Определение по дело №93/2009 на Окръжен съд - Благоевград

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 6 юли 2009 г.
Съдия: Надя Узунова
Дело: 20091200100093
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 17 март 2009 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

Номер

39

02.02.2005 г.

година

Град

Кърджали

Окръжен Съд - Кърджали

На

02.02

Година

2005

В закрито заседание в следния състав:

Председател:

Тонка Гогова Балтова

Мария Дановска Кирил Димов

Съд. заседатели:

като разгледа докладвано от

Мария Кирилова Дановска

дело

номер

20055100700009

по описа за

2005

година

И за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството по делото е образувано по жалба от Сали Шабан Ибрям от Момчилград против Решение №4/07.01.2005г. на Общински съвет-Момчилград, с което общинският съвет е избрал за ВрИД кмет на община Момчилград Бахатдин Юсуфов Ахмедов, считано от 07.01.2005г.

С жалбата е направено искане за спиране действието на атакуваното решение.

От приложените към жалбата доказателства се установява, че на 07.01.2005г. се е състояло заседание на Общински съвет-Момчилград, на което с решение №4 общинските съветници са избрали за ВрИД кмет на община Момчилград Бахатдин Юсуфов Ахмедов.

Съдът, като взе предвид разпоредбата на чл.37, ал.3 от ЗАП, намира че искането е недопустимо и следва да бъде оставено без разглеждане, като направено без правен интерес.

Това е така, тъй като по силата на цитираната разпоредба, жалбата спира изпълнението на административния акт, освен ако съдът не разпореди друго. Т.е. по силата на закона, с депозирането на жалба против атакуваното решение на ОбС-Момчилград се спира неговото изпълнение.

Законът за административното производство в чл. 37, ал. 3 и Законът за Върховния административен съд в чл. 15, ал. 2 предвиждат суспензивен ефект на своевременно подадената жалба (протест). Суспензивният ефект на жалбата има за цел да защити интереса на адресата на обжалвания акт. Той е гаранция, че докато не се реши спора по същество с влязъл в сила акт на компетентния решаващ орган, задълженията по него няма да се изпълняват. До такова изпълнение ще се стигне след изчерпване на възможностите за оспорване - когато е установено, че актът е законосъобразен.

Действително, в предл.2 на чл.37, ал.3 от ЗАП се предвижда възможността, когато административния орган е допуснал предварително изпълнение на акта, съдът по искане на заинтересуваната страна да може да спре изпълнението му. В настоящия случай обаче, няма данни дали е допуснато предварително изпълнение на атакуваното решение, поради което и тази разпоредба не следва да се приложи.

Поради изложеното, следва направеното искане за спиране изпълнението на Решение №4/07.01.2005г. на Общински съвет-Момчилград да се остави без разглеждане, като недопустимо-направено без правен интерес.

Ето защо, съдът

О П Р Е Д Е Л И :

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ направеното от Сали Шабан Ибрям искане за спиране изпълнението на Решение №4/07.01.2005г. на Общински съвет-Момчилград.

Определението не подлежи на обжалване .

Председател:

Членове: 1/ 2/