Р Е Ш Е Н И Е №
222
гр. Сливен, 17.05.2019 г.
В И М Е Т
О Н А
Н А Р О Д А
СЛИВЕНСКИ РАЙОНЕН СЪД,
наказателно отделение, І-ви наказателен
състав, в публично заседание на седми май през две
хиляди и деветнадесета година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ИВАН МАНЧЕВ
при секретаря
РОСИЦА НЕНЧЕВА, като разгледа докладваното
от районния съдия АНД № 416 по описа за
Производството е по реда на чл. 59 – чл. 63 от ЗАНН.
Постъпила е жалба от Г.И.Г., чрез процесуален
представител – адв. М.Т. от АК-Ст.Загора срещу електронен фиш серия К № 228563 на ОД МВР гр. Сливен, с което на основание чл. 189 ал. 4
вр. чл. 182 ал. 1 т. 4 от ЗДвП му е
наложено административно наказание - Глоба в размер на 400 лв., за нарушение на чл.21 ал. 1 от ЗДвП. Иска
издадения електронен фиш бъде отменен.
В с.з. жалбоподателят, редовно призована не се явява и не
се представлява.
В с.з. въззиваемата страна, административно - наказващият орган, не изпраща
представител.
Съдът като съобрази събраните по делото гласни и писмени
доказателства – поотделно и в тяхната съвкупност, прие за установена следната
фактическа обстановка:
На 18.07.2018 г. на път №І-6 в с. Трапоклово до бистро
„Женика” служители на ОД на МВР - Сливен, контролирали движението на МПС,
включително и ограничението на скоростта въведено с пътен знак Д-11, като за целта използвали
АТСС „АRH САМ S1” с Ф№ 11743сс разположено към гр. Бургас. В 10:34 часа покрай АТС преминал л.а. „МЕРЦЕДЕС
ГЛЕ 350 Д4 МАТИК” с рег. № СВ 5649 ВА.
Тъй като при въведеното ограничение
За
констатираното на жалбоподателя бил връчен електронен фиш за налагане на глоба
ведно със заснет клип № 0020906 от
автоматизирано техническо средство Ф№
11743сс.
Горната фактическа
обстановка се установи по несъмнен начин от представените и събрани по делото
писмени и гласни доказателства и доказателствени средства, преценени поотделно
и в тяхната съвкупност.
Въз основа на
така приетото за установено от фактическа страна съдът направи следните правни
изводи:
Жалбата е процесуално допустима -
подадена е в рамките на преклузивния срок по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН от надлежна
страна / лице, което е санкционирано/. Разгледана по същество, тя е неоснователна.
Разпоредбата
на чл. 21, ал. 1 от ЗДвП
задължава водачите на МПС да съобразяват
скоростта при управление на МПС с императивно определени норми, очертани за
конкретно място на движение за различните пътни превозни средства.
Разграничителният критерий, даден в чл. 21, ал. 1 от ЗДвП, установяващ
допустимите скорости на движение,
зависещи от категорията на пътното превозно средство и мястото на
движение – населено място, извън населено място, магистрала. В рамките на населено място, каквото е с. Трапоклово, общ.Сливен, разрешената скорост е
Така описаното
деяние съдържа всички обективни и субективни признаци на административно
нарушение по чл. 6 от ЗАНН и осъществява от обективна и субективна страна състава
на нарушение по ЗДвП. Съгласно разпоредбата на чл.189 ал.4 при нарушение,
установено и заснето с автоматизирано техническо средство или система, в
отсъствието на контролен орган и на нарушител се издава електронен фиш за
налагане на глоба в размер, определен за съответното нарушение. Електронният
фиш съдържа данни за: териториалната структура на Министерството на вътрешните
работи, на чиято територия е установено нарушението, мястото, датата, точния
час на извършване на нарушението, регистрационния номер на моторното превозно
средство, собственика, на когото е регистрирано превозното средство, описание
на нарушението, нарушените разпоредби, размера на глобата, срока, сметката,
начините за доброволното й заплащане. Образецът на електронния фиш се утвърждава
от министъра на вътрешните работи. В §6, т.65 от
ДР на ЗДвП законодателят е предвидил, че автоматизираните технически
средства и системи и уреди за контрол, работещи самостоятелно или взаимно
свързани, одобрени и проверени съгласно ЗИ, които установяват и автоматично
заснемат нарушения в присъствие или отсъствие на контролен орган и могат да
бъдат: а) стационарни –прикрепени към земята и обслужвани периодично от
контролен орган; б) мобилни – прикрепени към превозно средство или временно
разположени на участък от пътя установяващи нарушение в присъствието на
контролен орган, който поставя начало и край на работния процес. С Наредба №
8121з-532 от 12.05.2015 г. за условията и реда за използване на автоматизирани
технически средства и системи за контрол на правилата за движение по пътищата
(обн. ДВ бр. 36 от 19.05.2015 г. издадена на основание чл. 165, ал.
3 от ЗДвП е определен начина и реда за използването й.
От приложената по преписката снимка на клип № 0020906 от АТСС „АRH САМ S1” Ф№ 11743сс безспорно се установява, че автомобилът е
управляван с по-висока скорост от разрешената, а именно
Относно наведените в жалбата
твърдения за незаконосъобразност и неоснователност на ЕФ съда следва да
отбележи, че те са неоснователни и това беше коментирано по горе.
Предвид посоченото съдът прие, че атакувания
ел.фиш е правилен и законосъобразен, ето
защо:
Р Е
Ш И:
ПОТВЪРЖДАВА
електронен фиш серия К № 228563 на ОД
МВР гр. Сливен, с който на Г.И.Г. с ЕГН ********** ***, съдебен адрес:***,
офис 3 - адв. М.Т. от АК-Ст.Загора, му е наложено административно наказание
ГЛОБА в размер на 400 лв. на осн. чл. 189
ал. 4 вр. чл. 182 ал. 1 т. 4 от ЗДвП, като ПРАВИЛЕН и ЗАКОНОСЪОБРАЗЕН.
Решението подлежи на касационно
обжалване пред Административен съд – гр. Сливен в 14-дневен срок от
съобщаването му на страните.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: