Определение по дело №463/2021 на Административен съд - Добрич

Номер на акта: 437
Дата: 14 октомври 2022 г.
Съдия: Силвия Минкова Сандева-Иванова
Дело: 20217100700463
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 21 септември 2021 г.

Съдържание на акта

 

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

№……………/14.10.2022 г., гр.Добрич

                                                                                               

          ДОБРИЧКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, в закрито заседание на четиринадесети октомври през две хиляди двадесет и втора година в състав:

 

                                                               ПРЕДСЕДАТЕЛ: СИЛВИЯ САНДЕВА                                      

          като разгледа докладваното от председателя адм.дело № 463 по описа на Административен съд - Добрич за 2021 г., намира следното :

 

          Производството е по реда на чл. 156, ал. 1 и сл. от ДОПК.  

          Образувано е по жалба на „П.С.“ АД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление : гр.Добрич, ул.“Полковник Дрангов“ № 9, представлявано от В.В.З., срещу ревизионен акт № Р-03000819008560-091-001/29.12.2020 г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП Варна, потвърден с решение № 16/24.08.2021 г. на директора на Дирекция „ОДОП“ – Варна при ЦУ на НАП, в частта, в която са установени допълнителни задължения по ЗДДС в общ размер на 62 109, 37 лева, от които главница в размер на 39 998, 01 лева и лихви за просрочие в размер на 22 111, 36 лева.     

           С протоколно определение в открито съдебно заседание на 19.09.2021 г. е даден ход по същество и делото е обявено за решаване.

          В срока за произнасяне съдът констатира, че неправилно е дал ход на делото по същество, тъй като не е събрал всички необходими и относими доказателства от значение за правилното решаване на спора.    

В хода на съдебното дирене не са представени договорите, сключени между „П.С.“ АД, от една страна като изпълнител, и „Х“ АД, съответно „Инжстройинженеринг“ ЕООД, от друга страна като възложители, а именно : договор за доставка на материали, доставка на оборудване на автотранспорт и услуги със строителна механизация от 27.10.2017 г.  и договор за доставка на строителни материали, оборудване на автотранспорт и услуги със спец. мех.техника № ИИУ/043/27.10.2017г. Тези договори са цитирани в заключението на вещото лице по първата ССЕ и въз основа на тях са издадени част от спорните фактури с №№ 14665/17.05.2018г., 15772/20.12.2018 г., 15958/14.05.2019г., 15959/14.05.2019 г. с получатели „Х“ АД и „Инжстройинженеринг“ ЕООД.

От данните по делото е видно, че решението по чл. 155, ал. 1 от ДОПК е издадено по заместване от началника на отделОбжалванепри дирекция „ОДОП“ – Варна съгласно заповед за оправомощаване № ЗЦУ-ОПР-18/02.06.2021 г. на изпълнителния директор на НАП, но не са представени доказателства за едновременното отсъствие на директора на дирекция „ОДОП“ (Светлан Христов Петков) и на началника на отдел „ДОП“, дирекция „ОДОП“ (Диян Иванов Железков). Налице са данни за отсъствието на директора на дирекция „ОДОП“ – Варна, но не и за отсъствието на началника на отдел „ДОП“, дирекция „ОДОП“ - Варна.         

С оглед на това съдът намира, че делото е останало неизяснено от фактическа страна. Необходимостта от събиране на доказателства за решаване на спора относно установените лихви за начислен след законовия срок ДДС, както и за установяване на компетентността на решаващия орган по чл. 152, ал. 2 от ДОПК налага да се отмени ходът по същество и делото да се внесе в открито съдебно заседание.          

          По изложените съображения, както и на основание чл. 253 от ГПК, във вр. § 2 от ДР на ДОПК, съдът

 

                                   О  П  Р  Е  Д  Е  Л  И :

 

  ОТМЕНЯ протоколно определение от с.з. на 19.09.2022 г., с което е даден ход на делото по същество.          

            НАСРОЧВА делото за 14.11.2022 г. от 15, 00 часа, за която дата и час да се призоват страните.

            УКАЗВА на жалбоподателя, в 7-дневен срок от получаване на съобщението, да представи заверено копие от договорите, сключени между „П.С.“ АД, от една страна като изпълнител, и „Х“ АД, съответно „Инжстройинженеринг“ ЕООД, от друга страна като възложители, а именно : договор за доставка на материали, доставка на оборудване на автотранспорт и услуги със строителна механизация от 27.10.2017 г.  и договор за доставка на строителни материали, оборудване на автотранспорт и услуги със спец. мех.техника № ИИУ/043/27.10.2017г.

  УКАЗВА на ответника, в 7-дневен срок от получаване на съобщението, да представи доказателства за отсъствието на началника на отдел „Данъчно – осигурителна практика“, дирекция „Обжалване и данъчно – осигурителна практика“ - Варна - Диян Иванов Желязков, към датата на постановяване на решение № 16/24.08.2021 г., подписано от Албена Атанасова Кирова – изпълняваща длъжността директор на дирекция „ОДОП“ при ЦУ на НАП, при условията на заместване.                                      

  ОПРЕДЕЛЕНИЕТО не подлежи на обжалване.

 

 

                                           Административен съдия :