О П
Р Е Д
Е Л Е
Н И Е № 1494/18.6.2019г.
гр. ЯМБОЛ.18.06.2019..г.
В И М Е Т О
Н А Н А Р О Д А
ЯМБОЛСКИЯТ....................районен
съд ...................... гражданска колегия в закрито
заседание на .......18.06.2019г........година в състав:
Председател:Св.ДИМИТРОВА
при секретаря ...............................................
.....…...........................................и в присъствието на
прокурора......................................................................................…като
разгледа докладваното от
........................................СЪДИЯ ДИМИТРОВА…………………..гр.дело N 1755.... по
описа
за 2019год.
и за да се произнесе взе предвид следното.................................................................
Производството е по реда на чл.166, ал.4 от АПК във вр. с чл.34, ал.2 от ЗСПЗЗ.
Образувано е по жалба
на „СИД И КО
Съдът след като се запозна с жалбата и приложените
доказателства, като взе предвид изпратената от Община Тунджа преписки по
издадената заповед намира следното от правна и фактическа страна:
Издадената Заповед № РД – 07-0437/07.05.2019г. на кмета
на Община Тунджа, е издадени на основание чл.34, ал.1 от ЗСПЗЗ. Според ал.2 от
същият текст заповедта подлежи на обжалване по реда на АПК, но обжалването не
спира изпълнението , освен ако съдът разпореди друго. Т.е. следва да се направи
извода, че процесната заповед подлежат на
предварително изпълнение съгласно закона. Съгласно нормата на чл.166, ал.4 от АПК така допуснатото предварително изпълнение на административния акт може да
бъде спряно от съда по искане на оспорващия при условията на ал.2 на цитираната
норма. Текстът на ал.2 определя, че при всяко положение на делото до влизане в
сила на решението по искане на оспорващия съдът може да спре предварителното
изпълнение, ако то би могло да му причини значителна или трудно поправима
вреда, като изпълнението може да се спре само въз основа на нови
обстоятелства., които биха могли да послужат като основание за спиране на
предварителното изпълнение. По същество искането за спиране по чл.166, ал.4, вр. с ал.2 АПК е вид обезпечение на жалба и е възможно само
в рамките на висящо /образувано и неприключило/ съдебно производство по оспорване
на самия административен акт. Следователно абсолютна процесуална предпоставка
за допустимост на искането е наличието на висящ съдебен процес за проверка на
законосъобразността на акт, който подлежи на предварително изпълнение по силата
на закона, като субект на правото да иска спиране на предварителното изпълнение
е оспорващия в указания срок по чл.166, ал.2 АПК. В случая предмет на жалбата
не е оспорване на процесната заповед, а е направено
само искане за спиране на предварителното й изпълнение. Такова обжалване на
заповедта е извършено от „СИД и КО
Воден от горното , ЯРС
О П Р
Е Д Е
Л И :
ПРЕКРАТЯВА производството по гр.д. № 1755 по описа на
РС-Ямбол за 2019г. образувано по искане на „СИД и КО
Определението подлежи на обжалване пред Административен
съд – Ямбол в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: