РАЗПОРЕЖДАНЕ
№......... 20.11.2019г. гр.Стара Загора
РАЙОНЕН
СЪД – СТАРА ЗАГОРА ДЕСЕТИ
граждански състав
На 20 ноември 2019г.
В
закрито заседание в следния състав:
Председател:
МИЛЕНА
КОЛЕВА
като
разгледа докладваното от ПРЕДСЕДАТЕЛЯ МИЛЕНА
КОЛЕВА гр.дело № 5278 по описа
за 2019 година:
Съдът,
като взе предвид, че исковата молба на Д.Т.Д. против Главна Дирекция
„Национална полиция” - МВР е редовна и предявеният иск е допустим, намира, че
следва да внесе делото за разглеждане в открито съдебно заседание.
Съдът
счита, че следва да приеме като доказателства по делото представените с исковата молба и с отговора
на исковата молба документи, тъй като същите са допустими, относими и
необходими по отношение на предмета на спора.
С
оглед изясняване на обстоятелствата по делото, следва да се назначи съдебно-счетоводна
експертиза, която след като извърши необходимите проверки да отговори на
въпросите, поставени в исковата молба.
На
основание чл.190 от ГПК следва да задължи ответника да представи по делото Удостоверение,
от което да е видно за процесния период назначен ли е ищецът като държавен
служител в МВР и на каква длъжност ищеца, както и заверени копия от графиците
за полагане на труд и справка за положения от ищеца труд по график от 22.00
часа до 6. 00 часа – нощен труд за процесния период, също така и справка, от
която да е видно за процесния период кога и колко полагаем се платен годишен
отпуск е ползвал ищеца, както и отпуск поради временна неработоспособност.
Следва да бъде указана на страните възможността
да разрешат спора си чрез медиация /доброволна и поверителна процедура за
извънсъдебно разрешаване на спорове/, като се обърнат към медиатор, вписан в
единния публичен регистър на медиаторите към Министъра на правосъдието.
Следва
да бъде указана на страните възможността за постановяване на неприсъствено
решение съобразно разпоредбата на чл.238 от ГПК.
Водим
от горното, съдът
Р
А З П О Р Е Д И :
ДОКЛАДВА
ДЕЛОТО както следва:
Ищецът Д.Т.Д. твърди в исковата си
молба, че бил служител на МВР от 1997г., като
от април месец 2014г. бил служител на сектор „Охрана на обществения ред в
железопътния транспорт“ гр.
Стара Загора към ЗОНАЛНО ЖАНДАРМЕРИЙСКО УПРАВЛЕНИЕ Кърджали, при ДИРИКЦИЯ
„ЖАНДАРМЕРИЯ“ в ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ НАЦИОНАЛНА ПОЛИЦИЯ - МВР гр. София, ул. „Александър
Малинов“ № 1. Назначен бил на
длъжност „Младши инспектор - полицай/старши полицай“.
През трите предхождащи настоящата искова претенция години,
изпълнявал служебните си задължения на сменен режим на работа, като полагал
труд на смени по график с продължителност от 12/дванадесет/ часа. Така
положеният от него труд на смени бил както през светлата част на деня, така и
през нощта от 20.00 часа до 08.00 часа. В този смисъл било налице полагане от
него на нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа на следващия ден. Обичайното местоизпълнение
на служебните му задължения били в гр. Стара Загора.
Служебното му правоотношение се уреждало от ЗМВР, който се
явявал специален по отношение на ЗДСл по аргумент от чл. 142, ал. 2 ЗМВР.
Разпоредбата на чл. 187, ал. 3 ЗМВР регламентирал, че работното време на
държавните служители се изчислявал в работни дни - подневно, а за работещите на
8-, 12- или 24-часови смени - сумирано за тримесечен период. Според чл. 187,
ал. 5 ЗМВР работата извън редовното работно време се компенсирала с
допълнителен платен годишен отпуск за работата в работни дни и с възнаграждение
за извънреден труд за работата в почивни и празнични дни - за служителите на
ненормиран работен ден; и с възнаграждение за извънреден труд за отработени до
70 часа на тримесечен период - за служителите, работещи на смени.
С оглед характера на заеманата от него длъжност през процесния
период полагал труд през нощта (22:00 -
06:00 часа), като отработеното работно време се изчислявало сумарно. Счита, че в отношенията между него и работодателя,
би следвало да се уреждали съобразно разпоредбите на чл. 187, ал. 5-6 ЗМВР,
предвиждащи компенсиране на работата извън редовното работно време с
възнаграждение за извънреден труд за служителите на смени.
Счита, че в конкретния случай, следвало да приложи
разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от Наредбата за структурата и организацията на
работната заплата, предвиждаща преизчисление на положения нощен труд.
В тази връзка според чл. 187, ал. 9 ЗМВР редът за
организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за
компенсирането на работата на държавните служители извън редовното работно
време, режимът на дежурство, времето за отдих и почивките за държавните
служители се определял с наредба на министъра на вътрешните работи.
За периода от 19.08.2014г. до 01.04.2015г. действала
Наредба № 8121з-
407/11.08.2014г. (ДВ, бр. 69 от 19.08.2014г., в сила от 19.08.2014г, отм., бр.
40 от 02.06.2015г., в сила от 01.04.2015г.). От 01.04.2015г. до 29.07.2016г. действала
Наредба № 8121з-592/25.05.2015г., която била отменена с Решение № 8585 от 11.07.2016г.
на ВАС по адм. д. № 5450/2016г., обн. в ДВ бр. 59 от 29.07.2016г. От 02.08.2016г.
и понастоящем действа Наредба № 8121з-776 от 29.07.2016г. (обн., ДВ, бр. 60 от
02.08.2016 г., в сила от 02.08.2016г.). Текстовете на чл. 3, ал. 3 и в трите
наредби били идентични, като гласяли, че при работа на смени било възможно
полагането на труд и през нощта между 22:00 и 6:00ч., като работните часове не
следвало да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период.
Съобразно чл. 31, ал. 2 от Наредба № 8121з-407/11.08.2014г.
(ДВ, бр. 69 от 19.08.2014г., отм. ДВ, бр. 40 от 02.06.2015г., в сила от
01.04.2015г.) при сумирано отчитане на отработеното време общият брой часове
положен труд между 22:00 и 6:00 ч. за отчетния период се умножавал по 0,143.
В следващите две Наредби № 8121з-592/25.05.2015г и №
8121з-776/29.07.2016г., приложими към процесния период от 14.10.2016г. до
14.10.2019г., липсвало изрична регламентация за преизчисляване на нощния труд в
дневен. Липсата на изрична норма обаче не следвало да се тълкува като законово
въведена забрана за преизчисляване на положените от служителите в МВР часове
нощен труд в дневен, а представлявало празнота в уредбата на реда за
организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за
компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство,
времето за отдих и почивките на държавните служители в Министерството на
вътрешните работи. Счита, че било налице непълнота в специалната уредба,
касаеща служителите в МВР, като в този смисъл би следвало субсидиарно да се
приложило разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от Наредбата за структурата и
организацията на работната заплата, която гласяла, че при сумирано изчисляване
на работното време нощните часове се превръщали в дневни с коефициент, равен на
отношението между нормалната продължителност на дневното и нощното работно
време, или коефициент 1,143.
Във връзка с гореописаното, предвид че основното му трудово
възнаграждение било в размер на 890.00 лева , а почасовото му възнаграждение
било в размер на 5.36 лева счита, че от страна на работодателят било налице
неизплатено възнаграждение за положен от него извънреден труд, формиран след
преизчисляването на положения от него нощен труд с коефициент 1.143 и
съответното му увеличаване с 50% /чл. 187, ал. 6 ЗМВР/, както и мораторна лихва
за същия предвид, разпоредбата на чл. 33, ал. 1 от Наредба 8121з-776/29.07.2016г.
от края на месеца, следващ месеца в който бил положен труда, а именно :
1.
През месец октомври 2016г. положил
нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 24 часа, след преизчисляването
им с коефициент 1.143 счита, че било налице положен от него извънреден труд
размер на 3 /три/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 5,36 лева,
а след увеличението с 50% било в размер на 8 лева. Дължимото от работодателя
възнаграждение възлизало в размер на 24 лева. Сумата следвало да бъде начислена
и изплатена до 30-вт число на месец ноември и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.12.2016г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 8,47 лева.
2.
През месец ноември 2016г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец декември и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.01.2017г., като
до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна лихва в
размер на 21,39 лева.
3.
През месец декември 2016г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец януари 2017г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.02.2017г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 21,06 лева.
-
През месец януари 2017г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде
начислена и изплатена до 28-мо число на месец февруари 2017г. и работодателят
изпаднал в забава, считано от 01.03.2017г., като до датата на подаване на настоящата
искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 20,66 лева.
-
През месец февруари 2017г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец март 2017г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.04.2017г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 19,99 лева.
-
През месец март 2017г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в размер на 8 лева. Дължимото от
работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30-то
число на месец април 2017г. и работодателят изпаднал в забава, считано от
01.05.2017г., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал
мораторна лихва в размер на 19,34 лева.
-
През месец април 2017г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец май 2017г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.06.2017г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 18,68 лева.
-
През месец май 2017г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в размер на 8 лева. Дължимото от
работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64 лева. Сумата следвало да
бъде начислена и изплатена до 30-то число на месец юни 2017г. и работодателят
изпаднал в забава, считано от 01.07.2017г., като до датата на подаване на настоящата
искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 18,03 лева.
-
През месец юни 2017г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в размер на 8 лева. Дължимото от
работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64 лева. Сумата следвало да
бъде начислена и изплатена до 31-во число на месец юли 2017г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.08.2017г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 17,36 лева.
-
През месец юли 2017г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец август 2017г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.09.2017г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 16,69 лева.
-
През месец август 2017г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30-то число на
месец септември 2017г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.10.2017г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 16,04 лева.
-
През месец септември 2017г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец октомври 2017г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.11.2017г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 15,37 лева.
-
През месец октомври 2017г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30-то число на
месец ноември 2017г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.12.2017г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 14,73 лева.
-
През месец ноември 2017г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец декември 2017г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.01.2018г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 14,06 лева.
-
През месец декември 2017г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец януари 2018г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.02.2018г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 13,39 лева.
2018г.
-
През месец януари 2018г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде
начислена и изплатена до 28-мо число на месец февруари 2018г. и работодателят
изпаднал в забава, считано от 01.03.2017г., като до датата на подаване на настоящата
искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 12,79 лева.
-
През месец февруари 2018г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец март 2018г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.04.2018г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 12,12 лева.
-
През месец март 2018г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в размер на 8 лева. Дължимото от
работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30-то
число на месец април 2018г. и работодателят изпаднал в забава, считано от
01.05.2018г., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал
мораторна лихва в размер на 11,47 лева.
-
През месец април 2018г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец май 2018г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.06.2018г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 10,81 лева.
-
През месец май 2018г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в размер на 8 лева. Дължимото от
работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64 лева. Сумата следвало да
бъде начислена и изплатена до 30-то число на месец юни 2018г. и работодателят
изпаднал в забава, считано от 01.07.2018г., като до датата на подаване на настоящата
искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 10,16 лева.
-
През месец юни 2018г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в размер на 8 лева. Дължимото от
работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64 лева. Сумата следвало да
бъде начислена и изплатена до 31-во число на месец юли 2018г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.08.2018г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 9,49 лева.
-
През месец юли 2018г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец август 2018г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.09.2018г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 8,82 лева.
-
През месец август 2018г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30-то число на
месец септември 2018г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.10.2018г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 8,17 лева.
-
През месец септември 2018г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% било в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец октомври 2018г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.11.2018г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 7,50 лева.
-
През месец октомври 2018г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30-то число на
месец ноември 2018г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.12.2018г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 6,86 лева.
-
През месец ноември 2018г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец декември 2018г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.01.2019г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 6,19 лева.
-
През месец декември 2018г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа
в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било
налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му
възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в
размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер
на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 31-во число на
месец януари 2019г. и работодателят изпаднал в забава, считано от 01.02.2019г.,
като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал мораторна
лихва в размер на 5,52 лева.
- През месец
януари 2019г. положил нощен труд от 22.00
часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент
1.143 счита, че било налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/
часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след
увеличението с 50% бил в размер на 8 лева. Дължимото от работодателя
възнаграждение възлизало в размер на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена
и изплатена до 28-мо число на месец февруари 2019г. и работодателят изпаднал в
забава, считано от 01.03.2019г., като до датата на подаване на настоящата
искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 4,91 лева.
- През месец
февруари 2019г. съм положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на
56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било налице положен
от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение
било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в размер на 8 лева.
Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до
31-во число на месец март 2019г. и работодателят изпаднал в забава, считано от
01.04.2019г., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал
мораторна лихва в размер на 4,25 лева.
- През месец март
2019г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след
преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било налице положен от него
извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в
размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50%
бил в размер на 8 лева. Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало
в размер на 64 лева. Сумата следвало да бъде начислена и изплатена до 30-то
число на месец април 2019г. и работодателят изпаднал в забава, считано от
01.05.2019г., като до датата на подаване на настоящата искова претенция, дължал
мораторна лихва в размер на 3,60 лева.
- През месец април
2019г. положил нощен труд от 22.00 часа
до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143
счита, че било налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа.
Почасовото му възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с
50% бил в размер на 8 лева. Дължимото от
работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64 лева. Сумата следвало да
бъде начислена и изплатена до 31-во число на месец май 2019г. и работодателят изпаднал
в забава, считано от 01.06.2019г., като до датата на подаване на настоящата
искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 2,93 лева.
- През месец май
2019г. положил нощен труд от 22.00 часа
до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143
счита, че било налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа.
Почасовото му възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с
50% бил в размер на 8 лева. Дължимото от
работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64 лева. Сумата следвало да
бъде начислена и изплатена до 30-то число на месец юни 2019г. и работодателят
изпаднал в забава, считано от 01.07.2019г., като до датата на подаване на настоящата
искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 2,28 лева.
- През месец юни
2019г. положил нощен труд от 22.00 часа
до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143
счита, че било налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа.
Почасовото му възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с
50% бил в размер на 8 лева. Дължимото от
работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64 лева. Сумата следвало да
бъде начислена и изплатена до 31-во число на месец юли 2019г. и работодателят
изпаднал в забава, считано от 01.08.2019г., като до датата на подаване на настоящата
искова претенция, дължал мораторна лихва в размер на 1,62 лева.
- През месец юли
2019г. положил нощен труд от 22.00 часа
до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143
счита, че било налице положен от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа.
Почасовото му възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с
50% бил в размер на 8 лева. Дължимото от
работодателя възнаграждение възлизало в размер на 64 лева.
- През месец
август 2019г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56
часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било налице положен
от него извънреден труд размер на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение
било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в размер на 8 лева. Дължимото от
работодателя възнаграждение възлизал в размер на 64 лева.
- През месец
септември 2019г. положил нощен труд от
22.00 часа до 06.00 часа в размер на 56 часа, след преизчисляването им с
коефициент 1.143 счита, че било налице положен от него извънреден труд размер
на 8 /осем/ часа. Почасовото му възнаграждение било в размер на 5,36 лева, а
след увеличението с 50% бил в размер на 8 лева. Дължимото от работодателя
възнаграждение възлизало в размер на 64 лева.
- През месец октомври 2019г. до
14.10.2019г. положил нощен труд от 22.00 часа до 06.00 часа в размер на 24
часа, след преизчисляването им с коефициент 1.143 счита, че било налице положен
от него извънреден труд размер на 3 /три/ часа. Почасовото му възнаграждение
било в размер на 5,36 лева, а след увеличението с 50% бил в размер на 8 лева.
Дължимото от работодателя възнаграждение възлизало в размер на 24 лева.
Предвид изложеното, за него било налице правен интерес да
претендира заплащането на възнаграждението за положеният от него труд над
установеното, формиран след преизчисляването на положения такъв нощен труд от
22.00 часа до 06.00 часа, както и мораторната лихва за неизплащане в
съответните предвидени срокове на дължимото му възнаграждение, както и
признаването на положения от него извънреден труд за осигурителен стаж.
Моли съда да постанови съдебно решение, с което да осъди
работодателя: Главна дирекция „Национална
полиция“ МВР гр. София ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление: гр.
София, ул. „Александър
Малинов“ № 1, представлявано от комисар Христо Терзийски - Директор, да
му заплати, неизплатени възнаграждения за положен извънреден труд и мораторни
лихви по тях, ведно със законната лихва от датата на депозиране на исковата
молба до окончателното им изплащане, както и направените по настоящото
производство разноски, както следва:
-
Трудово възнаграждение за положен
труд над установеното за месец октомври 2016г. в размер на 24 лева.
-
Трудово възнаграждение за положен
труд над установеното за месец ноември 2016г. в размер на 64 лева.
-
Трудово възнаграждение за положен
труд над установеното за месец декември 2016г. в размер на 64 лева.
1. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец януари 2017г. в размер на 64 лева.
2. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец февруари 2017г. в размер на 64 лева.
3. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец март 2017г. в размер на 64 лева.
4. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец април 2017г. в размер на 64.00 лева.
5. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец май 2017г. в размер на 64.00 лева.
6. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец юни 2017г. в размер на 64 лева.
7. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец юли 2017г. в размер на 64 лева.
8. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец август 2017г. в размер на 64 лева.
9. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец септември 2017г. в размер на 64 лева.
10. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец октомври 2017г. в размер на 64 лева.
11. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец ноември 2017г. в размер на 64 лева.
12. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец декември 2017г. в размер на 64 лева.
1. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец януари 2018г. в размер на 64 лева.
2. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец февруари 2018г. в размер на 64 лева.
3.
Трудово възнаграждение за положен
труд над установеното за месец март 2018г. в размер на 64 лева.
4.
Трудово възнаграждение за положен труд над установеното
за месец април 2018г. в размер на 64.00 лева.
5. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец май 2018г. в размер на 64.00 лева.
6.
Трудово възнаграждение за положен
труд над установеното за месец юни 2018г. в размер на 64 лева.
7. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец юли 2018г. в размер на 64 лева.
8.
Трудово възнаграждение за положен
труд над установеното за месец август 2018г. в размер на 64 лева.
9. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец септември 2018г. в размер на 64 лева.
10. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец октомври 2018г. в размер на 64 лева.
11. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец ноември 2018г. в размер на 64 лева.
12. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец декември 2018г. в размер на 64 лева.
2019г.
1. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец януари 2019г. в размер на 64 лева.
2. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец февруари 2019г. в размер на 64 лева.
3. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец март 2019г. в размер на 64 лева.
4. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец април 2019г. в размер на 64 лева.
5. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец май 2019г. в размер на 64 лева.
6. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец юни 2019г. в размер на 64 лева.
7. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец юли 2019г. в размер на 64 лева.
8. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец август 2019г. в размер на 64 лева.
9. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец септември 2019г. в размер на 64 лева.
10. Трудово възнаграждение за положен труд над установеното за
месец октомври 2019г. в размер на 24 лева.
Претендиралото от ищеца общо неизплатено възнаграждение за
положен извънреден труд за периода 14.10.2016г. до 14.10.2019г. било в размер: 2248 лева/две хиляди двеста четиридесет и осем лева/.
Мораторна лихва за неизплатени
възнаграждения за положен труд над установеното работно време:
1. За периода от 14.10.2016г. до 31.10.2016г. - мораторна
лихва от 01.12.2016г. до 14.10.2019г. в размер на 7,44 лева.
2. За периода от 01.11.2016г. до 30.11.2016г. - мораторна
лихва от 01.01.2017г. до 14.10.2019г. в размер на 18,38 лева.
3. За периода от 01.12.2016г. до 31.12.2016г. - мораторна лихва
от 01.02.2017г. до 14.10.2019г. в размер на 17,83 лева.
4. За периода от 01.01.2017г. до 31.01.2017г. - мораторна
лихва от 01.03.2017г. до 14.10.2019г. в размер на 17,33 лева.
5. За периода от 01.02.2017г. до 28.02.2017г. - мораторна
лихва от 01.04.2017г. до 14.10.2019г. в размер на 16,78 лева.
6. За периода от 01.03.2017г. до 31.03.2017г. - мораторна
лихва от 01.05.2017г. до 14.10.2019г. в размер на 16,24 лева.
7. За периода от 01.04.2017г. до 30.04.2017г. - мораторна
лихва от 01.06.2017г. до 14.10.2019г. в размер на 15,69 лева.
8. За периода от 01.05.2017г. до 31.05.2017г. - мораторна
лихва от 01.07.2017г. до 14.10.2019г. в размер на 15,16 лева.
9. За периода от 01.06.2017г. до 30.06.2017г. - мораторна
лихва от 01.08.2017г. до 14.10.2019г. в размер на 14,61 лева.
10.
За периода от 01.07.2017г. до
31.07.2017г. - мораторна лихва от 01.09.2017г. до 14.10.2019г. в размер на 14,06
лева.
11. За периода от 01.08.2017г. до 31.08.2017г. - мораторна
лихва от 01.10.2017г. до 14.10.2019г. в размер на 13,53 лева.
12. За периода от 01.09.2017г. до 30.01.2017г. - мораторна
лихва от 01.11.2017г. до 14.10.2019г. в размер на 12,97 лева.
13. За периода от 01.10.2017г. до 31.10.2017г. - мораторна
лихва от 01.12.2017г. до 14.10.2019г. в размер на 12,44 лева.
13. За периода от 01.11.2017г. до 30.11.2017г. - мораторна
лихва от 01.01.2018г. до 14.10.2019г. в размер на 11,89 лева.
14. За периода от 01.12.2017г. до 31.12.2017г. - мораторна
лихва от 01.02.2018г. до 14.10.2019г. в размер на 11,34 лева.
15. За периода от 01.01.2018г. до 31.01.2018г. - мораторна
лихва от 01.03.2018г. до 14.10.2019г. в размер на 10,84 лева.
16. За периода от 01.02.2018г. до 28.02.2018г. - мораторна
лихва от 01.04.2018г. до 14.10.2019г. в размер на 10,29 лева.
17. За периода от 01.03.2018г. до 31.03.2018г. - мораторна
лихва от 01.05.2018г. до 14.10.2019г. в размер на 9,75 лева.
18. За периода от 01.04.2018г. до 30.04.2018г. - мораторна
лихва от 01.06.2018г. до 14.10.2019г. в размер на 9,20 лева.
19. За периода от 01.05.2018г. до 31.05.2018г. - мораторна
лихва от 01.07.2018г. до 14.10.2019г. в размер на 8,67 лева.
20. За периода от 01.06.2018г. до 30.06.2018г. - мораторна
лихва от 01.08.2018г. до 14.10.2019г. в размер на 8,12 лева.
21. За периода от 01.07.2018г. до 31.07.2018г. - мораторна
лихва от 01.09.2018г. до 14.10.2019г. в размер на 7,57 лева.
22. За периода от 01.08.2018г. до 31.08.2018г. - мораторна
лихва от 01.10.2018г. до 14.10.2019г. в размер на 7,04 лева.
23. За периода от 01.09.2018г. до 30.01.2018г. - мораторна
лихва от 01.11.2018г. до 14.10.2019г. в размер на 6,48 лева.
24. За периода от 01.10.2018г. до 31.10.2018г. - мораторна
лихва от 01.12.2018г. до 14.10.2019г. в размер на 5,95 лева.
25. За периода от 01.11.2018г. до 30.11.2018г. - мораторна
лихва от 01.01.2019г. до 14.10.2019г. в размер на 5,40 лева.
26. За периода от 01.12.2018г. до 31.12.2018г. - мораторна
лихва от 01.02.2019г. до 14.10.2019г. в размер на 4,85 лева.
27. За периода от 01.01.2019г. до 31.01.2019г. - мораторна
лихва от 01.03.2019г. до 14.10.2019г. в размер на 4,36 лева.
28. За периода от 01.02.2019г. до 28.02.2019г. - мораторна
лихва от 01.04.2019г. до 14.10.2019г. в размер на 3,80 лева.
29. За периода от 01.03.2019г. до 31.03.2019г. - мораторна
лихва от 01.05.2019г. до 14.10.2019г. в размер на 3,27 лева.
30. За периода от 01.04.2019г. до 30.04.2019г. - мораторна
лихва от 01.06.2019г. до 14.10.2019г. в размер на 2,72 лева.
31. За периода от 01.05.2019г. до 31.05.2019г. - мораторна
лихва от 01.07.2019г. до 14.10.2019г. в размер на 2,19 лева.
32. За периода от 01.06.2019г. до 30.06.2019г. - мораторна
лихва от 01.08.2019г. до 14.10.2019г. в размер на 0,62 лева.
Обща мораторна лихва за неизплатени възнаграждения за
положен от него извънреден труд за периода от 14.10.2016г. до 14.10.2019г.: 351,86 /триста петдесет и един лева и 86 стотинки/ лева.
Моли съда да признае за установено по отношение на
работодателя, зачитането на положения от ищеца извънреден труд за осигурителен
стаж.
Моли съда да осъди ответника да му заплати разноските по
настоящото производство, а именно възнаграждение за един адвокат в размер на
400 лева.
Моли съда на основание чл. 83, ал. 1, т.1 от ГПК да приеме,
че по настоящия спор не се дължало държавна такса.
В
законоустановения срок по делото ответникът представя писмен отговор от
ответника, с който смята, че имало грешка при пресмятането на сумата посочена в
исковата молба. Счита, че предявените
с исковата молба искове са допустими, като предявени срещу надлежна страна.
Счита, че същите били неоснователни
по следните съображения:
Съгласно чл. 5, ал. 3 от Правилника
за устройства и дейността на МВР (ПУДМВР) в Главна Дирекция „Национална
полиция“ се създала Дирекция „Жандармерия“.
Териториални звена на дирекция „Жандармерия“ били зоналните жандармерийски управления (чл. 5,
ал. 5 от ПУДМВР).
Предвид, че ищеца бил служител на
Зонално жандармерийско управление – Кърджали, а съгласно чл. 37, ал. 2 от ЗМВР
главни дирекции на МВР били юридически лица, то и Главна дирекция „Национална
полиция“ (ГДНП) била легитимирана да отговаря по предявените искове.
Изложеното в исковата молба
очертавало като предмет на спора: следвало ли положеният от ищеца нощен труд да
се преизчислявал като дневен, като се умножавал по посочения коефициент.
За процесния период нормативните актове, регламентиращи
разпределянето на работното време, отчитането и компенсирането му, действали в
следната последователност:
1. Наредба № 8121з-407/11 август 2014г. за реда за
организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за
компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство,
времето за отдих и почивките на държавните служители в Министерството на
вътрешните работи – обн. ДВ, бр. 40/2015г., в сила от 01.04.2015г - отм. с Наредба
№ 8121з-592/25 май 2015г.
2. Наредба № 8121з-592/25 май 2015г. за реда за организацията
и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на
работата извън редовното работно време, режима на дежурство, времето за отдих и
почивките на държавните служители в Министерството на вътрешните работи, обн.
ДВ, бр. 40 от 2015г., в сила от 01.04.2015г., отменена с Решение № 8585 от 11
юли 2016г. по административно дело № 5450 от 2016г. на ВАС - ДВ, бр. 59/2016г.,
в сила от 29.07.2016г.
3. Наредба № 8121з-407/11 август 2014г., след отмяната на Наредба
№ 8121з-592/25 май 2015г. - от 29.07.2016г. (отмяната с решение на ВАС) до 02.08.2016г.
(влизането в сила на сега действащата Наредба № 81213-776/29 юли 2016г.).
4. Наредба № 8121з-776/29 юли 2016г. за реда за организацията
и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на
работата извън редовното работно време, режима на дежурство, времето за отдих и
почивките на държавните служители в Министерството на вътрешните работи (ДВ,
бр. 60 от 2 август 2016г., в сила от 02.08.2016г.).
От трите наредби, единствено в чл. 31 , ал. 2 от Наредба № 8121з- 407/11
август 2014г. било предвидено умножаване на общия брой часове нощен труд за
отчетния период по коефициент 0.143, като полученото число се сумирало с общия
брой отработени часове за отчетния период.
В другите наредби, действали през
процесния период (чл. 31, ал.3) било предвидено при отчитане на часове нощен
труд, техния брой да се посочвал само в цяло число.
В тази връзка ищецът навеждал
неоснователен довод, че било налице празнота в уредбата и следвало да се
приложи по аналогия Наредба за структурата и организацията на работната заплата
(обн. ДВ, бр. 9/2007г., в сила от 01.07.2007г.)
За да бил приложим този
тълкувателен способ било необходимо даден въпрос в относимия нормативен акт да
не бъде уреден.
Ответното дружество заявяват, че
били приели доводите от ищцовата страна, че би могло да имало празнота в
нормативната уредба, ако нямало никакъв нормативен документ, който да уреждал
тези въпроси за нощния и извънреден труд
на служителите в МВР, но в случая имало точно определен нормативен документ,
който регулирал тези отношения и този нормативен документ бил именно цитираната по-горе Наредба № 8121з-776/29 юли
2016г. за реда за организацията и разпределянето на работното време, за
неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време,
режима на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в
Министерството на вътрешните работи (ДВ, бр. 60 от 2 август 2016г.).
В конкретния случай, предвид че по
отношение нощния труд имал богата уредба в ЗМВР (чл.179, чл. 181, ал. 3, чл.
187, ал. 3 и др.) и редица подзаконови нормативни актове, а конкретно в Наредба
№ 8121з-776/29 юли 2016г. на нощния труд бил отделен цял раздел, категорично не
можели да се съгласели с доводите на ищеца, че имало празнота в нормативната
уредба, касаещи процесните отношения.
В този смисъл считат, че така
предявените искове от ищеца били неоснователни.
Следвало да се има предвид, че ЗМВР
бил специален закон по отношение на другите закони, регламентиращи
трудовите/служебните правоотношения на служителите и предвиждал издаването на
наредба от министъра на вътрешните работи за определяне на ред за организацията
и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на
работата на държавните служители извън редовното работно време, режимът на
дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители.
В този смисъл Наредба за структурата и организацията
на работната заплата била неприложима, тъй като за служителите на МВР бил
издаден акт, по силата на законовата делегация и не било налице липса на
уредба.
Освен това сочената за
приложима от ищеца Наредба за
структурата и организацията на работната заплата била издадена на основание чл.
244, т. 2 от Кодекса на труда КТ), чл. 261 от Кодекса на труда КТ) и § 121 от
Закона за изменение и допълнение на Кодекса на труда (ДВ, бр. 25 от 2001г.)
Така предявените искове били изцяло
неоснователни и следвало да бъдат отхвърлени.
Ответникът счита, че претенцията за заплащане на лихви, като акцесорна претенция по чл. 86 от ЗЗД, също била неоснователна и
следвало да бъде отхвърлена.
Моли
съда поисканата от ищеца съдебно-счетоводна експертизата да не се допуска, тъй
като не се изисквали специални знания или умения, предвид факта, че умножението
по определен коефициент било просто математическо действие, а по отношение на изчисляването
на законната лихва можело да се използва онлайн калкулатор, в който се
въвеждали стойностите и периода.
Счита,
че доказателствените искания на ищеца за представяне на удостоверения и други
подобни документи били неоснователни, тъй като по делото не било спорно, че той
е служител на ответника.
Моли
съда да им предостави възможност за становище и нови доказателствени искания
или представяне на допълнителни доказателства, с оглед възраженията и
допълнително представените доказателства или направени доказателствени искания
от ответната страна.
Моли
съда да отхвърли изцяло, както по размер, така и по основание предявените
искове с подадената от Д.Т.Д. искова молба срещу Глава Дирекция „Национална
полиция“ - МВР, включително и тези по чл. 86 от ЗЗД, като неоснователни,
необосновани и недоказани.
Моли съда да им бъдат присъдени
всички направени по делото разноски, включително и юрисконсултско
възнаграждение.
От изложените обстоятелства в исковата
молба се налага изводът, че исковете следва да бъдат квалифицирани с правно основание чл. 178, ал. 1, т. 3 ЗМВР, а на исковете за мораторни лихви - нормата
на чл. 86, ал. 1 ЗЗД. Ищецът носи тежестта да докаже всички обстоятелства,
твърдени в исковата молба, а ответникът носи тежестта да докаже твърдените в
отговора обстоятелства, тъй като на тях е основал възраженията си срещу
основателността на тези искове.
ПРИЛАГА по делото б.б за платена държавна
такса, пълномощно на адв. А.А. и ст. юриск. Радослав Петров.
НАЗНАЧАВА съдебно-счетоводна експертиза с вещо
лице ДАНИЕЛА ДЕМИРЕВА-ГЮРОВА, която след като се запознае с материалите по
делото и извърши справка навсякъде, където е необходимо, да представи
заключение, като отговори на поставените в исковата молба въпроси.
ОПРЕДЕЛЯ депозит за
изготвяне на заключението в размер на 100 лева, който следва да бъде внесен от бюджета
на съда.
ЗАДЪЛЖАВА ответника да
представи по делото Удостоверение, от което да е видно за процесния период
назначен ли е ищецът като държавен служител в МВР и на каква длъжност ищеца,
както и заверени копия от графиците за полагане на труд и справка за положения
от ищеца труд по график от 22.00 часа до 6. 00 часа – нощен труд за процесния
период, също така и справка, от която да е видно за процесния период кога и
колко полагаем се платен годишен отпуск е ползвал ищеца, както и отпуск поради
временна неработоспособност.
УКАЗВА на страните, че имат право да
поискат постановяване на неприсъствено решение, когато са налице предпоставките
на чл.238 от ГПК.
НАСРОЧВА делото за
открито съдебно заседание на 10.12.2019г. от 10.10ч., за която дата да се
призоват страните и вещото лице след внасяне на депозита.
ПРЕПИС
от настоящото разпореждане ДА СЕ ВРЪЧИ на страните. Препис от отговора на ответника да се връчи на
ищеца.
РАЗПОРЕЖДАНЕТО
не подлежи на обжалване.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: