Определение по дело №700/2020 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 12 ноември 2020 г.
Съдия: Стилиян Кирилов Манолов
Дело: 20207240700700
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 12 ноември 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е  402

 

 гр.Стара Загора, 12.11.2020г.

 

   Старозагорският административен съд, VIII състав, в закрито заседание на дванадесети ноември през две хиляди и двадесета година, в състав:

 

                                                   ПРЕДСЕДАТЕЛ: СТИЛИЯН МАНОЛОВ

 

при участието на секретаря......................................................, като разгледа адм.д. № 700 по описа за 2020 година, за да се произнесе, взе предвид следното:                                                   

 

Производството е по реда на чл.166, ал.4 АПК вр. чл.172, ал.6 ЗДвП.

 

Образувано е по искане на С.В.Щ. *** за спиране на предварителното изпълнение на Заповед за прилагане на принудителна административна мярка (ЗПАМ) №20-1228-001156/22.10.2020г., издадена от Началник група към ОД на МВР, сектор Пътна полиция Стара Загора – Г.Й.А.. Искането е предявено с подадена от Щ. жалба срещу посочената заповед с оплаквания за незаконосъобразността й и искане за отмяната й. Спирането на предварителното изпълнение се обосновава с това, че отнетото с нея свидетелство за управление на МПС (СУМПС) е необходимо на жалбоподателя, тъй като ежедневно в работата му се налага да управлява лек автомобил и с отнемането му би нанесло значителна и трудно поправима вреда. Сочи се също, че с отнемането на СУМПС се ограничавали правата му и възможностите му да упражнява задълженията си по изпълняваната от него трудова дейност, от което произтичали вреди не само за него, но и за членовете на семейството му. Обосновава се, че отнемането на СУМПС създава сериозни неудобства относно свободното му придвижване, както и това на членовете на семейството му.  По тези съображения се иска съдът да спре предварителното изпълнение на оспорената заповед.

 

Жалбата с включеното в нея искане за спиране е подадена чрез ОД на МВР Стара Загора с вх. № 349000-24951/05.11.2020г., откъдето след комплектуването й с административната преписка са изпратени на Административен съд Стара Загора, без да е изразено становище по нея.

Съдът, като взе предвид становището на молителя Щ. и след като обсъди представените с административната преписка писмени доказателства, приема от правна страна следното:

 

Предмет на настоящото производство е искане за спиране на предварителното изпълнение на ЗПАМ №20-1228-001156/22.10.2020г., издадена от Началник група към ОД на МВР, сектор Пътна полиция Стара Загора, което е допуснато по силата на закона.  

 

Искането е процесуално допустимо като подадено от активно легитимирано лице с правен интерес – жалбоподателят е адресат на оспорената заповед и срещу него е насочено предварителното й изпълнение.

 

По същество искането по чл.166, ал.4, вр. ал.2 АПК е неоснователно.

 

Със ЗПАМ №20-1228-001156/22.10.2020г., издадена от Началник група към ОД на МВР, сектор Пътна полиция Стара Загора – Г.Й.А., на основание чл.22 от ЗАНН и чл.171, т.1, б. „б“ от ЗДвП на Щ.  наложена принудителна административна мярка – „временно отнемане на СУМПС“ до решаване на въпроса за отговорността, но не повече от 18 месеца. За издаването на заповедта е взето предвид, че В.Г.В.– мл.автоконтрольор към ОД на МВР Стара Загора, е съставил акт за установяване на административно нарушение (АУАН) №GA239660/22.10.2020г. против С.В.Щ., с който е установил, че същият на 22.10.2020г., около 17:30 часа в гр.Стара Загора, на ул.Хан Аспарух, до бензиностанция „Петров“ в посока север-юг е управлявал л.а. Фиат с рег.№ СТ 1559 ВМ, негова собственост, като водачът управлява автомобила след употреба на алкохол, установено с техническо средство Алкотест Дрегер 7510, с фабричен номер ARNA-0122, който с проба №01717 в 17:39 часа на 22.10.2020г. отчел 0,69 промила алкохол. На Щ. е издаден и талон за медицинско изследване.

 

Доколкото специалният ЗДвП не регламентира основанията, при които съдът може да спре незабавното изпълнение по чл.172, ал.6 от ЗДвП на заповед по чл.172, ал.1 от ЗДвП, приложими са общите такива по чл.166, ал.4, вр. ал.2 от АПК. Изпълнението на невлязъл в сила индивидуален административен акт, допуснато независимо дали по силата на закона или по разпореждане на компетентния административен орган, винаги въздейства негативно върху правната сфера на адресата. Но това негативно въздействие подлежи на доказване във всеки конкретен случай в съответствие с основанията, предвидени в закона. Оспорващият, който иска спиране, трябва да посочи конкретните вреди, които незабавното изпълнение би могло да му причини по вид, вероятност от настъпването им, данни от значение за тяхната същественост и поправимост.

 

В случая С.В.Щ. обосновава искането си за спиране с твърдения, че отнетото му със ЗПАМ СУМПС му е необходимо, тъй като ежедневно в работата му се налага да управлява лек автомобил и с отнемането му би нанесло значителна и трудно поправима вреда, като с това се ограничавали правата му и възможностите му да упражнява задълженията си по изпълняваната от него трудова дейност, a от последното произтичали вреди не само за него, но и за членовете на семейството му. Отделно от това отнемането на СУМПС създавало и сериозни неудобства относно свободното му придвижване, както и това на членовете на семейството му.

 

Горните твърдения, наведени като основания за исканото спиране, не се потвърждават от фактическа страна. В случая към жалбата не са представени доказателства, които да обосноват, че от незабавното изпълнение на заповедта биха настъпили значителни и непоправими вреди. Декларативното заявление, че за жалбоподателят ще настъпят твърдените от него вреди, не удовлетворява изискванията на закона за доказване на вероятността за настъпването им, тъй като не е подкрепено с никакви доказателства. Същите не могат да се предполагат, нито да се извеждат от характера на ЗПАМ №18-1228-001156/22.10.2020г., издадена от Началник група към ОД на МВР, сектор Пътна полиция Стара Загора. Произтичащите за жалбоподателя и семейството му неудобства относно свободното придвижване с автомобил и упражняването на трудовата му дейност, по степен на важност не са съпоставими с основанията по чл.60, ал.1 АПК, нито са противопоставими на защитения с предварителното изпълнение по чл.172, ал.6 ЗДвП обществен интерес по чл.171 ЗДвП.

 

По изложените съображения, искането по чл.166, ал.4 вр. ал.2 АПК като неоснователно следва да се отхвърли.  

       

Водим от горното съдът

 

О П Р Е Д Е Л И :

 

ОТХВЪРЛЯ искането на С.В.Щ. ***, ЕГН: **********, за спиране на предварителното изпълнение на ЗПАМ №20-1228-001156/22.10.2020г., издадена от Началник група към ОД на МВР, сектор Пътна полиция Стара Загора, с която на С.В.Щ. е наложена принудителна административна мярка по чл.171, т.1, б. „б“ от ЗДвП – „временно отнемане на СУМПС“ до решаване на въпроса за отговорността, но не повече от 18 месеца.

 

Определението подлежи на обжалване с частна жалба в 7-дневен срок от неговото съобщаване, чрез Административен съд Стара Загора,  пред Върховния административен съд.

 

 

 

СЪДИЯ: