Решение по дело №621/2024 на Административен съд - Добрич

Номер на акта: 1029
Дата: 9 юни 2025 г.
Съдия: Красимира Иванова
Дело: 20247100700621
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 18 декември 2024 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

№ 1029

Добрич, 09.06.2025 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

Административният съд - Добрич - III състав, в съдебно заседание на двадесет и втори май две хиляди двадесет и пета година в състав:

Съдия: КРАСИМИРА ИВАНОВА

При секретар МАРИЯ МИХАЛЕВА като разгледа докладваното от съдия КРАСИМИРА ИВАНОВА административно дело № 20247100700621 / 2024 г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК, във връзка с чл. 43, ал. 4 от Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП).

Образувано е по жалба на А. В. А., [ЕГН], от с. Смолница, общ. Добричка, обл. Добрич, срещу Уведомително писмо (УП) с изх. № 02 – 080 - 6500/857#16/ 11.11.2024 г., издадено от Зам. - Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“, П. С..

УП е издадено, след като с Решение № 416/ 16.11.2023 г. по адм. дело № 118/ 23 г. на Административен съд – Добрич е отменено по жалба на А. В. А. У. писмо с изх. № 02-080-6500/1182 от 09.03.2022 г. за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2021 г., издадено от В. К. - зам. - изпълнителен директор на Държавен фонд „Земеделие“ и е изпратена преписката на Изпълнителен директор на Държавен фонд „Земеделие“ за ново произнасяне по заявление УИН 0817052124705 / 07.05.2021 г., подадено от А. В. А., като е прието, че Уведомителното писмо е издадено, без да са посочени мотиви.

Според жалбоподателя новоиздаденото УП с изх. № 02-080-6500/857#16 от 11.11.2024 г. е незаконосъобразно и неправилно, несъобразено с диспозитива и мотивите на Решение № 416 от 16.11.2023 година на АдмС - Добрич, постановено е отново при неправилно приложение на материалния и процесуалния закон, поради което следва да бъде отменено на основание чл. 146, т. 3 и т. 4 от АПК.

Жалбоподателят счита, че от страна на административния орган отново не е извършена правилна преценка на правнорелевантните факти за конкретния случай, тъй като в противоречие с приложимите материалноправни разпоредби на закона, както и с постановеното съдебно решение, той е достигнал до извода, че заявените процесни площи не отговарят на изискванията за подпомагане по съответните схеми и мерки, поради констатации, че заявените площи от 214.54 ха са площи без регистрирано правно основание, въпреки че според жалбоподателя при проведения съдебен процес по адм. д. № 118/ 2023 г. в заключението на СТЕ са установени регистрирани правни основания за всички заявени за подпомагане парцели в Общинската служба но земеделие за конкретната кампания на 2021 година. Продължава, че при издаване на УП с изх. № 02-080-6500/857#16 от 11.11.2024 г. административният орган е пренебрегнал волята на съда и не е отстранил констатираните от съдебния състав съществени нарушения на административнопроизводствените правила и на основните принципи на административния процес, установени в чл. 7 и чл. 9 АПК, тъй като отново не е обсъдил и не е прецизирал произтичащите от проведения съдебен процес събрани доказателства за установяване на действителните факти от значение за случая, водещи до неправилно определено правно основание за издаване на процесния акт в контекста на извършените финансови намаления по него за процесните площи в размер на 214.54 ха.

Настоява, че липсват фактически и правни основания за издаване на акта, като в последния липсвала формулата, по която е изчислен размерът на намаленията на претендираните суми, размерът на оторизираните за изплащане суми, както и размерът на санкциите по чл. 19а от делегиран Регламент /ЕС/ 649/2014 на Комисията за кампания 2021 г.

Прави извод от таблиците, представени в новоиздаденото УП, че се преповтарят намаленията и основанията за тяхното извършване от предходното УП с изх. № 02-080-6500/857 от 12.01.2023 г. във връзка със заявените схеми/мерки за подпомагане. Сочи, че същите хипотези на намаления и същите основания за тяхното извършване от страна на ДФ „Земеделие" са били предмет на разглеждане от съда по обжалване на първото УП с изх. № 02-080-6500/857 от 12.01.2023 година по адм. д. № 118/ 2023 г. Предвид обстоятелството, че в проведената по първоначалното дело съдебно-техническа експертиза вещото лице е констатирало, че за кампания 2021 г. ЗП А. В. А. е заявил за подпомагане процесните площи при конкретни вписани в Общинската служба по земеделие правни основания, намира визираното от административния орган основание за извършените намаления по новоиздаденото УП в контекста на чл. 43, ал. 3, т. 7 от ЗПЗП за несъстоятелно и неправилно, от което извежда, че органът е постановил отново незаконосъобразен административен акт.

С оглед изложеното жалбоподателят иска от съда да отмени като незаконосъобразно оспореното УП, а алтернативно да го обяви за нищожно, като постановено в противоречие с влязлото в сила съдебно решение № 416/ 16.11.2023 г. по адм. дело № 118/ 23 г.

Ответната страна, Заместник – изпълнителният директор на Държавен фонд „Земеделие“ , П. С., чрез гл. юрисконсулт М., оспорва жалбата като неоснователна. В хода по същество излага съображения за законосъобразност на оспореното Уведомително писмо и моли жалбата да бъде отхвърлена като неоснователна. Претендира юрисконсултско възнаграждение и прави възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение за процесуалния представител на жалбоподателя.

Административен съд - Добрич, след като обсъди доводите на страните във връзка със събраните по делото писмени доказателства, намира жалбата за допустима, като подадена в законоустановения 14 – дневен срок за обжалване, от надлежна страна и срещу годен за оспорване административен акт.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.

От фактическа страна съдът приема за установено следното:

Оспореното Уведомително писмо (УП) е получено от жалбоподателя на 13.11.2024 г., видно от известие за доставяне (л. 29), а жалбата срещу него е постъпила чрез административния орган на 27.11.2024 г., т.е. в 14-дневния срок за обжалване по чл. 149, ал. 1 от АПК.

Жалбоподателят, А. В. А., е кандидатствал за подпомагане по реда на Наредба № 5 от 27.02.2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания (Наредба № 5/ 2009г.) със Заявление УИН 0817052124705 (л. 51 и сл. от адм. дело № 118/ 23 г.), подадено на 07.05.2021 г., за кампания 2021 г. за подпомагане по Схемата за единно плащане на площ (СЕПП), Схемата за преразпределително плащане (СПП), Схемата за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда – зелени директни плащания (ЗДП), Схема за обвързано подпомагане за протеинови култури (СПК) и Схемата за преходна национална помощ за земеделска земя на хектар (ПНДП).

От въведените данни в Регистър ИСАК, Таблица на използваните парцели 2021 г. е видно, че жалбоподателят е заявил за подпомагане по горепосочените схеми и мерки 77 бр. земеделски площи, в землищата на няколко населени места, чиято обща декларирана площ е 238.25 ха.

След извършване на административни проверки били установени недопустими за подпомагане площи, в резултат на което е издадено оспореното УП, в което е отразено, че съгласно данните от окончателната проверка за наличие на правни основания в заявлението на кандидата за кампания 2021 са установени общо 214.54 ха площи без регистрирано правно основание. Така на жалбоподателя са оторизирани следните суми: по СЕПП– 0 лева ; по мярка 12/Натура 2000 – 0 лева (пълно намаление в размера на исканата сума), по СПП – 4128.54 лв. (намаление 3.66 от заявеното 4132.2), по СПК – 0 лева, по ЗДП – 6389.68 лв., като извършените намаления са в размер на 26 202.29 лв. и за възстановяване на ФД (финансовата дисциплина) са определени 167.96 лв.

Отразените в УП суми са същите като в първоначалното, което е отменено с предходното съдебно решение.

В представената административна преписка са приложени резултатите от автоматичните проверки, с които жалбоподателят е декларирал, че е запознат.

Площите, за които са констатирани несъответствия с изискванията за подпомагане, се съдържат в Таблица 1 към УП. Указано е в УП, че за тези площи Разплащателната агенция (РА) намалява или отказва финансово подпомагане на основание чл. 43, ал. 4 от Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП). Към Таблица 1 се съдържат подробни съображения за отказ/намаление на сумите. Така изрично е указано, че за парцел 37157-33-30-1 е установено, че е заявен от повече от един земеделски стопанин, като след преминаване на процедурата за разрешаване на двойно заявените площи цялата застъпена площ е отпадната от допустимите за подпомагане земи на кандидата поради липса на право на ползване за него. Изложени са последователно относимите нормативни изисквания и в резултат е направен извод, че парцел 37157-33-30-1 не попада в слой „площи, допустими за подпомагане“.

На следващо място, изрично е отразено в Таблица 1, Колона 5а, че площите с правно основание са предоставени на ДФ „Земеделие“ от МЗХГ с писмо вх. № 01-0400/296#1 от 16.11.2021 г. (л. 56), като съгласно данните от окончателната проверка за наличие на правни основания в Заявлението на кандидата за кампания 2021 са установени общо 214.54 ха площи без регистрирано правно основание, вкл. и за конкретния парцел (електронният носител към това писмо се съдържа в първоначалното дело – л. 197). Текстово и в таблици следват оторизираните суми по отделните мерки, цитирани по – горе, съответно и начин на тяхното изчисление. Указани са в случая относимите норми на чл. 41, ал. 4, 5 и 8, във връзка с ал. 7 от ЗПЗП.

Като доказатество по делото е събрано АД № 118/ 23 г., в което се съдържа писмо изх. № 11-236/ 04.05.2023 г. на МЗ, вх. № 1961/ 10.05.23 г. на АдмС – Добрич, с приложен към него електронен носител, съдържащ информация за правни основания за ползване на земеделски земи, регистрирани в общинските служби по земеделие по местонахождение на имотите на името на А. В. А.. (л. 172 и 197 от АД № 118/ 23 г.), вкл. писмо на ОД „Земеделие“ Добрич, постъпило в МЗ с рег. индекс № 94-2810/ 17.01.2022 г. (л. 194 от АД № 118/ 23 г.).

С оглед твърдението на жалбоподателя, че заявените от него парцели са с правни основания и изводите в УП за липсата на такива са неправилни, по искане на жалбоподателя и поставени от него въпроси, е назначена съдебно – техническа експертиза (СТЕ). Според констатациите на вещото лице по СТЕ в УП с изх. № 02-080-6500/857#16 от 11.11.2024 г. са установени несъответствия по схеми и мерки за директни плащания 2021 по Схема за единно плащане (СЕПП) и Схема за селскостопански практики (ЗДП) за парцели с площ 214.54 ха. Вещото лице представя в табличен вид (Приложение 1) всички БЗС (парцели), описани в УП като несъответствия и заявените от жалбоподателя имоти за обработка в реални граници с вх. № 85/ 26.06.2020 г. (стр. 118 - 168 от АД № 118/ 23 г.), като според вещото лице те са идентични с парцелите, отразени в Резултати от автоматични проверки, приети за заявени площи без правно основание (л. 100 от АД № 118/ 23 г.).

Вещото лице сочи, че на 26.06.2020 г. А. В. А. е подал заявление, че не желае да участва в масиви за ползване по чл. 37в (комасация) от ЗСПЗЗ за имоти в землищата е. Безмер, е. Б., с. Бонево, с. Войниково, с. Главанци, с. Градница, с. Гуслар, с. Каблешково, с. Кладенци, с. Мали извор, с. Нова Камена, с. Орляк, с. Полковник Савово, с. Поп Груево, с. Сърнец, с. Честименско, всички в община Тервел и гр. Тервел. Тези данни сa отразени в системата на Общинска служба Земеделие - Тервел. Допълва, че за стопанската 2020/2021 година срокът за подаване на правното основание за ползване на земеделските земи е 31 юли 2020 г., което изискване се изпълнява чрез подаване на декларация по чл. 69 и чл. 70 от ППЗСПЗЗ, във връзка с чл. 37в, ал. 1 от ЗСПЗЗ. Вещото лице отбелязва, че на 20.04.2020 г. влиза изменение на Закона за подпомагане на земеделските производители в чл. 41, ал. 5, т. 2, като цитира същото, а именно, че Министерството на земеделието степенува, обобщава и предава на Разплащателната агенция еднократно или на етапи данни за регистрираните правни основания за ползване на земеделски земи, при което не се смятат за правно основание за подпомагане договори за наем или аренда за: 2. имоти от държавния и общинския поземлен фонд на ползватели, които имат задължения по договори за наем или аренда на земеделски земи от държавния и общинския поземлен фонд. Цитира и писмо от МЗХГ с изх. № 9166-14-18.02.2021 г., приложено в АД № 118/ 2023 г. на л. 169, относно спиране на правни основания за имоти от ДПФ.

Установеното от вещото лице съответства на отразеното в УП. Заключението на вещото лице не е оспорено от страните и е приобщено към доказателствения материал по делото.

При горната фактическа обстановка съдът приема следното:

Уведомителното писмо е издадено от компетентен орган, при условията на делегиране на правомощия от Изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“, съгласно чл. 20а, ал. 4 ЗПЗП и представената Заповед № 03-РД/3203/ 24.07.2023 г. на Изпълнителния директор на ДФЗ (л. 30), с която на Заместник - изпълнителния директор, П. Д. С., са делегирани правомощия да издава и подписва всички уведомителни писма по Наредба № 5 от 27.02.2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания (Наредба № 5/2009г.).

Уведомителното писмо е издадено в съответствие с нормата на чл. 10б, ал. 1 от Наредба № 5/ 27.02.2009 г., съгласно която Държавен фонд „Земеделие" - Разплащателна агенция, уведомява кандидата чрез уведомително писмо за извършените оторизации и плащания по схемите и мерките по чл. 1 по реда на АПК. Разпоредбата не отменя изискването за мотивиране на акта. Органът дължи посочване на правни и фактически основания за постановения отказ за подпомагане. Наличието им е гаранция за правото на защита на земеделския производител, а така също и гаранция за възможността за извършване на съдебна проверка на оспореното уведомително писмо, което с настоящото УП е сторено в пълен обем.

В случая в административната преписка се съдържат: Заявление за подпомагане от 07.05.2021 г. на А. В. А., УРН 502155, с УИН 0817052124705 (л. 48 от АД № 118/ 23 г.); Таблица за използваните парцели 2021; Таблица на заявените площи по схеми и мерки 2021; Приложение за кандидатстване по мярка 12 „Плащане по Натура 2000 и Рамкова директива за водите“, Декларация за запознаване с определенията за нередност; Таблица за използваните парцели 2020; Резултати от автоматични проверки на въведените данни в заявление за подпомагане по директни плащания за кампания 2021 г. за УРН 502155; Резултати от автоматични проверки на въведените данни по ЗДП в заявление за подпомагане по директни плащания за кампания 2021 г.

Видно от УП, с изключение на парцел 37157-33-30-1, няма друг такъв, регистриран от повече от един кандидат. В УП е налице изрично позоваване в Таблица 1, Колона 5а, че площите с правно основание са предоставени на ДФ „Земеделие“ от МЗХГ с писмо вх. № 01-0400/296#1 от 16.11.2021 г. (л. 56), като съгласно данните от окончателната проверка за наличие на правни основания в Заявлението на кандидата за кампания 2021 са установени общо 214.54 ха площи без регистрирано правно основание, вкл. и за конкретния парцел.

За подадените парцели в отделните землища е установено, че е налице заявление, че ще се обработват в реални граници. Всички парцели се обработват в резултат на договори за аренда между жалбоподателя и МЗ, като в АД № 118/ 23 г. са приложени договорите за аренда. Съгласно нормата на чл. 41, ал. 5 ЗПЗП, актуална още към датата на Заявяването, ползване на имотите в реални граници и към датата на подаване на Заявлението, Министерството на земеделието, храните и горите степенува, обобщава и предава на Разплащателната агенция еднократно или на етапи данни за регистрираните правни основания за ползване на земеделски земи, като не се смятат за правно основание за подпомагане договори за наем или аренда за:1. имоти, за които ползвателят има задължения по чл. 34, ал. 6, чл. 37в, ал. 7 за земите по чл. 37в, ал. 3, т. 2 и по чл. 37ж, ал. 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи;2. имоти от държавния и общинския поземлен фонд на ползватели, които имат задължения по договори за наем или аренда на земеделски земи от държавния и общинския поземлен фонд. За жалбоподателя е установено, че до края на законовия срок за подаване и корекция на заявления по чл. 70, ал. 1 от ППЗСПЗЗ на стопанската 2020/2021 г. е длъжник с непогасени задължения по договорите за имоти с ДПФ, в резултат на което заявените площи са оставени в реални граници. В неоспорено и прието като доказателство писмо рег. Индекс № 94-2810/ 17.01.22 г. на МЗ са отразени задълженията на жалбоподателя и извършените плащания, като е отразено изрично, че до приключване на кампания ИСАК 2021 г. лицето не е заплатило своите задължения в пълен размер, подало е заявление за кандидатстване за Кампания за директни плащания 2021 г. чрез системата СЕУ, като на 26.05.2021 г. кандидатстването е приключило в ОД „Земеделие“ – Добрич.

В настоящото производство няма наведени доводи, свързани с плащанията. Видно от приложените в АД № 118/ 23 г. платежни нареждания, последното такова е с дата на изпълнение 30.07.21 г., т.е. след приключване кандидатстването.

С оглед горното е прието в УП, предмет на настоящото производство, че за кандидата е приложима нормата на чл. 43, ал. 3, т. 7 от ЗПЗП, във връзка с чл. 41, ал. 4, 5 и 8, във връзка с ал. 7 от ЗПЗП.

Неоснователно е възражението на жалбоподателя, че същият е бил ползвател на имотите от ДПФ с валидни правни основания. Фактът, че същият има сключени договори за аренда не е достатъчно, за да обуслови наличието на правно основание за него по смисъла на ЗПЗП. Това е така, защото съгласно нормата на 43, ал. 5 от ЗПЗП не се смятат за правно основание за подпомагане договори за наем или аренда за: 1. имоти, за които ползвателят има задължения по чл. 34, ал. 6, чл. 37в, ал. 7 за земите по чл. 37в, ал. 3, т. 2 и по чл. 37ж, ал. 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи; 2. имоти от държавния и общинския поземлен фонд на ползватели, които имат задължения по договори за наем или аренда на земеделски земи от държавния и общинския поземлен фонд; 3. частите от имоти, останали извън масивите за ползване по чл. 37в и чл. 37ж от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи;4. (нова - ДВ, бр. 39 от 2024 г., в сила от 01.05.2024 г.) имоти от държавния и общинския поземлен фонд с начин на трайно ползване пасища, мери и ливади на ползватели, които не отговарят на условията по чл. 37и, ал. 1 и 4 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи. В случая е налице точно тази хипотеза, поради което правилно е прието, че по смисъла на закона жалбоподателят не се явява ползвател, който може да бъде подпомаган. Разпоредбата на член 41, ал. 3 от ЗПЗП (в редакцията му към ДВ бр. 103 от 2020 г. в сила от 4.12.2020 г.) предвижда, че земеделските земи, включени в заявлението за подпомагане, трябва към 31 май на съответната календарна година да са на разположение на земеделските стопани съгласно чл. 36, параграф 5 от Регламент (ЕС) № 1307/2013, което се удостоверява с правно основание за ползване, регистрирано по реда на Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ). В чл. 41, ал. 4 -9 от ЗПЗП на същата редакция е предвидено, че правното основание за ползване на земеделските земи се регистрира в общинските служби по земеделие по местонахождение на имотите, в специализиран софтуерен продукт, поддържан от МЗХГ. Регистрирането се извършва до изтичане на сроковете за подаване на заявлението за подпомагане и извършване на промени в него, определени в наредбата по чл. 32, ал. 5. МЗХГ степенува, обобщава и предава на Разплащателната агенция еднократно или на етапи данни за регистрираните правни основания за ползване на земеделски земи. Както вече беше посочено, не се смятат за правно основание за подпомагане договори за наем или аренда за: имоти, за които ползвателят на земеделските земи има задължение по чл. 34, ал. 6, чл. 37в, ал. 7 за земите по чл. 37в, ал. 3, т. 2 и по чл. 37ж, ал. 12 от ЗСПЗЗ; 2. имоти от държавния и общински поземлен фонд на ползватели, които имат задължения по договори за наем или аренда на земеделски земи от държавния или общинския поземлен фонд; 3. частите от имоти, останали извън масивите за ползване по чл. 37в и чл. 37ж от ЗСПЗЗ.

Съгласно чл. 41, ал. 6 ЗПЗП при подаване на заявление за подпомагане чрез Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК) Разплащателната агенция извършва проверка на данните от заявлението, които се съпоставят с данните по ал. 5. Когато земеделският стопанин е включил в заявлението си земеделски земи извън площите с правно основание или в размер, надвишаващ регистрираното правно основание за ползване, системата генерира предупреждение за грешка. Предупреждението за грешка се предоставя за подпис на земеделския стопанин. След изтичането на сроковете за подаване на заявлението за подпомагане и извършване на промени в него, определени в наредбата по чл. 32, ал. 5, Разплащателната агенция извършва административна проверка на всички подадени заявления за подпомагане, за които системата е генерирала предупреждение за грешка. При проверката се съпоставят данните от заявленията за подпомагане с данните по ал. 5 за спазване на изискванията по ал. 3 и 4. Когато при проверката по ал. 7 се установят заявени без правно основание за ползване земеделски земи, Разплащателната агенция извършва географско определяне на площта и местоположението им. В този случай МЗХГ предоставя допълнителна информация на Разплащателната агенция. Когато при извършване на проверката по ал. 7 и 8 не бъде установено регистрирано правно основание съгласно ал. 4, Разплащателната агенция прилага разпоредбата на чл. 43, ал. 3.

Съобразно цитираните разпоредби, УП съдържа ясни, конкретни фактически и правни основания, които се извличат и от документите, на които е налице позоваване в УП, приложени по делото, поради което същото се явява правилно, законосъобразно и съответно на указанията, дадени при връщане на преписката, т.е. е издадено в изпълнение на предходното съдебно решение, поради което не е и нищожно. Предходното УП е отменено единствено и само поради липса на мотиви. В настоящото УП този порок не е налице.

При издаване на УП не са допуснати нарушения на административнопроизводствените правила от категорията на съществените. Релевантните данни, послужили на АО за намаляване/отказ на исканото подпомагане са получени в резултат на извършените на подаденото Заявление за подпомагане проверки чрез ИСАК по реда на чл. 41, ал. 6 ЗПЗП, като са обективирани в „Резултати от автоматични проверки на въведените данни в заявление за подпомагане за директни плащания за кампания 2021." Като вид грешка в този документ е посочено, че заявената площ или част от нея попада извън полигона с правно основание, а площи без правно основание се считат за наддекларирана площ. Жалбоподателят е бил запознат с резултатите от автоматичните проверки срещу подпис, предупреден именно с вид грешка „заявената площ или част от нея попада извън полигона с правно основание“, но въпреки това не е успял да извърши необходимите и в срок действия, за да отговори на условията за подпомагане, а за опровергаване на данните, получени от МЗХГ, относно регистрираните правни основания за ползване на земеделските земи, жалбоподателят е този, който носи доказателствена тежест при условията на пълно главно доказване. В този смисъл с УП правилно е постановен отказ за съответното количество земеделски земи.

Предвид изложеното настоящият състав намира жалбата за неоснователна и недоказана и като такава следва да бъде оставена без уважение.

При този изход на спора и изрично стореното от процесуалния представител на ответника искане на последния следва да бъдат присъдени разноски за юрисконсултско възнаграждение в размер на 100.00 лв.

Воден от горното и на основание чл. 172, ал.1 и ал. 2, предл. 2, чл.173, ал.2 от АПК, Административен съд - Добрич, V състав

Р Е Ш И:

ОТХВЪРЛЯ оспорването по жалба на А. В. А. срещу Уведомително писмо с изх. № 02 – 080 - 6500/857#16/ 11.11.2024 г., издадено от Зам. - Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“, П. С..“.

ОСЪЖДА А. В. А. с [ЕГН] да заплати на Държавен фонд „Земеделие“ сумата от 100.00 лв. (сто лева) разноски по делото за първата инстанция във видна юрисконсултско възнаграждение.

РЕШЕНИЕТО може да се обжалва в 14-дневен срок от съобщаването му на страните с касационна жалба, подадена до Върховен административен съд чрез Административен съд – Добрич.

Съдия: