Решение по дело №1822/2018 на Районен съд - Стара Загора

Номер на акта: 274
Дата: 13 май 2019 г. (в сила от 7 ноември 2019 г.)
Съдия: Блага Димитрова Бозова
Дело: 20185530201822
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 3 юли 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

                 Р Е Ш Е Н И Е

 

 Номер:               10.05.2019 година       град: Стара Загора

 

                      В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Старозагорски районен съд           ПЪРВИ наказателен състав

на 18 март                          Година: 2019

В публичното заседание в следния състав:

 

                                    Председател: БЛАГА БОЗОВА

 

Секретар: ПЛАМЕНА ЯНКОВА

Прокурор:

разгледа докладваното от съдия БОЗОВА

а.н.дело № 1822 по описа за 2018 година, съобрази:

 

Производството е по чл.59 и следващите от ЗАНН.

     Обжалвано е Наказателно постановление /НП/ № 02-00-68 от 20.06.2018 г. издадено от Зам. министър на културата, с което на Областна дирекция „Земеделие” град Стара Загора е наложено административно наказание имуществена санкция в размер на 15 500.00 лева.

     За жалбоподателя в първите по делото заседания се явява упълномощен представител, който поддържа жалбата и моли съдът да отмени НП.

     Въззиваемата страна изпраща процесуален представител, който оспорва жалбата и моли НП да бъде потвърдено.

     Съдът, като прецени доводите и становищата на страните, приетите доказателства и служебно провери правилността на издаденото наказателно постановление /НП/, намира за установено:

Жалбата е подадена в срок и от надлежна страна – санкционирано лице, поради което е допустима.

Жалбата е основателна.

На 11.01.2018 г. от свидетелите М.К.А.-Д., на длъжност регионален инспектор в ЦРП - Бургас в ГД „ИОКН” при Министерството на културата и арх. С.Х.С., на длъжност регионален инспектор в ГД „ИОКН” при Министерството на културата е извършена проверка на основание чл.192 ал.1 т.1 и т.2 от Закона за културното наследство /ЗКН/, съобразно Заповед № РД-09-447/28.06.2017 г. и Заповед № РД-09-439/28.06.2017 г.) на място в сграда, в която се помещава Областна дирекция „Земеделие” гр. Стара Загора, с административен адрес бул. „Цар Симеон Велики” № 102, във връзка с Писмо вх.№ 02-00-68/18.12.2017 г. на г-жа Цвета Караянчева, Председател на Народно събрание, относно постъпил парламентарен въпрос от проф. Светла Бъчварова и Георги Гьоков, народни представители от ПГ „БСП за България”, отнасящ се до установяване на нарушение по Закона за културното наследство /ЗКН/, във връзка с реконструкция на сградата на Областна дирекция „Земеделие” гр. Стара Загора.

Резултатът от проверката е отразен от свидетелите Демирева и С. в Констативен протокол вх. № 02-00-69/18.01.2018 г. в Министерството на културата.

Проверяващите възприели нарушение по чл.200 ал.1 пр.2 от ЗКН.

Съгласно Чл. 200. (1) (Изм. - ДВ, бр. 92 от 2009 г., в сила от 20.11.2009 г.) Който реализира инвестиционен проект или извършва намеса в защитени територии за опазване на културното наследство без съгласуване в нарушение на чл. 83, се наказва с глоба в размер от 5000 до 10 000 лв., а на едноличен търговец и юридическо лице се налага имуществена санкция в размер от 15 000 до 30 000 лв., ако деянието не съставлява престъпление.

 

Чл. 83. (Изм. и доп. - ДВ, бр. 92 от 2009 г., в сила от 20.11.2009 г., изм., бр. 54 от 2011 г.) (1) Инвестиционните проекти и искания за намеси в защитени територии за опазване на културното наследство се одобряват и строежите се изпълняват по реда на Закона за устройство на територията след съгласуване по реда на чл. 84, ал. 1 и 2, както следва:

1. в единични културни ценности и в техните граници:

а) програми, задания, визи за проектиране, инвестиционни проекти за: консервация, реставрация, адаптация, експониране, реконструкция по автентични данни, пристрояване, надстрояване, конструктивно укрепване, делба, промяна на предназначението, ремонти и преустройства, цветови фасадни решения, художествено осветление, паркоустройство и благоустройство;

б) (изм. и доп. – ДВ, бр. 52 от 2016 г.) визи за проектиране и инвестиционни проекти по част архитектура за ново основно и допълващо застрояване, а при наличие на археологически недвижими културни ценности - и проектите по част конструкции, както и проектите на транспортната и техническата инфраструктура, включително и за сградните отклонения за присъединяване към мрежите и съоръженията;

в) искания и документация за извършване на текущи и аварийни ремонти и укрепителни работи;

 

Чл. 84. (Изм. и доп. - ДВ, бр. 92 от 2009 г., в сила от 20.11.2009 г., изм., бр. 54 от 2011 г., бр. 52 от 2016 г.) (1) Съгласуването по този раздел се извършва с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали в срок до 4 месеца от датата на постъпване на съответната документация в НИНКН или в общината, определена по чл. 17, ал. 3. Инвестиционните проекти и искания за намеси в защитени територии за опазване на културното наследство се внасят:

1. за недвижими културни ценности с категории "световно значение" и "национално значение" в техните граници и охранителни зони – в НИНКН;

2. за недвижими културни ценности с категории "местно значение", "ансамблово значение" и "за сведение" в техните граници и охранителни зони – в съответното звено по чл. 17, ал. 3.

(2) Съгласуването по ал. 1 на инвестиционните проекти и исканията за намеси по чл. 83 се извършва от министъра на културата или оправомощени от него длъжностни лица за:

1. единични и групови недвижими културни ценности с категории "световно значение" и "национално значение" в техните граници и охранителни зони – след писмено становище на НИНКН;

2. единични и групови недвижими културни ценности с категории "местно значение", "ансамблово значение" и "за сведение" – след писмено становище на съответното общинско звено по чл. 17, ал. 3.

(3) В случаите по ал. 2, когато единични недвижими културни ценности с категории "местно значение", "ансамблово значение" и "за сведение" попадат в границите и охранителните зони на групови недвижими културни ценности с категории "световно значение" и "национално значение", съгласуването по ал. 2, т. 2 се извършва след писмено становище на НИНКН.

За констатираното свидетелката Демирева съставила Акт за установяване на административно нарушение /АУАН/ № 2/13.03.2018 г. срещу Областна дирекция „Земеделие” - гр. Стара Загора, за това, че е осъществен фактически състав на чл.200 ал.1 пр.2 от ЗКН.

Съгласно АУАН, при проверката на място е установено, че :

1. Сградата, предмет на проверката, притежава статут на единична архитектурно строителна недвижима културна ценност, с категория „местно значение”, съгласно § 10, ал.1 от ЗКН.

Сградата е декларирана с писмо на НИПК № 515/16.02.1990 г. като „Хотел „Тракия”, бул. „Г. Димитров” в гр. Стара Загора - архитектурно - строителен паметник на културата, с предварителна категория „местно значение” и обявена с протокол на НСОПК № 9/15.06.1998 г. като архитектурно - строителен паметник на културата, с категория „местно значение”.

Имотът, в който е разположена недвижимата културна ценност, попада в охранителната зона на археологическия резерват „Античен и средновековен град „Августа Траяна – Верея” в центъра на гр. Стара Загора, обявен с Разпореждане на Бюрото на МС № 94 от 27.09.1977 г. /ДВ бр. 82 от 1977 г./ и включен под № 18 в приложен към чл.50, ал.3 от ЗКН, списък на археологическите резервати.

 

2. Констатирано е извършването на цялостен ремонт на фасадите на сградата, изразяващ се във възстановяване на обрушени части на мазилката и цялостно боядисване с фасагенна боя. Извършен е бил ремонт на покрива, като частично са били подменени една част от дървените елементи на покривната конструкция. Извършен е бил ремонт на стените на стълбището, изразяващ се в изкърпване на мазилката и цялостното им боядисване с латексова боя. Извършена е била подмяна на дограмата на прозорците на стълбищната клетка. На втори и трети етажи от сградата - недвижима културна ценност, е бил извършен ремонт, изразяващ се в изкърпване на мазилката и цялостното боядисване с латексова боя на стените в стаите и коридорите. Подменени са били старите окачени тавани с нови такива. Изцяло е била подменена електрическата инсталация, както и главното и етажните ел. табла. Положена е била топлоизолация по калканната стена па вътрешната фасада.

 

3. Констатирано е, че гореизброените строително - монтажни работи са започнати на 22.11.2017 г. и са извършени въз основа на Техническа спецификация и подробната количествена сметка, приложени към Обществена поръчка по чл.20, ал.3 от ЗОП, обява с № РД-16-3394/02.10.2017 г., с предмет: „Реконструкция на административни етажи на Областна дирекция „Земеделие” - Стара Загора”, с възложител Областна дирекция „Земеделие” – гр. Стара Загора.

 

     4. За строежа няма издадена виза от гл. архитект на Община Стара Загора, което е задължително за сгради - недвижими културни ценности, съгласно чл.140, ал.3 от Закона за устройство на територията.

 

Съгласно АУАН, при проверката по документи е установено, че:

1. Сградата, в която се помещава Областна дирекция „Земеделие” гр. Стара Загора, е с административен адрес: гр.Стара Загора, бул. „Цар Симеон Велики” № 102 (стар бул. Г. Димитров № 102 ). Разположена е в поземлен имот с идентификатор 68850.505.406 по КККР на гр. Стара Загора, като сградата е с идентификатор 68850.505.406.1, а отделните етажи са обособени като самостоятелни обекти, с идентификатори: 68850.505.406.1.5 за втори етаж, 68850.505.406.1.6 за трети етаж и 68850.505.406.1.7 за четвърти етаж, заедно с тавански етаж и частта от първи етаж, която е вход и стълбищна клетка към горните етажи.

Констатирано е, че съгласно действащия ПУП за имота, сградата - недвижима културна ценност попада в УПИ II-82- за обществено обслужване, кв.4003 по плана на гр. Стара Загора. По предходния план /ЗРП/ на гр. Стара Загора, одобрен със Заповед № 2890/23.10.1992 г., сградата – НКЦ попада в парцел IV - за хотел „Тракия”, пл. № 2770, кв.4а.

Министерство на земеделието и храните е собственик на част от масивна четириетажна сградата с идентификатор 68850.505.406.1, а именно:

-                                                        Втори етаж, представляващ самостоятелен обект с идентификатор 68850.505.406.1.5 – Акт за частна държавна собственост № 8825/10.07.2016 г.

-                                                        Трети етаж, представляващ самостоятелен обект с идентификатор 68850.505.406.1.6 – Акт за частна държавна собственост № 8826/10.07.2016 г.

-                                                        Четвърти етаж заедно c тавански етаж и частта от първи етаж, която е вход и стълбищна клетка към горните етажи, представляващ самостоятелен обект с идентификатор 68850.505.406.1.7 - Акт за частна държавна собственост № 8827/10.07.2016 г.

За горецитираните обекти със Заповед № РД 41-13/20.04.2017 г. на Министъра на земеделието и храните са предоставени права на управление на Областна дирекция „Земеделие” – гр. Стара Загора, с адрес: гр. Стара Загора, бул. „Цар Симеон Велики” № 102, представлявана от Е.И.Б. - Директор.

2. С обява № РД-16-3394/02.10.2017 г. е била обявена Обществена поръчка по чл.20, ал.3 от ЗОП, с предмет: „Реконструкция на административни етажи на Областна дирекция „Земеделие” – гр. Стара Загора, съгласно техническа спецификация и КС, с възложител Областна дирекция „Земеделие” - гр. Стара Загора. Съгласно приложената Техническа спецификация и подробната количествена сметка, се е предвиждал ремонт на покрива, смяна на ел. инсталации и табла, подмяна на дограма, както и обработване и боядисване с латекс на стени и тавани, монтаж на пожароизвестителна инсталация.

3. С договор от 22.11.2017 г. Областна дирекция „Земеделие” - Стара Загора, е възложила на Консорциум „ТИ ВИ БИ – АВАНГАРД” ДЗЗД, да извърши „Реконструкция на административни етажи на Областна дирекция „Земеделие” - Стара Загора”. Към Договора е сключено допълнително споразумение на 27.11.2017 г.

4. С договор от 22.11.2017 г. Областна дирекция „Земеделие” - Стара Загора е възложила Марияна Колева Стоянова, да упражни инвеститорски контрол на обект: „Реконструкция на административни етажи на Областна дирекция „Земеделие” - Стара Загора”.

5. С договор от 22.11.2017 г. Областна дирекция „Земеделие” - Стара Загора е възложила на „Стара Загора – кадастър” ООД, да упражни строителен надзор по време на изпълнение на СМР на обект: „Реконструкция на административни етажи на Областна дирекция „Земеделие” – Стара Загора.

6. Изготвен е бил Протокол за откриване на строително-ремонтни дейности на 22.11.2017 г., подписан от Възложителя - Областна дирекция „Земеделие” - Стара Загора, представлявана от Директора, Е.Б., Строителя - Консорциум „ТИ ВИ БИ – АВАНГАРД” ДЗЗД, представляван от Тодор Иванов Бояджиев и Строителния надзор -„Стара Загора-кадастър” ООД, представляван от инж. Емил Ганев Георгиев.

Актът за нарушение в случая е съставен от надлежно оторизирано с правомощия на актосъставител лице, съгласно чл.192, ал.1, т.3 от ЗКН и Заповед № РД09-447/28.06.2017 г.  на Министъра на културата, при спазване на сроковете, предвидени в чл.34 oт ЗАНН, както и на изискванията, относно съставянето и връчването, съгласно чл.40, ал.1 и чл.43, ал.1 и ал.5 от ЗАНН има предписаното по чл.42 от ЗАНН съдържание.

Актът е предявен и връчен на Е.И.Б. - Директор на Областна дирекция „Земеделие” – гр. Стара Загора на 13.03.2018 г.

В заключителната част на АУАН няма направени обяснения и възражения на сочения за нарушител.

По преписката не са представени и възражения в законоустановения 3-дневен срок по чл.44, ал.1 от ЗАНН.

Въз основа на този АУАН, в законния срок и от компетентен орган е издадено атакуваното НП.

С обжалваното НП на жалбоподателя на основание чл.200, ал.1, пр. второ от ЗКН, във вр. с чл.229, ал.2, предл. първо от ЗКН и чл.18 и 53 от ЗАНН, за административно нарушение неспазване на изискванията на чл.83, ал.1, буква „в” от ЗКН, който посочва, че инвестиционни проекти и искания за намеси в защитени територии за опазване на културното наследство се одобряват и строежите се изпълняват по реда на Закона за устройство на територията (ЗУТ) след съгласуване по реда на чл.84 от 3KН е наложено административно наказание: Имуществена санкция в размер на 15 500 ( петнадесет хиляди и петстотин) лева, за това че:

в периода от 22.11.2017 г. до 11.01.2018 г. е извършил цялостен ремонт на фасадите на сградата, изразяващ се във възстановяване на обрушени части на мазилката и цялостно боядисване с фасагенна боя, извършила ремонт на покрива, като частично са подменени една част от дървените елементи на покривната конструкция, ремонтиране на стените на стълбището, изразяващо се в изкърпване на мазилката и цялостното им боядисване с латексова боя. Извършил е подмяна на дограмата на прозорците на стълбищната клетка. Извършил е ремонт, изразяващ се в изкръпване на мазилката и цялостното боядисване с латексова боя на стените в стаите и коридорите на втори и трети етажи от сградата – недвижима културна ценност. Подменени са стари окачени тавани с нови такива, изцяло подменена електрическа инсталация, както и главното ел. табло, както и положена топлоизолация по калканната стена на вътрешната фасада, с което с нарушено изискването на чл.83, ал.1, т.1, буква „в” от ЗКН, във връзка с чл.84 от ЗКН - а именно, че инвестиционните проекти и искания за намеси в защитени територии за опазване на културното наследство се одобряват и строежите се изпълняват по реда на Закона за устройство на територията след съгласуване по реда на чл.84 от ЗКН.

Към датата на извършване на проверката от 11.01.2018 г. в Министерство на културата не е постъпвало искане от Областна дирекция „Земеделие” гр. Стара Загора, с БУЛСТАТ *********, със седалище и адрес на управление (административен адрес) гр. Стара Загора, бул. „Цар Симеон Велики” № 102, пощенски код 6000, за съгласуване на горепосочения ремонт на посочената недвижима културна ценност, с което е осъществен фактическия състав на административно нарушение по чл.200 ал.1 предл. второ от ЗКН.

Горната фактическа обстановка се приема за установена от приетите по делото с определения писмени доказателства и показанията на свидетелите разпитани в хода на съдебното следствие, които съдът кредитира с доверие като добросъвестно дадени.

Следва да се отбележи, че процесния акт за установяване на административно нарушение няма обвързваща доказателствена сила, т.е. посоченото в акта не се счита за доказано, тъй като при това производство се прилагат съответно правилата на НПК, а съгласно чл.16 от НПК обвиняемият (административно отговорното лице) се счита за невиновен до доказване на противното. Това означава, че в тежест на административно наказващия орган е да докаже по безспорен начин пред съда, че има административно нарушение.

Освен това, за да бъде наказателното постановление правилно и законосъобразно е необходимо стриктно да бъдат спазени и изискванията на ЗАНН относно съставянето на акта и издаването на наказателното постановление.

Същественото в настоящото производство е да се установи има ли извършено деяние, което да представлява административно нарушение по смисъла на чл.6 от ЗАНН, кога е извършено деянето, дали това деяние е извършено от лицето, посочено в акта и наказателното постановление като нарушител и дали е извършено виновно.

Правоприлагането по принцип и в частност административно наказателното такова не може да почива на предположения, а на конкретни факти, обстоятелства и данни, като административното нарушение не следва да бъде извличано по пътя на формалната или правна логика. Това би имало за последица твърде сериозна неопределеност на регламентацията на обществените отношения от категорията на процесните такива и в твърде сериозна степен би застрашило правото на защита на засегнатото лице.

Съгласно константната съдебна практика, за да е описано нарушението, следва в обстоятелствената част на актовете да са изложени всички онези обстоятелства и факти, индивидуализиращи извършеното нарушение посредством неговите обективни и субективни признаци и участието на нарушителя в него като съществен елемент от обективната съставомерност наред с признаците, предвидени в съответния състав.

С АУАН се повдига конкретно обвинение срещу конкретно лице, за конкретно нарушение като главната му цел е да формулира така обвинението, че да определи предмета на доказване от гледна точка на извършеното нарушение и участието на обвинения в него като по този начин да постави основните рамки на процеса на доказване и осъществяване правото на защита. Административнонаказателното производство е строго формално и нарушението и обстоятелствата, които не са установени по надлежен ред, а именно с акта за установяване на административно нарушение, който поставя началото на това производство, а наказателното постановление следва да бъде издадено въз основа единствено на установените с него факти и обстоятелства.

Вярно е твърдението на наказващия орган, че сградата, предмет на проверката, притежава статут недвижима културна ценност, с категория „местно значение”, съгласно § 10, ал.1 от ЗКН. Сградата е декларирана с писмо на НИПК № 515/16.02.1990 г. като „Хотел „Тракия”, бул. „Г. Димитров” в гр. Стара Загора - архитектурно строителен паметник на културата с предварителна категория „местно значение” и обявена с протокол на НСОПК № 9/15.06.1998 г., като архитектурно - строителен паметник на културата, с категория „местно значение”.

Имотът, в който е разположена недвижимата културна   ценност, попада     в охранителната зона на археологическия резерват „Античен и средновековен град „Августа Траяна – Верея” в центъра на гр. Стара Загора, обявен с Разпореждане на Бюрото на МС № 94 от 27.09.1977 г. /ДВ бр. 82 от 1977 г./ и включен под № 18 в приложен към чл.50, ал.3 от ЗКН, списък на археологическите резервати.

Доказателства в тази насока в хода на съдебното  производство са представени.

В случая е вярно и това, че сградата, в която се помещава Областна дирекция „Земеделие” е в град Стара Загора, с административен адрес: град Стара Загора, бул. „Цар Симеон Велики” № 102. Отделните етажи са обособени като самостоятелни обекти, с идентификатори: 68850.505.406.1.5 за втори етаж, 68850.505.406.1.6 за трети етаж и 68850.505.406.1.7 за четвърти етаж, заедно с тавански етаж и частта от първи етаж, която е вход и стълбищна клетка към горните етажи. Същите са частна държавна собственост по силата актове за частна държавна собственост с номера: Акт № 8825 от 10.07.2017 г., Акт № 8826 от 10.07.2017 г. и Акт № 8827 от 10.07.2017 г. тези актове са съставени на основание на договор № Д - ДС - 1 - 81 от 07.11.2016 г. за замяна на недвижим имот - частна държавна собственост с недвижим имот - частна общинска собственост. Преди датата 07.11.2016 г. тези самостоятелни обекти в сграда са били частна общинска собственост по силата на АОС № 10728 от 03.10.2012 г.

В нито един от тези документи, удостоверяващи правото на собственост, не е отбелязано, че тези самостоятелни обекти са паметник на културата.

     Съгласно § 120.(1) от Предходни и заключителни разпоредби към Закон за изменение и допълнение на Закона за културното наследство (ДВ, бр.54 от 15.07.2011 г.) в двугодишен срок от влизането в сила на ЗКН, общините предоставят на Националния институт за недвижимо културно наследство актуалните адреси и идентификаторите по Закона за кадастъра и имотния регистър на заварените обявени и декларирани недвижими паметници на културата, разположени на територията на съответната община. В двугодишен срок от влизането в сила на този закон Националният институт за недвижимо културно наследство предоставя на Агенцията по вписванията списък на заварените декларирани и обявени паметници на културата и Агенцията по вписванията отбелязва статута на културна ценност по партидите на обектите в двумесечен срок от представянето на списъка.

     В Агенцията по вписванията - имотен регистър Стара Загора няма извършени отбелязвания на статут на културна ценност по партидите на самостоятелни обекти с идентификатори: 68850.505.406.1.5, 68850.505.406.1.6 и 68850.505.406.1.7.

Съгласно § 10 от Закона за културното наследство (ЗКН) заварените обявени по досегашния ред недвижими паметници на културата запазват своя статут и категория като културна ценност по смисъла на Закона за културното наследство. Следователно, по силата на изрична правна норма трите самостоятелни обекта могат да са със статут на архитектурен паметник на културата от местно значение.

С писмо изх. № РД - 16 - 4360 от 19.12.2017г. до Община Стара Загора, Директорът на ОД „Земеделие” Стара Загора изисква от Главния архитект на Община Стара Загора да отговори необходимо ли е предварително съгласуване на извършваните дейности и с кои инстанции.

С писмо изх. № 10 - 11 - 13672 от 19.12.2017г. Главния архитект на Община Стара Загора отговаря, че за текущи ремонти не се изисква одобряване на инвестиционни проекти и издаване на разрешение за строеж. Главния архитект на общината е орган, който прилага ЗУТ и контролира неговото спазване на територията на общината.

Явно преди началото на инвестиционната инициатива ОД „Земеделие" Стара Загора не е знаела, че съответните недвижими имоти са разположени в охранителна зона на Национален археологически резерват, защото това ограничение не е записано в титула му за собственост. Този резерват е обявен в Държавен вестник.

Областна Дирекция Земеделие Стара Загора е изпълнила своите задължения в съответствие със ЗУТ. Отделен е въпросът, че тъй като в случая са били приложими специалните правила на ЗКН, същото е можело да й бъде указано от съответните длъжностни лица, защото попадането на един имот в археологически резерват не винаги е очевидно.

В случая обаче, съдът констатира допуснати съществени нарушения на процесуалните правила при издаване на АУАН и НП.  

В НП от една страна се вменява административно нарушение неспазване на изискванията на чл.83, ал.1, буква „в” от ЗКН, сочещ, че инвестиционни проекти и искания за намеси в защитени територии за опазване на културното наследство се одобряват и строежите се изпълняват по реда на Закона за устройство на територията (ЗУТ) след съгласуване по реда на чл.84 от 3KН.

Това са две отделни хипотези - първата касае инвестиционни проекти, а втората искания за намеси в защитени територии.   

Това съпоставено с обвинението по – долу, че е осъществен фактически състав на нарушение по чл.200 ал.1 пр.2 от ЗКН води до противоречивост и неяснота на обвинителната теза. Не става ясно за какво точно е ангажирана отгороността – за инвестиционен проект ли се касае или искане за намеса в защитена територия.

Нито в АУАН, нито в НП има описано прецизно и точно нарушение, тъй като не е изписан текстово точния и пълен състав/съдържание на конкретното нарушение, съобразно с конкретното деяние от действащия фактически състав на вменената като нарушена разпоредба.

 По изложените съображения, съдът намира, че обжалваното наказателно постановление следва да бъде отменено като незаконосъобразно, без да се разглежда спора по същество.

     Водим от изложените съображения и на основание чл.63 ал.1 от ЗАНН, съдът

                      

 Р  Е  Ш  И:

    

ОТМЕНЯ като незаконосъобразно Наказателно постановление № 02-00-68 от 20.06.2018 г. издадено от Зам. министър на културата, с което на Областна дирекция „Земеделие” град Стара Загора е наложено административно наказание имуществена санкция  в размер на 15 500.00 /петнадесет хиляди и петстотин/ лева.

     РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване чрез Районен съд  град Стара Загора пред Административен съд Стара Загора в 14-дневен срок от получаване на съобщението до страните, че е изготвено.              

 

 

                            СЪДИЯ: