Решение по дело №965/2022 на Районен съд - Перник

Номер на акта: 582
Дата: 31 октомври 2022 г.
Съдия: Валери Митков Ненков
Дело: 20221720200965
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 27 юни 2022 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 582
гр. Перник, 31.10.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ПЕРНИК, I НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в публично
заседание на двадесети септември през две хиляди двадесет и втора година в
следния състав:
Председател:Валери М. Ненков
при участието на секретаря Даниела Т. А.а
като разгледа докладваното от Валери М. Ненков Административно
наказателно дело № 20221720200965 по описа за 2022 година
за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по чл.59 и сл. от ЗАНН.
Образувано е по ЖАЛБА на „Веруни Транс“ЕООД-ЕИК
**********/седалище и адрес на управление:с.Долна Диканя-общ.Радомир-
обл.Перник-представлявано от Управителя Н.С.Б./, чрез адв.М. Т. Х.-САК,
против Наказателно постановление № 42-0001427/25.V.2022год. на
Директор РД”АА”-гр.София с което на жалбоподателя е наложено
наказание: “Глоба” в размер на 3 000лева на основание чл.96г ал.1 пр.2
от ЗАвП за нарушение по чл.57 ал.1 от Наредба № 11/31.Х.2002г. на
МТС,затова че на 05.ІV.2022г. около 10,00ч. в гр.Перник/ул.“От.Паисий“ №2
в сградата на ОО“АА“Перник/,при извършване на Комплексна проверка на
ПРЕВОЗВАЧА„Веруни Транс“ЕООД-ЕИК ********** притежаващ Лиценз
на Общността № 18259 Валиден до 22.Х.2027г. се УСТАНОВИ следното:
1.Превозвача е допуснал до управление, водача В.Н.Б.-ЕГН ********** на
Влекач марка „Волво“ рег. № *** от Кат.N 3,видно от извлечение от
Дигиталната Карта на водача,като е извършил международен превоз на
товари,Видно от СМR от 27.І.2022г. без водачът да притежава ВАЛИДНО
УДОСТОВЕРЕНИЕ за ПСИХОЛОГИЧЕСКА годност към датата на
превоза,видно и след извършена справка в информационната система/без
данни/ на ИА АА-гр.София.
В Жалбата са изтъкнати съображения за незаконосъобразност на
Наказателното постановление, поради което се моли същото да бъде
отменено на осн. процесуални нарушения, както и несъоответствие с
1
наличната европейска практика /Директива 126/2006г на ЕО.
Въззиваемата страна в придружителното си писмо изразява
становище да се потвърди наказателното постановление.
Пернишки районен съд, като съобрази доказателствата събрани по
делото, както и предвид становищата на страните по реда на чл.14 и 18 от
НПК, намира за установено следното.
Жалбата е подадена в срок по чл.59 ал. 2 от ЗАНН, от надлежно
процесуално легитимирано лице с правен интерес,като по същество същата е
основателна.
С АУАН Серия А-2012 № 317910/05.ІV.2022г. съставен от К. Г. В. е
посочено, че „Веруни Транс“ЕООД-ЕИК **********/седалище и адрес на
управление:с.Долна Диканя-общ.Радомир-обл.Перник-представлявано от
Управителя Н.С.Б./ на 05.ІV.2022г. около 10,00ч. в
гр.Перник/ул.“От.Паисий“ №2 в сградата на ОО“АА“Перник/,при извършване
на Комплексна проверка на ПРЕВОЗВАЧА„Веруни Транс“ЕООД-ЕИК
********** притежаващ Лиценз на Общността № 18259 Валиден до
22.Х.2027г. се УСТАНОВИ следното: 1.Превозвача е допуснал до
управление, водача В.Н.Б.-ЕГН ********** на Влекач марка „Волво“ рег. №
*** от Кат.N 3,видно от извлечение от Дигиталната Карта на водача,като е
извършил международен превоз на товари,видно от СМR от 27.І.2022г. без
водачът да притежава ВАЛИДНО УДОСТОВЕРЕНИЕ за
ПСИХОЛОГИЧЕСКА годност към датата на превоза,видно и след извършена
справка в информационната система/без данни/ на ИА АА-гр.София-
нарушение на чл.57 ал.1 от Наредба № 11/31.Х.2002г. на МТС /“чл.57.(1)
Лицето по чл. 2, ал. 1 допуска до управление на превозните средства за
международни превози на пътници и товари само водачи, които са
психологически годни. (2) Лицето по чл. 2, ал. 1 организира дейността си и
труда на водачите при спазване разпоредбите на Закона за автомобилните
превози, Закона за движението по пътищата и нормативните актове по
прилагането им и всички международни договори и спогодби в областта на
автомобилния транспорт, по които Република България е страна, както и
създава условия за повишаване квалификацията им.(3) Лицето по чл. 2, ал. 1
осигурява необходимите документи, определени в Закона за автомобилните
превози и тази наредба.(4) Лицето по чл. 2, ал. 1 инструктира водачите да
спазват Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета от
15 март 2006 година за хармонизиране на някои разпоредби от социалното
законодателство, свързани с автомобилния транспорт, за изменение на
регламенти (ЕИО) № 3821/85 и (ЕО) № 2135/98 на Съвета и за отмяна на
Регламент (ЕИО) № 3820/85 на Съвета (ОВ, L 102 от 11 април 2006 г.),
Регламент (ЕИО) 3821/85 на Съвета от 20 декември 1985 година относно
контролните уреди за регистриране на данните за движението при
автомобилен транспорт (ОВ, L 370 от 31 декември 1985 г.) или съответно на
AETR. Провеждането на инструктажа се удостоверява от водача с подпис в
2
книгата за инструктаж.(5) Лицето по чл. 2, ал. 1 може да осъществява
международен превоз на товари с водачи - граждани на държава, която не е
членка на Европейския съюз, само когато то притежава сертификат за водач
на моторно превозно средство, издаден от министъра на транспорта,
информационните технологии и съобщенията или упълномощени от него
длъжностни лица (приложение № 28).(6) Лицето по чл. 2, ал. 1 извършва
превозите на пътници или товари само с превозни средства, на които е
извършен предпътен преглед за проверка на техническата изправност, и за
които има:1. издадено валидно удостоверение за периодичен преглед за
проверка на техническата изправност;2. издаден знак за преминат периодичен
преглед за проверка на техническата изправност на ППС;3. издадено
удостоверение за преминат допълнителен преглед за проверка на
оборудването на автобусите, с които се извършват превози на деца и/или
ученици - когато с превозното средство се извършва превоз на деца и/или
ученици;4. издадено удостоверение за категоризация по системата за
международна класификация на автобусите за туризъм на Международния
съюз по автомобилен транспорт (IRU) - когато с превозното средство се
извършва превоз на деца и/или ученици.(7) Лицето по чл. 2, ал. 1 организира
извършването на предпътните прегледи по ал. 6. Предпътният преглед се
извършва от лице, което е завършило средно или висше образование със
специалност, посочена в приложение № 28а, и е в трудовоправно или
облигационно правоотношение с превозвача.(8) Прегледът по ал. 6 се
извършва преди всяко излизане на превозното средство от експлоатационния
център и включва проверка на:1. техническото състояние на:а) достъпни
системи, агрегати, механизми и възли на превозното средство;б) гумите и
колелата;в) други достъпни възли и агрегати от ходовата част;2. изправността
на:а) работната спирачна уредба, както и изпускане на въздух или течност от
нея;б) спирачната уредба за паркиране;в) осветлението и отоплението;г)
осветителната и звуковата сигнална уредба;д) вратите и стъклочистачките и
тяхното функциониране;е) огледалата за обратно виждане;3.
функционирането на компресора, както и налягането, което той поддържа в
пневматичната система;4. теч на експлоатационни течности и/или на
гориво;5. наличие на изискваните за ППС пожарогасител (включително
валидността на периодичната му проверка), аптечка, обезопасителен
триъгълник и светлоотразителна жилетка.(9) Когато при извършването на
предпътния преглед по ал. 6 се установят една или повече неизправности или
липса на елементи от оборудването по ал. 8, т. 5 и/или някой от документите
по ал. 6, не се допуска за извършване на превоз на пътници или товари с
превозното средство.(10) Предпътните технически прегледи се регистрират
от лицето, което ги е извършило, в дневник по образец приложение № 28б.
(11) Лицето по чл. 2, ал. 1 осъществява международни случайни и
специализирани превози на деца и/или ученици с водачи, които притежават
най-малко 2 години професионален опит като водачи на автобус и са на
възраст не по-малка от 25 години.(12) достоверението по ал. 6, т. 3 се издава
3
от лицата по чл. 148, ал. 2 от Закона за движението по пътищата по реда на
наредбата по чл. 147, ал. 1 от същия закон.“/
Въз основа на АУАН Серия А-2012 № 317910/05.ІV.2022г. е издадено
Наказателно постановление № 42-0001427/25.V.2022год. на Директор
РД”АА”-гр.София с което на жалбоподателя е наложено наказание:
“Глоба” в размер на 3 000лева на основание чл.96г ал.1 пр.2 от
ЗАвП/“чл.96г.(1) Който назначи на работа или допусне водач, който не
отговаря на някое от изискванията, определени с този закон и с
подзаконовите нормативни актове по прилагането му, да управлява превозно
средство за обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници или
товари, се наказва с глоба или имуществена санкция в размер 3000 лв.(2) За
повторно нарушение по ал. 1 наказанието е глоба или имуществена санкция в
размер 6000 лв.“/ за нарушение по чл.57 ал.1 от Наредба № 11/31.Х.2002г.
на МТС
Свидетеля по акта-Е. А. Г. в съдебно заседание, потвърждава
направените констатации по изготвения АУАН,като неявилия се свидетел
К. Г. В. при липса на възражение е заличен.
При постановяване на решението си състава се запозна с всички,
приложени по административно наказателната преписка, писмени документи,
които прие като доказателства по делото.
При така установената фактическа обстановка, съдът направи
следните правни изводи:
Производството, предмет на настоящето разглеждане е от
административно наказателен характер при което е необходимо да се
установи налице ли е деяние, същото представлява ли административно
нарушение по смисъла на чл.6 от ЗАНН, ако да-извършено ли е от
посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са
абсолютни, като тежестта на доказване лежи върху административно
наказващия орган.
Съставянето на актове за извършеното административно нарушение е
основополагащ елемент от всяко административно производство. Това е
дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и законосъобразно
осъществяване зависи в голяма степен ефективността на последващата
юрисдикционна-наказателна дейност на административно наказващия орган.
Чрез съставения акт се сезира оторизирания административно наказателен
орган, със съответния административно наказателен спор и се иска от него да
се произнесе по същия, като се внася твърдение, че е налице виновно
извършено административно нарушение от определен вид. Абсолютно
задължително е и в акта за установяване на административно нарушение и в
наказателното постановление административното нарушение, което е
вменено във вина на нарушителя и за което той е санкциониран да бъде
описано точно, прецизно и разбираемо, както и да съдържа всички
обективни и субективни признаци на посочената, като нарушена норма от
4
съответния нормативен акт. Също така следва да съществува правно
единство между описаното, като нарушение текстово и цифрово в акта и в
наказателното постановление. С оглед приложените процесни
актове,изискуемите императивни реквизити/място, дата, деяние/ са налице в
който смисъл възраженията в тази насока не се приемат.
Не на последно място съставеният акт за установяване на
административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити, посочени
в чл.42 от ЗАНН ,както и издаденото въз основа на него наказателно
постановление е необходимо да съдържа реквизитите, посочени в чл.57 от
ЗАНН и да бъде издадено от компетентен орган /Заповед № РД 08-
30/24.ІІ.20г./.
В съответствие с разпоредбата на чл.43 ал.1 от ЗАНН процесния акт е
подписан от актосъставителя както и от свидетеля по акта. Предявен е на
нарушителя за запознаване с неговото съдържание.
В графата му, предоставяща му възможност да даде обяснения по
нарушението и да изложи възражения не се констатираха такива.
При спазване на разпоредбата на чл.43 ал.5 от ЗАНН на нарушителя е
връчен препис от акта срещу разписка.
Последващата втора възможност за излагане евентуални възражения,
законодателя е предоставил на евентуалния нарушител в разпоредбата на
чл.44 от ЗАНН от която жалбоподателя не се е възползувал.
Актът за установяване на административно нарушение съдържа всички
реквизити, визирани в разпоредбата на чл.42 от ЗАНН. Подписан е от
съставителя и от свидетеля. Предявен е на нарушителя.
Задължително, комулативно условие е спазването на процесуалните
правила по чл.42 от ЗАНН /още повече ако евентуални нарушения в акта не
могат да се преодолеят по реда на чл.53 ал.2 от ЗАНН/, както и правилата по
чл.57 ал.1 ЗАНН.
Съдът, извършвайки служебна проверка на съставения акт за
установяване на административно нарушение и издаденото въз основа на него
наказателно постановление направи следните правни изводи:
Относно нарушението за което в процесното НП на жалбоподателя е
наложено наказание: “Глоба” в размер на 3 000лева на основание чл.96г
ал.1 пр.2 от ЗАвП/“чл.96г.(1) Който назначи на работа или допусне водач,
който не отговаря на някое от изискванията, определени с този закон и с
подзаконовите нормативни актове по прилагането му, да управлява превозно
средство за обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници или
товари, се наказва с глоба или имуществена санкция в размер 3000 лв.(2) За
повторно нарушение по ал. 1 наказанието е глоба или имуществена санкция в
размер 6000 лв.“/ за нарушение по чл.57 ал.1 от Наредба № 11/31.Х.2002г.
на МТС/“чл.57.(1) Лицето по чл. 2, ал. 1 допуска до управление на превозните
средства за международни превози на пътници и товари само водачи, които
5
са психологически годни. ……/ с изложена фактическа обстановка /
…………….на 05.ІV.2022г. около 10,00ч. в гр.Перник/ул.“От.Паисий“ №2 в
сградата на ОО“АА“Перник/,при извършване на Комплексна проверка на
ПРЕВОЗВАЧА„Веруни Транс“ЕООД-ЕИК ********** притежаващ Лиценз
на Общността № 18259 Валиден до 22.Х.2027г. се УСТАНОВИ следното:
1.Превозвача е допуснал до управление, водача В.Н.Б.-ЕГН ********** на
Влекач марка „Волво“ рег. № *** от Кат.N 3,видно от извлечение от
Дигиталната Карта на водача,като е извършил международен превоз на
товари,Видно от СМR от 27.І.2022г. без водачът да притежава ВАЛИДНО
УДОСТОВЕРЕНИЕ за ПСИХОЛОГИЧЕСКА годност към датата на
превоза,видно и след извършена справка в информационната система/без
данни/ на ИА АА-гр.София……………/,състава намира,че процесното НП е
надлежно издадено но е неправилно.
Съгласно ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ § 1. По смисъла на този
закон/ЗАвП/:1."Обществен превоз" е превоз, извършван за чужда сметка или
срещу заплащане и икономическа облага, който се извършва с моторно
превозно средство……..3. "Превоз на товари" е превоз на товари с моторно
превозно средство, осъществяван от лице за чужда сметка или срещу
възнаграждение с моторни превозни средства, конструирани и оборудвани за
превоз на товари, както и празните курсове, направени във връзка с
превоза…….5. "Превозвач" е всяко физическо или юридическо лице,
регистрирано като търговец, което извършва обществен превоз на пътници и
товари с помощта на превозни средства, предназначени за тази цел. 14.
"Международен превоз" е всеки превоз на товари или пътници, при който се
преминава през държавна граница.
Видно от посоченото изпълнително деяние посочено във изложената
фактическа обстановка, жалбоподателя се е движил и извършвал
Международен превоз на товари.
С оглед разпоредбата на т.14 от ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ §
1. По смисъла на този закон/ЗАвП//14. "Международен превоз" е всеки превоз
на товари или пътници, при който се преминава през държавна граница./
налице е международен превоз,макар и да е извършено транзитно
преминаване, през страната.
Съгласно чл.58 ал.1 т.3 от НАРЕДБА № 11 от 31.10.2002г. за
международен автомобилен превоз на пътници и товари /чл.58.(1)Водачът на
превозно средство, извършващо международни превози на пътници и товари,
трябва да отговаря на следните изисквания:……..3.да притежава валидно
удостоверение за психологическа годност по смисъла на наредбата по чл. 152,
ал. 1, т. 2 от Закона за движението по пътищата;../, водачът на превозното
средство, извършващо международен превоз на пътници и товари, трябва да
отговаря на следните изисквания: да притежава валидно удостоверение за
психологическа годност по смисъла на наредбата по чл.152 ал.1 т.2 от
ЗДвП.
6
Съгласно §5 от ДР на НАРЕДБА № 11 от 31.10.2002г. за
международен автомобилен превоз на пътници и товари, същата се издава на
основание чл.7 ал.3 чл.25 ал.2, чл.29 ал. 2, чл.31, ал 2 и § 4а от ЗАвтП.
Видно от § 4а от Заключителните Разпоредби на ЗАвтП за прилагането
на този закон и на ратифицираните международни договори в областта на
автомобилните превози министърът на транспорта, информационните
технологии и съобщенията издава наредби и инструкции.
Съобразно чл.152 ал.1, т.2,б. "б“, пр.1 от ЗДвП/чл. 152. (1) Министърът
на транспорта, информационните технологии и съобщенията:………2.
определя изискванията за психологическа годност на водачите на моторни
превозни средства и условията и реда за психологическото изследване на:
……….б) .на водачите, извършващи обществен превоз или превоз за
собствена сметка на пътници или товари, както и на председателите на
изпитни комисии;/- министърът на транспорта, информационните технологии
и съобщенията определя изискванията за психологическа годност на водачите
на моторни превозни средства и условията и реда за психологическото
изследване на водачите, извършващи обществен превоз или превоз за
собствена сметка на пътници или товари.
Въз основа на чл.152 ал.1 т.2 от ЗДвП е издадена Наредба № 36 от
15.05.2006година за изискванията за психологическата годност и условията и
реда за провеждане на психологическите изследвания на кандидатите за
придобиване на правоспособност за управление на МПС, на водачи на МПС и
на председатели на изпитни комисии за издаване на удостоверение за
регистрация за извършване на психологически изследвания, съгласно §2 от
ПЗР на същата.
Разпоредбата на чл.8 ал.1 вр. ал.2 от Наредба № 36 от
15.05.2006година/чл.8.(1)При всяко постъпване на работа като водач на
таксиметрови автомобили, водач на автомобил, извършващ пътна помощ по
пътищата, отворени за обществено ползване, водач на автомобил, извършващ
превоз за собствена сметка, или водач на автомобили за обществен превоз на
пътници или товари, както и за председател на изпитна комисия, лицата
представят удостоверение за психологическа годност.(2) Удостоверението за
психологическа годност е безсрочно. (………………/изисква при всяко
постъпване на работа и при извършване на дейността като водач на
таксиметрови автомобили или водач на автомобили за обществен превоз на
пътници или товари, както и за председател на изпитна комисия, лицата да
представят удостоверение за психологическа годност, което е валидно за срок
от три години от датата на неговото издаване с изключение на случаите, в
които се издава след навършване на 65-годишна възраст на лицето, и на
случаите изрично посочени в Наредба № 36, в които удостоверението е
валидно за срок от една година.
Съгласно разпоредбата на чл.12 ал.2 т.2 вр. чл.13 ал.1 т.4 от Наредба
№ I-157 от 01.10.2002година за условията и реда за издаване на свидетелство
7
за управление на моторни превозни средства, отчета на водачите и тяхната
дисциплина, срокът на валидност на свидетелството за управление на
моторни превозни средства за категории С, СЕ,С1, С1Е, D, DE, Dl, DIE, Т е
5години, а също така като условие за издаване на свидетелството за
управление на моторно превозно средство за категории С, Cl, D, D1,
Ттм(трамвайна мотриса) е необходимо представянето на копие на
удостоверение за психологическа годност за издаване на свидетелство за
управление на МПС.
Същият срок за валидност на свидетелството за управление на
моторни превозни средства за категории С, СЕ, Cl, С1Е, D, DE, Dl, DIE, Т е
предвиден и в чл. 51 ал.4 от „Закона за българските лични документи“.
Според чл.7 §3б.„б" от Директива 126/2006/ЕО.... „Доказателство за
наличието на съответствие на водачите на превозни средства, които се
използват за транспорт на пътници или стоки с минималните стандарти за
физическа и умствена годност за управление на превозно средство, следва да
се предоставя, когато свидетелството се издава и периодично след това. Този
редовен контрол съгласно националните правила за съответствие с
минималните стандарти ще допринесе за свободното движение на хора, ще
избегне нарушаването на конкуренцията и по- добре ще вземе предвид
специфичната отговорност на водачите на такива превозни средства. На
държавите - членки следва да се позволи да налагат медицински прегледи
като гаранция за спазване на минималните стандарти за физическа и умствена
годност за управление на други моторни превозни средства. Поради причини,
свързани с прозрачността, тези прегледи следва да съвпадат с подновяването
на свидетелствата за управление и поради това трябва да се определят от
срока за валидност на свидетелството"
Съгласно разпоредбата на чл.7 §2б"б" от Директива 126/2006/ЕО,
считано от 19 Януари 2013година, свидетелствата издадени от държави-
членки за категории С, СЕ, Cl, С1Е, D, DE, Dl, DIE имат срок на
административна валидност 5години.
В разпоредбата на чл.7 § 3б. „б" абзац четвърти, шести и седми от
същата Директива 126/2006/ЕО е регламентирано, че държавите- членки
могат да ограничат срока на административна валидност, постановен в § 2 на
свидетелства за управление на превозни средства за нов водач от всички
категории, за да прилагат специфични мерки към такива водачи, с цел
подобряване на пътната безопасност. На следващо място държавите - членки
могат да ограничат срока на административна валидност, постановен в § 2 на
индивидуалните свидетелства за управление на превозно средство за всички
категории, ако счетат за необходимо да прилагат увеличена честота на
медицински проверки или други специфични мерки, като ограничения за
нарушители на пътното движение.
И на трето място държавите - членки могат да намалят срока за
валидност постановен в § 2,на свидетелства за управление на превозни
8
средства на притежатели, които пребивават на тяхна територия и са
достигнали 50“ годишна възраст, за да прилагат увеличена честота на
медицински проверки или други специфични мерки, като опреснителни
курсове. Този намален срок на валидност може да се прилага само при
подновяване на свидетелството за управление на превозно средство.
Разпоредбата на чл.7 § 2б.„б" от Директива 126/2006/ЕО е
транспонирана в българското законодателство в чл.51 ал.4 от „Закона за
българските лични документи“.
Въз основа на изложената нормативна рамка и предвид, дадената в
Директива 126/2006/ЕО правна регламентация, се НАЛАГА извод, че щом
водачът на моторно превозно средство има валидно свидетелство за
управление на МПС/СУМПС/ за съответната категория, той следва да се
счита за психически и физически годен да управлява МПС от тази категория,
за срок на валидност на същото това свидетелство за управление на МПС,
който за посочените по- горе категории е пет години и съответно, не следва
да се явява на преглед за физическа и психологическа годност в този срок.
Това условие се потвърждава изрично от съдържанието на § 9 от
Преамбюла на Директива 126/2006/ЕО/, а именно че поради причини,
свързвани с прозрачността, тези прегледи следва да съвпадат с подновяване
на свидетелството за управление и поради това да се определят от срока на
валидност на свидетелството.
От представеното в настоящото съдебно производство доказателство, а
именно ксерокопие на СУМПС е видно, че същото е издадено на
24.04.2020година и е със срок на валидност до 24.04.2025година.
Въз основа на изложената по- горе, настоящият касационен състав,
прилагайки горецитирана нормативна рамка, счита, че НЕ е налице
извършено административно нарушение от страна на настоящият
жалбоподател, което да доведе до ангажиране на административно
наказателната му отговорност.
Нещо повече, съдът отчита и фактът, че предвиденият в чл.8 ал.2 от
„Наредба № 36 от 15.05.2006година на министъра на транспорта“, 3-
тригодишен срок на валидност на удостоверението за психологическа
годност, което удостоверение се издава при положително заключение от
психологическото изследване на изследваното лице, не съвпада със срока на
валидност на свидетелството за управление на моторно превозно средство,
който е 5-пет години, което влиза в разрез с изискванията, които са посочени
в Директива 126/2006/ЕО, която в случая има директен ефект.
Въз основа на всичко това, доводите на жалбоподателя се явяват
основателни и като такива следва да бъдат уважени от настоящият състав.
С оглед на горното,състава счита,че процесното НП, следва да бъде
ОТМЕНЕНО, като НЕПРАВИЛНО такова.
Относно разноските:
9
Искането за присъждане на разноски е направено своевременно в хода
на съдебното производство от страна на пълномощника на жалбоподателя,
като последният има право на такива предвид изхода на делото–отмяна на
обжалваното Наказателно постановление № 42-0001427/25.V.2022год. на
Директор РД”АА”-гр.София и с оглед разпоредбата на чл.63д ал.1 от
ЗАНН,препращаща към чл.143 от „Административно процесуалния
кодекс“/чл.143.(1)Когато съдът отмени обжалвания административен акт или
отказа да бъде издаден административен акт, държавните такси, разноските
по производството и възнаграждението за един адвокат, ако подателят на
жалбата е имал такъв, се възстановяват от бюджета на органа, издал
отменения акт или отказ. (2) Подателят на жалбата има право на разноски по
ал.1 и при прекратяване на делото поради оттегляне на оспорения от него
административен акт. (3) Когато съдът отхвърли оспорването или подателят
на жалбата оттегли жалбата, страната, за която административният акт е
благоприятен, има право на разноски.(4) Когато съдът отхвърли оспорването
или оспорващият оттегли жалбата, подателят на жалбата заплаща всички
направени по делото разноски, включително минималното възнаграждение за
един адвокат, определено съгласно наредбата по чл.36, ал. 2 от Закона за
адвокатурата, ако другата страна е ползвала такъв./.
От съдържанието на приложения на л.15- Списък за направени
разноски и Пълномощно-л.14 се установява, че договореното адвокатско
възнаграждение в размер на 440/четиристотин и четиридесет / лева
жалбоподателят е ЗАПЛАТИЛ в брой на адвокат М. Т. Х.-САК, поради което
и въззиваемата страна РД”АА”-гр.София/гр.София ул“Витиня“ № 1/, следва
да бъде осъдена да заплати от бюджета си в полза на жалбоподателя „Веруни
Транс“ЕООД-ЕИК **********/седалище и адрес на управление:с.Долна
Диканя-общ.Радомир-обл.Перник-представлявано от Управителя Н.С.Б./,
направени по-горе съдебни разноски в размер на 440/четиристотин и
четиридесет / лева , предвид липса на възражение с оглед,че делото не е със
фактическа и правна помощ и е протекло в едно заседание.
Водим от горното и на основание чл.63 ал.3 т.2 вр. ал.1 вр. чл.58д
т.1 от ЗАНН, съда
РЕШИ:
ОТМЕНЯВА Наказателно постановление № 42-
0001427/25.V.2022год. на Директор РД”АА”-гр.София с което на
жалбоподателя „Веруни Транс“ЕООД-ЕИК ********** е наложено
наказание: “Глоба” в размер на 3 000лева на основание чл.96г ал.1 пр.2
от ЗАвП за нарушение по чл.57 ал.1 от Наредба № 11/31.Х.2002г. на МТС.
ОСЪЖДА РД”АА”-гр.София/гр.София ул“Витиня“ № 1, да
ЗАПЛАТИ на „Веруни Транс“ЕООД-ЕИК **********/седалище и адрес на
управление:с.Долна Диканя-общ.Радомир-обл.Перник-представлявано от
10
Управителя Н.С.Б./,сума в размер на 440/четристотин и четирдесет / лева,
представляваща направени от лицето в настоящото производство РАЗНОСКИ
за Адвокатско възнаграждение за адвокат.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване, по реда на
Административно процесуалния кодекс-Глава ХІІ, пред Пернишки
Административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Съдия при Районен съд – Перник: _______________________
11