П Р О Т О К О Л
Гр. Русе, 17.04.2019 г.
РУСЕНСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД, Първи
граждански състав, в открито съдебно заседание на 17 април две хиляди и деветнадесета
година.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: НАДЕЖДА АЛЕКСАНДРОВА
при участието на секретар Борянка Георгиева сложи за разглеждане гражданско
дело СП № 1951 по описа за 2019 год., докладвано от председателя.
На именното повикване в 13:02 часа се явиха:
Ищецът НЕВА ТРАНС ООД – редовно уведомен, не се явява
законен представител.
Ответникът ЗД ЕВРОИНС АД – редовно уведомен, не се явява
законен представител.
Свидетелят В.Н.И. – редовно призован, се явява лично.
СЪДЪТ счита, че
липсват процесуални пречки за гледане на делото в днешното съдебно заседание,
поради което
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА СЪДЕБНАТА
ПОРЪЧКА.
Сне се самоличността на свидетеля, както следва:
В.Н.И. – р. *** год. в гр. Тутракан, живущ ***, средно
образование, неосъждан, без съдебни спорове със страните по делото.
Съдът разясни
на свидетеля отговорността на основание чл. 290 от НК.
Свид. В.Н.И. – Обещавам да говоря истината.
Съдът пристъпи към разпит на свидетеля по поставените
въпроси от НЕВА ТРАНС ООД :
1. Към 10.01.2017 год. работили ли сте във фирма Нева
Транс ООД и като какъв?
Свид. В.Н.И. – Да, работил съм като шофьор.
2. Кой камион сте управлявали към 10.01.2017 г., по кой маршрут и на кой
път?
Свид. В.Н.И. – Номера на камиона не си спомням, но беше бял МАН със светлосив брезент,
а другия камион беше пак МАН– червен. Натоварихме в Германия двата камиона в
една и съща фирма. Червеният МАН натовари първи и различен товар от моя, а аз
натоварих втори. Аз дори не знаех какъв е товарът, защото се паркираше на
рампата. Те си товарят и ние нямаме достъп до товарите. Двата камиона тръгнахме
за Франция. Във Франция, докато карахме по един национал (това не е магистрала,
вътрешен път), тъй като наближаваше краят на работния ден, намерихме паркинг,
където паркират камиони. Не мога да си спомня точно кой път, защото беше преди
две години и половина, а аз и след това съм карал. Ние карахме по магистрала,
но след това накрая, преди да спрем, карахме
по национал.
3.Колко често пътувахте по този маршрут и как избирахте паркинг, на който
да правите задължителните ви почивки? Друг път спирали ли сте па този паркинг или на друг паркинг по тази
магистрала?
Свид. В.Н.И. – Това ни беше първият курс по този маршрут, когато започнахме работа.
След това пътувахме всяка седмица по този път. Има табели за паркинг и тоалетна,
има и табели само за паркинг- нещо като
отбивка. Във Франция има доста често такива паркинзи. След този случай спряхме
да спираме на този паркинг. На други паркинзи по този национал сме спирали, но
не помня на кои.
4.На кой път паркирахте вечерта на 10.01.2017 год., имаше ли знаци за
паркинг?
Свид. В.Н.И. – Имаше знак за паркинг на този път / национал на територията на Франция/.
5.Сам ли бяхте на отбивката и имаше ли други камиони и коли?
Свид. В.Н.И. – Ние бяхме двата камиона. Не мога да си спомня точно колко камиона, но
имаше още един- два или три камиона, не повече. Коли нямаше. Когато паркираш,
нямаш гаранция, че другите камиони ще останат там, защото всички тръгват по различно
време.
6.Имаше ли в близост други паркинзи, на които можете да спрете и да спазите задължението си за ра6отно време?
Свид. В.Н.И. – Не. Това беше единственият паркинг, а работното време свършваше и бяхме
принудени да спрем.
7.Кога си легнахте в кабината, огледахте ли камиона преди да си легнете и
кога станахте?
Свид. В.Н.И. – Аз винаги когато паркирам, гледам да съм паркирал добре, да не преча на
колегите. Слизам, оглеждам се как съм спрял, за да може да влезе друг камион.
Към 22.30 ч. си легнах. Към 7 ч. с колегата от другия камион станахме да пием
кафе. Заприказвахме се. Той се запъти към моя камион да огледаме и видяхме, че
и двата камиона бяха разбити. Моят камион нямаше пломба, а на колегата имаше
пломба.
8.Кога и как установихте, че има кражба на стоката в камиона?
Свид. В.Н.И. – Сутринта, като станахме с колегата да пием кафе, установихме, че има
кражба. На моя камион нямаше пломба, а на колегата на камиона имаше пломба.
9.Какво направихте, след като установихте
кражбата?
Свид. В.Н.И. – Веднага се обадихме на полицията. Не ни е добър английския и говорихме
на руски. Казахме им координатите и по този начин ни откриха и дойдоха.
10. Какво беше откраднато от
камиона Ви?
Свид. В.Н.И. – Бяха откраднати 20 кашона пароструйки, машини жълти, с които се мият
леки коли, камиони. Не мога да си спомня точната бройка 20 или 25 броя кашони.
11.Имаше ли кражби или опит за кражби от други
МПС на паркинга?
Свид. В.Н.И. – На колегата на камиона въжето беше разрязано, пломбата
беше скъсана. Неговият товар беше чували
с някаква тор. Той явно не е бил толкова
привлекателен за крадците и от него не бяха откраднали нищо. Сутринтта нямаше
други камиони и бяхме останали само ние двамата.
Съдът пристъпи към разпит на свидетеля по поставените
въпроси от ЗД ЕВРОИНС АД:
1. Вие
ли шофирахте влекач с рег. № А 0259 ЕМ в периода от 10.01.2017 г. до 12.01.2017
г.?
Свид. В.Н.И. – Да, това беше камионът. Сега като ми казахте номера,
си припомних, че това е номерът на камиона, който съм карал.
2.Вечерта на
10.01.2017 г. спряхте ли за почивка, в колко часа и за колко време?
Свид. В.Н.И. – В 22 ч. спряхме и към 22.30 ч. си легнахме до 7.00 ч.
сутринта.
3.Къде
спряхте за почивка вечерта на 10.01.2017 г.? Моля опишете подробно мястото, на
което сте почивал.
Свид. В.Н.И. – Спряхме на обозначен паркинг, намиращ се на път т.нар.
национал, извън магистралната мрежа на територията на Република Франция.
4.Вие
самият къде бяхте по време на престоя за почивка и какво правихте?
Свид. В.Н.И. – Бях вътре в кабината, бях много изморен и си легнахме
да спим. Обикновено след работа си пийвам по една бира, защото от напрежението
не може да се заспи.
5.Оставихте
ли надзор над превозното средство по време на престоя Ви? При положителен
отговор, моля уточнете.
Свид. В.Н.И. – Надзор няма, освен на платените паркинзи в Германия и
Франция. На другите паркинзи няма пазачи, евентуално ако от време на време мине
някоя полицейска кола. Няма камери, охрана.
6.Беше
ли охранявано мястото, на което спряхте за почивка и по какъв начин - жива
охрана, видеонаблюдение, ограждение или по друг начин?
Свид. В.Н.И. – Не, нямаше камери или поне аз не съм забелязал. Жива
охрана нямаше. На всеки паркинг имаше ограждения по принцип, обикновено мрежа.
Така се ограждат паркинзите, но на повечето места е разбита мрежата. От към
гората или полето от вътрешната страна на паркинга се слага мрежа. Не съм
обърнал внимание на конкретния паркинг дали е била нарушена целостта на
мрежата.
7.Имате
ли практика да планирате местата за почивка по време на дълго пътуване, предвид
задължението Ви за периодични почивки?
Свид. В.Н.И. – Имам такава практика. Това ми беше 4-та година, в
която карах като международен шофьор. Моят колега имаше повече практика от мен
и той водеше.
8.Когато
планирате почивките си, освен времето за почивка, съобразявате ли и местата, на
които ще почивате и за какво следите?
Свид. В.Н.И. – Да, знаем от практиката, че се краде навсякъде и най- много
във Франция, затова винаги сме внимавали на какви паркинзи спираме. Следим
мястото дали е хубаво, дали може да се пренощува спокойно, дали е обозначено.
Това беше единственият паркинг наблизо, работното ни време свършваше.
9.Конкретно, при спирането за почивка
вечерта на 10.01.2017 г., как избрахте мястото за престой и какво съобразихте,
за да изберете това място?
Свид. В.Н.И. – Мястото избрахме, защото имаше табела „паркинг” и това
ни беше единствената възможност да спрем на паркинг. Имахме още малко време да
караме, може би 30 минути, но не бяхме сигурни дали в този период от време ще
можем да намерим друг паркинг, затова предприехме това спиране. Ориентирахме се
към паркинг около един час преди изтичане на работния ден, защото ако няма
места на този паркинг, няма време да караш, за да търсиш друг паркинг. Особено
в Германия след 6 часа вечерта не може да се намери място. Във Франция е малко
по- добре от Германия, но пак е трудно да се намери място на паркинг вечерно
време.
Съдът издаде на свидетеля В.И. РКО за сумата 30 лева от
внесения депозит за възнаграждението му.
Предвид
изпълнението на съдебната поръчка и провеждане на разпит на посочения свидетел,
съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ПРЕКРАТЯВА производството по гр.д. СП № 1951/2019 г. по описа на Районен съд - Русе.
ИЗПРАЩА същата на Софийски районен съд-
изпълнена.
ЗАСЕДАНИЕТО приключи в 13:25 часа.
ПРОТОКОЛЪТ се изготви в съдебно заседание.
СЕКРЕТАР: РАЙОНЕН
СЪДИЯ: