Определение по дело №372/2023 на Административен съд - Перник

Номер на акта: 631
Дата: 6 ноември 2023 г.
Съдия: Кирил Живков Чакъров
Дело: 20237160700372
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 19 октомври 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

№ 513

 

гр. Перник, 06.11.2023 г.

 

Административен съд – Перник, в закрито заседание на шести ноември две хиляди двадесет и трета година в състав:

                                                               СЪДИЯ: КИРИЛ ЧАКЪРОВ

като разгледа докладваното от съдията-докладчик К. Чакъров административно дело № 372 по описа на съда за 2023 г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).

Образувано по жалба на Е.Б.В., ЕГН **********, адрес: *** срещу Бюлетин за съдимост съставен за лицето Е.Б.В., ЕГН **********, във вр. с присъда по НОХД № ***. по описа на ***, алтернативно срещу волеизявлението да се състави горецитирания бюлетин за съдимост, алтернативно срещу проверяването и подписването на цитирания бюлетин от лицето по чл. 7, ал. 2 от Наредба № 1 от 24 януари 2000г. за организацията и работата на бюрата за съдимост (отменена). Алтернативността на предмета на оспорване, жалбоподателят аргументира с преценката на съда, дали посочените „актове/волеизявления“ съдържат белезите на индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21 от АПК.

С оглед дължимата проверка относно редовността на жалбата, с Разпореждане от 25.10.2023г. на Административен съд – Перник, на жалбоподателя е указано:  да уточни предмета на жалбата си, а именно дали обжалва  Бюлетин за съдимост съставен за лицето Е.Б.В., ЕГН **********, във вр. с присъда по НОХД № ***. по описа на *** или волеизявлението да се състави горецитирания бюлетин за съдимост или проверяването и подписването на цитирания бюлетин от лицето по чл. 7, ал. 2 от Наредба № 1 от 24 януари 2000г. за организацията и работата на бюрата за съдимост (отменена). Съответно след като конкретизира предмета на оспорване да посочи индивидуализация на същия с номер, дата на издаване и административния орган, който го е издал, в какво се състои незаконосъобразността на оспорения административен акт, съответно да конкретизира искането си към съда; да внесе държавна такса в размер на 10.00 лв. /десет лева/ по сметка на Административен съд – Перник и  да представи по делото доказателство за внесена държавна такса.

Указано му е още, да стори това  в 7 /седемдневен/ срок от съобщаването на цитираното Разпореждане и е предупреден, че при неизпълнение на дадените указания, в посочения срок, жалбата ще бъде оставена без разглеждане, а производството по делото прекратено.

          От материалите по делото е видно, че на жалбоподателя е изпратено съобщение (лист 9), с препис от съдебния акт, на посочения в жалбата адрес, получено лично на дата 26.10.2023г., като срока за отстраняване на нередовностите, изчислен съобразно разпоредбата на чл. 60, ал. 5 от ГПК, във връзка с чл. 144 от АПК, е изтича на дата 02.11.2023г. /четвъртък/- присъствен  ден.

В изпълнение на дадените указания, с молба вх. на Административен съд – Перник рег. № 3198 от 30.10.2023г., жалбоподателят прави уточнение, че ….„поне едно от алтернативно изброените трябва да е индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21 от АПК“ ….., след което заявява, че внася сума от 30 /тридесет/ лева по сметка на  Административен съд – Перник, като насочва жалбата си и срещу трите алтернативно посочени от него актове/волеизявления, като оставя на съда преценката, дали производството по делото следва да бъде разделено на три отделни дела или обединено в едно.

Съдът, след като се запозна с изложеното в жалбата и в допълнителната молба намира, че дадените указания не са изпълнени в цялост и не са отстранени констатираните нередовности. Въз основа на гореизложеното, съдът не приема, че е сезиран с редовна жалба, по която може да се извършват процесуални действия, както и да се постанови съдебен акт.

С Разпореждане от 25.10.2023г. на Административен съд – Перник, на жалбоподателя е указано:  да уточни предмета на жалбата си, съответно след като конкретизира предмета на оспорване да посочи индивидуализация на същия с номер, дата на издаване и административния орган, който го е издал, в какво се състои незаконосъобразността на оспорения административен акт, да конкретизира искането си към съда, както и  да внесе държавна такса в размер на 10.00 лв. /десет лева/ по сметка на Административен съд – Перник и  да представи по делото доказателство за внесена държавна такса.

По отношение на задължението за внасяне на държавна такса, същото е изпълнено, като по делото са приложени три платежни нареждания, всяко от които на стойност от по 10.00 лв.

По отношение на указанието, оспорващият да обозначи еднозначно обжалвания акт - неговия номер, дата на издаване и издател, съответно да посочи, в какво се състои незаконосъобразността му, съдът намира, че указанието не е изпълнено в срок. Същото не е изпълнено и до настоящия момент.

С постъпилата молба „уточнение“ вх. на Административен съд – Перник рег. № 3198 от 30.10.2023г., на Е.Б.В., не се отстраняват констатираните нередовности, тъй като отново оспорващият не е посочил точно и конкретно административния акт, който обжалва, както и не е изложил аргументи, в какво се състои незаконосъобразността му. Не е ясен предмета на спора, както и защитата, която търси оспорващия.

Във връзка с изложеното, съдът намира, че не е отстранена нередовността на оспорването, което обуславя извод за наличие на основание за оставяне без разглеждане на жалбата и прекратяване на съдебното производство. Неизвършването от оспорващия на надлежни процесуални действия във връзка с поправяне недостатъците на жалбата, независимо от дадената от съда възможност, сочи на липса на положителна процесуална предпоставка за разглеждане на спора, респ. налице е основание за прекратяване на образуваното съдебно производство по делото.

Търсената защита е единствено по волята на оспорващия и същият определя предмета на делото, поради което следва да е ясно и недвусмислено заявена. Задължение на жалбоподателя е да посочи, в какво се състои искането му до съда, което очертава предмета на спора и страните по него, като това изискване на закона е императивно и съдът е длъжен да го изпълни. В чл. 150 и чл. 151 АПК законодателят е въвел изисквания към редовността на жалбата, като сезираният съд има правомощия само в рамките на спора, очертан с жалбата. Нито в първоначалната жалба, нито с уточнителната молба от 30.10.2023г. жалбоподателят не заявява категорично кой административен акт обжалва и в какво се състои твърдяната му незаконосъобразност. Ясното и еднозначно посочване на оспорвания акт и искането до съда са задължителни реквизити на жалбата и следва да са недвусмислено определени от оспорващия, тъй като определят параметрите на спора. В случая това не е сторено, поради което жалбата следва да се остави без разглеждане, а производството по делото да се прекрати.

Така мотивиран и на основание чл. 158, ал. 3, във вр. с чл. 150, ал. 1, т. 5, т. 6, от АПК, съдът

 

О   П   Р  Е   Д   Е   Л   И:

 

          ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Е.Б.В., ЕГН **********, адрес: *** срещу Бюлетин за съдимост съставен за лицето Е.Б.В., ЕГН **********, във вр. с присъда по НОХД № ***. по описа на ***, алтернативно срещу волеизявлението да се състави горецитирания бюлетин за съдимост, алтернативно срещу проверяването и подписването на цитирания бюлетин от лицето по чл. 7, ал. 2 от Наредба № 1 от 24 януари 2000г. за организацията и работата на бюрата за съдимост (отменена).

ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 372/2023г. по описа на Административен съд – Перник.

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховния административен съд на Република България в 7-дневен срок от съобщаването му на жалбоподателя.

Препис от настоящото определение да се изпрати на жалбоподателя по реда на чл. 137 от АПК.       

                                                       Съдия: /п/