Решение по дело №896/2020 на Административен съд - Пазарджик

Номер на акта: 597
Дата: 16 юли 2021 г. (в сила от 5 април 2022 г.)
Съдия: Красимир Димитров Лесенски
Дело: 20207150700896
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 11 август 2020 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 597/16.7.2021г.

 

гр. Пазарджик, 16.07.2021 г.

 

 

В   И М Е Т О   Н А   Н А Р О Д А

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПАЗАРДЖИК, VІІ състав, в открито съдебно заседание на осемнадесети юни две хиляди двадесет и първа година в състав:

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: КРАСИМИР ЛЕСЕНСКИ

 

 

при секретаря Димитрина Г., като разгледа докладваното от съдия Лесенски адм. дело № 896 по описа на съда за 2020 г., за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 от АПК, вр. чл.54, ал.6 ЗКИР и е образувано по жалба на Община Септември, подадена чрез адв. П.И. *** против Заповед № 18-6662-21.07.2020 г. на Началника на СГКК Пазарджик в частта, в която е одобрено изменение в КР на следните новообразувани ПИ, изразяващо се в отразяване и записване като собственици лица, различни от община Септември, а именно:

1.         поземлен имот с идентификатор 23234.2.70, площ: 2674 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗХ - ДГС "АЛАБАК" въз основа на документ: Няма документ за собственост;

2.         поземлен имот с идентификатор 23234.14.210, площ: 580 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗХ - ДГС"АЛАБАК” въз основа на документ: Няма документ за собственост;

3.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.301, площ: 3748 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

4.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.302, площ: 1885 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

5.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.303, площ: 3757 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

6.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.357, площ: 32545 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

7.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.359, площ: 4883 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

8.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.361, площ: 585 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

9.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.363, площ: 2177 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

10.       поземлен имот с идентификатор 66202.21.365, площ: 8 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

11.       поземлен имот с идентификатор 66202.21.366, площ: 151 кв. м, начин на трайно ползване: За местен път, собственост на ДПФ-МЗХ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

12.       поземлен имот с идентификатор 66202.21.367, площ: 569 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

13.       поземлен имот с идентификатор 66202.21.369, площ: 544 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

14.       поземлен имот с идентификатор 66202.21.370, площ: 1317 кв. м, начин на трайно ползване: За местен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

15.       поземлен имот с идентификатор 66202.21.371, площ: 294 кв. м, начин на трайно ползване: За местен път, собственост на ДПФ-МЗХ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

16.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.152, площ: 1913 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ ПАЗАРДЖИК въз основа на документ: Няма документ за собственост;

17.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.153, площ: 2808 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ ПАЗАРДЖИК въз основа на документ: Няма документ за собственост;

18.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.154, площ: 32270 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ ПАЗАРДЖИК въз основа на документ: Няма документ за собственост;

19.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.155, площ: 69 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

20.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.156, площ: 2714 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

21.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.172, площ: 1799 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

22.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.173, площ: 1277 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост.

Моли се оспорената Заповед № 18-6662-21.07.2020 г. на началника на СГКК - Пазарджик да бъде отменена в тази си част като неправилна и незаконосъобразна и да се върне преписката на административния орган за отразяване в КР като собственик на горепосочените ПИ само община Септември, алтернативно отразяване в КР и на община Септември като собственик на горепосочените имоти на основание чл. 53, ал. 2 от ЗКИР, както и да се отмени оспорената заповед по отношение на горепосочените ПИ и в частта, с която в КР е отразено, че начина им на трайно ползване е: „За селскостопански, горски, ведомствен път”, тъй като фактическият НТП на процесните имоти бил: „за местен път /територия на транспорта/”.

В съдебно заседание жалбоподателят, редовно призован, чрез процесуалния си представител поддържа жалбата. Ангажира доказателства. Излагат се доводи за отмяна на заповедта в атакуваната част, включително и в писмена защита. Претендират се сторените по делото разноски.

Ответникът по жалбата – Началник на СГКК Пазарджик – редовно призован, не се явява в съдебно заседание, не изпраща процесуален представител и не взема становище по жалбата.

Процесуалният представител на заинтересованата страна - Южноцентрално държавно предприятие Смолян - застъпва становище в съдебно заседание, включително и в писмено такова, че жалбата е неоснователна, поради което моли да бъде отхвърлена. Претендира разноски.

Заинтересованите страни - Областна Дирекция „Земеделие“ Пазарджик и Регионална дирекция по горите Пазарджик – не вземат становище по спора.

 

Административен съд Пазарджик, като прецени събраните по делото доказателства в тяхната съвкупност и обсъди доводите на страните, прие за установено следното от фактическа страна:

На 10.09.2019 г. в СГКК Пазарджик е постъпило заявление вх. № 01-407740-10.09.2019 г. и писмо с вх. № 07-11619-10.09.2019 г., с което Община Септември моли да бъде изменена КК в землищата на с. Семчиново и с. Симеоновец с цел отразяване на съществуващ местен път до местност „Милеви скали“. На основание чл.26, във връзка с чл. 34, ал.3 от АПК, СГКК Пазарджик е уведомила с писма с обратна разписка заинтересованите лица - Областна Дирекция „Земеделие“ Пазарджик, Южноцентрално държавно предприятие Смолян и Регионална дирекция по горите Пазарджик. В указания срок са постъпили становища. От Областна Дирекция „Земеделие“ Пазарджик са заявили, че всички засегнати от изменението имоти са държавна и общинска собственост или нямат собственост. От Южноцентрално държавно предприятие Смолян е постъпило становище, с което се оспорва исканото изменение, като се излагат конкретни доводи, че част от имотите са държавна собственост, някои от които публична държавна. Представени са доказателства, включително и писмо от кмета на Община Септември до Министерството на земеделието и горите, с което се иска нанасянето на пътя в КВС и предоставянето му на Община Септември като собственост.

При така установеното Началникът на СГКК Пазарджик е издал атакуваната Заповед № 18-6662-21.07.2020 г.

            В хода на делото бяха допуснати и назначени техническа експертиза и допълнителна такава, от заключенията, на които е видно, че процесният път, свързващ с. Семчиново и с. Симеоновец, община Септември с местността „Милеви скали“, община Септември е отразен съответно:

- в лесоустрйствения проект от 2003 г. и в горскостопанския план от 2013 г. с предназначение „шосе“.

- в картата на възстановената собственост на горите и земите от ГФ в землището на с. Семчиново.

- в едромащабната топографска карта с разграфки и номенклатури от 1950 г. включена в КАИС.

- в картите на Геокартфонд включена в КАИС.

- в Лесоустроствената карта включена в КАИС.

Процесния път в ПИ с идентификатори 66202.19.34 и 66439.15.5 е отреден начин за трайно ползване: „за местен път“, а на територията на ДГС „Пазарджик“ е отреден начин за трайно ползване: „шосе“.

Вещото лице по първоначалната техническа експертиза е направило извод, че напречният профил измерен на разстояние 900 м - 1000 м от табела с надпис „Държавно лесничейство „Пазарджик“, участък „Семчиново“, разположена в края на с. Семчиново отговаря на изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 28.08.2018 г. за проектиране на пътища за ТНП с габарит Г6 за „местни пътища“. Освен това напречният профил, измерен на разстояние 2100 м – 2200 м от табела с надпис „Държавно лесничейство „Пазарджик“, участък „Семчиново“, разположена в края на с. Семчиново отговаря на изискванията на Наредба № 5 от 31 юли 2014 г. за строителството в горските територии без промяна на предназначението им за ТНП на траен горски път от 3-та степен с асфалтобетоново покритие.

Според вещото лице съгласно терминологията залегнала в Наредба № РД-02-20- 5/15.12.2016 г. за съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри, процесният път с. Семчиново - м-т „Милеви скали“, в началото (от табелата с надпис „Държавно лесничейство „Пазарджик“, участък „Семчиново“, разположена в края на с. Семчиново до 1000 м след нея) има характеристиките на път с начин на трайно ползване: „за местен път“. След този участък, пътят има характеристиките на път с начин на трайно ползване: „за селскостопански, горски, ведомствен път“.

            По делото са разпитани и двама свидетели – кметове на с. Семчиново и с. Сименовец. От техните показания се установява, че пътят съществува още от средата на миналия век, като от 1964 г. е асфалтиран и обслужва вилна зона в местността „Милеви скали“. Твърдят, че се поддържа изцяло от Община Септември.

 

Въз основа на тази фактическа обстановка, от правна страна съдът достигна до следните изводи:

Жалбата е процесуално допустима, подадена от лице имащо правен интерес от обжалването и в законоустановения срок.

Разгледана по същество жалбата е основателна.

Оспореният административен акт е издаден от материално и териториално компетентен орган. При служебната проверка за законосъобразността на заповедта съдът не установи в хода на проведеното административно производство да са допуснати процесуални нарушения от категорията на съществените, които да налагат отмяната на акта на това основание като незаконосъобразен. Органът е спазил нормите на чл. 26, чл. 35 и чл. 36 от АПК, чл. 70, ал. 2 от  Наредба № РД-02-20-5 от 15.12.2016 г. за съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри за изясняване на фактите и обстоятелствата от значение за случая посредством събиране на всички относими такива по заявлението. Заповедта обаче е незаконосъобразна в атакуваната част, като несъобразена с материалния закон.

Кадастърът представлява съвкупност от основни данни за местоположението, границите и размерите, за носителите на правото на собственост и другите вещни права върху недвижимите имоти, нанесени в кадастралните карти и записани в кадастралните регистри. Измененията в кадастралния регистър на недвижимите имоти се допуска в случаите и при условията изчерпателно посочени в специалния ЗКИР. В Глава VІ на ЗКИР, озаглавена "Поддържане в актуално състояние на кадастралната карта и кадастралните регистри" законодателят е посочил хипотезите, при наличие на които могат да бъдат извършвани изменения в данните на влезлите в сила кадастрални карти и в имотните регистри към тях и е посочен процесуалният ред за извършването им. По-подробно процедурите са разписани в Наредба № РД-02-20-5 от 15.12.2016 г. на Министъра на РРБ за съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри. Съгласно чл. 51, ал. 1 от ЗКИР кадастралната карта и кадастралните регистри се поддържат в актуално състояние, като се изменят при установяване на: 1/ изменения в данните за обектите на кадастъра, настъпили след влизането в сила на кадастралната карта и кадастралните регистри; 2/ непълноти или грешки; 3. явна фактическа грешка. Видно от съдържанието на следващата ал. 2 измененията в кадастралната карта и кадастралните регистри по ал. 1 се извършват от службата по геодезия, картография и кадастър по местонахождение на имота. Съгласно разпоредбата на чл. 51, ал. 1, т. 2 от ЗКИР, КККР се поддържат в актуално състояние, като се изменят при установяване на непълноти или грешки. Според разпоредбата на чл. 54, ал. 1 и ал. 4 от ЗКИР непълнотата или грешката се допълва или поправя от службите по геодезия, картография и кадастър въз основа на писмени доказателства и проект за изменение на кадастралната карта /КК/ и кадастралния регистър /КР/ на недвижимите имоти. Измененията в КК и КР на НИ при непълнота или грешка се одобряват със заповед на началника на СГКК по местонахождението на имота, придружена от скица-проект, която заповед се съобщава на заинтересованите лица, чиито права се засягат от изменението. Според ал. 2 на чл. 54 от ЗКИР, когато непълнотата или грешката е свързана със спор за материално право, тя се отстранява след решаване на спора по съдебен ред. Такъв "спор за материално право" според & 1, т. 16 от ДР на Наредба № РД-02-20-5 от 15.12.2016 г. за съдържанието, създаването и поддържането на КККР на МРРБ е налице, когато в проекта за изменение на КК местоположението и границите на имотите не съответстват на правата на собственост на всички заинтересовани лица, съгласно представените и събрани писмени доказателства в административното производство. Съобразно разпоредбите на чл. 55, т. 2 от Наредбата, КК и КР се поддържат в актуално състояние, като се изменят в случаите на отстраняване на непълнота или грешка. Според чл. 56 от Наредбата, измененията в КККР се извършват от СГКК по местонахождението на имота въз основа на заявление от собственик, друго лице, когато това е предвидено в закон, или въз основа на служебно постъпила информация от компетентен орган, като данните в КККР се изменят с проект, изработен от правоспособно лице и СГКК уведомява за извършеното изменение заинтересованите лица и носителите на други вещни права върху имотите, чиито права са засегнати от изменението, вкл. и в случаите, в които за изменението не се издава заповед. За извършването им се изработва проект в цифров вид от правоспособно лице по кадастър във формата по чл. 12, т. 5 и в графичен вид, в който новообразуваните имоти са индивидуализирани с граници и идентификатор.

В настоящия казус Началникът на СГКК Пазарджик се е произнесъл по заявление, подадено от Община Септември. Съобразно разпоредбата на чл.70 от Наредбата, в случаите на непълноти или грешки СГКК уведомява по реда на АПК заинтересованите лица за започване на административно производство, които в 7-дневен срок от уведомлението могат писмено да възразят, което в настоящия случай е сторено. След изтичането на предоставения срок за възражение, СГКК изяснява фактите и обстоятелствата от значение за установяване на непълнотата или грешката, като преценява основателността на исканията в заявлението и възраженията на заинтересованите лица. Когато прецени, че искането е основателно и от събраните в производството писмени доказателства еднозначно се определя местоположението и границите и очертанията на имотите - предмет на проекта, Началникът на СГКК по местонахождението на имота постановява заповед за изменение. По аргумент от чл. 72 от Наредба, когато отстраняването ѝ е свързано със спор за материално право или когато от събраните документи в административното производство не е възможно еднозначно да се определи местоположението и границите или очертанията на имотите – предмет на проекта - административният орган постановява отказ за отстраняване на непълнота или грешката, от вида на процесния.

В конкретния случай с подаване на заявлението с искане за изменение на КК и КР по същество представлява опит по административен ред да се предреши един вещноправен спор между заявителя Община Септември и заинтересованата страна МЗГ, представлявано по делото от заинтересованата страна ЮЦДП Смолян. Налице е противопоставяне на собственически права, което е индиция за спор за материално право, който следва да се реши по общия исков ред. Недопустимо е в производството по изменение на КК и КР да се решават спорове за материално право. Развилото се производство е административно и предполага отразяване на правно установено, а не спорно правно положение. Законът не изисква да е налице повдигнат спор за материално право, за да се счита, че такъв е налице. В случая с възражението си пред административния орган заинтересованата страна е оспорила правото на собственост на жалбоподателя и заявител Община Септември, което оспорване се поддържа и в съдебното производство. Това категорично сочи на наличие на спор за материално право. Наличието на такъв спор, който се установява и от съда, се явява пречка за одобряване на поисканото изменение на КККР, преди решаването му по съдебен ред от гражданския съд. Според разпоредбата на чл. 70, ал. 4 от Наредбата, началникът на службата по геодезия, картография и кадастър издава отказ за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри при установяване на недопустимост или неоснователност на искането или при установяване на спор за материално право въз основа на представени или събрани в производството писмени доказателства за местоположението и границите или очертанията на имотите – предмет на проекта. Кадастралните карти и регистри имат само декларативно действие. От тях не произтичат промени във вещноправния статут на имотите. За отразените данни за имотите в кадастралната карта законодателят е създал в чл. 2, ал. 5 ЗКИР оборима презумпция за вярност. Съгласно § 1, т. 16 от ДР на ЗКИР „непълноти или грешки“ са несъответствията в данните за недвижимите имоти в кадастралната карта и регистри на недвижимите имоти спрямо действителното им състояние към момента но одобряване на КК и КР. Такова несъответствие в случая не е констатирано. Когато непълнотата или грешката е свързана със спор за материално право, тя се отстранява в кадастралната карта и кадастралните регистри на недвижимите имоти след решаване на спора по съдебен ред - ал. 2. В тази хипотезата началникът на службата по геодезия, картография и кадастър следва да откаже да измени кадастралната карта и регистри съгласно чл. 70, ал. 4 от Наредба № РД-02-20-5 от 15.12.2016 г. за съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри. Вместо това обаче той е издал атакуваната заповед, с която е изменил КК, макар и не в исканата от заявителя посока.

По изложените съображения съдът приема, че оспореният административен акт е незаконосъобразен и следва да бъде отменен в атакуваната му част. Преписката ще следва да се върне на ответника за ново произнасяне по подаденото заявление от страна на Община Септември съгласно горепосочените мотиви.

При този изход на спора претенцията за присъждане на разноски в полза на жалбоподателя се явява основателна съгласно чл. 143, ал. 1 от АПК. Претендираните разноски са в размер на 2 094,37 лв., от които за заплатената от оспорващия държавна такса – 50 лв., 844,37 лв. – депозити за вещо лице и 1200 лв. възнаграждение за един адвокат. Своевременно е направеното искане за присъждане на разноски от страна на жалбоподателя, като са представени и доказателства за тяхното реално извършване – договор за правна защита и съдействие, платежно нареждане и вносни бележки.

Сторените разноски от заинтересованата страна ЮЦДП Смолян следва да останат за тяхна сметка при този изход на спора.

Водим от горното и на основание чл. 172, ал. 2 пр. 3 от АПК, Административен съд Пазарджик,VII състав

 

Р Е Ш И:

 

ОТМЕНЯ като незаконосъобразна Заповед № 18-6662-21.07.2020 г. на Началника на СГКК Пазарджик в частта, в която е одобрено изменение в КР на следните новообразувани ПИ, а именно:

1.         поземлен имот с идентификатор 23234.2.70, площ: 2674 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗХ - ДГС "АЛАБАК" въз основа на документ: Няма документ за собственост;

2.         поземлен имот с идентификатор 23234.14.210, площ: 580 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗХ - ДГС"АЛАБАК” въз основа на документ: Няма документ за собственост;

3.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.301, площ: 3748 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

4.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.302, площ: 1885 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

5.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.303, площ: 3757 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

6.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.357, площ: 32545 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

7.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.359, площ: 4883 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

8.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.361, площ: 585 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

9.         поземлен имот с идентификатор 66202.21.363, площ: 2177 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

10.       поземлен имот с идентификатор 66202.21.365, площ: 8 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

11.       поземлен имот с идентификатор 66202.21.366, площ: 151 кв. м, начин на трайно ползване: За местен път, собственост на ДПФ-МЗХ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

12.       поземлен имот с идентификатор 66202.21.367, площ: 569 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

13.       поземлен имот с идентификатор 66202.21.369, площ: 544 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

14.       поземлен имот с идентификатор 66202.21.370, площ: 1317 кв. м, начин на трайно ползване: За местен път, собственост на МЗГ-ДЛ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

15.       поземлен имот с идентификатор 66202.21.371, площ: 294 кв. м, начин на трайно ползване: За местен път, собственост на ДПФ-МЗХ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

16.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.152, площ: 1913 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ ПАЗАРДЖИК въз основа на документ: Няма документ за собственост;

17.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.153, площ: 2808 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ ПАЗАРДЖИК въз основа на документ: Няма документ за собственост;

18.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.154, площ: 32270 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ-ДЛ ПАЗАРДЖИК въз основа на документ: Няма документ за собственост;

19.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.155, площ: 69 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

20.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.156, площ: 2714 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

21.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.172, площ: 1799 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост;

22.       поземлен имот с идентификатор 66439.18.173, площ: 1277 кв. м, начин на трайно ползване: За селскостопански, горски, ведомствен път, собственост на МЗГ - НУГ въз основа на документ: Няма документ за собственост.

ВРЪЩА преписката на Началник на СГКК Пазарджик за ново произнасяне по подаденото заявление на Община Септември в отменената част, съобразно задължителните указания по тълкуването и прилагането на закона, дадени в мотивите на настоящото решение.

ОСЪЖДА Служба по геодезия, картография и кадастър гр. Пазарджик да заплати на Община Септември, сумата в размер на 2 094,37 лв. (две хиляди деветдесет и четири лева и тридесет и седем стотинки), представляваща сторените по делото разноски.

Решението подлежи на касационно обжалване чрез Административен съд Пазарджик в 14-дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховен административен съд.

 

 

 

СЪДИЯ:/п/

 

 

Решение от 5.4.2022г. по Административно дело 9846/2021 Върховен административен съд
Решение № 3238 от 05.04.2022 г. на ВАС София, Второ отд. по адм. д. № 9846/2021 г. - ОТМЕНЯ решение № 597/16.07.2021 г., постановено по адм. дело № 896/2020 г. на Административен съд – Пазарджик в частта, в която преписката е изпратена на началника на Службата по геодезия, картография и кадастър- Пазарджик за ново произнасяне.
ОСТАВЯ В СИЛА решение № 597/16.07.2021 г., постановено по адм. дело № 896/2020 г. на Административен съд – Пазарджик в останалата част.
ОСЪЖДА Агенцията по геодезия, картография и кадастър, гр. София, ул. „М..“ № .. да заплати на община Септември, гр. Септември ул. „Ал. С..“ № .. сумата 1200.00 (хиляда и двеста) лева разноски в касационното производство.
Решението е окончателно.