Решение по дело №6300/2023 на Софийски районен съд

Номер на акта: 11521
Дата: 3 юли 2023 г. (в сила от 3 юли 2023 г.)
Съдия: Йоанна Наскова Станева
Дело: 20231110106300
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 6 февруари 2023 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 11521
гр. С, 03.07.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 25 СЪСТАВ, в публично заседание на
петнадесети юни през две хиляди двадесет и трета година в следния състав:
Председател:Й. Н. СТ.
при участието на секретаря С. ЕМ. Д.
като разгледа докладваното от Й. Н. СТ. Гражданско дело №
20231110106300 по описа за 2023 година
Предявени са искове с правно основание чл. 422, ал. 1 ГПК вр. чл. 50 и чл. 51 ЗУЕС
вр. чл. 6, ал. 1, т. 10 от ЗУЕС от Етажна собственост, находяща се на адрес: гр. С, кв.“М П“,
ул.“367-ма“, бл.78, вх.А и Б, представлявана от Н Н - Председател на УС за признаване за
установено по отношение на Н. Р. М., като собственик на индивидуален обект в сградата в
режим на ЕС, с горепосочения адрес, а именно апартамент /преустроен от магазин 5/ в бл.78,
вх.Б, че дължи в полза на ЕС сумата от 706,07 лева, включваща суми, както следва: твърда
вноска за административно обслужване в размер на 258,10 лева, включваща 4 месечни
вноски за период от 01.06.2018г. до 30.09.2018г. и 25 месечни вноски за периода от
01.02.2019г. до 31.01.2021г. всяка по 8,90 лева, 194,59 лева, такси за фонд Ремонт и
обновяване, включваща 4 месечни вноски за период от 01.06.2018г. до 30.09.2018г. и 25
месечни вноски за периода от 01.02.2019г. до 31.01.2021г. всяка по 6,71 лева, 102,60 лева,
твърда вноска за административно обслужване, включваща 18 месечни вноски за периода от
01.03.2021г. до 31.08.2022г., всяка по 5,70 лева и 120,78 лева, такси за фонд Ремонт и
обновяване, включваща 18 месечни вноски за период от 01.03.2021г. до 31.08.2022г., както и
30 лева за имуществено проучване, изготвяне и изпращане на покана за доброволно
изпълнение, ведно със законна лихва за период от 19.08.2022г. до изплащане на вземането,
за които суми е издадена заповед за изпълнение по чл.410 ГПК по ч.гр.д.№ 44903/2022г. по
описа на СРС, 25 с-в.
Ищецът твърди, че Н. М. има качеството на собственик на недвижим имот,
представляващ самостоятелен обект в сграда в режим на Етажна собственост, а именно-
апартамент, преустроен от магазин 5, находящ се в гр. С, ж.к. М П, ул. 367, бл. 78, ет. 1,
заедно с 2,238 % идеални части, приравнени на основание чл. 17, ал. 4 и ал. 5 ЗУЕС от 1,801
% идеални части. Сочи, че сградата се управлява и поддържа съгласно ЗУЕС чрез Общо
събрание на собствениците и управителен съвет, като не е учредено сдружение на
собствениците. С Решение по т. 1 от дневния ред, обективирано в протокол на ОС от
18.09.2017г. на етажната собственост било взето решение да се делегират правомощия по
управление и поддръжка на ф-ма ООД при условия и съгласно предоставената оферта. Бил
приет и предложения проект на договор, като бил упълномощен управителният съвет да го
подпише от името на Етажната собственост. Договорът бил подновен с Решение 3.1.,
1
обективирано в протокол от Общо събрание на ЕС от 15.02.2021г. С Решение по т. 2 от
дневния ред, обективирано в протокол на ОС от 18.09.2017г. на етажната собственост бил
избран управителен съвет в състав: Е В, представител на вх. А, ап. 24- председател; Н М,
представител на вх. Б, ап. 6- член на УС; Н Х, представител на вх. А, ап. 10 – член на УС
при мандат на съвета- една година. С Решение по т. 4 от дневния ред, обективирано в
протокол на ОС от 18.09.2017г. на етажната собственост, били дадени права на УС да се
разпорежда с до 500 лева, без да свиква ОС при необходимост от изплащане на разходи,
свързани с поддръжки или подобрения. С Решение 1.2 по точка 1 от дневния ред,
обективирано в протокол на ОС от 10.05.2018г. на етажната собственост бил приет бюджет,
който влизал в сила от 01.06.2018г., както следва: твърда вноска за административно
обслужване за обитаеми и необитаеми обекти за вход А и вход Б в размер на 8,90 лева; ток
осветление вход на обект за вход А в размер на 1 лев само за обитаеми обекти; такса за
почистване на вход А общо 120 лева, разпределени на обект в размер на 5,72 лева; такса за
почистване на вход Б общо 100 лева, разпределени на обект в размер на 8,33 лева само за
обитаеми обекти; такса осветление вход на обект за вход Б в размер на 1 лев само за
обитаеми апартаменти; такса ток и абонамент асансьор за вход Б в размер на 11, 30 лева,
само за обекти, ползващи асансьора/обекти, притежатели на чип за асансьора- ап. 1, 4, 5, 6,
7, 8, 11 и 12, ателие 1, 2 и 3; такса ФРО за всички обекти в размер на 3 лева на 1.0 % от
притежаваните идеални части. Поддържа, че съгласно одобрения бюджет месечната вноска
на апартамент/преустроен от магазин 5 за управление и поддръжка, материали и
консумативи е в размер на 8,90 лева, а вноската към Фонд Ремонт и обновяване е 6,71 лева.
Сочи, че с Решение 3.2 по точка 3 от дневния ред, обективирано в протокол на ОС от
15.02.2021г. на етажната собственост бил приет бюджет, както следва: твърда вноска на
апартамент в размер на 5,70 лева, важаща за всички обекти без значение дали са обитаеми;
вноска на апартамент за ел. енергия ОН в размер на 1 лев, еднаква и за двата входа; вноска
за апартамент за почистване в размер на 2,85 лева, еднаква и за двата входа; вноска за
апартамент за абонамент и ток на асансьор в размер на 9,40 лева, като вноската за вход Б се
заплащала само за ползващите асансьор обекти; вноска във ФРО в размер на 3 лева на %
идеални части от общите части на сградата, присъщи на отделните обособени обекти без
значение дали са обитаеми. Поддържа, че съгласно одобрения бюджет месечната вноска на
апартамент/преустроен от магазин 5 за управление и поддръжка, материали и консумативи
била в размер на 5,70 лева, а вноската към ФРО била в размер на 6,71 лева. С решение по
точка 4 от дневния ред, обективирано в протокол от ОС от 15.02.2021г. на етажната
собственост, бил избран нов управителен съвет в състав- Н Н- председател; В М- член на
УС, Н А- член на УС. Твърди, че в случай че било налице просрочие на месечните вноски
към ЕС за имуществено проучване, изготвяне и изпращане на покана за доброволно
изпълнение се събирала такса в размер на 30 лева. Решенията били влезли в сила и
подлежали на изпълнение от собствениците, обитателите и ползвателите на общите части в
ЕС. Твърди, че на основание чл. 11, ал. 1, т. 5 и т. 7 ОС било взело законосъобразни
решения, с които определило размера на паричните вноски за покрИ.е на разходите за
управление и поддръжка, както и паричните вноски във фонд Ремонт и обновяване.
Вноските следвало да се заплащат в рамките на съответния месец. Счита, че вноските стават
дължими, считано от началото на календарния месец. Поддържа, че решенията били
валидни и представлявали годен изпълнителен титул спрямо собственици, които били
членове на етажната собственост. Съгласно чл. 38 ЗУЕС решенията на ОС се изпълнявали в
14-дневен срок от оповестяването им. Искането към съда е да уважи предявените искове.
Претендира разноски.
В срока по чл. 131, ал. 1 ГПК не е постъпил отговор на исковата молба от ответника.
В подаденото възражение по чл.414 ГПК Н. Р. М. е посочил, че сумите са погасени по
давност.
Съдът, като съобрази доводите на страните и обсъди събраните по делото
2
доказателства поотделно и в тяхната съвкупност, намира за установено от фактическа и
правна страна следното:
За да бъдат уважени предявените искове с правна квалификация чл. 6, ал. 1, т. 10 вр.
чл. 50 и чл. 51 ЗУЕС ищецът следва да докаже наличието на следните материалноправни
предпоставки: 1) че ответникът е собственик на индивидуален обект в сградата в режим на
етажна собственост; 2) че на етажната собственост на сградата се дължат суми за разходи за
управление и поддръжка и фонд Ремонт и обновяване, определени на основание валидно
взето решение на Общото събрание на етажната собственост и 3) размерът на частта от
разходите, дължима от ответника, както и с оглед възражението за изтекла погасителна
давност факти и обстоятелства, с които законът свързва спиране или прекъсване на
давността.
В настоящия случай с определението от 16.05.2023г. съдът на основание чл. 146, ал.
1, т. 3 ГПК е обявил за безспорно и ненуждаещо се от доказване, че Н. Р. М. е собственик на
апартамент/преустроен от магазин 5/ в сграда в режим на ЕС, находящ се на адрес: гр. С, кв.
М П, ул. 367-ма, бл.78, вх. А и Б и в това си качество отговаря за задълженията на имота, в
това число и към ЕС. Горното обстоятелство се установява и от представената справка №
442318 от 08.04.2022г. чрез отдалечен достъп по данни за физическо лице от Агенцията по
вписванията.
По делото е представен Протокол за проведено общо събрание от 18.09.2017г. на ЕС,
находяща се на адрес: гр. С, кв. М П, ул. 367-ма, бл. 78, вх. А и Б, от който се установява, че
по т.1.1 е взето решение да се делегират правомощия по управление и поддръжка на ф-ма
ООД при условия и съгласно представена оферта; по т.1.2 е приет проектодоговора и е
упълномощен управителният съвет да го подпише от името на ЕС; по т. 2 е взето решение да
се избере управителен съвет в състав- Е В председател, членове- Н М и Н Х, упълномощен е
ф-ма да изготви и подаде уведомление до СО; по т.3.1. е приет бюджет на етажната
собственост и са определени размери на ежемесечни вноски, както следва: вноска за
покрИ.е на разходите по управление и поддръжка в размер на 17,32 лева за всички
жилищни обекти и всички обекти със стопанско предназначение в сградата, които се
използват за жилищни цели; определена е месечна вноска във Фонд РиО в размер на 1 % от
минималната работна заплата- 4,60 лева за всички жилищни обекти и всички обекти със
стопанско предназначение в сградата и е взето решение разходите по въвеждане в
експлоатация на асансьорите, както и последващите разходи по поддръжката им да се
поемат от всеки вход самостоятелно, като се разпределят поравно на броя самостоятелни
обекти в съответния вход; по т. 3.2 е взето решение вноските да започват да се плащат,
считано от м. октомври 2017г. като се дължат в рамките на текущия месец; по т. 4 е взето
решение УС да се разпорежда със средства до 500 лева при необходимост от изплащането на
разходи, свързани с поддръжки и подобрения; по т. 5 е приет Правилник за вътрешния ред в
етажната собственост и е решено да се поставят екземпляри на таблото за съобщенията.
По делото е представен Протокол за проведено общо събрание от 10.05.2018г. на ЕС,
находяща се на адрес: гр. С, кв. М П, ул. 367-ма, бл.78, вх. А и Б, от който се установява, че
по т.1.1. е взето решение да се прекратят извършваните до момента дейности от страна на ф-
ма, техническа поддръжка и почистване, като управителният съвет е упълномощен да
подпише анекс към договора с ф-ма за услуга административно и касиерско обслужване на
стойност 302 лева с ДДС; по т. 1.2 е взето решение за приемане на нов бюджет в сила от
01.06.2018г., съгласно който се предвижда твърда такса административно обслужване за
обитаеми и необитаеми обекти за вход А и вход Б в размер на 8,90 лева; ток осветление
вход на обект за вход А в размер на 1 лев само за обитаеми апартаменти; такса за
почистване на вход А общо 120 лева, разпределени на обект в размер на 5,72 лева само за
3
обитаеми обекти; такса за почистване на вход Б общо 100 лева, разпределени на обект в
размер на 8,33 лева само за обитаеми обекти; такса осветление вход на обект за вход Б в
размер на 1 лев само за обитаеми апартаменти; такса ток и абонамент асансьор за вход Б в
размер на 11, 30 лева само за обекти, ползващи асансьора /обекти, притежатели на чип за
асансьора- ап. 1, 4, 5, 6, 7, 8, 11 и 12, ателие 1, 2, и 3/; такса ФРО за всички обекти в размер
на 3 лева на 1.0 % от притежаваните идеални части; по т. 2 не са взети решения; по т. 3 е
взето решение на ф-ма да се възложи да се изготви и изпрати нотариална покана до
инвеститора на блока за гаранционно отстраняване на установените дефекти.
По делото е представен Протокол за проведено общо събрание от 15.02.2021г. на ЕС,
находяща се на адрес: гр. С, кв. М П, ул. 367-ма, бл.78, вх. А и Б, от който се установява, че
по т. 1 е взето решение вход Б да остане в една етажна собственост с вход А, а в т. 3 да се
определи новият бюджет на ЕС; по т. 2 е взето решение да се приеме финансовия отчет на
ф-ма за периода от 01.01.2019г. до 31.01.2021г.; по т. 3.1 е взето решение да се упълномощи
председателя на УС да сключи двугодишен договор за управление с ф-ма ООД за услугата
„Административно управление и касиер“ в размер на 302 лева; по т. 3.2 е взето решение за
твърда вноска за апартамент в размер на 5,90 лева без значение дали са обитаеми или не;
вноска на апартамент за ел. енергия ОН в размер на 1 лев, еднаква за двата входа; вноска за
апартамент за почистване в размер на 2,85 лева, еднаква за двата входа; вноска на
апартамент за абонамент и ток на асансьор в размер на 9,40 лева, като вноската е за вход Б и
се заплаща само от ползващите асансьор обекти; вноска във фонд Ремонт и обновяване в
размер на 3 лева на % идеални части от общите части в сградата, присъщи на отделните
обособени обекти независимо дали са обитаеми или не; по т. 4 за председател на
управителния съвет бил избран Н Н, за членове- В М и Н А; по т. 5 е взето решение да се
предприемат необходимите административни или съдебни действия за прекратяване на
договора с фирма ф-ма ООД и възстановяване от нейна страна на получения аванс в размер
на 1500 лева.
Представен е и Договор за комплексно обслужване, управление и поддръжка на
общите части на сграда в режим на етажна собственост от 01.05.2022г., сключен между
Етажните собственици на жилищна сграда в режим на етажна собственост, находяща се на
адрес: гр. С, кв. М П, ул. 367-ма, бл.78, вх. А и Б и ф-ма ООД с предмет административно и
финансово управление на етажната собственост.
Нормата на чл. 6, ал. 1, т. 10 ЗУЕС предвижда, че етажните собственици са длъжни да
заплащат разходите за управлението и поддържането на общите части на сградата. С
описаните по-горе влезли в сила решения по протоколи от ОС от 18.09.2017г., 10.05.2018г. и
15.02.2021г. са взети решения да се събират от етажните собственици суми за
административно обслужване, почистване, осветление, абонамент асансьор и фонд ремонт и
обновяване в посочените размери. Не са ангажирани доказателства, нито са наведени
твърдения така взетите решения да са били оспорени по реда на чл. 40 ЗУЕС, поради което
същите са влезли в сила и ответникът е обвързан с тях.
В настоящото производство не са наведени възражения срещу взетите решения, нито
срещу размера на дължимите от ответника суми. Единственото възражение на ответника,
наведено във възражението по чл. 414 ГПК е, че сумите са погасени по давност.
На първо място, следва да бъде посочено, че ответникът е направил възражение за
изтекла погасителна давност в заповедното производство в подаденото в срока по чл. 414,
ал. 2 ГПК възражение срещу издадената заповед за изпълнение, а съгласно т.11а от
Тълкувателно решение № 4/2013г. на ОСГТК на ВКС, в производството по иска, предявен
4
по чл. 422 ГПК е допустимо да се разгледат обоснованите във възражението на длъжника по
чл. 414, ал. 1 ГПК оспорвания за вземането на кредитора, дори ответникът да не е подал
отговор на исковата молба или да не е направил подобни възражения в срока за отговор. В
този смисъл изложените съображения в писмените бележки на ищеца са неоснователни.
Относно основателността на релевираното възражение съдът намира следното:
Съгласно разясненията дадени с Тълкувателно решение от 18.05.2012г. по тълк. дело
№ 3/2011г. на ОСГТК на ВКС, "периодични плащания" по смисъла на чл. 111, б. "в" от ЗЗД
се характеризират с изпълнение на повтарящи се задължения за предаване на пари или други
заместими вещи, имащи единен правопораждащ факт, чийто падеж настъпва през
предварително определени интервали от време, а размерите на плащанията са изначално
определени или определяеми, без да е необходимо периодите да са равни и плащанията да
са еднакви. Съдът намира, че вземанията за поддръжка и управление на ЕС, както и
вноските, дължими за фонд Ремонт и обновяване са периодични /месечни/, като не са
обусловени от условия и е без значение дали и колко точно разходи са били извършени за
поддръжка на общите части. Доколкото собственикът, ползвателят или обитателят следва да
заплащат дължимите вноски ежемесечно същите са периодични и за тях е приложим
тригодишен давностен срок по чл. 111, б. „в“ ЗЗД. Съгласно разпоредбата на чл. 114, ал. 1
ЗЗД давността започва да тече от момента на настъпване изискуемостта на вземането, като в
случая сумите се дължат месечно. Приложима в настоящия случай е разпоредбата на чл. 38,
ал.1 ЗУЕС съгласно която решенията на общото събрание се изпълняват в определените в
тях срокове, а когато срокът не е определен, решенията се изпълняват в 14-дневен срок от
оповестяването им по реда на чл. 16, ал. 7. Т.е. приложима е разпоредбата на чл. 114, ал. 2
ЗЗД и давността започва да тече от възникване на вземането. При това положение, погасени
по давност ще са всички вземания, възникнали преди повече от три години назад, считано от
датата на подаване на заявлението за издаване на заповед за изпълнение, с който момент
законът свързва настъпването на последиците на подаването на исковата молба. Също така,
съгласно чл. 3, т. 2 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение,
обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020г., и за преодоляване на
последиците /ЗМДВИП/, за срока от 13 март 2020г. до отмяната на извънредното положение
спират да текат давностните срокове, с изтичането на които се погасяват или придобиват
права от частноправните субекти /каквито са страните по делото/. Възобновяването на
течението на спрените срокове е извършено с пар. 13 от ПЗР на Закона за изменение и
допълнение на Закона за здравето /ДВ, бр. 44 от 2020г., в сила от 14.05.2020г./, според който
сроковете, спрели да текат по време на извънредното положение по ЗМДВИП, продължават
да текат след изтичането на 7 дни от обнародването на този закон в "Държавен вестник".
Законът е обнародван на 13.05.2020г., поради което течението на давностният срок е
възобновено на 21.05.2020г. Следователно процесният давностен срок е бил спрян за период
от два месеца и седем дни считано от 13.03.2020г. до 20.05.2020г. Т.е погасени по давност са
всички вземания до 11.06.2019г., доколкото заявлението по чл. 410 ГПК е подадено на
19.08.2022г.
5
От представената от ищеца справка съдът изчисли погасените по давност
вземания, като месечните вноски за административно обслужване всяка по 8,90 лева са
погасени за периода от 01.06.2018г. до 30.09.2018г. и от 01.02.2019г. до 11.06.2019г. в общ
размер на 80,10 лева. Непогасени са вноските за административно обслужване за периода от
12.06.2019г. до 31.01.2021г. в размер на 178 лева. За фонд ремонт и обновяване погасени по
давност са вноските за периода от 01.06.2018г. до 30.09.2018г. и от 01.02.2019г. до
11.06.2019г. всяка по 6,71 лева, тоест 60,39 лева. Непогасени са вноските за 12.06.2019г. до
31.01.2021г. в размер на 134,20 лева.
Останалите вземания за разходи за управление и поддръжка на ЕС и фонд Ремонт
и обновяване с оглед датата им на възникване не са погасени по давност.
Относно претенцията на ищеца за сумата от 30 лева, представляваща такса за
имуществено проучване, изготвяне и изпращане на покана за доброволно изпълнение съдът
намира, че същата е неоснователна. В заповедното производство заявителят /сега ищец/ е
представил покана за доброволно изплащане на вноски съм ЕС с изх. № 2869 от
12.04.2022г., изпратена до Н. М. от ф-ма ЕООД. По делото, обаче, не са ангажирани
доказателства ЕС да е заплатила на ф-ма ЕООД изготвяне на покана, респ. да са извършвани
действия по имуществено проучване на състоянието на ответника. Липсва доказателства и
за изготвената справка чрез отдалечен достъп до Агенция по вписванията да е заплатена
такса в размер на 30 лева. Заплащане на възнаграждение не следва и от представения
договор за административно обслужване видно от който за услугата административно и
финансово управление на ЕС се заплаща крайна цена в размер на 302 лева, а съгласно 1.1.5
от договора е възложено събирането на стари легитимни вземания на ЕС, следене за
редовността на плащанията и при просрочие над 90 дни може да връчи и/или да залепи на
входната врата на некоректния платец покана за плащане. Т.е изпращането на покана е част
от основните услуги, възложени на ф-ма ООД, доколкото не са включени в част 1.3
допълнителни дейности по административно управление. Поради което съдът намира, че
претенцията е недоказана, доколкото не са ангажирани доказателства за извършени разходи
в претендирания размер и следва да бъде отхвърлена.
Поради гореизложеното, доколкото ответникът е обвързан от посочените влезли в
сила решения и не е ангажирал доказателства за погасяване на задълженията си към ЕС,
предявените искове следва да бъдат уважени за следните суми и периоди, които не са
обхванати от давността- 178 лева, представляваща вноски за административно обслужване
за 12.06.2019г. до 31.01.2021г., 134,20 лева, представляваща вноски за фонд Ремонт и
обновяване за 12.06.2019г. до 31.01.2021г., 102,60 лева, твърда вноска за административно
обслужване, включваща 18 месечни вноски за периода от 01.03.2021г. до 31.08.2022г., всяка
по 5,70 лева и 120,78 лева, такси за фонд Ремонт и обновяване, включваща 18 месечни
вноски за период от 01.03.2021г. до 31.08.2022г., общо 535,58 лева.

По разноските:
При този изход на спора право на разноски имат и двете страни, но ответникът не е
сторил и не претендира разноски. Ищецът в заповедното производство е сторил разноски за
държавна такса, като с оглед уважената част от исковете следва да му се присъдят 18,96
6
лева. В исковото производство ищецът е сторил разноски за държавна такса в размер на 25
лева и претендира адвокатско възнаграждение в размер на 400 лева, като са представени и
доказателства за сторените разноски. С оглед уважената част от исковете на ищеца следва да
се присъдят разноски в размер от 322,38 лева.
Така мотивиран, съдът
РЕШИ:
ПРИЗНАВА ЗА УСТАНОВЕНО по предявените от Етажна собственост, находяща
се на адрес: гр. С, кв.“М П“, ул.“367-ма“, бл.78, вх.А и Б, искове с правно основание чл. 422,
ал. 1 ГПК вр. чл. 6 ЗУЕС вр. чл. 50, ал. 1 ЗУЕС и чл. 51, ал. 1 ЗУЕС, че Н. Р. М., ЕГН
**********, с адрес: гр. С, ж.к. „М П“, ул. 367, бл. 78, вх. Б, апартамент/преустроен от
магазин 5/, дължи следните суми: 178 лева, представляваща вноски за административно
обслужване за периода от 12.06.2019г. до 31.01.2021г., 134,20 лева, представляваща вноски
за фонд Ремонт и обновяване за периода от 12.06.2019г. до 31.01.2021г., 102,60 лева, твърда
вноска за административно обслужване, включваща 18 месечни вноски за периода от
01.03.2021г. до 31.08.2022г., всяка по 5,70 лева и 120,78 лева, такси за фонд Ремонт и
обновяване, включваща 18 месечни вноски за период от 01.03.2021г. до 31.08.2022г., ведно
със законна лихва върху сумите от 19.08.2022г. до изплащане на вземането, за които суми е
издадена заповед за изпълнение по чл.410 ГПК по ч.гр.д.№ 44903/2022г. по описа на СРС,
25 с-в, като ОТХВЪРЛЯ предявените искове за разликата над уважения размер от 178 лева
до пълния предявен размер от 258,10 лева и за периода от 01.06.2018г. до 30.09.2018г. и за
периода от 01.02.2019г. до 11.06.2019г. и за разликата над уважения размер от 134,20 лева до
пълния предявен размер от 194,59 лева и за периода от 01.06.2018г. до 30.09.2018г. и за
периода от 01.02.2019г. до 11.06.2019г. и за сумата от 30 лева, представляваща такса за
имуществено проучване, изготвяне и изпращане на покана за доброволно изпълнение.
ОСЪЖДА Н. Р. М., да заплати на Етажна собственост, находяща се на адрес: гр. С,
кв.“М П“, ул.“367-ма“, бл.78, вх.А и Б на основание чл. 78, ал. 1 ГПК сумата от 18,96 лева,
представляваща разноски в заповедното производство, както и сумата от 322,38 лева,
представляваща разноски в исковото производство съобразно уважената част от исковете.
Решението подлежи на обжалване пред Софийски градски съд в двуседмичен срок от
връчване на препис на страните.
Съдия при Софийски районен съд: _______________________
7