Р Е Ш Е Н И Е
№ 260002 / 8.9.2020г. гр. Карнобат
В ИМЕТО НА НАРОДА
К А Р НО Б А Т С К И Я Т Р А Й О Н Е Н С Ъ Д , ІІІ
състав
На дванадесети август две хиляди и двадесета година
В публично заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Д. МАРИНОВ
Съдебни
заседатели: 1..........................................
2..........................................
Секретар
………………ДАРИНА ЕНЕВА …............................................
Прокурор...................................................................................................................
Като разгледа докладваното от съдията ……….МАРИНОВ……….…………
А Н дело
номер...147...............по описа за...............2020................година
Производството по настоящото дело е по
реда на чл. 59 и сл. от ЗАНН , като е
образувано по повод подадената жалба от В.П. *** против наказателно
постановление № 11-01-895 от 08.06.2020 година на Директора на Агенцията за държавна
финансова инспекция / АДФИ / гр. София с
което на горепосочения жалбоподател за
извършено от него административно нарушение по чл. 62 от
Наредба за условията и реда за предоставяне
на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за
обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в
нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на
обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във
вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони и за
издаване на превозни документи за извършване на превози и на основание на чл. 32 ал.1 т.1 във връзка с
чл. 35 ал. 1 от Закона за държавната финансова инспекция му е наложено административно
наказание – глоба в размер на 200 лв. .
Жалбоподателят посочен по- горе е останал недоволен от така наложеното му
административно наказание посочено по-
горе , като същият в
жалбата си оспорва , че е извършил съответното
административно нарушение за което му е наложено
и съответното горепосочено административно
наказание с горепосоченото наказателно постановление , като освен това твърди , че същото наказателно постановление се
явява напълно незаконосъобразно като издадено в противоречие на процесуалния закон
– ЗАНН и материалния закон- горепосочената наредба и ЗДФИ , като посочва точно обстоятелствата касаещи
тази твърдяна от него незаконосъобразност
и моли съда да го отмени изцяло.
В съдебно заседание жалбоподателят посочен по-
горе редовно призован за него се явява лично неговият процесуален
представител , който заявява , че поддържа жалбата за цялостна отмяна на наказателното постановление и по
този начин не взема друго респ. допълнително становище по жалбата .
За административнонаказващия орган редовно
призован не се явява негов законен или процесуален представител в съдебно заседание ,
като същият изпраща чрез процесуалният си представител становище по така
подадената горепосочена жалба , като по този начин взема становище по същата ,
като счита същата за неоснователна и моли съдът да я отхвърли изцяло като
такава изцяло .
След поотделната и съвкупна преценка на събраните по
време на съдебното следствие доказателства, съдът приема за установено от
фактическа и правна страна следното:
Обжалваното от жалбоподателя В.П. наказателно постановление № 11-01- 895 от
08.06.2020 година
на Директора на Агенцията за
държавна финансова инспекция е издадено
въз основа на АУАН сер. № 11-01-895 от 11.12.2019
година срещу него който констатира за извършено административно нарушение от него
адм. нарушение изразяващо се в това , че към 01.04.2019 г. в Община
Сунгурларе , обл. Бургаска
жалбоподателят В.П. в качеството му на
кмет на Община Сунгурларе , не е предоставил
на Национална агенция за приходите / НАП / в електронен вид обобщена справка по образец
– приложение № 9 за предоставените на
всеки от превозвачите , осъществяващи превози на територията на Общината
средства по Наредбата за условията и реда за предоставяне на
средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за
обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в
нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на
обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във
вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони и за
издаване на превозни документи за извършване на превози за 2018 година , в законоустановения срок до 31.03.2019 г. / включително / , с което е била нарушена от негова страна разпоредбата на чл. 62 от същата наредба и за
което на основание чл. 32 ал.1 т.1 във връзка с чл. 35 ал. 1 от Закона за
държавната финансова инспекция му е наложено административно наказание –
глоба в размер на 200 лв.
Видно от събраните по делото доказателства – писмени
такива –Заповед № ФК – 10 – 1214 от 20.11.2019 г. на Дирекция
на Агенция за държавна финансова инспекция , констативен протокол от 26.11.2019
г.,справка от Община Сунгурларе за отговорните длъжностни лица при Община
Сунгурларе за периода от 01.01.2018 г. до 31.12.2018 г. , обект на финансова
инспекция, справка на Община Сунгурларе относно предоставени от РБ
целеви средства на Община Сунгурларе
за периода от 01.01.2018 г. до 31.12.2018 г. за компенсиране стойността на безплатните и по намалени цени пътувания
в страната на определени
категории граждани , справка изготвена от Община Сунгурларе относно изплатените чрез Община Сунгурларе средства на транспортни фирми през
периода от 01.01.2018 г. до 31.12.2018
г. за компенсиране стойността на
безплатните и по намалени цени пътувания в страната на категории пътници ,
справка изготвена от Община Сунгурларе
относно извършени от Община Сунгурларе
разходи за обществен превоз по
автобусни линии на общинската и областна
транспортна схема за 2018 г. , писмо от Министерство на финансите изх. № ДПРС – 1 от 07.02.2018 г. до Община
Сунгурларе , писмо на Министерство на
финансите изх. № ДПРС – 2 от 25.04.2018 г. до Община Сунгурларе , писмо на
Министерство на финансите изх. № ДПРС- 3 от 10.07.2018 г. до Община Сунгурларе
, писмо на Министерство на финансите
изх. № ДПРС – 4 от 17.12.2018 г. до Община Сунгурларе , длъжностна
характеристика на длъжността старши
инспектор Търговия , транспорт и
стопански дейности при Община Сунгурларе , 2 броя бюджетни платежни нареждания
и 2 броя фактури издадени от Община Сунгурларе , писмо на Главния
финансов инспектор от 02.12.2019 г. до
системния администратор при Община Сунгурларе
и писмо- отговор от системния администратор при Община Сунгурларе , както
и от гласните доказателства - показанията на разпитаните в съдебно заседание свидетели Д.М. и Д.К. , които се явяват очевидци на извършеното от жалбоподателя деяние , е че
същите доказват , че жалбоподателят е извършител на адм. нарушение което му се
приписва със съставения АУАН и
издаденото въз основа на него процесно наказателно постановление, като същото
обстоятелство не се опровергава от
никакви доказателства по делото, включително и от приложените в съдебно
заседание писмени доказателства – заповеди на Кмета на Община Сунгурларе и приемо - предавателни протоколи към тях ,
включително и заповедта на Директора на СОУ Христо Ботев гр. Сунгурларе. Това е
така тъй като последните писмени доказателства не освобождават Кмета на Община
Сунгурларе да представи в срок до
31.03.2019 г. справката по образец съгласно приложение № 9 към наредбата в Националната агенция по приходите . Следователно
въз основа на събраните по делото доказателства , може да се установи по категоричен начин, че
жалбоподателят е извършил приписваното
му административно нарушение по горепосочената Наредба за условията и реда за предоставяне на
средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за
обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в
нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на
обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във
вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони и за
издаване на превозни документи за извършване на превози и ЗДФИ , описано в съставения
АУАН и издаденото въз основа на него наказателно постановление, тъй като се
събраха достатъчно доказателства –писмени и гласни установяващи , че жалбоподателят
е извършител на процесното адм. нарушение , поради което обстоятелство му е наложено и горепосоченото административно
наказание.
Освен това съдът намира , че съгласно разпоредбите на
чл. 7 ал.1 и ал.2 от ЗАНН е че деянието което е адм.нарушение е извършено
виновно когато е умишлено или непредпазливо и че деянието което е непредпазливо
не се наказва само в предвидените от закона случаи. Затова съдът приема , че деянието извършено от жалбоподателя е умишлено
и то в случая се явява наказуемо, като и
затова адм. наказващия орган правилно е
процедирал и то в изпълнение на ЗАНН и горепосочената Наредба и ЗДФИ като му
е наложил наказание по чл.32 ал.1 т.1 във връзка с чл. 35 ал.1 от ЗДФИ и то в
най- минималния му размер от 200 лв.
Тука следва да се посочи още и факта , че АУАН в тези
му горепосочени части е съставен в срока
по чл. 32 ал.2 от ЗАНН / тъй като адм. нарушение е открито на дата 26.11.2019
г. , а АУАН е съставен на дата
11.12.2019 г. – в 6- месечния срок от откриването на жалбоподателя като
извършил процесното адм. нарушение / и в
изпълнение на разпоредбите на чл. 42 и
сл. от ЗАНН и при правилно приложение на материалния закон – горепосочената
наредба и ЗДФИ , като тук липсва твърдяните от жалбоподателя нарушения в
каквито и да са процесуални срокове по осъществяването на адм. наказателното
производство срещу жалбоподателя и въобще и липсва нарушение на този адм. орган
по осъществяването на правомощията и задълженията му по цялото производство по
налагане на адм. наказание спрямо жалбоподателя и затова той се явява законосъобразен и съобразно
процесуалния и материалния закони и като такъв се явява и издаденото въз основа на него наказателно постановление .
Тава е така тъй като съдът намира , че
АУАН и наказателното постановление са съставени от съответните
компетентни за това лица и органи съгласно разпоредбата на чл. 35 ал.1 от ЗДФИ,
наложеното адм. наказание - глоба в
размер на 200 лв. е минималното такова по смисъла на чл. 32 ал.1 т.1 от ЗДФИ
което показва, че адм. наказващия орган при налагане на наказанието на
жалбоподателя се е съобразил с разпоредбата на чл.27 от ЗАНН тъй като го е
наложил в най- минималния му размер като е приел, че в случая са налице само
преобладаващи смегчаващи вината обстоятелства спрямо жалбоподателя за
извършването на процесното адм. нарушение.
Затова така посочените основания и искането за отмяна на процесното
наказателно постановление се явяват незаконосъобразни и затова процесното
наказателно постановление не следва да бъде отменяно .
Следва да се добави , че жалбоподателят твърди, че
извършеното от него деяние се явява маловажно
по смисъла на чл. 28 от ЗАНН и
като не е изложил мотивирана преценка за
липса на основание за приложение на разпоредбата на чл. 28 от ЗАНН адм.
наказващия орган е нарушил закона . Освен това тъй като адм. наказващия орган е направил извод в
противна насока , то същият извод се явявал необоснован, като на това основание
се претендира отмяна на наказателното постановление. Съдът намира, че следва да
разгледа и това направено възражение от жалбоподателя с оглед на това дали
случая е маловажен по смисъла на
чл. 28 от ЗАНН съобразно събраните по делото доказателства и понеже
административнонаказващия орган не е приложил същата разпоредба , то съдът след
като намери, че са налице предпоставките
за това , само на това същото основание
да отмени наказателното постановление,
поради издаването му в противоречие на закона.Съдът намира, че преценката на административнонаказващия
орган за
„ маловажност „ по смисъла на чл.
28 от ЗАНН на извършеното от жалбоподателя се прави по законосъобразност и това същото подлежи на съдебен контрол и
тъй като това – преценката дали случая е маловажен и дали това е преценено по
законосъобразност от адм. наказващия орган, подлежи на съдебен контрол от
страна на настоящия съд тъй като последния е инстанция по съществото на спора . Дали случая е
маловажен съдът се ръководи от нормата на чл. 9 ал.2 от НК към която препраща
разпоредбата на чл. 11 от ЗАНН , като в случая тази разпоредба чл. 9 ал.2 от НК и обстоятелствата изключващи отговорността са приложими и
към административнонаказателния процес. Затова същата норма- чл. 9 ал.2 от НК е обстоятелство изключващо
отговорност вкл. и адм. наказателната по
отношение на жалбоподателя. Като съобрази доказателствата по делото настоящия съд намира, че в случая не следва
да се приложи разпоредбата на чл. 28 от ЗАНН тъй като случаят не е маловажен по смисъла на чл. 28
от ЗАНН понеже адм. нарушение е общественоопасно по смисъла на чл. 10 от НК във връзка с чл. 11 от ЗАНН тъй като в случая се касае за отношения свързани
с финансовата дисциплина свързана с фиска на Държавата . В случая законът е постановил, че само с
осъщественото от жалбоподателя действие в определения от закона срок е достатъчно само неговото наличие респ.
извършване – в случая бездействие , за
да възникне съответната административнонаказателна отговорност на жалбоподателя , тъй като в случая са увредени важни държавни и обществени права свързани със спазване на данъчната
политика на Държавата и съответно
установения в страната правов ред . Затова и в случая съдът намира, че
извършеното от жалбоподателя е адм. нарушение и не е маловажно по смисъла на
чл. 28 от ЗАНН и не може да се отмени и на това искано от жалбоподателя
основание процесното наказателно постановление.
Безспорно е установено , че жалбоподателят е извършил
процесното адм. нарушение , както бе посочено по- горе и този факт се подкрепя
от събраните по делото доказателства , вкл. писмени и гласни , като този извод на съда не се опровергава от
никакви събрани по делото доказателства , както и че не са налице твърдяните от
жалбоподателя незаконосъобразност на процесното наказателно постановление
обжалвано от него и поради това , че същото се явява напълно законосъобразно ,
то следва да бъде потвърдено изцяло от настоящия съд.
Мотивиран от гореизложеното Карнобатският районен съд
Р
Е Ш И
:
ПОТВЪРЖДАВА
изцяло наказателно
постановление № 11-01-895 от 08.05.2020 година
издадено от Директора на Агенцията за държавна финансова инспекция гр. София против В.П.П.
с ЕГН ********** ***, същият със съдебен адрес *** адв. Т.Т.
с която за извършено от него адм.
нарушение на чл. 62 от Наредба за условията
и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от
прилагането на цени за обществени пътнически превози по автомобилния транспорт,
предвидени в нормативните актове за определени категории пътници, за
субсидиране на обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии
във вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони и за
издаване на превозни документи за извършване на превози на основание на чл. 32 ал.1 т.1 във връзка с
чл. 35 ал. 1 от Закона за държавната финансова инспекция му е наложено
административно наказание – глоба в
размер на 200 лв. , като напълно
законосъобразно .
РЕШЕНИЕТО може да се обжалва с касационна
жалба пред Административен съд Бургас в
14 дневен срок, считано от съобщаването му на страните.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: