Определение по дело №3045/2021 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 62
Дата: 17 януари 2022 г. (в сила от 27 януари 2022 г.)
Съдия: Петър Георгиев Касабов
Дело: 20217180703045
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 25 ноември 2021 г.

Съдържание на акта

 

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

 

  62

 

гр. Пловдив,  17.01. 2022 год.

 

В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ, I отделение, XXVII състав в закрито заседание на седемнадесети януари през  две хиляди двадесет и втора година в състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: СТОИЛ БОТЕВ

ЧЛЕНОВЕ:

ТАТЯНА ПЕТРОВА

ПЕТЪР КАСАБОВ

 

като разгледа докладваното от съдията ПЕТЪР КАСАБОВ адм. дело № 3045 по описа за 2021 г. на Административен съд - Пловдив, за да се произнесе взе предвид следното:

Производство е по реда на чл. 185 и сл. от Административно процесуалния кодекс /АПК/. Образувано е по жалба от Фондация „Гринберг“, ЕИК *********, срещу чл. 47а от Наредба № 2 за управление и организацията на движението по общинските пътища и улици на територията на Община Стамболийски,  приета с решение № 110, взето с протокол № 16 от 29.12.2004г. на общински съвет – Стамболийски. В жалбата се излагат съображения за незаконосъобразност на оспорената правна норма и се иска отмяната й от съда. Претендира се присъждане на съдебни разноски.

Ответникът - общински съвет – Стамболийски, чрез процесуалния си представител, поддържа становище за недопустимост на оспорването, тъй като процесната норма е била предмет на отмяна. Възразява се срещу претенцията на жалбоподателя за присъждане на разноски и се иска същият да бъде осъден да заплати разноски в полза на общински съвет – Стамболийски.

Участвалият по делото прокурор, представител на Окръжна прокуратура гр. Пловдив дава заключение, че производството следва да бъде прекратено.

Производството пред съда е образувано на 24.11.2021г. по жалба с дата 02.11.2021г., регистрирана в общински съвет Стамболийски на 22.11.2021г. Ответният административен орган е изпратил жалбата до съда без да представи административната преписка и без да удостовери, че към 22.11.2021г. е било стартирано производство по изменение на оспорения подзаконов нормативен акт.

Преди даване ход на производството, с писмо рег. № 22329/09.12.2021 г. по делото е постъпила административната преписка, от чието съдържание се установява, че на 26.10.2021г. на интернет страницата на общински съвет – Стамболийски е публикувано съобщение за обществено обсъждане на Предложение за изменение на Наредба №2 за  управление и организацията на движението по общинските пътища и улици на територията на община Стамболийски и Докладна записка. Видно от съдържанието на последната, предложението включва отмяна на разпоредбите на чл. 47а от Наредба №2 за управление и организацията на движението по общинските пътища и улици на територията на община Стамболийски.

Към настоящия момент с решение №185 взето с протокол №12/20.12.2021 г. на общински съвет Стамболийски е приета Наредба за изменение на Наредба №2 за  управление и организацията на движението по общинските пътища и улици на територията на община Стамболийски, в резултат на което чл. 47а е отменен.

Предвид обстоятелството, че оспорената в настоящото производство правна норма вече не е част от правния мир, а отмяната й е настъпила след образуване на съдебното производство се установява хипотезата на чл. 156, ал. 1 вр. чл. 196 от АПК – оттегляне на оспорения подзаконов нормативен акт. С оглед етапа и предмета на съдебното производство за редовността на извършеното процесуално действие не е необходимо съгласие от останалите страни, поради което се установява основание за оставяне на жалбата без разглеждане и прекратяване на делото.

По правилото на чл. 143, ал. 2 от АПК, подателят на жалбата има право на разноски по ал. 1 и при прекратяване на делото поради оттегляне на оспорения от него административен акт.

Съдът намира, че по аргумент от ал. 3 на същата правна норма, в случая разноски в полза на жалбоподателя не се следват, тъй като преди подаване на жалбата административният орган без причинно-следствена връзка вече е бил предприел действия по отмяна на оспорената правна норма, поради което с поведението си не е дал повод за завеждане на делото.

Разноски не следва да бъдат присъждани и в полза на ответника, тъй като причина за прекратяване на производството не е отхвърляне на оспорването или оттегляне, респ. отказ от жалбата, а оттегляне на оспорения подзаконов нормативен акт. Иначе казано изходът на производството не е предопределен от порок в действията на жалбоподателя, за да е налице основание същият да понесе тежестта на съдебните разноски.  

При това положение, с оглед разпоредбата на чл. 159, т. 3 вр. чл. 196 от АПК, жалбата на следва да бъде оставена без разглеждане, а съдебното производство да бъде прекратено. Ето защо, Съдът

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Фондация „Гринберг“, ЕИК *********, срещу чл. 47а от Наредба № 2 за управление и организацията на движението по общинските пътища и улици на територията на Община Стамболийски,  приета с решение № 110, взето с протокол № 16 от 29.12.2004г. на общински съвет – Стамболийски.

ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 3045 по описа за 2021 г. на Административен съд - Пловдив.

Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховния административен съд в седмодневен срок от съобщаването му на страните.

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:   /п/                                                            ЧЛЕНОВЕ: 1. /п/

 

2. /п/