О П Р Е Д Е
Л Е Н И Е
№……………/14.10.2022 г., гр.Добрич
ДОБРИЧКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, в закрито
заседание на четиринадесети октомври през две хиляди двадесет и втора година в
състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: СИЛВИЯ САНДЕВА
като разгледа
докладваното от председателя адм.дело № 463 по описа
на Административен съд - Добрич за 2021 г., намира следното :
Производството е по реда
на чл. 156, ал. 1 и сл. от
ДОПК.
Образувано е по жалба на „П.С.“ АД, ЕИК
*********, със седалище и адрес на управление
: гр.Добрич, ул.“Полковник Дрангов“ № 9, представлявано от В.В.З., срещу ревизионен акт № Р-03000819008560-091-001/29.12.2020 г., издаден от органи
по приходите при ТД на НАП Варна,
потвърден с решение №
16/24.08.2021 г. на директора
на Дирекция „ОДОП“ – Варна при ЦУ на
НАП, в частта, в която са установени допълнителни
задължения по ЗДДС в общ размер на
62 109, 37 лева, от които главница в размер на 39 998, 01 лева и лихви за
просрочие в размер на 22 111, 36 лева.
С
протоколно определение в открито съдебно заседание на 19.09.2021 г. е даден ход
по същество и делото е обявено за решаване.
В срока за произнасяне съдът констатира, че неправилно
е дал ход на делото по същество, тъй като не е събрал всички необходими и относими доказателства от значение за правилното решаване
на спора.
В хода на съдебното
дирене не са представени договорите, сключени между „П.С.“ АД, от една страна
като изпълнител, и „Х“ АД, съответно „Инжстройинженеринг“
ЕООД, от друга страна като възложители, а именно : договор за доставка на
материали, доставка на оборудване на автотранспорт и услуги със строителна
механизация от 27.10.2017 г. и договор
за доставка на строителни материали, оборудване на автотранспорт и услуги със
спец. мех.техника № ИИУ/043/27.10.2017г. Тези договори са цитирани в
заключението на вещото лице по първата ССЕ и въз основа на тях са издадени част
от спорните фактури с №№ 14665/17.05.2018г., 15772/20.12.2018 г.,
15958/14.05.2019г., 15959/14.05.2019 г. с получатели „Х“ АД и „Инжстройинженеринг“ ЕООД.
От данните по
делото е видно, че решението по чл. 155, ал. 1 от ДОПК е издадено по заместване
от началника
на отдел „Обжалване“ при дирекция „ОДОП“ – Варна съгласно заповед за оправомощаване №
ЗЦУ-ОПР-18/02.06.2021 г. на изпълнителния
директор на НАП, но не са представени доказателства за едновременното отсъствие на
директора на дирекция „ОДОП“ (Светлан Христов Петков) и на началника на отдел
„ДОП“, дирекция „ОДОП“ (Диян Иванов Железков). Налице
са данни за отсъствието на директора на дирекция „ОДОП“ – Варна, но не и за
отсъствието на началника на отдел „ДОП“, дирекция „ОДОП“ - Варна.
С оглед на това съдът намира, че
делото е останало неизяснено от фактическа страна. Необходимостта от събиране
на доказателства за решаване на спора относно установените лихви за начислен
след законовия срок ДДС, както и за установяване на компетентността на
решаващия орган по чл. 152, ал. 2 от ДОПК налага да се отмени ходът по същество
и делото да се внесе в открито съдебно заседание.
По изложените съображения, както и на
основание чл. 253 от ГПК, във вр. § 2 от ДР на ДОПК,
съдът
О П
Р Е Д
Е Л И :
ОТМЕНЯ
протоколно определение от с.з. на 19.09.2022 г., с което е даден ход на
делото по същество.
НАСРОЧВА делото за 14.11.2022 г. от 15, 00 часа, за която дата и час да
се призоват страните.
УКАЗВА на жалбоподателя, в 7-дневен срок от
получаване на съобщението, да представи заверено копие от договорите, сключени
между „П.С.“ АД, от една страна като изпълнител, и „Х“ АД, съответно
„Инжстройинженеринг“ ЕООД, от друга страна като
възложители, а именно : договор за доставка на материали, доставка на
оборудване на автотранспорт и услуги със строителна механизация от 27.10.2017
г. и договор за доставка на строителни
материали, оборудване на автотранспорт и услуги със спец. мех.техника №
ИИУ/043/27.10.2017г.
УКАЗВА на ответника, в 7-дневен срок от получаване на съобщението, да
представи доказателства за отсъствието на началника на отдел „Данъчно –
осигурителна практика“, дирекция „Обжалване и данъчно – осигурителна практика“ -
Варна - Диян Иванов Желязков, към датата на постановяване на решение № 16/24.08.2021
г., подписано от Албена Атанасова Кирова – изпълняваща длъжността директор на
дирекция „ОДОП“ при ЦУ на НАП, при условията на заместване.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО
не подлежи на обжалване.
Административен съдия :