Определение по дело №97/2013 на Окръжен съд - Благоевград

Номер на акта: 706
Дата: 25 февруари 2013 г.
Съдия: Николай Грънчаров
Дело: 20131200900097
Тип на делото: Търговско дело
Дата на образуване: 20 февруари 2013 г.

Съдържание на акта

Публикувай

Определение №

Номер

Година

18.4.2012 г.

Град

Благоевград

Окръжен Съд - Благоевград

На

04.18

Година

2012

В закрито заседание в следния състав:

Председател:

Николай Грънчаров

Секретар:

Прокурор:

като разгледа докладваното от

Николай Грънчаров

дело

номер

20111200100038

по описа за

2011

година

и за да се произнесе взе в предвид следното:

Производството е по реда на чл. 701 от ТЗ.

Образувано е въз основа на депозиран по гр.дело № 38/2011г. по описа на ОС Б., План за оздравяване на предприятието на ”Ш.О. Ю.”/в несъстоятелност/, ЕИК *********, чрез адвокат И. С..

В предложения план за оздравяване по т. 1 от същия, е посочено, че кредиторите на длъжника в несъстоятелност са банка “ОББ” по два договора за банкови кредити, с общ размер – главница 210 629.33лв. и лихви върху тази главница в размер на 30 656.17лв., както и Е. Д. М. с вземане за главница от 20 000лв., като на практика е предложено разсрочване на плащането към кредиторите, като погасяването на задълженията към тях да става на равни месечни вноски по 4 355лв., за срок от 5 години. По т. 2 от плана е предложено кредиторите да бъдат удовлетворявани за цялата главница, без дължимите лихви след предявяването на вземанията. В т. 3 изпълнението на плана се гарантира с недвижимите имоти на дружеството. В т. 4 от плана за оздравяване е посочено, че в предприятието няма работници заети на трудов договор.

В рамките на правомощията си съобразно нормата на чл. 701 ал.1 от ТЗ, съдът е длъжен да извърши проверка за редовност на представения по делото план за оздравяване с оглед на съответствието му на разпоредбата на чл. 700 ал.1 от ТЗ, като в пределите на проверката е дали предложения план за оздравяване отговаря на посочените в закона изисквания за минимално необходимо съдържание, както и че съдържанието на плана е такова, че той може да изпълни предназначението си, т.е. преценката на съда е за законосъобразност на плана, а не се отнася до неговата целесъобразност, която е от компетентността на събранието на кредиторите. /Определение № 31 от 01.06.2009г. на ВКС по ч.т. дело № 179/2009г. на І т.о. на ТК и Определение № 945 от 30.12.2003г. на ВКС на РБ, по ч.т. дело № 829/2003г. на ТК/.

Представеният план за оздравяване съдът счита за предложен от длъжника, лице оправомощено от закона да представя такъв план/чл. 697 ал.1 т.1 от ТЗ/, като същият е депозиран и в срока по чл. 698 ал.1 от ТЗ.

Преценката на съдържанието на представения план с оглед на неговата законосъобразност и съответствие с нормата на чл. 700 от ТЗ за изискуемото от закона минимално негово съдържание, мотивират съда да счете, че същият е в някои свои части непълен, а в други- неясен. Съображенията на съда в тази насока са следните:

Така в т. 2 от плана в който е определена степента на удовлетворяването на вземането на кредиторите, начините и времето за изплащане на всеки от кредиторите, е пропуснат като кредитор с приети вземания НАП, който има вземане срещу длъжника за сумата от 1 842.97лв., за което от една страна не е предвидено разсрочване на плащането на задължението, а от друга не е представено доказателство, че за разсрочването на това публично задължение е налице предварителното съгласие на Министъра на финансите, съобразно императивната разпоредба на чл. 189 от ДОПК. Когато оздравителния план предвижда разсрочване на публични вземания, предварителното съгласие на Министъра на финансите е условие не само за допустимостта на плана, но и за неговото утвърждаване/Решение № 41 от 07.02.2005г. на ВКС на РБ, по т.д. № 137/2004г. на ТК/.

Оздравителното производство с оглед на специфичните си задачи, може да се реализира само за дружествата или едноличните търговци, които са запазили материалните си и трудови ресурси. В представения по делото оздравителен план на предприятието на ”ШЕР ОРЛИН ЮЗИРОВ”/в несъстоятелност/, ЕИК *********, в т. 4 от същия е посочено, че в предприятието няма работници заети на трудов договор. Така не става ясно дали едноличния търговец извършва търговска дейност, дали предприятието функционира. Не са дадени предложения за добри мениджерски решения, както и данни за предмета на дейност на едноличния търговец и за това къде и как се осъществява тази дейност. Не става ясно ако в предприятието няма ангажирани работници по трудов договор, то тогава кой и как осъществява търговска дейност свързана с предмета на предприятието на едноличния търговец.

Представеният оздравителен план е непълен, тъй като липсват данни за управленските, организационните, правните, финансовите и технически и други дейности за осъществяването на предложения план, като не става ясно от къде ще се набавят паричните средства необходими за разсроченото заплащане на задълженията към кредиторите с приети вземания. /чл. 700 ал.1 т. 5 от ТЗ/. Не става ясно и какво ще е влиянието на така предложения оздравителен план върху заетостта на работниците и служителите на длъжника/чл. 700 ал.1 т. 6 от ТЗ/, след като се твърди че в предприятието няма работници заети по трудов договор.

Поради изложените съображения от фактическа и правна страна съдът счита, че представения план за оздравяване е нередовен, като следва да бъде уведомен длъжника лично и чрез адв. И. С. за неговите нередовности и непълноти, като бъде задължен същият да отстрани същите в 7 дневен срок от поучаването на съобщението за настоящото определение на съда. Следва да бъде указано на вносителя на плана, че в случай не неотстраняването на нередовностите на плана за оздравяване съобразно указанията на съда, същият няма да бъде допуснат по реда на чл. 701 ал.1 от ТЗ, а в случай на отстраняване на нередовностите в срок, оздравителния план ще се счита за редовен от датата на първоначално подадената молба, с която той е предложен, като съдът ще го одобри по реда на чл. 701 ал. 1 от ТЗ и ще допусне плана до разглеждане от събранието на кредиторите.

Водим от горното и на основание чл. 701 ал.2 от ТЗ, съдът

ОПРЕДЕЛИ:

ДА СЕ ИЗПРАТИ съобщение на ”Ш. О. Ю.”/в несъстоятелност/, ЕИК *********, лично на търговеца и на адвокат И. С., на адрес: град П., ул. “Вардар” № 10, че представения План за оздравяване на предприятието на ”Ш. О. Ю.”/в несъстоятелност/, ЕИК *********, не отговаря на изискванията на чл. 700 ал.1 от ТЗ, съобразно изложените от съда нередовности в настоящото определение.

ПРЕПИС ОТ ОПРЕДЕЛЕНИЕТО да се изпрати на вносителя на План за оздравяване на предприятието на ”Ш. О.Ю.”/в несъстоятелност/, ЕИК *********, на адреса на регистрация на едноличния търговец и на адрес: град П., ул. “Вардар” № 10, за адвокат И. С..

УКАЗВА на длъжника, като вносител на План за оздравяване на предприятието на ”Ш. О. Ю.”/в несъстоятелност/, ЕИК *********, че в случай не неотстраняването на нередовностите на плана за оздравяване съобразно указанията на съда, същият няма да бъде допуснат по реда на чл. 701 ал.1 от ТЗ, а в случай на отстраняване на нередовностите в срок, оздравителния план ще се счита за редовен от датата на първоначално подадената молба, с която той е предложен, като съдът ще го одобри по реда на чл. 701 ал. 1 от ТЗ и ще допусне плана до разглеждане от събранието на кредиторите.

Определението на съда не подлежи на обжалване.

ПРЕДСЕДАТЕЛ :