РЕШЕНИЕ
№…………………/……………..
Град Варна
В ИМЕТО НА НАРОДА
Варненският районен съд
четиридесет и пети състав
На втори юни Година две хиляди двадесет
и първа
В публично
заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ:СТОЯНА
ИЛИЕВА
Секретар :
Маргарита Стефанова
като
разгледа докладваното от съдията
НАХД № 353 по описа на съда за 2021г., за да се произнесе взе
предвид следното:
Производството е по реда на чл. 59 и сл. от ЗАНН и е образувано по жалба на „Б.Б.“ ЕООД, със седалище и адрес на
управление ***, ЕИК *********, представлявано от В.Д.-С.-управител и С.Т.-прокурист
срещу НП № В-0047194/16.112020 год. на Директор в Регионална дирекция за
областите Варна, Добрич, Шумен, Търговище, Разград и Силистра, със седалище ***
към Главна дирекция „ Контрол на пазара” при КЗП, с което за извършено
нарушение на чл.68е, ал.1,вр.чл.68г,ал.4,вр.чл.68в от Закона за защита на
потребителите, на осн. чл.210а от Закона за потребителите на дружеството е
наложена имуществена санкция в размер на 1000 лв..
С жалбата се иска отмяна на НП, като се
твърди, че същото е незаконосъобразно.Твърди се, че АНО е определил неправилно
законовите разпоредби, явяващи се основание за издаване на НП.Оспорва се, че
дружеството е провеждало нелоялна търговска практика. Твърди се също така, че
НП е незаконосъобразно, тъй като неправилно е било определено мястото на
извършване на нарушението, съгласно нормата на чл.57,ал.1,т.5 от ЗАНН, както и
че НП е издадено след изтичане сроковете по чл.34 от ЗАНН.
В съдебно заседание
дружеството, редовно призовано не се представлява.
Актосъставителят ,
редовно призован, взема становище по жалбата и поддържа направените констатации
в съставения АУАН.
Съдът, въз основа на императивно вмененото
му задължение за цялостна проверка на обжалваното наказателно постановление по
отношение на неговата законосъобразност, обоснованост и справедливост на
наложеното наказание, прави следните изводи:
От фактическа страна:
В КЗП с вх.№ N B- 03-657/27.04.2020г.
е постъпила жалба от потребител Г.Н., в която се твърди, че има скрити условия
и подвеждаща реклама в провежданата от „Б.Б." ЕООД игра - „BILLA ANIMAL
PLANET".Жалбоподателят описва, че за всеки 15.00лв. покупка от магазин
Билла се предоставя пакетче от 4 броя стикери с животни. Отделно от това се
предлага за продажба Албум в който да се лепят. При сканиране в приложението на
Билла на 10 специални стикера се участва за награди. Жалбоподателят твърди, че
след като събира необходимият брой стикери установява, че приложението не
работи с всички устройства на Android въпреки, че в условията пише:
„Приложението е съвместимо с устройства поддържащи Android и iOS оперативна
система и е специално разработено за целите на играта. Потребителят ни уверява,
че има гри устройства Android, но не е успял да пусне на детето си анимираните
стикери въпреки, че специално се е старал да пазари в магазини Билла за да ги
получи. Жалбоподателят прилага към жалбата разпечатка от сайта: www.billd.ba. В
Раздел „Правила за провеждане на игра „ВИЛА ANIMAL PLANET" в т. 3.1.1. се
посочва, че всяко лице което има право и желае да участва в Играта, следва да
свали през телефона си мобилното положение „BILLA ANIMAL PLANET", което е
съвместимо с устройства поддържащи Android и iOS оперативна система и е
специално разработено за целите на Играта.
На 29.04.2020г. с КП№К-266584б длъжностните лица са направили проверка
на интернет сайт: www.billa.bg. Установено е било, че кампанията се рекламира
като „BILLA ANIMAL PLANET'' и на 09.04.2020г. е публикувана следната
информация: BILLA България стартира образователна кампания за деца - Animal
Planet. Новата лоялната програма на търговската верига поставя фокус върху
изследването на животинския свят и забавното и ползотворно споделено време у
дома с най-малките. Под мотото .Изследвай животинското царство на нашата
планета1", в периода от 9 април до 13 май, клиентите имат възможност да
съберат 156 стикера с животни от цял свят и да ги колекционират в албум с
интересни факти за животните. Стикерите са със специални ефекти - светят в
тъмното, имат релеф, холографски ефекти и добавена реалност - и ще помогнат на
децата да обогатят знанията си, докато се забавляват.
Малките колекционери ще имат възможност да опознаят животинските видове
в Африка, Европа, Азия, Южна и Северна Америка, Антарктика и всички океани. В
албума има и специална секция, посветена на България и животните около нас. В
края на всеки раздел децата могат да тестват знанията си с интересни викторини.
Важна част от образователната кампанията е специално разработеното
приложение B1LLA Animal Planet,
което дава възможност на децата да учат и да се забавляват по
интерактивни начини. Приложението е тясно свързано с програмата и предлага
изключително интересни преживявания с видеа, игри и виртуална реалност.
Добавената реалност е най-иновативната функция на приложението,
благодарение на която животните
оживяват пред очите на децата и те могат да се запознаят отблизо с тях.
Приложението може да бъде изтеглено безплатно от Google Play Store and App Store.
„Кампанията Animal Planet изцяло се фокусира върху приятното и забавно
изучаване на животните. Вярваме, че програмата ще бъде изключително интересна и
полезна както за най-малките, така и за цялото семейство, прекарвайки заедно
много време у дома в тези дни. Надяваме се с кампанията да допринесем
ефективното домашно образование на децата и ползотворното прекарване на времето
вкъщи - нещо, което много важно в настоящата ситуация", сподели Норберт
Мисбрандт, Управител на BILLA Българи .За всеки 1 лв. от своята покупка
клиентите получават безплатно комплект от 4 стикера с животни. Преживяването се
допълва и от специален колекционерски албум, който се предлага допълнително в
обектите на BILLA".
В сайта са публикувани още Официални правила на рекламна кампания
„ANIMAL PLANET" и Правила за провеждане на игра „ВИХА ANIMAL PLANET".
В „Официалните правила на кампанията" се посочва, че се организира
и провежда от „Б.Б." ЕООД, като стартира на 09.04.2020г. и приключва на
20.05.2020г. В т.4 - „Механизъм на кампанията" е записано:
(1) „В периода на кампанията
Билла предлага на своите клиенти за всеки 15лв. От покупка /покупка от един системен
бон/ в магазин Билла се получава една опаковка, която съдържа 4 броя стикери с
картинки на животни ANIMAL PLANET. Опаковката представлява картонче със
самозалепваща лента, сгънато на две, при което стикерите се намират от вътрешната
страна. В кампанията участват стикери с общо 156 вида картинки на животни, като някои от тях са с видео или допълнителна реалност (АР), а също така и сред стикерите
има и специални такива – xoлограмни, светещи в тъмното или релефни. В
опаковката може да има най-много един стикер с видео допълнителна реалност или
съответно специален такъв - холограмен или светещ в тъмното или релефен.
(2) „независимо от
изложеното в ал.1 по-горе, в периода на Кампанията клиентът може да закупи
свободно /без да е обвързан с друга покупка/ опаковка с 4броя стикери с
картинки на животни ANIMAL PLANET на цена - 0.99лв. за една опаковка".
(3) „клиентът има възможност
да закупи свободно колекционерски албум ANIMAL PLANET, в който може да се
колекционират събраните стикери с картинки на животни. Колекционерският албум
може да бъде закупен на цена2.99лв. за брой".
В „Правила за провеждане на игра „BILLA
ANIMAL PLANET" е публикувана следната информация:
„I. Организатор на провеждане на играта зд.
играта BILLA ANIMAL PLANET (наричана по-долу Играта) се организира и провежда
от «Б.Б." ' ЕООД (наричано по-долу Организатор).
1.2. Играта се провежда по време на и във
връзка с кампанията за лоялност BILLA ANIMAL PLANET, (наричани-по-долу
Кампанията). Правилата на Кампанията са публикувани и са достъпни на
www.billa.bg. ".
1.3. Настоящите правила уреждат единствено
и само Играта BILLA ANIMAL PLANET и са публикувани в мобилното приложение BILLA
ANIMAL PLANET APP и на www.billa.bg. (наричани по-долу Правила).
II. Срок на провеждане на
Играта
2.1. Играта се провежда в срока от 09.04.2020г. до 20.05.2020г.
(включително)
III. Право на участие
3.1. В Играта могат да
участват физически лица, навършили поне 14 години. Малолетни лица, не могат да
се регистрират и да участват в Играта.
3.2. Механизъм на играта:
3.1.1. В периода на Кампанията от 09.04.2020г. до 20.05.2020Г
(включително) всяко лице, което има право и желае да участва в Играта следва
да:
• Да свали през телефона
си мобилното приложение BILLA ANIMAL PLANET АРР (наричано по-долу
Приложението), което е съвместимо с устройства, поддържащи Android и IOS
оперативна система и е специално разработено за целите на Играта
• Да събере 10 (десет)
броя стикери с изображения на животни ANIMAL PLANET с допълнителна реалност (АР
стикери) съгласно правилата на Кампанията. В Играта участват само стикери с
допълнителна реалност (АР стикери). В Играта не участват останалите видове
стикери, включително и тези с видео, въпреки че Приложението съдържа
фукционалност, която позволява преглед на видео стикерите.
• да сканира през
Приложението всеки един от събраните 10 (десет) броя стикери с изображения на
'• животни ANIMAL PLANET
с допълнителна реалност (АР стикери) и да го запази;
• след събиране,
сканиране и запазване на 10-те (десетте) стикери с изображения на животни
ANIMAL PLANET с допълнителна реалност (АР стикери) да се регистрира през
Приложението за участие в томбола за награди чрез въвеждане на две имена,
телефон и населено място, в което живее и да заяви участие в томбола чрез
натискане на съответния бутон.
3.1.2. След успешна регистрация и заявяване за участие в томболата
участникът придобива участие в томбола за теглене на предметни награди, както
следва:
1 Сони Плейстейшън/Sony
Playstation 4 Pro 1TB Fortnite Neo 5
6p. Versa.
2 Смарт часовник/Canyon
Smartwatch CNE-KW21BL 100 6p.
3.1.3. Сваляйки Приложението, а също и регистрирайки се за участие в
томболата участникът автоматично безусловно приема и се съгласява с настоящите
Правила, задължава се да ги спазва, както и да изпълнява всяко решение, взето
от Организатора, включително всяко тълкуване на Правилата, както и дава
съгласие за обработка на личните му данни и се съгласява с Политиката за
поверителност на Организатора …“.
На
19.05.2020г. в офиса на КЗП-РД Варна се явява упълномощено лице на дружеството,
което е запознато със съдържанието на жалбата и претенциите на потребителя. Дадено е нареждане на търговеца
да представи писмено становище като уточни и посочи дали всички устройства с
Операционна система Android и iOS могат да сканират през Приложението стикерите
с допълнителна реалност и с кои модели
телефони са съвместими/несъвместими.
На 29.05.2020г. на електронната поща на РД-Варна е получено становище
от „Б.Б." ЕООД в което се посочва, че правилата на играта са качени на
адрес: billa.bg. Отделно е приложен и списък с устройства, които не поддържат
АР реалност.
С писмо изх. NB-03-657/14.05.2020r. с цел изясняване на съвместимост на
устройства поддържащи Android с приложението за анимирани стикери, от
потребителя е поискано да предостави информация за устройствата с които
разполага и не е успял да пусне стикерите.
На 17.06.2020г. жалбоподателят предоставя данни за притежаваните от
него телефон Samsung Galaxy J4+ и таблет Galaxy, модел SM-T560, версия на
Android 4.4.4. Отделно е предоставена и кореспонденция /цитат от
****@********.****/ в който екипът на Билла е изпратил до потребителя следното
съобщение: „Здравейте, посочен ли е Вашият телефон в списъка с устройствата,
съвместими с Google Play Services for AR - тук: https:// developers.google.com/ar/supported-devlces".
От длъжностните лица е направена проверка на https://
developers.google.com/ar/supported-devices". Установено е, че устройствата
притежавани от потребителя не са в списъка с устройства съвместими с Google
Play Services forAR.
След преглед и анализ на образуваната по случая и водена
административна преписка по ясен, категоричен и недвусмислен начин се установи,
че при осъществяване на дейността си „Б.Б." ЕООД използва заблуждаваща
нелоялна търговска практика търговска практика предвид следното:
На самата интернет страница, където се рекламира играта BILLA ANIMAL
PLANET, в Официални правила на рекламна кампания .ANIMAL PLANET" и Правила
за провеждане на игра „BILLA ANIMAL PLANET", които са публикувани на
интернет сайта billa.bg, няма информация за несъвместимост на Приложението със
софтуерни версии на операционната система Android и iOS, както и определени
технически характеристики на хардуера на самите устройства. В т. 3.1.1. от
„Правила за провеждане на игра „BILLA ANIMAL PLANET" е посочено, че всяко
лице, което има право и желае да участва в Играта следва да свали през телефона
си мобилното приложение BILLA ANIMAL PLANET АРР, което е съвместимо с
устройства, поддържащи Android и iOS оперативна система и е специално разработено
за целите на Играта. При това описване потребителят остава с убеждението, че
може да участва в Играта чрез всички устройства с Android и IOS оперативна
система. Няма изброяване на различни модели телефони, нито посочени
ограничения, няма никаква информация за различни версии на Android и кои точно
устройства могат да бъдат несъвместими с Приложението. Освен като интересна и
образователна за децата, кампанията се рекламира, като даваща възможност за
спечелване на 5 броя Плейстейшън/Sony Playstation 4 Pro 1TB Fortnite Neo Versa
и 100 броя Смарт часовник/Canyon Smartwatcrtyfy'' CNE-KW21BL. За да имаш
успешна регистрация и заявка за участие в томболите за гореописаните предметни/
награди е необходимо след събиране, да се сканират и запазят 10-те стикера с
изображения на животните допълнителна
реалност (АР стикери) да се регистрираш през Приложението. В случай, че
потребител притежава устройство несъвместимо с Приложението BILLA ANIMAL
PLANET, дори и да е събрал необходимите 10 стикера с изображения на животни с
допълнителна реалност (АР стикери), в случай, че не разполага с устройство,
което поддържа АР реалност, това автоматично го изключва от възможността и
правото му да участва за обявените предметни награди. В конкретния случай
жалбоподателят е прочел и прилага към жалбата „Правилата за провеждане на игра
BILLA ANIMAL PLANET", но не е намерил точна, ясна и коректна информация за
устройствата и версията на оперативната им система, които поддържат видео и АР
(допълнителна реалност), което го кара да прави разходи за пазаруване и покупки
на нови стикери. Едва след като събира необходимия брой стикери, съгласно
Правилата на Кампанията разбира, че няма възможност да се регистрира през
Приложението за участие в томболата раздаваща предметни награди. Информацията
за потребителя е сьществена за избора особено като се има предвид наградите,
които могат да бъдат спечелени. В случай, че потребителя знаеше, че за
регистриране за спечелване на наградите му е нужно устройство, което не
притежава нямаше да закупува стикери, стимулиран от това да събере всички 10
специални стикера, за да се регистрира в играта „BILLA ANIMAL PLANET" за
спечелване на наградите. Предвид еуфорията на децата от кампанията, тяхното
желание да съберат всички 156 стикера с животни, както и поради възможността за
спечелване на общо 105 броя предметни награди, стимулира потребителите да
закупуват свободно стикери или да правят покупки в магазини Билла на стойности,
за които ще им предоставят безплатно стикери. В условията на кампанията не е
предоставена съществена информация. В тези случаи потребителите вземат
търговско решение да посетят даден търговски обект, губят време и правят
финансови разходи, след което биват подведени и не могат да осъществят
намеренията си.
,.Б.Б." ЕООД не предоставя съществена информация, необходима на
средния потребител в зависимост от ситуацията за вземането на търговско
решение, което средния потребител не би взел без използването на тази търговска
практика.
Предвид гореизложеното административния орган е приел, че „Б.Б." ЕООД прилага нелоялна
заблуждаваща търговска практика, тъй
като от целия фактически контекст на практиката и като се вземат предвид всички
нейни характеристики, и обстоятелства е видно, че не се предоставя съществена
информация, че не може чрез всички устройства с операционна система Android и
iOS, да се участва в игра ,,BILLA ANIMAL PLANET" включваща възможност за
спечелване на награди, която информация е нужна на средния потребител за
вземането на търговско решение,което води или може да доведе до вземането на
търговско решение, което средният потребител не би взел без използването на
тази търговска практика, с което е нарушил чл.68е, ал.1 от ЗЗП, във връзка с
чл.68г, ал.4, във връзка с чл.68в от ЗЗП.
Нарушението е извършено на 19.04.2020г. в
гр. Варна и установено с Решение по протокол на КЗП № 13/25.08.2020г.
Акта
бил съставен и предявен на упълномощено лице, което в графата бележки и
възражения не направило такива.
Въз основа на съставения АУАН, АНО издал обжалваното НП № В-0047194/16.112020
год., с което наложил на „Б.Б.“ ЕООД,
със седалище и адрес на управление ***, ЕИК *********, представлявано от В.Д.-С.-управител
и С.Т.-прокурист за извършено нарушение на чл.68е, ал.1,вр.чл.68г,ал.4,вр.чл.68в
от Закона за защита на потребителите, на осн. чл.210а от Закона за
потребителите на дружеството имуществена санкция в размер на 1000 лв..
В хода на съдебното производство са разпитани в качеството на свидетел
актосъставителя М.А. и Ц.Х., които потвърждават констатациите в АУАН.
Описаната фактическа обстановка
съдът прие за установена, въз основа на събраните по делото гласни
доказателства: показанията на свидетелите А. и Х., дадени в хода на съдебното
следствие, и от приложените по делото писмени доказателства - КП № К-
2665846/29.04.2020г.; писмо от Б.Б. ЕООД, № 86/28.05.2020 год.; КП № K-
26б5036/19.05.2020г.; жалба/сигнал № 01-79924-26.04.2020; Заповед №
424/17.09.2020 год. на председателя на КЗП, прочетени и приети от съда по реда
на чл.283 от НПК.
От правна страна:
Жалбата е депозирана от надлежно легитимирано лице, спрямо което е
издадено атакуваното НП, в установения от закона 7-дневен срок от връчване на
НП и пред надлежния съд – по местоизвършване на твърдяното нарушение. Поради
това жалбата е допустима и следва да бъде разгледана.
АУАН
и издаденото въз основа на него НП са
съставени в сроковете по чл.34,ал.1 и 3 от ЗАНН.
НП е издадено от компетентен орган – Директор РД за областите Варна,
Добрич, Шумен,Търговище, Разград и Силистра ,
съгласно приложената Заповед № 165/18.03.2020 год. на Председателя на
КЗП,като АУАН също е съставен от компетентно лице, съгласно Заповед № 364ЛС/24.04.2015
год. от председателя на Комисията за защита на потребителите,
който е предоставил право на длъжностното лице А. да съставя актове
за извършени нарушения по законите и подзаконовите нормативни
актове, контрола по приложението, на които е възложен на КЗП или на
председателя на КЗП.
АУАН е съставен в присъствието на представляващ дружеството нарушител и
е подписан от съставителя по акта и двама свидетели при съставянето му, както
изрично е отбелязано в съответствие с разпоредбата на чл.40,ал.3 от ЗАНН.
Съдът не констатира нарушение на разпоредбите на чл. 42 от ЗАНН – относно описание на нарушението. В
акта е направено пълно и детайлно описание на нарушението, датата и мястото на
извършване, както и на обстоятелствата при които е извършено. Посочени са и законовите разпоредби, които са нарушени.Отразени
са всички данни относно индивидуализацията на нарушителя – наименование на
дружеството, ЕИК, седалище и адрес на управление, представляващ.
Спазено е от страна на административно - наказващия орган на
изискването на чл.57, ал.1 от ЗАНН, а именно в издаденото наказателно
постановление да бъде дадено пълно описание на нарушението, на обстоятелствата,
при които е извършено, на доказателствата, които потвърждават извършеното
административно нарушение.
Съгласно § 13, т. 23 ДР на ЗЗП "търговска практика" е всяко
действие, бездействие, поведение, търговска инициатива или търговско съобщение,
включително реклама и маркетинг, от страна на търговец към потребител, което е
пряко свързано с насърчаването, продажбата или доставката на стока или
предоставянето на услуга на потребителите.
С правната норма на чл. 68в от ЗЗП законодателят е забранил нелоялните
търговски практики. Съгласно чл. 68г, ал. 1 от ЗЗП, търговска практика от
страна на търговец към потребител е нелоялна, ако противоречи на изискването за
добросъвестност и професионална компетентност и ако променя или е възможно да
промени съществено икономическото поведение на средния потребител, когото
засяга или към когото е насочена, или на средния член от групата потребители,
когато търговската практика е насочена към определена група потребители. Алинея
4 на същата разпоредба гласи, че нелоялни са и заблуждаващите и агресивните
търговски практики по чл. 68д - 68к.
Съгласно разпоредбата на чл.
68е, ал. 1 ЗЗП, търговска практика е заблуждаваща и когато от целия й
фактически контекст и като се вземат предвид всички нейни характеристики и
обстоятелства, както и ограниченията на използваното средство за комуникация,
следва, че тя не предоставя съществена информация, необходима на средния
потребител в зависимост от ситуацията за вземането на търговско решение, след
като се е запознал с тях, което води или може да доведе до вземането на
търговско решение, което средният потребител не би взел без използването на
тази търговска практика. Съгласно чл. 68е, ал. 2 ЗЗП, заблуждаваща е и всяка
търговска практика, при която чрез премълчаване, имайки предвид елементите по
ал. 1, търговецът прикрива съществена информация по смисъла на ал. 1 или я
предоставя по неясен, неразбираем или двусмислен начин, или не я предоставя своевременно,
или при която търговецът не посочва своята истинска търговска цел, ако тя не се
разбира от контекста и има за резултат или е възможно да има за резултат
вземането на търговско решение от средния потребител, което той не би взел без
използването на търговската практика.
Анализа на посочените разпоредби води до извода, че за да е налице
нелоялна заблуждаваща търговска практика по смисъла на чл. 68 е, ал. 1 ЗЗП е
необходимо първо от целия фактически контекст на същата и като се вземат
предвид всички нейни характеристики и обстоятелства, както и ограниченията на
използваното средство за комуникация, тя да не предоставя съществена
информация, необходима на средния потребител в зависимост от ситуацията за
вземането на търговско решение, след като се е запознал с тях, което води или
може да доведе до вземането на търговско решение, което средният потребител не
би взел без използването на тази Търговска практика. Съответно първата
необходима законова предпоставка от фактическия състав на нелоялната заблуждаваща
търговска практика е, чрез нея да не се предоставя съществена информация. В
процесния случай, съществената информация, която търговеца не е съобщил на потребителите
е, че за участие в игра / включително и
за играта ,,BILLA ANIMAL PLANET"/ , даваща възможност за спечелване на
награди не може да се участва чрез ползването на всички устройства с
операционна система Android и iOS.
Втората предпоставка е непредоставянето на същата да води до вземане на
търговско решение, което в противен случай потребителя не би взел. Видно и от поведението на засегнатия
потребител е, че е пазарувал в обектите и купувал стикери именно за да участва в посочената игра, което
не би направила, ако е била запозната с тази съществена информация.
Предвид изложеното по-горе състава на съда намира, че дружеството е
осъществило състава на нарушение по чл. чл. 68е, ал. 1,вр.чл. 68г, ал. 4 във
вр. с чл.68в от Закон за защита на потребителите /ЗЗП/.
Също така, съдът намира, че не са налице предпоставките по чл. 28 от ЗАНН, тъй като липсват обстоятелства, от които да се заключи, че се касае за
нарушение с по-ниска степен на обществена опасност от обичайното. Конкретното
нарушение накърнява правото на потребителите да вземат информирано търговско
решение. Същото обхваща голям брой потребители и не следва да се приема за
маловажен случай.
С оглед всичко посочено по-горе, настоящата инстанция намира, че
издаденото наказателно постановление е правилно и законосъобразно, а наложената
санкция – справедлива, поради което и жалбата срещу него следва да се остави
без уважение, а наказателното постановление да се потвърди.
Съгласно чл.210а, ал.1 от ЗЗП за нарушение на чл. 68в, чл. 68г, чл.
68ж, т. 1 - 11, 13, 15, 18 - 23 и чл. 68к, т. 3 - 6 на виновните лица се налага
глоба в размер от 500 до 15 000 лв., а на едноличните търговци и юридическите
лица - имуществена санкция, в размер от 1000 до 30 000 лв.
При определяне на административното наказание правилно е бил взет
предвид факта на извършване на нарушение за първи път и наказанието правилно е
било определено в минималния предвиден размер.
Не
са налице основанията и за приложение на чл. 28, ал.1 от ЗАНН, тъй като
констатираното нарушение не разкрива по-ниска степен на обществена опасност в
сравнение с други нарушения от същия вид.
По
разноските
Съгласно разпоредбата на чл. 63, ал. 3 ЗАНН страните имат право на
разноски.
С оглед изхода на делото и на основание чл. 63, ал. 3 от ЗАНН на КЗП РД
- Варна следва да се присъди юрисконсултско възнаграждение в размер определен в
чл. 37 от Закона за правната помощ ЗПП/, съгласно препращащата разпоредба на
чл. 63, ал. 5 от ЗАНН.
Съгласно чл. 37, ал. 1 от ЗПП заплащането на правната помощ е съобразно
вида и количеството на извършената дейност и се определя в наредба на
Министерския съвет по предложение на НБПП.
В случая за защита по дела по ЗАНН чл. 27е от Наредбата за заплащане на
правната помощ предвижда възнаграждение в размер от 80 до 120 лева.
Производството по делото не се отличава с фактическа или правна
сложност, поради което следва да се присъди възнаграждение в размер на 120.00
лева.
Водим от горното и на основание чл.63, ал.1, предл.Първо от ЗАНН,
съдът
Р Е Ш И
:
ПОТВЪРЖДАВА НП №
В-0047194/16.112020 год. на Директор в Регионална дирекция за областите Варна,
Добрич, Шумен, Търговище, Разград и Силистра, със седалище *** към Главна
дирекция „ Контрол на пазара” при КЗП, с което на „Б.Б.“ ЕООД, със седалище и
адрес на управление ***, ЕИК *********, представлявано от В.Д.-С. - управител и
С.Т.- прокурист за извършено нарушение на чл.68е, ал.1,вр.чл.68г,ал.4,вр.чл.68в
от Закона за защита на потребителите, на осн. чл.210а от Закона за
потребителите е наложена имуществена
санкция в размер на 1000 лв..
ОСЪЖДА на „Б.Б.“ ЕООД, със седалище и адрес на управление ***, ЕИК *********,
представлявано от В.Д.-С. - управител и С.Т.- прокурист да заплати на Регионална
дирекция за областите Варна, Добрич, Шумен, Търговище, Разград и Силистра, със
седалище *** към Главна дирекция „ Контрол на пазара” при КЗП сумата от 120.00
лв., представляваща разноски за юристконсултско възнаграждение.
Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд –
гр.Варна на основанията, предвидени в НПК и по реда на глава 12 от АПК, в
14-дневен срок от съобщаването му на страните, че е изготвено.
СЪДИЯ
: