Определение по дело №1176/2023 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 22 май 2023 г.
Съдия: Любомира Кирилова Несторова
Дело: 20237180701176
Тип на делото: Частно административно дело
Дата на образуване: 9 май 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

№ 1287

 

гр. Пловдив, 22.05.2023г.

 

 

 В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

                 АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД-ПЛОВДИВ, трети състав  в закрито съдебно заседание на двадесет и втори май, две хиляди двадесет и трета година в състав

 

                                 АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: Любомира Несторова

 

разгледа докладваното АД № 1176 по описа на Административен съд - Пловдив за 2023 и намира за установено следното:    

               Производството по делото е образувано по жалба на „ФУНДАМЕНТ“ ООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: ***, представлявано от управителя Г.П.Г., против Решение на ЕСУТ при Община Пловдив, обективирано в Протокол № 13, т.4 от 13.04.2023г.

              Жалбоподателят „ФУНДАМЕНТ“ ООД, представлявано от управителя Г.П.Г., твърди, че решението на ЕСУТ при Община Пловдив, взето с Протокол №13, т.4 от 13.04.2023г. е нищожно, респективно незаконосъобразно.

             Иска се Съдът да постанови решение, с което да бъде обявено за нищожно Решение, взето с Протокол №13, т.4 от 13.04.2023г. / в жалбата се сочи дата 12.04.2023г., но явно е допусната техническа грешка, тъй като в представения с жалбата Протокол № 13 на ЕСУТ при Община Пловдив е отбелязана дата 13.04.2023г. Също и в представения от пълномощника на Кмета на Община Пловдив Протокол № 13 на ЕСУТ при Община Пловдив е отбелязана дата 13.04.2023г. Иска се Съдът да отмени цитираното решение на ЕСУТ в останалата му част.

              Кметът на Община Пловдив, чрез процесуалния си представител- юрисконсулт П.с приложено пълномощно, в придружително писмо с вх. № 11250 от 22.05.2023г., намира жалбата за недопустима, тъй като

 Соченият в жалбата Протокол № 13,т.4 от 13.04.2023г. на ЕСУТ при община Пловдив не носи белезите на индивидуален административен акт.

             Иска се Съдът да остави жалбата без разглеждане като недопустима и да прекрати производството по делото. Претендира се юрисконсултско възнаграждение.

             Съдът установи следното:  ЕСУТ при Община Пловдив е разгледал заявление с вх. № 23 Ф-1008/1/ от 22.03.2023г. на „Фундамент“ ООД , скица-предложение за изменение на ПУП-ПРЗ за част от кв. 1, по плана на „Гробища до Рогошко шосе“, гр. Пловдив.  По т.1 от взетите решения е разгледал е техническото задание по чл. 125 от ЗУТ и скицата-предложение по чл. 135, ал.2 от ЗУТ. По т.2  на основание изброените законови разпоредби е прието решение, че техническото задание по чл. 125 от ЗУТ и скица-предложение по чл. 135, ал.2 от ЗУТ е допустимо изработването на проект за изменение на ПУП.; по т. 3 ЕСУТ приема техническото задание по чл. 125 от ЗУТ и скица-предложение по чл. 135, ал.2 от ЗУТ за изработване на изменение на ПУП / с подробно описание/. По т.4  е решено техническото задание по чл. 125 от ЗУТ и скица-предложение по чл. 135, ал.2 от зУТ да се изпратят на дирекция „Общинска собственост“ за становище. По т.5 е решено, че при положително становище на ЕСУТ се предлага на Кмета на Община Пловдив да одобри техническото задание по чл. 125 от ЗУТ и скица-предложение по чл. 135, ал.2 от ЗУТ и издаде заповед за разрешаване изработването на проект за ПУП и изменение на ПУП.

            На основание чл. 25 от АПК , за УПИ-I, за гробища, кв.1 по плана на „Гробища до Рогошко шосе“, одобрен с Решение № 391 /п/, взето с Протокол № 28 от 14.10.2010г. е налице стартирало административно производство по допускане изработване на ПУП и изменение на ПУП, поради което на основание чл. 54, ал.1, т.5 от АПК, е налице висящо преюдициално административно производство, което трябва да бъде приключено, за да има правно основание за разглеждане и произнасяне по заявление с вх. № 23 Ф-1008/1/ от 22.03.2023г.

              Съдът намира, че оспореното Решение на ЕСУТ при Община Пловдив, обективирано в Протокол №13 от 13.04.2023 г. не представлява индивидуален административен акт по смисъла на чл.21, ал.1, 2, 3 и 4 от АПК.  Същото попада в хипотезата на чл.21, ал.5 от АПК и е част от производството по издаване на индивидуален административен акт по реда на Раздел IV от ЗУТ „Условия и ред за изменение на устройствените планове“.

            Решението на ЕСУТ не е административен акт, засягащ правната сфера на жалбоподателя с непосредствено отнемане, изменение или ограничаване на права или противозаконно създаващ задължения за оспорващия или създаващ права на трето лице, с което уврежда жалбоподателя.

          Предназначението на експертния съвет по устройство на територията /ЕСУТ/, според чл. 6, ал.1 ЗУТ е да извършва консултативна и експертна дейност. Съгласно цитираната разпоредба  националният експертен съвет по устройство на територията и регионална политика, областните и общинските (районните) експертни съвети по устройство на територията извършват консултативна и експертна дейност.

 ЕСУТ не е административен орган, който може да спре административното производство на основание чл. 54, ал.1, т.5 от АПК. По-скоро е изразено становище относно стартирало друго административно производство, но спиране на административното производство може да издаде органът, който е оправомощен да издаде заповед за разрешаване изработването на проект за изменение на ПУП, а това е кметът на община Пловдив.

             При това положение обжалваното решение на ЕСУТ при община Пловдив е изрично изключена от съдебен контрол с разпоредбата на чл.21, ал.5, изр.2 от АПК. Тази разпоредба е обоснована от това, че такъв вид актове са част от производствата по издаване на индивидуални административни актове. Защитата срещу тях следва да се осъществи в производството по обжалване на крайния индивидуален административен акт, с който ще приключи административното производство. При тази законова уредба е ясно, че оспореното решение не подлежи на самостоятелно обжалване. 

             Съдът намира, че са налице условията, визирани в разпоредбата на чл. 159, т.1 от АПК и жалбата като процесуално недопустими следва да бъде оставена без разглеждане, а производството по делото - прекратено.

             Съгласно разпоредбата на чл.143, ал.3 от АПК, когато съдът отхвърли оспорването или прекрати производството, ответникът има право на разноски, освен ако с поведението си е дал повод за завеждане на делото, включително юрисконсултско възнаграждение, определено съгласно чл. 37 от Закона за правната помощ. 

               В случая своевременно е претендирано юрисконсултско възнаграждение от юрисконсулт П., което се установи в размер на 100 лв. / сто лева/, която сума се дължи от жалбоподателя.

             Във връзка с горепосоченото и на основание чл.159, т.1 от АПК Съдът

 

О  П  Р  Е  Д  Е  Л  И  :

 

               ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на „ФУНДАМЕНТ“ ООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: ***, представлявано от управителя Г.П.Г., против Решение на ЕСУТ при Община Пловдив, обективирано в Протокол № 13, от 13.04.2023г. 

            ОСЪЖДА „ФУНДАМЕНТ“ ООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: ***, представлявано от управителя Г.П.Г.,*** сумата в размер на 100 лв. / сто лева/.

            ПРЕКРАТЯВА  производството по АД  №1176 по описа за 2023 г. на Административен съд – Пловдив. 

              ОПРЕДЕЛЕНИЕТО   подлежи на обжалване  пред ВАС с частна жалба  в 7- дневен срок от получаване на съобщението.

 

 

 

 

Административен съдия: /п/