Определение по дело №1330/2021 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 1164
Дата: 28 юли 2021 г.
Съдия: Дарина Стойкова Матеева
Дело: 20217180701330
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 18 май 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

 

 

 1164

гр. Пловдив,  28.07.021 г.

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ, І отделение, I състав в закрито заседание на  двадесет и осми юли през две хиляди двадесет и първа година в състав:

                       

                                              ПРЕДСЕДАТЕЛ:  ДАРИНА МАТЕЕВА                                             

като разгледа докладваното от Председателя адм. дело № 1330 по описа за 2021 год., за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е образувано по жалба на В.М.Б.,ЕГН ********** ***,със съдебен адрес:*** против Решение № 203 от 29.04.2021г. на Общински съвет-Садово,с което е взето решение за даване на съгласие да се изработи проект за изменение на ПУП за застрояване на УПИ II –Здравна служба в УПИ Х-927 жилищно застрояване в кв.34 по плана на с.Болярци,община Садово.

Съдът намира,че жалбата е процесуално недопустима, по следните съображения:

Правото на жалба и протест възниква и може да бъде упражнено при наличието на определени процесуални предпоставки, които обуславят и процесуалната допустимост на съдебното производство. По аргумент от разпоредбата на чл. 159, т.1 от АПК, една от предпоставките за възникване и съществуване правото на оспорване, от категорията на абсолютните, за която съдът следи служебно, е наличието на акт, подлежащ на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност по реда на АПК. А това са административните актове /индивидуални, общи и подзаконови нормативни/, доколкото не са изключени от приложното поле на действие на АПК, респ. с изрична нормативна разпоредба по отношение на тях не е установено изключение от общия принцип за съдебен контрол за законосъобразност на административната дейност и на постановяваните в хода на нейното осъществяване актове.

Съдът приема, че оспореното Решение № 203 от 29.04.2021г. на Общински съвет-Садово,с което е взето решение за даване на съгласие да се изработи проект за изменение на ПУП за застрояване на УПИ II –Здравна служба в УПИ Х-927 жилищно застрояване в кв.34 по плана на с.Болярци,община Садово, не представлява акт, подлежащ на обжалване и съдебен контрол за законосъобразност.

Съгласно разпоредбата на чл. 136, ал.1 от ЗУТ, проектите за изменения на устройствените планове на основанията по чл. 134, ал.1 и 2 от ЗУТ, се изработват, съгласуват, обявяват, одобряват и влизат в сила при условията и по реда на раздел ІІІ от глава седма на ЗУТ. Основанията за изменение на устройствените планове са регламентирани в чл. 134, ал.1 и ал.2 от ЗУТ. Производството по изменение на влязъл в сила устройствен план може да се инициира от заинтересованите лица по чл. 131, ал.1 във вр. с ал.2 от ЗУТ с писмено заявление по чл. 135, ал.1 от ЗУТ или да се образува служебно, с мотивирано предписание на компетентния орган - чл. 135, ал.5 от ЗУТ. Първата фаза в административното производство по одобряване изменения на влязъл в сила устройствен план, приключва с акт по допускане на проектирането. След изготвянето на проекта административното производство продължава с разглеждане и приемане на проекта от съответния експертен съвет по устройство на територията и постановяване на акт от материално компетентния орган за одобряване изменението на устройствения план.

В случая обжалваното решение обективира волеизявления на Общински съвет – Садово за възлагане на кмета на община Садово предприемането на действия за изработването на проект за изменение на ПУП-ПЗ.

От това следва извода, че приетото от Общински съвет – Садово решение, което е предмет на настоящото оспорване, се явява част от производството по изменение на действащи устройствени планове за посочените територии. А съгласно разпоредбата на чл. 21, ал.5 от АПК, не са индивидуални административни актове волеизявленията, действията и бездействията, когато са част от производствата по издаване или изпълнение на индивидуални или общи административни актове. Ето защо и доколкото оспореното решение представлява етап от процедурата по издаване на индивидуален административен акт /за  изработване на проект за изменение на ПУП/, същото не подлежи на самостоятелно обжалване и съдебен контрол за законосъобразност и не може да бъде предмет на отделна съдебна проверка извън тази на крайния административен акт, с който производството ще приключи.

С оглед на гореизложеното ,съдът приема, че оспорването, като направено против акт, неподлежащи на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност по реда на АПК, е процесуално недопустимо, поради което следва да бъде оставено без разглеждане, а производството по делото – прекратено.

Водим от горните мотиви и на основание чл. 159, ал.1 от АПК, съдът

 

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на В.М.Б.,ЕГН ********** ***,със съдебен адрес:*** против Решение № 203 от 29.04.2021г. на Общински съвет-Садово,с което е взето решение за даване на съгласие да се изработи проект за изменение на ПУП за застрояване на УПИ II –Здравна служба в УПИ Х-927 жилищно застрояване в кв.34 по плана на с.Болярци,община Садово.

 

ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 1330/ 2021 г. по описа на Административен съд – Пловдив.

 

Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от неговото съобщаване.

 

 

 

                                          СЪДИЯ: