Присъда по дело №474/2019 на Окръжен съд - Хасково

Номер на акта: 42
Дата: 20 август 2019 г. (в сила от 5 септември 2019 г.)
Съдия: Боряна Бончева
Дело: 20195600200474
Тип на делото: Наказателно дело от общ характер
Дата на образуване: 13 август 2019 г.

Съдържание на акта

П   Р   И   С   Ъ   Д   А

                                           Хасково, 20.08.2019г.

 

                                                            В ИМЕТО НА НАРОДА

 

          Хасковският Окръжен съд…………………………..…………колегия в публичното

          заседание на двадесети август………….……………………………….

          През две хиляди и деветнадесета……………………………………….година в състав:

 

                                                                            ПРЕДСЕДАТЕЛ:Боряна Бончева

                                                                                      ЧЛЕНОВЕ:

                                                           СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ:  М.Г.

                                                                                                          Г.И.

          при секретаря  Р. К…………………………..и в присъствието на прокурора……Петър Мидов……….......….……..като разгледа докладваното от   председателя……Бончева…………….……………

НОХД №.474.…по описа  за 2019 год., за да се произнесе, взе предвид следното:

                               

 

                                                 П  Р   И   С  Ъ   Д   И   :

 

ПРИЗНАВА подсъдимия Д.Д., роден на ***г***,***, ***, ***, ***, *** с *** с постоянен и настоящ адрес *** , *** за ВИНОВЕН  в това, че на 09.07.2019г. на ГКПП "Капитан Андреево", общ.Свиленград, обл.Хасково, дал подкуп /дар/ - парична сума в размер на 5 евро с левова равностойност 9,78 лева /една банкнота с номинал от 5.00 евро със сериен номер ***/ на длъжностно лице - полицейски орган, а именно на Е. С. М. - **** на ГКПП "Капитан Андреево" от ГПУ - Свиленград към РДГП - Елхово, със специфично наименование на длъжността "***", за да не извърши действие по служба - да не го отклони за допълнителна проверка на втора линия, и за да извърши действие по служба - да го пропусне да премине с лек автомобил „***" с *** регистрационен номер - *** от Република Турция в Република България, като водач на същия без валидно свидетелство за управление на моторно превозно средство, поради което и на основание чл. 304а НК във вр. с чл. 304 ал.1 НК и чл. 58а, ал.1 вр.чл.54 от НК му налага наказание „Лишаване от свобода” за срок от 6 /шест/ месеца и „глоба „ в размер на 2000/ две хиляди/ лв.

На основание чл. 66, ал.1 от НК съдът отлага изпълнението на така наложеното наказание за срок от ТРИ години.

На основание чл.307а от НК ОТНЕМА в полза на държавата предмета на престъплението, а именно 1 бр. банкнота с номинал от 5 евро със сериен номер  ***.

Присъдата подлежи на въззивно обжалване  пред Апелативен съд-Пловдив в 15-дневен срок от днес.

                                 

 

Председател:                          Съдебни заседатели:1.                   2.

 

 

 

       

 

 

 

 

Съдържание на мотивите

М О Т И В И

 

към Присъда № 42 от 20.08.2019 г., постановена по НОХД № 474 по описа за 2019 г. на Окръжен  съд – Хасково

 

Срещу подсъдимия Д.Д., гражданин на ****, е предявено обвинение за това, че на 09.07.2019г. на ГКПП "Капитан Андреево", общ.Свиленград, обл.Хасково, дал подкуп /дар/ – парична сума в размер на 5 евро с левова равностойност 9,78 лева /една банкнота с номинал от 5 евро, със сериен № *****/ на длъжностно лице - полицейски орган, а именно на Е. С. М. - *** в **** на *******, със специфично наименование на длъжността "****", за да не извърши действие по служба – да не го отклони за допълнителна проверка на втора линия и за да извърши действие по служба – да го пропусне да премине с лек автомобил „Ауди Q7" с *** регистрационен номер - ****** от Република Турция в Република България, като водач на същия, без валидно свидетелство за управление на моторно превозно средство – престъпление по чл.304а, вр. чл. 304 ал.1 от НК.

Подсъдимият /чрез предводача/ заявава, че разбира в какво е обвинен и се признава за виновен. Той не оспорва фактите, изложени в обстоятелствената част на обвинителния акт и заявява, че не желае събирането на доказателствата, посочени от прокурора, за установяване на тези факти.

С оглед тези негови изявления и установената от съда подкрепа на направеното самопризнание от доказателствата, събрани в досъдебната фаза, производството по делото беше разгледано по реда на диференцираната процедура, уредена в глава ХХVІІ от НК, в хипотезата на чл.371 т.2 от НПК.

Съдът, като прецени събраните по делото доказателства, приема за установено следното: подсъдимият Д.Д. е **** гражданин, роден в *****, но от години се е установил и живее, въз основа на временно разрешение за пребиваване с № ****, издадено от **** със срок до 26.09.2019г. в гр. ****. Там той работил като ***** към фирма „****". Заради извършени от Д.Д. административни нарушения, **** полицейски власти временно отнели свидетелството му за управление на моторно превозно средство, като в уверение на това му издали Удостоверение за конфискувани предмети от 19.06.2019г. Оставайки без документ, удостоверяващ правото му да управлява МПС, подсъдимият си взел отпуск и отпътувал със самолет за Р Турция на гости при роднините си. При тях останал до 08.07.2019г., когато взел решение да отпътува обратно за ***. Тъй като при предходно посещение в Р Турция, подс. Д. оставил там притежавания от него лек автомобил, марка „Ауди Q7" с *** регистрационен номер ****, чийто срок за пребиваване в страната изтичал, а и за да избегне евентуални санкции за просрочие, Д.Д. решил да пътува до ***** с този лек автомобил.

На 09.07.2019г. сутринта, въпреки че свидетелството му за управление на МПС било отнето, той се качил в лекия автомобил, марка „Ауди Q7" с ***рег. № **** и управлявайки го се насочил към турско - българската граница. През ГКПП „Капъкуле" Д.Д. преминал безпрепятствено, като в 09:20 часа на 09.07.2019г. пристигнал на ГКПП „Капитан Андреево" и се установил за проверка на трасе „Влизащи в страната леки автомобили". В този момент на пункта служебните си задължения във връзка с осъществяване на граничен контрол изпълнявали свидетелите Е.С.М. и Н.Г.Р.– двамата, имащи качеството на длъжностни лица - ***

Св. Н.Р. бил ******. Сред длъжностните му задължения било ръководство на служителите на ГПУ-Свиленград, които били на смяна.

Св. Е.М. бил ****, а специфичното наименование на длъжността му било "*****". Той изпълнявал служебните си задължения с полицейска униформа, носеща отличителните белези на „***", удостоверяваща длъжностното му качеството. Като служител в структура при ***** неговите правомощия били регламентирани в Закона за министерството на вътрешните работи /ЗМВР/, Наредбата за граничните контролно-пропускателни пунктове, приета с ПМС №104/20.05.2002г., Инструкция № 8121з-813/09.07.2015г. за реда и организацията за осъществяване на граничните проверки на граничните контролно-пропускателни пунктове, издадена от министъра на вътрешните работи, обн. ДВ, бр.55/21.07.2015г. и длъжностната му характеристика.

Въз основа на горепосочените актове, като полицейски орган, св. М. имал правомощията да осъществява граничен паспортно-визов контрол на ГКПП "Капитан Андреево" на лицата и транспортните средства, преминаващи през границата от Р Турция в Р България, като сред основните му задачи били разкриване и предотвратяване на престъпления и нарушения против сигурността на държавната граница и паспортно-визовия режим на територията на ГКПП. При осъществяване на граничния контрол, св. М. бил оправомощен да извършва самостоятелни и/или съвместни гранични проверки на лицата, превозните средства и техните документи и да не допуска преминаването им през гранично контролно-пропускателния пункт, когато те не отговаряли на условията, предвидени в нормативен акт, или били налице мерки, ограничаващи движението им през държавната граница. При проверката на документите на лицата, като *****, извършващ проверка на първа линия, каквито функции именно св.М. изпълнявал на горепосочената дата – 09.07.2019г., на автоматизирано работно място /АРМ/ №13, той имал право да изисква от водачите на преминаващи МПС, наред с документите им за самоличност и документи за правоспособността им да управляват МПС, за регистрация на моторното превозно средство, документ за неговата собственост, за задължителна застраховка, както и документи за превозвания товар. В случай на установени несъответствия в представените документи или непредставянето на изискан документ, св. М. следвало да отклони водачът и МПС за допълнителна /задълбочена/ проверка на втора линия и да докладва случая на **** – св. Р.. В правомощия на св.М., като ****, влизали и действията при изрядност на предоставените му документи от водача, да въведе данните му в системата, да положи входящ граничен печат в документите му и да го пропусне да влезе в страната ни.

На 09.07.2019г. при пристигането на ГКПП „Капитан Андреево", подсъдимият Д.Д. застанал с горепосочения автомобил, управляван от него, на трасе - вход от Р Турция за Р България, на АРМ №13. От автомобила, през отворения прозорец на гишето, той подал на изпълняващия служебните си задължения на това работно място св.Е.М.личните си документи – **** задграничен паспорт с № ***** и ****разрешително за временно пребиваване с № *****, издадени на негово име, както и свидетелството за регистрацията на МПС. Преглеждайки предадените му документи и в изпълнение на служебните си задължения, св. М. на *** език поискал от Д. да му представи и свидетелството си за управление на МПС. На посоченото подсъдимият Д.Д. отговорил, че е забравил документа си в камиона, като допълнил, че е ТИР-шофьор. За проверка твърденията на подсъдимия, св. М. решил да извърши справка в автоматизираната информационна система - граничен контрол /АИС - ГК/, като за целта се обърнал към компютърната конфигурация, намираща се на работното му място и въвел данните на Д.Д..

Възприемайки поведението на **** и съзнавайки, че ще бъде отклонен за допълнителна проверка, при която ще бъде установено, че управлява МПС без свидетелство за управление и по тази причина няма да бъде пропуснат да продължи пътуването си с лекия автомобил през Р България до ФР Германия, подсъдимият решил да избегне тези неблагоприятни за него последици като даде дар - парична сума на **** - св. Е. М., с цел да го мотивира да не извърши действие по служба - да не го отклони за допълнителна проверка на втора линия и с цел да извърши действие по служба - да го пропусне да премине с лек автомобил „Ауди Q7" с **** рег. № *** от Република Турция в Република България, като водач на същия, без валидно свидетелство за управление на моторно превозно средство.

В изпълнение на взетото решение подсъдимият Д.Д. извадил от портфейла си една банкнота с номинал от 5 евро със сериен номер **** и през отворения прозорец я поставил на бюрото на св. М.. Последният през това време все още бил обърнат към монитора и не забелязал действията на подсъдимия, като при извършената справка в АИС – ГК установил, че заявените от страна на Д. факти не отговорят на истината. За последната една година подсъдимият имал само две пътувания през страната ни и то с лек автомобил, което изключвало достоверността на твърденията му, че е международен шофьор. Обръщайки се към подс. Д., за да продължи проверката, св. М. видял банкнотата с номинал от 5 евро на бюрото си и попитал Д.Д. какви са тези пари. На посоченото подсъдимият на ** език заявил: „Моля те, пусни ме без книжка да продължа пътуването си за Германия. Да се почерпиш“.

*** Е.М.отказал да се възползва от дадения му подкуп, незабавно позвънил на началника на група - *****" - св. Н.Р.и го уведомил за случая. Докато св. М. разговарял със св. Р., подсъдимият му подал през отворения прозорец на гишето и издаденото му от **** полицейски власти Удостоверение за конфискувани предмети от 19.06.2019г. на *** език, с което се удостоверявало временното отнемане на свидетелството му за управление на МПС. Св. М. взел документа, приложил го към останалите представени от подсъдимия и му разпоредил да отбие автомобила и да изчака в страни от трасето.

След като св. Р. се явил до АРМ № 13 и се запознал с обстановката и представените от страна на подс. Д. документи, докладвал случая на дежурния служител при Оперативно дежурна част на ГПУ – Свиленград. На место били изпратени дежурен разследващ полицай и служител към ****" към ОД МВР — Хасково.

Разследващият полицай извършил оглед на местопроизшествие, като с протокола за визираното процесуално-следствено действие е било започнато настоящото досъдебно производство. Със същия била иззета банкнотата, предмет на подкупа, а именно 1 бр. банкнота с номинал от 5 евро със сериен номер *****.

Явилият се на место служител към ******* към ОД МВР - Хасково - св. Е. П., констатирайки, че подсъдимият Д.Д. е управлявал МПС без да притежава валидно свидетелство за управление на МПС, му съставил АУАН с бланков № 886406/09.07.2019г. за извършено от него нарушение на чл. 150 ЗДвП. С акта били иззети и двете регистрационни табели на лек автомобил „Ауди Q7" с *** регистрационен номер - ****, като подсъдимият бил задържан по ЗМВР за срок от 24 часа. Впоследствие е привлечен като обвиняем и спрямо него била взета мярка за неотклонение „Парична гаранция" в размер на 2 000 лева, която внесъл по сметка на РДГП-Елхово.

От приложената по делото справка от БНБ за курса на български лев към еврото се установява, че равностойността на 5 евро към 09.07.2019г. възлиза на 9,78 лева.

Съгласно чл. 150 от ЗДвП „Всяко пътно превозно средство, което
участва в движението по пътищата, отворени за обществено ползване, трябва да се управлява от правоспособен водач................ ". А съобразно чл. 177 ал.1, т. 2
от същия закон : „Наказва се с глоба от 100 до 300 лв.: който управлява моторно   превозно   средство … след   като   свидетелството   му   за управление на моторно превозно средство е временно отнето".

Съгласно чл.39 ал.3 от ЗМВР, Главна дирекция "Гранична полиция /ГДГП/ осъществява дейностите по чл.6 ал.1 т.1, т.2, т.З, т.6, т.7, т.8 и т.9 в граничната зона, в зоните на граничните контролно - пропускателни пунктове, а именно: оперативно - издирвателна, охранителна, разследване на престъпления, информационна, контролна, превантивна, административно наказателна и предоставяне на административни услуги.

Съгласно чл.14, ал.1 и ал.2 от ЗМВР, охранителната дейност е дейност по опазване на обществения ред и осигуряване безопасността на движението по пътищата в Република България. Дейността се осъществява от полицейските органи, съобразно компетентността им, чрез наблюдение на държавната граница и др..

Съгласно чл. 30, ал. 1, т. 2, 3, 5 и 8 от ЗМВР - Контролната дейност се осъществява от органите на МВР в случаите, определени със закон, чрез проверки на документи и на място; гранични проверки, проверки за спазване на правилата за движение по пътищата, на техническата изправност и регистрацията на моторните превозни средства, на водачите на моторни превозни средства и при пътнотранспортните произшествия; изискване на информация и документи.

Според чл. 70, ал.1 от ЗМВР полицейските органи могат да извършват проверки за установяване самоличността на лице за което има данни, че е извършило престъпление или друго нарушение на обществения ред; когато това е необходимо за разкриване или разследване на престъпления и при образувано административнонаказателно производство; по искане на друг държавен орган за оказване на съдействие при условия и по ред, предвидени в закон. Установяването на самоличността се извършва чрез представяне на документ за самоличност на лицето.

Съгласно чл. 142, ал.1,т.1 от ЗМВР, служителите на МВР са държавни служители - полицейски органи. Според чл.56, вр.чл.37 ал.1 от същия закон, органите на главните дирекции и на техните структури и звена са държавните служители по чл.142 ал1 т.1. Съгласно чл.57 от ЗМВР, полицейски органи са органите на ******", които пряко осъществяват дейностите по чл.6 ал. 1 от ЗМВР: охранителна - по т.2, контролна - по т.6.

Правомощията на св. М. като служител на структура при ****са регламентирани в Законa за министерството на вътрешните работи (ЗМВР); Наредба за граничните контролно-пропускателни пунктове (приета с ПМС №104/20.05.2002г.); Инструкция № 8121з-813/09.07.2015г. за реда и организацията за осъществяване на граничните проверки на граничните контролно-пропускателни пунктове, изд. от министъра на вътрешните работи, обн. ДВ, бр. 55/21.07.2015г. (наричана по-долу Инструкция №8121з-813); и длъжностната му характеристика;

Сред правомощията му са дейности по опазване на обществения ред, свързан с граничния контрол на ГКПП „Капитан Андреево“. ( чл. 14, ал. 1, вр. ал. 2, т. 3 от ЗМВР, вр чл.102 от ЗМВР).

Съгласно чл. 2 от Наредба за ГКПП: „Граничните контролно-пропускателни пунктове (ГКПП) са обособени територии със специален режим на пропускане и охрана, които се изграждат на международни шосейни пътища, както и на територията на международни железопътни гари, летища и пристанища за обществен транспорт, през които единствено се разрешава преминаването на държавната граница, ако не е предвидено друго в международен договор.“

От приложените по делото писмени доказателства се установява, че към 09.07.2019г. свидетелят Е.С.М. е бил назначен на служба в МВР - в *****, които са структури на ***** и е имал качеството на длъжностно лице по смисъла на чл. 93 т.1 б. „a" от НК - към процесната дата на същия е било възложено да изпълнява със заплата постоянно служба в държавно учреждение, несъставляваща дейност само на материално изпълнение. Наред с това св.М. е бил и полицейски орган по смисъла на ЗМВР, към който закон препраща нормата на чл.304а НК. Качеството полицейски орган се извежда от обстоятелството, че е бил назначен в ***** и е изпълнявал охранителна и контролна дейност на ГКПП “Капитан Андреево", които дейности могат да се осъществяват само от полицейски органи, както гласи чл. 14, ал.1 и ал.2 и чл.30 ал.1 от ЗМВР. Качеството полицейски орган се извежда и от статута, който е имал, съгласно чл.57 и чл.142 ал.1 т.1 от ЗМВР. За разлика от тях, разследващите полицаи и служителите в Академията на МВР и НИКК не са „полицейски органи“ по смисъла на ЗМВР.

Съгласно чл.38, ал.1 от Инструкция № 8121з-813 „При проверка на документите на превозните средства *****, извършващ проверка на първа линия, изисква от водача определени документи, а именно: - документ за правоспособността да управлява превозното средство; - документ за регистрация на превозното средство; - документ за собственост на превозното средство; - задължителни застраховки, когато такива са необходими; - могат да бъдат изискани и документи за превозвания товар“.

Съгласно чл. 16 от Наредба за ГКПП „Органите за граничен паспортно-визов контрол на Министерството на вътрешните работи изпълняват следните задачи:

т. 1.осъществяват граничен паспортно-визов контрол на лица и транспортните средства, преминаващи през границата на Република България;

т. 2. разкриват, разследват и предотвратяват престъпления и нарушения против сигурността на държавната граница и паспортно-визовия режим на територията на граничните контролно-пропускателни пунктове;“

Съгласно чл. 102, ал. 1, т. 2 и т. 5  от ЗМВР – „За осъществяване на граничен контрол полицейските органи:

т. 2 - извършват гранични проверки на лицата, предметите в тяхно владение и превозните средства и не допускат преминаването им през граничните контролно -пропускателни пунктове, когато те не отговарят на условията, предвидени в нормативен акт, или са налице мерки, ограничаващи движението им през държавната граница;

т. 5 - извършват самостоятелно проверки в граничната зона на лица и превозни средства, както и на вещите и на стоките, които се пренасят или превозват от тях, включително на тези, подлежащи на митнически надзор и контрол, като при констатирано митническо нарушение уведомяват незабавно митническите власти; “

Така изложената фактическа обстановка се потвърждава от показанията на разпитаните по делото свидетели и приложените по делото писмени доказателствени средства. Тези доказателства напълно кореспондират с направените от подсъдимия самопризнания и с възприетите от обвинението фактически положения. Заради това, направеното от подсъдимия признание на изложените в обвинителния акт обстоятелства, не може да се счита за изолирано от цялостния доказателствен материал, а следва да се приеме за изцяло консолидирано с изводимата от него информация. Показанията на свидетелите М., Р. и П. са конкретни и ясни относно времето, мястото и начина, при които са предприели проверката документите на подсъдимия и подаването на парите на св. М.. В показанията си са категорични и последователни за механизма, по който подсъдимият искал да мотивира М. да го  пропусне да премине границата, като са категорични, че това е било съпътствано с предлагане на парична сума – една банкнота от 5 евро. Със сигурност свидетелите посочват, че даването на парите е станало в момента, когато М. е поискал свидетелството му за правоуправление на лекия автомобил и след като му е било обяснено, че ще бъде отклонен за допълнителна проверка, при която ще бъде установено, че управлява лекия автомобил без свидетелство за управление  и по тази причина няма да бъде  пропуснат да продължи пътуването си с лекия автомобил през Р България до ФР Германия. Именно тогава подсъдимият оставил банкнотата от 5 евро през отворения прозорец на бюрото на св. М., за да не го отклони на втора линия за проверка и за да го пропусне да премине с лекия автомобил от Р Турция  в Р Бъблгария. Така представените от  свидетелите факти не само, че не разкриват каквито и да било вътрешни противоречия или колебливост, но и изцяло синхронизират с писмените доказателствени средства за възложената им съгласно длъжностната характеристика полицейска работа. 

При така установените фактически положения следва да се приеме, че подсъдимият Д.Д. е предложил дар на полицейския служител Е.С.М., като е дал една банкнота с номинал 5 евро с левова равностойност 9,78лв. на длъжностно лице - ***** имащ качество на полицейски орган, за да не извърши действие по служба - да не го отклони за допълнителна проверка на втора линия и за да извърши действие по служба – да го пропусне да премине с лек автомобил Ауди Q7 с *** рег. № ***** от Р Турция в Р България, като водач на същия без валидно свидетелство за управление на МПС. Това предложение пряко е кореспондирало с преследваната от подсъдимия цел – полицейският служител да да не го отклони за допълнителна проверка на втора линия и да го пропусне да премине с лек автомобил Ауди Q7 с **** рег. № ***** от РТурция в РБългария, като водач на същия без валидно свидетелство за управление на МПС. От обективна страна подс. Д.Д. е осъществил състава на т.нар. активен подкуп при форма на изпълнителното деяние - „даде". В случая престъплението е довършено, тъй като подкупът /дарът/, представляващ пари, е излязъл от фактическата му власт с поставянето на банкнотата на бюрото на ***** Е. М., за когото са били предназначени и в чиито правомощия е било да не инициира допълнителна проверка и да го пропусне да премине с лекия автомобил в Република България. От своя страна ***** с обективни действия е показал, че не е приел дадения му подкуп и незабавно е сигнализирал за извършеното престъпление.

От субективна страна престъплението е извършено при условията на пряк умисъл. Обективните характеристики на дейността не поставят съмнение в това, че подсъдимият е имал представи за деянието – той е съзнавал, че предлага дар на длъжностно лице, както и че последният е именно ****. Съпътстващите предложението жестове и думи обективират осъзнатата от дееца връзка между даваната сума и преследваното неизпълнение на задълженията от изпълняващите полицейската работа служители.

Причината за престъплението е незачитането на установения правопорядък в държавата и стремежът за неговото преодоляване.

При определянето на наказанието съдът отчете обществената опасност на извършеното и сведенията за опасността на самия деец, смекчаващите и отегчаващи вината му факти. Д.Д. е гражданин на *****, роден е на ***год. Той има *****; трудово ангажиран е – като ******* не се установява негативен социален статус в държавата, чийто гражданин е, нито в държавата, в която живее. Подсъдимият има чисто съдебно минало, а процесуалното му поведение още в началото на предприетото наказателно преследване илюстрира критичност към стореното и оказване на съдействие за разкриване на обективната истина. Вземайки предвид високата степен на опасност на деянието, съвкупната преценка на двете категории обстоятелства – смекчаващи и отегчаващи в контекста и на степента, в която е бил засегнат защитения обект, налага извод за превес на първите и обоснова определяне на наказание под средния предвиден от закона размер, а именно „лишаване от свобода за срок от девет  месеца”. С оглед приложения процесуален ред за провеждане на съдебното следствие и на основание чл.58а ал.1 от НК съдът редуцира този размер с 1/3 и така наложи основното наказание „лишаване от свобода” за срок от шест месеца. Това наказание съдът прие, че не е необходимо да бъде изпълнено, за да бъдат постигнати визираните в чл.36 от НК цели и най-вече, за да бъде деецът поправен, доколкото установените за подсъдимия сведения не предполагат невъзможност за превъзпитание и извън местата за лишаване от свобода.  Ето защо, а и с оглед на това, че към момента на деянието Д.Д. не е бил осъждан на „лишаване от свобода”, на основание чл. 66 ал.1 от НК съдът отложи изтърпяването на това наказание с изпитателен срок от „три години”. 

Ръководейки се от макар и оскъдните данни за материалното и имотно състояние на подсъдимия и вземайки предвид, че към настоящия момент той е трудово ангажиран като *****, но временно неработещ, поради отнето свидетелство за управление, съдът определи кумулативното наказание „глоба” в размер на 2 000лв. Прие, че така наложените наказания в баланс ще бъдат в състояние да изпълнят преследваните от закона цели, като респектират подсъдимия към възможностите на държавата да санкционира този род прояви и в същото време окажат необходимия генерален превъзпитателен и възпиращ ефект по отношение на останалите.

На основание чл.307а от НК съдът отне в полза на държавата предмета на престъплението –1 бр. банкнота с номинал от 5 евро със сериен номер  ******.

                   Така мотивиран, съдът постанови присъдата си.

 

 

                                                                     Съдия: