Определение по дело №14/2024 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 19 февруари 2024 г.
Съдия: Бисерка Любенова Бойчева
Дело: 20247140700014
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 9 януари 2024 г.

Съдържание на акта Свали акта

                                     ОПРЕДЕЛЕНИЕ

                                                  № 259  /19.02.2024г.

                                       

 АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД- МОНТАНА , ТРИЧЛЕНЕН състав, в ЗАКРИТО заседание на деветнадесети февруари ,през две хиляди  двадесет и четвърта  година в състав

                                                      

Председател : СОНЯ КАМАРАШКА   

                                                      Членове: ОГНЯН ЕВГЕНИЕВ

                                                                               БИСЕРКА БОЙЧЕВА

                                                                        

като разгледа докладваното от съдия БОЙЧЕВА ,адм. д.№14/2024г. по описа на съда и за да се произнесе, взе предвид следното:

 Производството е по чл.160 от АПК ,във вр. с чл.159,т.4 от АПК.

Делото е образувано по жалба от Р.В.К. ***, с адрес за кореспонденция: гр.Монтана, ул.“Г*** И*** “№* ,ет.* ,ап.* против Решение №40/ 21.12.2023г. от Протокол №3/21.12.2023г. на Общински съвет –Монтана ,с което са утвърдени нови цени за приемане на  смесени битови отпадъци /неопасни отпадъци/за сепариране и отделяне на хартия и картон ;черни и цветни метали;пластмаса и каучук;стъкло ,а именно -37лв. с ДДС за 1 тон ,както и за обезвреждане на неопасни отпадъци-41,81лв. с ДДС за 1 тон .

С резолюция от 09.01.2024г. съдът е указал на оспорващия да заплати 10лв. държавна такса по сметка на АС-Монтана ,за обжалване ,като представи вносната бележка в деловодството на съда ,както и да посочи правен интерес от обжалване.

С писмо, вх.№136/16.01.2024г. същият е заплатил дължимата такса и се е обосновал ,че за него е налице правен интерес от обжалване на актуализираните цени за приемане и обезвреждане на неопасни битови отпадъци ,доколкото същите са елемент от  такса битови отпадъци,която той дължи и заплаща на Община Монтана за деклариран недвижим имот в гр.Монтана ,ул. „Н*** Б*** “№* .

С Разпореждане №72/17.01.2024г. съдът е приел, че се касае за общ административен акт по см. на чл.65 АПК, с еднократно правно действие, с който се създават права или задължения или непосредствено се засягат права, свободи или законни интереси на неопределен брой лица-лица с постоянен и настоящ адрес *** ,които имат декларирани недвижими имоти в гр.Монтана,за които заплащат дължим Д*** и Т*** на Община Монтана и е насрочил делото в открито съдебно заседание на 23.02.2024г. от 10,15часа ,като е конституирал страните и е съобщил оспорването по реда на чл.181,ал.1 и ал.2 АПК.Указал е и доказателствената тежест на страните, на основание чл.170,ал.3 АПК.

 АС-Монтана, в настоящия си съдебен състав ,след съвещание ,намира ,че следва да отмени Разпореждане №72/17.01.2024г.за насрочване на делото в ОСЗ, като приема ,че настоящият жалбоподател няма правен интерес от обжалване на настоящето Решение на ОС-Монтана по следните причини.

С оспореното Решение №40/21.12.2023г. от Протокол №3/ 21.12.2023г. на Общински съвет –Монтана  са утвърдени нови актуализирани цени за приемане на  смесени битови отпадъци /неопасни отпадъци/за сепариране и отделяне на хартия и картон ;черни и цветни метали;пластмаса и каучук;стъкло ,а именно -37лв. с ДДС за 1 тон ,както и за обезвреждане на неопасни отпадъци-41,81лв. с ДДС за 1 тон .

Видно от Докладната записка, вх.№08-01-275/08.12.2023г.по описа на Община Монтана ,по която е прието решението, Община Монтана е оператор на Регионално депо за неопасни отпадъци за общините Монтана, Криводол, Б*** , Б*** ,Л*** ,Ч*** ,Г*** Д*** , Б*** , М*** , В*** , Я*** и В*** ,разположено в м.“Неделището“ с. К*** ,община Монтана ,за експлоатацията на което е издадено от Изпълнителната агенция по околна среда гр.С*** К*** разрешително №162-Н1/2010г.Предвид условие 3.4 на комплексното разрешително Община Монтана е възложила ,въз основа на писмен договор дейностите по стопанисване на Регионално депо за неопасни отпадъци на „Р*** -Монтана“ЕООД.

С оспореното решение са повишени цените, които това дружество „Р*** -Монтана“ЕООД събира от общините за обезпечаване на оперативните разходи за сепариране и обезвреждане на неопасни отпадъци чрез депониране на Регионално депо за неопасни отпадъци.Цените са определени общо за всички общини ,не само за Община Монтана ,като същите са изготвени на база изготвени от „Р*** -Монтана“ЕООД калкулации за оперативни разходи за сепариране и обезвреждане на неопасни отпадъци за 2024г.Следователно адресат на оспореното решение са общините Монтана, Криводол, Б*** , Б*** , Л*** ,Ч*** , Г*** Д*** , Б*** , М*** ,В*** ,Я*** и В*** ,не и настоящия жалбоподател, доколкото се касае за разходи на общините за сепариране и обезвреждане на неопасни отпадъци чрез депониране в Регионално депо за неопасни отпадъци. Съгласно чл.66,ал.2 ЗМДТ Всички относими за календарната година разходи на общината за извършване на дейности по предоставяне на услугите по чл. 62 се включват в план-сметка за годината за всяка от услугите по чл. 62 и по източници на финансиране.От тук следва, че всяка община ежегодно изготвя своя план-сметка ,на база калкулации на разходите за годината за трите услуги по чл.62 ЗМДТ  жалбоподателя би имал правен интерес да обжалва решение на ОС-Монтана, с което е изготвена и одобрена план-сметка на разходите за трите вида услуги по чл.62 ЗМДТ, доколкото с това решение биха се засегнали негови права и интереси,т.к. той се явява ползвател на тези услуги ,за които заплаща  съответната Т*** на общината.      

В заключение ,настоящият съдебен състав намира ,че оспореното Решение №40/ 21.12.2023г. от Протокол №3/21.12.2023г. на Общински съвет –Монтана ,с което са утвърдени нови цени за приемане на  смесени битови отпадъци /неопасни отпадъци/за сепариране и отделяне на хартия и картон ;черни и цветни метали;пластмаса и каучук;стъкло ,а именно -37лв. с ДДС за 1 тон ,както и за обезвреждане на неопасни отпадъци-41,81лв. с ДДС за 1 тон ,заплащани от общините ,макар и ОАА ,подлежащ на съдебно оспорване  засяга общините ,доколкото те са негов адресат ,не и настоящия жалбоподател,за който това решение не поражда никакви права и задължения ,още по-малко има отношение към Т*** ,която заплаща лицето,притежаващо недвижим имот в гр.Монтана.Предвид гореизложеното и на основание чл.159,т.4 АПК Съдът

 

                                       ОПРЕДЕЛИ:

 

ОТМЕНЯ Разпореждане №72/17.01.2024г.за насрочване на делото в ОСЗ и вместо него

 

                                 ПОСТАНОВЯВА:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Р.В.К. ***, с адрес за кореспонденция: гр.Монтана, ул.“Г*** И*** “№* ,ет.* ,ап.* против Решение №40/ 21.12.2023г. от Протокол №3/21.12.2023г. на Общински съвет –Монтана ,с което са утвърдени нови цени за приемане на  смесени битови отпадъци /неопасни отпадъци/за сепариране и отделяне на хартия и картон ;черни и цветни метали;пластмаса и каучук;стъкло ,а именно -37лв. с ДДС за 1 тон ,както и за обезвреждане на неопасни отпадъци-41,81лв. с ДДС за 1 тон .

ПРЕКРАТЯВА производството по адм. д.№14/2024г. по описа на АС-Монтана.

Определението подлежи на обжалване в 7-дневен срок с частна жалба от страните пред ВАС.

Препис от определението да се връчи на страните.

 

                                                 ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

        

                       ЧЛЕНОВЕ:1.

                                                                    

                                                                           2.