Решение по дело №388/2021 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: 36
Дата: 26 януари 2022 г.
Съдия: Ирена Илкова Янкова
Дело: 20217240700388
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 28 юни 2021 г.

Съдържание на акта

                           Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

         № 36               26.01.2022г.      град Стара Загора

 

              В    И  М  Е  Т  О    Н  А    Н  А  Р  О  Д  А

 

            Старозагорският административен съд, ІІІ състав, в публично съдебно заседание на осемнадесети януари през две хиляди двадесет и втора година, в състав:

 

                                                                                  СЪДИЯ: ИРЕНА ЯНКОВА

    

при секретар  Минка П.                                                          и с участието  на прокурор                                                                                                    като разгледа докладваното от съдия ИРЕНА ЯНКОВА административно дело № 388 по описа за 2021г., за да се произнесе съобрази следното:    

       

           Производството е по реда на чл. 145 и сл. Административнопроцесуалния кодекс /АПК/ във връзка с чл.26б от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народно събрание от 13.03.2020г., и за преодоляване на последиците.  

            Образувано е по жалба на „Колобрите“/ преди „Колор принт“ ООД/, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Стара Загора, ул. „Димитър Караджов“№ 6, представлявано от управителя С. К., подадена чрез пълномощника му адв. Е.К. от САК, срещу Заповед № З-ЦУ-983/ 06.04.2021г., издадена от Изпълнителния директор на НАП, с която заповед е отказано предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“ по Заявление рег. № BG16RFOP002-2.095-4508 на „Колор принт“ ООД.

            В жалбата са изложени доводи за незаконосъобразност на оспорения административния акт, по съображения поради липса на форма за постановяването му в противоречие и при неправилно приложение на материалния закон и при съществени нарушения на административно производствените правила  и в несъответствие с целта на закона.  Жалбоподателят поддържа, че оспорената заповед е нищожна поради липса на форма. Тя не била подписана саморъчно, нито с валиден електронен подпис. Доколкото „Колор принт“ ООД е изпълнило всички условия и изисквания по предвидените критерии за допустимост на кандидатите във връзка с предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“, неправилно, необосновано и незаконосъобразно е отказано предоставянето на такава помощ на дружеството. Изпълнителният директор на НАП се позовава на едностранно въведено от НАП при липса на компетентност и в противоречие с решение № 947 от 18.12.2020 година на МС и Закона за мерките и действията по време на извънредно положение и за преодоляване на последиците  условие за наличие на код на икономическа дейност за 2019 година, като условие за допустимост на кандидатите. Това изискване противоречало и на принципа на истинност в административния процес. Административният акт бил постановен при неизяснена фактическа обстановка. Твърди, че след като „Колор принт“ ООД отговаря на условието за преустановяване на осъществявана в търговския обект дейност вследствие на разпоредени със заповеди на Министъра на здравеопазването противоепидемични мерки, дружеството се явява правоимащо лице за финансово подпомагане по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“. Счита, че при липсата на нормативно регламентирано изискване, заявената за подпомагане дейност да е декларирана като основна или допълнителна икономическа дейност в подадените годишните отчети за дейността за 2019г., съотв. осъществяваната икономическа дейност от предприятията и в заявените за подпомагане обекти да е с определен код по КИД – 2008 съгласно данните от НСИ/ Мониторстат за 2019г., в нарушение на материалния и  процесуалния закон  е отказано финансово подпомагане за преустановената в обекта дейност, вследствие на въведените със заповеди на Министъра на здравеопазването противоепидемични мерки и наложените в тази връзка ограничения. Направено е искане за отмяна на обжалваната Заповед № З-ЦУ-983/ 06.04.2021г. на Изпълнителния директор на НАП, като незаконосъобразна.

 

            Ответникът по жалбата – Изпълнителен директор на Националната агенция за приходите, чрез процесуалния си представител по делото, оспорва жалбата като неоснователна и моли да бъде отхвърлена. Поддържа, че оспорената заповед е издадена от компетентен орган, при спазване на процесуалните правила и в съответствие и при правилно приложение на закона, като от представените по делото доказателства безспорно било установено, че кодът на осъществяваната икономическа дейност от дружеството – жалбоподател, определен за 2019г. по данни на НСИ, не попада в посочените в Условията за кандидатстване и условия за изпълнение кодове на основна/допълнителна икономическа дейност, допустими за подпомагане, което е едно от условията за отпускане на безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020 по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“.

            Въз основа на съвкупната преценка на представените по делото доказателства, съдът приема за установено следното от фактическа страна по административно-правния спор:

С Решение № 947 от 18.12.2020г. на Министерски съвет на РБългария, на основание чл. 26б от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020г., и за преодоляване на последиците, е дадено съгласие Министерството на икономиката със средства по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" в размер 156 000 000 лв. да обяви процедура на директно предоставяне с конкретен бенефициент - Националната агенция за приходите, като е определено че Националната агенция за приходите е администратор на помощта по мярка "Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки". Посочено е, че целта на процедурата на директно предоставяне е да се осигурят средства за обезпечаване на плащанията към крайните ползватели по мярка „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки". С решението одобрени критерии и ред, по които НАП предоставя на микро-, малки и средните предприятия помощта. Като допустими са определени кандидатите, които са юридически лица или еднолични търговци, регистрирани съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите или юридически лица, регистрирани съгласно Закона за юридическите лица с нестопанска цел, не по-късно от 01.10.2020г., отговарящи на изискванията за микро-, малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36) и които са преустановили или ограничили дейността си в резултат на Заповеди № РД-01-655/ 13.11.2020г. и № РД-01-677/ 25.11.2020г. на Министъра на здравеопазването. Предвидено е подборът на предприятията да се основава на принципа на финансиране, основано на нуждите – съответствие с основните предизвикателства пред бизнеса/ икономиката, като за финансиране ще бъдат предложени заявленията, които съответстват на критериите, по реда на тяхното постъпване, до изчерпване на финансовия ресурс по схемата. Изпълнението на решението е възложено на Министъра на икономиката и на Изпълнителния директор на НАП.

            На основание чл. 45, ал.2 от ЗУСЕСИФ във връзка с постъпило проектно предложение ИСУН № BG16RFOP002-2.094-0006 с наименование „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки чрез прилагане на схема за подпомагане от Национална агенция за приходите (НАП)“ и одобрен от Ръководителя на Управляващия орган на ОПИК оценителен доклад, между Министерство на икономиката, в чиято структура е Главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност", определена за Управляващ орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, и Национална агенция за приходите, е сключен Административен договор № 7/ 19.01.2021г./ л.22-26/  за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, процедура чрез директно предоставяне BG16RFOP002-2.094 „Подкрепа на оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки, чрез прилагане на схема за подпомагане от Национална агенция за приходите (НАП)“. Съгласно чл.2, т.1 от договора, Ръководителят на УО предоставя на бенефициента Национална агенция за приходите безвъзмездна финансова помощ в размер до 156 000 000 лева, която представлява 100 % от общите допустими разходи по проекта, за изпълнение на проект с наименование „Подкрепа на оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки чрез прилагане на схема за подпомагане от Национална агенция за приходите (НАП)“, с рег. BG16RFOP002-2.094-0006, съгласно условията на договора и приложенията към него. Съгласно договора безвъзмездната финансова помощ към крайните ползватели на помощта /МСП, които са преустановили или ограничили дейността си в резултат на заповеди на Министъра на здравеопазването за въвеждане на временни противоепидемични мерки/, се предоставя съобразно условията на „Временна рамка за мерки за държавна помощ в подкрепа на икономиката в условията на сегашния епидемичен взрив от COVID-19“ от 19.03.2020г.  

Съгласно утвърдените Условия за кандидатстване и условия за изпълнение за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“ по Приоритетна ос 2 "Предприемачество и капацитет за растеж на МСП", Инвестиционен приоритет 2. 2. "Капацитет за растеж на МСП" на ОПИК / л. 178 и следващи/  целта на процедурата е осигуряване на оборотен капитал за регистрирани в Република България микро, малки и средни предприятия, засегнати от временните противоепидемични мерки, за преодоляване на икономическите последствия, като процедурата е насочена към осигуряване на оперативен капитал за българските микро, малки и средни предприятия, засегнати от наложените временни противоепидемични мерки със заповеди на Министъра на здравеопазването, за справяне с последиците от пандемията COVID-19. Посочено е, че безвъзмездната финансова помощ, предоставяна по схемата, следва да бъде в максимален размер на 20 % /респ. на 10%/ от оборота без ДДС от засегнатите от заповеди на МЗ обекти/дейности за същия календарен период в рамките на периода от 1 март 2019г. до 29 февруари 2020г., за срок до отпадането на съответното основание за преустановяване на дейността, а в случай че обектите не са извършвали дейност или дейността не е осъществявана през посочения период, за месец октомври 2020г. (приложимо за предприятия, които след 01.01.2020г. са започнали или възобновили дейност, преустановена с посочените заповеди), за всеки от месеците до отпадане на съответното основание за преустановяване на дейността, като за непълен месец безвъзмездните средства се предоставят пропорционално на дните от месеца, за предприятия с посочените в Условията за кандидатстване и условия за изпълнение кодове на основна/допълнителна икономическа дейност, съгласно КИД-2008 на НСИ. В Условията за кандидатстване са разписани и изискванията към кандидатите по процедурата, като съгласно раздел 11 „Допустими кандидати“, т.11.1 – „Критерии за допустимост на кандидатите“, допустими са само кандидатите, които: т.11.1.1. са юридически лица или еднолични търговци, регистрирани съгласно ТЗ или Закона за кооперациите или юридически лица, регистрирани съгласно ЗЮЛНС, извършвали съответната икономическа дейност; т.11.1.2. са регистрирани не по-късно от 01.10.2020г.; т.11.1.3. отговарят на изискванията за микро, малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия, Препоръка на Комисията от 6 май 2003г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36) и Приложение I на Регламент (ЕС) № 651/ 2014; т. 11.1.4. са преустановили или ограничили дейността си в резултат на посочени заповеди на Министъра на здравеопазването в търговските обекти, по отношение на които се заявява подкрепа и да развиват основна или допълнителна икономическа дейност (съгласно данни за 2019г.) в един от посочените кодове/сектори съгласно Класификация на икономическите дейности (КИД – 2008 – Приложение 3 към Условията). Изрично е указано, че допустими по процедурата са единствено кандидати, чиито обекти са засегнатите вследствие на една или повече от посочените заповеди на Министъра на здравеопазването, като кодът на икономическата дейност, извършвана в обектите, преустановили/ограничили дейност, също трябва да попада в един от посочените кодове/сектори съгласно КИД – 2008. Кодът на основна/допълнителна икономическа дейност на предприятието-кандидат, следва да бъде посочен в т. 1 „Данни на кандидата“, поле „Код на основна/допълнителна икономическа дейност на кандидата“ от Формуляра за кандидатстване, като кандидатите носят отговорност за правилното му определяне, като ще бъде извършвана и служебна проверка от НСИ /Мониторстат. Източник/обект на проверка относно кода на икономическа дейност на търговския обект е посоченото от кандидатите във Формуляра за кандидатстване (т. 1 „Данни за кандидата“, поле „Код на икономическата дейност, извършвана в обектите, преустановили/ограничили дейност“). Съгласно т.11.2.2 от Условията за кандидатстване, кандидатите могат да заявяват подкрепа само за основната или допълнителната си икономическа дейност, която попада сред допустимите кодове, изброени в т.11.1 от Условията за кандидатстване (съответно засегнатите търговски обекти следва да извършват допустимата основна или допълнителна търговска дейност, която попада сред допустимите кодове, изброени в т.11.1 от Условията за кандидатстване). Кодът на основна/допълнителната икономическа дейност на предприятието-кандидат ще се проверява въз основа на данни за 2019г. В случай, че след проверката се установи, че съгласно данните от НСИ/ Мониторстат кодът на основната/допълнителната икономическа дейност на кандидата за 2019г., е недопустим, заявлението се отхвърля. В случай че след проверката се установи, че съгласно данните от НСИ/ Мониторстат за 2019г. кодът на основната/допълнителната икономическа дейност на кандидата е допустим, но е попълнен погрешно във Формуляра за кандидатстване, се извършва служебна корекция в т. 1 „Данни на кандидата“, поле „Код на основна/допълнителна икономическа дейност на кандидата“ от Формуляра за кандидатстване. В Указанията за кандидатстване освен критериите за допустимост, респ. за недопустимост на кандидатите, подробно са разписани допустимите, съотв. недопустимите за финансиране дейности; категориите разходи, допустими за финансиране и условията за допустимост на разходите; начина на подаване на заявленията за подкрепа; документите, които следва да бъдат представени др. Съгласно раздел 21 – „Ред за подбор /административно съответствие и допустимост/ на заявленията за подкрепа“, подборът на заявленията се основава на принципа на финансиране, основано на нуждите – съответствие с основните предизвикателства пред бизнеса/икономиката, като за финансиране ще бъдат предложени заявленията, които съответстват на критериите за подбор (оценка на административно съответствие и допустимост на заявленията), до изчерпване на финансовия ресурс по схемата. В случай на установени по време на оценката нередовности, непълноти и/или несъответствия на документите за кандидатстване, на съответния кандидат се изпраща уведомление за установените нередовности, непълноти и/или несъответствия и се определя

Съгласно Условията за кандидатстване и условията за изпълнение /раздел 27 „Допълнителна информация“/, НАП взема мотивирано решение за отказ за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ в следните случаи: 1. за всяко заявление за подкрепа, което не отговаря на изискванията за подкрепа; 2. за заявления за подкрепа, при които се предвижда финансиране в нарушение на чл.4, ал. 4 на ЗУСЕСИФ; 3. на кандидат, който не отговаря на изискванията за краен ползвател или не е представил в срок доказателства за това;  4. за заявления за подкрепа, при които държавната помощ е недопустима и 5. за заявления за подкрепа при декларирани данни, които не се потвърждават от извършените служебни проверки и в резултат от установеното несъответствие кандидатите не отговарят на изискванията на условията за кандидатстване.

            Жалбоподателят в настоящото производство – „Колор принт“ ООД, е кандидатствал за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“, с подадено на 11.01.2021г. чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020)  Проектно предложение  рег. № BG16RFOP002-2.095-4508. С подаденото заявление е кандидатствано за безвъзмездно финансово подпомагане по процедура „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“, за преустановилия дейност обект - бирария „Колобрите на бирата“, гр. Стара Загора, бул. „Методи Кусев“ №1. Видно от подадения Формуляр за кандидатстване /л.111 и сл. по делото/ в т.I „Данни за кандидата“, в поле „Основна икономическа дейност на кандидата“ е посочено „дейност на питейни заведения с код 56.30, а в поле „Допълнителна икономическа дейност на кандидата“ е посочено „неприложимо“ Съответно в полето „КИД, извършвана в обектите, преустановили/ ограничили дейност, за която се иска предоставяне на БФП в размер на 20 % от реализирания в тях оборот“, е посочен КИД 56.30 „Дейност на питейни заведения“. Към заявлението са приложени изискуемите се декларации.

            Със съобщение, изпратено чрез ИСУН  „Колор принт“ ООД е уведомено, че в хода на извършената служебна проверка на подаденото от кандидата за финансово подпомагане заявление, е установено несъответствие между данните, декларирани в заявлението и наличните в НАП данни по отношение на посочената основна или допълнителна дейност. Установено е, че съгласно данните от НСИ/ Мониторстат кодът на осъществяваната от дружеството през 2019г. основна/допълнителна икономическа дейност не е сред посочените в т.4 от раздел 11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията и в изпълнение на подточка 2 от раздел 11.2 „Критерии за недопустимост на кандидатите“. На „Колор принт“ ООД е дадена възможност в 7-дневен срок да удостовери, че осъществяваната основна или допълнителна икономическа дейност /по данни за 2019г./ е с допустим/недопустим код/сектор съгласно Условията.

            В отговор кандидатът „Колор принт“ ООД е заявил, че кодът на икономическата дейност е 56.30 за  2019 година.

На подаденото от „Колор принт“ ООД Заявление рег. № BG16RFOP002-2.095-4508 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020 по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“, е извършено оценка на административно съответствие и допустимост на заявлението. Съгласно представения Формуляр за оценка на проект на кандидата „Колор принт“ ООД, лицето не е изпълнило едно от условията по т.11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“. С оглед на което е прието, че на кандидата следва да се откаже финансова помощ по ОПИК 2014-2020 по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“.

 

            С оспорената в настоящото съдебно производство Заповед № З-ЦУ-983/ 06.04.2021г., издадена от Изпълнителния директор на НАП, на основание чл.10, ал.1, т.1 и т.18 от Закона за Националната агенция за приходите, чл.26б от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народно събрание от 13.03.2020г., и за преодоляване на последиците и Решение на Министерския съвет № 947 от 18.12.2020г., е отказано предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“, на „Колор принт“ ООД, ЕИК ********* по Заявление рег. № BG16RFOP002-2.095-4508. От фактическа страна обжалваният административен акт се основава на обстоятелството, че при извършена служебна проверка за допустимост на подаденото Заявление рег. № BG16RFOP002-2.095-4508 за съответствие с Условията за кандидатстване и условията за изпълнение за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020 по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“, е установено, че лицето не е изпълнено едно от условията по т.11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“. Посочено е, че съгласно Условията допустими са само кандидатите, които са засегнати от временните противоепидемични мерки и развиват основна или допълнителна икономическа дейност (съгласно данни за 2019г.) в един от посочените в т.4 от раздел 11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията кодове/сектори съгласно Класификация на икономическите дейности КИД – 2008 – Приложение 3 към Условията, като кодът на икономическата дейност, извършвана в обектите, преустановили/ограничили дейност, също трябва да попада в един от посочените кодове/сектори съгласно КИД – 2008. Сочи се в заповедта, че в хода на проверката е установено, че декларираните със заявлението кодове на основна/допълнителна дейност съгласно КИД – 2008 (Приложение № 3 към Условията),  са 47.29 – Търговия на дребно с други хранителни стоки, съответно код на допълнителна дейност не е посочена. Дружеството кандидатства за помощ в размер на 20% от оборота без ДДС за преустановената дейност, извършвана в рамките на дейност по група КИД-2008 – 56.30 – Дейност на питейни заведения. С годишните отчети за дейността, подадени от „Колор принт“ ООД в НСИ кодът на осъществяваната през 2019г. основна икономическа дейност е 47.29 Търговия на дребно с други хранителни стоки. В отчетите на дружеството не е посочено осъществяване на допълнителна дейност. От дружеството не са представени доказателства, потвърждаващи наличието на основен/ допълнителен КИД вписан в НСИ съгласно условията за кандидатстване в т.4 от раздел 11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“. Прието е, че съгласно данните от НСИ/ Мониторстат кодът на осъществяваната от Колор принт“ ООД през 2019г. основна/ допълнителна икономическа дейност не е сред посочените в т.4 от раздел 11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията и в изпълнение на подточка 2 от раздел 11.2 „Критерии за недопустимост на кандидатите“, заявлението следва да бъде отхвърлено.

            По делото са представени и приети като  доказателства документите, съдържащи се преписката по издаване на оспорения административен акт, в т.ч подаденото от „Колор принт“ ООД Заявление рег. № BG16RFOP002-2.095-4508 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, ведно с приложените към него документи в изпълнение на дадените от НАП указания; Административен договор от 19.01.2021г.; Условия за кандидатстване и условия за изпълнение за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020г. по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“; Критерии и методология за оценка на проектни предложения; Формуляр за оценка на проект на кандидата „Колор принт“ ООД;, Удостоверение за регистрация на заведение за обществено хранене,“ Обобщена месечна справка за извършените продажби в бирарията и други.

            От назначената по делото съдебно-икономическа експертиза се установи, че през 2019 година дружеството стопанисва само един обект, находящ се на адрес гр. Стара Загора, бул. “Методи Кусев“ № 1. “Колор принт“ ООД през 2019 година е извършвало дейност само като бирария. Дружеството е реализирало 100 процента от оборота си за 2019 година в посочения обект – бирария, тоест извършва дейност като питейно заведение. Като се вземе впредвид дейността на „Колор принт“ ООД, извършвана от него през 2019 кодът на икономическа дейност следва да бъде определен като 56,30 -  „ дейност на питейни заведения“. През 2020 година жалбоподателят също извършва дейност,  като питейно заведение.

 

      Съдът, като обсъди събраните по делото доказателства във връзка с направените в жалбата оплаквания, доводите и становищата на страните и като извърши цялостна проверка на законосъобразността на оспорения административен акт на основание чл. 168, ал.1 във връзка с чл.146 от АПК, намира за установено следното:

            Оспорването, като направено от легитимирано лице с правен интерес - адресат обжалваната заповед за отказ за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, в законово регламентирания срок по чл. 149, ал. 1 от АПК  и против административен акт, подлежащ на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност, е процесуално допустимо.

           Разгледана по същество жалбата е основателна.

  С Решение № 947 от 18.12.2020г. на Министерски съвет на РБългария, с което на основание чл. 26б от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г., и за преодоляване на последиците, е дадено съгласие Министерството на икономиката със средства по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" в размер 156 000 000 лв. да обяви процедура на директно предоставяне с конкретен бенефициент – НАП, Националната агенция за приходите е определена за администратор на помощта по мярка "Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки". С оглед на което оспорената заповед, с която е отказано предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020г. по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“ по подаденото от „Колор принт“ ООД Заявление рег. № BG16RFOP002-2.095-4508 е издадена от материално компетентния орган – Изпълнителния директор на Националната агенция за приходите. 

 

 Обжалваната заповед обаче е постановена в противоречие и при неправилно приложение на материалния закон, при допуснати съществени нарушения на административно-производствените правила и в несъответствие с целта на закона. Съображенията за това са следните:

 

            Съдебният контрол за материална законосъобразност на оспорения  административен акт обхваща преценката налице ли са установените от компетентния орган релевантни юридически факти /изложени като мотиви в акта/ и доколко същите се субсумират в нормата, възприета като правно основание за неговото издаване, съответно - следват ли се разпоредените с акта правни последици. В случая от фактическа страна постановения от Изпълнителния директор на НАП отказ за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на кандидата „Колор принт“ ООД, от фактическа страна се основава на констатацията, че „при извършена служебна проверка за допустимост на подаденото Заявление рег. № BG16RFOP002-2.095-4508 от „Колор принт“ ООД, за съответствие с Условията за кандидатстване и условията за изпълнение за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020 по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“, е установено, че лицето не е изпълнено едно от условията по т.11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“. Последващото тази констатация изложение, формиращо мотивите за постановения отказ за финансово подпомагане, се свежда до възпроизвеждане на изискването за допустимост на кандидатите по т.4 от раздел 11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията за кандидатстване и условията за изпълнение; установеното при извършените проверки за нуждите на оценката по критериите за подбор /оценка на административно съответствие и допустимост на заявленията/, че кодът по КИД – 2008 на осъществяваната основна икономическа дейност през 2019г. съгласно подадените от „Колор принт“ ООД годишни отчети за дейността, е 47.29 – Търговия на дребно с  други  хранителни стоки, която дейност не е включена в допустимите за подпомагане кодове/ сектори дейности, а заявената за подпомагане дейност в търговския обект с код 56.30 – дейност на питейни завадения, не е посочена в отчетите на дружеството като осъществявана допълнителна дейност с нито един код от КИД-2008 от група 56. В заключение е прието, че съгласно данните от НСИ/ Мониторстат кодът на осъществяваната от „Колор принт“ ООД през 2019г. основна/допълнителна икономическа дейност не е сред посочените в т.4 от раздел 11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията и в изпълнение на подточка 2 от раздел 11.2 „Критерии за недопустимост на кандидатите“, заявлението да бъде отхвърлено.

Във връзка с посоченото в обжалваната заповед като основание за постановения отказ за предоставяне на БФП, че кодът по КИД – 2008 на осъществяваната основна икономическа дейност през 2019г. съгласно подадените от „Колор принт“ ООД годишни отчети за дейността /код 47.29 – Търговия на дребно с други нехранителни стоки не е включен в допустимите за подпомагане кодове/ сектори дейности и че заявената за подпомагане дейност в търговския обект с код 56.30 – дейност на питейни заведения не е посочена в отчетите на дружеството като осъществявана основна/ допълнителна икономическа дейност на предприятието-кандидат по данните от НСИ/ Мониторстат за 2019г., следва да се отбележи следното:

 

Съгласно чл.26б, ал.1 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народно събрание от 13.03.2020г., и за преодоляване на последиците, на микро, малки и средни предприятия, които в изпълнение на заповед на министъра на здравеопазването при извънредна епидемична обстановка са преустановили дейността си след 1 ноември 2020г., се предоставят безвъзмездни средства в размер на процент от оборота им без ДДС за същия календарен период в рамките на периода от 1 март 2019г. до 29 февруари 2020г. включително, за срок до отпадането на съответното основание за преустановяване на дейността, като в ал.2 на чл.26б е регламентирано, че средствата по ал. 1 се предоставят на микро, малки и средни предприятия, отговарящи на критерии и по ред, определени от Министерския съвет по предложение на Министъра на икономиката. С Решение № 947 от 18.12.2020г. на Министерски съвет на РБългария, на основание чл. 26б от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020г., и за преодоляване на последиците, е дадено съгласие Министерството на икономиката със средства по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" в размер 156 000 000 лв., да обяви процедура на директно предоставяне с конкретен бенефициент - Националната агенция за приходите, като с решението са одобрени критерии и ред, по които НАП предоставя на микро-, малки и средните предприятия помощта. Като допустими са определени кандидатите, които са юридически лица или еднолични търговци, регистрирани съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите или юридически лица, регистрирани съгласно Закона за юридическите лица с нестопанска цел, не по-късно от 01.10.2020г., които отговарят на изискванията за микро-, малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36) и които са преустановили или ограничили дейността си в резултат на Заповеди № РД-01-655/13.11.2020г. и № РД-01-677/25.11.2020г. на Министъра на здравеопазването. Следователно определеният от компетентния орган – Министерски съвет на РБългария, критерий за допустимост на кандидатите /по т.4/, се свърза единствено с условието за преустановяване или ограничаване на дейността вследствие на въведените със заповеди на Министъра на здравеопазването противоепидемични мерки. По идентичен начин, в утвърдените от Ръководителя на УО на ОПИК Условия за кандидатстване с проектни предложения за предоставяне на БФП по ОПИК 2014-2020 по Процедура чрез директно предоставяне BG16RFOP002-2.094 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки, чрез прилагане на схема за подпомагане от Национална агенция по приходите (НАП)“ /раздел 15/, е определено, че целевата група по процедурата чрез директно предоставяне на БФП са крайните ползватели, към които е насочена подкрепата, която ще бъде предоставяна от НАП чрез нарочна схема, обявена и администрирана от НАП, насочена към микро, малки и средни предприятия, които са преустановили или ограничили дейността си в резултат на заповеди на министъра на здравеопазването за въвеждане на временни противоепидемични мерки,  а именно предприятия, в търговските обекти по отношение на които се заявява подкрепа, преустановили или ограничили дейността си в резултат на заповеди на Министъра на здравеопазването, свързани с въведени временни противоепидемични мерки на територията на страната. Следователно нито органът, който законът определя като материално компетентен да определи критериите, по които НАП ще предоставя БФП – Министерски съвет на РБългария, нито УО на ОПИК при определянето на целевата група по процедурата крайни ползватели на помощта, обвързват условията за допустимост на кандидатите /крайни ползватели, към които е насочена подкрепата/, с изискването за осъществяване на основна или допълнителна икономическа дейност от предприятията и в заявените за подпомагане обекти с определен код по КИД – 2008 съгласно данните от НСИ/ Мониторстат за 2019г. Доколкото Националната агенция за приходите е определена единствено да прилага /обявява и администрира/ Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“ т.е. НАП е единствено администратор на помощта по мярка „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки" /т. 4 на Решение № 947 от 18.12.2020г. на МС/, очевидно НАП не е овластена да въвежда като критерии за допустимост на кандидатите допълнителни ограничителни условия и изисквания, непредвидени в Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народно събрание от 13.03.2020г., и за преодоляване на последиците и в Решение № 947 от 18.12.2020г. на МС. Без съмнение разписаното в Условията за кандидатстване като критерий за допустимост изискване по т.11.1.4, кандидатите не само да са преустановили или ограничили дейността си в резултат на заповеди на Министъра на здравеопазването в търговските обекти, по отношение на които се заявява подкрепа, но и кумулативно с това да развиват основна или допълнителна икономическа дейност (съгласно данни за 2019г.) в един от посочените кодове/сектори съгласно КИД – 2008, като кодът на икономическата дейност, извършвана в обектите, преустановили/ограничили дейност, също трябва да попада в един от тези кодове/сектори съгласно КИД – 2008, представлява недопустимо въведено от администратора на БФП ограничително изискване, което не намира основание нито в закона, нито в Решение № 947 от 18.12.2020г. на МС и в определените с решението критерии за допустимост на кандидатите, нито в условията на Процедура за директно предоставяне BG16RFOP002-2.094 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки, чрез прилагане на схема за подпомагане от Национална агенция по приходите (НАП)“. Съответно при липса на материална компетентност на НАП и в противоречие с актове от по-висока степен, с т.11.2.2 /Критерии за недопустимост на кандидатите/ от Условията за кандидатстване по Схема за набиране на заявления за подкрепа „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“, е определено, че кандидатите могат да заявяват подкрепа само за основната или допълнителната си икономическа дейност с код по КИД-2008 съгласно данните от НСИ/ Мониторстат за 2019г., която попада сред допустимите кодове, изброени в т.11.1 от Условията за кандидатстване, като съответно засегнатите търговски обекти следва да извършват допустимата основна или допълнителна търговска дейност, която попада сред допустимите кодове, изброени в т.11.1 от Условията за кандидатстване.

 

С оглед на гореизложеното съдът приема, че въз основа на регламентацията по чл.26б от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народно събрание от 13.03.2020г., и за преодоляване на последиците и на определените от Министерски съвет на РБългария с Решение № 947 от 18.12.2020г. критерии за допустимост на кандидатите за подпомагане – крайни ползватели по процедура „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки, чрез прилагане на схема за подпомагане от Национална агенция по приходите (НАП)“, релевантно за преценката за допустимостта на кандидатите е дали същите са преустановили или ограничили дейността си вследствие на въведените със заповеди на Министъра на здравеопазването временни противоепидемични мерки след 1 ноември 2020г. Съответно оценката за административно съответствие и допустимост по този критерий, е недопустимо да се основава на данните от НСИ/ Мониторстат за определения код на основната и/или на допълнителната икономическа дейност на предприятието по КИД-2008 за 2019г., нито на обстоятелството, дали ограничената/ преустановената дейност в обекта, по отношение на който се заявява подкрепа и за която дейност се иска предоставяне на БФП, е била заявена като основна или допълнителна дейност в подадения в НСИ Годишен отчет за дейността за 2019г., респ. в ГДД за 2019г. Действително подпомагането по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“, се извършва чрез предоставяне на безвъзмездни средства в размер на процент от оборота без ДДС на засегнатите от заповедите на МЗ обекти/дейности за същия календарен период в рамките на периода от 1 март 2019г. до 29 февруари 2020г., но това не означава, че критерият за допустимост на кандидатите следва да се обвърже с определен код на основна или на допълнителна икономическа дейност на предприятието по КИД-2008 въз основа на  данните от НСИ/ Мониторстат за 2019г. или с изискването дейността в засегнатия през 2020г. търговски обект, за подпомагането на който обект е заявено искане, по данните от НСИ/ Мониторстат за 2019г. да представлява основна или допълнителна дейност на кандидата. В този смисъл констатацията, че дейност на предприятието, респ. дейност в обект на предприятието, след първи ноември 2020г. е преустановена или ограничена в резултат на заповеди на министъра на здравеопазването за въвеждане на временни противоепидемични мерки на територията на страната, е достатъчна да обуслови извод, че кандидатът отговаря на този критерий за допустимост на заявеното подпомагане за засегнатата дейност, респ. обект, без значение дали тази дейност по данните от НСИ/ Мониторстат за 2019г. представлява основна или допълнителна дейност на кандидата. Администраторът на помощта – Национална агенция за приходите, разполага с достатъчно механизми за проверка и източници на информация за определянето на оборота от засегнатите със заповедите на МЗ обекти/дейности за периода от 1 март 2019г. до 29 февруари 2020г.,  който период е релевантен за определяне размера на предоставяната БФП.

            Въз основа на гореизложеното съдът приема, че по отношение на „Колобрите“ ООД/ преди „Колор принт“ ООД/ са изпълнени всички условия по критериите за допустимост на кандидатите, за подпомагане по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“. Очевидно кандидатът е юридическо лице,  регистрирано по ТЗ преди 01.10.2020г.; отговаря на изискванията за микро-предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия, Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36) и по отношение на кандидата са изпълнени критериите за допустимост по т.11.1.5; т.11.1.6 и т.11.1.7 от Условията за кандидатстване. От представените от кандидата „Колор принт“ ООД документи  - Удостоверение за регистрация на заведение за обществено хранене № 101/6304 от 13.03.2018г., издадено от Директора на ОДБХ – Стара Загора /л.43 по делото/; Удостоверение за категоризация на обект, /л.41/; и от назначената по делото съдебно-икономическа експертиза по несъмнен начин се установява, че  осъществявана от „Колор принт“ ООД икономическа /стопанска/ дейност, преустановена в резултат на въведени със заповеди на Министъра на здравеопазването временни противоепидемични мерки, в търговския обект, по отношение на който се заявява подкрепа /обект за обществено хранене с капацитет 60 места - 30 на закрито и 30 на открито – Бирария  „Колобри на бирата“/ и който обект безспорно е засегнат от прилагането на тези мерки. Кодът на преустановената икономическата дейност, извършвана в обекта /код 56.30 – дейност на питейни заведения/, попада в кодовете/ секторите съгласно КИД – 2008, за които кандидатите могат да заявят подкрепа по Схема за набиране на заявления за подкрепа „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“. Действително кодът по КИД – 2008 на осъществяваната основна икономическа дейност през 2019г., съгласно подадените от „Колор принт“ ООД годишни отчети за дейността, е 47.29 – Търговия на дребно с други хранителни стоки. Но от назначената експертиза и от приложените като доказателства документи, следва еднозначен извод, че дружеството осъществява стопанска дейност в търговския обект, за който е кандидатствало за подпомагане в ИСУН 2020 /Бирария „Колобри на бирата“/, която дейност без съмнение е преустановена вследствие на въведените противоепидемични мерки. С оглед на което необоснован, от гл.т на установените при проверките факти и обстоятелства и неправилен, от гл.т на закона, е формираният от решаващия административен орган извод, че по отношение на заявеното от „Колор принт“ ООД искане по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“, се следва постановяване на отказ за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Подаденото заявление за подкрепа отговаря на изискванията за подкрепа, регламентирани в чл.26б, ал.1 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народно събрание от 13.03.2020г., и за преодоляване на последиците и на определените с Решение № 947 от 18.12.2020г. на МС критерии за допустимост на кандидатите за подпомагане – крайни ползватели по процедура „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки, чрез прилагане на схема за подпомагане от Национална агенция по приходите (НАП)“; декларираните от кандидата данни за преустановена дейност, вследствие на въведени със заповеди на Министъра на здравеопазването противоепидемични мерки, в заявения за подпомагане засегнат търговски обект, се потвърждават от представените доказателства. По изложените по-горе съображения за липса на нормативно регламентирано изискване заявената за подпомагане дейност да е декларирана като основна или допълнителна икономическа дейност в подадените годишните отчети за дейността за 2019г., обстоятелството, че кодът по КИД – 2008 на осъществяваната основна икономическа дейност през 2019г. съгласно подадените от „Колор принт“ ООД годишни отчети за дейността, не е включен в „допустимите“ за подпомагане кодове дейности и че заявената за подпомагане дейност в търговския обект с код 56.30 – Дейност на питейни заведения не е посочена в отчетите на дружеството като осъществявана допълнителна икономическа дейност на предприятието-кандидат по данните от НСИ/ Мониторстат за 2019г., не обуславя несъответствие на кандидата с критериите за допустимост и с изискванията/условията за кандидатстване. Заявлението за подкрепа не се свързва с недопустима държавна помощ или с финансиране, в нарушение на чл.4, ал.4 на ЗУСЕСИФ. Противно на прието в обжалваната заповед, липсата на посочена в отчетите на дружеството за 2019г. осъществявана дейност с код по КИД-2008 от група 56.30 Дейност на питейни завадения и вписан в НСИ такъв код на основна/ допълнителна икономическа дейност въз основа на наличната информация по подадения от „Колор принт ООД Годишен отчет на дейността за 2019г., е  ирелевантно за извършвания подбор /оценка на административно съответствие и допустимост на заявленията/ от НАП, като администратор на помощта по процедура „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки, чрез прилагане на схема за подпомагане от Национална агенция по приходите (НАП)“. Преценката дали дейността на кандидатстващото за БФП дружество в заявения за подпомагане обект, се явява  засегната по см. на чл.26б от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народно събрание от 13.03.2020г., и за преодоляване на последиците и на Решение № 947 от 18.12.2020г. на МС, не може да се основава единствено на кода на основаната или на допълнителната икономическа дейност на стопанския субект по данните от НСИ/ Мониторстат за 2019г., ако и този код да е посочен в подадената от предприятието ГДД. При констатиране на несъответствие между заявената за подпомагане като засегната дейност на предприятието и посочения КИД за дейността в Годишния отчет на дейността, в изпълнение както на принципите по чл.7 и чл.9 от АПК, така и на условията за кандидатстване и условията за изпълнение, НАП е следвало да извърши служебни проверки/ справки, вкл. чрез поддържаните от НАП и НСИ информационни системи, на подадените отчети за приходите и разходите, счетоводен баланс и т.н., за установяване действителния код на засегнатата икономическа дейност на предприятието и дела от оборота /приходите/ на дружеството, които тази дейност формира. Неизпълнението на това задължение релевира допуснато съществено нарушение на процесуалните изисквания по чл.35 и чл.36 от АПК, имащо за последица фактическа, правна и доказателствена необоснованост на постановения отказ за предоставяне на БФП по подаденото от „Колор принт“ ООД Заявление рег. № BG16RFOP002-2.095-4508. Преди издаването на заповедта изобщо не са изискани от дружеството документи за доказване на осъществяваната от „Колор принт“ ООД дейност, преустановена в заявения за подпомагане търговски обект – Бирария „Колобри на бирата“, вследствие на въведените със заповеди на МЗ противоепидемични мерки, като абсолютно бланкетна и формална е констатацията, че „не са представени доказателства потвърждаващи наличието на основен/допълнителен КИД вписан в НСИ“.

 

            Оспорената заповед е постановена и в несъответствие с целта на закона – оказване на адекватна подкрепа на засегнатите икономически субекти, чрез осигуряване на оборотен капитал за регистрирани в РБългария микро, малки и средни предприятия, засегнати от въведените със заповеди на МЗ временни противоепидемични мерки и преустановили/ограничили дейността си след 1 ноември 2020г., за преодоляване на икономическите последствия и за справяне с последиците от пандемията COVID-19, в съответствие със специфичната цел 2.3. „Смекчаване на последиците от епидемичния взрив от COVID-19 върху българските МСП“ на Инвестиционен приоритет 2.2. на Приоритетна ос 2 на ОПИК. Доколкото заявителят „Колор принт“ ООД без съмнение попада в определената от УО на ОПИК по Процедура чрез директно предоставяне BG16RFOP002-2.094 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки, чрез прилагане на схема за подпомагане от Национална агенция по приходите (НАП)“, целева група крайни ползватели, към които е насочена подкрепата -  микро, малки и средни предприятия, които са преустановили или ограничили дейността си в резултат на заповеди на министъра на здравеопазването за въвеждане на временни противоепидемични мерки и съответно е изпълнил определените с Решение № 947 от 18.12.2020г. на МС критерии за допустимост на кандидатите за подпомагане, отказът за предоставяне на БФП на дружеството, основан на приети като неизпълнени недопустимо въведени от администратора на помощта – НАП допълнителни ограничителни критерии, се явява и несъответен на законово предвидената цел на помощта по мярката „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“.

С оглед на гореизложеното съдът намира, че оспорената Заповед № З-ЦУ-983/ 06.04.2021г. на Изпълнителния директор на НАП, като издадена в противоречие и при неправилно приложение на материалния закон, при допуснати съществени нарушения на административно-производствените правила и в несъответствие с целта на закона, следва да бъде отменена, като незаконосъобразна. На основание чл.173, ал.2 от АПК, преписката следва да бъде изпратена на компетентния административен орган, за ново разглеждане и произнасяне по подаденото от „Колобрите“ ООД Заявление рег. № BG16RFOP002-2.095-4508, при спазване на задължителните указания по тълкуването и прилагането на закона.

            Съдът не следва да се произнася по искането за обявяване на нищожност  на критериите за допустими кодове на икономическа дейност. Страната има право да направи това в отделно производство, а инцидентен контрол в административното производство върху друг административен акт е недопустим.

            Предвид изхода на делото и на основание чл.143, ал.1 от АПК, искането на жалбоподателя за присъждане на направените разноски следва да бъде уважено, като Национална агенция за приходите следва да бъде осъдена за заплати на  „Колобрите“ ООД сумата от 880 лева, представляваща държавна такса, възнаграждение за вещо лице  и  заплатено възнаграждение за един адвокат. Възражението на процесуалния представител на ответника за прекомерност на адвокатското възнаграждение, е неоснователно, тъй като заплатеното адвокатско възнаграждение е в размер в рамките на минималния такъв по чл.8, ал.1, т.4 от Наредба № 1 от 9.07.2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения.

 

            Водим от горните мотиви и на основание чл.172, ал.2, предложение второ и чл.173, ал.2 от АПК, Старозагорският административен съд 

 

                           Р     Е     Ш     И  :

 

            ОТМЕНЯ по жалба  на „Колобрите“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Стара Загора, ул. „Димитър Караджов“№ 6, представлявано от управителя С. К. заповед № З-ЦУ-983/ 06.04.2021г., издадена от Изпълнителния директор на НАП, с която заповед е отказано предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“ по Заявление рег. № BG16RFOP002-2.095-4508 на „Колор принт“ ООД,  като незаконосъобразна.

            ИЗПРАЩА преписката на Изпълнителния директор на Националната агенция за приходите, за ново разглеждане и произнасяне по подаденото от „Колобрите“ ООД, ЕИК *********, Заявление рег. № BG16RFOP002-2.095-4508 от 11.01.2021г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“.

 

            ОСЪЖДА Националната агенция за приходите да заплати на „Колобрите“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Стара Загора, ул. „Димитър Караджов“№ 6, представлявано от управителя С. К.  сумата от 880 лв. /осемстотин и осемдесет лева /, представляваща направените от жалбоподателя по делото разноски.

 

            Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14 дневен срок от съобщаването му на страните. 

 

 

           

                                                                                  СЪДИЯ: