Р
Е Ш Е Н И Е
№ 46 20.02.2020 г. град Хасково
В ИМЕТО НА НАРОДА
ХАСКОВСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД,Втори наказателен
състав,
на двадесет и втори януари двехиляди и деветнадесета година,
в публично съдебно заседание в състав:
Съдия: Даниела Николова
секретар:Елена Драганова
прокурор:
като разгледа докладваното от съдията
АНД № 1465
по описа на Районен съд - Хасково за 2019 г.
Производството
е по реда на чл. 59 и сл. от Закона за административните нарушения и наказания.
В
съдебно заседание пред Районен съд – Хасково, жалбоподателят, редовно призован,не се явява.
При
така установените факти съдът намира от правна страна следното:
С разпоредбата на чл.10,
ал.3 от Наредбата е въведено изискването при работа с временно разположени на
участък от пътя автоматизирани технически средства и системи за контрол на
скоростта, протоколът по ал.1 на същата норма да се попълва за всяко място за
контрол и да се съпровожда със снимка на разположението на уреда.В случая е налично разположение на АТСС, документирано със снимка, като от снимковия материал не
се установява къде е бил поставен,респ. ,че е поставен на посоченото в протокола по чл.10 място. Нещо повече,видно от същият протокол в него са
посочени номера на изготвените от АТСС снимки от 29674 до 29697 ,
а на приложената снимка е посочено автоматично,
че нейният № е 11743ВА/0080086, което не съответства на никой от посочените в протокола номера на статични изображения,извлечени от паметта на техническото
средство .От това се налага
извода , че в приложения по преписката протокол е посочено друго място на извършване на нарушението, както и други номера на
изготвените снимки ,които не
съответстват с тази приложена по делото и послужила за издаването на
ЕФ.Съгласно чл.
16 от Наредба 8121з-532/12.05.2015 г. данните за нарушенията се
съхраняват до приключване на административно наказателната преписка във формата
и вида, изготвен от АТСС. При необходимост същите могат да се
отпечатват.Последното се явява самостоятелно основание за отмяна на издадения
електронен фиш, като незаконосъобразно издаден. Изискванията на цитираната
наредба не са самоцел и дори да предпоставят извършване на определени
допълнителни физически действия на служители на ОД на МВР – Хасково, Сектор
Пътна полиция за тяхното удовлетворяване, като напр. позициониране на пътния знак
и на системата за видеоконтрол
в съотвествие с разписаните правила и изготвяне на съответен снимков материал,
то е продиктувано единствено от гледна точка обезпечаване законността в
процедурата по установяване и регистриране на нарушенията.Горното обстоятелство въвежда и основателно съмнение относно извършването на
нарушението, като липсата на доказано по нормативно предвидения ред (със
снимка) местоположение на уреда на посочените в Електронния фиш дата и място,
препятства възможността да се установи действително ли скоростта на автомобила
е измерена в зоната с ограничение на скоростта и на обозначено с пътен знак В-26 място за контрол. Съответно административното
нарушение по чл.21, ал.2 от ЗДвП не е безспорно доказано, така, както е
индивидуализирано в електронния
фиш. По тези съображения атакуваният
с жалбата електронен фиш се явява и незаконосъобразно
издаден, с оглед на което същият ще следва да бъде отменен.
Съдия: