РЕПУБЛИКА
БЪЛГАРИЯ
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД ПАЗАРДЖИК
РЕШЕНИЕ
№ 563/16.10.2023 г.
В И М Е Т О Н
А Н А Р О Д А
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД ПАЗАРДЖИК, II състав в открито
съдебно заседание
на петнадесети
септември през
две хиляди двадесет
и третата
година в
състав:
СЪДИЯ
: ГЕОРГИ
ПЕТРОВ
СЕКРЕТАР
: АНТОАНЕТА
МЕТАНОВА
като
разгледа
докладваното
от съдия
Петров адм.
дело № 112
по описа на
съда за 2023 год.,
за да се
произнесе
взе предвид
следното:
I. За характера
на производството,
жалбата и
становищата
на страните:
1. Производството
е по реда на Глава
Х, Раздел І от
Административно
процесуалния
кодекс, във
връзка с чл. 73,
ал. 4 от Закона за
управление
на
средствата
от Европейските
фондове при
споделено
управление.
2. Образувано
по жалба на Р.А.П.,
ЕГН **********,***, чрез
пълномощниците
Б.И.П. и В.А.Г., с
посочен
адрес за
кореспонденция
и
призоваване:
град София,
п.к.1164, бул.
Христо
Смирненски, №
6, етаж 3, aп. № 6, адвокат
Б.П., против
Решение за
налагане на
финансова корекция
№ 13/121/05911/3/01/04/02, изх. № 01-6500/2156#2
от 09.01.2023 год. на
Изпълнителния
директор на
Държавен
фонд
„Земеделие“, с
което за
нарушение на
т. 4.18 от Договор
13/121/05911 от 28.05.2013 г., сключен
между
страните и
чл. 51, ал. 1 и ал. 2;
чл. 16, ал. 1. и чл. 48.
ал. 1 от
Наредба № 8 от
03.04.2008 г. за
условията и реда
за предоставяне
на
безвъзмездна
финансова
помощ по мярка
„Модернизиране
на
земеделските
стопанства“
от
Програмата
за развитие
на селските
райони за
периода 2007 - 2013 г.,
на основание
чл. 73, ал. 1 във
връзка с чл. 72,
ал. 1 от
ЗУСЕФСУ и § 4, ал. 3 от
ДР на ЗУСЕФСУ
на Р.А.П. е
определена
финансова
корекция в размер
на 45461,96лв.
за
неизползване
на
придобитите
въз основа на
финансирания
проект
активи по
предназначение;
определена е
финансова
корекция в
размер на 726
612,17 лв. за
неизпълнение
на
заложените в
бизнес плана
приходи и на
основание чл.
3, ат. 1 от
Правилата за
определяне на
размера на
подлежащата
на
възстановяване
безвъзмездна
финансова
помощ при
установени
нарушения по
чл. 27. ат. 6 и 7 от
ЗУСЕФСУ по мерките
от
Програмата
за развитие
на селските
райони 2007 — 2013 г. е
определена
подлежаща на
възстановяване
сума в размер
на 723 537,17
лв.
3. Изложените
в жалбата
възражения се
свеждат до
следното :
Сочи
се, че в
оспореното
Решение са посочени
четири броя
проверки,
като са
обозначени времето,
периода на
извършване, и
принадлежността
на служителите,
които са ги
осъществили
към съответно
структурно
звено към ДФ
Земеделие“,
но не са
цитирани
конкретни
протоколи от
конкретни
проверки,
респективно
конкретни доклади
от конкретни
проверки, изготвени
в
съответствие
с
изискванията
на Регламент
(ЕС) N° 65/2011 на
Комисията от
27януари 2011
година.
Сочи
се също така,
че в мотивите
на
обжалваното
решение не са
конкретизирани
и „извършените
допълнителни
административни
проверки“
(без да е
указано в какво
се изразяват
тези
допълнителни
административни
проверки, кой
ги е
извършил, кога
и къде), поради
което са
направени необосновани
констатации
и по този
начин е допуснато
съществено
нарушение на
административнопроизводствените
правила.
Възразява
се срещу
констатираното
от
административния
орган разминаване
между
платените,
съгласно подадена
заявка за
плащане
количества и
установените
такива при
проверките
на място след
плащане,
визирани в
количествено
стойностна
Таблица на
строително
монтажни
работи по отделните
подобекти. Счита се,
че констатираното
разминаване
е необосновано,
невярно. и
противоречи
на
установеното
от
проверките
на място,
като са
посочени
конкретни
данни в тази
насока.
Твърди
се, че всички
активи по
одобрения
проект се
използват по
предназначение
при това не
само в 5
годишния
срок след
сключване на
договора за
отпускане на
финансова
помощ, но и
към
настоящия
момент се
използват по
предназначение.
Възразява
се, че в
оспореното
решение
липсват ясни
и конкретни
мотиви
свързани с
критериите за
определяне
на размера на
приложената
санкция
съгласно чл. 51,
ал. 2 от
Наредба № 8 от 3
април 2008г.,
както и че възприетият
критерий за
продължителност
на
нарушението,
ако се
приеме, че
има такова е
абсолютно
необоснован.
Счита се, че липсват
мотиви в оспореното
решение за
степента на
неизпълнението,
ако има
такова по
конкретния
проект, с
оглед
последиците
за дейността
като цяло.
Жалбоподателката
твърди, че за 2016
год. са декларирани
общо приходи
в размер на 232 823,92
лева, от
които 28 885,16 лева
нетни
приходи от
продажби на
агнешко месо
и агнета живо
тегло. От
отчетените
нетни
приходи от
продажби в размер
на 28 885,16 лева - 23 735,18
лева са
реализирани
от продажби
на агнешко
месо и агнета
живо тегло -
продукция,
обект на
процесния
договор. За 2017 год.
са декларирани
общо приходи
в размер на 151 704,00
лева, от
които 132 704,00 лева
нетни
приходи от
продажби на
агнешко месо
и агнета живо
тегло. Отчетените
нетни
приходи от
продажби в размер
на 132 704,00 лева са
реализирани
от продажби на
агнешко месо
и агнета живо
тегло -
продукция,
обект на процесния
договор. За
всички
отчетени
приходи са
издадени данъчни
фактури,
надлежно
осчетоводени
в счетоводството
на
ползвателя,
включени са в
дневниците
за продажби
по ЗДДС за
съответния
данъчен
период.
Възразява
се, че цитираните
приходи в
контролните
листове на
проверяващите
са неточни и
непълни и същите
не
кореспондират
с приходите,
отразени в
счетоводството
на
ползвателя, в
дневниците
за
продажбите, в
подадените
данъчни декларации.
Иска
се оспорения
административен
акт да бъде
отменен, като
незаконосъобразен.
Иска се също
така, да се
присъдят
сторените
разноски по
производството.
4. Изпълнителния
директор на
Държавен
фонд „Земеделие“
, чрез
процесуалният
си
представител
юрк. Л. е на становище,
че жалбата е неоснователна.
Поддържат се
изцяло
фактическите
констатации
и правните
изводи,
изложени в
обжалваното
решение на Изпълнителния
директор на
Държавен
фонд „Земеделие“
Иска
се жалбата да
бъде
отхвърлена,
като се присъдят
сторените
разноски по
производството.
ІІ. За
допустимостта
:
5. Жалбата
е подадена в
рамките на
предвидения
за това
процесуален
срок и при
наличието на
правен
интерес,
поради което
се явява допустима.
ІІІ. За
фактите :
6. На
основание чл.
35, ал. 2, т. 2 от
Наредба № 8 от 03.04.2008
г. за
условията и
реда за
предоставяне
на безвъзмездна
финансова
помощ по
мярка „Модернизиране
на
земеделските
стопанства“
от
Програмата
за развитие
на селските
райони за
периода 2007 - 2013 г.,
между
Държавен
фонд
„Земеделие“ и Р.А.П.,
като
изпълнител е
сключен
Договор №13/121/05911
от 28.05.2013 г. за
отпускане на
финансова
помощ по
Мярка 121 „Модернизиране
на
земеделските
стопанства“
от
Програмата
за развитие
на селските
райони за
период 2007 – 2013 г.,
подкрепени
от Европейския
земеделски
фонд за
развитие на
селските
райони(л. 43).
Според
чл. 1. 1 от Договора,
Фондът
предоставя
на
ползвателя регистриран
под УРН 584026
безвъзмездна
финансова
помощ,
представляваща
до 70 % от
одобрените и
реално
извършени
разходи,
свързани с
осъществяването
на проект № 13/121/05911 от 24.08.2012 г. В
чл. 2. 1 е
предвидено,
че
одобрената
помощ е в
размер на 761522,73
лева,
съгласно
Таблица за
одобрените
инвестиционни
разходи (приложение
1 към
договора).
Съобразно чл.
1.2, Фонда изплаща
помощта по т. 1.1
от договора,
при условие,
че
ползвателя е
извършил
инвестицията
по одобрения
проект,
съобразно
условията и
сроковете определени
в договора,
анексите към
него и
действащите
нормативни
актове.
7. От
бенефициента
е подадена Заявка
за авансово плащане
№ 13/121/05911 от
21.10.2013 г.(л. 201). С Писмо № 6913 от
18.11.2013 г., е
оторизирана
сумата от 363636,36. Според
Уведомително
писмо за
одобрение изх.
№ 2614 от 18.11.2013г.,
сумата от
46102,88лв. е
изплатена на
10.08.2015 г.
Подадена
е също така
Заявка за
плащане № 13/121/05911 от 15.10.2015 г.(л. 209). Към
заявлението
е приложена
таблица за
разходите с
посочена
сума и
платежен
документ за
извършения разход(л.217). С
Писмо № 13/121/05911 /3/01N01 от 30.11.2015 г., е
оторизирана
сумата от 362975,81.
8. Според
приложените
по
административната
преписка
документи, по
отношение на
изпълнението
на
задълженията
от страна на
бенефициента
са
предприети
следните
проверки :
С
оглед
направената
заявка за
плащане е предприета
проверка на
място,
резултатите
от която са
обективирани
в Контролен
лист от 04.11.2015 г. (л. 765 и сл.).
Констатирано
е
осъществяването
на строително
монтажните
работи,
наличието на
косачка,
тороразпръскващо
ремарке;
трактор с товарач.
Прието за
установено е,
че инвестицията/дейността
е извършена и
функционира
по
предназначение,
както и че местоположението
на
инвестицията
съответства
на одобрения
проект.
9. Със
Заповед № 331325 от
30.05.2017 г. на
началник
отдел Регионален
технически
инспекторат
Пловдив(л. 864), е
разпоредено
извършване
на проверка
на място в
периода 30.05.2017 г. до 09.06.2017.
Резултатите
от същата са
обективирани
в Контролен
лист, в
който е
посочено, че
ползвателя
по мярка 121 изпълнява
задължение
по договор да
поддържа
минимален
размер на
земята при
инвестиции
за
закупуване
на земеделска
техника, за
обработка на
почвата и прибиране
на реколтата.
Посочено е,
че при проверката
е установено,
че има
липсващи и/или
не
функциониращи
активи.
Констатирано
е, че
счетоводните
документи и
записи на
ползвателя,
дават
основание за
потвърждаване
на
истинността
и
окончателността
на извършените
от него
плащания,
като
ползвателя води
всички
финансови
операции,
свързани с
подпомаганите
дейности.
Отбелязано е,
че при
проверката
не са били
представени
част от
оригиналните
документи. Констатирано
е, че ползвателя
не е
реализирал
прогнозните
стойности на
приходи от
продажба на
продукция,
заложени в
Бизнес плана,
както и че не
е достигнал
прогнозните
стойности в
Бизнес плана,
свързани с
натовареност,
капацитет,
производствена
програма.
Установено е,
че сградата
на овчарника
е изградена,
но проекта не
е спазен в
частта
относно
южната
фасада; фуражната
кухня не
функционира;
налице са отклонения
от проекта
относно
битовата сграда
с млечен
блок; голяма
част от
вертикалната
планировка
не е
изпълнена; не
са доставени
и монтирани
осветителни
тела,
мълниеприемник,
диелектрично
килимче, комплект
изолирани
инструменти,
диелектрични
ръкавици,
фазоуказател,
аптечка,
предпазни
табели, ел.
бойлер,
стенни
смесители, везна
с бункер,
автоматични
индивидуални
и двойни
поилки,
комбинирана
двойна
хранилка,
групов бокс и
хранилка,
помпа млечна
и станок за
доене, полагане
на
гръмоотнодна
мрежа, филтър
за водомер,
водомер, ПХУ
с инвентор,
кухненска мивка,
доставка и
монтаж на
алуминиеви
радиатори,
лира за баня, ,
термостатични
радиаторни
вентили,
секретен
вентил,
циркулационна
помпа,
манометри и
термометри,
разпределителна
група Solar (л.878 и сл.).
Констатирано
е
извършването
на съответните
строително –
монтажни
работи.
Установени
са приходи от
продажба на
продукция :
от 14.10.2015 г. до 31.12.2015 г. в
общ размер на
0,00лв. при
заложени в Бизнес
плана 57 500,04 лв.; от
01. 10.2016 г. до 31.12.2016 г. в
общ размер на
23632.54лв. при
заложени в
Бизнес плана 276000.00 лв.; от 01. 10.2017 г.
до 31.05.2017 г. в общ
размер на 2495.84лв. при
заложени в
Бизнес плана 114999.97 лв.
Контролния
лист е
връчен, чрез
пълномощник
на адресата,
като е
отбелязано „… Запознах
се със
забележките
от извършената
проверка и
поемам
ангажимент
да запозная
кандидата Р.
Алекс. П.…..
Ангажирам се
в кратък срок
да отстраня
всички
забележки от
проверката…“.
10. Със
Заповед № 351028 от
02.02.2018 г. на
началник сектор
„Контролни
проверки“ в Регионален
технически
инспекторат
Пловдив(л. 1184), е
разпоредено
извършване
на проверка
на място в
периода 05.02.2018 г. до 09.02.2018.
Резултатите
от същата са
обективирани
в Контролен
лист, в който
е отбелязано
„… При
Контролната
ПнМ са
отразени само
измененията
на КЛ на РТИ. С
всички останали
констатации
се
съгласявам с
РТИ. Приложен
е снимков
материал на
пропуснатите
активи и
фактури. При
проверка за
реализиране
на
заложените
параметри/показатели
з бизнес
плана за 2017 г. са
достигнати
247 237, 78лв. реализирана
продукция ….
При КПнМ
присъства кандидата.
Приложен е
снимков
материал на разходооправдателните
документи и
активи които
не са
отразени при
посещението
на РТИ.
Всички
констатации
ще бъдат отразени
в големия КЛ….“.
Очевидно
в хода на
тази
проверка не
се е достигнало
до
формирането
на
еднозначни и
несъмнени
констатации
относно
коректното изпълнение
на поетите от
ползвателя
задължения.
11.
Със Заповед
№ 352371 от 20.04.2018 г. на
началник отдел
в Регионален
технически
инспекторат
Пловдив(л. 1290), е
разпоредено
извършване
на проверка
на място в
периода 20.04.2018 г. до 14.05.2018
г.
В
Контролния
лист за
резултатите
от
проверката е
вписано(л. 1297), че
ползвателя
не е
реализирал
прогнозните
стойности на
приходи от
продажби на
продукция,
заложени в
Бизнес плана,
като и че не е
достигнал
прогнозните
стойности в
бизнес
плана свързани
с
натовареност,
капацитет,
производствена
програма,
съобразно
данните в приложения
Работен
лист
за реализиране
на заложени
параметри в
бизнес плана.
Според
данните във
въпросния
Работен лист(л. 1329), в
хода на
проверката относно
реализирането
на
заложените в
Бизнес плана
параметри
констатирано
следното :
Вид на
продукцията/
услугите по
години |
мярка |
Количество/ средногодишна натовареност |
Продукция/услуги |
Средна
цена за
единица
продукция/услуги
/ле/ |
Приходи
от продажби
на
продукция/услуги
/лв/ |
|||||
По
Бизнес план |
От проверка |
Бизнес план| От ПнМ |
Биз. план| ОтПнМ |
По БП | ОтПнМ |
По БП | ОтПнМ |
||||||
Проверяван
период: от 14.10.2015г.
до 31.12.2015г. |
||||||||||
био овце - месодайни |
био
овце
месодайни |
кг./лв |
32 000 |
0 |
6 667 |
0 |
8.50 |
0 |
56
666.70 |
0.00 |
вълна |
вълна |
кг./лв |
2 000 |
0 |
417 |
0 |
2.00 |
0 |
833.34 |
0.00 |
Общо |
57500.04 |
0.00 |
||||||||
Проверяван
период: от 01.01.2016г.
до 31.12.2016г. |
||||||||||
био овце -
месодайни |
агнешко
месо |
кг./лв |
32 000 |
1
731.642 |
32 000 |
1
731.642 |
8.50 |
12.37 |
272 000.00 |
21413.16 |
агнета - живо тегло |
кг./лв |
214.000 |
214.000 |
7.05 |
1508.00 |
|||||
агнешки комплект |
кг./лв |
33.500 |
33.500 |
4.00 |
134.00 |
|||||
агнешки комплект |
бр./лв |
34 |
34 |
16.98 |
577.38 |
|||||
вълна |
вълна |
кг./лв |
2 000 |
0 |
2 000 |
0.000 |
2.00 |
0.00 |
4 000.00 |
0.00 |
Общо |
276
000.00 |
23
632.54 |
||||||||
Проверяван
период: от 01.01.2017г.
до 31.12.2017г. |
||||||||||
био овце -
месодайни |
агнешко
месо |
кг./лв |
32 000 |
3440.520 |
'2 000 |
1
433.550 |
8.50 |
11.43 |
272 000.00 |
16383.82 |
агнета - живо тегло |
кг./лв |
0.000 |
955.000 |
8.00 |
7640.00 |
|||||
агнешки комплект |
кг./лв |
41.760 |
17.400 |
7.00 |
121.80 |
|||||
агнешки комплект |
бр./лв |
5 |
2 |
15.00 |
30.00 |
|||||
вълна |
вълна |
кг./лв |
2 000 |
0 |
2 000 |
0 |
2.00 |
0.00 |
4 000.00 |
0.00 |
Общо |
276
000.00 |
24175.62 |
||||||||
Проверяван
период: от 01.01.201Яг. По 30.04.2018г. |
||||||||||
био овце - месодайни |
агнешко
месо |
кг./лв |
32 000 |
0.000 |
32 000 |
0.000 |
8.50 |
0.00 |
272 000.00 |
0.00 |
агнета - живо тегло |
кг./лв |
0.000 |
0000 |
000 |
0.00 |
|||||
вълна |
вълна |
кг./лв |
2 000 |
0 |
2 000 |
0 |
2.00 |
ОМ |
4 000.00 |
000 |
|
Общо |
276
000.00 |
0.00 |
При
проверката
на място са установени
несъответствия
между
платените и
реално
извършени
количества
на СМР и оборудване
както следва:
Описание
на
строително-монтажни
работи |
Мярка |
По протокол
към заявка
за плащане ' . |
Цена |
Сума |
Установено
при
проверка на
място |
Цена |
Санкции
след
проверката
на място |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Подобект:
фуражна
кухня |
|
|
|
|
|
|
|
По БХТПБ |
|
|
|
|
|
|
|
Комплект
изолирани
инструменти |
компл. |
2 |
36.7 |
73.40 |
1 |
36.70 лв. |
22.02 лв. |
Диелектрични
ръкавици до 1000
V |
чифт |
2 |
77.5 |
155.00 |
1 |
77.50 лв. |
46.50 лв. |
Фазоуказател
до 1000 V |
бр. |
2 |
2.2 |
4.40 |
1 |
2.20 лв. |
1.32 лв. |
Аптечка |
бр. |
1 |
19 |
19.00 |
1 |
19.00 лв. |
- лв. |
Водопровод |
|
|
|
|
|
|
|
Стенен
смесител за
тоалетна
мивка |
бр. |
4 |
6.5 |
26.00 |
1 |
6.50 лв. |
11.70 лв. |
Подобект:
Овчарник за
овце |
|
|
|
|
|
|
|
Част: МТ |
|
|
|
|
|
|
|
Автоматична
индивидуална
поилка
незамръзваща |
бр. |
18 |
900 |
16 200.00 |
0 |
900.00 лв. |
9 720.00 лв. |
Автоматична
двойна
поилка
незамръзваща |
бр. |
4 |
2600 |
10 400.00 |
0 |
2 600.00 лв. |
6 240.00 лв. |
Комбинирана
двойна
хранилка за
индивидуални
боксове |
бр. |
36 |
270 |
9 720.00 |
25 |
270.00 лв. |
1 782.00 лв. |
Групов
бокс за
агнета 9.6х3м с
вратичка 0.8 м |
бр. |
2 |
830 |
1 660.00 |
0 |
830.00.тв. |
996.00 лв. |
Станок за
доене |
бр. |
2 |
1850 |
3 700.00 |
0 |
1 850.00 лв. |
2 220.00 лв. |
Поилка
индивидуална
за
индивидуални
боксове |
бр. |
72 |
5.6 |
403.20 |
0 |
5.60 лв. |
241.92 лв. |
Подобект:
Битова
сграда с
млечен блок |
|
|
|
|
|
|
|
Отоплителна
инсталация |
|
|
|
|
|
|
|
Лира за
баня 400/900 комплект
с ръчен
обезвъздушител |
бр. |
1 |
80 |
80.00 |
0 |
80.00 лв. |
48.00 лв. |
Котелно |
|
|
|
|
|
|
|
Манометър
1/4” 0-4bar 63mm RADIAL |
бр. |
3 |
12 |
36.00 |
1 |
12.00 лв. |
14.40.тв. |
Термометьр-биметален
VT l20C-63mm AXIAL |
бр. |
4 |
20 |
80.00 |
1 |
20.00 лв. |
36.00 лв. |
Вертикална планировка |
|
|
|
0.00 |
|
|
|
Доставка
и монтаж на
портал-1 бр.
поцинкован |
бр. |
1 |
0 |
0.00 |
0 |
|
714.79лв. |
Доставка
и монтаж на
врата 1бр.-поцинкивапа |
бр. |
1 |
0 |
0.00 |
0 |
|
366.38 лв. |
Трамбован
чакъл – 30см |
mі |
220 |
0 |
0.00 |
0 |
|
3 960.00 лв. |
Бордюри
50/8/16 |
m |
234 |
234 |
54 756.00 |
106.75 |
|
17 865.90 лв. |
Цепен
камък 5см |
mІ |
118 |
15 |
1 770.00 |
13.3 |
|
119.70 лв. |
Направа
на тухлена
зидария 25см -Етаж |
mі |
23.62 |
145 |
3 424.90 |
11 |
|
957.00 лв. |
Направа
на тухлена
зидария 25см - Сутерен |
mі |
18.21 |
18.21 |
331.60 |
9 |
|
98.33 лв. |
|
|
|
|
|
|
Общ
размер на санкцията |
45 461.96 лв. |
12. С
оглед
констатираните
данни при
извършените
проверки, на
основание чл.
27, ал. 3 и ал. 7 от
ЗПЗП; чл. 162, ал. 2, т.
8 и 9 от
ДОПК, е издаден Акт за
установяване
на публично
държавно вземане
изх. № 01-6500/215601-6500/215#2 от
01.11.2021 г. от Зам. изпълнителния
директор на
ДФ
„Земеделие“
гр. София за
установяване
на подлежаща
на възстановяване
безвъзмездна
финансова
помощ в
размер на 723537,17 лв.(л. 1384). Този
акт е отменен
с Решение № 667
от 08.08.2022 г.,
постановено
по адм. дело № 1303
по описа на
Административен
съд
Пазарджик за
2021 г., като е
прието, че в
случая е
следвало да
бъде
издадено
решение за
налагане на
финансова
корекция по
чл. 70, ал. 1, т. 7 от
ЗУСЕФСУ, а не
АУПДВ.
13. С
писмо № 01-6500/2156#10 от 11.10.2022
г., на зам.
изпълнителния
директор на
ДФ
„Земеделие“(л. 152), Р.П. е
уведомена, че
на основание
чл. 73, ал. 2 от
ЗУСЕСИФ и
влязло в сила
съдебно
решение № 667 от 08.08.2022
г., по адм. дело
№ 1303 по описа на
АСПз за 2021 г.,
фонда
открива
производство
по налагане на
финансова
корекция.
Посочените в
писмото
факти и
обстоятелства
са идентични
с тези констатирани
при
извършените
проверки на място.
14. В тази
хронологична
последователност
е издадено
процесното Решение
за налагане
на финансова
корекция №
13/121/05911/3/01/04/02, изх. № 01-6500/2156#2
от 09.01.2023 год. на
Изпълнителния
директор на
Държавен
фонд
„Земеделие“, с
което за
нарушение на т.
4.18 от Договор
13/121/05911 от 28.05.2013 г.,
сключен
между страните
и чл. 51, ал. 1 и ал. 2;
чл. 16, ал. 1. и чл. 48.
ал. 1 от
Наредба № 8 от
03.04.2008 г. за
условията и
реда за
предоставяне
на безвъзмездна
финансова
помощ по
мярка „Модернизиране
на
земеделските
стопанства“
от Програмата
за развитие
на селските
райони за
периода 2007 - 2013 г.,
на основание
чл. 73, ал. 1 във
връзка с чл. 72,
ал. 1 от
ЗУСЕФСУ и § 4, ал. 3 от
ДР на ЗУСЕФСУ
на Р.А.П. е
определена
финансова
корекция в размер
на 45461,96лв. за
неизползване
на придобитите
въз основа на
финансирания
проект
активи по
предназначение;
определена е
финансова
корекция в
размер на 726 612,17 лв. за
неизпълнение
на
заложените в
бизнес плана
приходи и на
основание чл.
3, ат. 1 от Правилата
за
определяне
на размера на
подлежащата
на
възстановяване
безвъзмездна
финансова
помощ при
установени
нарушения по
чл. 27. ат. 6 и 7 от
ЗУСЕФСУ по
мерките от
Програмата
за развитие
на селските
райони 2007 — 2013 г. е определена
подлежаща на
възстановяване
сума в размер
на 723 537,17 лв.
За
да постанови
този
резултат,
административния
орган е
приел, че е
налице,
установена разлика
между описаните
в Заявлението
за
окончателно
плащане и
реално
изпълнени
строително
монтажни
работи и
оборудване в
размер на 45461.96
лв.
На
следващо
място, прието
е, че от
представените
при
извършената
в периода от
23.04.2018 г. до 27.04.2018 г.
проверка на
място, документи
за
финансовата
2016 година е
установено
изпълнение
на бизнес
плана в
размер на 9,77% от
заложените
приходи. В
одобрения
бизнес план
са заложени
приходи от
финансираната
дейност в размер
на 242 000,00лв., а при
проверката
са констатирани
приходи в
размер на 23 632.54
лв. За 2017 г. в
одобрения
бизнес план
са заложени
приходи от
финансираната
дейност в
размер на 242 000,00лв.,
а при
проверката
са
констатирани
приходи в
размер на 24 175,62
лв.,
равняващо се
на 9,99%
изпълнение
на заложените
финансови
показатели в
бизнес плана.
От
представените
при
проверката
на място документи
за период от 2
(две) пълни
финансови
години (2016 г. и 2017
г.) е
установено
общо изпълнение
на бизнес
плана в размер
на 9,88% от
заложените
приходи,
изчислено
средно
аритметично
за двете
проверявани
пълни
финансови
години. Т.е.
изчислено е
изпълнение
на приходите
от подпомаганата
дейност в
размер
по-малко от 20%
при
продължителност
2 или повече години.
15. В хода
на
настоящото
производство,
бе прието първоначално
и
допълнително
заключение
по назначена
съдебно
икономическа
експертиза. Въз
основа на
приобщените
по делото
Годишни
данъчни
декларации(л. 1530 и сл.), фактури(л. 1002 и сл.) и счетоводни
документи,
вещото лице Т.
направила
следните
констатации :
•
За 2016 г. в
подадената
ГДД по чл.50 от
ЗДДФП, като
от Р.А.П. са
декларирани
общо приходи
в размер на 232 823,92 лева,
от които 28885,18
лева нетни
приходи от
продажби. От
отчетените нетни
приходи от
продажби в
размер на 28 885,18
лева, сумата
от 23 735,18 лв.,
съставлява
реализирани приходи
от продажби
на агнешко
месо и агнета
живо тегло-
продукция,
обект на процесния
договор.
• За
2017 г. в
подадената
ГДД по чл. 50 от
ЗДДФП, като
от Р.А.П. са
декларирани
общо приходи
в размер на 151 704,00
лева, от
които 132 704,00 лева
нетни приходи
от продажби. Отчетените
нетни
приходи от
продажби в размер
на 132 704,00 лева са
реализирани
от продажби на
агнешко месо
и агнета живо
тегло-
продукция,
обект на
процесния
договор.
• За
2016 г. и за 2017 г. са
били
прогнозирани
по 242 000,00 лева за
всяка година
приходи от
реализацията
на продукция
по одобрения
проект. За 2016 г.
са отчетени
общо 23 632,54 лева
приходи при заложени
в бизнес
плана 242 000,00
лева, което
представлява
9,8%
изпълнение.
• За
2017 г. са
отчетени
общо132 704,00 лева
приходи при
заложени в
бизнес плана
242 000,00 лева,
което
представлява
54,8 %
изпълнение.
За
проверяваните
2 години от 5
годишния
мониторингов
период, тоест
2016 година и 2017 година
са отчетени
общо 156 336,54 лева
приходи от
дейността
при заложени
общо 484 000 лева, тоест
налице е 32,3 %
изпълнение
на
задълженията.
Относно
продадената
продукция и
приходите от
които са
формирали
декларираните
доходи за
съответните
периоди, вещото
лице е
направили
следните констатации,
съобразно
представените
по делото
първични
счетоводни
документи :
№ |
Приход
по ♦•«тура е
ДДС Л*. |
№ ф-ра |
Дата фактура |
Продадена стока |
Ед.цена |
количество |
обеща с ума |
продадена стона |
ед. цена |
количество |
обща сума |
продадстока |
ед.цена |
количест |
обща сума |
Общо
по фактура
без ДДС |
1 |
2 447 66 |
********** |
22 4 2016 |
агн месо |
12.40 лв. |
86 200 кг |
1 068.88
лв. |
агн.
комплект |
15,00 лв |
5бр |
75.00 лв |
агн месо |
8.00 лв |
112 кг |
896.00 |
2 039.88
лв. |
2 |
547.20 лв. |
********** |
22 4 2016 |
аги месо |
12 00лв. |
35,500 кг |
426.00 лв. |
агн
комплект |
15.00лв |
2 бр |
30 00 лв. |
|
|
|
|
456,00
лв |
3 |
964.60 лв |
********** |
22 4.2016 |
агн месо |
12,40лв. |
60 кг. |
744.00 лв |
агн.
комплект |
15.00 лв |
4 6р |
60,00 лв. |
|
|
|
|
804.00
лв |
4 |
1 780.80 лв |
********** |
29 4 2016 |
ага месо |
12.00лв. |
112,500x1. |
1350.00 лв. |
агн.
комплект |
4.00 лв |
ЗЗ,500кг. |
134.00 лв |
|
|
|
|
1 484,00
лв. |
5 |
2 334 62 лв |
********** |
29 4.2016 |
ага месо |
12.40лв |
144.800 хг. |
1 795.52 лв |
агн
комплект |
15,00лв |
10бр |
150.00лв. |
|
|
|
|
1 945,52
лв |
6 |
14 400,00лв. |
********** |
29 4 2016 |
агн. месо |
12,40лв. |
967,742 кг. |
12 000.00 лв |
|
|
|
|
|
|
|
|
12 000,00
ла |
7 |
538.03 лв |
********** |
2762016 |
агн. месо |
12.40лв |
28.900 «г |
358.36 лв |
агн
комплект |
20,00лв |
7 бр |
40,00 лв |
млеко |
|
|
50.00 |
448,36
лв |
8 |
734 40 лв |
********** |
26 7 2016 |
агнета |
6.00 ла. |
102.000 м |
612.00лв. |
|
|
|
|
|
|
|
|
612 ДО
лв |
9 |
1 549.21лв |
********** |
5 8 2016 |
ага месо |
12.40лв |
108.000 хг |
1 339.20лв |
агн
комплект |
30.00 лв |
7 бр |
21002лв |
|
|
|
|
1 549,22
лв. |
10 |
436.56 лв |
********** |
5 8,2016 |
ага месо |
12.40лв |
24 500 кг |
303.80 лв |
агн.
комплект |
30,00лв |
2бр |
60.00 лв. |
|
|
|
|
36380
лв |
11 |
1 785,60 лв |
********** |
11 8 2016 |
ага месо |
12.40лв |
120.000 хг |
1488.00 лв |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 488,00
лв. |
12 |
404.50лв. |
********** |
17.8.2016 |
ага. месо |
12,40лв. |
16,700 м. |
207,08 лв |
агн.
комплект |
30.00 лв |
1бр. |
30.00 лв |
млеко |
7.14 лв. |
14 л. |
100.00 |
337,08
лв |
13 |
238.32 лв |
********** |
2110.2016 |
ага. месо |
12,40 лв. |
14 ,000 кг. |
173.60лв |
агн
комплект |
25.00 лв |
1 кг. |
2 5.00 лв. |
|
|
|
|
198,60лв |
14 |
6 000,00 лв. |
********** |
21.11.2016 |
оборски
тор |
100.00 лв. |
50 гои. |
5000.00 лв. |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 000,00
лв. |
15 |
190.46 лв |
********** |
28 112016 |
ага месо |
12.40 лв, |
12.800 кг |
158.72 лв |
|
|
|
|
|
|
|
|
158.72
лв |
|
34 352,36
лв. |
Всичко |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
28 815,18
лв |
|
28 352,36
лв. |
Всичко без
оборски тор
и мляко |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 735.18
лв |
16 |
324.00лв |
*********? |
10 1 2017 |
агн. месо |
12.00 лв |
20 кг |
240.00 лв |
агнешки
комл |
15.00 лв |
2 кг |
30.00 лв |
|
|
|
|
270,00
лв |
17 |
172.20лв |
********** |
17 2 .2017 |
агн. месо |
14.00лв. |
10.250 кг |
143.50лв |
|
|
|
|
|
|
|
|
141,50
лв |
18 |
13808 64 |
********** |
20 3 2017 |
агн. месо |
12.40 лв |
928.000 кг |
11 507.20лв |
|
|
|
|
|
|
|
|
11 507.20
лв. |
19 |
-13 808.64
лв |
********** |
31 3.2017 |
агн месо |
12.40 лв. |
928.000x1 |
11507.20 лв |
|
|
|
|
|
|
|
|
-11 507,20
лв |
20 |
1 348.46 лв |
********** |
19.4.2017 |
агн месо |
12.40лв |
80.800 кг |
1001.92 лв |
|
7.00 лв. |
17,400кг |
121,80 лв |
|
|
|
|
1123,72
лв. |
21 |
3017.28 лв |
********** |
20 5.2017 |
агн месо |
14.00лв |
215,52 кг |
3017.28лв |
агнешко
месо |
|
|
|
|
|
|
|
3 017,28
лв. |
22 |
6 366.67 лв |
********** |
24 8.2017 |
агн. месо |
6.67 лв. |
955x1. |
6 366,67 лв |
агнешко
месо |
|
|
|
|
|
|
|
6 366,07
лв |
23 |
6 306,67лв |
********** |
25 9 2017 |
ага месо |
6 67 лв |
945 5 кг |
6 306 67 лв |
агнешко
месо |
|
|
|
|
|
|
|
6 306.67
лв. |
24 |
14 326.00
лв |
********** |
15 10.2017 |
агн. месо |
16.00 лв |
895,5 кг |
14 328.00лв |
агнешко
месо |
|
|
|
|
|
|
|
14 328,00
лв |
25 |
6 192 00 лв |
********** |
23 10.2017 |
агн. месо |
16.00 лв |
387.1 |
6 192.00 лв |
агнешко
месо |
|
|
|
|
|
|
|
6 192,00
лв. |
26 |
5 700.00 ла |
********** |
22 11 2017 |
агн месо |
16 00 лв |
356.25 кг |
5 700.00 лв |
агнешко
месо |
|
|
|
|
|
|
|
5 700,00
лв. |
27 |
6 600.00 ла |
********** |
22 11.2017 |
агн. месо |
16 00 лв |
412.5кг |
6 600.00 лв |
агнешко
месо |
|
|
|
|
|
|
|
6 600.00
лв. |
28 |
7491.67лв |
********** |
23 11.2017 |
агн месо |
16.00 лв. |
468,23 кг. |
7 491.67 лв |
агнешко
месо |
|
|
|
|
|
|
|
7 491,67
лв. |
29 |
7 800.00 лв |
********** |
15 12.2017 |
агн. месо |
16.00 лв, |
487.5 кг |
7 800.00 лв |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 800.00
лв |
30 |
568.00 лв |
********** |
16 12 2017 |
агн месо |
12.00 лв. |
44 кг. |
528.00 лв. |
агнешки
номп |
15,00 лв |
4 ха |
60.00 лв |
|
|
|
|
588,00
лв |
31 |
66 776,49
лв |
********** |
22.12.2017 |
агн месо |
16.00 лв. |
3878.012 кг. |
62 048.19лв |
агнешки
комп |
15.00 лв |
315 22 |
4 728,30 лв. |
|
|
|
|
66 776,49
лв |
|
|
Всичко |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
132 703,40
лв. |
Вещото
лице е
изложило констатации
и по
отношение на
клиентите на
които е
продадена
продукцията
и е
реализиран
установения
приход :
№ |
Приход
по фактура с
ДДС |
№
на ф- рата |
Дата
на
фактурата |
Общо
по фактура
без ДДС |
Платена
да/не |
Дата на
плащане |
В брой |
Банка |
Клиент |
1 |
2 447,86 ЛВ- |
********** |
22.4.2016 |
2 039,88
лв. |
да |
1.3.2016 |
|
2 447,86 |
ЕТОН АД |
2 |
547,20 лв. |
********** |
22.4.2016 |
456,00
лв. |
Да |
5.5.2016 |
|
547,20 |
Голд ООД |
3 |
964,80 лв. |
********** |
22.4.2016 |
804,00
лв. |
Да |
2.5.4.2016 |
|
964,80 |
Витал Тур
ООД |
4 |
1780,80 ЛВ, |
********** |
29.4.2016 |
1484,00
лв, |
да |
21.5.2016 |
|
1 780,80 |
БЛК Хисар АД |
5 |
2 334,62 лв. |
********** |
29.4.2016 |
1 945,52
лв. |
да |
1.8.2016 |
|
2 334,62 |
ЕТОН АД |
6 |
14 400,00 лв. |
********** |
29.4.2016 |
12 000,00
лв. |
да |
14.5.2016 |
|
14 400,00 |
Витал Тур
ООД |
7 |
538,03 лв. |
********** |
27.6.2016 |
448,36
лв. |
да |
1.8.2016 |
|
538,03 |
ЕТОН АД |
8 |
734,40 лв. |
********** |
26.7.2016 |
612,00
лв. |
да |
16.11.2016 |
|
734,40 |
МАСТЪР
БЪТЧЪР
БЪЛГАРИЯ
ЕООД |
9 |
1549,21 лв. |
********** |
5.8.2016 |
1 549,22
лв. |
да |
13.3.2017 |
|
1 906,32 |
РЕАЛА АЕ |
10 |
436,56 лв. |
********** |
5.8-2016 |
363,80
лв. |
да |
8.11.2016 |
|
436,56 |
ЕТОН АД |
11 |
1 785,60 лв. |
********** |
11.8.2016 |
1 488,00
лв. |
да |
23.8.2016 |
|
1 785,60 |
Голд ООД |
12 |
404,50 лв. |
********** |
17.8.2016 |
337,08
лв. |
да |
8.11.2016 |
|
404,50 |
ЕТОН АД |
13 |
238,32 ла. |
********** |
21.10.2016 |
198,60
лв. |
да |
27.12.2016 |
|
238,32 |
ЕТОН АД |
14 |
6 000,00 лв. |
********** |
21.11.2016 |
5 000,00
лв. |
да |
22. 11.2016 |
|
6 000,00 |
Дикси ООД |
15 |
190,46 ле. |
********** |
28.11.2016 |
158,72
лв. |
Да |
30.01.2017 |
|
190,46 |
ЕТОН
АД |
|
34 352,36 ле. |
Всичко |
|
28
885,18 лв. |
|
|
|
|
|
|
28 352 36 лв. |
Всичко
без оборски
тор |
|
23
735,18 лв. |
|
|
|
|
|
16 |
324,00
лв. |
********** |
10.1.2017 |
270,00
лв. |
да |
6.2.2017 |
|
324,00 |
Голд
ООД |
17 |
172 20 лв |
********** |
17.2.2017 |
143,50
ле. |
Да |
6.2.2017 |
|
172,20 |
ЕТОН АД |
18 |
|
********** |
20.3.2017 |
11
507,20 лв. |
X |
х |
X |
X |
Витал
Тур ООД |
19 |
-13 808,64 ле. |
********** |
31.3.2017 |
-11507,20
лв. |
х |
X |
X |
X |
Витал
Тур ООД |
20 |
148,46 |
********** |
19.4.2017 |
1
123,72 лв. |
да |
30.8.2017 |
|
1123,72 |
ЕТОН АД |
21 |
3 017 28 лв. |
********** |
20.5.2017 |
3
017,28 лв. |
Да |
21.5.2017 |
3017.28 |
|
Витал
Тур ООД |
22 |
6366,67 |
********** |
24.8.2017 |
6
366,07 лв. |
да |
24.8.2017 |
6366,07 |
|
МАРИНЕЛИ
62 ЕООД |
23 |
6306,67 |
********** |
25.9.2017 |
6
306,67 лв. |
да |
2.9.2017 |
6306.67 |
|
МАРИНЕЛИ
62 ЕООД |
24 |
14328,00 |
000000003В |
15.10.2017 |
14
328,00 лв. |
да |
2.12.2018 |
|
16 053,12 |
Витал
Тур ООД |
25 |
6192,00 |
********** |
23.10.2017 |
6
192,00 лв. |
да |
2.10.2017 |
6192.00 |
|
МАРИНЕЛИ
62 ЕООД |
26 |
5700,00 |
********** |
22.11.2017 |
5
700,00 лв. |
Да |
2.11.2017 |
5700.00 |
|
ПОЛИСТАРС
ООД |
27 |
6600,00 |
********** |
22.11.2017 |
6
600,00 лв. |
да |
2.11.2017 |
6600.00 |
|
МАРИНЕЛИ
62 ЕООД |
28 |
7491,67 |
********** |
23.11.2017 |
7
491,67 лв. |
да |
2.11.2017 |
7491.67 |
|
Витал
Тур ООД |
29 |
78000,00 |
********** |
15.12.2017 |
7
800,00 лв. |
да |
15.12.2017 |
7800.00 |
|
МАРИНЕЛИ
62 ЕООД |
30 |
588,00 |
********** |
16.12.2017 |
588,00
лв. |
да |
5.4.2018 |
|
705,60 |
ЕТОН АД |
31 |
66776,49 |
********** |
22.12.2017 |
66
776,49 лв. |
да |
10.12.2017 |
|
66 776,49 |
Ника
комерс 2009ЕООД |
|
|
Всичко |
|
132 703,40 лв. |
|
|
|
|
|
При
извършените
проверки и
анализи на
предоставените
данни, вещото
лице е
установило,
че посочените
данъчни
фактури са
включени в дневниците
за продажби
по ЗДДС за
съответния
данъчен
период. Не констатирани
пропуски
относно
осчетоводяването
на стопанските
операции, отразени
в посочените
данъчни
фактури.
Според
вещото лице,
общото
изпълнение
за двете
финансови
години 2016 г. и 2017 г.
на
реализираните
реални
приходи
спрямо
заложените в
бизнес плана
такива, изчислени
средноаритметично
за двете проверявани
пълни
финансови
години,
възлиза 33,82 % (9,81% + 54,83%)/2.
На
32,32% възлиза
изпълнението
на общо
реализираните
през 2016 г. и 2017 г.
приходи от
продукция от финансирана
дейност към
заложените в
бизнес плана
за същите
години общи
приходи.
В
отговор на
поставения
му въпрос,
вещото лице е
посочило, че
при тези
условия и
изчислено
средно
аритметично
за
проверяваните
2016 г. и 2017 г.
изпълнение на
реализираните
приходи
спрямо
заложените в
одобрения
бизнес план в
размер на 32,32%,
финансовата
корекция се
изчислява на
72661,22 лева-10% от
общата сума
на извършените
плащания
общо на 726 612,17
лева.
15. В
хода на
настоящото
производство,
бе прието без
заявени
резерви от страните,
заключение
по назначена
съдебно
техническа
експертиза.
Въз основа на
данните по
делото и
извършения
оглед на
места, вещото
лице инж. П.И. е
констатирала
следното :
описание |
|
количество |
количество |
количество |
количество |
количество |
количество |
|
|
мярка |
По документ |
Проверка
на място м.06. 2017 г. |
Проверка
на място м.12.2017 г. |
Проверка
на място м.02.2018 г. |
Проверка
на място м.04.2018 г. |
По
РНФС |
Установено
по време на
огледа |
Подобект
Фуражна
кухня |
|
|
|
|
|
|
|
|
ПО
БХТПБ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Комплект
изолирани инструменти |
к-т |
2 |
0 |
1 |
2 |
1 |
1 ПнМ-април 2018 |
2 |
Диелектрически
ръкавици до 1000 V |
чифт |
2 |
0 |
1 |
2 |
1 |
1 ПнМ-
април 2018 |
2 |
Фазоуказател
до 1000 V |
бр. |
2 |
0 |
1 |
2 |
1 |
1 ПнМ-
април 2018 |
2 |
Аптечка |
бр. |
1 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 ПнМ-
април 2018 |
1 |
Водопровод |
|
|
|
|
|
|
|
|
Стенен
смесител за
тоалетна
мивка |
бр. |
4 |
|
|
|
|
1 |
2 в
двата
склада,
вместо 1 |
По
контролни
листове се
търсят 6 броя: |
|
|
|
|
|
|
|
|
-Стенен
смесител за
тоалетна
мивка |
бр. |
1 |
0 |
1 |
1 |
1 |
|
|
-Стенен
смесител за
тоалетна
мивка |
бр. |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
|
|
-Стенен
смесител за
тоалетна
мивка |
бр |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
|
|
-Стенен
смесител за
тоалетна
мивка |
бр. |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
|
|
-Стенен
смесител за
тоалетна
мивка |
бр. |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
|
|
-Стенен
смесител за
тоалетна
мивка |
бр. |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
|
|
ПОДОБЕКТ:
ОВЧАРНИК |
|
|
|
|
|
|
|
|
Автоматична
индивидуална
поилка
незамръзваща |
бр. |
18 |
10 Обикн.поилки
2,5 л с поплавък.нем
онтирани несъответст
ва |
10 Обикн.поилки
2,5 л с поплавък.немо
нтирани несъотв. |
18 2,5 л. с
поплавък съответства |
0 |
0 ПнМ-април 2018 |
0 на
друг обект
временно |
Автоматична
двойна
поилка
незамръзваща |
бр. |
4 |
0 |
1 3 бр. на
ремонт предст.
документ несъответства |
4 3 бр. на
ремонт,
предст.документ
съответства |
0 |
0 ПнМ-април 2018 |
0 на
друг обект
временно |
Поилка
индивидуална
за
индивидуални
боксове/бокс
индивидуален |
бр. |
72 |
72 |
0 |
72 |
0 |
0 ПнМ-м.1\/. 2018 |
72 |
Комбинирана
двойна
хранилка за
индивидуални
боксове |
бр. |
36 |
0 |
50 Единични хранилки несъответства |
50 |
50 Единични хранилки несъответства |
25 |
0 |
Групов
бокс за
агнета 9.6x3 м. с
вратичка 0.8/1 м. |
бр. |
2 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 ПнМ-м.1\Л 2018 |
2 |
Станок
за доене |
бр |
2 |
0 |
2 |
2 |
0 Две
клетки-
боксове
ръчно от дървен
м-л, несъответства |
0 ПнМ-м.1\Л 2018 |
0 |
ПОДОБЕКТ:
БИТОВА
СГРАДА С
МЛЕЧЕН БЛОК |
|
|
|
|
|
|
|
|
Отоплителна
инсталация |
|
|
|
|
|
|
|
|
Лира за
баня 400/900
комплект с
ръчен
обезвъздушител |
бр. |
1 |
1 350/800 несъответст ва |
1 350/800, несъответства |
1 |
1 350/800 несъотв. |
0 |
1 |
Манометър
ј “; 0-4bar 63
mm RADIAL |
бр. |
3 |
1 0-6Ьаг бЗмм несъотв. |
1 0-6Ьаг
бЗмм {
несъотв. |
3 |
1 |
1 |
3 |
Термометър
биметален Ѕ“
120С - 63 mm AXIAL. |
бр. |
4 |
1 120С-63мм несъотв |
1 120С-63мм несъотв. |
4 |
1 |
1 |
4 |
ВЕРТИКАЛНА
ПЛАНИРОВКА |
|
|
|
|
|
|
|
|
Доставка
и монтаж на
портал-1
бр.-поцинкован |
бр. |
1 |
несъответст ва-метална, боядисана |
несъответства -метална, боядисана |
несъответства- метална, боядисана |
несъответства •метална, боядисана |
0 |
метална, боядисана |
Доставка
и монтаж на
врата-1
бр.-поцинкован |
бр. |
1 |
несъответст ва-матапна, боядисана |
несъответства -матална, боядисана |
несъответства- матална, боядисана |
несъответства -матална, боядисана |
0 |
метална, боядисана |
Трамбован
чакъл-30 см |
мЗ |
220 |
несъответст ва |
несъответства |
несъответства |
несъответства |
0 |
отнесен
от дъждове |
Бордюри
50/8/16 |
м |
234 |
106,75 |
106,75 |
106,75 |
106,75 |
107 |
Покрити
от пръст и
слама |
Цепен
камък 5 см |
м2 |
118 |
13,30 91,30- мраморни парчета |
13,30 91,30- мраморни парчета |
13,30 91,30-мраморни парчета |
13,30 91,30-мраморни парчета |
13 |
изпълнени 13,30 |
Направа
на тухлена
зидария 25
см-етаж |
мЗ |
23,62 |
Несъответст
ва-12 см |
Несъответств
а-12 см |
Несъответства-
12 см |
не са
изпълнени 3,10
мЗ |
11 |
не са
изпълнени 3,10
мЗ |
Направа
на тухлена
зидария 25
см-сутерен |
мЗ |
18,21 |
Несъответст
ва-12 см |
Несъответств
а-12 см |
Несъответства- 12 см |
не са
изпълнени 9,50
мЗ |
9 |
Не са
изпълнени 9,5 мЗ |
16. В
хода на
настоящото
производство
не се заявиха
данни и не се
представиха
доказателства,
които да
подлагат на
съмнения или
да
опровергават
констатациите на двете
вещи лица.
Относно
описаните от
вещото лице Т.
продажби на
агнешко месо
и агнешки
комплект, по
делото се
представиха
данъчни
фактури(л.1470);
извлечение
от Дневник за
продажбите в
който са
отразени
доставките(1501); извлечение
от сметки 7011
„Приходи от
продажба на
продукция от
склад“, 3031
„Продукция на
склад“, 701
„Приходи от
продажба на
продукция“(л. 1523 и сл.), в които са
осчетоводени
първичните
счетоводни
документи.
Представиха
се също така Годишна
данъчна
декларация
по чл. 50 от ЗДДФЛI
вх. № 1300И0103645 от 30.04.2017 г.
за отчетната
2016 г.(л. 1530) и Годишна
данъчна
декларация
по чл. 50 от ЗДДФЛ вх. № 1300И0138155
от 30.04.2018 г., за отчетната
2017 г.(л.1549),
подадени от Р.А.П.,
в които
същата е
декларирала
получените приходи
от продажба
на
селскостопанска
продукция.
17. С
оглед
констатациите
на вещото
лице инж. И.,
следва да се
приеме за
установено,
че установените
несъответствия
между
платените и
реално извършени
количества
на СМР и
оборудване както
следва:
Описание
на
строително-монтажни
работи |
Мярка |
По протокол
към заявка
за плащане ' . |
Цена |
Сума |
Установено
при проверка
на място |
Цена |
Санкции
след
проверката
на място |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Стенен
смесител за
тоалетна
мивка |
бр. |
4 |
6.5 |
26.00 |
1 |
6.50 лв. |
11.70 лв. |
Автоматична
индивидуална
поилка
незамръзваща |
бр. |
18 |
900 |
16 200.00 |
0 |
900.00 лв. |
9 720.00 лв. |
Автоматична
двойна
поилка
незамръзваща |
бр. |
4 |
2600 |
10 400.00 |
0 |
2 600.00 лв. |
6 240.00 лв. |
Комбинирана
двойна
хранилка за
индивидуални
боксове |
бр. |
36 |
270 |
9 720.00 |
25 |
270.00 лв. |
1 782.00 лв. |
Станок
за доене |
бр. |
2 |
1850 |
3 700.00 |
0 |
1 850.00 лв. |
2 220.00 лв. |
Доставка
и монтаж на
портал-1 бр.
поцинкован |
бр. |
1 |
0 |
0.00 |
0 |
|
714.79лв. |
Доставка
и монтаж на
врата
1бр.-поцинкивапа |
бр. |
1 |
0 |
0.00 |
0 |
|
366.38 лв. |
Трамбован
чакъл – 30см |
mі |
220 |
0 |
0.00 |
0 |
|
3 960.00 лв. |
Бордюри
50/8/16 |
m |
234 |
234 |
54 756.00 |
106.75 |
|
17 865.90 лв. |
Цепен
камък 5см |
mІ |
118 |
15 |
1 770.00 |
13.3 |
|
119.70 лв. |
Направа
на тухлена
зидария 25см -Етаж |
mі |
23.62 |
145 |
3 424.90 |
11 |
|
957.00 лв. |
Направа
на тухлена
зидария 25см - Сутерен |
mі |
18.21 |
18.21 |
331.60 |
9 |
|
98.33 лв. |
Общ
размер на санкцията
|
44054,90 лв. |
ІІІ.
За правото :
18. Според
§1 от ДР на
Наредба № 13 от
3.04.2008 г. за
организацията
по
предоставяне
на финансова
помощ за
изпълнение
на дейностите
по линия на
техническа
помощ от Програмата
за развитие
на селските
райони за периода
2007 - 2013 г. от
функциите
на
Управляващ
орган на ПРСР
се изпълняват
от дирекция „Развитие
на селските
райони“ в МЗХ.
Съобразно
чл. 75, § 2 от
Регламент
(ЕО) № 1698/2005 на
Съвета от 20
септември 2005 г.
относно
подпомагане
на развитието
на селските
райони от
Европейския
земеделски
фонд за
развитие на
селските
райони(ЕЗФРСР),
когато част
от задачите
му са
делегирани
на друг
орган,
управителният
орган остава
изцяло
отговорен за
ефективното
и коректно управление
и изпълнение
на тези
задачи.
Според
чл. 2г, ал. 3(редакция
ДВ, бр. 18 от 2006 г.) от ЗПЗП,
програмата
за развитие
на селските
райони за
периода 2007 - 2013 г.
се одобрява
от Министерския
съвет и се
изпълнява от
Министерството
на
земеделието
и храните.
Съобразно
чл. 6, ал. 2 от
Закона за
финансовото
управление и
контрол в
публичния сектор,
при
изпълнение
на програми и
проекти, включващи
повече от
една
организация
и/или
структура от
публичния
сектор,
съответните
ръководители
се
споразумяват
в писмена
форма за
обхвата на
управленската
отговорност,
която всеки
от тях носи.
19. В тази
насока,
ноторно
известен е Договор
№ РД50-61 от 11.04.2008 г., №
01-РД/292 от 11.04.2008 г., за
уреждане на
правата и
задълженията
във връзка с
прилагане на
ПРСР 2007 – 2013 г., сключен
на основание
чл. 75, § 2 от Регламент
(ЕО) № 1698/2005, чл. 2г, ал. 3(редакция ДВ,
бр. 18 от 2006 г.) от ЗПЗП и чл. 6,
ал. 2 от ЗУКПС, между
Министърът
на
земеделието
и продоволствието
и Държавен
фонд
„Земеделие“.
С
решение по
Протокол № 197
от 19.08.2022 г. от
заседание на
Управителния
съвет на
Държавен
фонд
„Земеделие“,
за изпълнителен
директор на
Фонда е
избран Георги
Щерев Тахов.
При
това
положение и с
оглед
описаните в
предходния
раздел от
решението
данни, следва
да се приеме,
че оспорения
административен
акт е издаден
от снабдения с
правомощията
за това
орган, в
изискваната
от закона
форма и в
хода на
нормативно
установената
за това
процедура.
20. Съобразно
т. 4.23 от Договор
13/121/05911 от 28.05.2013 г., в
срок от 5
години от
сключването
на настоящия
договор ползвателя
е длъжен:
а) да
използва
подобрените/реконструираните/изградените
или
придобитите
въз основа на
одобрения
проект
активи по
предназначение;
б) да не
прехвърля
правото на
собственост
и/или да не
преотстъпва
правото на
ползване върху
активите,
предмет на
подпомагане,
под каквато и
да е форма с
изключение
на случаите
когато това
се изисква по
закон;
в) да не
променя
местоположението
на подпомогнатите
активи, които
са трайно
прикрепени
към земята,
сградите или
помещенията.
г) да не
преустановява
подпомогнатата
дейност поради
други
причини,
освен
изменящите
се сезонни
условия за
производство.
д/
да спазва
условията на
чл. 57 от
Наредба № 8 от
3.04.2008 г. за
условията и
реда за
предоставяне
на
безвъзмездна
финансова
помощ по
мярка „Модернизиране
на
земеделските
стопанства“ от
Програмата
за развитие
на селските
райони за
периода 2007 - 2013 г.
С оглед
изричното
препращане
към подзаконовия
нормативен
акт, трябва
да се посочи,
че според чл. 48,
ал. 1 от Наредба
№ 8 от 3.04.2008 г., за
срок 5 години
след
сключване на
договора за
отпускане на
финансова
помощ
ползвателят
на помощта е
длъжен: 1. да
използва
подобрените/реконструираните/изградените
или
придобитите
въз основа на
одобрения
проект
активи по
предназначение;
2. да не
прехвърля
правото на
собственост
и/или да не
преотстъпва
правото на
ползване
върху
активите,
предмет на
подпомагане,
под каквато и
да е форма с
изключение
на случаите,
когато това
се изисква по
закон; 3. да не
променя
местоположението
на подпомогнатите
активи, които
са трайно
прикрепени
към земята,
сградите или
помещенията; 4.
да не
преустановява
подпомогнатата
дейност
поради други
причини
освен
изменящите
се сезонни
условия за
производство.
Тоест,
текста на
договора и
нормативния
текст са
идентични.
Според
чл. 51, ал. 1 от Наредба
№ 8 от 3.04.2008 г,. в случай
че
ползвателят
на помощта не
изпълнява свои
нормативни
или
договорни
задължения след
изплащане на
финансовата
помощ, РА може
да поиска
връщането на
вече
изплатени суми
заедно със
законната
лихва върху
тях и/или да
прекрати
всички
договори,
сключени с ползвателя
на помощта.
Съобразно
чл. 52, ал. 3 от Наредба
№ 8 от 3.04.2008 г., в
случай на
неизпълнение
на
задълженията
в срока по ал. 2
ползвателят
на помощта
дължи връщане
на
получената
помощ заедно
със законната
лихва върху
нея.
21.
Съобразно т. 2
от издадените
на основание
чл. 27, ал. 9 от
ЗПЗП, Правила
за
определяне
на размера на
подлежащата
на
възстановяване
безвъзмездна
финансова
помощ при
установени
нарушения по
чл. 27, ал. 6 и 7 от
Закона за
подпомагане
на
земеделските
производители
по мерките от
Програмата
за развитие
на селските
райони 2007 – 2013 г.(обн., ДВ,
бр. 69 от 30.08.2019 г., в
сила от 30.08.2019 г.), когато
ползвателят
не използва
придобитите
въз основа на
финансирания
проект активи
по
предназначение,
когато
нарушението
засяга
подпомаганата
дейност и
липсва
предишно
нарушение на
това
задължение,
като
времетраенето
на нарушението
е над 6 месеца, размерът
на
подлежащата
на
възстановяване
финансова
помощ се
отнася за
случаите, когато
нарушението
засяга
по-малко от 50%
от стойността
на
изплатената
финансова
помощ по
договора и не
оказва влияние
върху целите
и
изпълнението
на проекта,
както и върху
критерии за
допустимост,
се налага
санкция
размера на
изплатената
финансова
помощ за
активите,
които не се използват
по
предназначение,
като се прилага
правилото по
чл.30 от
Регламент 65/2011.
22. В
случая, както
при
извършените
проверки на
място от
администрацията,
така и при
проверката
предприета
от
назначеното
по делото
вещо лице, не
е установено
наличието и използването
по
предназначение
на материалните
активи,
описани в т. 17
от
настоящото
решение.
Установеното
времетраене
на
нарушението
е за периода
от 11.12.2015 г., тоест дата
на извършено
окончателно
плащане до извършения
оглед на
място от
назначеното по
делото вещо
лице..
23. На
следващо
място, неспорно
между
страните е,
че в
одобрения Бизнес
план предложен
от кандидата Р.П.,
са заложени
приходи от
финансираната
дейност в
размер на 242
000,00лв. за 2016 г. и 2017 г.
Както
се посочи в т. 6
от
настоящото
решение, според
чл. 1.2 от
административния
договор,
Фонда се е
задължил да
изплати помощта
по договора,
при условие,
че
ползвателя е
извършил
инвестицията
по одобрения
проект,
съобразно условията
и сроковете
определени в
договора,
анексите към
него и
действащите
нормативни
актове.
Съобразно
§ 1, т. 12 от Наредба
№ 8 от 3.04.2008 г., „Проект“
е заявление
за
подпомагане
заедно с
всички
изискуеми документи,
както и
съвкупността
от материални
и
нематериални
активи и
свързаните с
тях разходи,
заявени от
кандидата и
допустими за
финансиране
по ПРСР.
Тоест
представения от П.
Бизнес план е
неразделна
част от заявлението
и сключения
между
страните договор,
като
обвързва
същите с
предложените
и одобрени в
него
параметри.
24. Според
чл. 16, ал. 1 и ал. 2 от Наредба
№ 8 от 3.04.2008 г., кандидатите
представят
бизнесплан
по образец
съгласно
приложение №
5 с подробно
описание на
планираните
инвестиции и
дейности за
период не
по-малък от 5 г.,
а в случаите
на създаване
на трайни
насаждения
или извършване
на
строително-монтажни
работи - за
10-годишен
период.
Бизнеспланът
по ал. 1 трябва
да показва
значително
подобряване
на
цялостната
дейност на
земеделското
стопанство
на кандидата
или на
земеделските
стопанства
на членовете
на организациите
на
производители
чрез
постигане на
една или
повече цели
съгласно чл. 2,
ал. 2 и чл. 3 .
Съобразно
определението
на § 1, т. 17 от Наредба
№ 8 от 3.04.2008 г., „Икономическа
жизнеспособност“
е
генерирането
на доходи от
дейността,
гарантиращи
устойчивост
на
земеделското
стопанство
за периода на
бизнес плана.
В
контекста на
цитирания
нормативен
ред, съобразно
т. 4.18 от
административния
договор,
ползвателят П.
се е
задължила да
извърши
изцяло
одобрената
инвестиция в
срока по този
договор в
съответствие
с одобрения
бизнес план и
Таблицата за
одобрените инвестиционни
разходи.
Съобразно
уговорката
по т.4.23 от
административния
договор, срока
за
изпълнение
на поетите от
ползвателя
задължения е
5 години.
25.
Както се
посочи в т. 16 от
настоящото
решение, за
календарната
2016 г., от
отчетените
от П. нетни
приходи от
продажби в
размер общо
на 28 885,18 лева, сумата
от 23 735,18 лв.,
съставлява
реализирани
приходи от
продажби на
продукция -
агнешко месо
и агнета живо
тегло, обект
на процесния
договор. При
заложен в
Бизнес плана
показател от 242
000,00лв. общо
приходи от
продажби на
продукция от
финансираната
дейност,
фактически
осъществените
такива на
стойност 23 735,18
лв.
съставляват 9,80%
изпълнение
на поетото
задължение.
Съответно, за
календарната
2017 г., П. е
реализирала
нетни
приходи от
общо 132 704,00 лева,
от продажби
на агнешко
месо, които
са обект на
процесния
административен
договор. При
заложен в
Бизнес плана показател
от 242 000,00лв. общо
приходи от
продажби на
продукция от
финансираната
дейност,
фактически
осъществените
такива на
стойност 132 704,00
лева
съставляват
54,84%
изпълнение
на поетото
задължение.
Тоест за
двете
последователни
календарни
години, от
пет годишния
мониторингов
период, П. са
отчетени
общо 156 336,54 лева
приходи от
дейността
при заложени
общо 484 000,00
лева, тоест
налице е 32,30 %
изпълнение
на
задълженията.
При
условията на
т. 30, предложение
първо от
Приложение
към раздел I
„Общи положения“
от Правила за
определяне
на размера на
подлежащата
на
възстановяване
безвъзмездна
финансова
помощ при
установени
нарушения по
чл.27, ал.6 и 7 от
Закона за
подпомагане
на земеделските
производители
по мерките от
Програмата
за развитие
на селските
райони 2007-2013 ги
изчислено
средно
аритметично
за
проверяваните
2016 г. и 2017 г.
изпълнение
на реализираните
приходи
спрямо
заложените в
одобрения
бизнес план в
размер на 32,32%,
финансовата
корекция се
изчислява на
72 661.22 лева-10% от/
общата сума
на извършените
плащания
общо на 726 612,17
лева.
26.
Според т. 30,
предложение
първо от Правила
за
определяне
на размера на
подлежащата
на
възстановяване
безвъзмездна
финансова
помощ при
установени
нарушения по
чл. 27, ал. 6 и 7 от
Закона за
подпомагане
на земеделските
производители
по мерките от
Програмата
за развитие
на селските
райони 2007 – 2013 г.(обн.,
ДВ, бр. 69 от 30.08.2019 г., в
сила от 30.08.2019 г.),
когато
ползвателя
не изпълнява
одобрения
проект(не са
постигнати
нивата на
финансовите
показатели,
предвидени в
бизнес плана),
размера на
подлежащата
на
възстановяване
финансова
помощ се
отнася за
случаите, когато
реализираните
приходи от
подпомаганата
дейност,
изчислени
средно
аритметично
за всички
проверявани
пълни
финансови
години, са
под 50% и над 20% от
предвидените
приходи
съгласно
одобрения
бизнес план,
изчислени
средно
аритметично
за същия
период, като
нарушението
се квалифицира
със
сравнително
ниска тежест,
тъй като
отклонението
от
заложените в
бизнес плана
финансови
резултати не
е изключително
голямо и
целите на
предоставеното
подпомагане
могат да
бъдат
постигнати, а
времетраенето
на
нарушението
е две финансови
години,
санкцията е 10%
от
предоставената
финансова
помощ по
договора.
При
наличието на
посочена в
процесното
решение погасена
сума от 3075,00лв.,
дължимата
сума остава 69 586,22
лв., която
съобразно
правилото на
чл. 3, ал. 1 от Наредба
№ 8 от 3.04.2008 г. е
окончателния
размер на
подлежащата
на
възстановяване
финансова
помощ.
В
останалата
част,
административния
акт е фактически
и правно
необоснован
и ще следва
да бъде
отменен.
ІV.
За
разноските :
27. С
оглед констатираната
частична
незаконосъобразност
оспорения
административен
акт, на жалбоподателя
се дължат съразмерно
сторените
разноски по
производството,
които
съобразно представения
по делото
списък и
представените
платежни
документи се
констатираха
на стойност
29374,26лв.
С
оглед
констатираната
частична
неоснователност
на жалбата,
на
администрацията
се дължат
съразмерно,
сторените
разноски за
производството
на стойност 3614,98лв.
Ето
защо, Съдът
Р Е Ш
И :
ОТМЕНЯ Решение
за налагане
на финансова
корекция №
13/121/05911/3/01/04/02, изх. № 01-6500/2156#2
от 09.01.2023 год. на
Изпълнителния
директор на
Държавен
фонд
„Земеделие“, с
което за нарушение
на т. 4.18 от
Договор 13/121/05911 от
28.05.2013 г., сключен между
Фонда и Р.А.П.,
ЕГН **********,*** на
основание чл. 51, ал. 1 и
ал. 2; чл. 16, ал. 1. и
чл. 48. ал. 1 от
Наредба № 8 от
03.04.2008 г. за
условията и
реда за
предоставяне
на
безвъзмездна
финансова
помощ по мярка
„Модернизиране
на
земеделските
стопанства“
от
Програмата
за развитие
на селските
райони за
периода 2007 - 2013 г.,
на основание
чл. 73, ал. 1 във
връзка с чл. 72,
ал. 1 от
ЗУСЕФСУ и § 4, ал. 3 от
ДР на ЗУСЕФСУ
на Р.А.П. е
определена
финансова
корекция за
разликата от 44054,90
лв. до 45461,96лв. за
неизползване
на
придобитите
въз основа на
финансирания
проект
активи по
предназначение;
определена е
финансова
корекция за
разликата от 72
661.22 лв. до 726 612,17 лв.
за
неизпълнение
на
заложените в
бизнес плана
приходи и на
основание чл.
3, ат. 1 от Правилата
за определяне
на размера на
подлежащата
на възстановяване
безвъзмездна
финансова помощ
при
установени
нарушения по
чл. 27. ат. 6 и 7 от
ЗУСЕФСУ по
мерките от
Програмата
за развитие
на селските
райони 2007 — 2013 г. е
определена подлежаща
на
възстановяване
сума за
разликата от 69 586,22
лв. до 723
537,17 лв.
ОТХВЪРЛЯ жалба
на Р.А.П., ЕГН **********,***,
против
Решение за
налагане на
финансова корекция
№ 13/121/05911/3/01/04/02, изх. № 01-6500/2156#2
от 09.01.2023 год. на
Изпълнителния
директор на
Държавен
фонд
„Земеделие“, с
което за
нарушение на
т. 4.18 от Договор
13/121/05911 от 28.05.2013 г., сключен
между
страните и
чл. 51, ал. 1 и ал. 2;
чл. 16, ал. 1. и чл. 48.
ал. 1 от
Наредба № 8 от
03.04.2008 г. за
условията и реда
за
предоставяне
на
безвъзмездна
финансова
помощ по
мярка
„Модернизиране
на земеделските
стопанства“
от
Програмата
за развитие
на селските
райони за
периода 2007 - 2013 г., на
основание чл.
73, ал. 1 във
връзка с чл. 72,
ал. 1 от
ЗУСЕФСУ и § 4, ал. 3 от
ДР на ЗУСЕФСУ
на Р.А.П. е
определена
финансова
корекция в размер
на 44054,90
лв.
за
неизползване
на
придобитите
въз основа на
финансирания
проект
активи по
предназначение;
определена е
финансова
корекция в
размер на 72 661.22ЛВ. за
неизпълнение
на
заложените в
бизнес плана
приходи и на
основание чл.
3, ат. 1 от Правилата
за
определяне
на размера на
подлежащата
на
възстановяване
безвъзмездна
финансова
помощ при
установени
нарушения по
чл. 27. ат. 6 и 7 от
ЗУСЕФСУ по
мерките от
Програмата
за развитие
на селските райони
2007 — 2013 г. е
определена
подлежаща на
възстановяване
сума в размер
на 69 586,22
лв.
ОСЪЖДА
Държавен
фонд
„Земеделие“,
да заплати на
Р.А.П., ЕГН **********,***,
сумата от 29374,26
лева(двадесет
и девет хиляди
триста седемдесет
и четири лева
и двадесет и
шест ст.),
представляваща
извършени от последната
разноски по
производството.
ОСЪЖДА
Р.А.П., ЕГН **********,***, да
заплати на
Държавен
фонд
„Земеделие“,
сумата от 3614,98лева(три
хиляди
шестстотин и четиринадесет
лева и
деветдесет и
осем ст.),
представляваща
извършени от
администрацията
разноски по
производството.
Решението
подлежи на
обжалване с
касационна
жалба пред
Върховния
административен
съд в
четиринадесет
дневен срок
от съобщаването
на страните
за неговото
изготвяне.
Административен
съдия :