Определение по дело №318/2020 на Софийски окръжен съд

Номер на акта: 260006
Дата: 21 август 2020 г. (в сила от 2 октомври 2020 г.)
Съдия: Кристина Иванова Тодорова
Дело: 20201800200318
Тип на делото: Частно наказателно дело
Дата на образуване: 11 август 2020 г.

Съдържание на акта

О  П  Р  Е  Д  Е  Л  Е  Н  И  Е

 

гр.С., 21 август 2020 г.

 

СОФИЙСКИ ОКРЪЖЕН СЪД, наказателно отделение – четвърти състав, в закрито съдебно заседание, проведено на двадесет и първи август през две хиляди и двадесета година, в състав:

 

 

                                            ПРЕДСЕДАТЕЛ: КРИСТИНА ТОДОРОВА

 

 

като разгледа докладваното от съдия Тодорова ч.н.д. № 318/2020 г. по

описа на СОС, постановление на прокурор от ОП – гр.С. за прекратяване на наказателно производство от 03.07.2020 г., постановено по пр. пр. № 1885/2017 г., както и досъдебно производство № 118/2017 г. по описа на РУ на МВР Б., и за да се произнесе взе предвид следното:

 

 

          Производството е по реда на чл.243 ал.4 и ал.5 от НПК.

Образувано е по жалба на адвокат Я.Н. и адвокат М.Д. – повереници на пострадалите лица М.П.И. и Х.П.И. и жалба на пострадалия П.П.Т., подадена чрез поверениците му - Я.Н. и адвокат М.Д. срещу постановление на Окръжна прокуратура – гр.С. от 03.07.2020 г. по пр. пр. № 1885/2017 г. по описа на Окръжна прокуратура – гр.С., за прекратяване на наказателното производство по досъдебно производство № 118/2017 г. по описа на РУ на МВР – гр.Б., водено срещу обвиняемия Д. Б. Н. за престъпление по чл.343 ал.1, бук.“в“, във вр. с чл.342 ал.1, пр.3 от НК.

В жалбата на пострадалите М.И. и Х.И. се твърди, че атакуваното постановление на прокурора при СОП, с което е прекратено наказателното производство, е необосновано, неправилно и незаконосъобразно. Изтъква се, че в процесуалния си акт, прокурорът не е направил обективен, всестранен и пълен анализ на всички събрани по делото доказателства, а е предложил съвсем общи изводи по фактите и правото. В тази насока се отправя упрек за липса на извършена от прокурора доказателствена оценка, която в случая се сочи за дължима, както по силата на наказателно-процесуалните правила, така и поради противоречивото съдържание на доказателствения обем по делото. В частност се твърди от поверениците, че по досъдебното производство са били назначени и изготвени множество автотехнически и комплексни медико-автотехнически експертизи, които са дали напълно противоречиви отговори на съществените въпроси относно скоростта на движение на процесния автомобил преди удара му с мотопеда, опасната зона за спиране на същия, техническите причини за настъпването на автопроизшествието, възможността /от техническа гл.т./ реализирането на последното да бъде предотвратено от страна на обвиняемия, като водач на лекия автомобил, които противоречия изобщо не са били обсъдени и анализирани в прокурорското постановление. Вместо това, според подалите жалбата повереници, атакувания прокурорски акт съдържа „произволно и неконкретизирано позоваване на експертизите“, което прави невъзможно проследяването и проверката на начина, по който е формирано вътрешното убеждение на прокурора. С оглед изясняването на обективната истина по делото, жалбоподателите считат, че е необходимо извършването на допълнително разследване, чрез провеждане на разпит на свидетели – очевидци на пътното произшествие и набавянето на писмени справки от АИС - Пътен контрол за установяване на регистрационните номера на превозните средства, преминали през процесния пътен участък, непосредствено след настъпилото ПТП. Сочи се още в жалбата, че последно назначената и изготвена по разследването осемчленна КСМАТЕ, на чието заключение прокурора е основал оневиняващите си изводи, е „неубедителна“, доколкото не съдържа категоричен отговор на въпросите, относно скоростта на лекия автомобил „Сузуки“ непосредствено преди произшествието и в момента на удара; дали преди този момент, същия този автомобил е извършил маневра „спиране“; дали мотопеда се е движил в дясната лента пред автомобила или извън нея; на кое място от платното за движение, пострадалия е предприел завой наляво. В жалбата се релевира и оплакване за допуснати от прокурора нарушения и на материалния закон при постановяване на прекратителното постановление. В този аспект се излагат доводи, че неправилно прокурорът е извел необходимостта от прекратяване на наказателното производство от липсата на извършено деяние, което да съставлява престъпление по смисъла на НК, доколкото такова е било извършено от обвиняемия Н., който като водач на лекия автомобил „Сузуки”, не е съобразил поведението си на пътя с разпоредбите на чл.5 ал.2, т.1, чл.42 ал.1, т.1 и т.2 и ал.2, т.1 и чл.20 ал.2 от ЗДвП, което негово поведение е в пряка причинна връзка с настъпилото ПТП и обществено-опасните последици от него. Счита се, че по делото не е изследван въпроса, дали обвиняемият е изпълнил задължението си по чл.20 от ЗДвП, да съобрази скоростта на движение на автомобила си с конкретната пътна обстановка. Особеностите на последната в района на ПТП – оживен район /паркинг/ и движещ се в непосредствена близост мотопед, според повереникът, задължавали този водач да се движи с по-ниска скорост от разрешената. В тази връзка поверениците считат за неправилно и необосновано прието от прокурора, че извършеното от обвиняемия Н. съставлявало случайно деяние по смисъла на чл.15 от НК, тъй като същия е допуснал нарушение на правилата за движение, визирани в разпоредбите на чл.20 ал.2 от ЗДвП. Твърди се още, че обвиняемия Н. е могъл да предотврати удара с мотопеда, но като не е изпълнил задължението си да съобрази скоростта си на движение с конкретните пътни условия, сам се е поставил в невъзможност да го стори, което негово поведение на пътя, изключва приложението на разпоредбата на чл.15 НК. Искането, което се прави в съответствие с релевираните оплаквания, е за отмяна на атакуваното прокурорско постановление и връщане на делото на СОП, със задължителни указания относно прилагането на закона.

В жалбата на пострадалото лице П.П.Т. се излагат твърдения, че атакуваното постановление на прокурора от СОП е необосновано и постановено в нарушение на материалния и процесуалния закон. Поддържа се, че дължимият анализ на доказателствата и установените от тях фактически положения, в случая е заменен от прокурора с „неясни обобщения“ на експертните изводи от множеството назначени по делото експертизи. Сочи се, че извън вниманието на прокурора е останало установеното поведение на обвиняемия при възникналата опасност на пътя, което не е било в съответствие със задължението му да не променя посоката си на движение, а да намали скоростта си или да спре, визирано в чл.20 ал.2 от ЗДвП. Според жалбоподателят, въпреки многото назначени и изготвени по делото експертни заключения, съществува неяснота и не е еднозначно разрешен по делото съществения въпрос за момента на възникване на опасността за движението за водача на лекия автомобил. Освен това по мнение на посоченият жалбоподател, в хода на разследването е нарушен  принципа за всестранно, обективно и пълно разследване, съгласно чл.14 от НПК, доколкото не са били положени усилия за издирването и провеждането на разпит като свидетели на „водача и евентуално пътуващите в превозното средство, приближило мястото на произшествието непосредствено след удара с мотопедиста“. С оглед на този пропуск по разследването, се твърди, че са останали неизяснени и фактите, относно поведението на двамата водачи – обвиняемия и пострадалия, и предприетите от тях действия преди и по време на настъпване на автопроизшествието, и в частност поведението на обвиняемия от гл.т. на чл.42 ал.1, т.1 от ЗДвП. Излагат се и доводи, че в хода на досъдебното разследване са останали висящи и въпросите относно скоростта на движение на лекия автомобил, управляван от обвиняемия, както и тази на управлявания от пострадалия мотопед; момента, от който водача на автомобила е имал възможност да забележи движещия се мотопед; точното местоположение на последния непосредствено преди инициалния удар. С оглед на тези съображения, жалбоподателят моли атакуваното прекратително постановление да бъде отменено и делото да бъде върнато на прокурора със задължителни указания относно прилагането на закона.

          С. окръжен съд, след като се запозна с доказателствата по делото и ги прецени във връзка с атакуваното постановление на СОП, както и във връзка с доводите, изложени в жалбата, приема за установено следното:

При условията на чл.212 ал.2 от НПК е било образувано досъдебно производство № 118/2017 г. по описа на РУ на МВР – гр.Б., срещу неизвестен извършител за извършено престъпление по чл.343 ал.1, б.”в”, във вр. с чл. 342 ал.1 от НК, а именно за това, че на 28.04.2017 г., на ПП-1-1, в с.С., област Софийска, в района на 188,2 км., в посока гр.Б., при управление на МПС, е нарушил правилата за движение по пътищата и по непредпазливост е причинил смъртта на лицето П. Х. И.,***.

В хода на разследването по така образуваното наказателно производство, при условията на чл.219 ал.1 от НПК е привлечен в качеството му на обвиняем лицето Д. Б. Н. – с постановление от 12.12.2017 г. му е било повдигнато и предявено обвинение за това, че на 28.04.2017 г., в с.С., община Б., на път 1-1, при управление на МПС – лек автомобил марка „Сузуки“, модел „Гранд Витара“, с рег. № ******, е нарушил правилата за движение по пътищата, визирани в разпоредбата на чл.21 ал.1 от ЗДвП – „При избиране скоростта на движение на водача на пътното превозно средство е забранено да превишава следните скорости в км/ч. – пътното превозно средство от категория „В“, в населено място – 50 км/ч.“, като се движил по път в населено място със скорост от 54 км/ч. и по непредпазливост е причинил смъртта на П. Х. И., като деянието е извършено при условията на независимо съпричиняване от страна на пострадалия – престъпление по чл.343 ал.1, б.“в“, във вр. с чл.342 ал.1, пр.3 от НК.

След извършеното разследване и на основание чл.235 от НПК разследващият орган от ОД на МВР С. е изпратил досъдебно производство № 118/2017 г. по описа на РУ на МВР – гр.Б. на наблюдаващия прокурор при СОП, с мнение за прекратяване на наказателното производство по делото на основание чл. 243 ал.1 т.1 във вр. чл. 24 ал.1, т.1 от НПК.

          С постановление на СОП от 03.07.2020 г. по пр. пр. № 1885/2017 г., предмет на съдебна проверка в настоящото производство, на основание чл.243 ал.1, т.1,във вр. с чл.24 ал.1, т.1 от НПК е прекратено наказателното производство по досъдебно производство № 118/2017 г. по описа на РУ на МВР – гр.Б., водено срещу обвиняемия Д. Б. Н. за престъпление по чл.343 ал.1 б.”в”, във вр. чл.342 ал.1, пр.3 от НК. В мотивите си към този процесуален акт, прокурорът от СОП не е изложил фактически анализ на събраната по делото доказателствена съвкупност. С неангажирани с правни съображения изводи и без каквато и да е конкретика, прокурорът е обосновал и заключението си за наличието на условията за приложение на чл.15 от НК за оневиняване на обвиняемия Д. Н. за инкриминираното му транспортно престъпление, вследствие на които доводи е постановено и прекратяването на воденото за това престъпление, наказателно производство. В частност, прокурорът е приел, че за обвиняемия Н., като водач на лекия автомобил „Сузуки”, ударът с мотопеда е бил непредотвратим, при избраната от него скорост на движение от 48 км/ч., тъй като в момента, в който пострадалия е навлязъл в коридора за движение на лекия автомобил, същия е попаднал в опасната зона за спирането му.

Настоящият съдебен състав на СОС, след като се запозна с наведените в жалбата оплаквания и извърши проверка на атакуаното постановление на прокурора от СОП за прекратяване на наказателното производство, счита, че същото е незаконосъобразно – постановено в несъотвествие с процесуалния закон /допуснати са съществени процесуални нарушения при изготвянето му от прокурора/ и необосновано /допуснато е съществено процесуално нарушение при оценката на доказателствата/. В проверяваното прекратително постановление отсъства анализ на доказателствата и изводи за фактите, доколкото в същото липсва изобщо произнасяне от страна на прокурора, въз основа на какви доказателства и доказателствени средства, е приел за доказани и безспорно установени изложените от него фактически положения. Събраните по делото доказателствени източници, които са многобройни по обем и противоречиви по съдържание – особенно тези, съдържащи експертни изводи, изобщо не са обсъдени от прокурора в тяхната взаимовръзка и обусловеност, включително и с оглед тяхната противоречивост, и отсъства какъвто и да било анализ и оценка на всеки един от тях.

Така, на първо място, прокурорът се е задоволил да изложи в постановения от него процесуален акт единственно неоспоримите по делото фактически положения относно осъщестявано на процесната дата от обвиняемия Д. И., като водач на лек автомобил «Сузуки» с рег. № *****, движение по път 1-1, с посока гр.Б., в района на с.С.; по същото време в зоната на км.188+200, пред управлявания от Н. автомобил, по осигурителната ивица, намираща се в дясно по посоката на движение на автомобила, се движил ел.мотопед, управляван от пострадалия П.И.; в един момент последният предприел завой наляво и навлязъл в коридора на движение на автомобила; обвиняемият реагирал, като отклонил движението на автомобила си наляво, но въпреки това настъпил удар на същия с мотопеда, в резултат на който водача на последния получил несъвместими с живота травматични увреждания. По-нататък прокурорът е посочил без каквато и да е конкретика и при липсващ анализ, че от назначените в хода на досъдебното разследване «поредица от АТЕ и КМАТЕ» приема за установени следните фактически констатации: - че към момента на настъпване на ПТП, автомобилът се е движил със скорост от около 48 км/ч., а водача на мотопеда – с около 15-30 км/ч.; - че опасната зона за спиране на автомобила при посочената скорост е била 34,27 км/ч.; - че ударът е настъпил в дясната лента на платното за движение в посока от гр.В. към гр.Б.; - че причината за ПТП следва да се търси в субективните действия на водача на мотопеда, който е предприел маневра наляво и е навлязъл в платното за движение на автомобила на обвиняемия, движещ се зад него; - че водачът на лекия автомобил /обвиняемия Н./ е имал техническа възможност да избегне удара по два начина - чрез екстрено спиране, ако в момента, в който е реагирал се е движил със скорост по-малка от 37 км/ч. и чрез намаляване на скоростта си, ако в момента на реакцията му се е движел със скорост по-малка от 43 км/ч. От предложените мотиви в проверяваното прекратилено постановление на поркурора, обаче не става ясно  очертаните изводи по фактите, конкретно на кои доказателствени източници са основани и в частност – при извеждането им, експертните заключения на коя от двете автотехнически експертизи и четирите комплексни автотехнически и съдебно-медицински експертизи, са използвани. Без коментар от прокурора са останали съществуващите между тези експертни заключения, съществени противоречия относно обстоятелства, които са от значение за правилното решаване на делото - скоростта на движение на процесния автомобил преди удара му с мотопеда, опасната зона за спиране на същия, скоростта на движение на мотопеда, управляван от пострадалия, техническите причини за настъпването на автопроизшествието, възможността /от техническа гл.т./ реализирането на последното да бъде предотвратено от страна на обвиняемия, като водач на лекия автомобил. Не са обсъдени от прокурора и показанията на нито един от разпитаните по делото многобрйни свидетели, относно това същите източник ли са на фактически дани /и ако са такива, на какви факти/, които да са свързани с обстоятелствата по делото и да допринасят за тяхното изясняване.

Липсата на направено от прокурора обективно и пълно изследване на доказателствения материал по делото, поставя съда в невъзможност да прецени каква е приетата от него за доказана фактическа обстановка по делото, правилно ли същата е приета за установена въз основа на наличните по делото доказателства и законосъобразна ли е оценката на последните. Като резултат именно от липсата на какъвто и да било разбор на доказателствения материал по делото, проверяваният прокурорски акт съдържа необосновани изводи за фактите от предмета на доказване и правните им последици, тъй като е неясно при каква приета за установена фактическа обстановка са формирани тези изводи. Заключението на прокурора, че от наличния доказателствен обем по досъдебното производство се установява, че обвиняемия Н. не е бил длъжен и не е могъл да предвиди настъпването на обществено-опасните последици, поради което поведението му, в резултат на което е настъпило автопроизшествието е «случайно деяние», е неубедително. Това заключение на прокурора, всъщност е и единствения правен извод в полза на крайния му такъв за необходимостта наказателното производство, водено срещу обвиняемия за инкриминираното му транспортно престъпление да бъде прекратено.

Следва изрично да се изтъкне, че в аргумент на това правно заключение, липсва направен от прокурора и съответно изложен в постановлението му фактически анализ на доказателствения обем по делото. Без да е извършена каквато и да е оценка на установените факти по делото, е посочено единствено, че „независимо, че при възникналата опасност обвиняемия Н. е реагирал с отклоняване на автомобила наляво, а не чрез задействане на спирачната му система, каквото задължение имат водачите при възникване на опасност за движението, ударът е бил непредотвратим при скорост на движение от 48 км/ч., тъй като в момента, в който пострадалия е навлязъл в коридора за движение на лекия автомобил, същият е попаднал в опасната зона за спирането му”. Тези изводи на прокурора са в явно несъответствие с практиката и съдържанието на т.нар. понятие „опасна зона за спиране” на едно моторно превозно средство. Под опасна зона за спиране следва да се разбира най-малкото възможно разстояние, на което едно МПС може да бъде спряно от неговия водач, след като бъде възприето едно препятствие по пътя на движение. Тя винаги е по-голяма от спирачния път, тъй като в нея се включват както последния, така и времето за реакция на водача и за задействане на спирачния механизъм, превърнато в метри. Действително опасната зона за спиране на МПС може да бъде основание за отпадане отговорността на водача, щом като в нейните граници се е появило едно неочаквано и изненадващо  пътно препядствие за движението, което незабавно следва да бъде преодоляно. Невъзможността да бъде преодоляно едно препятствие в опасната зона за спиране, не всякога обаче е такова оневинително основание /Р. № 181/1994 г., Р. № 841/77 г., 3 н.о. ВКС/. Съществено условие, за да се приеме, че опасната зона за спиране на моторното превозно средство е оневинително основание, пътното препятствие да е възникнало внезапно, неочаквано и непредвидимо за водача, който е поставен да извършва движение в една критична ситуация. Ако водачът е бил в състояние да вземе мерки за безопасност, изразяващи се преди всичко в намаляване на скоростта или спиране на превозното средство, и това той не направи своевременно, за него не може да съществува извинително основание за възникнало препятствие в границите на опасната зона за спиране. Изненадата от появяването на пътното препятствие трябва да е възникнала неочаквано, а също така да не са съществували обективни условия на конкретната пътна обстановка, които правят напълно възможно появяването на едно внезапно препятствие, или пък най-после, когато водачите нормативно са задължени и без препятствия да намаляват скоростта до безопасни предели при преминаването на определени места. С други думи казано – попадането на пострадалия в опасната зона за спиране на МПС, управлявано от обвиненото лице, няма да представлява основание за отпадане на отговорността на последния, когато е налице  предхождащо негово виновно поведение, изразено например в невземане на предварителни мерки, каквито му вменява разпоредбата на чл.20 ал.2 от ЗДвП, в несъобразяване на скоростта му на движение с максимално разрешената за пътния участък или с конкретните условия /фактори/ на пътя или в друго негово задължение по ЗДвП. Понеже в този случай не е изпълнил това свое задължение, обвиненото лице извършва нарушение на основно правило за движение, което е основание за ангажиране на наказателната му отговорност. Щом като сам се поставя в положение на невъзможност да предотврати настъпването на автопроизшествието, той не може да се позовава на изненадваща и внезапна поява на опасността, защото не е изпълнил някое от нормативно вменените му задължения като водач на МПС, чието съблюдаване би му позволило да избегне пътнотранспортното произшествие.

В тази връзка и по този повод необясним е за настоящата съдебна инстанция отказът на прокурора да постави на правна оценка заключението на изготвената в хода на досъдебното разследване автотехническа експертиза /л.42-66, т.2 от ДП/, че водачът на лекия автомобил „Сузуки” е допуснал същия да се движи с по-висока скорост – 48 км/ч., при ограничение от 40 км/ч. в конкретната пътна отсечка и не е задействал екстремно спирачната система /вж. отговор на 10 зад./; заключението на повторната петорна комплексна автотехническа и съдебно-медицинска експертиза /л.98-111, т.2 от ДП/ потвърдила констатациите на посочената /първа по ред/ АТЕ, че управляваният от обвиняемия автомобил се е движил със скорост превишаваща скоростта, поставена със знак В26 – до 40 км/ч. /вж. отговор на 4 въпрос/, както и относно възможността /от техническа гл.т./ ПТП да бъде избегнато от обвиняемия, ако той вместо маневрата „завой наляво” беше предприел аварийно спиране, за да пропусне завиващия наляво мотопед; заключението на петорната КСМЕАТЕ /л.62-68, т.2 от ДП/ също съгласно която обвиняемият Н., управлявайки автомобила си със скорост от 48 км/ч. е имал техническа възможност да предотврати произшествието чрез спиране, от момента когато мотопеда е предприел отклоняване наляво към средата на платното за движение; заключението на тройната АТЕ /л.51-54, т.2 от ДП/, която е достигнала до несъответен на другите експертни заключения извод за техническата предотвратимост на ПТП от страна на обвиняемия при условие, че същия не е превишавал максимално допустимата скорост на движение в този пътен участък от 50 км/ч.; заключението на седморната КСМЕАТЕ /л.2-26, т.3 от ДП/, която също не е отрекла техническата възможност на обвиняемия да избегне настъпването на ПТП, при определени условия; заключението на осморна КСМАТЕ /л.46-100 т.3 от ДП/, от която се установява, че водача на лекия автомобил би имал техническа възможност да избегне удара с мотопеда, като намали скоростта си и изостане зад него, ако в момента на реакцията му, автомобила се е движил със скорост 43 км/ч.; свидетелските показания на пътувалите лица в автомобила, управляван от обвиняемия, които дават информация, че мотопеда е навлязъл на платното за движение от изхода на ресторант „Олимп” и сведенията на които противостоят на осемчленната КСМЕАТЕ, според която мотопеда на пострадалия се е движил по платното за движение преди автомобила на обвиняемия. Предвид особеният характер на експертизата като доказателствено средство /способ/ в наказателния процес, нейната роля е да направи извод от едни факти, които са известни, за други факти, които не са известни и за които са нужни специални знания. На така посочените обаче доказателствени факти, няма и следа от направен анализ от страна на прокурора в проверяваното постановление, който анализ в случай, че беше сторен от него, го би довел до различен отговор на същинския за наказателното производство въпрос – има ли доказателства за извършено престъпление и ако има такива – налице ли са доказателства и за неговия автор /автори/.

По този начин, като прокурора не е изложил в обжалваното постановление фактически и правни изводи в полза на крайния си извод за необходимостта наказателното производство да бъде прекратено, за съда става невъзможно да провери в рамките на съдебния контрол, който е задължен да извърши в производството по чл.243 ал.4 НПК основателността на извършеното от прокурора прекратяване на наказателното производство. Още повече, следва да се държи сметка и за това, че в настоящото производство съдът не е оправомощен да се произнася по въпросите от компетентността на прокурора чрез собствена, различна от изложената в постановлението интерпретация на доказателствата, а още по-малко да замества прокурора, тогава когато в постановлението му за прекратяване липсват изводи за фактите и правото /в този смисъл р. № 368 по н.д. № 155/2003 г. на ВКС/.

Посочените нарушения указват на необоснованост и незаконосъобразност на атакуваното постановление за прекратяване на наказателното производство и са основание за връщане на делото на прокурора, след отмяна на това постановление. В съответствие с изискванията на чл.14 ал.1 и чл.18 НПК при връщането на делото на Окръжна прокуратура – гр.С. допуснатите нарушения следва да бъдат отстранени от нея, която при постановяване евентуално на акт по чл.243 ал.1 НПК, следва да го съобрази с дадените указания в изложените по-горе мотиви на съда.

Предвид характера на допуснатите в контролирания прокурорски акт съществени процесуални нарушения, настоящият състав на СОС не обсъжда доводите по същество, изложени в жалбите на пострадалите.

          Воден от горното и на основание чл.243 ал.5 т.3 от НПК, С. окръжен съд

 

О П Р Е Д Е Л И

 

ОТМЕНЯ постановление на Окръжна прокуратура – гр.С. от 03.07.2020 г. по пр. пр. № 1885/2017 г. по описа на СОП, за прекратяване на наказателното производство по досъдебно производство № 118/2017 г. по описа на РУ на МВР – гр.Б., водено срещу обвиняемия Д. Б. Н. за престъпление по чл.343 ал.1, бук.“в“, във вр. с чл.342 ал.1, пр.3 от НК.

            ВРЪЩА делото на Окръжна прокуратура – гр.С. за изпълнение на указанията, изложени в обстоятелствената част на настоящото определение.

          Определението подлежи на обжалване и протестиране пред Апелативен съд – гр.С. в 7-дневен срок от съобщаването му.

 

 

                                                                       

 

                                                                    Председател: