен фонд “Земеделие” В ЧАСТТА относно извършените намаления и отказано финансово подпомагане по схема за единно плащане на площ (СЕПП) в размер на 32 752,29 лв. и по схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда - зелени директни плащания (ЗДП) в размер на 15 736,38 лв.

ИЗПРАЩА преписката на заместник - изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ за ново произнасяне по заявление за подпомагане с УИН 08/160519/11439 за кампания 2019 г., подадено от „Титан експрес“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление : с. Спасово, община Генерал Тошево, представлявано от управителя К. А. И., в частта относно плащанията по СЕПП и ЗДП при спазване на указанията по тълкуването и прилагането на закона, дадени в мотивите към настоящото решение, като ОПРЕДЕЛЯ 14-дневен срок за произнасянето, считано от получаване на преписката след влизане в сила на съдебното решение.

ОСЪЖДА Държавен фонд “Земеделие” – София да заплати на Титан експрес“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: с. Спасово, община Генерал Тошево, представлявано от управителя К. А. И., сумата от 3 900 (три хиляди и деветстотин) лв., представляваща сторени разноски за първата инстанция.

РЕШЕНИЕТО може да се обжалва с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14 – дневен срок от съобщаването му на страните.

Съдия: