Р Е Ш Е Н И Е
09.04.2019 Дупница
Номер Година Град
В ИМЕТО НА НАРОДА
IV Н О
Районен съд – Дупница състав
19 март 2019
на Година
Мая Гиздова
В публично съдебно заседание в следния състав:
Председател
Членове
Съдебни заседатели:
1.
Роза Цветанова
2.
Секретар:
Председателя на
състава
Прокурор:
Сложи за разглеждане докладваното от
Н А Х 159 2019
дело № по описа за година.
Производството е по реда на чл.59 и следващите от ЗАНН.
Обжалвано е Наказателно постановление № ПО-02-9 от 14.01.2019г., издадено от директора на Басейнова Дирекция "Западнобеломорски район", с което на „ТЕЦ-БОБОВ ДОЛ”ЕАД,със седалище и адрес на управление с.Големо село,община Бобов дол,област Кюстендил,ЕИК:*********,представлявано от инж.Емил Христов-Изпълнителен директор е наложено административно наказание "имуществена санкция" в размер на 1000 /хиляда / лева на основание чл.201,ал.2 Закона за водите за извършено нарушение на чл.48, ал.1, т.13 от Закона за водите.
Жалбоподателят, в
подадената жалба моли Наказателното постановление да бъде отменено като
незаконосъобразно-постановено при съществени нарушения на процесуалните правила
и на материалния закон,като излага подробни съображения в тази насока.
Въззиваемата страна Басейнова Дирекция "Западнобеломорски район",оспорва жалбата, чрез процесуалния си представител и моли наказателното постановление да бъде потвърдено.
Дупнишкият районен съд, след като взе предвид събраните по делото доказателства и наведените от жалбоподателя доводи и съображения, намери за установено от фактическа страна следното:
Наказателното постановление е издадено спрямо ТЕЦ-БОБОВ ДОЛ”ЕАД, за това, че не е изпълнило в срок дадено предписание от служители на Басейнова дирекция „Западнобеломорски район”.
По делото е
установено, че на 21.08.2018г., при извършена проверка от служители на БДЗБР на
обект:”постройка служела за лимногравска станция,изградена на левия бряг на
открит трапецовиден канал,по които се довеждат водите от яз.”Дяково”за
ТЕЦ-БОБОВ ДОЛ”ЕАД,намираща се на около 20м преди съоръжение за разпределяне на протичащите
води в канала,в посока на движението на водите в канала,със следните географски
координати:N 42 ,18,21,2 и Е 23 03 04,8 на съоръжението за разпределяне на
водите.Проверката била извършена във връзка с контрол по изпълнение на
Предписание на Директора на БДЗБР,дадено с писмо е изх.№ КД-03-368/4/
23.05.2018г.,получено от ТЕЦ”Бобов дол”на 28.05.2018г., за монтиране на второ
измервателно устройство,съгласно изискванията на т.1 от раздел „Монтирани
измервателни устройства” от Разрешително за водовземане №0647 от 16.11.2001г., продължено
с Решение № 283 от 14.12.2007г., изменено и продължено с Решение №187 от
30.08.2013г., на Министъра на околната среда и водите.При направена проверка
било констатирано,че няма второ измервателно устройство,съгласно изискванията
на т.1 от раздел „Монтирани измервателни устройства” от Разрешително за
водовземане №0647 от 16.11.2001г.,с което не е изпълнено предписание на
Директора на БДЗБР,дадено с писмо с изх.№КД-03-368/4/ от 23.05.2018г.Неизпълнението
на дадено от контролния орган предписание за монтиране на второ измервателно
устройство на Лимнографска станция в открития трапецовиден канал преди
разпределителното съоръжение за разпределяне на потока за ТЕЦ”Бобов дол” и за
„Напоителни системи”,съгласно изискванията на т.1 от раздел „Монтирани измервателни
устройства” от Разрешително за водовземане №0647 от 16.11.2001г.,от ТЕЦ „Бобов
дол”ЕАД на 29.06.2018г., в поставения срок-30 дни от получаване на писмото с
изх.№ КД-03-368/”/ от 23.05.2018г.,осъществява както от обективна така и от
субективна страна състава на административно нарушение по чл.48,ал.1,т.13 от
Закона за водите .
Във връзка с констатираното на 15.10.2018
г. бил съставен АУАН№ КД-04-151, за нарушение на чл.48, ал.1, т.13 от Закона за
водите, копие от който бил връчен на управителя на дружеството. В
законоустановения срок постъпили възражения. Въз основа на съставения АУАН било
издадено процесното НП.
При така установената фактическа обстановка, Съдът достига до следните правни изводи:
Жалбата е допустима, изхожда от легитимирана страна и е насочена срещу подлежащ на обжалване акт. Разгледана по същество, същата е неоснователна. За да достигне до този извод, настоящият съдебен състав съобрази следното:
Описаната фактическа
обстановка се установява по безспорен и категоричен начин от приложените по
делото писмени доказателства – АУАН, НП, констативен протокол от 21.08.2018 г.предтавените
по делото Решение№217 от 19.12.2018г., Решение №283 от 14.12.2007, Разрешително
за водоползване №0647 от 16.11.2001г., и от останалите приложени по делото
писмени доказателства.
Следва
да се има предвид, че съдът кредитира показанията на разпитаните по време на
съдебното следствие свидетели-А.Ц.К. и С.М.В.,тъй като показанията са им
логични,без противоречиви, а и се подкрепят от събраните по делото
доказателства.
На следващо място при съставяне на АУАН и издаване на атакуваното НП, са спазени изискванията, визирани в разпоредбите на чл. 42 и чл. 57 ЗАНН. При реализирането на отговорността на жалбоподателя, точно и ясно са описани нарушените и санкционни норми, като подробно както в АУАН, така и в НП се сочи кога и какво е установено, както и в какво се изразява констатираното нарушение. Правилно и точно е индивидуализиран нарушителя.
Така описаното
административно нарушение отговаря на материалната норма, под която е
подведено, изпълва обективните признаци от състава на визираната
административно - наказателна норма. Безспорно е установено, че е дадено
предписание от служители на Басейнова Дирекция "Запазнобеломорски
район", за монтиране на второ измервателно устройство,съгласно
изискванията на т.1 от раздел „Монтирани измервателни устройства” от
Разрешително за водовземане №0647 от 16.11.2001г., продължено с Решение № 283
от 14.12.2007г., изменено и продължено с Решение №187 от 30.08.2013г., на
Министъра на околната среда и водите.
Неизпълнението на
дадено от контролния орган предписание за монтиране на второ измервателно
устройство на Лимнографска станция в открития трапецовиден канал преди разпределителното
съоръжение за разпределяне на потока за ТЕЦ”Бобов дол” и за „Напоителни
системи”,съгласно изискванията на т.1 от
раздел „Монтирани измервателни устройства” от Разрешително за водовземане №0647
от 16.11.2001г.,от ТЕЦ „Бобов дол”ЕАД на 29.06.2018г., в поставения срок-30 дни
от получаване на писмото с изх.№ КД-03-368/”/ от 23.05.2018г.,осъществява както
от обективна така и от субективна страна състава на административно нарушение
по чл.48,ал.1,т.13 от Закона за водите .
Що се касае до направените възражения за липса на вина от дружеството,то следва да се посочи, че въпросът за вината не следва въобще да се обсъжда, доколкото административно-наказателната отговорност на юридическите лица е безвиновна и обективна.
По
отношение на изложените в жалбата твърдения, че дружеството е нямало задължение
да монтира измервателно устройство по трасе,за което не притежава право на
собственост съдът счита същите за неоснователни.
В конкретния случай не е налице хипотезата на чл.28 от ЗАНН, доколкото допуснатото нарушение не се отличава с по-ниска степен на обществена опасност от обичайните административни нарушения от същия вид.
Същевременно е наложена минималната санкция предвидена за допуснатото нарушение, като съдът счита същата за справедлива и отговаряща на обществената опасност на допуснатото нарушение.
По изложените съображения настоящият съдебен състав счита, че обжалваното наказателно постановление е законосъобразно, като следва да бъде потвърдено.
Водим от горното и на основание 63, ал.1,от ЗАНН, съдът
Р Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно
постановление № ПО-02-9 от 14.01.2019г., издадено от директора на Басейнова
Дирекция "Западнобеломорски район", с което на „ТЕЦ-БОБОВ ДОЛ”ЕАД,със
седалище и адрес на управление с.Големо село,община Бобов дол,област
Кюстендил,ЕИК:*********,представлявано от инж.Емил Христов-Изпълнителен
директор е наложено административно наказание "имуществена санкция" в
размер на 1000 /хиляда / лева на основание чл.201,ал.2 Закона за
водите за извършено
нарушение на чл.48, ал.1, т.13 от Закона за
водите , като законосъобразно.
Решението не е окончателно и подлежи на касационно
обжалване по реда на АПК пред Административния съд на гр. Кюстендил в
14 - дневен срок от получаване на съобщението до страните, че е изготвено.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: