Решение по дело №1098/2021 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 104
Дата: 17 януари 2023 г. (в сила от 5 декември 2023 г.)
Съдия: Георги Христов Пасков
Дело: 20217180701098
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 26 април 2021 г.

Съдържание на акта

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПЛОВДИВ

 

      

РЕШЕНИЕ

 

№ 104

 

гр. Пловдив,  17.01.2023 год.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

ПЛОВДИВСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, II отделение, XIIІ състав, в открито заседание на двадесет и осми март две хиляди и двадесет и втората година в състав:

                              ПРЕДСЕДАТЕЛ: ГЕОРГИ ПАСКОВ

  при секретаря Петя Петрова и прокурора Илияна Джубелиева, като разгледа докладваното от Председателя административно дело № 1098 по описа за 2021 год. и взе предвид следното :

Производството е по реда на чл. 156 и сл. от ДОПК.

Производството по делото е образувано по жалба на  КМ-33“ ЕООД,  ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Благоевград, ул. „Свети И. ***, представлявано от Н. Н. П., против Ревизионен акт № Р-16001620003444-091- 001/06.01.2021 г., издаден от В.П.А. на длъжност началник на сектор, възложил ревизията и К.Г. Николова на длъжност главен инспектор по приходите - ръководител на ревизията при ТД на НАП Пловдив, офис Хасково,  който допълнително е начислен ДДС на стойност 121 360,05 лв. и е отказан данъчен кредит в размер на 115 788,08 лв., ведно с дължими лихви, възлизащи на сумата от 24 692,77 лв., касаещи данъчните периоди от 01.08.2019 г. до 30.11.2019 г. и от 01.02.2020 г. до 31.05.2020 г.

Оспорващият счита, че РА е необоснован и неправилен, издаден в противоречие с процесуалните и материални правила, водещи до неговата незаконосъобразност. Жалбоподателя счита, че неправилно му е отказано правото на приспадане на данъчен кредит.

На следващо място, се претендира, че въпреки представените доказателства - фактури, заявки за транспорт, ЧМР, потвърждения за получаване на стоката, извършени разплащания по доставката органите по приходите са формирали неправилен извод за липсата на реално осъществена вътреобщностна доставка /ВОД/, тъй като не са  представени от жалбоподателя конкретни доказателства в тази връзка. По делото са представени ЧМР, съдържащи съответните реквизити - печат и подпис на лицето, фактически извършващо превоза и печат на дружеството – получател, както и мястото на получаване на стоките и в този смисъл, се опровергават констатациите в РД, че стоката не е постъпила при получателя и транспортните средства, посочени в ЧМР, не са напускали територията на България. Поради изложените съображения се иска отмяна на РА и потвърждаващото го решение на директора на дирекция „ОДОП“ – гр. Пловдив. Претендират се разноски по делото. Подробни съображения по съществото на спора са изложени от процесуалния представител на жалбоподателя в депозирана по делото писмена защита.

Ответникът по жалбата – Директор дирекция „ОДОП” – гр. Пловдив, чрез процесуалния представител юрк. Н., счита същата за неоснователна, поради което настоява за отхвърлянето ѝ, по съображения, изложени в представената по делото писмена защита. Пре­тен­ди­ра присъждане на юрисконсултско възнаграждение. В случай на претендирано от жалбоподателя адвокатско възнаграждение над минималния размер, определен с Наредба № 1/2014г. отправя възражение за прекомерност на възнаграждението.

Според прокурора жалбата е неоснователна.

Ревизионният акт е обжалван в предвидения за това срок пред контрол­ния в йерархията на приходната администрация орган, който с решението си го е пот­върдил в обжалваната част, предмет на настоящото съдебно производство. В случая жал­бата е подадена в предви­де­ния за това преклузивен процесуален срок от надлежна страна, поради което същата се явява процесуално допустима.

От фактическа страна съдът намира за установено следното:

 Със Заповед за възла­га­не на ревизия /ЗВР/ № Р-16001620003444-020-001/11.06.2020г., издадена от Началник сектор при ТД на НАП – гр.  Пловдив, с обхват: данък върху добавената стойност за периода от 01.04.2020г. до 30.04.2020г., като е определен краен срок за завършване на ревизията до 3 месеца, считано от датата на връчване на за­поведта, което е редовно сторено на 22.06.2020г. по електронен път. Със Заповед за изменение на ЗВР № Р-16001620003444-020-002/15.06.2020г., ЗВР е изменена като е определено ревизионното производство да обхване задължения за ДДС за следните периоди: от 01.04.2020г. до 30.04.2020г.; от 01.02.2020г. до 31.03.2020г.; от 27.08.2019г. до 30.11.2019г.

Със заповед № Р-16001620003444-020-003/22.06.2020г. и заповед №

Р-16001620003444-020-004/18.09.2020г., ревизионното производство е продължено до 20.11.2020г.

В срока по чл. 117, ал. 1 от ДОПК е издаден Ревизионен доклад /РД/ № Р-16001620003444-092-001/04.12.2020г. Няма данни по делото да е постъпило възражение срещу РД в срока по чл. 117, ал. 5 от ДОПК.

В срока по чл. 119, ал. 2 от ДОПК компетентните органи по приходите са издали обжалвания в настоящото произ­водство Ревизионен акт /РА/ № 1600162000344-091-001/06.01.2021г.

Същият е бил обжалвано пред Директора на Дирекция ОДОП гр. Пловдив, който със свое решение № 203 от 05.04.2021г е потвърдил издадения РА.

Не е спорно между страните обстоятелството, че оспорваният РА е издаден от надлежно овластени за това органи по приходите и при спазени административнопроизводствени правила, което се установява и след служебната проверка от състава на съда, като предвид липсата на спор меж­ду страните относно тези обстоятелства, не се налага излагането на под­робни съ­ображения.

Спорът касае правилното приложение на матери­алния закон.

Органите по приходите са констатирали, че дружеството жалбоподател е декларирало в дневника за продажби и в справките-декларации по ЗДДС, касаещи периодите от 01.09.2019г. до 30.11.2019 г. и от 01.02.2020 г. до 31.05.2020 г. ВОД  на обща стойност 606 800,30 лв.  с получатели на доставката както следва:

-                LIGHT UPP LTD по 15 бр. инвойс фактури,  подробно описани в РД на обща стойност 574 881,15 лв, с предмет на доставките - дрехи, авто силикон, бижутерия, платове, пердета, батерии, инсектициди, освежители, халати, газ за запалки, сух спирт;

-                PANAGIOTIS FILIP PARIS AND CO ОЕ GYTHIOU 119 по инвойс  фактура № **********/10.10.2019 г. на стойност 7 040,99 лв. с предмет на доставката - флуорисцентни лампи;

-                TZIVELEKAS TRADING ELECTRICAL по инвойс фактура  № **********/14.10.2019 г. на стойност 24 878,16 лв. с предмет на доставката - лампи.

Органите по приходите за изготвили и връчили на жалбоподателя ИПДПО с които на основание чл. 37, ал. 3, чл. 53 и чл. 56, ал. 1 от ДОПК са изискали да представи документи и писмени обяснения свързани с процесните доставки.

След анализ на представените документи е било консатирано, че превозът на стоките по декларираните ВОД за британския клиент - LIGHT UPP LTD е бил осъществен от „ГЕРИ-В-2000“ ООД е за сметка на жалбоподателя.

Ревизиращите са констатирали, че в клетка 24 на представените  бланки на CMR не е вписано мястото на получаване на стоките, не е посочена дата на разтоварване на стоките и липсва подпис и печат на получателя, в товарителниците няма отразяване на вида на стоката.

Органите по приходите са установили и, че като товарен пункт в клетки 3 на товарителниците са посочени - гр. Гоце Делчев и гр. София, но ревизираното дружество не представя данни или доказателства, че разполага със собствен или нает обект за съхранение на стоки в тези населени места.

Извършена е бил проверка в регистър „Пътни такси и разрешителни“ и констатирано, че транспортните средства, посочени в CMR не са регистрирани преминавания през ГКПП на Република България.

Относно приложените от дружеството потвърждения за получаване на стоките от клиента е установено, че в тях липсва отбелязване вида и количеството на стоката, като няма данни и за лицата, предали, респ. приели стоките, както и длъжностното им качество.

Ревизиращият екип е посочил също така, че с цел доказване на декларираните ВОД за Великобритания, от страна на „КМ-33“ ЕООД не са представени документи или писмени обяснения относно начина на заявяване на стоките от страна на клиента, липсват данни за водена междуфирмена (търговска) кореспонденция във връзка с уговаряне параметрите по доставките, няма сключени договори и др.

В хода на ревизията, органите по приходите при офис Хасково са приобщили по надлежния ред доказателства във връзка с получен отговор по изпратена молба за предоставяне на информация от общ характер до данъчната/приходната администрация на Великобритания, касаеща контрагента LIGHT UPP LTD с VIN GB280630221. По повод извършена на „КМ-33“ ЕООД проверка, документирана с протокол № 16001618203131-073- 001/23.12.2019 г. е била изпратена молба за предоставяне на информация от общ характер до данъчната/приходната администрация на Великобритания за горепосоченото дружество. С протокол № Р-16001620003444-П73-001/ от 07.01.2020г. при ТД на НАП Пловдив е извършено приобщаване на получен отговор VAT_BG_032020_GB_BG-0793_20200219_AP_RI_R, в който е посочено, че при извършена проверка на декларирания от LIGHT UPP LTD с VIN GB280630221 адрес е открит агента на търговеца, който само подава справки-декларации по ДДС въз основа на предоставените му данни. Агентът не може да отговори на поставените въпроси и не разполага с информация и документи относно бизнеса, ситуацията, търговците и т.н. Не е открит управителят на дружеството. От страна на LIGHT UPP LTD не са представени документи. Съгласно предоставената информация от данъчната администрация на Великобритания, директор на LIGHT UPP LTD е А. С. С. от Република България. В получения отговор не се потвърждава, че стоките са получени, осчетоводени и декларирани от LIGHT UPP LTD с VIN GB *********.

C оглед гореизложените обстоятелства и факти, ревизиращият екип е направил заключението, че адресът, който е отразен в приложените CMR и

посочен в писмените обяснения на задълженото лице като място на получаване на стоките - LONDON, 411 WESTMOUNT ROAD, SE9 1NB е адрес, на който съгласно получения отговор от данъчната администрация на Великобритания, данъкоплатецът не е извършвал икономическа дейност, а управителят му не е открит по повод извършената проверка. Освен това горепосоченият адрес представлява жилищна сграда. Органите по приходите са установили също така, че в представените от ревизираното дружество документи никъде не фигурират подписи на управителя на дружеството- получател по доставките или на негов упълномощен представител. Посоченото в отговора лице, представляващо LIGHT UPP LTD - българският гражданин А. С. С. с ЕГН ******хххх по данни от Търговския регистър на Агенцията по вписванията е управител на ,,АДРИА ЛАЙТ“ ЕООД, гр. Пловдив, е ЕИК по ЗТР/Булстат ********* - дружество, което се явява пряк доставчик по фактури, чийто предмет са част от стоките, обект на декларираните ВОД за Великобритания.

Относно гръцките контрагенти - PANAGIOTIS FILIPPAKIS AND CO ОЕ GYTHIOU 119 и TZIVELEKAS TRADING ELECTRICAL, органите по приходите са посочили, че ревизираното дружество представя международни товарителници, в които е отразено, че превозът е осъществен от „КАРОЛИНА КО“ ЕООД, като в едната няма посочване на регистрационния номер на МПС, а в другата - нечетливи данни за превозното средство. Освен това в клетка 24 на CMR не е отразено място на получаване на стоките, няма дата и подпис, като няма данни и за получателите на стоките.

С оглед така установените обстоятелства и факти, органите по приходите са формирали заключението, че представените от „КМ-33“ ЕООД документи не отразяват реално осъществени ВОД на стоки, а са били съставени единствено с цел избягване начисляването и плащането на ДДС. Прието е, че мястото на изпълнение на коментираните доставки е на територията на страната, тъй като в конкретния случай не са налице обстоятелствата по реда на чл. 7, ал. 1 от ЗДДС относно декларираните от „КМ-33“ ЕООД ВОД на стоки за съответните чуждестранни получатели. Поради това ревизираното дружество не е имало право да прилага нулева ставка по чл. 53 от ЗДДС, във връзка с чл. 7 от ЗДДС и чл. 45 от ППЗДДС по издадените от него общо 17 бр. инвойси.

За извършените доставки на основание чл. 66, ал. 1 и чл. 82, ал. 1 във връзка с чл. 86, ал. 2 от ЗДДС органите по приходите са начислили по формулата на чл. 53, ал. 1 от ППЗДДС косвен данък в общ размер на 121 360,05 лв. (606 800,30 лв. х 20%), установен за дължим към бюджета за периодите от 01.09.2019 г. до 30.11.2019 г. и от 01.02.2020 г. до 31.05.2020 г.

След извършен в хода на настоящото административно обжалване преглед на направените от ревизиращия екип констатации и при съвкупна преценка на всички установени обстоятелства с оглед реалността на документираните ВОД се установява следното:

Ревизираното дружество е декларирало изпълнение на ВОД на различни по вид и количество стоки към чуждестранните контрагенти - LIGHT UPP LTD с VIN GB280630221, PANAGIOTIS FILIPPAKIS AND CO OE GYTHIOU 119 c VIN № EL ********* и TZIVELEKAS TRADING ELECTRICAL c VIN № EL *********, за които е установено, че имат валиден VIN номер във Великобритания и Гърция.

В резултат на извършения от страна на органите по приходите анализ на всички събрани в хода на ревизията доказателства и доказателствени средства е формиран извод за липса на реално извършени ВОД на стоки от „КМ-33“ ЕООД към въпросните клиенти и липсата на основание за прилагане на нулева ставка на данъка.

По делото бе назначена ССчЕ, като приетото по делото заключение на вещото съдът ще обсъди по същество на спора по долу в решението.

По искане на жалбоподателя бе разпитан свидетеля Н.В.К., който заяви следното:

Свидетелят е управител съм на фирма „Магнати България“ ООД, която се занимава с внос на домашни потреби. Дружеството осъществявало търговска дейност с „КМ 33“ ЕООД. пез 2018 или 2019 г.  В  процеса на работата е станало ясно, че фирмата има някакви затруднения с плащането, като е било постигнато споразумение  фактурите, които не са платени да се изплащат на части, когато имат възможност.

Свидетелят е предоставял на НАП документи - пътни листи и приемо- предавателни протоколи във връзка с проверката на „КМ-33“. Поръчките на фирмата „КМ 33“ са ставали по телефона.  Стоките са били карани в София или в Гоце Делчев според договорка.

В Гоце Делчев той карал стоката в една транспортна фирма която е имала база - камиони, офиси, като управителката на фирмата е получавала стоките. В София стоката е била транспортирана а в Казичене.

За  доставките не са били калкулирали отделно транспортните услуги, като същите са били включени в цената на стоките.   Стоките не са били предавани с приемо-предавателни протоколи. Такива протоколи са били съставяни единствено между управителката Н. и свидетеля.

По същество на спора съдът намира за установено следното:

Основателно е твърдеиието на жалбоподателя, че по делото са събрани достатъчно доказателства  за реалността на процесните доставки.

По  фактура №  **********/14.09.2019г. с получател дружество Light up LTD по делото са представени :

-                - фактурата, в която е вписан идентификационният номер по ДДС на получателя на доставката;

-                международна товарителница  за извършения превоз от страна на превозвача Гери - В - 2000 ООД в която се съдържат  данни за: място и датата на съставянето и  името и адреса на изпращача и името и адреса на превозвача, името и адреса на получателя, мястото и датата на приемане на стоката за превоз и мястото за доставянето и, вид и тегло на стоката, както и подписи на изпращач, превозвач и получател и дата на получаване на стоката - 19.09.2019г.

-                фактура на превозвача, ведно с доказателства за извършено по същата плащане;

-                заявка за международен транспорт на КМ 33 ООД с подписи на страните;

-                документи, удостоверяващи собствеността на Превозвача върху транспортното средство, посредством което е извършен превозът;

-                трудов договор, командировъчна заповед и пътен лист на лицето, извършило превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                потвърждение за получените стоки

-                Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 2б.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че МПС ***е напуснало територията на страната на дата 16.09.2019г. през ГКПП Видин Дунав мост и е влязло обратно на 25.09.2019г.

-                декларация на управителя на превозвача за натоварена стока и извършен превоз;

лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срешу възнаграждение на превозвача;

В заключението си вещото лице е установило, че процесната Въпросната фактура е била осчетоводена от жалбоподателя, като от сформираното към 31.05.2020г. общо салдо на Light up LTD 368 055.26лв. по неплатени фактури, към 29.12.2021г, след извършени плащания от страна на клиента, салдото е в размер на 98 230.84 лв. или са извършени плащания в размер на 269 824.42 лева, като преводите извършени от клиента не са извършвани по конкретни фактури, а са превеждани общи суми, поради което и счетоводно не са отразени плащания по конкретни фактури. Вещото лице е посочило, че посочило, че по делото са налнце данни, от които се установява движението на стоките по отношение на издадените фактури към LICHT UP LTD от България до Великобритания /Лондон/.

По фактура фактура № **********/19.09.2019г. с получател дружество Light up LTD по делото са представени:

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 2б.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че МПС рег. № *** и Е 8962 МС са напуснали територията на страната, както следва: МПС *** на дата 22.09.2019г. през ГКПП Видин Дунав мост и влязло обратно на 03.10.2019г. и МПС Е 8962 МС на дата 22.09.2019г. н влязло обратно на дата 01.10.2019г.

-                декларация на управителя на превозвача за натоварена стока и извършен превоз;

-                лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срешу възнаграждение на превозвача.

-                Вещото лице е констатирало, че процесната фактура е осчетоводена от жалбоподателя, като от сформираното към 31.05.2020г. общо салдо на клиента Light up LTD 368 055.26лв. по неплатени фактури, към 29.12.2021г, след извършени плащания от страна на клиента, салдото е в размер на 98 230.84 лв. или са извършени плащания в размер на 269 824.42 лева, като преводите извършени от клиента не са извършвани по конкретни фактури, с цитирани номера, а са превеждани общи суми, поради което и счетоводно не са отразени плащания по конкретни фактури.

-                Вещото лице е приело, че по делото са налице данни, от конто се установява движението на стоките по отношение на издадените фактури към LICHT UP LTD от България до Великобритания /Лондон/.

По фактура № **********/26.09.2019г. с получател дружество Light up LTD по делото са представени::

-                фактура, в която е вписан идентификационният номер по ДДС на получателя на доставката;

-                международни товарителници /ЧМР/ 2 бр. за извършения превоз от страна на превозвача Гери - В - 2000 ООД съдържащи данни за: място и датата на съставянето им - 27.09.2019г., името и адреса на изпращача и името и адреса на превозвача, името и адреса на получателя, мястото и датата на приемане на стоката за превоз и мястото за доставянето и, вид и тегло на стоката, както и подписи на изпращач, превозвач и получател и дата на доставка на стоката - 04.10.2019г.

-                фактура на превозвача, ведно с доказателства за извършено по същата плащане;

-                заявка за международен транспорт на КМ 33 ООД с подписи на страните;

-                документи, удостоверяващи собствеността на Превозвача върху транспортното средство, посредством което е извършен превозът;

-                трудов договор, командировъчна заповед и пътен лист на лицето, извършило превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 2б.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че МПС рег. № /Е 0350 КН и ***са напуснали територията на страната, както следва: МПС Е 0350 КН на дата 30.09.2019г. през ГКПП Видин Дунав мост и влязло обратно на 11.10.2019г. и МПС ***излязло на дата 29.09.2019г. през ГКПП Видин Дунав мост и влязло обратно на дата 09.10.2019г.

-                декларация на управителя на превозвача за натоварена стока и извършен превоз;

-лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срещу възнаграждение на превозвача;

-Вещото лице е констатирало, че процесната  фактура е осчетоводена от жалбоподателя От сформираното към 31.05.2020г. общо салдо на клиента Light up LTD 368 055.26лв. по неплатени фактури, към 29.12.2021г, след извършени плащания от страна на клиента, салдото е в размер на 98 230.84 лв. или са извършени плащания в размер на 269 824.42 лева, като преводите извършени от клиента не са извършвани по конкретни фактури, с цитирани номера, а са превеждани общи суми, поради което и счетоводно не са отразени плащания по конкретни фактури.

-                Вещото лице е приело, че  по делото са налице данни, от които се установява движението на стоките по отношение на издадените фактури към LICHT UP LTD от България до Великобритания /Лондон/.

По фактура **********/04.10.2019г. с получател дружество Light up LTD по делото са представени

-                фактурата, в която е вписан идентификационният номер по ДДС на получателя на доставката;

-                международни товарителници /ЧМР/ - 2 броя за извършения превоз от страна на превозвача Гери - В - 2000 ООД съдържаща данни за: място и датата на съставянето им - 04.10.2019г., името и адреса на изпращача и името и адреса на превозвача, името и адреса на получателя, мястото и датата на приемане на стоката за превоз и мястото за доставянето и, вид и тегло на стоката, както и подписи на изпращач, превозвач и получател и дата на получаване на стоката - 11.10.2019г.

-                фактура на превозвача, ведно с доказателства за извършено по същата плащане;

-                заявка за международен транспорт на КМ 33 ООД с подписи на страните;

-                документи, удостоверяващи собствеността на Превозвача върху транспортното средство, посредством което е извършен превозът;

-                трудов договор, командировъчна заповед и пътен лист на лицето, извършило превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                потвърждение за получените стоки.

-                Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 26.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че процесните  МПС рег. № *** и ***са напуснали територията на страната, както следва: МПС *** на дата 06.10.2019г. през ГКПП Видин Дунав мост и е влязло обратно на 16.10.2019г. и МПС ***на дата 07.10.2019г. и влязло обратно на дата 18.10.2019г.

-                декларация на управителя на превозвача за натоварена стока и извършен превоз;

-                лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срещу възнаграждение на превозвача.

Вещото лице е констатирало, че от сформираното към 31.05.2020г. общо салдо на клиента Light up LTD 368 055.26лв. по неплатени фактури, към 29.12.2021г, след извършени плащания от страна на клиента, салдото е в размер на 98 230.84 лв. или са извършени плащания в размер на 269 824.42 лева, като преводите извършени от клиента не са извършвани по конкретни фактури, с цитирани номера, а са превеждани общи суми, поради което и счетоводно не са отразени плащания по конкретни фактури.

Вещото лице е приело, че по делото са налице данни, от които се установява движението на стоките по отношение на издадените по отношение на издадените фактури към LICHT UP LTD от България до Великобритания /Лондон/.

По фактура №  02000000001/10.10.2019г. с получател дружество Light up LTD са представени

-                фактурата, в която е вписан идентификационният номер по ДДС на получателя на доставката;

-международна товарителница /ЧМР/ за извършения превоз от страна на превозвача Гери - В - 2000 ООД съдържаща данни за място и датата на съставянето и 18.10.2019г., името и адреса на изпращача и името и адреса на превозвача, името и адреса на получателя, мястото и датата на приемане на стоката за превоз и мястото за доставянето и, вид и тегло на стоката, както и подписи на изпращач, превозвач и получател датата на получаване на стоката - 25.10.2019г.

-                фактура на превозвача, ведно с доказателства за извършено по същата плащане;

-  заявка за международен транспорт на КМ 33 ООД;

-                документи, удостоверяващи собствеността на Превозвача върху транспортното средство, посредством което е извършен превозът;

-                трудов договор, командировъчна заповед и пътен лист на лицето, извършило превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                потвърждение за получените стоки - макар и документ изискван за установяване на транспорт при доставка извършвана от или за сметка на получателя /чл. 45, т. 2, б. „а“ от ППЗДДС/, въпросният документ не следва да бъде игнориран с оглед твърдяната липса на всички реквизити по същия съобразно изискванията на чл. 45, т. 2, б. „а“ от ППЗДДС, а ценен като частен документ по отношение на неговото съдържание.

-                Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 2б.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че процесното  МПС /***/ е напуснало територията на страната на дата 20.10.2019г. през ГКПП Видин Дунав мост и влязло обратно на 30.10.2019г.

-                декларация на управителя на превозвача за натоварена стока и извършен превоз;

-                лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срещу възнаграждение на превозвача;

  Вещото лице е констатирало, че въпросната фактура е осчетоводена от жалбоподателя.  От сформираното към 31.05.2020г. общо салдо на клиента Light up LTD 368 055.26лв. по неплатени фактури, към 29.12.2021г, след извършени плащания от страна на клиента, салдото е в размер на 98 230.84 лв. или са извършени плащания в размер на 269 824.42 лева, като преводите извършени от клиента не са извършвани по конкретни фактури, с цитирани номера, а са превеждани общи суми, поради което и счетоводно не са отразени плащания по конкретни фактури.

  Вещото лице е приело, че по делото са налиде данни, от конто се установява движението на стоките по отношение на издадените фактури към LICHT UP LTD от България до Великобритания /Лондон/.

По фактура № 02000000000/10.10.2019г. с получател дружество Panagiotis Filippakis, Гърция по делото са представени

-                фактурата, в която е вписан идентификационният номер по ДДС на получателя на доставката;

-международна товарителница /ЧМР/ за извършения превоз от страна на превозвача Каролина и Ко ООД съдържаща данни за: място и датата на съставянето и - 14.10.2019г., името и адреса на изпращача и името и адреса на превозвача, името и адреса на получателя, мястото и


датата на приемане на стоката за превоз и мястото за доставянето и, вид и тегло на стоката, както и подписи на изпращач, превозвач и получател.

- е - mail кореспонденция между изпращача и получателя;

-                фактура на превозвача, ведно с доказателства за извършено по същата плащане;

-                документи, удостоверяващи правото на mревозвача върху транспортното средство, посредством което е извършен превозът;

-  пътен лист и отчет на лицето, извършило превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                потвърждение за получените стоки=

-                Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 2б.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че въпросното МПС рег. № ***е напуснало територията на страната на дата 18.10.2019г. през ГКПП Кулата шосе н влязло обратно на 25.10.2019г.

-                писмени обяснения на управителя на превозвача за натоварена стока и извършени два транспорта от България до Гърция;

-                лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срещу възнаграждение на превозвача;

Вещото лице е констатирало, че  тази фактура е осчетоводена от жалбоподателя и е изцяло платена по банков път от контрагента на дата 14.11.2019 г. Експертът е приел, че по делото са налице данни, от които се установява движението на стоките по отношение на издадената фактура към от България до Гърция.

По фактура №  **********/14.10.2019г. с получател дружество Tzivelekas Trading Elektikal, Гърция са предтавени:

-                фактурата, в която е вписан идентификационният номер по ДДС на получателя на доставката;

-                международна товарителница /ЧМР/ за извършения превоз от страна на превозвача Каролина и Ко ООД съдържаща данни за: място и датата на съставянето и - 14.10.2019г., името и адреса на изпращача и името и адреса на превозвача, името и адреса на получателя, мястото и датата на приемане на стоката за превоз и мястото за доставянето и, вид и тегло на стоката, както и подписи на изпраща и превозвач.

- е - mail кореспонденция между изпращача и получателя;

-                фактура на превозвача, ведно с доказателства за извършено по същата плащане;

-                документи, удостоверяващи правото на mревозвача върху транспортното средство, посредством което е извършен превозът;

- пътен лист и отчет на лицето, извършило превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                потвърждение за получените стоки

-                Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 2б.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че въпросното МПС рег. № /***е напуснало територията на страната на дата 18.10.2019г. през ГКПП Кулата шосе н влязло обратно на 25.10.2019г.

-                писмени обяснения на управителя на превозвача за натоварена стока и извършени два транспорта от България до Гърция;

-                лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срещу възнаграждение на превозвача;

Вещото лице е констатирало, че въпросната фактура е осчетоводена при от жалбоподателя и е изцяло платена по банков път от контрагента на дата 24.10.2019 г.

Експертът е пиел, че по делото са налине данни, от конто се установява движението на стоките по отношение на издадената фактура към Tzievelakas Trading Elektrical от България до Гърция.

По фактури №  **********/01.11.2019г.,  № **********/01.11.2019г. №  **********/01.11.2019г .    и № **********/01.11.2019г. с получател дружество Light up LTD по делото са представени

-                фактурата, в която е вписан идентификационният номер по ДДС на получателя на доставката;

-международни товарителници /ЧМР/ - 2 броя за извършения превоз от страна на превозвача Гери - В - 2000 ООД съдържащи данни за: място и датата на съставянето им - 01.11.2019г., името и адреса на изпращача и името и адреса на превозвача, името и адреса на получателя, мястото и датата на приемане на стоката за превоз и мястото за доставянето и, вид и тегло на стоката, както и подписи на изпращач, превозвач и получател и датата на получаване на стоката - 08.11.2019г.

-                фактура на превозвача, ведно с доказателства за извършено по същата плащане;

-                заявка - договор за транспортна услуга на КМ 33 ООД, подписана между страните;

-документи, удостоверяващи собствеността на Превозвача върху транспортното средство, посредством което е извършен превозът;

-                трудов договор, командировъчна заповед и пътен лист на лицето, извършило превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                потвърждение за получените стоки.

-                 Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 2б.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че въпросните МПС рег. № ***и ***са напуснали територията на страната, както следва: МПС рег. №  ***на дата 04.11.2019г. през ГКПП Видин Дунав мост н влязло обратно на 19.11.2019г. и МПС рег. № ***излязло на 03.11.2019г. ГКПП Видин Дунав мост, влязло обратно на 13.11.2019г.

-                декларация на управителя на превозвача за натоварена стока и извършен превоз;

-лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срещу възнаграждение на превозвача;

- Вещото лице е констатирало, че въпросната фактура е осчетоводена от жалбоподателя От сформираното към 31.05.2020г. общо салдо на клиента Light up LTD 368 055.26лв. по неплатени фактури, към 29.12.2021г, след извършени плащания от страна на клиента, салдото е в размер на 98 230.84 лв. или са извършени плащания в размер на 269 824.42 лева, като преводите извършени от клиента не са извършвани по конкретни фактури, е цитирани номера, а са превеждани общи суми, поради което и счетоводно не са отразени плащания по конкретни фактури.

Експертът е констатирал, че  по делото са налице данни, от конто се установява движението на стоките по отношение на издадените фактури към LIGHT UP LTD от България до Великобритания /Лондон/.

По фактура №  **********/11.11.2019г. с получател дружество Light up LTD са предтавени

-                фактура, в която е вписан идентификационният номер по ДДС на получателя на доставката;

-международни товарителници /ЧМР/ - 2 броя за извършения превоз от страна на превозвача Гери - В - 2000 ООД съдържащи данни за: място и датата на съставянето им - 22.11.2019г., името и адреса на изпращача и името и адреса на превозвача, името и адреса на получателя, мястото и датата на приемане на стоката за превоз и мястото за доставянето и, вид и тегло на стоката, както и подписи на изпращач, превозвач и получател и датата на получаване на стоката - 29.11.2019г.

-                фактура на превозвача, ведно с доказателства за извършено по същата плащане;

-                заявка - договор за транспортна услуга на КМ 33 ООД, подписана от страните;

-                документи удостоверяващи собствеността на  транспортното

 средство.

-                трудов договор, командировъчна заповед и пътен лист на лицето, извършило превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                потвърждение за получените стоки

-Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 2б.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че въпросните МПС рег. № /***и ***са напуснали територията на страната, както следва: МПС рег. № ***на дата 24.11.2019г. през ГКПП Видин Дунав мост и влязло обратно на 03.12.2019г. н МПС рег. № ***излязло през ГКПП Видин Дунав мост на 24.11.2019г.

-                декларация на управителя на превозвача за натоварена стока и извършен превоз;

-                лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срещу възнаграждение на превозвача;

-                Вещото лице е констатирало, че въпросната фактура е осчетоводена от жалбоподателя.  От сформираното към 31.05.2020г. общо салдо на клиента Light up LTD 368 055.26лв. по неплатени фактури, към 29.12.2021г, след извършени плащания от страна на клиента, салдото е в размер на 98 230.84 лв. или са извършени плащания в размер на 269 824.42 лева, като преводите извършени от клиента не са извършвани по конкретни фактури, с цитирани номера, а са превеждани общи суми, поради което и счетоводно не са отразени плащания по конкретни фактури.

-                Експертът е приел, че  по делото са налице данни, от които се установява движението на стоките по отношение на издадените фактури към LICHT UP LTD от България до Великобритания /Лондон/.

По фактура №   **********/28.11.2019г. с получател дружество Light up LTD по делото са представени

-                фактурата, в която е вписан идентификационният номер по ДДС на получателя на доставката;

-                международна товарителница /ЧМР/ за извършения превоз от страна на превозвача Гери - В - 2000 ООД съдържащи данни за: място и датата на съставянето и - Об. 12.2019г., името и адреса на изпращача и името и адреса на превозвача, името и адреса на получателя, мястото и датата на приемане на стоката за превоз и мястото за доставянето и, вид и тегло на стоката, както и подписи на изпращач, превозвач и получател и датата на получаване на стоката - 13.12.2019г.

-                фактура на превозвача, ведно с доказателства за извършено по същата плащане;

- заявка за транспортна услуга на КМ 33 ООД;

-                документи, удостоверяващи собствеността на Превозвача върху транспортното средство, посредством което е извършен превозът;

-                трудов договор, командировъчна заповед и пътен лист на лицето, извършило превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                потвърждение за получените стоки - макар и документ изискван за установяване на транспорт при доставка извършвана от или за сметка на получателя /чл. 45, т. 2, б. „а“ от ППЗДДС/, въпросният документ не следва да бъде игнориран с оглед твърдяната липса на всички реквизити по същия съобразно изискванията на чл. 45, т. 2, б. „а“ от ППЗДДС, а ценен като частен документ по отношение на неговото съдържание.

-                Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 26.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че въпросното МПС рег. № ***е напуснало територията на страната на дата 08.12.2019г. през ГКПП Видин Дунав мост и влязло обратно на 18.12.2019г.

-                декларация на управителя на превозвача за натоварена стока и извършен превоз;

-                лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срещу възнаграждение на превозвача;

- Вещото лице е констатирало, че въпросната фактура е осчетоводена от жалбоподателя От сформираното към 31.05.2020г. общо салдо на клиента Light up LTD 368 055.26лв. по неплатени фактури, към 29.12.2021г, след извършени плащания от страна на клиента, салдото е в размер на 98 230.84 лв. или са извършени плащания в размер на 269 824.42 лева, като преводите извършени от клиента не са извършвани по конкретни фактури, с цитирани номера, а са превеждани общи суми, поради което и счетоводно не са отразени плащания по конкретни фактури.

- Вещото лице е приело, че по делото са налнде данни, от които се установява движението на стоките по отношение на издадените фактури към LICHT UP LTD от България до Великобритания /Лондон/.

По фактура №  **********/12.02.2020г. с получател  Light up LTD са представени::

-                фактурата, в която е вписан идентификационният номер по ДДС на получателя на доставката;

-международна товарителница /ЧМР/ за извършения превоз от страна на превозвача Гери - В - 2000 ООД съдържаща данни за: място и датата на съставянето и - 22.02.2020г., името и адреса на изпращача и името и адреса на превозвача, името и адреса на получателя, мястото и датата на приемане на стоката за превоз и мястото за доставянето и, вид и тегло на стоката, както и подписи на изпращач и превозвач и датата на получаване на стоката - 26.02.2020г..

-                фактура на превозвача, ведно с доказателства за извършено по същата плащане;

-                заявка за международен транспорт на КМ 33 ООД от дата 12.02.2020г.;

-                документи, удостоверяващи собствеността на Превозвача върху транспортното средство, посредством което е извършен превозът;

-                трудов договор, командировъчна заповед и пътен лист на лицето, извършило превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                потвърждение за получените стоки.

-                Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 26.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че въпросното МПС рег. № ***е напуснало територията на страната на дата 23.02.2020г. през ГКПП Оряхово и влязло обратно на 04.03.2020г.

-                декларация на управителя на превозвача за натоварена стока и извършен превоз;

-                лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срешу възнаграждение на превозвача;

-                Вещото лице е констатирало, че процесната фактура е осчетоводена от жалбоподателя От сформираното към 31.05.2020г. общо салдо на клиента Light up LTD 368 055.26лв. по неплатени фактури, към 29.12.2021г, след извършени плащания от страна на клиента, салдото е в размер на 98 230.84 лв. или са извършени плащания в размер на 269 824.42 лева, като преводите извършени от клиента не са извършвани по конкретни фактури, с цитирани номера, а са превеждани общи суми, поради което и счетоводно не са отразени плащания по конкретни фактури.

Вещото лице е приело, че по делото са налице данни, от които се установява движението на стоките по отношение на издадените фактури към LIGHT UP LTD от България до Великобритания /Лондон/.

По фактура №  **********/31.03.2020г. с получател дружество Light up LTD са представени

-                фактурата, в която е вписан идентификационният номер по ДДС на получателя на доставката;

-международна товарителница /ЧМР/ за извършения превоз от страна на превозвача Гери - В - 2000 ООД съдържаща данни за: място и датата на съставянето и - 04.04.2020г., името и адреса на изпращача и името и адреса на превозвача, името и адреса на получателя, мястото и датата на приемане на стоката за превоз и мястото за доставянето и, вид и тегло на стоката, както и подписи на изпращач, превозвач и получател и дата на получаване на стоката - 10.04.2020г..

-                фактура на превозвача, ведно с доказателства за извършено по същата плащане;

 

-                заявка за международен транспорт на КМ 33 ООД от дата 31.03.2020г., подписана от страните;

-документи, удостоверяващи собствеността на Превозвача върху транспортното средство, посредством което е извършен превозът;

-                трудов договор, командировъчна заповед и пътен лист на лицето, извършило превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-потвърждение за получените стоки;

-                Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 2б.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че въпросното МПС рег. № ***е напуснало територията на страната на дата 05.04.2020г. през ГКПП Видин Дунав мост н влязло обратно на 13.04.2020г.

-                декларация на управителя на превозвача за натоварена стока и извършен превоз;

-лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срещу възнаграждение на превозвача;

Вещото лице е констатирало, че ъпросната фактура е осчетоводена от жалбоподателя От сформираното към 31.05.2020г. общо салдо на клиента Light up LTD 368 055.26лв. по неплатени фактури, към 29.12.2021г, след извършени плащания от страна на клиента, салдото е в размер на 98 230.84 лв. или са извършени плащания в размер на 269 824.42 лева, като преводите извършени от клиента не са извършвани по конкретни фактури, с цитирани номера, а са превеждани общи суми, поради което и счетоводно не са отразени плащания по конкретни фактури.

Експертът е приел, че по делото са налице данни, от които се установява движението на стоките по отношение на издадените фактури към LICHT UP LTD от България до Великобритания /Лондон/.

Въпросните събрани по делото доказателства по отношение на  

По фактура №  **********/22.04.2020г. с получател дружество LICHT UP LTD са представени

-                фактура, в която е вписан идентификационният номер по ДДС на получателя на доставката;

-                международна товарителница /ЧМР/ за извършения превоз от страна на превозвача Гери - В - 2000 ООД съдържаща данни за: място и датата на съставянето и - 24.04.2020г., името и адреса на изпращача и името и адреса на превозвача, името и адреса на получателя, мястото и датата на приемане на стоката за превоз и мястото за доставянето и, вид и тегло на стоката, както и подписи на изпращач и превозвач.

-                фактура на превозвача, ведно с доказателства за извършено по същата плащане;

-                заявка за международен транспорт на КМ 33 ООД от дата 17.04.2020г. подписана от Превозвача;

-                документи, удостоверяващи собствеността на Превозвача върху транспортното средство, посредством което е извършен превозът;

-                трудов договор, командировъчна заповед и пътен лист на лицето, извършило превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                потвърждение за получените стоки;

-                Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 2б.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че въпросното МПС рег. № ***е напуснало територията на страната на дата 26.04.2020г. през ГКПП Видин Дунав мост н е влязло обратно на 05.05.2020г.

-                декларация на управителя на превозвача за натоварена стока и извършен превоз;

-лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срещу възнаграждение на превозвача;

Вещото лице е констатирало, че въпросната фактура е осчетоводена при жалбоподателя От сформираното към 31.05.2020г. общо салдо на клиента Light up LTD 368 055.26лв. по неплатени фактури, към 29.12.2021г, след извършени плащания от страна на клиента, салдото е в размер на 98 230.84 лв. или са извършени плащания в размер на 269 824.42 лева, като преводите извършени от клиента не са извършвани по конкретни фактури, с цитирани номера, а са превеждани общи суми, поради което и счетоводно не са отразени плащания по конкретни фактури.

Експертът е констатирал, че  по делото са налице данни, от които се установява движението на стоките по отношение на издадените фактури към LICHT UP LTD от България до Великобритания /Лондон/.

По фактура №  **********/30.05.2020г. с получател дружество Light up LTD са представени::

-                фактура, в която е вписан идентификационният номер по ДДС на получателя на доставката;

-международна товарителница /ЧМР/ за извършения превоз от страна на превозвача Гери - В - 2000 ООД съдържаща данни за: място и датата на съставянето и - 30.05.2020г., името и адреса на изпращача и името и адреса на превозвача, името и адреса на получателя, мястото и датата на приемане на стоката за превоз и мястото за доставянето и, вид и тегло на стоката, както и подписи на изпращач, превозвач и получател и датата на получаване на стоката - 05.06.2020г.

-                фактура на превозвача, ведно с доказателства за извършено по същата плащане;

-                заявка за международен транспорт на КМ 33 ООД от дата 30.05.2020г. подписана от Превозвача;

-документи, удостоверяващи собствеността на Превозвача върху транспортното средство, посредством което е извършен превозът;

-                трудов договор, командировъчна заповед и пътен лист на лицето, извършило превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                потвърждение за получените стоки

Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 2б.10.2020г, и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07,12.2021г., които отразяват, че въпросното МПС рег. № ***е напуснало територията на страната на дата 31.05.2020г. през ГКПП Оряхово и е влязло обратно на 09.06.2020г.

-                декларация на управителя на превозвача за натоварена стока и извършен превоз;

-                лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срешу възнаграждение на превозвача;

-                Вещото лице е констатирало, че въпросната фактура е осчетоводена от жалбоподателя От сформираното към 31.05.2020г. общо салдо на клиента Light up LTD 368 055.26лв. по неплатени фактури, към 29.12.2021г, след извършени плащания от страна на клиента, салдото е в размер на 98 230.84 лв. или са извършени плащания в размер на 269 824.42 лева, като преводите извършени от клиента не са извършвани по конкретни фактури, с цитирани номера, а са превеждани общи суми, поради което и счетоводно не са отразени плащания по конкретни фактури.

-                Експертът е приел , че по делото са налице данни, от които се установява движението на стоките по отношение на издадените фактури към LICHT UP LTD от България до Великобритания /Лондон/.

-                По отношение  на фактурите на доставчиците на стоката, предмет на ВОД - „Магнати България“ ЕООД и „Адриа Лайт“ ЕООД и извършителите на превоза на същата - „Гери - В - 2000“ ООД и „Каролина и Ко“ ООД по делото са представени по съответните доставчици:

За  „Магнати България“ ЕООД:

-                фактури за извършените доставки - в които е описан вида, количеството, единичната цена и общата стойност на стоките;

-                потвърждения за получена стока по всяка фактура е посочване на стоката и МПС-то, е което са извършва превоза на същата - удостоверяващи получаването на стоката от Купувача.

-                документи, удостоверяващи собствеността на доставчика върху МПС-тата, е които е извършван превоза на стоката;

- пътни листове за извършения превоз;

- информация относно натоварването и разтоварването на стоката

-                документи за произход на стоките, обект на доставки към КМ 33 ЕООД;

-                счетоводни справки и регистри относно заприхождаването и изписването на стоките, обект на продажба, счетоводно отразяване на фактурите и разплащанията по тях, от които е видно погасяването на задълженията по част от тях.

-                Показанията на свидетеля Н.К..

Вещото лице приема, че  всички фактури на доставчика са осчетоводени от жалбоподателя като към момента на изготвяне на експертизата, салдото по партидата на доставчика е 87 603.38лв - задължение, което не може да се индивидуализира дали е по част от процесиите фактури или по фактури за период извън ревизирания поради извършване на плащания без изрично посочване на фактурите, задълженията по които се погасяват.

За доставчика  „Адриа лайт“ ЕООД:

-                фактури с точно описание на вида, количеството, единичната цена и общата стойност на продаваните стоки;

-      тристранни приемо - предавателни протоколи към същите.

-                счетоводни справки и регистри относно заприхождаването и изпитването на стоките, обект на продажба, счетоводно отразяване на фактурите и разплащанията по тях.

-                обяснения на управителя на доставчика, от които е видно, че заявяването на стоките е ставало по телефон, опаковани са в кашони и са транспортирани за сметка на доставчика с негов транспорт.

За доставчика „Гери-В-2000“ ООД:

- международни товарителници /ЧМР/ за извършения превоз;

- фактури на превозвача, ведно с доказателства за разплащания по същите;

-  заявки за международен транспорт;

-документи, удостоверяващи собствеността на превозвача върху транспортните средства, посредством които е извършен превозът;

-трудови договор, командировъчни заповеди и пътни листове на лицата, извършили превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

-                Потвърждение за получените стоки.

-                Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 2б.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че въпросните МПС са напуснали територията на страната на дати, които кореспондират изцяло на отразената в приложените товарителници информация;

-                декларация на управителя на превозвача за натоварена стока и извършен превоз;

-лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срещу възнаграждение на превозвача.

Вещото лице приема, че са налице реално осъществени доставки -

За доставчика   „Каролина и Ко“ ООД:

- международни товарителници /ЧМР/ за извършения превоз;

-                фактури на превозвача, ведно с доказателства за извършени по същите плащания;

-документи, удостоверяващи правото на Превозвача върху транспортното средство, посредством което са извършени превозите;

- пътни листове и отчет на лицата, извършили превоза;

-                документи за извършени разходи за горива и пътни такси на превозвача;

- потвърждение за получените стоки;

-                Справка от Областна дирекция на МВР - Хасково от 2б.10.2020г. и Справка на Главна дирекция „Гранична полиция“ при МВР от 07.12.2021г., които отразяват, че въпросното МПС рег. № ***е

напуснало територията на страната на дата 18.10.2019г. през ГКПП Кулата шосе и влязло обратно на 25.10.2019г.

-                писмени обяснения на управителя на превозвача за натоварена стока и извършени два транспорта от България до Гърция;

-лиценз за извършване на международен автомобилен превоз на товари за чужда сметка или срешу възнаграждение на превозвача;

Вещото лице е констатирало, че - по делото са налице данни, от които се установява движението на стоките по отношение на издадените фактури към Tzievelakas Trading Elektrical и Panagiotis and Co OE от България до Гърция. Експертът е приел, че  паричните задължения по фактура № 25622/09.10.2019г. са изцяло погасени, а по фактура № 25821/29.10.2019г. не, тъй като същата не е осчетоводена в счетоводството на жалбоподателя вероятно поради грешка.

От правна страна съдът намира за установено следното: 

РА е издаден от компетентен орган и при спазване на процесуалните правил.

 Производството е приключило в срока, установен от чл. 114, ал. 2 от ДОПК, надлежно определен от органа, възложил ревизията. Ревизионният доклад е съставен и връчен на данъчния субект в определените от чл. 117, ал. 1 и ал. 4 от ДОПК срокове. Ревизионният акт е издаден в определения от чл. 119, ал. 2 от ДОПК срок, в предвидената в чл. 120 от ДОПК форма и съдържа изложение на фактическите и правните основания за постановяването му, с извършено позоваване на изготвения ревизионен доклад.

От преписката не се установява при извършването на ревизията, събирането и обсъждането на доказателствата, и формирането на фактическите и правните им изводи, да са нарушени принципите на данъчния процес от страна на ревизиращите органи по приходите при упражняване на техните процесуални права, или същите да са извършили действия, надвишаващи законовите им правомощия.

В хода на ревизията органите по приходите са попълнили преписката с необходимите според тях доказателства, на база на които е извършена проверка на релевантните за облагането на жалбоподателя обстоятелства. Извършените въз основа на тези доказателства фактически констатации и направените правни изводи са предмет на преценка при проверката за материалната законосъобразност на РАосигурителното производство. От събраните по делото доказателства не се установява да са допуснати съществени процесуални нарушения при извършването на ревизията.

По отношение съответствието на РА, в обжалваната му част с материалноправните разпоредби на ЗДДС съдът намира за установено следното:

Съгласно чл.138, § 1 от Директива 2006/112/ЕО на Съвета от 28 ноември 2006г. относно общата система на данъка върху добавената стойност, съдържащ се в глава 4, озаглавена „Освобождавания на вътреобщностни сделки", държавите-членки освобождават доставката на стоки, изпратени или превозени до местоназначение извън съответната им територия, но на територията на Общността, от или за сметка на продавача или клиента, придобиващ стоките за друго данъчнозадължено лице или за данъчно незадължено юридическо лице, действащо в това си качество в държава-членка, различна от тази, в която е започнало изпращането или превоза на стоката. Разпоредбата възпроизвежда съдържанието на чл. 28в, част А, буква а) от Шеста директива и е част от преходния режим за облагане на търговията между държавите членки, регламентиран в раздел XVIа от тази директива, чиято цел е да се прехвърлят данъчните приходи в държавата членка, в която се осъществява крайното потребление на доставените стоки - решение от 27.09.2007 г. по дело Teleos и др., C-409/04, т. 36, решение от 27.09.2007г. по дело Collеe, C-146/05, т. 22, решение от 27.09.2007г. по дело T. I., C-184/05, т. 22, решение от 22.04.2010г. по дело X, C-536/08 и C-539/08, решение от 7.12.2010г. по дело R, С-285/09, т. 37 и решение от 22.09.2012г. по дело VSTR, С-587/10, т. 27.

Механизмът, създаден с този преходен режим, се състои, от една страна, в освобождаване на извършената чрез вътреобщностно изпращане или вътреобщностен транспорт доставка в държавата членка, от която се изпращат или транспортират стоките, и същевременно допускане на право на приспадане или възстановяване на платения, по получени доставки ДДС в тази държава, а от друга страна, в облагане на вътреобщностното придобиване в държавата членка по пристигане. По този начин механизмът гарантира ясно разграничение на данъчния суверенитет на съответните държави членки (решение по дело R, т. 38) и позволява да се избегне двойното данъчно облагане, а следователно и да се гарантира данъчния неутралитет, присъщ на общата система на ДДС - решение по дело Teleos, т. 25, решение по дело Collеe, т. 23 и решение от 22.09.2012г. по дело VSTR, С-587/10, т. 28.

Съгласно постоянната практика на СЕС, освобождаването на вътреобщностната доставка на дадена стока става приложимо само когато правото на разпореждане като собственик с тази стока е прехвърлено на приобретателя и продавачът докаже, че посочената стока е изпратена или транспортирана в друга държава членка и че вследствие на това изпращане или транспортиране, същата стока е напуснала физически територията на държавата членка на доставката - решение по делото Teleos, т. 42, решение по дело T. I., т. 23, решение по делото R., точка 41 и решение от 16.12.2010 г. по дело E. T. H., C-430/09, т. 29.

Съгласно разпоредбата на чл. 7, ал. 1 ЗДДС наличието на ВОД е обусловено от кумулативната установеност на следните предпоставки: осъществена доставка на стоки, транспортиране на същите от територията на Република България до територията на друга държава - членка и регистрации на доставчика и получателя в съответните държави за целите на ДДС. Съобразно чл. 53, ал. 1 и ал. 2 от ЗДДС, ВОД са облагаеми с нулева ставка на данъка, а удостоверяващите ги документите са определени с Правилника за прилагане на закона. Препращането е към нормата на  чл. 45 ППЗДДС, която в зависимост от подлежащите на установяване правно релевантни факти разграничава изискуемите се документи за доказване в две групи - доказателства за доставката и доказателства за изпращането или транспортирането на стоките от територията на страната до територията на друга държава-членка.

Първият правно релевантен факт се установява с представянето на фактури за доставката, в която се посочва издаденият при регистрацията за целите на ДДС от друга държава-членка идентификационен номер по ДДС на получателя. Следващите два правно релевантни факта са изпращането или транспортирането на стоката, които са посочени алтернативно, а необходимите доказателства за установяването им са определени в зависимост от това от кого е извършен транспортът. Така описаният национален регламент е в унисон с тълкуванията на СЕС, според които освобождаването на ВОД става приложимо само когато правото на разпореждане като собственик с тази стока е прехвърлено на приобретателя и продавачът докаже, че посочената стока е изпратена или транспортирана в друга държава членка и вследствие на това изпращане или транспортиране същата стока е напуснала физически територията на държавата членка на доставката /решение на СЕС от 27.09.2007г. по дело № С-409/04 Teleos и т. 31 от решение на СЕС от 06.09.2012г. по дело № С-273/11 Mecsek Gabona Kft/. Директива 2006/112/ЕО оставя в правомощията на държавите членки да определят условията, при които освобождават ВОД от ДДС, като разпределението на доказателствената тежест в процеса се регулира изцяло от националното право и е в зависимост от обичайната практика, установена за сходни операции /т. 35 - 38 от решение на СЕС от 06.09.2012г. по дело № С-273/11 Mecsek Gabona Kft и т. 26 - 30 от решение на СЕС от 09.10.2014г. по дело № С-492/2013 „Траум“ ЕООД/. В решението по дело С-409/04 г. СЕС е посочил, че вменяването на задължение на ревизираното лице да представи убедително доказателство за физическото напускане на стоките на територията на държавата-членка не гарантира правилното и ясно прилагане на освобождаванията и поставя това лице в положение на несигурност /т. 51 в нарушение на основния принцип на правото на ЕС на правна сигурност, изискващ нормите да бъдат ясни и точни и прилагането им да е предвидимо за лицата. Спазването на този принцип се постига чрез регламентиране от националните власти на условията за освобождаване, вкл. чрез списък от документи, които следва да се представят на компетентните органи / чл. 45 ППЗДДС/. Не е в противоречие със съюзното право да се изисква от доставчика да вземе всички мерки, които могат разумно да се очакват от него, за да се увери, че осъществяваната от него операция не го довежда до участие в данъчна измама.

От своя страна, разпоредбата на чл. 45, т. 2 ППЗДДС регламентира документите, доказващи изпращането или транспортирането на стоките от територията на страната до територията на друга държава членка. В чл. 45, т. 2, б. „а” от ППЗДДС е посочено изискването за представяне на транспортен документ или писмено потвърждение от получателя или упълномощено от него лице, удостоверяващи, че стоките са получени на територията на друга държава членка - в случаите, когато транспортът е извършен от получателя или от трето лице за сметка на получателя. В ППЗДДС са посочени изчерпателно реквизитите, които следва да съдържа писменото потвърждение: дата и място на получаване, вид и количество на стоката, вид, марка и регистрационен номер на превозното средство, с което е извършен транспортът. В разпоредбата на чл. 45, т. 2, б. “б” от ППЗДДС е регламентирано изискването за наличието на транспортен документ, удостоверяващ, че стоките са получени на територията на друга държава членка – когато транспортът е извършен от доставчика или от трето лице за сметка на доставчика.

Съгласно съдебната практика от тълкуването на цитираната правна уредба следва, че отказ на правото на освобождаване от облагане с ДДС при ВОД е допустимо при наличието на следните предпоставки – когато доставчикът не е изпълнил предвидените от закона задължения в областта на доказването или когато е бил недобросъвестен, т.е. е знаел или е трябвало да знае, че осъществяваната от него операция е част от извършвана от приобретателя измама. В този смисъл е и решението на СЕС по дело С-273/11.

В настоящия случай, от събраните по делото писмени доказателства се установява, че транспортът по спорните ВОД е осъществен от трети лица – превозвачите  „Магнати България“ ЕООД,  Адриа лайт“ ЕООД, 

„Каролина и Ко“ ООД, и  „Гери-В-2000“ ООД за сметка на доставчика /българското дружество/. При това положение, относима е разпоредбата на чл. 45, т. 2, буква „б“ от ППЗДДС (в приложимата по време редакция), съгласно която изпращането или транспортирането на стоките от територията на страната до територията на другата държава членка се удостоверява с транспортен документ. В конкретния случай, дружеството-доставчик на стоката е представило пред органите по приходите транспортен документ - международни товарителници за транспорт, осъществен от трето лице за сметка на доставчика. Неправилно ревизиращите органи са акцентирали на необходимите за доказване реалността на ВОД документи в съответствие с разпоредбата на чл. 45, т. 2, б. „а“, която урежда случаите в които транспортът на стоките е за сметка на получателя в съответната държава членка. В случая няма спор между страните относно изпълнението на изискването по чл. 45, т. 1, б. „а“ от ППЗДДС, тъй като жалбоподателят е представил заверени копия на процесните инвойси, с получател лице, регистрирано по ДДС в съответната държава - членка на ЕС.

Спорът между страните е дали доставките са вътреобщностни такива по смисъла на чл. 7, ал. 1 от ЗДДС или се касае за доставки в общия случай на закона в хипотезата на чл. 6 от ЗДДС и по-конкретно ал. 3, т. 3 от разпоредбата. Единственото спорно обстоятелство между страните обстоятелство е изпращането и получаването във Великобритания на стоките, предмет на декларираните доставки.

Съгласно съдебната практика на СЕС, при липсата на конкретна разпоредба в Директива 2006/112/ЕО относно доказателствата, които трябва да предоставят данъчнозадължените лица, за да бъдат освободени от ДДС в случаите на ВОД, в правомощията на държавите членки, съгласно чл.131 от Директива 2006/112/ЕО е да определят условията, при които се освобождават ВОД от облагане с ДДС (т. 36 от решение на Съда от 6 септември 2012 г. по дело С-273/11).

По отношение на превозните документи следва да се съобрази правната уредба на международната товарителница в Конвенцията за договора за международен автомобилен превоз на стоки /CMR/, ратифицирана с Указ № 1143 на Държавния съвет от 29.07.1977г., ДВ, бр. 61 от 05.08.1977г., в сила за България от 18.01.1978 година. В приложното поле на конвенцията се включват договорите за автомобилен превоз на стоки, когато мястото за приемане на стоката за превоз и предвиденото място за доставянето и се намират в две различни държави, от които поне една е договаряща се страна /чл. 1 от конвенцията/. По силата на чл. 4 от Конвенцията договорът за превоз на товари се установява с товарителница, а съгласно чл. 9 до доказване на противното товарителницата удостоверява условията на договора и получаването на товара от превозвача, а на основание чл. 4 от същата Конвенция нередовността й не засяга нито съществуването, нито действието на този договор. От горното следва, че непопълването на отделни части от ЧМР или неправилното им попълване, е ирелевантно при преценка на относимите към правния спор факти и не води до загуба на доказателствената сила на процесиите товарителници.

Съдът намира, че противно на твърденията на приходната администрация, е установен превозът на стоки от България до Великобритания като транспортът е осъществяван за сметка на доставчика – ревизираното дружество от цитираните по-горе , а превозвачи.

 Търговските отношения между жалбоподателя и тези дружества, осъществили превоза, се основават на заявки за международен транспорт. Наличието на договорни отношения между ревизираното лице и превозвачите се потвърждава и от представените в хода на извършената насрещна проверка обяснения от представители на превозвачите. При проверката от последните са представени регистрационни талони на товарните автомобили и ремаркета, лицензи за международен автомобилен превоз на товари, фактури за закупено гориво, пътни листи, платени пътни и фериботни такси, приемо - предавателни протоколи, трудови договори на лицата, извършили превоза и т. н.

Видно от представените товарителници към всяка една от издадените към LIGHT UPP LTD фактури не е налице нередовност при попълването им.

От цитираните по-горе разпоредби на Конвенцията се установява, че за редовността на международната товарителница е достатъчно посочването на името и адреса на получателя, мястото и датата на приемането на стоката за превоз и мястото за доставянето й. Затова не е случайна стриктната процесуална доказателствена норма на чл. 45 от ППЗДДС. Представените CMR съдържат подписи и печати положени от изпращача и превозвача. Във всички международни товарителници по процесните фактури в кл. 6 е поставен печат на превозвача и е посочен номер на превозното средство, попълнени са клетки 22 - изпращач, 23 - превозвач и 24 - получател, като в тях са поставени печати и подписи на изпращача - ревизираното лице, на превозвача и получател - получателя по фактурите. Непосочването на имената на лицата, получили стоките в кл. 24 от международните товарителници не е съществен реквизит на товарителницата. В тази връзка следва да се съобрази приетото от СЕС в решението му от 9 октомври 2014г. по дело С-492/13, според което чл. 138, § 1 и чл. 139, § 1, втора алинея от Директива 2006/112/ЕО на Съвета от 28 ноември 2006г. относно общата система на данъка върху добавената стойност, изменена с Директива 2010/88/ЕС на Съвета от 7 декември 2010г., трябва да се тълкуват в смисъл, че не допускат при обстоятелства като разглежданите данъчната администрация на държава членка да откаже възможността за упражняване на правото на освобождаване от ДДС във връзка с вътреобщностна доставка, поради това че доставчикът не е доказал истинността на подписа в документите, нито представителната власт на лицето, подписало тези документи от името на получателя, при положение, че доказателствата, представени от доставчика, са в съответствие със списъка с документи, които следва да бъдат представени на тази администрация, предвиден в националното право. Фактите по главното производство сочат, че липсват данни за това разглежданата доставка да е част от данъчна измама или че доставчикът е действал недобросъвестно в контекста на евентуално извършена от получателя измама. Такива данни липсват и в настоящото производство. Представените транспортни документи са редовни от външна страна и като такива се ползват с материална доказателствена сила по отношение на условията на транспорта (в това число дестинацията на стоките).

На следващо място, във всяко едно от приложените CMR са отразени номерата на фактурите, броя на количеството натоварена стока в килограми и нейното описание и номерата на съответния търговски документ, по който начин е възможно обосноваването на извода, че стоките, посочени в товарителниците са идентични със стоките, посочени във фактурите. Налице са надлежно попълнени документи за място и дата на приемането на стоката. В транспортните документи е посочен като изпращач /доставчик/ ревизираното дружество, мястото на натоварване, като е посочен и конкретен адрес, където е станало разтоварването на стоката към получателя. Всяка една от фактурите за доставка на стока е придружена с фактури за извършен превоз за сметка на жалбоподателя от България до Великобритания, от съответните превозвачи. В издадените от превозвачите фактури са стоките, които са предмет на превоза, които данни напълно съответстват с данните в представените международни товарителници и същите по несъмнен начин могат да бъдат обвързани със съответните инвойс-фактури. Горното се потвърждава и от приетото по настоящото дело заключение по ССЕ, която съдът кредитира изцяло като пълна, обективна и съответстваща на останалите писмени доказателства.

В конкретния случай съдът намира, че са представени всички необходими доказателства, които да установят транспортирането на стоките от територията на Република България към Великобритания, като данните отразени в транспортните документи съответстват на събраните по делото и в ревизионното производство доказателства.

При наличието на редовен транспортен документ факта на натоварване на стоките, напускането им на страната е доказан. Изискването за доказване на ВОД е изпълнено когато се докаже изпращането на стоките от доставчика. След като доставчикът разполага с редовни от външна страна ЧМР, които са подписани от доставчика и превозвача, същите удостоверяват условията на превозния договор. Липсата или наличието на конкретен адрес в рамките на населеното място е с несъществено значение, тъй като посочването му не се изисква от разпоредбата на чл. 45 от ППЗДДС. Представените доказателства, съотнесени към ЧМР доказват организирането на транспорта чрез напускането на стоките на територията на страната и преминаването им на територията на друга държава - членка и достигането до получателя на стоките. Настоящият съдебен състав намира, че в случая са налице достатъчно и обективни  доказателства за движението на товарните автомобили, вписани в товарителницата през границата между Република България и Великобритания на датите на издаване на товарителниците. Казаното се подкрепя и от заключението по ССЕ.

Действително, при приемане на заключението е изразено възражение от процесуалния представител на ответника относно този извод на ВЛ, но това възражение не се кредитира от настоящия съдебен състав, по съображенията изложени по-горе., поради което и оспорването в случая е само формално.

По отношение на непризнатия данъчен кредит по горепосочените фактури, съдът, позовавайки се на заключението по приетата ССЕ намира, че не е налице основание за непризнаване правото на приспадане на данъчен кредит. В случая, правото на приспадане на данъчен кредит е обвързано с упражняването му при ненастъпило данъчно събитие, недоказан транспорт на стоките от мястото на упражняване на дейността от доставчиците до мястото на натоварването им от превозвача, за извършването на транспорт до Великобритания по повод деклариран ВОД. Като допълнителен аргумент за непризнаването на данъчния кредит е използвано обвързването му с недоказан последващ ВОД на стоки към Великобритания.

Настоящият съдебен състав не споделя направения от ревизиращите органи извод. При анализ на данните в събраните по делото доказателства /включително при съдебното обжалване/ се установи обективността на извършените доставки, в случая, посочените като предмет в процесните фактури за доставки на описаните стоки. От представените писмени доказателства по делото и заключение по ССЕ се установява, че е действително е извършена доставка на стоки по описания от жалбоподателя начин, включително факта на извършения с негово собствено МПС транспорт на територията на РБ.

При така направената обвръзка между закупените от доставчиците стоки и последващата им продажба при условията на ВОД, настоящият съдебен състав намира, че след като по-горе в настоящото решение са изложени аргументи по отношение на действително извършен ВОД към Великобритания, то следва да бъда прието за несъмнено установено обстоятелството, че РЛ е разполагало със стоките, закупени от двамата доставчика.

При посочения изход на спора, жалбоподателят има право на присъждане на сторените разноски по производството, които се констатираха  както следва: 50лв. за държавна такса 500лв. – депозит за вещо лице;  50 лв. за разпит на свидетел;  5760 лв.  за заплатено адвокатско възнаграждение;  общо 6 360 лв.

В случая, и с оглед възражението на представителя на ответната страна за прекомерност на адвокатското възнаграждение, съгласно договора за правна защита и съдействие, направено в нарочна молба на л. 593, следва да се посочи, че възнаграждението не е прекомерно, тъй като е в размер близък до минималния размер на адвокатското възнаграждение, съгласно разпоредбата на чл. 7, ал. 2. 4 от Наредба № 1 от 09.07.2004г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения /в приложимата й редакция/. Следва де се отбележи и обстоятелството, че делото се отличава с голям обем на писмените доказателства, същото е с особена фактическа и правна сложност, проведени са няколко съдебни заседания в хода на които от страна на пълномощника на жалбоподателя бяха направени множество доказателствени искания.

В този смисъл, не са налице основания за присъждането на по-нисък размер на разноските в тази им част, по смисъла на чл. 78, ал. 5 от ГПК, във вр. с чл. 144 от АПК.

 Предвид гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, Пловдивският административен съд, ІІ отделение, ХІІI състав

 

Р Е Ш И :

 

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р-16001620003444-091- 001/06.01.2021 г., издаден от В.П.А. на длъжност началник на сектор, възложил ревизията и К.Г. Николова на длъжност главен инспектор по приходите - ръководител на ревизията при ТД на НАП Пловдив, офис Хасково,  с който на   КМ-33“ ЕООД,  ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Благоевград, ул. „Свети И. ***, представлявано от Н. Н. П.допълнително е начислен ДДС на стойност 121 360,05 лв. и е отказан данъчен кредит в размер на 115 788,08 лв., ведно с дължими лихви, възлизащи на сумата от 24 692,77 лв., касаещи данъчните периоди от 01.08.2019 г. до 30.11.2019 г. и от 01.02.2020 г. до 31.05.2020 г.

ОСЪЖДА НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ – гр. София да заплати на „ КМ-33“ ЕООД,  ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Благоевград, ул. „Свети И. ***, представлявано от Н. Н. П., сумата от 6 360 /шест хиляди триста и шестдесет/ лева, представляваща разноски по делото.

 

Решението подлежи на обжалване пред Върховен административен съд на Р. България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.              

 

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: