Разпореждане по дело №51/2023 на Административен съд - Плевен

Номер на акта: 352
Дата: 26 януари 2023 г.
Съдия: Катя Веселинова Арабаджиева
Дело: 20237170700051
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 януари 2023 г.

Съдържание на акта

РАЗПОРЕЖДАНЕ

№ 352

гр.Плевен, 26.01.2023 год.

 

Административен съд-гр.Плевен, V –ти състав, в закрито съдебно заседание на  двадесет и шести януари  две хиляди двадесет и трета година в състав:                                                              Председател:  Катя Арабаджиева

като разгледа докладваното от съдията Арабаджиева административно дело №51 по описа на Административен съд-Плевен  за 2023 год. и за да се произнесе, взе предвид следното:   

 

Делото е образувано  по жалба от   община Никопол с адрес ***, представлявана от И.С.-кмет на общината, чрез адв.Т.К. от САК с адрес ***, против  Решение от 14.10.2022 год. на Ръководител на управляващия орган на ОП „Околна среда 2014-2020“, обективирано в Писмо с изх.№3-030-0001-2-735/14.10.2022 год., за приключване на сигнал по нередност  №1077 от регистъра на сигналите по ОПОС, с което се налага  финансова корекция от стойността на засегнатите от нарушението и признати за допустими за финансиране по ОПОС 2014-2020 г.разходи, представляващи средства от ЕСИФ, във връзка със сключен договор 250/27.06.2022 год.

В изпълнение на съдебно разпореждане, ответникът е представил преписката по издаване на оспореното решение за налагане на финансова корекция.

Според настоящия състав на съда, жалбата не отговаря на изискванията на АПК.

 Действително към жалбата е приложен документ за платена държавна такса (чл. 151, т. 3 АПК). Заплатената такса е в размер на 38,48 лв. /тридесет и осем лева и четиридесет и осем стотинки/.

Съгласно чл. 27, ал. 6 от ЗУСЕФСУ при оспорването на индивидуалните административни актове по този закон държавните такси, които се събират за съдебните производства, са пропорционални и са в размер 0,8 на сто от материалния интерес, но не повече от 1700 лв., а в случаите, когато материалният интерес е над 10 000 000 лв. – таксата е в размер 4500 лв.

Видно от оспореното решение, за констатираните от ответника нарушения по чл.2, ал.1, т.1 и т.2 от ЗОП и на чл.2, ал.2 от ЗОП, на община Никопол е определена финансова корекция в размер на 10% от стойността на засегнатите от нарушението и признати от УО на ОПОС за допустими за финансиране по ОПОС 2014-2020 разходи, представляващи средства от ЕСИФ по смисъла на чл.1, ал.2 от ЗУСЕФСУ, по сключения договор №250/27.06.2022 год. с изпълнител „МАГИСТЕРИУМ“ ООД, на стойност 48 100 лева без ДДС, финансиран по ОПОС 2014-2020“.

Видно е от приложените от ответника документи - част от административната преписка, че жалбоподателят община Никопол, е регистрирано за целите на ЗДДС лице - например това е видно от сключения между община Никопол и „Магистериум“ ООД договор №250/27.06.2022 год. за услуги по проучвания на животински видове в ЗЗ, в който  като индивидуализиращи данни за общината, освен ЕИК, седалище и адрес на управление, представляващ и т.н., е посочен и  ИД № по ДДС BG000413885. Изпълнителят по договора също е регистрирано по ЗДДС лице, тъй като стойността на сключения договор , финансиран по ОПОС е, 48 100 лв. без ДДС (четиридесет и осем хиляди и сто лева) и 57 720 лв. с вкл. ДДС (петдесет и седем хиляди седемстотин и двадесет лева), съгласно ценовото предложение на изпълнителя по договора-„Магистериум“ ООД. Това е и крайната цена-тази с ДДС, която жалбоподателят община Никопол следва да заплати на изпълнителя за услугите по договора – цена с ДДС. Затова и финансовата корекция, която се налага на общината,  в размер на 10% от стойността на  засегнатите от нарушението и признати от УО на ОПОС за допустими за финансиране по ОПОС 2014-2020 г.разходи, представляващи средства от ЕСИФ, във връзка със сключен договор 250/27.06.2022 год., се определя върху стойността на сключения договор, финансиран по ОПОС, чийто размер е 57 720 лв. с вкл. ДДС, защото община Никопол, която ще плати сумата по договора с ДДС, ще дължи сумата на корекцията върху признатите разходи с ДДС. Размерът на 10% върху тази сума се равнява на 5772 лева /пет хиляди седемстотин седемдесет и два лева/, която сума представлява  и материалния интерес, върху който се определя стойността на дължимата по делото държавна такса в размер на 0,8 % от тази сума. Държавната такса в този случай е в размер на 46,18 лева /четиридесет и шест лева и осемнадесет стотинки/.

Предвид, че по сметката за държавните такси е внесена сума в размер на 38,48 лева /тридесет и осем лева и четиридесет и осем стотинки/, за подадената жалба, видно от приложената по делото квитанция, жалбоподателят следва да бъде задължен да довнесе сума за държавна такса за подадената жалба в размер на 7,70 лева /седем лева и седемдесет стотинки/.

Воден от горното съдът

 

РАЗПОРЕДИ:

 

ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ жалбата на община Никопол .

УКАЗВА на жалбоподателя в 7/седем/ дневен срок от съобщението да довнесе по сметката за държавните такси на Административен съд –Плевен, сума в размер на 7,70 лева /седем лева и седемдесет стотинки/ и в същия срок да представи платежния документ по делото.

ПРЕДУПРЕЖДАВА жалбоподателя, че ако не изпълни в срок или в цялост указанията на съда, делото ще бъде прекратено.

В същия срок жалбоподателят следва да представи всички писмени доказателства по проведената обществена поръчка, въз основа на която е сключен договор №250/27.06.2022 год.

Преписи от разпореждането да се изпратят на страните, като на жалбоподателя се изпрати на седалището и адрес на управление на общината и чрез адв.К. от САК.

 

 

                                                                             С Ъ Д И Я: /П/