ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 62
гр. Пловдив,
17.01. 2022 год.
В ИМЕТО
НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ, I отделение, XXVII състав в закрито заседание на седемнадесети
януари през две хиляди двадесет и втора година
в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: СТОИЛ БОТЕВ
ЧЛЕНОВЕ:
ТАТЯНА ПЕТРОВА
ПЕТЪР КАСАБОВ
като
разгледа докладваното от съдията ПЕТЪР КАСАБОВ адм. дело № 3045 по описа за 2021 г. на Административен съд - Пловдив, за да
се произнесе взе предвид следното:
Производство
е по реда на чл. 185 и сл. от Административно процесуалния кодекс /АПК/. Образувано е по жалба от Фондация
„Гринберг“, ЕИК *********, срещу чл. 47а от Наредба № 2 за управление и
организацията на движението по общинските пътища и улици на територията на
Община Стамболийски, приета с решение №
110, взето с протокол № 16 от 29.12.2004г. на общински съвет – Стамболийски. В
жалбата се излагат съображения за незаконосъобразност на оспорената правна
норма и се иска отмяната й от съда. Претендира се присъждане на съдебни
разноски.
Ответникът -
общински съвет – Стамболийски, чрез процесуалния си представител, поддържа
становище за недопустимост на оспорването, тъй като процесната норма е била
предмет на отмяна. Възразява се срещу претенцията на жалбоподателя за
присъждане на разноски и се иска същият да бъде осъден да заплати разноски в
полза на общински съвет – Стамболийски.
Участвалият
по делото прокурор, представител на Окръжна прокуратура гр. Пловдив дава
заключение, че производството следва да бъде прекратено.
Производството
пред съда е образувано на 24.11.2021г. по жалба с дата 02.11.2021г.,
регистрирана в общински съвет Стамболийски на 22.11.2021г. Ответният
административен орган е изпратил жалбата до съда без да представи
административната преписка и без да удостовери, че към 22.11.2021г. е било
стартирано производство по изменение на оспорения подзаконов нормативен акт.
Преди даване
ход на производството, с писмо рег. № 22329/09.12.2021 г. по делото е постъпила
административната преписка, от чието съдържание се установява, че на
26.10.2021г. на интернет страницата на общински съвет – Стамболийски е
публикувано съобщение за обществено обсъждане на Предложение за изменение на
Наредба №2 за управление и организацията
на движението по общинските пътища и улици на територията на община
Стамболийски и Докладна записка. Видно от съдържанието на последната,
предложението включва отмяна на разпоредбите на чл. 47а от Наредба №2 за
управление и организацията на движението по общинските пътища и улици на
територията на община Стамболийски.
Към
настоящия момент с решение №185 взето с протокол №12/20.12.2021 г. на общински
съвет Стамболийски е приета Наредба за изменение на Наредба №2 за управление и организацията на движението по
общинските пътища и улици на територията на община Стамболийски, в резултат на
което чл. 47а е отменен.
Предвид
обстоятелството, че оспорената в настоящото производство правна норма вече не е
част от правния мир, а отмяната й е настъпила след образуване на съдебното
производство се установява хипотезата на чл. 156, ал. 1 вр. чл. 196 от АПК –
оттегляне на оспорения подзаконов нормативен акт. С оглед етапа и предмета на
съдебното производство за редовността на извършеното процесуално действие не е
необходимо съгласие от останалите страни, поради което се установява основание
за оставяне на жалбата без разглеждане и прекратяване на делото.
По правилото
на чл. 143, ал. 2 от АПК, подателят на жалбата има право на разноски по ал. 1 и
при прекратяване на делото поради оттегляне на оспорения от него
административен акт.
Съдът намира,
че по аргумент от ал. 3 на същата правна норма, в случая разноски в полза на
жалбоподателя не се следват, тъй като преди подаване на жалбата
административният орган без причинно-следствена връзка вече е бил предприел
действия по отмяна на оспорената правна норма, поради което с поведението си не
е дал повод за завеждане на делото.
Разноски не
следва да бъдат присъждани и в полза на ответника, тъй като причина за
прекратяване на производството не е отхвърляне на оспорването или оттегляне,
респ. отказ от жалбата, а оттегляне на оспорения подзаконов нормативен акт.
Иначе казано изходът на производството не е предопределен от порок в действията
на жалбоподателя, за да е налице основание същият да понесе тежестта на
съдебните разноски.
При това
положение, с оглед разпоредбата на чл. 159, т. 3 вр. чл. 196 от АПК, жалбата на
следва да бъде оставена без разглеждане, а съдебното производство да бъде
прекратено. Ето защо, Съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Фондация „Гринберг“, ЕИК
*********, срещу чл. 47а от Наредба № 2 за управление и организацията на
движението по общинските пътища и улици на територията на Община
Стамболийски, приета с решение № 110,
взето с протокол № 16 от 29.12.2004г. на общински съвет – Стамболийски.
ПРЕКРАТЯВА производството по административно
дело № 3045 по описа за 2021 г. на Административен съд - Пловдив.
Определението
подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховния административен съд в седмодневен
срок от съобщаването му на страните.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: /п/
ЧЛЕНОВЕ:
1. /п/
2. /п/