Разпореждане по дело №227/2023 на Административен съд - Ямбол

Номер на акта: 614
Дата: 18 август 2023 г.
Съдия: Стоян Гончев Вълчев
Дело: 20237280700227
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 18 август 2023 г.

Съдържание на акта

РАЗПОРЕЖДАНЕ

№ 614

Ямбол, 18.08.2023 г.

Административният съд - Ямбол - V състав, в закрито заседание в състав:

Съдия:

СТОЯН ВЪЛЧЕВ

сложи на разглеждане административно дело20237280700227 по описа за 2023 година

Производството е образувано на основание чл.73, ал.4 от Закон за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управление (ЗУСЕФСУ) по жалба на Община Ямбол, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Ямбол, бул.,,Г.С. Раковски" №7, представлявана от В.Р. - кмет на Община Ямбол, чрез М.К.- началник отдел „Правни дейности" в Община Ямбол, гр. Ямбол, ул. ***, ст.439, тел. 046/681 439 против Решение № РД-02-36-866/24.07.2023 г. на заместник - министъра на регионалното развитие и благоустройството и ръководител на Управляващия орган (УО) на Оперативна програма „Региони в растеж“ (ОПРР) 2014-2020 г., с което Ръководителят на Управляващия орган на ОПРР на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.69, ал.1 от Закон за управление на средствата от европейските фондове при споделено управление (ЗУСЕФСУ), чл.70, ал.1, т.9 от ЗУСЕФСУ и чл.142, ал.1 от Административнопроцесуалния кодекс, както и чл.143, параграф 2, и чл.2, параграф 36 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 във връзка със заповед № РД-02-14-642/15.06.2023 г. на Министъра на регионалното развитие и благоустройството и като разгледал сигнал за нередност с регистрационен номер № 1953, регистриран в Регистъра на сигнали и нередности, е решил:

Приключвам сигнал № 1953, регистриран в Регистъра на сигнали и нередности в Главна дирекция „Стратегическо планиране и програми за регионално развитие”, Министерство на регионалното развитие и благоустройството на Република България, във връзка с установени нарушения при процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Проектиране, изграждане и упражняване на авторски надзор на обект: „Реконструкция на сграда, дворно пространство и ограда в УПИ VI-377, в кв. 84 с отреждане „обществено обслужване“ за Кризисен център“.

В резултат от проведената процедура е сключен Договор № 13/17.05.2021 г. с изпълнител „Нов стандарт 2012“ ЕООД, ЕИК ********* на стойност 469 444,4 лв. без ДДС, предмет на договора: „Проектиране, изграждане и упражняване на авторски надзор на обект: „Реконструкция на сграда, дворно пространство и ограда в УПИ VI-377, в кв. 84 с отреждане „обществено обслужване“ за Кризисен център“.

Сигналът със съмнение за нередност е във връзка с изпълнението на административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №: BG16RFOP001-1.017-0003-C02 „Създаване на Кризисен център в община Ямбол”.

Сигналът със съмнение за нередност се приключва с:

1. Установяване на нередност на бенефициента–Община Ямбол, представлявана от г-н В.Р. - кмет, с адрес: гр. Ямбол, ул. ***, за всяко едно от нарушенията по т. 11 „Използване на: – основания за отстраняване, критерии за подбор, критерии за възлагане, или – условия за изпълнение на поръчката, или – технически спецификации, които не са дискриминационни по смисъла на т. 10 от настоящото приложение, но ограничават достъпа на кандидатите или участниците, буква „б“: случаите, при които са приложени дискриминационни критерии/условия/спецификации, но е налице минимално ниво на конкуренция, т.е. получени са две или повече оферти, които са допуснати и отговарят на критериите за подбор“ от Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1 от Наредба за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ, приета с ПМС № 57 от 28 март 2017 г., изм. и доп. ДВ. бр. 19 от 6 март 2020 г.

2. Установяване на извършени нарушения, допуснати от бенефициента – Община Ямбол, представлявана от г-н В.Р. - кмет, с адрес: гр. Ямбол, ул. ***, както следва:

- чл. 63, ал. 1, т. 1, буква „а“ и чл. 2, ал. 2 от ЗОП, във вр. с чл. 3, ал. 1, т. 1 буква "б" от ЗОП чл. 2, ал. 1, т. 1 и 2 от ЗОП – незаконосъобразно изискване по т. 1.1.1;

- чл. 59, ал. 2 и чл. 2, ал. 2, във връзка с чл. 2, ал. 1, т. 2 от ЗОП – незаконосъобразно изискване по т. 1.1.2;

- чл. 59, ал. 2 и чл. 2, ал. 2, във връзка с чл. 2, ал. 1, т. 2 от ЗОП – незаконосъобразно изискване по т. 1.1.3;

- чл. 2, ал. 2 във връзка с ал. 1, т. 1 и 2 и чл. 59, ал. 2 от ЗОП – незаконосъобразно изискване;

- чл. 59, ал. 2 и чл. 2, ал. 2, във връзка с чл. 2, ал. 1, т. 2 от ЗОП – незаконосъобразно изискване по т. 1.1.4;

- чл. 2, ал. 2 от ЗОП във връзка с чл. 2, ал. 1, т. 1 и 2 от ЗОП - незаконосъобразно изискване по т. 1.1.5;

3. Определяне на финансова корекция на бенефициента – Община Ямбол, представлявана от г-н В.Р. - кмет, с адрес: гр. Ямбол, ул. ***, изчислена по пропорционален подход, представляваща 5 % финансова корекция върху поисканите за възстановяване допустими разходи по Договор № 13/17.05.2021 г. с изпълнител „Нов стандарт 2012“ ЕООД, ЕИК ********* на стойност 469 444,4 лв. без ДДС.

Изчислената финансова корекция: Финансовата корекция e в размер на 28148,27 лв. с ДДС, представляваща 5 % от безвъзмездната финансова помощ по договор № 13 от 17.05.2021 г. с изпълнител „Нов стандарт 2012“ ЕООД, гр. София и не е верифицирана при процедиране на искания за плащане.

Неправомерният разход е изчислен върху стойността на всички реално отчетени допустими разходи по договора с изпълнител в размер на 562 965,31 лв. с ДДС, финансирани със средства от ЕСИФ

Размерът на финансовата корекция е определен чрез прилагане на пропорционален метод и по реда на чл.3, ал.2 от Наредбата за посочване на нередности, приета с Постановление № 57 на Министерски съвет от 28 март 2017 г., тъй като с оглед естеството на нарушението не е възможно да се направи точно количествено определяне на финансовото отражение на нарушението върху изразходваната безвъзмездна финансова помощ по договора.

Специалната разпоредба на чл.27, ал.6 ЗУСЕФСУ предвижда, че при оспорването на индивидуалните административни актове по този закон държавните такси, които се събират за съдебните производства, са пропорционални и са в размер 0,8 на сто от материалния интерес, но не повече от 1700 лева.

Поради това подадената жалба се явява нередовна с оглед изискванията на чл.151, ал.1, т.3 АПК във връзка с чл.27, ал.6 ЗУСЕФСУ, тъй като не е приложен документ за платена държавна такса.

На посоченото основание трябва да се укаже на жалбоподателя да внесе държавна такса в размер на 0,8 % от материалния интерес от оспорването-28148,27 лв. с ДДС, представляващ размера на определената финансова корекция, но не повече от 1700 лева.

Ето защо жалбата следва да се остави без движение и се даде срок за отстраняване на посочената нередовност, като при неотстраняването й да се остави без разглеждане.

Водим от горното и на основание чл.158, ал.1 АПК съдът

РАЗПОРЕДИ:

ОСТАВЯ ЖАЛБАТА БЕЗ ДВИЖЕНИЕ.

Да се изпрати съобщение на жалбоподателя, че в 7 (седем) дневен срок от получаването следва да внесе държавна такса в размер на 0,8% от материалния интерес от оспорването-28148,27 лв. с ДДС, представляващ размера на определената финансова корекция, но не повече от 1700 лева и в същия срок да представи в съда документа за платената държавна такса.

В съобщението да се впише, че при неотстраняване в срок на посочената нередовност жалбата ще бъде оставена без разглеждане и производството по адм. дело № 227/2023 г. по описа на Административен съд-гр.Ямбол ще бъде прекратено.

Съдия:

/п/ не се чете